בודפשט עם ילדים בחורף מאת אלון כץ [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על בודפשט עם ילדים בחורף פורסם במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים. פה תוכלו לקרוא עוד על בודפשט עם ילדים, כולל עוד המלצות למלונות ודירות בבודפשט למשפחות.

אנחנו זוג + 2 (4 ו-2), אז דבר ראשון לקחנו איתנו עגלת תאומים, מה שמקל בטירוף על הטיול כי אחד תמיד עם ידיים חופשיות, ואפשר להרדים אותם בעגלה ולהמשיך לטייל או לשבת לאכול משהו ברוגע כשהם ישנים.

למרות שהיה פברואר וקר, מזג האוויר היה מעולה, שמשי עד מעונן חלקית. ביום היה בין 1 ל-5 מעלות, כלומר חצי מהציוד התרמי שלנו היה מיותר ומרוב שהגזמנו הקטן לפעמים הזיע בעגלה.

מלון דירות בבודפשט למשפחות – 7Seasons Apartment

מלון מושלם לטיול עם ילדים. דירה מאובזרת ומטופחת עם מרפסת, אבזור כולל הכל, מכלי מטבח ועד מדיח ומכונת כביסה. אפשר לבקש מראש בטופס כל מיני תוספות לילדים, אנחנו ביקשנו כסא לתינוק, סיר, משטח נגד החלקה לאמבטיה ואפילו קופסת צעצועים חיכתה לנו בחדר. הזמנו הסעה של המלון הלוך חזור מהשדה בעלות של 36 יורו לארבעתנו.

באופן כללי, אפשר להשתמש בשירות ההסעות של המלון לכל יעד שתרצו, הוא מאוד נוח, מזמינים בקבלה והם דואגים לבוסטר וכסא לתינוק, הבגאז’ ענק, (וואן) ועגלת התאומים נכנסה בלי קיפול. נסענו איתם לכל יעד שהיה יותר מ-30 דקות הליכה.

* אני מזהיר מראש, 90% מהטיול היה סביב הילדים, לא תמצאו הרבה אתרים היסטוריים

בודפשט עם ילדים בחורף – היום הראשון – דיסני על הקרח ו-ואצי אוצי

בודפשט עם ילדים בחורף - דיסני על הקרח
בודפשט עם ילדים בחורף – דיסני על הקרח

טסנו בטיסת אלעל, נחתנו בסביבות 11 בבוקר. לא תכננו כלום ליום הראשון, אבל פייסבוק הפתיע בהמלצות ובדיוק באותו יום היה מופע של דיסני על הקרח. הזמנו כרטיסים און ליין ועוד לפני שקיבלנו את החדר נסענו למופע והילדים קיבלו קצת דיסני מרצ’נדייז.

בודפשט עם ילדים בחורף - בעיר
בודפשט עם ילדים בחורף – בעיר

חזרנו למלון, אכלנו את הקנטאקי (KFC) שמאז שאין בארץ אנחנו דואגים למצוא אותו כמעט בכל נסיעה וסגרנו את היום הראשון בטיול רגלי על רחוב הואצי שנמצא 6 דקות הליכה מהמלון.

היום השני – גן החיות, מסעדת Sir Lancelot

בודפשט עם ילדים בחורף - גן החיות
בודפשט עם ילדים בחורף – גן החיות

ארוחת בוקר במלון (12 יורו לאדם, ילדים עד גיל 6 לא משלמים). משם לקחנו הסעה של המלון לגן החיות, גן חיות מהמם לילדים. היה ריק כי התקופה היתה מאוד קרה, אבל מצד שני כל מתחם חיצוני של בעלי חיים בנוי סביב מתחם סגור וכשקר מכניסים את החיות פנימה אז קיבלנו מבט קרוב מאוד על כל בעל חיים שפגשנו, מקופים ועד ג’ירפות ואריות. הילדים היו מאושרים.

בודפשט עם ילדים בחורף - Sir Lancelot
בודפשט עם ילדים בחורף – Sir Lancelot

הילדים נרדמו בשניה שיצאנו אז החלטנו להמשיך בהליכה של כ-45 דקות חזרה למלון. בערב לקחנו הסעה של המלון למסעדת Sir Lancelot (חובה להזמין מקום)’ חוויה מאוד מהנה לילדים שאוהבים אבירים. לקחנו את ה-menu של 3 אנשים (האוכל לא היה טוב במיוחד, אבל החוויה הייתה מאוד כיפית).

היום השלישי – טיול בסביבות ואצי, Zoo Cafe, קניון West End

בודפשט עם ילדים בחורף - Zoo Cafe
בודפשט עם ילדים בחורף – Zoo Cafe

פתחנו בארוחת בוקר במלון ומשם יצאנו לטיול קצר ברגל ברחובות הסמוכים ל-Vaci בלי מטרה מיוחדת. המשכנו לבית הקפה Zoo Cafe שכולו על טהרת ליטוף בעלי חיים, חווית אושר עילאי לילדים. אין שם מה לאכול חוץ מטוסט נקניק וגבינה, אז שתינו קפה ואכלנו סנדוויץ חם. הילדים ליטפו כל פעם חיה אחרת, החל מתוכי דרך צבים ואוגרים ועד נחש וזיקית, הילדים היו בעננים. הצוות מאוד נחמד ומוציא חיות לבקשתכם (כדאי להזמין מקום).

אחר הצהריים הלכנו ברגל כשהילדים ישנו לקניון West End. תכננו להעביר שם שעה אבל כבר היינו מותשים אז פשוט הסתובבנו שם ועשינו קצת קניות. בקומה התחתונה יש שתי חנויות צעצועים (נראה לי היחידות הנורמליות בבודפשט).

בודפשט עם ילדים בשלג – היום הרביעי – בית הכנסת הגדול, הבזיליקה, והקרקס!

התחלנו את היום בארוחת בוקר מוקדמת ומיד כשהתחלנו לטייל הילדים נגמרו ונרדמו, אז החלטנו ללכת לראות את הבית כנסת הגדול ואת הבזיליקה שנמצאים כמה דקות מהמלון. משם לקחנו הסעה של המלון לקרקס בודפשט (הזמנו כרטיסים מראש) שגם עניין מאוד את הילדים למרות שהמופע היה קצת ארוך (שעתיים וחצי).

הגענו בסביבות 7 בערב למלון והחלטנו לקלח את הילדים, לשים אותם לישון בעגלה וללכת לאכול משהו טוב בשקט!
התגשם חלקית , הגדול לא נרדם אבל הוא יודע להעסיק את עצמו אז היה בכל זאת שקט. יש לנו תמיד בתיק חוברות צביעה עם צבעים ומדבקות, אכלנו ארוחה ממש ממש טובה במסעדת Antre (המסעדה הצמודה למלון) באמת חויה קולינרית. מנות פשוט מעולות ומחירים סבירים מאוד, אכלנו גולש, ספייריבס ומנת טנדרליון עם כבד ברווז, מומלץ בחום.

בודפשט עם ילדים בחורף – היום החמישי – שלג באתר סקי בוישגרד

בודפשט עם ילדים בחורף - בשלג
בודפשט עם ילדים בחורף – בשלג

לא היו לנו תוכניות ליום הזה וממש קיוינו שיהיה קצת שלג בבודפשט והילדים יוכלו לשחק קצת. אבל זה לא קרה והגדול ציפה לזה מאוד, אז ביררנו על אתרי סקי קרובים בספונטניות והחלטנו לנסוע כשעה לוישגרד (לקחנו הסעה של המלון שעלה 96 יורו לכיוון אבל בהחלט היה כדאי לשקול לשכור רכב למטרה הזו).

בודפשט עם ילדים בחורף - בשלג
בודפשט עם ילדים בחורף – בשלג

אין שם הרבה מה לעשות, וכל השלג היה מלאכותי אבל בהחלט סיפק את הצרכים של הילדים שבנו איש שלג וזרקו כדורים אחד על השני.

בודפשט עם ילדים בחורף - המגלשה
בודפשט עם ילדים בחורף – המגלשה

עלינו אחר כך למעלה להתגלש במגלשה הגדולה שלהם, עשינו אותה רק עם הגדול פעם אני ופעם אשתי, 400 פורינט לילד ו-600 למבוגר. הילד נהנה בטירוף.

בגדול יצא טיול יום קצת יקר בגלל הנסיעות אבל השיקול היה שבארץ לנסוע לחרמון לא בא בחשבון כי זה טירוף גם מבחינת נסיעה, גם עלויות וגם סבלנות. חזרנו למלון בסביבות 3 וחצי ובתוכנית שלנו היה לנסוע לטרופיקריום, שזה אקווריום גדול שאומרים שהוא גם חוויה, אבל תשמעו, שבוע עם זוג קונדסונים עשה את שלו ונפלנו שדודים. חיפשנו מסעדה לערב, בילינו אחהצ צנוע בחדר וחתמנו את הטיול.

למחרת לקחנו הסעה של המלון לשדה ב 8:30 כאשר הטיסה הייתה ב-10:50 וחזרנו לביתנו הקט.

הנה עוד המלצות על אטרקציות בבודפשט לילדים.

מלונות מומלצים בבודפשט ע״י חברי הקבוצה:

  • Mercure – המלון לא יקר בכלל ויש לה סוויטות משפחתיות וארוחת בוקר מצויינת. בחלק מהסוויטות יש אפילו סאונה פרטית! המיקום מצויין, במרכז העיר על הואצי אוצה וניתן לקבל מיטת תינוק ללא תוספת תשלום.
  • Aquaworld – גם בית מלון מכוון לילדים וגם פארק מים שבחלקו מקורה ופתוח בחורף? מושלם! אקווהוורלד בבודפשט הוא ריזורט: מלון עם פארק מים ענק ומקורה, מלא בריכות לילדים, גימבורי ממש מגניב, מתנפחים ועוד מגוון אטרקציות. המיקום שלה מרוחק ממרכז העיר, אבל יש הסעות מספר פעמים ביום לתוך העיר בחינם
  • Sofitel – הסופיטל ממוקם במקום מצויין בדיוק ליד הגשרים, וגם היא שייכת לרשת מאוד מוכרת (אנחנו היינו במלונות של סופיטל בכמה ערים בעולם, כולל אמסטרדם). עם מיטות תינוק בחינם ובריכה פנימית – המלון אפילו מציע שירותי בייביסיטר. אפשר לקחת חדר עם נוף לדנובה או לעיר – ושניהם מהממים
  • 7Seasons – מלון דירות מומלץ על ידי המון מטיילים ישראלים במיקום מרכזי ומומלץ במיוחד לילדים. אחת מחברות הקבוצה אמרה שזה נראה כמו קטלוג של איקאה!
  • Hotel Regnum Residence – מלון באיזור Castle Hill בבודה באיזור פחות מרכזי – ודווקא זה מה שנותן לו עוד נקודות. במרחק שתי תחנות מהתחנת המרכזית בבודפשט, אין שום בעיה להגיע לכל מקום בו רוצים לבקר. המחיר כולל בופה לארוחת בוקר ובקבוקי מים חינם בחדר
  • Novotel Budapest Centrum – מיקום מושלם באמצע הרובע היהודי במרחק של 3 דקות הליכה מתחנת מטרו. עם ארוחת בוקר מצויינת, גם הנובוטל מקבל באהבה כלבים וחתולים בתוספת תשלום. יש הרבה מסעדות וסופרים בקרבת מקום ומכיוון שהמלון שייך לרשת נובוטל – האיכות מובטחת.
  • Medosz Hotel – מלון מאוד לא יקר, מרכזי בפסט, עם ארוחת בוקר (בופה) חינם. יש הסוויטה מקרר – מה שמאוד עוזר כשיש ילדים קטנים – וגם ניתן לקבל מיטת תינוק בחינם. גם פה, כמו ברוב המלונות שראינו, ניתן להביא חיות מחמד בתוספת תשלום.
  • Park Residence Budapest – מלון דירות לא יקר בכלל הממוקם, גם הוא, ברובע היהודי. יש בדירה מטבחון מאובזר (מקרר, כיריים, מיקרוגל וכ״ו), מה שמאוד מקל על החיים עם ילדים קטנים שמתעוררים ב-6 לפנות בוקר לפני שיש מסעדות פתוחות. אפרופו מסעדות – יש המון באיזור וגם וסופרמרקט במרחק הליכה.
  • Sun Resort Apartments – דירות גדולות ומרווחות ולא יקרות ובמיקום מרכזי. יש סופר קרוב וקניון בצמוד, מדרחוב, מלא מסעדות וגישה נוחה למטרו ולטראם. גם פה יש דירות גדולות של 3 חדרי שינה ומתאים למשפחות גדולות או מורחבות ויש בדירה מטבח מאובזר היטב. מה שכן, הם לוקחים עוד 5 יורו ליום כדי להשתמש במזגן (כן, גם לי זה נשמע מוזר) אז קחו את זה בחשבון בחישובים שלכם.
  • Milford Suites Budapest – המיקום מצוין, בקרבת תחנת מטרו, סופרמרקט גדול, שלושה רחובות מעל הדנובה. תגובה מחבר בקבוצה: “השירות היה מעל ומעבר (לדוגמא, מאחר שטסנו חזרה באמצע הלילה, דאגו לנו מבלי שביקשנו לארוחת בוקר מוקדמת). VFM מצוין לדעתי.
  • City Centre Cosy Apartments – דירה במרכז ממש קרוב לדנוב ולמטרו. מתאים ל5 אנשים. מזגן בחדר שינה בלבד. מטבח מאובזר, חדר אמבטיה עם כל מה שצריך. עם מעלית ושקט.
  • D8 Hotel – מלון ממש מרכזי כמעת על הנהר. חדרים משפחתיים עד 4 אנשים עם חדר מופרד להורים! חדרים מבודדים רעש, וקבלה 24 שעות. קרוב לארמון בודה ולבית האופרה.
  • Flavi’s Home Budapest – דירה קרובה לאופרה שמתאימה ל5 אנשים. חדר שינה ושני ספות מתקפלות בסלון שפחות נוחות.שני שרותים! מכונת כביסה. אבל אין מזגן, רק מאווררים אז עדיף לא להזמין בקיץ.
  • Mango Aparthotel – דירות במרכז בודפשט לעד 6 אנשים. קרוב לבית כנסת דוהני ולנהר הדאנוב. אזור מאוד חי של העיר אז יכול להיות קצת רועש בערב.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים