בואנוס איירס עם מתבגרים – אטרקציות ומסלול מאת גליה פרידמן אשכול [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים עם ילדים, ופורסם פה באישורה של גליה פרידמן אשכול.

ערכנו בספטמבר 2018 טיול קצר של שלושה ימים עם ילדים בני 13 ו-10 פלוס סבתא, שדי מוגבלת להליכות ארוכות, בבואנוס איירס. אתחיל בזה שאני ארגנטינאית מפרובינציה אחרת הרבה יותר קטנה ולא הייתי בעיר הבירה כבר 25 שנים. כל פעם שאני טסה לארגנטינה אני רואה ושומעת, לצערי, שלא בטוח שם, שהמקומיים נזהרים מאוד משלא ישדדו אותם. זו לא אותה הארגנטינה שעזבתי. לגבי שפה, אני לא בטוחה כמה שולטים באנגלית כי אנחנו דוברי ספרדית, למרות שראיתי מלא תיירים. האמת, מאוד חששתי לנסוע.

קצת על בואנוס איירס

תחשבו על בואנוס איירס כעיר ע נ ק י ת ( פריז יכולה להשוות בגודל). האזור המרכזי באמת מאוד יפה. יש מבנים מדהימים, מזכירים את הבניה הצרפתית כי היתה השפעה וגם הספרדים ששלטו שם. שווה להרים את הראש ולראות את הבנייה. המטבע היא peso. עלות ארוחה במסעדה ממוצעת ולא יקרה ל-4 אנשים היא 100 ₪. המנות לרוב גדולות.

בטיחות בבואנוס איירס

יש להיזהר מאוד מכייסים. גונבים פלאפונים בלי סוף וכמובן אם אתם מאוד נאיבים יעלימו לכם גם ארנק. אפילו הבנות משם מסתובבות עם התיק מקדימה או בהצלבה. לא מדברים בנייד כל כך בחוץ ולא מחזיקים סתם פלאפון ביד כמו בארץ. הבן שלי ראה אישה מעלימה את הנייד של מישהו בשידור חי… היינו בשוק. זה היה מהיר כל כך שלא הספקנו להזהיר את האישה והשודדת נעלמה במאסה של אנשים. חשוב שהילדים יהיו בתווך הראיה שלכם כל הזמן.

תחבורה ציבורית בבאונוס איירס

בכל המדינה קיימת כרטיס Sube כמו רב קו. לבעל הדירה היה כרטיס אנונימי ויכולנו להטעין בתחנה של Subte (מטרו) במכונות, בקופות או בקיוסק. אני צריכה לחקור איפה ניתן להשיג. לי היה של אמא שלי שיכולנו להשתמש. ניתן להיות בכרטיס במינוס עד 40 פסוס. כך שאם שכחתם או לא הספיק לכם תוכלו לנסוע וברגע שטוענים שוב בכסף אתם תשלמו את הסכום שחייבים + הסכום תרצו להטעין. עלות נסיעה היא כ-10 פסוס (בערך 35 אגורות) ולא ניתן לקנות כרטיסיה. ניתן להשתמש בכרטיס גם לנסיעה באוטובוס, מטרו (subte) ורכבת.

היום הראשון – נסיעה באוטובוס Hop On/Off, רחוב Caminito, Puerto Madero, שביל הקומיקס

בואנוס איירס עם מתבגרים
הנוף מהדירה
הגענו לתחנה המרכזית ולקחנו מונית. אני ממליצה לא לצאת מחוץ לתחנה. במסוף יש משרד קטן בו אתם אומרים לאן תרצו להגיע ומשלמים במקום. לאחר מכן הנהג מלווה אתכם לרכב, וכך גם אי אפשר לגבות יותר ממה שנקבע. משם נסענו לדירה אותה שכרנו ב Airbnb, דירה חמודה מאוד מצויידת וחדשה. בעל הדירה התגמש מאוד בכניסה ובעזיבה מעבר לשעות הרגילות ובא לפגוש אותנו ביום הראשון. סמוך לדירה יש סופר מרכזי. שדרה 9 de julio מול האובליסקו Obelisco. העדפתי כך כדי להתנייד באזור או שאמא שלי תוכל להסתובב מעט ולחזור לדירה.
בואנוס איירס עם מתבגרים
אוטובוס התיירים

באותו היום כבר לקחנו את אוטובוס התיירים בסגנון Hop On/Off ויש הסברים קוליים גם בעברית. לדעתי הוא מונגש לנכים עם כיסא. ירדנו בתחנות הבאות:

בואנוס איירס עם מתבגרים
Puerto madero + Caminito שכונת לה בוקה.
1. Caminito בשכונת La boca – אלו שלושה רחובות מלאות במסעדות וחנויות תיירים. לא מומלץ לצאת מעבר לרחובות האלה.
2. Puerto Madero – אזור שונה מאוד ויוקרתי ליד הנמל. באזור תמצאו מסעדות יוקרה וכמה חנויות. נחמד מאוד לבקר שם גם בלילה.
3. שביל הקומיקס  – בשביל תמצאו פסלים עם דמויות מקומיקס, אבל זה יותר מתאים לארגנטינאים.
יש מלא תחנות ששווה לרדת בהן אבל לא הספקנו את הכל. הכרטיס היומי תקף ל-24 שעות מרגע הקניה. ניתן לשלם באשראי רק און ליין ואפשר לשלם במזומן רק באוטובוס.

היום השני – תחנת הרכבת retiוRo ונסיעה לאזור Tigre, שוק Puerto de Frutos

בואנוס איירס עם מתבגרים
תחנת הרכבת

נסעתי באוטובוס עם הילדים לתחנת רכבת Retiro ומשם לקחנו רכבת לאזור Tigre, שכונה מחוץ לעיר הבירה. התכנון היה להיכנס לגן שעשועים Parque de la Costa אבל היה תור ארוך מאוד אז ויתרנו וממש התבאסתי. פה תוכלו לרכוש כרטיסי כניסה שכוללים הסעה ממרכז העיר באונוס איירס או מפלרמו. הלכנו במקום ל-Puerto de Frutos. זהו שוק פתוח בו תמצאו מסעדות וחנויות, גם כאלו שמוכרים בהם מזכרות וינטג’, דברים יפים לבית וכל מיני פיצ’פקס. אזור חמוד לטיול רגלי של שעה.

בואנוס איירס עם מתבגרים
שייט בנהר
ליד השוק לקחנו סיור בסירה המפליגה בתעלות של נחל. שילמנו 200 פסוס לאדם (סביבות 7 ש״ח) לשייט של שעה. לדעתי זה מספיק. יש כמה דוכנים שמוכרים ליד השוק.

היום השלישי – מדרחוב Lavalle ו-Florida, החנות La Casa de el Dulce de Leche, קניון Galería Pacifico

בואנוס איירס עם מתבגרים
La Casa de el Dulce de Leche
הסתובבנו במדרחוב Lavalle ו-Florida. ברחוב Lavalle נכנסנו לחנות שנקראת La Casa de el Dulce de Leche. במקום מוכרים ריבת חלב מכל מיני חברות וסגנון שונה. ותוכלו גם להתנסות בטעימות.
לאחר מכן הלכנו לקניון Galería Pacifico. המבנה עצמו מדהים ויש בו חנויות יוקרה. תהנו מהמבנה עצמו, שווה להסתכל למעלה בתקרה ובארכיטקטורה בקטנה. עשינו סיור חינמי קצר על המבנה והציורים בתקרה (שוב בספרדית).

נפלו בעריכה:

בבואנוס איירס יש כל כך הרבה מה לעשות, ששלושה ימים פשוט לא מספיקים. הנה רשימה של עוד כמה דברים שאפשר לראות ולעשות עם מתבגרים וילדים בבואנוס איירס:

  • למעריצי כדורגל – סיור באצטדיונים של ריבר פלטה ושל בוקה ג׳ונירס. שימו לב שהסיור הוא 5 שעות
  • סיור רגלי של לה בוקה הציורית
  • שיעור אפייה (שעתיים) – למדו להכין אמפנדס ואלפחורס
  • סיור קולינרי ב-Mercado de San Telmo – שוק סגור שמשווק בו כל מיני מטעמים ומוצרים. כל יום ראשון יש אירועים מיוחדים במקום
  • Museo Participativo de Ciencias – מוזאין מדע אינטרקטיבית המתאימה במיוחד לנוער
  • גן החיות והגן הבוטני Temaiken Biopark
  • רכיבה על סוסים באחד מיני ה”אסטנזות” בעיר
  • טיול בחיק בטבע במפלי איגואזו – יש אפשרות לסיור מודרך הנכנס למתחת המפלים בתוך אונייה – הנאה מובטחת!
  • לימוד על ההיסטוריה של ארגנטינה במוזיאון אוויטה – Museo Evita
  • התרשמות באמנות מקומית בשורה של מוזיאונים ייעודיים: Museo Nacional de Bellas Artes, MALBA, Museo Moderno, Museo Nacional de Arte Decorativo, ועוד.
  • סיור חינם של מוזיאון קזה רוזדה Casa Rosada Museum.
  • לימוד על החלל ב-Planetario Galileo Galilei, מבין מצפי הכוכבים היותר טובים העולם.
  • שעות של בילוי אקטיבי בParque Norte, פארק מים וספורט עם מגלשות מים ענקיים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים