מה לארוז לטיול ליפן עם ילדים או מתבגרים?

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

יפן אהובתנו! בגדול, לארוז לטיול ליפן זה די דומה לאריזות של כל טיול משפחתי אחר, ופה תוכלו לראות רשימת אריזה מומלצת למשפחות. אם אתם מתכננים טיול ליפן ותוהים מה לארוז לטיול ליפן עם ילדים או מתבגרים, אם כדאי לקחת מזומן, מה לעשות עם סים, איזה שקעים יש, ועוד שאלות – פה נענה על כל השאלות. אם יש לכם שאלות נוספות, אם עוד לא הצטרפתם לקבוצה שלנו מטיילים ביפן עם ילדים, נשמח לראותכם שם. יש לנו גם מלא מידע נוסף במדריך שלנו יפן למשפחות עם ילדים, שם תוכלו למצוא עוד המון המלצות וטיפים. בנוסף, אנחנו גם נותנים שירותי ייעוץ ובניית מסלולים ביפן, ואפשר ליצור איתנו קשר פה.

דרכונים וויזות

  • דרכונים – ודאו שהם תקפים ל-6 חודשים אחרי התאריך המתוכנן שבו אתם עוזבים את יפן. כמו כן, עדיף שיהיה עמוד שלם ריק בדרכון. זאת דרישה שלא ממש אוכפים אותה, ואצלנו דווקא השתמשו בעמוד קודם, אבל עדיף שיהיה ולא לקחת סיכון על פקיד שיהיה פדנטי.
  • ויזות – כרגע אין צורך בויזות עבור דרכונים ישראלים, וגם לא אמריקאים ואירופאים.

מזומן

יפן היא מדינה טכנולוגית מתקדמת ועד הקורונה רוב הקניות הן עדיין במזומן, אבל מאז הקורונה הרבה יותר עסקים מקבלים אשראי, אם כי הרבה יגבו תוספת על שימוש באשראי, במיוחד מלונות והוסטלים. בטיול שלנו ב-2023, היתה רק חנות אחד של דייסו שלא קיבלה אשראי – בכל מקום אחר קיבלו אותם בלי בעיה. מה שכן, הכי קל לשלם על תחבורה ציבורית בתוך הערים במזומן. רכבות בינעירוניות כבר יכללו מכונות עם אפשרות לתשלום באשראי. שימו לב שיש כספומטים שלא יקבלו כרטיסים זרים למשיכת מזומן, למרות שבאופן אישי לא היו לנו בעיות.

כרטיס SIM

אי-סים ליפן

בעבר, זרים יכלו לרכוש כרטיס SIM עם דאטא בלבד אבל עכשיו יש גם אפשרות לרכוש סים עם מספר מקומי ושיחות מקומיות. אפשר לרכוש כרטיס בשדה התעופה או בחנויות אלקטרוניקה ביפן. הרבה מקומות לינה מציעים גם WiFi ניידת חינם ואפשר לתת אותם למתבגרים אם תרצו. אישית, אנחנו מעדיפים לא לרכוש בינתיים חבילות לילדים ולא מאפשרים להם להיות בטלפונים כשאנחנו בטיול, רק כשאנחנו במלונות או דירות.

עוד אפשרות, למי שיש אופציה, זה e-sim, סוג של כרטיס סים וירטאולי. הטלפון שלי מאפשר את האיסים, אבל של בעלי לא, כך שבטיול האחרון הוא קנה סים מקומי שהיה יקר יותר ואני הייתי עם סים של איירלו שהיה משמעותית יותר זול אבל רק נתן לי דאטה. עכשיו לאיירלו יש גם סימים שכוללים שיחות וממש שווה לבדוק אם יש חבילה שמתאימה לכם לפני שתרכשו ביפן. יש לו פוסט שלם על ה-Airalo, והוא עבד לי מושלם ביפן, לא התנתק בכלל, עבד גם במטרו. ממליצה לכם לקרוא אותו ויש לי שם הנחות גם למשתמשים חדשים וגם למשתמשים חוזרים.

אפליקציות מומלצות

אפליקציות ליפן
  • Google Maps נתן את ההוראות הטובות ביותר בזמן שלנו ביפן. האפליקציה נותנת פרטים כולל את היציאה הנדרשת מהתחנות. היא מתקשה קצת לזהות מתי אתם מתחת לקרקע בתחנה אבל באופן כללי ההוראות היו מצוינות.
  • Google Translate היה שימושי מאוד לתרגם תפריטים, אוכל, הכוונות, שלטים ואודיו, במיוחד כשמשתמשים בתרגום של צילום. זה לא תמיד מדויק אבל זה עושה את העבודה
  • Happy Cow היא אפליקציה מעולה לצמחונים וטבעוניים שיקלו על המשימה של מציאת מסעדות ללא בשר. חשוב לדעת שהגרסה החימנית של האפליקציה לא עובדת אופליין כך שאם אין לכם חבילת דאטה, או שאתם לא רוצים לקחת סיכון, תעשו צילומי מסך מראש.
  • Travel Japan Wi-Fi היא אפליקציה שמראה לכם איפה בכל יפן יש וויי פיי חינם.
  • Yurekuru App – Earthquake Warning – אם אתם מהלחוצים יותר, ובכל זאת יפן היא מדינה עם רעידות אדמה, האפליקציה הזאת מתריעה על רעידות אדמה בכל יפן.

מתאם יפני למכשירי חשמל

ביפן שקעי החשמל הם עם שני פינים ישרים, כמו בארה”ב. לכן ישראלים יצטרכו מתאם. בהרבה מלונות חדשים יש שקעי USB לטעינת טלפונים, אבל לרוב היינו צריכים מספר מתאמים כדי להטעין את המכשירים שלנו. בנוסף, אנחנו משפחה של חמישה, והחדרים בשום מקום בעולם, בערך, לא ממש נדיבים עם שקעים, לכן אני מאוד ממליצה להזמין מפצל. לנו יש את המפצל הזה ואנחנו מאוד מרוצים.

רישיון נהיגה בינלאומי

רישיון בינלאומי

אם אתם מבקרים רק בערים הגדולות, לא תצטרכו רישיון בינלאומי (אלא אם כן אתם רוצים לנהוג בקארט) כי תשתמשו בתחבורה ציבורית. אבל אם אתם מתכננים לשכור רכב, אתם צריכים רישיון בינלאומי. הוא עולה 7 ש״ח והוא אומנם טוב ל-3 שנים, אבל יפן דורשת שהרישיון הבינלאומי יהיה בתוקף של עד שנה. אגב, ביפן הנהיגה היא בצד ההפוך. פה תוכלו לקרוא את הפוסט שלנו על השכרת קרוואן ביפן.

נעליים טובות

ביפן תלכו מלא! לכן נעליים נוחות מומלצות בחום. גם קל יותר אם יש לכם נעליים שקל לחלוץ כי יש מצבים שבהם תצטרכו לחלוץ נעליים ביפן ולכן נעליים שקלות להסרה יכולות ממש לעזור, במיוחד אם יש לכם ילדים קטנים.

כרטיסים לאטרקציות

רכשו כרטיסים מראש

לחלק מהאטרקציות הפופולריות יהיה צורך לרכוש כרטיסים מראש לפני הנסיעה ליפן. זה כולל כרטיסים לג’יבלי, מסעדת פוקימון ותחרויות סומו. בנוסף, צריך לרכוש כרטיסים מראש לדיסנילנד טוקיו ויוניברסל סטודיוס באוסקה, אם כי לא חובה לרכוש הרבה זמן מראש מכיוון שהכרטיסים לפארקים לא אוזלים. שימו לב שלא ניתן לרכוש כרטיסים לשני הפארקים של דיסני עם כרטיס שאינו יפני, לכן רכשנו באתר של קלוק. ניתן גם לרכוש ב-Get Your Guide, למרות שמהחוויה שלנו, ברוב המקרים Klook זולים יותר.

חוברת חותמות לילדים

טוקיו עם ילדים - חותמות, חותמות בכל מקום
טוקיו עם ילדים – חותמות, חותמות בכל מקום

דיברנו על זה בפוסט שלנו על טוקיו למשפחות עם ילדים. כשהגענו לטוקיו, רכשנו בחנות של 100 ין מחברת קטנה לכל ילד שהיה אצלי בתיק והלך איתנו לכל מקום. כל יום הם תיעדו את ההרפתקאות שלהם בחותמות מעלפות. תחנות חותמות נמצאות בכל תחנת מטרו ובכל אטרקציה תיירותית ביפן והם מזכרות ייחודיות. בפעם הראשונה שלהם ביפן, הם היו בני 7.5 ו-5 וכל יציאה היתה ״חפש את המטמון״ של החותמות. כשחזרנו שוב בגיל 11 ו-8.5 – הם ביקשו חוברות חדשות כדי לעשות את זה שוב. זה גם נותן להם תעסוקה בזמן שאנחנו רוכשים כרטיסים ומתאפסים על עצמנו.

מטען נייד לטלפון

מטען נייד

אנחנו משתמשים הרבה בטלפון ביפן, במיוחד אני, פשוט כל כך הרבה תמונות לצלם! אבל גם השימוש בגוגל מאפס, רכישת כרטיסים, חיפוש אחר מסעדות ועוד. בכלל, תמיד טוב שיהיה מטען נייד. אנחנו כבר קנינו לכל ילד מטען משלו והם משתמשים בהם בעיקר בטיסות ובנסיעות ארוכות ברכבת (אנחנו לא מאפשרים להם בנסיעות מתחת לשעה). לי יש מטען של 20,000 אבל בתור בלוגרית אני באמת מתעדת יותר מהממוצע ופשוט מתעצלת כל יום להטעין. לילדים יש של 10,000 וזה מספיק לשתי הטענות מלאות לפחות, זה מה שקניתי להם. עוד אפשרות נוחה מאוד היא מטען שמתאים רק לטעינה אחת בערך, אבל שלא דורש מכם להתעסק עם כבלים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים