אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים – מאת ליאור כהן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט פורסם לראשונה בקבוצה של מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי ליאור כהן ומופיע פה באישורו.

אמ;לך לכם: סיכום טיול 6 שבועות בקוסטה ריקה באוגוסט-ספטמבר. קוסטה ריקה היא מדינה מהממת ובהחלט עונה להגדרה “גן עדן”. אנחנו טיילנו זוג הורים ושתי בנות (7 חודשים ו-4). מכיוון שהרבה שאלו, עלות הטיול: 49,680 ש״ח, כולל 3 לילות במדריד וקניות מוגזמות :-).

טיסות לקוסטה ריקה

טסנו עם איבריה לאחר לבטים רבים ואנחנו מאוד מרוצים, ליבי עם אלו שלא. עשינו עצירה של 3 לילות בחזור במדריד, בעייני ההחלטה הכי טובה מבחינת הטיול כי הרווחנו עוד מדינה וגם זה לא עלה לנו יותר (יש באתר של איבריה “Hola Madrid” שמאפשר לשלב כניסה ויציאה למדריד ל-1-6 לילות ולא לשלם את מיסי הנמל כך שהכרטיס יוצא באותו מחיר, כ-$850).

נחתנו ב-14:30 ועד שהגענו לחברת השכרת הרכב Dollar ולקחנו את הרכב השעה הייתה 18:00. מכיוון שלא רצינו לעשות לילה בסאן חוזה, נהגתי לחאקו, היה קשוח ומאוד לא מומלץ. אם יש לכם אפשרות תעשו לילה בסן חוזה וצאו למחרת בבוקר, כך גם זה יוזיל את עלות הרכב ביום אחד.

תחבורה בקוסטה ריקה

שכרנו רכב כי בעינינו זאת הדרך הכי טובה לטייל במדינה שלא הכל בה זה אוטובוסים/אובר. מהארץ וכמה חודשים לפני סגרתי עם חברת השכרה Dollar רכב ל-37 ימים בעלות של $1382 כולל ביטוח בסיסי או $2095 כולל ביטוח מקיף שמכסה הכל למעט איבוד מפתח. בעת קבלת הרכב החלטנו על הביטוח המקיף ועל תשלום במזומן וקיבלנו הנחה, אז יצא ֿ,$2000 ל-37 ימים, כלומר $55 ליום לרכב ניסן אקסטרייל 4X4.

יש כאלו שייקחו רק את הביטוח הבסיסי ויעשו מקיף בחברה חיצונית כמו רנטלקאבר, אז חשוב שתדעו שהם לא מכסים רכבי 4X4 בקוסטה ריקה ואם זה לא רכב 4X4 אז תדאגו לא להיתקע בדרכי עפר כי גם שם הביטוח לא מכסה. רק לאחר שלמדנו את זה הלכנו על הביטוח המקיף. לא חובה לקחת 4X4 אבל כן רכב גבוה כי יש מקומות שרכב נמוך עם ביטוח לא מקיף הוא מתכון בטוח לתשלום על פגיעות ברכב.

חשוב לשכור רכב מחברת השכרה שיש לה הרבה סניפים במדינה כך שאם הרכב נתקע, אז במהרה יכולים להביא לכם רכב חליפי. אנחנו לא נתקענו ועשינו הרבה טיולי שטח אתגריים.

לינה בקוסטה ריקה

יש הרבה מנועי חיפוש למקומות לינה, מתוך הצרכים שלנו מצאנו את Airbnb כנוח ביותר והמשתלם לנו כלכלית. סגרנו מראש רק את הלילות הראשונים ולאחר מכן זרמנו. מכיוון שטיילנו מחוץ לעונה לא הייתה בעיה למצוא בתים טובים במחירים טובים, ממוצע ללילה היה $100 לבתים מהממים עם 2 חדרי שינה לפחות ומיזוג/מטבח. היו בתים שהמחיר באתר היה X ופנינו דרך האתר למארח לקבלת הנחה וכמעט תמיד קיבלנו והנחה משמעותית אז תמיד שווה לשאול – מקסימום יגידו כן 🙂

מחייה בקוסטה ריקה

בעייני המדינה לא יקרה אם מתכננים נכון את הטיול, היא כן יקרה ביחס למדינות האחרות במרכז ודרום אמריקה.

אוכל – בישלנו המון ואכלנו גם במסעדות לפחות פעם ביום.

כסף – לקחנו איתנו מזומן אבל אין בעיה גם להוציא כסף. שימו לב שלא בכל המקומות ניתן להוציא דולרים ולהחליף בבנק והמשיכה היא רק בקלונס.

סים – עשינו של קולבי, עלה לנו 1000 קלונס (קצת מתחת ל-5 ש״ח) לסים ואז צריך עם מספר דרכון שמישהו בספרדית יתקשר עבורכם למרכז האקטיבציה עם מספר הדרכון שלהם וינפיק לכם מספר, אותו אתם מקבלים בסמס. בקופה טוענים את הטלפון לפי החבילות שמוצעות, לנו הספיק ב-4000 קלונס (19.5 ש״ח) לכל הטיול אבל גם התחברנו המון ל-WIFI שהיה במקומות שהיינו.

מילה על מזכרות – לאורך הטיול ראינו הרבה חנויות מזכרות בדרכים ובעיירות ולא קנינו כי אמרנו שאנחנו נגיע לפוארטו וייחו בסוף ושם נקנה מזכרות – טעות!!!! הייתם בחנות מזכרות ואהבתם – תקנו! שלמו בדולרים ויתנו לכם גם הנחה. אנחנו לא קנינו והאמת שקצת הצטערנו. בלה פורטונה יש חנות מזכרות גדולה Artesania Costa Rica שיש בה דברים מהממים!

מזג האוויר בקוסטה ריקה

טסנו באוגוסט-סטמבר. ירד גשם אבל לא כל היום. בדרך כלל היה מתחיל גשם בשעות הצהריים המאוחרות לקראת אחר הצהריים. לנו זה התאים, קמנו מוקדם עם הבנות, טיילינו ואז חוזרנו אחר הצהריים מוקדם למנוחה ושגרת ערב.

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים

יצאנו לדרך… לא חסכנו מעצמנו חוויות אישיות (צלילות הלכתי לבד, מסאז’ים אישתי הלכה וגם שייט עשתה לבד ואני נשארתי עם הקטנה, לנו זה התאים).

6 לילות בחאקו בדירה שהיא במלון דירות נקרא Hotel Jaco על הים

יש שיראו בחאקו משעממת אבל אנחנו מאוד אהבנו, יש המון גרפיטי מיוחדים בכל העיירה, מקום נוח ליציאה לטיול כוכב אם אתם משפחה או אפילו ליחידים.

שייט בנהר תנינים

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Jose Crocodile Tour

בעייני, חובה! אנחנו סגרנו עם Jose Crocodile Tour בעלות של $35 למבוגר ומאוד נהננו. הסיור היה שעתיים, הגענו עצמאית, יש אפשרות של איסוף שעולה $10 יותר. הזמנתי מהרחוב הראשי. השייט יוצא מעיירה שנקראת TERCOLES ובחזור עצרנו בפלאיה מנטס ובפלאיה בלנקה. שימו לב שאלו חופים שהרבה מקומיים מגיעים אליהם, קשוח עם ילדים קטנים ולפלאיה בלנקה אפשר לעבור רק בשפל ולא עם קרוקס… בחזור אכלנו ב-Steven’s Lisa , אוכל טעים ולא יקר.

טיול יום למנואל אנטוניו

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
טיול יום למנואל אנטוניו

נסענו שעה ורבע, נכנסנו לפארק לאחר שהזמנו מראש מאתר sinac.co.cr. חשוב להירשם לאתר לפני הניסיון לרכוש כרטיס… עלה $18 למבוגר.

ראינו עצלן, מיליון קופים וסרטנים צבעוניים ואיגואנות גדולות. יש כאלו שימליצו על מדריך, אנחנו ויתרנו ולא הרגשנו שפספנו משהו.

חשוב לדעת שאם באים עם רכב אז להתעלם מכל אלו שעומדים באמצע הכביש ו”מכוונים אתכם” לחנייה שלהם. סעו ישר עד השער הירוק של הכניסה ואז יש חנייה מצד ימין, כבר יבוא אליכם מישהו לגנוב אתכם ב-3000-5000 קלונס (15-25 ש״ח), אפשר להתעלם מהם ולא לשלם אבל זה מעמיד אתכם בסכנה שיפגעו לכם ברכב/יוציאו את האוויר מהגלגלים ואז אתם בבעיה. קבלו את הגניבה הזו בהבנה או שלא – לבחירתכם.

החופים במנואל אנטוניו יפים, החוף הרחוק יותר, החוף הלבן, הוא אפור למשעי. לאלו שמחפשים חופים באמת לבנים – קוסטה ריקה זה לא המקום… אכלנו ב-ELVAGON פיצה שהייתה סבירה.

בחזור מאנטוניו לחאקו עצרנו ב-Esterillos Oeste Beach ו-Playa Hermosa ולא עפנו, חול שחור למי שזה מושך אותו, אני מניח שמי שגולש אז הגלים מעניינים אותו וזה בהחלט יש בהרמוסה ברמה גבוה.

Catarata Bijagual

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Catarata Bijagual‬

מפל יפה, חצי שעה מחאקו, הליכה של שעה כל כיוון, שוב לא מומלץ עם קרוקס. הירידה כשרטוב מחליקה אז להיזהר. יש שתי בריכות לפני המפל, נחמד, אם אין לך זמן מיותר אפשר לוותר. אני סאקר של מפלים אז הלכנו להמון אבל בדיעבד הוא בהחלט לא היה בטופ 10 שלנו.

Jerah

מסעדה בהחלט מומלצת בחאקו – יקרה אך טעימה מאוד!

מפלי Nauyaca

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Nayuca Waterfalls

יש את המסלול המוכר של 4 ק”מ הליכה לכל כיוון ויש חברה אחרת שאפשר לעשות דרכה את המפלים. היא פחות מק”מ עם אפשרות להסעה חזרה למעלה, בעלות של 20 דולר למבוגר. שווה ממש. 50687010760+ זה המספר דרכו אני קיבלתי את הקישור בוואטספ למיקום ממנו התחלנו את הירידה למפלים. לקח לנו חצי שעה להגיע למפלים. דרך יפה. הבריכות כיפיות ממש והמפלים מרשימים ביותר. היינו שם 3 שעות סך הכל.

פלאיה ונטנאס (Playa Ventanas) והסביבה

אטרקציות בקוסה ריקה למשפחות עם ילדים
פלאיה ונטנאס (Playa Ventanas) והסביבה

חוף מגניב שבשפל יש מעין נקיקים כאלה דמי הים מגיעים דרכם. 1000 קולונס כניסה לרכב. משם המשכנו ל-Cascade Verde שנקרא גם Uvita Waterfall. העלת היא 2000 קולונס לאדם, שווה ביותר!! הליכה קצרצרה ממש, מים כיפיים, יש חממת פרפרים מהממת במקום. אחר כך ישבנו לאכול בבית קפה שם סנדוויצ’ים שאת הלחם מכינים במקום. ממש טעים וזול.

מעבר מחאקו לבאחוס דל טורו לינה בבית פרטי מטורף ל-5 לילות

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Zarcero

הצטיידות ב-ZARCERO למרות שיש מכולות קטנות בדרך, ב-ZARCERO יש את הגנים עם עצים בצורות של חיות, ממש יפה, זה ליד הכנסייה הראשית בעיירה.

ים של מפלים

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
ים של מפלים

אנחנו עשינו את המפלים הבאים: Del Toro ,Gemeles & Blue Falls מפלים כחולים, Poza Azul, Tepezquintle שהם יציאה מאותו מקום ממנו מתחילים את מפל הדל טורו. הוא לוקח שעה והגמלס עם הבריכות הכחולות ועוד מפל פחות מתוייר לוקח כ-3 שעות. אפשר לסגור את כולם ביום אחד והעלות היא $25 למבוגר, ילדים עד גיל 10 לא משלמים. במקום יש קפה טורקי אם חפצה נפשכם והבעלים של המקום יודעים אנגלית מצוין ויעזרו לכם במה שתצטרכו.

אנחנו גרנו מאוד קרוב למפלים אז יכלנו כבר ב-7 בבוקר להתחיל את ההליכה. לגמלס ישלחו אתכם עם מדריך, לא צריך לשלם לו. בחזור לבית יש קצבייה טובה מאוד, אני ממליץ על הטומהוקים שלו.

עוד צמד של מפלים – מפלי פראיסו דה מננטיאלס, וילון עוצר נשימה של מים גועשים. המפל נמצא באזור באחוס דל טורו אלחואלה. בווייז: Paraiso de Manantiales.

8 מפלים, 3000 קולונס למבוגר, ארוחה במסעדה (אוכל מקומי טעים) ובריכה במקום. יש כמה גשרים וגרם מדרגות לולייניות יחסית תלול, אבל לגמרי אפשרי.

ריו אגריו

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
ריו אגריו

מסלול קצר וחמוד לכל המשפחה. מפל מהמם, 8000 קלונס לזוג. יש גם את “מסלול הדינוזאורים” שהוא בלוף אחד גדול, יקר ולא שווה כי רואים הכל מלמעלה, ויתרנו על זה ושמחנו מאוד 🙂

Waterfall Hidden Treasure או Tesoro Escondido

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Hidden Treasure View Point & Falls

זה אותו המקום – אם יש ראות טובה אפשר לעלות לנקודת תצפית יפה, הליכה בסבבה כ-45 דקות לכל כיוון. העלות היא $10 למבוגר ו-1000 קלונס חניה, אנחנו מאוד נהננו.

הר געש פואז

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Poas Volcano

ממליצים מאוד להזמין מראש את הכרטיסים ולכמה שיותר מוקדם, הגענו ב-8. זה כשעה ורבע נסיעה מבאחוס, עלות $17 למבוגר, מגיעים וכקבוצה עם קסדות בצבע אחיד עושים תדריך בטיחות של כמה דקות ועולים להר כ-15 דקות. זה ממש יפה! ראיתי כמה הרי געש בחיי וזה בהחלט תופס מקום של כבוד! כמובן הכל תלוי ראות ואם הכל מעונן אז זה לא מרשים אבל בכל מקרה בעייני שווה את העלייה.

בדרך למטה מהר הגעש לכיוון חוות הקפה של סטארבקס יש עיירות חמודות עם דוכני אוכל, ופארק של אגם Laguna de Fraijanesֿ, פארק לאומי נחמד, סטייל פארק הירקון. עלות: 1000 קולונס למבוגר.

חוות הקפה של סטארבקס Starbucks Hacienda

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Starbucks Hacienda

שתינו קפה בכוסות ענקיות, נוף יפה ממש, כיף לשבת.

Mirador de Chinchona

נקודת תצפית למפל + Soda y Mirador Cinchona, מסעדה מומלצת ליד מפלי לה פאז. יש בקרבת מקום את מפלי לה פז שלא עשינו כי לא מצאנו לנכון לשלם $48 למבוגר, בעינינו זה גניבה, יש כאלו שהלכו, אנחנו ויתרנו.

מפלי Poso Azul

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
מפלי Poso Azul

4 מפלים בחווה אחת. 3000 קולונס לאדם. המפל הכי רחוק, הוא גם הכי גבוה. יש נקודת תצפית, ואפשר לרדת עד למטה, לא ניתן להיכנס למים בגלל הנתזים של המים, זה פשוט לא נעים. בשלושת המפלים האחרים הקרובים לכניסה אפשר להיכנס למים וזה ממש כיף!

באחוס הייתה מצויינת אלינו ואנחנו ממשיכים ללה פורטונה (כשעה וחצי נסיעה ל-4 לילות)

Bogarian Trail

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Mount Arenal

איך שהגענו ללה פורטונה, ראינו את ארנל שהוא הר מרשים לכל הדעות ויפה מכל נקודה. חיפשנו מקומות לסיור עצלנים עד לצ’ק אין, והחלטנו ללכת עם גובאני מ-Bogarian Trail ולא התחרטנו לרגע. הוא דובר אנגלית מצוין, גם עברית, יודע את הדברים החשובים לסיור, מאוד חביב והוא גם בנה את הפארק לפני 21 שנים אז הוא מכיר כל בעל חיים שקיים.

מפל אל סלטו

ביציאה מהעיירה, שימו לב שיש מישהו ש”אומר” לכם איך לחנות ורוצה על זה כסף, לא שילמנו לו והרכב היה בסדר כשחזרנו. טרזן כיפי ומים עמוקים בחלקים ורדודים במקומות אחרים. מאוד נהננו אבל חשוב לשים לב שיש מערבולות מים בחלקים שקרובים למפל עצמו, אז מי שרוצה להרגיש את המים מהמפל על הגוף – רק להיזהר 🙂. אכלנו בSoda la Hormiga ומאוד נהננו.

מעיינות חמים

יש את היקר ביותר, הטבקון, את הבלדי שהוא הבינוני מבחינת מחירים ויש את המעיינות של המקומיים, אנחנו הלכנו לכאלו ב-4000 קלונס – Thermalitas del Arenal ויש שם 20 בריכות בטמפרטורות שונות, שולחנות ומקלחות. הופתענו לטובה שיש גם בריכות לנתמכים פיזית. כל אחד יבחר לו לפי התקציב את המעיינות החמים. יש גם את המעיינות בחינם שזה לא באמת חינם כי גובים חנייה.

מיסטיקו פארק

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Mistico Park Falls

הקשבנו לג’באני מסיור העצלנים ולא הלכנו למסלול של ארנל שמעבר לזה שהוא יקר וההליכה היא לא מהיפות, אין באמת עלייה להר הגעש אלא רק התקרבות לא משמעותית אליו. למי שיש זמן וזה מעניין אותו שיילך על זה.

לעומת זאת, נסענו חצי שעה למיסטיקו פארק, $27 כניסה אבל בהחלט שווה. הליכה של כשעתיים בהמון גשרים תלויים ומאוד נגיש ונוח, וראינו קופים ושאר זוחלים. היה ממש יפה וגם סגר לנו את הפינה של הגשרים התלויים מהבחינה הזו שלא עשינו את הסלווטורה במונטה וורדה ששם בכלל עפו על עצמם – $41.

Luz de Luna Spa

מסאז’ מעולה ומרגיע עם טיפול פנים ומסכת בוץ וולקני כבונוס, 35 דולר לאדם לטיפול של שעה.

מפלי לה פורטונה

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
La Fortuna Falls

הליכה קצרה של 10 דקות במדרגות ממש נוחות למטה. למעלה לקח קצת יותר זמן. $17 ושילמנו בכניסה. צהריים ב-Soda Viquez, זול ופשוט מעולה!!!

טיול יום לריו סלסטה

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Rio Celecte Falls

יש כאלו העושים אותו בדרך למונטה ורדה; אנחנו בחרנו לעשות אותו בטיול יום – נסיעה של כשעה וחצי לכל כיוון, תשלום של 12$ למבוגר, גם שם יש את הקטע של החניה, ממש אנסו אותנו לשלם ובגלל שהיינו עם ילדות קטנות לא היה לנו כוח למלחמות על 2000$ קלונס.

המסלול אחלה והוא מחולק למפל שהוא מרשים ולוקח כשעה הלוך וחזור ויש את כל המסלול של כ5 ק”מ ולוקח שעתיים וחצי, בעייני מיותר, אישתי אהבה כי רואים בהמשך את ההתכנסות של שני נהרות לנהר טורקיז אחד.

למי שאין זמן יכול לוותר על המסלול המלא. בפארק אסור להיכנס למים אבל במרחק של קילומטר מהמפל לכיוון לה פורטונה מתחת לגשר שם גם לא יגנבו אתכם חניה וגם המים של הסלסטה עוברים ויש בריכות נעימות להשתכשך בהן. מומלץ מאוד!

מעבר מלה פורטונה למונטה ורדה ל-3 לילות

עצירה במפלי ויאנטה פרסקו Viento Fresco Waterfall

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Viento Fresca Falls

בלוף, בטח בעונה הגשומה, אלא אם אתם בעניין של מפלי בוץ שעולים $13 למבוגר ובריכה טובענית.

סיור לילה

יש כמה חברות שמוציאות. אני שמרתי על הבנות בזמן שאישתי עשתה סיור לילה בחברת Kinkajue אותו סגרה דרך Outbox Inn שזה הוסטל מגניב של בחור ישראלי בשם אוריאל. הסיור הוא עניין של מזל, יש ימים שרואים הרבה חיות ויש לילות כמו זה שאישתי היה בו שלא ראתה יותר מידי ובטח שלא היה מרשים, $28.

פארק אקסטרימו

חוויה חובה למי שאין לו פחד מגבהים. נסגר גם דרך ההוסטל של אוריאל $50 – שווה כל סנט!!! יש אפשרות לקבל את הוידאו לאחר מכן, עושים את זה בקבוצות שעוברים את כל האומגות המטורפות של הפארק שהוא בעצמו יפה.

הסתובבות במונטה ורדה – אטרקציות חינמיות

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
מונטה ורדה

להלן קישור למפה עם כל הנקודות:

  1. עץ פיקוס חלול El Arbol Hueco בגוגל מפות. חונים בצד הדרך, ליד השלט של Monteverde Cloud Forest Lodge וזה הליכה של 3 דקות. קצת לחפש את העץ, להשוות לתמונות בקישור, אבל שווה לגמרי.
  2. Ficus Tree Bridge – לחנות ליד Restaurante El Jardin

משם ללכת עם העיקול למעלה, הכניסה תהיה מימין. לרדת למטה בדרך קצרה וקצת תלולה, להיצמד לימין, לחצות את הנהר ונראה את זה.

היה שילוט לFicus Raiz, הליכה של כמה דק וזהו. אפשר לרדת למטה ואפשר לטפס עליו.

למי שקצר בזמן שיעשה את האקסטרימו ואת את הפיקוס עצמאית ויתקדם, יש עוד פארק סלווטורה ועוד כל מיני דברים שלא משכו אותנו אז ויתרנו, גם על הסיור שוקולד ויתרנו שם אך עשינו במקום אחר, פרטים בהמשך 🙂

מעבר ממונטה ורדה לתמרינדו ל-7 לילות

Centare de Rescate Los Pumas

עצירה במרכז להצלת חיות Centare de Rescate Los Pumas. יש גם פינת חי. שעה וקצת ממונטה ורדה. $12 למבוגר, $8 לילד. חצי שעה של הסתובבות בערך. הרבה פומות ויגוארים, קופים תוכים. הכל עם הסברים ומאוד יפה. מלאאא יתושים, לבוא מצוידים.

מפלי llanos de Cortez

בעונה הרטובה זרימה מטורפת, מפל בוץ, עדיף להימנע. בעונה היבשה צריך להיות יפה. לכוון לכניסה השניה, לא לראשית, שבה משלמים 4000 קולונס למבוגר.

חופים, חופים, ועוד חופים

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
חופים בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים

תמרינדו היא עיירת חוף עם החוף הכי יפה בעייני בצד הפסיפי, נוח מאוד לגולשים ולמתרחצים. מסעדות טובות ויקרות (במבו סושי ופטגוניה) אל מול מעולות וזולות וקפה נורדיקו מעל הכל 🙂 בתמרינדו באים בעיקר לנוח, לגלוש, לאכול טוב, כל אחד שיבחר את הזמן שהוא מקצה לזה, אנחנו היינו שבוע ומאוד נהננו 🙂

באזור תמרינדו יש חופים אחרים שהם יותר מבודדים (קונצ’אל, פנסה, פלמינגו, גראנדה). היינו בכולם, בסוף חזרנו לחוף המרכזי בתמרינדו. 🙂

במהלך השהייה בחופים אלה, שאלנו עשרות ישראלים האם יש לנו מה לעשות בסנטה תרזה (לא גולשים) ונאמר לנו שלא, ומכיוון שאש ותמרות עשן עלו מהפוסטים על בעד ונגד נכתוב רק שהחלטנו לוותר.

מעבר מתמרינדו ליוביטה ל-5 לילות

נסיעה של כ-5 שעות כולל עצירות. חלק מהדרכים היו מוכרות מהזמן שלנו בחאקו, כבישים טובים. סה”כ חוויה – גם הנהיגה!

צלילה ביוביטה

ביוביטה סגרתי צלילות עם חברת Costa Rica Dive & Surf והייתי מאוד מרוצה, צללתי בהמון מקומות בעולם ויש לקאנו איילנד מה להציע, $165 אבל שווה כל סנט. צבים ענקיים בגודל של אלו החיים בגלאפוס, דגה רבה וכרישים קטנים וחביבים 🙂 אם הים גלי אז תצפו לשייט קשוח של שעה וחצי, וחזרה שעה בקטנה, ראינו גם הרבה ליוויתנים. קחו בחשבון שהצלילות הן 45 דקות מקסימום בעומק של 18 מטר, מה שאומר שצוללנים מנוסים ולא צרכני אוויר קצת יתבאסו לצאת עם מעל 100 באר אבל זה בסדר, רואים הרבה באזור קטן יחסית.

שייט לוויתנים ומסעדה

אשתי והבת הגדולה בת ה-4 יצאו לשייט לוויתנים, לא באזור שאני ראיתי לוויתנים. הן ראו לוויתן אחד בקטנה, זה עניין של מזל. המחיר הוא $65, יש כאלו שבאים בבוקר למרינה ויוצאים בעלות של $45. אם לוגיסטית אין בעיה להחליט מהרגע להרגע, לדעתי זה עדיף כי סיורי הלוויתנים בעונה יוצאים כל יום.

יש מסעדה מקסיקנית ביוביטה, נקראת לChoza de Alejo מעולההה!!!! מנה הכי אהובה – צ’ימיצ’נגה.

עוד מפלים – אנחנו מכורים 🙂

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
El Pavon

יום מפלים נוסף. El Pavon יפה אבל אין מקום לשים את הדברים או לשבת בסבבה בחוץ. גם המים משום מה קרים אבל הדרך שטח אליו נוחה ויפה ויש הרבה מקומות שאפשר להיכנס למים בנוחות לפני המפל. 20 דקות נסיעה מיוביטה. אם יש זמן בהחלט מומלץ.

המפל הבא – יוביטה. כבר היינו בו אבל תמיד כיף לחזור למפל יפה ובריכות נעימות. האוכל בכניסה מעולה, לא לוותר. 2000 קלונס כניסה למבוגר.

המפל השלישי באותו היום נקרא Poza Azul בדומיניקל, רבע שעה מיוביטה ודקה ירידה מהאוטו. אל תשאירו חפצים יקרי ערך, חינם לגמרי ומפל כיפי. יש גם טרזן, לא מגניב כמו אל סלטו בלה פורטונה, אבל גם כיף.

מה שיפה ביוביטה שזאת עיירה נחמדה, יש הרבה מקומות טובים לאכול, המפלים בקרבת מקום, ויש הרגשה מקומית ולא מתויירת מידי. מאוד נהננו.

מעבר מיוביטה לפוארטו וייאחו – ל-6 לילות

את המעבר חילקנו ל-2: לילה אחד עשינו בעיירה שנקראת אורוסי שהיא על הדרך (כביש 234 מדומיניקל לקרטגו), אין בה משהו מיוחד. ישנו ב-Orosi Lodge. רק נסיעה נופית יפיפיה ועצירה ללילה, 4 שעות מיוביטה לאורוסי ועוד 4 שעות למחרת מאורוסי לוייאחו. אפשר לעשות ביום אחד לדעתי ללא בעיה, אנחנו היינו עם ילדות קטנות אז רצינו להקל עליהן.

כשמדובר בפורטו וייאחו, כל כך הרבה דובר על הצד הקריבי אז היינו חייבים לבדוק 🙂.

עיירה נחמדה מאוד. יש בה גינונים קריביים אבל לא באמת הקריביים – למי שהיה/שיהיה. יש הרבה מסעדות טובות, אנחנו אכלנו במירנה שיש להם מרק בשר ביום שבת ושני  וזה היה הכי טעים שאכלתי בקוסטה ריקה. גם תמרה מעולה ויש בית קפה Bread & Chocolate שיש בו ארוחות בוקר מעולות ועוגות לקחת מעולות עוד יותר! בעייני חובה. יש הרבה חנויות מזכרות אבל לא משהו שהתלהבנו ממנו, במקומות אחרים היו מזכרות הרבה יותר יפות.

סיור שוקולד

עשינו סיור שוקולד אצל לורנה 50683538455+, $15 בחוות שוקולד Museo del Cacao שמראים את כל התהליך עד המוצר המוגמר. היה מקצועי ומעשיר מאוד, זה סיור שוקולד שלישי שלי בעולם ובעייני היפה ביותר.

ראפטינג

אני עשיתי בפאקורה, שהוא ראפטינג ברמה 3-4 כאשר הכי גבוה זה 5. עלה $102 דרך exploradoures.com ויש להם שירות הסעות מהמלון/הוסטל למסעדה בה אוכלים ארוחת בוקר (כשעתיים נסיעה). לאחר ארוחת הבוקר נוסעים עוד חצי שעה לנהר ומתחילים שייט של 4 שעות ברפידים שווים, 6 בסירה + מדריך דובר אנגלית.

בחזור יש ארוחת צהריים ואז פיזור ופה החלק המגניב: אלו שללא רכב יכולים לנסוע לראפטינג מלה פורטונה/סן חוזה ולעבור בהסעה חזרה עם הציוד שנשמר במחסן לוייאחו או הפוך למי שרוצה. היה מקצועי ובטיחותי מאוד! בעייני אטרקציית חובה שהיא קצת פחות ממסלול החומוס המוכר.

עוד חופים כי… למה לא?!

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
Cahuita Reserve

חופים היינו בשמורת מנזלינו, נחמד, לא מעבר, אם אין זמן לא חובה. כניסה כתרומה שמנו 3000 קלונס, הליכה של חצי שעה כל כיוון לנקודת תצפית נחמדה. חוף פונטה אובה שהוא חוף ממש יפה, לא ברמת הקריביים יפה אבל בהחלט נחמד. גישה נוחה למים, חניה חינם, אפשר גם לנסוע מוייאחו באופנים לשם.

יש בפונטה אובה למי שרוצה שנרקול וצלילה, לא היה מיוחד מהתמונות שראיתי אז ויתרתי. החוף השלישי שהיינו היה ליד המלון שלנו – חוף קוקלס והוא גם יפה וגם נגיש מאוד, מאוד מומלץ, יש שם גם גלים טובים לגולשים. הקצה הרחוק של קוקלס נמצא ב-Noa Restaurant (המסעדה של מלון קמיליון), חוף סופר נעים, ים שטוח מים נעימים ומקום לילדות לשחק. מוייאחו צפונה החופים בצבע שחור, יפה לראות, פחות נעים לשחות.

ואז… עוד מפלים!

אטרקציות בקוסטה ריקה למשפחות עם ילדים
מפל בוייאחו

מפלים – כי איך אפשר בלי מפלים… מפלי Bribri – הם במרחק 20 דקות מוייאחו ושם גם רצו “לשמור לי על הרכב” אחרי מריבות איתם הלכנו ברגל ללא תשלום והרכב היה בסדר בחזור… מפלים שהם גם יפים, גם כיף לשחות בהם והם בהחלט מקום ששווה לעשות בו כמה שעות.

מסאז בBet Shalom עם דנישה

נהדר. $50 לשעה .אשתי עשתה ומאוד נהנתה.

מעבר מוייאחו לסן חוזה לילה אחד לפני הטיסה למדריד

Municipal Craft Market

מכיוון שלא מצאנו מזכרות מעניינות בוייאחו, חיפשנו בגוגל מקומות שיש בהן מזכרות ומצאנו בסן חוזה שוק מזכרות גדול מאוד במחירים מאוד טובים ועם המון דברים מהממים: Municipal Craft Market.

לסיום ולסיכום

ביום של הטיסה עוד עשינו טיול במדרחובים של סן חוזה והיה ממש נחמד. זה היה הטיול שלנו. כמובן שכל חוויה היא אינדיבידואלית ויש כאלו שיראו באטרקציות שאנחנו אהבנו סתמיות ולא יאהבו. קוסטה ריקה היא מדינה גן עדן. היא יפה באופן מוגזם. האנשים נחמדים מאוד גם אם לא דוברי אנגלית. לא רשמתי כמעט על מקומות לינה כי לנו היו צרכים מיוחדים שסביר שאחרים לא יצטרכו. כן ניסיתי לעזור במהלך שהותי ככל שיכלתי בתגובות לפוסטים ובפרטי למי ששאל וחשוב מאוד לא להתבייש לשאול/להעלות פוסט – לנו זה עזר כמה פעמים. אנחנו משפחה שמטיילים בכל העולם ככל שניתן, באנו מחוסנים וזה נתן לנו שקט נפשי בעיקר למרות שלא היינו במגע פיזי עם אנשים אחרים. אנחנו היינו משפחת כהן 🙂

נפלו בעריכה:

למרות שהיינו די הרבה זמן בקוסטה ריקה, וראינו די הרבה, היו כמה אטרקציות שפשוט לא הספקנו, מכל מיני סיבות:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים