איך לחסוך כסף ביפן – 12 טיפים שיורידו לכם את עלות הטיול [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

זה לא סוד שיפן היא האהבה הגדולה שלנו. ביקרנו בפעם הראשונה בדיוק לפני שהתחתנו, בפעם השנייה לאחר שנתיים עם תינוקת בת שנה, ועכשיו עומדים לטוס בפעם השלישית עם ילדה בת 7 ובן ובת שיחגגו יום הולדת 5 ביפן. ליפן יצא שם של מדינה יקרה ולא ממש בצדק: היא כמעט תמיד יותר זולה מישראל, חוץ מאשר ברכבות, אבל המרחקים גדולים יותר מאשר בארץ. לדעתי, הסיבה שאומרים שהיא יקרה היא שמשווים אותה למדינות אחרות באסיה כמו תאילנד, אבל ההשוואה אינה נכונה. יפן היא גם עדן למשפחות, אז אם אתם מחפשים איך לחסוך כסף ביפן, הנה 12 טיפים שלנו.

1. רכשו כרטיסי טיסה מראש, במיוחד אם אתם טסים בחופשות של משרד החינוך

זה בעצם טיפ שנכון לכל מקום אליו טסים, אבל ככל שהמרחק רחוק יותר ומחיר הטיסה ההתחלתי גבוה יותר, כך החסכונות גבוהים יותר. רכשנו כרטיסים לסוף יולי עד סוף אוגוסט 2019 כבר באוקטובר 2018 ב-$714 לכרטיס. ממש חיכינו שטיסות החזור יפתחו כדי לרכוש את הכרטיסים המחיר הכי טוב. בחודשים הראשונים, המחיר קצת עלה וירד, אבל מתחילת 2019 כבר לא ראינו את הטיסות בכאלו מחירים זולים וכבר במאי הטיסות עלו מאות דולרים יותר לאדם – וכשמכפילים ב-5 נפשות, ההפרש עצום. אם אתם לא מוגבלים לחופשות של בית הספר/גנים, טוסו בעונה פחות מתויירת. מחירי הלינה לא ישתנו משמעותית, אבל הטיסות עצמן כן, ובכללי יהיו פחות תיירים ויותר נעים. עוד אפשרות היא לטוס בעונה מתויירת יותר, כמו הסאקורה, אבל לשחק קצת עם התאריכים ולטוס קצת יותר מוקדם על מנת לחסוך. פה תוכלו לקרוא איך אנחנו מוצאים טיסות זולות בסקייסקנר ואיך לשחק עם התאריכים כדי להוזיל את עלות הטיסות.

2. רכשו פאס לרכבת JR Pass – אבל בדקו קודם את הכדאיות

איך לחסוך כסף ביפן - רכשו פאס לרכבות JR Pass
איך לחסוך כסף ביפן – רכשו פאס לרכבות JR Pass

הרכבות ביפן הן העלות הכי גבוהה של הטיול, אבל לתיירים יש אפשרות לרכוש את ה-JR Pass המקנה נסיעות חופשיות ל-7, 14 או 21 ימים. הפאס כמעט תמיד משתלם, חוץ מאשר אם נוחתים בעיר אחת וחוזרים מעיר אחרת, אבל אפילו אז שווה לבדוק. באתר הזה יש מחשבון לפאס בו תוכלו להכניס את המקומות אליהם אתם מתכננים להגיע כדי לראות אם זה משתלם. אם אתם טסים הלוך-חזור מאותה העיר ומתכננים טיול מעגלי, אנחנו ממליצים לבלות מספר ימים בעיר אליה אתם מגיעים (למשל טוקיו), ואז להפעיל את הפאס, לטייל, ולחזור לעוד כמה ימים בטוקיו בסוף על מנת למקסם את הזמן. שימו לב שילדים עד גיל 6 לא צריכים פאס, אבל טכנית הם גם לא מקבלים מקום ישיבה. מהניסיון שלנו, כל עוד יש מקום ברכבת, יתנו גם לקטנים לשבת במושב, אחרת יצטרכו לשבת עליכם.

3. בדקו מחירי טיסות פנימיות, במיוחד אם אתם נוסעים למרחקים ארוכים

בטיול הנוכחי אנחנו נטייל גם באי הצפוני, הוקאידו. המרחקים ארוכים, וחלקם כל כך ארוכים שהם דורשים עצירה ללילה בדרך. בתור זוג, זה לא משהו שהפריע לנו, אבל עם שלושה ילדים קטנים זה פחות נוח. בסוף רכשנו שלוש טיסות פנימיות בחברה ANA כשכל אחת מהן עולה $50 בלבד לאדם, כלומר $250 לכל המשפחהת לטיסה. זה נתן לנו להוריד את הפאס משלושה שבועות לשבועיים. העלות, בסופו של דבר, יצאה לנו קצת יותר גבוהה מאשר 3 שבועות של הפאס ונסיעות ברכבת בלבד, אבל חסכנו שני לילות (בין טוקיו לאאומורי ובין סאפורו לאוסקה) בהם היינו צריכים לעצור בדרך, ובכל היינו מאבדים יומיים של טיולים, שלא לדבר על נוחות. לטיול שלנו ב-2023, בדקנו שוב כדאיות של פאס מול טיסות, וגם פה החלטנו על 3 טיסות פנימיות ולקחת פאס רק לשבוע אחד. אם עוד לא קראתם, אני מאוד ממליצה לקרוא את הפוסט שלנו על ה-JR Pass כדי לדעת איך לבדוק כדאיות ולקחת בחשבון שטיסות כן דורשות הגעה לשדה התעופה מראש, כך שזה לא בהכרח יחסוך זמן.

4. ותרו על המלון – קחו דירה או הוסטל

איך לחסוך כסף ביפן - קחו איירבנב או הוסטל
איך לחסוך כסף ביפן – קחו איירבנב או הוסטל

אנחנו ממש מעדיפים הוסטלים על פני מלונות. מעבר למחיר שזול משמעותית, בהוסטלים יש צוותים דוברי אנגלית שיכולים לעזור הרבה יותר מאשר הצוותים במלונות. בנוסף, תפגשו שם עוד מטיילים רבים שיכולים לתת לכם טיפים ועצות. פה תוכלו לקרוא למה אנחנו מעדיפים הוסטלים ביפן. לחלק גדול מההוסטלים יש חדרים פרטיים לשניים עד 4-5 נפשות, חלקם עם שירותים ומקלחת פרטיים, במחיר זול משמעותית ממלון. אנחנו דווקא לקחנו בהוסטל בקיוטו חדר רגיל (dormitory) לחמישה ושילמנו על כל החדר. זה יוצא בערך אותו המחיר כמו איירבנב במקרה הזה, אבל ספציפית היינו בהוסטל הזה בטיול הראשון שלנו בתור זוג, בטיול השני שלנו עם תינוקת בת שנה, ובפעם השלישית עם שלושת הילדים. היינו גם בטוקיו בהוסטל של קייז ב-2019 וב-2023 חזרנו אליו. יש כמה רשתות גדולות ומוכרות של הוסטלים ביפן ביניהן K’s Houseֿ ו-J-Hoppers. ישנו בכולם יותר מפעם אחת בערים שונות והן תמיד מצויינות.

עוד אפשרות היא דירות. יש בונוסים רבים לדירות, במיוחד למשפחות ועוד יותר למשפחות עם יותר מ-4 נפשות שלהם קשה למצוא חדר אחד במלון. לדוגמא מכונת כביסה, שחוסכת בעלויות הכביסה וגם הרבה יותר נוח, מטבחון בו אפשר לאכול ארוחת בוקר קלה וזולה ועוד.

5. קנו אוכל בחנויות נוחות (Convenience Stores)

איך לחסוך כסף ביפן - קנו אוכל בחנויות נוחות
איך לחסוך כסף ביפן – קנו אוכל בחנויות נוחות

בכל מקום ביפן תוכלו למצוא אינספור חנויות נוחות בהן תוכלו לרכוש כל מה שאתם צריכים במחיר כמעט זהה למחיר אותו תשלמו בסופר. אוכל, חיתולים, סבונים, תרופות – ממש הכל. אנחנו תמיד אוהבים לקנות ארוחת ערב בחנויות האלו: האוכל טרי וזול ויש מבחר ענק של אוכל לכולם: פסטות, נודלס, כריכים, סלטים, סושי ועוד. והכי חשוב, הסלטים בחנויות הנוחות זולות יותר מאשר אם תרכשו את הירקות בנפרד בסופרים. ירקות ופירות ספציפית ביפן מאוד יקרים, וזאת הדרך הכי זולה (והכי מהירה) לאכול אותם. רוב הערבים, אנחנו עוברים בחנות הנוחות הכי קרוב לדירה/הוסטל שלנו ורוכשים שם כמה ארוחות מהירות לארוחת ערב וחוסכים לנו התעסקות, זמן וכסף. רוב הארוחות האלו עולות בין $5-8 לארוחה. הרשתות הגדולות ביותר הן Family Mart, 7-Eleven ו-Lawson, אבל יש כמובן עוד חנויות בהן המחירים יהיו זהים. בכללי, היפנים לא מנפחים מחירים ותוכלו לקנות בדיוטי פרי באותם המחירים שתקנו בעיר. ברוב הרשתות האלו יש גם מותג משלהם שיעלה פחות ממותגים מוכרים יותר, אבל היי, אתם ביפן ולא מכירים במילא את המותגים המקומיים. השתייה קצת יותר זולה בסופרים, אבל לא מספיק ששווה ממש לחפש סופר בשביל זה.

6. השוו מחירים במסעדות

איך לחסוך כסף ביפן - השוו מחירים במסעדות
איך לחסוך כסף ביפן – השוו מחירים במסעדות – מנה ב-Yoshinoya בפחות מ-$5

יש טווח אדיר של מחירים במסעדות ביפן. כשאתם רעבים, שווה לעבור בין כמה מסעדות כדי למצוא את המחירים שמתאימים לכם. בכללי, אנחנו תמיד מצליחים למצוא מהר מאוד מסעדות בהן הארוחות עולות בין $5-10. אלו, כמובן, ברובן מסעדות יפניות, אבל תוכלו גם למצוא מסעדות מערביות לכשתרגישו צורך וכמובן שיש הרבה fast food כמו מקדולנדס ועוד שמאוד זולות בהשוואה לארץ, אבל לא תמיד זולות יותר מארוחה מקומית. אחת הרשתות שאנחנו אוהבים שגם מאוד זולה היא Yoshinoya. השם כתוב באנגלית בלבן על רקע כתום אז יהיה קל למצוא. יש גם את Matsuya ו-Sukiya שזולות וטובות. יש אתר די חדש בו תוכלו למצוא את המסעדות הזולות בכל אחת מהערים הגדולות ביפן. האתר עצמו ביפנית אז עדיף להשתמש במחשב ועם התרגום המובנה של כרום (שגם עובד בנייד אבל פחות נוח).

7. עקבו אחרי האתר של גרופון יפן

מעבר למחירים טובים במסעדות, מצאנו כל מיני קופונים לאטרקציות בהם התכוונו לבקר במילא והחסכון היה די משמעותי. האתר עצמו רק ביפנית לכן גם פה עדיף להשתמש במחשב והתרגום המובנה של כרום.

8. כנסו ל-Daiso או לכל חנות של 100 ין כדי לקנות מתנות

איך לחסוך כסף ביפן - רכשו מתנות ומזכרות בחנויות של 100 ין
איך לחסוך כסף ביפן – רכשו מתנות ומזכרות בחנויות של 100 ין

דייסו עלתה לארץ בשנה האחרונה ולפעמים אפשר למצוא דילים מצויינים בארץ, אבל המחירים לא משתווים ליפן. כמעט כל דבר בחנויות האלו עולות 105 ין (בערך דולר) ומומלץ מאוד להכנס לחנויות האלו כדי לרכוש מתנות ומזכרות לפני שנכנסים לחנויות היקרות יותר. יצא לנו באחד הביקורים לרכוש סט מקסים של קומקום וכוסות תה, וכל מיני דברים אחרים לבית. יש להם גם אוכל, אבל השוס הגדול הוא מוצרי הבנטו והיצירה שלהם. אפשר גם לרכוש שם חטיפים זולים.

9. הביאו הרבה מזומן

איך לחסוך כסף ביפן - הביאו הרבה מזומן
איך לחסוך כסף ביפן – הביאו הרבה מזומן

בכללי, זה ההפך הגמור מההמלצות שלנו בכל מקום אחר בעולם, אבל רוב המקומות ביפן, במיוחד מלונות והוסטלים, יקחו מכם עמלה גבוהה אם תרצו לשלם בכרטיס אשראי. (הסיבה היא שחברת האשראי לוקחת את העמלה הזאת מהם והם מעבירים אותה אליכם.) העמלה הזאת יכולה להיות 4-5%, וכשמשלמים, לדוגמא, $2000 למלונות/הוסטלים, זה יוצא $80-100 עמלה, שזה המון. זכרו שיש גם עמלות למשיכה מהכספומט אז אם אתם מושכים כסף ביפן (או בכל מקום אחר בחו״ל), עדיף למשוך הרבה בבת אחת כדי לצמצם את כמות הפעמים שתאלצו לשלם את העמלה הגבוהה (בדרך כלל בסביבות $4 למשיכה לחברת האשראי שלכם פלוס עמלה של הכספומט עצמו). מאז הקורונה, השימוש בכרטיסי אשראי נהיה נפוץ יותר, אך עדיין תשלמו יותר עם אשראי.

10. קחו איתכם את הדרכון אם אתם מתכננים קניות גדולות כדי לקבל החזר מס של 8%

יש חנויות מסויימות שכבר מציעות החזר מס מ-50,000 ין, כגון דון קיחוטה, יוניקלו וחנויות גדולות אחרות, אז שווה לקחת איתכם את הדרכון כדי לקבל את ההחזר. זה נכון במיוחד אם אתם מתכננים לקנות מוצרים אלקטרונים.

11. בקרו באטרקציות החינמיות והזולות

איך לחסוך כסף ביפן - בקרו באטרקציות חינמיות או זולות - ה-Golden Pavilion בקיוטו
איך לחסוך כסף ביפן – בקרו באטרקציות חינמיות או זולות – ה-Golden Pavilion בקיוטו

ברוב המקרים, האטרקציות ביפן חינם או עם עלות מאוד נמוכה (סביבות 20 ש״ח לאדם). להרבה מהמוזיאונים יש גם יום עם כניסה חינם, כך ששווה לבדוק מראש באיזה ימים תוכלו לחסוף את עלויות הכניסה. לדוגמא, במוזיאון המדע בטוקיו, ילדים עד גיל 18 נכנסים חינם בשבת (ויש עוד כמה תאריכים במשך השנה). יש המון לראות ולבקר שלא יעלה לכם הרבה כסף בכלל. כמובן שלא מדובר בדיסנילנד טוקיו או יוניברסל סטודיוס באוסקה.

12. רכשו אוכל מוכן אחרי 20:00

איך לחסוך כסף ביפן - קנו אוכל בסופר בערב
איך לחסוך כסף ביפן – קנו אוכל בסופר בערב

החוק ביפן מחייב את הסופרים וחנויות הנוחות (קומביני) למכור את האוכל המוכן שהוכן באותו היום, לכן תוכלו לרכוש את הארוחות המוכנות האלו במבצעים של 50% הנחה. לחלקנו, כמובן, זה לא רלוונטי כי מי שמטייל עם ילדים קטנים כנראה כבר בדרך למיטה בשעות האלו, אבל זה יכול להיות חיסכון לא מבוטל. בחלק מהמקומות ההנחה רק תהיה ב-22 בערב, אבל אם אתם ישנים קרוב לסופר, שווה לבדוק בכל זאת כי הרי האוכל הזה תכלס עדיין יהיה טרי ואכיל למחרת. בכללי, רשת הסופרים OK זולה במיוחד.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים