טיול בת מצווה לפריז & לאנגליה (טיול כשר) – מאת ריקי קנטרוביץ׳ [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

את המסלול של טיול בת מצווה לפריז & לאנגליה כתבה ריקי קנטרוביץ׳ בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים והוא מופיע פה באישורה. פה תוכלו למצוא מלונות בלונדון למשפחות שמומלצים בקבוצה.

טיסות לפריז באיזיג׳ט וחזור מלונדון

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - כיף בדיוטי פרי
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – כיף בדיוטי פרי

את כרטיסי הטיסה הזמנו חצי שנה מראש, לכן היה יחסית זול באיזי גט (1,550 שקלים לי ולבת שלי הלוך לפריז וחזור מלונדון). בהלוך היה עיכוב בטיסה אבל זה לא ממש עשה לנו בעיות בפריז כי בכל מקרה תכננו להגיע אחרי חצות לדירה ולכן סיכמנו מראש עם בעלת הדירה שתשאיר לנו מפתח. נסענו מהשדה לדירה באזור דיסנילנד פריז עם מונית. לנהג קראו איציק והוא היה ממש מקסים וחיכה לנו מיד כשיצאנו. זה המספר של איציק: 33614655119+.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - הדירה
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – הדירה

זאת הדירה שנשארנו בה (פה תוכלו לקבל הנחה של $40 בהזמנה ראשונה באיירבנב). בחרתי את הדירה לפי המיקום. היה חשוב לי שיהיה קרוב לתחנת רכבת ופחות היה לי חשוב שיהיה קרוב לדיסני שאז יותר קשה ויקר להגיע. הדירה היתה חדשה ופשוט מושלמת. התקשורת עם בעלת המקום היתה מעל ומעבר והיתה זמינה לכל שאלה. לקחנו דירה שמתאימה ל-3 אנשים אבל יש לה גם דירה שמתאימה למשפחה ואני סופר ממליצה. (דרך אגב היה שם אוכל בסיסי אבל בתור שומרי כשרות לא יכולנו לאכול).

מבחינת כשרות אנחנו מגיעים תמיד מוכנים. בדירות בדרך כלל יש מטבח אז מביאים סיר. מחבת. וחד פעמי.
מבחינת אוכל הבאנו מיקס לפנקייקס שרק מוסיפים מים. רביולי ורוטב מוכן שקונים בסופר. וופל בלגי ובלינצס קפואים שמכינה בטוסטר לחיץ. דגני בוקר עם חלב עמיד ולימים הראשונים בקבוק חלב קפוא (בקרטון פעם נשבר לי אז רק בקבוק ולעטוף היטב); שימורים של טונה, מיונז וטורטיות; בנוסף ממרח טעים לטורטיות. הבאנו כמה מנות חמות אבל בגלל שהקופסאות תופסות הרבה מקום, רוקנו את הקופסאות והכנסנו כל מנה לשקית ריץ׳ רץ׳ נפרדת. כמובן המון חטיפים, עוגיות, שוקולדים ומה שמתחשק.

טיול בת מצווה בפריז – היום הראשון והשני: דיסנילנד פריז וקניות בפריימרק

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - דיסנילנד פריז
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – דיסנילנד פריז

בבוקר נסענו תחנה אחת עם רכבת לדיסני. (יש אפשרות לקנות 10 כרטיסים ב-14.9 יורו וזה יוצא יותר זול לכל כרטיס). התחנה ממש מחוץ לדיסני. מכיוון שהיה לנו אוכל ושתיה למשך 12 שעות בדיסני, הבאנו מזוודה קטנה על גלגלים שיהיה יותר קל מאשר תיק על הגב אבל לצערינו, רק כשהגענו למתקן אמרו לנו שאין אפשרות כזאת והיינו צריכים לחזור לכניסה להפקיד את המזוודה (עולה 6 יורו).

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - דיסנילנד פריז - מיקי
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – דיסנילנד פריז – מיקי

ביום הראשון בילינו ב״יורו דיסני״ וביום השני ב״דיסני סטודיו״ שהרבה יותר קטן אבל נהנו בשניהם מאוד. התורים היו ארוכים אבל יחסית זרם, ובחלק מהמתקנים הלכנו לתור של היחידים וכך זה היה הרבה יותר מהר. בנוסף, הוצאנו פסט פס לכמה מתקנים. פסט פס זה הזמנת כרטיס מראש לשעה מסוימת וזה בתור נפרד שהרבה יותר מהיר (כמו בדואר ישראל בהזמנת תורים אינטרנטית…). רק צריך לשים לב שכל עוד לא עבר זמן מהפסט פס הראשון, אי אפשר להוציא שני, אז כדאי לתכנן את זה.

אלו המתקנים שאנחנו הכי אהבנו:

בדיסני הראשי (יורו דיסני):

  • Big Thunder Mountain – זאת רכבת הרים שנראת יחסית תמימה וילדותית אבל היא לא כזאת. היא מהירה, מתהפכת והרבה בחושך. נהננו מכל שניה.
  • Pirates of the Caribbean – נסיעה ברמה בhנונית המראות שמוצגים שם מטורפים ומאוד שווה.
  • Indiana Jones – רכבת הרים מהירה ומאוד מומלצת.
  • Peter Pan – הוא לא אקסטרימי אבל כל כך נהננו. יושבים במתקן והוא מחובר לתקרה ולא לרצפה ולכן מרגיש כאילו שעפים מעל וזה פשוט קסום.
  • חיכינו כמעט 45 דקות להצטלם עם מיקי. הוא מאוד סבלני ונותן תשומת לב לכל ילד ולכן לוקח הרבה מאוד זמן. לי אישית היה חשוב תמונה עם מיקי לכן חיכינו.
  • Its a Small World – נסיעה באוניה בין מצגים מטריפים של ילדים מכל העולם ושברקע יש מוזיקה מתוקה. זוכרת את המתקן הזה מגיל 12 כשאני הייתי בדיסני וגם מגיל 18.
  • Star Wars Hyperspace Mountain הרכבת הכי אקסטרימית בדיסני וזה פשוט מטורף!!! עשינו את זה 3 פעמיים (בתור של היחידים זה סופר מהיר).
  • בנוסף, באמצע היום יש תהלוכה מקסימה ברחוב הראשי וכדאי להגיע מוקדם לתפוס מקום ומומלץ לבחור מקום מוצל.
  • בערב יש גם תהלוכה וזיקוקים’ אבל לצערי לבת שלי כאב הראש וכבר ב-8 וחצי עזבנו אז ממליצה מההמלצות ששמעתי.
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - דיסנילנד פריז - גופי
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – דיסנילנד פריז – גופי

דיסני סטודיו פתוח פחות שעות אבל כבר ב-5:00 סיימנו ועזבנו.

אילו ההמלצות שלי:

  • Tower of Terror – מעלית בתוך מלון נטוש. זה מאוד מפחיד וגורם לבטן ליפול אבל שווה בטירוף.
  • Rock and Roll – זאת רכבת הרים אקסטרימית בחושך עם אורות ומוזיקה מעולה.
  • Moteurs Action – זה מופע שצריך לבדוק בדיוק באיזו שעה זה כשאתם שם. זה אקשן של מכוניות, אש ועוד דברים ופשוט ישבנו שם בפה פעור. אסור להפסיד.
  • Studio Tram Tour – טיול ברכבת בסט צילומים מאוד מעניין ושווה כל דקה של תור.
  • RC Racer – מתקן אקסטרימי ונחמד. קצת דומה לאחד המתקנים בסופרלנד.
  • רטטואי – מאוד נחמד אבל משום מה שכחו לתת לנו משקפי תלת מימד וחבל, אבל לא רצינו לחכות פעם נוספת.
  • Crush’s Coster – נראה טוב אבל היה בשיפוצים.

את הכרטיסים לדיסני קניתי דרך האתר הזה שהיה יותר זול (כדאי לבדוק את התאריך שלכם, לא תמיד ההבדל משמעותי).

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - פריימרק Primark
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – פריימרק Primark

אחרי דיסני הלכנו לקניון ליד התחנת רכבת של הדירה שלנו. זה שם הקניון: Val d’europe, ובעיקר עשינו קניות בפרימארק. יש שם הרבה מוצרים של דיסני במחירים מעולים ביחס למה שיש בדיסני. כמובן שבדיסני חייבים להכנס לחנויות לראות, הכל כל כך מדהים וקסום.

טיול בת מצווה בפריז – היום השלישי והרביעי – איזור המראה (הרובע ה-4), שייט בסיין, מגדל אייפל בזריחה ורכבת ללונדון

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - רחובות פריז
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – רחובות פריז

ביום השלישי לקחנו רכבת למרכז פריז (כ-7 וחצי יורו לאדם). לצערינו כאן לא היה לנו הצלחה עם הדירה. בעיקר התייחסתי למיקום וידעתי שזה רק לילה אחד אז התפשרתי על דירה קטנה. לא חשבתי לבדוק אם יש מעלית והיינו צריכים להעלות את כל המזוודות והתיקים 3 קומות, ואז גילינו שגם מאוורר אין ובשביל לשבת בשירותים צריך להכניס את הרגלים למקלחון. זה לא היה נעים אבל צחקנו גם על זה.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - שייט על הסיין
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – שייט על הסיין

במשך היום טיילנו באזור המראה (רובע 4) ולקחנו שייט על נהר הסיין שהיה ממש נחמד.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - מקרונים פריז
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – מקרונים פריז

אני אישית פחות מתחברת לאתרים היסטורים ולכן לא הלכנו לכל האטרקציות שכתוב בספרים.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - אייפל בזריחה
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – אייפל בזריחה

מאוד היה חשוב לי צילומים עם המצלמה המקצועית במגדל האייפל, לכן קמנו מוקדם ועוד כשהיה חושך לקחנו רכבת לאייפל ואיך שהשמש עלתה התחלתי לצלם.

משם לקחנו רכבת ללונדון אבל לא ידעתי שצריך להיות אחרי כל הבדיקות של מעבר הגבול חצי שעה לפני היציאה. לצערי, נכנסנו לתחנה 25 דקות לפני יציאת הרכבת ולא נתנו לנו לעבור והיינו צריכות לקנות כרטיסים חדשים. זה היה נזק של 40 יורו לאדם לשדרג את הכרטיס לרכבת מאוחרת יותר. אבל גם מזה לא עשינו ביג דיל.

טיול בת מצווה ללונדון – היום הראשון והשני – קניות באוקספורד ועוד שופינג

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - קניות באוקספורד
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – קניות באוקספורד

את יום ראשון הקדשנו לקניות באוקספורד. הכל נפתח רק ב-12 ונסגר ב-18 אז עשינו הכל מהר מהר וכאבו הרגלים אבל תמיד כיף קניות בחו”ל.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - קניות
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – קניות

לא הרגשנו שמיצינו את הקניות ביום ראשון אז המשכנו גם ביום שני באזורים יותר מקומיים.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - טלפון ואוטובוס
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – טלפון ואוטובוס

כמו שאמרתי, אותי פחות מעניין מקומות תירותיים ולכן לא ביקרנו במקומות כאילו בלונדון.

טיול בת מצווה לאנגליה – Cotswolds, Cotswolds Country Park And Beach

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds

החלק שהכי חיכיתי לו כל הטיול היה אזור Cotswolds. זה חבל ארץ כפרי עם המון ירוק וטבע כשעתיים נסיעה מלונדון. אין אפשרות לתחבורה ציבורית לכן שכרנו רכב כבר מהארץ מאוויס.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - רכב עם פנצ׳ר
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – רכב עם פנצ׳ר

נתנו לנו רכב בינוני והתלבטתי אם לשלם יותר ולשדרג לרכב גדול בגלל המזוודות שנצטרך כדי לחזור לשדה התעופה, אבל החלטתי שאם יהיה צורך, ניסע עם רכב ומונית. 3 דקות אחרי שיצאנו מההשכרת רכב, היה לנו פנצ׳ר וחזרנו לתחנה ולא היו להם רכבים, אז חיכינו רבע שעה והביאו לנו רכב מסניף אחר. הרכב היה ענק ונוח והתאים לכל המזוודות שלנו. הרגשנו שזה היה התכנון של אלוקים עם הפרנצ׳ר ושהכל לטובה.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds הכבשים
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds הכבשים

הנסיעה היתה עוצרת נשימה. כל שביל וכל כביש היה יותר ירוק וקסום מהשני. בצידי הדרכים היו ציפורים מעניינים, סוסים, כבשים והמון צמחיה.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds Country Park and Beach

עצרנו בדרך ב-Cotswolds Country Park And Beach. יש להם שם מתקן אקסטרים על המים (כמו בטבריה) ולמרות שהיה גשם והיה קר לא ויתרנו. היה קר אבל היה נחמד. באיזשהו שלב התגלשנו לתוך המים וגם הראש נרטב ואז התחלתי לרעוד. יצאתי מהמים אבל זה לא עזר להרגשה. מהחוף ניסיתי לצעוק להם שאני צריכה עזרה אבל לא הצלחתי לצעוק והרגשתי שעוד שניה אני מתעלפת.

למזלי הבת שלי שמעה אותי מהמים וצעקה להם שאני צריכה עזרה. מיד הם הגיעו וטיפלו בי. הגוף שלי היה עם חום נמוך של 35.1 וסבלתי מהיפוטרמיה. הם היו מקסימים וטיפלו בי עד שהתאוששתי ויכולתי לנהוג.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds הבקתה
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds הבקתה

הגענו לבקתה שלנו ממש לפני שהחשיך ולא יכלנו לעצור את ההתלהבות שלנו. ליד הבקתה טיילו תרנגולים, סוסים וכלבים. הבקתה היתה קטנה, חמימה ומושלמת. גם כאן בעלת הדירה היתה מקסימה.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds הבקתה
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds הבקתה

הצפי היה 90% משקעים אבל בבוקר קמנו לשמים כחולים ומיד יצאנו לצילומים עם המצלמה המקצועית. לבת ה-9 של בעלת הבקתה היה סוס ונהננו להצטלם איתו.

טיול בת מצווה באנגליה – היום השני – הכפרים Bibury ו-Bourton on the Water

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds Bibury
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds Bibury

ביום השני טיילנו בכפרים בעיקר נהננו להכנס לחנויות הקטנות והמקסימות ולהצטלם עם הבתים המיוחדים. אלו הכפרים שטיילנו בהם: Bourton on the Water ו-Bibury, ובין לבין עברנו עוד כפרים שאני לא יודעת את השמות שלהם.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds נהנים בגשם
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds נהנות בגשם

במהלך היום דקה אחת היה גשם ודקה שניה שמש וכמה שניות ברד ואז שוב השמש זרחה. היה קריר אבל ברמה נסבלת.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds הכפר הקטן
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds הכפר הקטן

האטרקציה היחידה שעשינו באותו יום היתה מקום בסגנון מיני ישראל של הכפר שהיינו בו. מקום קטן אבל מקסים ושונה והיה כיף להצטלם עם הבתים הקטנים.

טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה - Cotswolds Stow on the Water
טיול בת מצווה לפריז ולאנגליה – Cotswolds Stow on the Water

אני כל כך אוהבת את הטבע. את האוויר. הירוקת החיות וזה היה סיום מושלם לטיול גדוש ומהנה. אנשים בעיקר מטיילים במקומות תירותים אבל אני אישית ממליצה למי שנוסע ללונדון להשכיר רכב ולצאת לכפרים המקסימים באזור Cotswold.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים