ברצלונה עם ילדים בחורף – חופשת כריסמס בברצולנה מאת מישל פליישר כהן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על ברצלונה עם ילדים בחורף נרשם במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של מישל. פה תוכלו לקרוא על 22 אטרקציות בברצלונה למשפחות עם ילדים.

היינו שבוע, מרביעי לרביעי, טיסה עם נורוויג’ן, המראה ב13:00 נחיתה ב17:00. מבחינת כבודה, קנינו מזוודה אחת ורוצה להגיד שזה לא מספיק בחורף במיוחד כי אחד הילדים לקח טראנקי ולא טרולי, אם אתם מתכננים קניות רבות אז בהחלט לא מספיק. עלות 20 יורו לכיוון. היו פירסומים של אנשים שהזמינו טיסה זהה דרך אתר edreams בספרדית והמחיר הנמוך כלל כבר 2 מזוודות, אז תבדקו. ילדים בני 5.6 ו-8.

עלות טיסה: 270 יורו לאדם, עלות דירה: 960 יורו לשבוע ל-5 נפשות כולל מיסי תיירות ועיר.

מלון דירות בברצלונה למשפחות

הדירה המדהימה שהיינו בה, Barcelona Apartment Val, נמצאת ברחוב ולנסייה פינת פאסג’ דה גראסיה, המרכז של המרכז. הדירה מנוהלת על ידי המלון “קלאריס” גם הוא מעולה שנמצא כמה מטרים משם. את כל השרות כולל צ’ ק אין עושים במלון, וכל בעייה או תלונה, במלון. קיבלנו שירות מדהים באמת, הבויילר לא עבד כשהגענו וישר באו לסדר לנו, ואחרי כמה ימים גילינו שמכונת הכביסה לא עובדת. הם לא הצליחו לתקן ולכן הציעו לקחת את הבגדים לכביסה במלון בחינם! ואכן למחרת הבאנו שני שקי בגדים מלאים וקיבלנו 3 שקיות עם בגדים ריחניים ומקופלים חזרה!

אז בקיצור, המלצה רותחת על הדירה. היא ענקית, 3 חדרי שינה, סלון גדול, מטבח מאובזר, פינת אוכל, חדר זוגי עם שירותים ואמבטיה ועוד שרותים נוסף עם מקלחת. הדירה שקטה יחסית בצד העורפי, יש חימום טוב וגם מזגנים, בעבר ראיתי היה כתוב שניתן להשתמש בבריכה של המלון אבל זה כדאי לברר.

הגעה מהשדה למלון לקחנו ואן בהזמנה דרך אפליקציית MyTaxi. שימו לב שצריך אינטרנט בשביל זה, אבל היתרון הוא שניתן לבחו ראת הנהג ואפשר לשלם בפייפאל. עלות לואן בשעות העומס בכביש 32 יורו.

ברצלונה עם ילדים בחורף – היום הראשון – קניון Arenas ומזרקת הקסם

ברצלונה עם ילדים בחורף - כריסמס
ברצלונה עם ילדים בחורף – כריסמס

היום למחרת ההגעה, התכנון היה לקחת אוטובוס Hop On Hop Off אבל עד שיצאנו מהדירה היה כבר מאוחר. קניתי כרטיסים באפליקצייה ותכננו לעלות בהמשך היום, אבל אז גילינו שזה תקף ליום אחד מהבוקר ועד הערב שלא כמו בערים אחרות בעולם שזה תקף ל24 שעות מרגע ההפעלה, אז החלטנו שעדיף לא להשתמש בזה. ניסיתי למכור וזה לא הלך, שימו לב שבאפליקצייה זה זול יותר מלקנות ישירות, בסופו של דבר פשוט טיילנו ברגל ולקחנו את המטרו.

אחר הצהריים, נסענו לאזור מזרקות הקסם וטיילנו בקניון Arenas המומלץ. יש למעלה תצפית, אפשר לשלם יורו לאדם ולעלות במעלית מהרחוב או פשוט לעלות לקומה האחרונה מתוך הקניון בלי לשלם. בקניון יש פודקורט לא משהו ודי יקר למטה בקומת המרטף, ויש בקומה האחרונה של התצפית מלא מסעדות שנראו מעולה. ישבנו באחת מהן (ביום אחר) ובהחלט היה מעולה, אז זה מקום מומלץ לארוחות.

לאחר מכן הלכנו למזרקות הקסם שבחורף פועלות רק מחמישי עד שבת בין 20:00 ל-21:00, ההופעות ב-20:00 וב-20:30.

היום השני – סאגרדה פמיליה, שוק כריסמס, מונטז’ויק Montjuïc

ברצלונה עם ילדים בחורף - סגרדה פמיליה
ברצלונה עם ילדים בחורף – סגרדה פמיליה

כמי שכבר הייתה בסאגרדה פמיליה, בעבר בתקופה החינמית שלה, אני חייבת להגיד ש-18 יורו למבוגר זה ממש מוגזם (בהזמנה באינטרנט זה 15 יורו אבל יש תוספת עמלה). הלכנו כי הילדון ביקש, תכלס היינו בפנים 15 דקות ולילדים ממש נמאס. בחוץ יש שוק כריסמס מקסים אבל בגלל שהגענו מוקדם יחסית כדי להמנע מעומס (10:30) רוב השוק היה סגור, אבל כשיצאנו קצת אחרי 11 כבר היה עמוס מאוד.

ברצלונה עם ילדים בחורף - הרכבל
ברצלונה עם ילדים בחורף – הרכבל

אחרכך נסענו למונטז’ויק (Montjuïc), עלינו עם רכבל הטלפריק אבל אחר כך לא המשכנו מעלה עם הקייבלקאר וזה חבל. מומלץ מאוד כן לקחת אותו ואחרכך לרדת איתו לצד השני לכיוון הים והמרינה.

עוד המלצות בכללי – מוזיאון מדעי הטבע Blau, הר טיבידבו, פארק השעשועים טיבידו

 

ברצלונה עם ילדים בחורף - מוזיאון הטבע
ברצלונה עם ילדים בחורף – מוזיאון הטבע

הימים היו עמוסי הליכה ולילדים היה די קשה אז החלטנו לנסות להמעיט בהליכה ברחוב. נסענו למוזיאון מדעי הטבע שנקרא Blau היה נחמד, לא מדהים, בילינו שם כשעתיים, סהכ הילדים נהנו. מזניחה את מיספור הימים ועוברת פשוט להמלצות (אנשי ה-ADHD יבינו חחח).

ברצלונה עם ילדים בחורף - טיבידבו
ברצלונה עם ילדים בחורף – טיבידבו

בקיצור, היום הכיפי ללא כל ספק היה יום ראשון שעלינו להר טיבידבו, יש כנסייה יפה שביקרנו בה בעבר אז הפעם ויתרנו. נכנסנו לפארק השעשועים טיבידבו, שימו לב שאם קניתם כרטיסים לאוטובוס התיירים יש שם הנחה גדולה. העלות היא מבוגר 28 יורו (21 יורו עם הנחה). לא רציתי לעלות על מתקנים אז שילמתי על כרטיס שנותן כניסה לפארק ואישור לעלות למתקנים בקומה ה-6 בלבד. הגענו ב-11 בבוקר ויצאנו לקראת 17 וזה רק היה כי היינו חייבים שהילדים ינוחו לפני שהם הולכים למשחק בערב ואכן הם נשפכו. הפארק מקסים, מתקנים בסגנון הלונה פארק ומעט יותר מיוחדים. המיקום מדהים עם נופים עוצרי נשימה ובגלל המבנה של הפארק על צלע הר, זה הופך את החוויה למעניינת ומיוחדת ביותר. קחו בחשבון שקר שם מאוד, מאוד, ומומלץ להתלבש היטב, בערב הילדים נסעו עם האיש למשחק של ברצלונה שללא ספק היה מבחינת הגשמת חלום.

למחרת תכננו לסוע למונסרט אבל היה יום מעונן עם רוחות רבות ולא היה נעים בכלל אז ויתרנו, נבקר בפעם הבאה כי זה בהחלט מומלץ. גם על פארקי פורט אוונטורה ופרארילנד בסוף ויתרנו משיקולי מרחק, מחיר, והעובדה שלקטן לא יהיה הרבה על מה לעלות, שוב, השארנו לפעם הבאה.

ברצלונה עם ילדים בחורף - שוק כריסמס
ברצלונה עם ילדים בחורף – שוק כריסמס

בסופו של דבר לקחנו את האוטובוס תיירים ביום לפני העזיבה, המחיר בהחלט לא שווה, אבל אם החלטתם בסוף כן לקחת אותו אז רק ביום הראשון כדי לתפוס מימדים של העיר ולהחליט לאן ללכת.

לסיכום, ברצלונה מקסימה ומפתיע לטובה, אני לא בטוחה שהייתי מסוגלת לטייל אותה בקיץ כי אנחנו תפרנו 15 קמ״ הליכה כל יום עם הילדים. בחום של הקיץ עם לחות אין מצב, השארנו לא מעט לפעם הבאה כי היא השאירה טעם של עוד.

טיפים על ברצלונה עם ילדים בחורף ואמל”ק

  • נסיעות – כרטיס T10 עולה 9.70 יורו ותקף ל-10 נסיעות. ניתן לשלב מספר אנשים בכרטיס (מעבירים כמספר האנשים שנוסעים) וניתן לעשות מספר נסיעות בכל סוג תחבורה במשך שעה מרגע שהעברתם כרטיס.
  • מהשדה ובחזרה במיוחד עם ילדים מומלץ להזמין מונית דרך אפליקציית MyTaxi בעלות של כ-25-35 יורו מהשדה למרכז
  • מלון – Claris מומלץ בחום או דירה בבעלות המלון נקראת Barcelona Apartment Val ברחוב ולנסייה.
  • איפה עוד מומלץ לבקר:
    • שוק בוקרייה.
    • רחובות הרמבלס.
    • רחוב ולנסייה מלא מסעדות של מאכלי עולם מכל סוג וחנויות בגדים קטנות ומקומיות.
    • גראן וייה – בחג המולד ועד קצת אחרי הסילבסטר מתקיים שם שוק צעצועים בעיקר, נפתח בשעות אחר הצהריים והערב.
    • שוק כריסמס לרגלייה של קטדרל דה ברצלונה.
    • חובה לבקר בטיבידבו, מונטז’ויק, אזור המארינה, רחוב פסייג’ דה גראסייה עם מאות החנויות היוקרתיות יותר ויוקרתיות פחות, הרובע הגוטי כמובן.
    • נסיעה למונסראט ויש האומרים שגם הפירינאים מומלץ.
  • אוכל – אין לי ילדים בררניים כך שבאמת לכל מקום שנכנסנו לאכול היה להם מה לאכול. יש מסעדות טאפאסים ויש את כל הרשתות הידועות, מקדונלדס ודומיו. יש הרבה רשתות כריכים וסלטים. בקיצור, אוכל ממש לא חסר, בגלל שהיינו בדירה רוב ארוחות הערב והבוקר אכלנו בדירה.
  • לשתייני הקפה, תזמינו cafe con leche, זה זול ביורו מקפוצ’ינו וזהה לקפה הפוך בארץ.
  • עם ילדים הייתי מוותרת על הסאגרדה פמיליה וכל בתי גאודי, לפחות אצלינו אדריכלות יפה לא עושה להם את זה.
  • הזהרו מכייסים, אם כי לשמחתי לא ראינו ולא חווינו משהו כזה.
  • עוד אזהרה חשובה, שימו לב שברחובות הראשיים הגדולים יש מסלול מיוחד שנראה כמו מדרכה אבל זה בעצם כביש! לרוב זאת גישה לחניון אבל לא רק, הוא לא מסומן בשום צורה חוץ מריצוף שונה, נוסעים בו גם מכוניות וגם אופנועים וגם אופניים (הייתי עדה לדריסה על ידי אופניים). אז שימרו על הילדים גם במדרכה ושימו לב לעניין הזה.
  • אריזה – כרגיל, אני ממליצה בחום רב לארוז בשקיות וואקום שלא דורשות שואב (מוציאים אוויר בגילגול).
  • שופינג – היינו בקניון Arenas, Maremagnum, ו-L’illia. בכולם לרוב אותם חנויות, לרוב בגדים ונעליים ותכשיטים. תקופה ללא סיילים בהחלט לא ראיתי שזול בהרבה מבארץ, יש את דקאטלון כמובן שמומלץ וזול מבארץ. פרימרק היה מפוצץ והרגיש כמו שוק זול עם תור מטורף לקופה אז ויתרנו. מצאנו דברים נחמדים בחנות יוניקלו (דווקא לא מעילים) ואויישו – שתיהן בפאסג’ דה גרסייה, וגם מוצרי ברצלונה מקוריים יקרים להחריד כמובן. קנינו בחנות מדיה מארקט מכונת נספרסו קטנה וחמודה ב69 יורו כולל 20 קפסולות, אותה מכונה בחנות נספרסו עולה 119, היה מבצע החזר 20 יורו במדייה מארקט לקניית קפסולות אבל זה רק לתושבי ספרד. כנ”ל מבצע של 70 יורו החזר בחנויות נספרסו עצמן, שרוולי קפה בעלות 3.3 – 5 יורו תלוי סוג, שווה במיוחד לעומת המחיר בארץ.

לסיכום, ברצלונה כיפית, נוחה מאוד לטיול ברגל ובתחבורה ציבורית. הספרדים נחמדים מאוד ועוזרים תמיד, תמיד יישאר מה עוד לראות ולבקר בה ותמיד נשאר טעם לעוד. ברצלונה מומלצת עם ילדים גם בחורף, היה קריר אבל ממש לא נורא. לא ירד גשם בכלל, וכשיש רוח מאוד לא נעים אבל זה קרה רק פעם אחת. בקיץ חם מאוד ולח כמו בארץ אז קחו בחשבון.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים