אטרקציות בדובאי למשפחות עם ילדים – המדריך המלא ל-2023

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות מאפשר להרבה מאיתנו להגשים חלום שעד עכשיו היה סגור בפנינו: טיול בדובאי. מכיוון שהיא לא היתה פתוחה בפנינו בעבר, יש מעט מאוד מידע על דובאי עם ילדים, וחברי הקבוצה עוד לא הספיקו לטייל שם בהמוניהם. הבלוגרית קרי הדריק, מהאתר Dubai Travel Planner, מתגוררת מזה עשור באבו דאבי עם משפחתה ומגיעה לעיתים תכופות לדובאי עצמה. באתר יש לה מלא מידע שימושי על דובאי עם ילדים וברשותה אני מפרסמת את המידע שמופיע בפוסט. חשוב לציין שההמלצות האלו מבוססות על ניסיונה האישי בדובאי עם ילדים. את הפוסט המלא באנגלית תוכלו לקרוא פה, ואתם מוזמנים גם לעקוב אחריה ברשתות השונות: טוויטרפינטרסטפייסבוק ואינסטגרם. כרגיל, אתחיל עם כל המידע מסביב ואז נקפוץ לאטרקציות עצמן שמחולקות לפי סוגים כדי להקל עליכם. פה תמצאו מלונות מומלצים למשפחות בדובאי, אבל נתחיל קודם עם כמה שאלות ותשובות על דובאי למשפחות. אתם מוזמנים לקבוצת הפייסבוק מטיילים בחו״ל עם ילדים כדי להמשיך ולהתעדכן. פה גם תוכלו לקרוא את המסלול של רונית מן על דובאי עם מתבגרים.

אטרקציות בדובאי למשפחות עם ילדים

תוכן עניינים

איזה חברות טסות לדובאי?

יש חמש חברות שמציעות טיסות ישירות לדובאי: ישראייר (עם ארבע טיסות ביום), ארקיע, אלעל, Emirates, וחברת הלאו קוסט פליי דובאי עם טיסה יומית כל אחת.

האם אפשר לטוס לדובאי בקורונה?

כן. בינתיים דובאי נחשבת ירוקה ואין חובת בידוד כשחוזרים לארץ, אבל כמובן שזה יכול להשתנות בכל רגע נתון. על מנת להכנס לדובאי, מי שלא מחוסן מלא צריך להראות בדיקת קורונה מהארץ ב-48 השעות לפני הטיסה. ילדים מתחת לגיל 16 פטורים מבדיקות וחיסונים. כמעט כל האטרקציות ברשימה פתוחות גם עכשיו, אבל מומלץ לבדוק כל אטרקציה מראש. 

האם דובאי ידידותית למשפחות עם ילדים?

התשובה היא חד משמעית כן! כמו בארץ, גם המשפחות באמירויות גדולות, לכן יש הרבה מודעות לטיולי משפחות ואטרקציות מותאמות לילדים. למעשה, חלק ניכר מהאטרקציות למשפחות בדובאי הן חינמיות או בעלות נמוכה מאוד. מן הסתם, אם תגיעו להרבה פארקי שעשועים ופארקים של מים אז העלויות יצטברו, אבל יש גם את כרטיס ה- Dubai Pass שיכול להוזיל עלויות. דיברתי בעבר על הכרטיסים האלו (בברלין ובוילנה) וכרגיל, לפני שרוכשים אותם, שווה לבדוק מראש איזה אטרקציות מעניינות אתכם ומה ההנחות שתקבלו כדי לראות אם משתלם לרכוש אותם. יש גם כל מיני קומבינציות של כרטיסים לשתי אטרקציות, עליהן נדבר גם בהמשך. אני מאוד מאוד מאוד ממליצה להזמין מראש כרטיסים למה שאפשר כרגע כדי לצמצם מגע עד כמה שניתן, וכמובן כדי לחסוך את העמידה בתור ארוך. דובאי ברובה נגישה לעגלות ומומלץ להשתמש בהן יותר מאשר במנשאים בגלל החום, למרות שזה לגמרי תלוי בכם ובהעדפות שלכם. חלק מהאזורים הישנים יותר בעיר פחות נגישים, וכמובן שגם החוף ומקומות במדבר.

האם צריך ויזה לדובאי?

כבר אין צורך בויזה לדובאי החל מה-10.10.21.

מתי כדאי להגיע אל דובאי עם ילדים?

אנחנו גרים במזרח התיכון בעצמנו אז ברור לנו שאין פה ממש עונות. יש חם וממש חם. קרי ממליצה להגיע בין נובמבר לאפריל, למרות שהחום כבר נסבל באוקטובר ועד אמצע מאי. זה, כמובן,  מאוד תואם את ה״עונות״ שלנו פה בארץ. חשוב לדעת שכמו בשאר העולם, עונות הקריסמס, סילבסטר, ופסח יהיו עמוסים יותר והמחירים יעלו בהתאם.

איך מתניידים בדובאי? יש תחבורה ציבורית?

יש מטרו שאמנם לא כולל את כל העיר, אבל כן מגיע לרוב האטרקציות העיקריות. למטרו משלמים מגיל 5 ומעלה, ומומלץ להמנע משימוש בשעות השיא עם קטנטנים. כמו כן, היא ממליצה לקחת טיולון מטרייה. עוד אפשרות היא כמובן אוטובוס ה-Hop On, Hop Off המוכר שיש בכל עיר מרכזית בעולם. יש לאוטובוס 6 מסלולים שונים ובהם הם מגיעים לרוב האטרקציות אליהם תרצו להגיע.

לגבי השכרת רכב בדובאי, חשוב לדעת שעל פי החוק, ילד מתחת לגיל 4 חייב להיות בכסא בטיחות מותאם לגילו. אפשר להזמין כסאות בטיחות דרך חברת השכרת הרכב, אבל מן הסתם עדיף להביא מהבית אם אתם מתכננים לשכור רכב לכל התקופה.

אם אתם רוצים מונית, מומלץ להזמין דרך החברה Careem שכן יש להם שירות מותאם למשפחות שכוללת כסאות בטיחות. בכללי, המוניות משמעותית יותר זולות מאשר בארץ, אבל חשוב לקחת מונית רשמית ולא אחת מהיורקתיות כדי לשמור על מחיר נמוך. עוד אפשרות היא כמובן ה-Uber.

אגב, אם תראו מונית עם גג ורוד, זה סימן שהנהגת היא אישה ורק נשים תוכלנה לנסוע בהן.

באיזה אזור כדאי לקחת מלון?

כפי שציינו, בכללי דובאי מאוד בטוחה כך שאין ממש צורך לחשוש מאזורים מסויימים בעיר, אבל יש מקומות שיותר נוחים לטיול משפחות. אבל קודם כל – שני טיפים חשובים מקרי:

  • בדקו אם יש חימום וקירור בבריכות במלון כי בחורף המים קרים בלי חימום ובקיץ המים חמים מדי בלי קירור. ברוב המלונות שומרים על טמפרטורה במים של 28 מעלות אבל צריך לבדוק מראש.
  • אם אתם לא לוקחים מלון ליד הים, רוב המלונות מציעים שאטל חינם למקומות הכי פופולארים בחופים השונים.

מרכז העיר (Downtown)

מיקום מצויין למי שמגיע לזמן קצר יחסית ורוצה להיות קרוב לקניון דובאי, Burj Khalifa, וכל האטרקציות האחרות שיש באזור. מן הסתם, המלונות פה יקרים יותר מאזורים אחרים בעיר. מבין המלונות המומלצים באזור: Manzil Downtown וה-Sofitel Dubai Downtown עם בריכת גג מרהיבה. מלונות במחירים נמוכים יותר אבל שעדיין באותו האזור הן Rove Downtown שממש קרוב לקניון ו- Roda al Murooj, בהם יש גם דירות למשפחות של עד 8 נפשות.

אזור חוף Jumeirah ומרינה דובאי

אזור מעולה למי שרוצה להיות קרוב לחוף וגם לאטרקציות השונות ופארקי השעשועים. האזור הזה יותר רחוק משדה התעופה, כך שהוא פחות מומלץ לטיול מאוד קצר. מבין המלונות המומלצים למשפחות תוכלו למצוא את ה-Westin Dubai Mina Seyahi Beach Resort & Marina היוקרתי ומלונות שיש להן חדרים יותר בסגנון של דירות כמו Hilton Dubai the Walk.

The Palm Jumeirah

בכללי, כל הריזורטים פה מעולים (והמחירים לרוב בהתאם). אחד הפופולארים ביותר הוא Atlantis the Palm, כשהבונוס העיקרי הוא הקרבה לפארק המים Aquaventure (עליו נדבר בהמשך). חשוב לציין שהמלון כולל כרטיסים חינם לפארק המים הזה ללא הגבלה, לכן בשכלול הכולל, העלויות יכולות להתקזז מול מלון אחר וכרטיסים בנפרד. במלון Anantara the Palm Dubai Resort (פה האתר הרשמי) תוכלו למצוא פארק מים מעולה במלון שונה מכל מה שחוויתם פה בארץ וחדרי משפחה לעד 6 נפשות. למרות שמעט מאוד מלונות באזור זה באמת זולים, יש כאלו שהעלויות נמוכות יותר, ביניהן Fairmont The Palm ו-Dukes The Palm, a Royal Hideaway Hotel עם כמה אטרקציות חמודות במלון.

Deira

האזור הישן יותר של דובאי עם מחירים משמעותית נמוכים יותר. הכי חשוב הוא לבחור מלון שקרוב לתחנת מטרו כדי להקל על ההליכות והנסיעות, ועדיין תוכלו להגיע לכל האטרקציות המרכזיות בעיר. חלק מהמלונות המומלצים הם Hyatt Place Dubai Wasl District ו-Swissôtel Al Ghurair Dubai.

האם יש קוד לבוש בדובאי?

חוף הים

אמנם מאוד חם באיחוד האמירויות ואפשר ללבוש בגדים קצרים, אבל זאת מדינה מוסלמית עם לבוש צנוע יחסית. הנה מספר המלצות של קרי:

  • נסו לכסות את הכתפיים והברכיים ואל תלבשו גופיות
  • המנעו מחולצות חשופות (בטן וחזה)
  • המנעו מבגדים שקופים או ממש צמודים
  • אם מבקשים מכם להתכסות (כמו שבכותל שמבקשים לכסות את הכתפיים) – עשו זאת בלי להתווכח. חשוב לדעת שגם למאבטחים מותר לקרוא למשטרה אם אתם מסרבים לבקשותיהם.

אין שום ציפייה מנשים שלא מוסלמיות ללכת עם כיסוי ראש, כמובן, או בלבוש מקומי. מה שכן, כדי להכנס ל-Grand Mosque אכן יש צורך ללבוש ביגוד מקומי שאפשר לשכור. בים ובפארקים של מים אין שום בעיה עם בגדי ים, כולל ביקיני, למרות שפחות מקובל לגברים ללכת עם ספידו ועדיף בגד ים שהוא מכנס. חשוב לציין שאין שום איסור לילדים והם יכולים להתלבש איך שנוח להם עד שהם בני נוער. לבני נוער יש כבר את אותן ההגבלות כמו למבוגרים.

האם דובאי בטיחותית למשפחות?

דובאי עיר מאוד בטוחה ולמעשה אחת הערים הבטוחות במזרח התיכון. יחד עם זאת, תמיד כדאי לשמור על כללי זהירות רגילים בכל מקום, כמו לא להשאיר חפצים ללא השגחה

האם מותר לשתות אלכוהול בדובאי? אנחנו בכל זאת בטיול משפחתי עם ילדים

בעבר אכן היו חוקים נוקשים לגבי אלכוהול, אך בנובמבר האחרון זה השתנה. מכיוון החוק החדש הוא, ובכן, חדש, אני ממליצה לשאול במלון כדי לקבל הנחיות מדוייקות. טכנית, כבר אין צורך ברישיון מיוחד לאלכוהול כמו בעבר, אבל עדיין הגיל המינימלי הוא 21 ואסור להסתובב שיכורים בפרהסיה. לא הייתי נותנת לילדים לשתות מהיין שלכם במקום פומבי, למשל. בנוסף, ניתן לשתות אלכוהול רק במקומות פרטיים או במקומות עם רישיון (כלומר, לא הייתי קונה בירה ויושבת לשתות על החוף). אגב, אל תשתו ותנהגו בשום אופן: רמת האלכוהול בדם צריכה להיות 0.0 (בארץ מותר עד 0.05).

האם אפשר לטייל בדובאי בתקופת הרמאדן?

כן, אין מניעה מלהגיע לדובאי ברמאדן, אבל חשוב לדעת שהרבה אטרקציות נפתחות מאוחר או נסגרות מוקדם במשך הרמאדן. אני ממליצה לבדוק מראש אם הטיול שלכם נופל על חודש הרמאדן (שב-2021 מתחיל שבוע אחרי פסח). באטרקציות שבדקתי, השינוי בשעות הסגירה לא משמעותית במיוחד בטיולים עם ילדים קטנים כי במילא לרוב לא נשארים עד 22 בפארקים. מה שכן, תתבקשו לא לאכול או לשתות במקומות ציבוריים בתקופת הרמאדן ורוב המסעדות תהיינה סגורות במשך היום, אבל אפשר למצוא בתי קפה שפתוחים לתיירים שלא מוסלמים. הייתי מבררת מראש אם התכנון הוא לבקר בתקופה זו.

האם כדאי לרכוש חבילת אינטרנט מראש?

תלוי. למרות שדובאי מאוד מתקדמת טכנולוגית, אין אינטרנט חינם בכל מקום. אם אין לכם צורך בחיבור תמידי לאינטרנט, תוכלו למצוא מספיק אינטרנט במשך היום כדי להסתדר, אבל אם הכוונה שלכם היא להיות מחוברים כל היום, עדיף שתרכשו חבילת אינטרנט או סים מקומי. סים מקומי יתחיל ב-76 ש״ח ל-3 ג׳יגה וכמובן שיש חבילות גדולות יותר.

אטרקציות בדובאי למשפחות – הפופולאריות

כמו כל מדינה בה נבקר, יש תמיד את האטרקציות שלא כדאי לפספס. האטרקציות האלו הן לא ספציפית למשפחות בכלל, אבל חלק מהחוויה בדובאי.

בורג’ אל חליפה – Burj Khalifa

Burj Khalifa

איזה ילד לא חולם על ביקור במגדל הגבוה בעולם? בין אם אתם מתכננים להביט בהשתהות מלמטה, או להרקיע עד סיפון התצפית בקומות 124 ו- 125, אתם בוודאות תיהנו מהביקור שלכם בבורג’ אל חליפה. שימו לב, כרטיסים שהוזמנו מראש זולים יותר וחוסכים חלקים ניכרים מהתור (אם כי לא את כולו). בשעות הלחץ ובמיוחד בסופי שבוע ישנם תורים ארוכים, גם עם כרטיסים שהוזמנו לשעה ייעודית. פה תוכלו להזמין את הכרטיסים שמתאימים לכם.

קניון דובאי – Dubai Mall

הקניון הוא איזור התיירות המרכזי של העיר, ב”דאון טאון”. לקניון גישה נוחה במונית או במטרו משדה התעופה, מה שהופך אותו לנקודת עצירה מצוינת עבור תיירים. הקניון העצום, עם יותר מקילומטר מרובע של חנויות ושעשועים, ועמוס באטרקציות משפחתיות. תוכלו ליהנות מהמזרקות ומפלי המים, לצפות באקווריום התלוי הגדול בעולם ולכתת רגליכם בין חנויות הצעצועים ומתחמי האוכל מבלי להוציא דיראם אחד. על האטרקציות המרכזיות בקניון, עוד נפרט בהמשך.

מזרקות דובאי – Dubai Fountains

מזרקות המים

המזרקות הרוקדות של דובאי הן אטרקציה חינמית מרהיבה למשפחות. ישנן שתי הופעות בשעות הצהריים, ומשש בערב ולאורך שעות השקיעה והערב, ישנם מופעי אור וצליל האורכים כחצי שעה. מומלץ לשלב את הביקור במזרקות עם ביקור בקניון דובאי או בבורג’ אל חליפה. בביקור עם ילדים מומלץ להתמקם בשעה מוקדמת או לשבת לאכול באחת המסעדות המתצפתות על המזרקה. בשעות הלילה יש לחץ וצפיפות סביב הכניסות הראשיות.

מזרקת פאלם – The Palm Fountain

הרמה רק עולה עם מזרקת פאלם שוברת השיאים. ניתן לצפות במזרקה במרכז הפנאי והבידור The Pointe ב-Palm Jumeriah, או ממלון אטלנטיס הסמוך. המופע מתקיים בכל לילה בין השעות 19:00 ועד חצות. סביב המזרקה שפע מסעדות ואפשרויות ישיבה, לנוחותכם.

הפריים – Dubai Frame

Dubai Frame

אם המחיר של בורג’ אל חליפה הרתיע אתכם, או שכבר הייתם שם, הפריים היא אופציה חליפית נפלאה (ואולי אף מהנה יותר ומורכבת פחות עם ילדים). הפריים היא למעשה מסגרת עצומה בגודלה, הממוקמת בפארק זאביל (Zabeel Park). מעלית זכוכית תעלה אתכם עד פסגת המסגרת, לגובה 48 קומות. בפסגה תוכלו לתצפת על נופים מרהיבים, הן של דובאי הישנה והן של גורדי השחקים של דאון טאון דובאי ולהתבונן ביופי של המזרקות המרקדות. האמיצים בינכם מוזמנים להתהלך על רצפת הזכוכית ולזהות את האטרקציות האהובות בעיר. בקומת הקרקע מיצגים מהנים, הסוקרים את דובאי מהעבר ועד גלריית העתיד.

שכונת אל פאהידי ההיסטורית – Al Fahidi

השכונה, אשר בעבר נקראה באסטקיה (Bastakiya), הוקמה בשנת 1890. כיום השכונה כמעט ונעלמה בין כל מבני העיר המודרניים, ונעשתה עבודת שחזור מורכבת להחזרת עטרה ליושנה. אל תפספסו אטרקציות כגון מבצר אל פאהידי, מוזיאון דובאי, וגם שפע הגלריות ובתי הקפה, הממוקמים ברחובות הצדיים של השכונה. נקודות עניין נוספות כוללות את מרכז שיח’ מוחמד להבנה תרבותית, מקום נפלא להעמקה בתרבות ודת המקומיים (חובה לשריין מקומות מראש לסיורים וארוחות), ומסגד בור דובאי הגדול.

נחל דובאי וסירות האברה – Dubai Creek and Abra Ride

המסחר בדובאי הוא חלק מהותי מהחיים בעיר כבר יותר מ- 100 שנים, ובסמוך לשכונה ההיסטורית תמצאו את העורק הראשי של דובאי, נחל דובאי. נחל מי המלח מחלק את העיר העתיקה לשני חלקים: בור דובאי במערב ודיירה במזרח. חציית הנחל בסירת אברה מסורתית היא חוויית חובה, ועולה דיראם אחד לנוסע בלבד (שקל אחד = 1.15 דיראם, כלומר דיראם אחד = 89 אגורות).

השווקים העתיקים של דיירה – The Old Souks of Deira

אחרי שסיימתם בבור דובאי וחציתם את הנחל, תמצאו את עצמכם בעידן אחר, בדיירה התוססת. שוק הזהב (Gold Souk) ושוק התבלינים (Spice Souk) הם המוכרים ביותר, ובסביבה גם שווקי בדים ומוצרי חשמל. השווקים עמוסים וסואנים, וכדאי לפעיל שיקול דעת בהגיעכם עם ילדים, במיוחד בחודשי הקיץ הלוהטים. ביקור בשווקים הוא חלק חיוני בהבנת הטעם האמיתי של דובאי העתיקה. בכללי, אפשר להתמקח על מחירים בשווקים בדובאי.

הכפר הגולבאלי – Global Village

רוצים לטייל סביב העולם כולו בערב אחד? ברוכים הבאים לכפר הגלובאלי המחשמל – אקסטרווגנזה עונתית, המתקיימת בחוצות דובאי, וכוללת אוכל, הופעות ומסורות מיותר משבעים מדינות. הכניסה למתחם השעשועים העצום זול, והתשלום הוא בעבור הפעילויות השונות בתוך המתחם. קניות, הופעות ריקוד ומתקני שעשועים הופכים את המתחם לבילוי כלל עולמי מרהיב, ולאחד מאיזורי הבילוי הליליים התוססים של דובאי.

עין דובאי – Ain Dubai

Ain Dubai

גלגל התצפית הגדול בעולם נפתח באוקטובר 2020! הגלגל ממוקם על חצי האי Bluewaters, בין שכונת ג’ומירה לבין האי Palm Jumeirah, בלב איזור החוף התיירותי של דובאי, ומאפשר תצפית על נופיה העירוניים המדהימים של דובאי.

מסגד ג’ומירה – Jumeirah Mosque

Jumeirah Mosque

יתכן והמסגד לא יעניין את הצעירים מבין הילדים המבקרים, אך עבור ילדים בגיל בית הספר ומעלה, זוהי הזדמנות נפלאה לחשוף אותם לתרבות האסלאם. המסגד הוא מהגדולים והיפים בדובאי, ומתנהלים סיורים יומיים ובהם הסברים אודות האסלאם.

דובאי עם ילדים – פארקי שעשועים

מתחם הפארקים והריזורטים

Legoland Dubai – מתוך האתר הרשמי 

על כביש ה-E11, הכביש הראשי בין דובאי לאבו דאבי ממש בחוץ דובאי, ממוקמים ארבעה פרקים:

  • Legoland Dubai – טכנית מתאים מגיל שנתיים, אבל יש הגבלות גובה של 1.05 מ לחלק מהמתקנים אז עדיף מגיל 4.
  • Legoland Dubai – פארק המים – מותאים במיוחד לילדים עד גיל 10. שימו לב שפארק המים נסגר כל יום ב-18.
  • Motiongate Dubai – פארק שחוגג את הוליווד עם אטרקציות של קונג פו פנדה, מדגסקר, הדרדסים, Ghostbuters, גשם של פלאפל ועוד.
  • Bollywood Parks Dubai – פארק שנראה כמו סטים של בוליווד, ולמען ההגינות ראיתי רק סרט בוליוודי אחד Three Idiots והוא היה מדהים, אבל נראה לי שהייתי מגיעה לפארק בשביל הקטע. מאוד מומלץ לראות את המופעים אחרי השקיעה. חשוב: הפארק רק נפתח ב-14 בצהריים.

לכל אחד מהפארקים יש צורך בכרטיס כניסה ייעודי, אך ניתן למצוא מבצעים שונים הכוללים כניסות לפארקים השונים. הפארקים כוללים אטרקציות מקורות ואטרקציות חיצוניות, הממוקמות סביב מתחם שעשועים מרכזי. הנה כמה כרטיסים משולבים שאולי יעניינו אתכם:

  • שילוב של שני פארקים מהרשימה למעלה ביום אחד – מצד אחד, זה יוצא חצי מחיר (כל פארק בנפרד חוץ מבוליווד עולה בסביבות 200 שח, ולשניהם יחד יעלה לכם גם בסביבות 200 שח). מצד שני, זה אומר שתפספסו חלק מהאטרקציות בכל אחד מהם כי בהכרח לא תוכלו להגיע להכל. הייתי בודקת את האטרקציות בכולן לפני שהייתי מקבלת החלטה, וכמובן שרק הייתי משלבת שניים אם הילדים יותר גדולים ויש להם יותר כוחות או דואגת לעגלה לקטנים. בכללי, שני הפארקים של הלגו לא גדולים במיוחד לכן הכרטיס המשולב עשוי להתאים.
  • כרטיס דובאי ל-3, 4, 5, או 7 אטרקציות – הכרטיס בתוקף ל-60 ימים כך שיש מספיק זמן לנצל אותו בלי לחץ. כאמור, הפארקים למעלה עולים בסביבות 200 ש״ח לכרטיס, כך שכמובן שזה תלוי באטרקציות, אבל הכרטיס יכול להשתלם. בעיניי שווה לבדוק מראש לאיזה אטרקציות יקרות אתם רוצים להגיע כדי לראות אם זה רלוונטי לכם.

חשוב לדעת שבתקופת הרמאדן, רוב הפארקים נסגרים מוגדם מהרגיל וחלקם נפתחים מאוחר מהרגיל. במתחם של הפארקים יש גם קניון אאוטלט וריזורט יוקרתי עם מספר מלונות.

IMG Worlds of Adventure

פארק שעשועים מקורה במלואו, הכולל מתקנים עוצרי נשימה, מחוויות גיבורי מרוול ועד בנות הפאוור פאף ותוכניות מצוירות אחרות. תיהנו מרכבות הרים של הטורף והוולוצירפטור בעמק האבוד. בשל מגבלות הגובה, הפארק מתאים לילדים בוגרים יותר וכדאי לבדוק את המתקנים השונים מראש באתר הפארק. לרוב האתרים יש מגבלת גובה של לפחות 1.05 מטר ולהרבה יש גם מגבלה של 1.20 ומעלה. העלות גבוהה, כ-265 ש״ח לאדם, לכן זהו אחד המקרים ששווה לבדוק את הכרטיס שמשלב מספר אטרקציות בעלות נמוכה יותר כי פה זה כנראה מאוד משתלם.

פארקי המים הטובים בדובאי

משפחות רבות מבקרות את דובאי בשביל פארקי המים המדהימים, ותמצאו שלחלק גדול מהמלונות והריזורטים יש פארקי מים קטנים משלהם. להלן רשימת פארקי המים המומלצים ביותר:

Wild Wadi Water Park

Wild Wadi Water Park מתוך עמוד הפייסבוק

פארק המים הראשון של דובאי עמוס באטרקציות לכל המשפחה. וויילד ואדי ממוקם בסמיכות למלון ג’ומירה ביץ’, עם רקע מרהיב של הבורג’ אל ערב. המתקן המפורסם ביותר הוא ה”ג’ומירה סקירה”, מגלשת טאנדם של 1.20 מ’ המגיעה למהירות של 80 קמ”ש. בפארק בריכת גלים ואיזור ייעודי לקטנטנים. אורחי רשת מלונות ג’ומירה זכאים לכרטיסי כניסה לפארק בלי הגבלה בחינם (!), כולל בהזמנה ישירות מבוקינג, לכן משתלם לבדוק מחירים לפני הזמנת המלון.

Aquaventure

הפארק הוא חלק ממתחם Atlantis the Palm העצום, שנמצא בפאלם ג’ומירה, וזהו בהחלט אחד מהמיקומים המרהיבים בעולם בשביל פארק המים. מתקנים מפורסמים מהאנקונדה ועד מתקן ה-“Leap of faith” מספקים מנה גדושה של אדרנלין לכל המכורים, וזה בנוסף לשפע מתקנים לכל המשפחה. איזור ה-Splashers כולל מתקנים שעוצבנו במיוחד לילדים הנמוכים מ-1.20 מ’, אז בהחלט יש משהו בשביל כל אחד. הכניסה לפארק חינם לאנשים הלנים במתחם Atlantis the Palm הסמוך אז גם פה שווה להשוות עלויות מראש. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש, אבל קחו בחשבון שגם הפארק הזה כלול בכרטיס האטרקציות הגדול יותר שפרסמנו מקודם. בנוסף, ניתן לרכוש כרטיס משולב עם האקווריום.

Legoland Waterpark

כפי שנאמר לעיל, פארק זה הוא חלק ממתחם Dubai Parks and Resorts, הגדול. זהו פארק המים המושלם לגילי 12 ומטה שזקוקים למשהו יותר גדול ממתחם התזות והשפרצות, אבל יתכן ולא צריכים עדיין את כל מתקני האדרנלין הגבוה. כל הפארק הצבעוני כולו מעוצב כלגו, עד הרפסודות השטות על הנהר העצל, למרות שיש רק מעט פעילויות של לגו. קראו למעלה את כל האפשרויות לכרטיסים משולבים.

Laguna Water Park

חלק ממתחם La Mer על שפת המים. לגונה הוא פארק קומפקטי יותר מוויילד ואדי ואקווה, וכולל מתחם ייעודי לקטנטנים. מעבר לכך, יש בפארק לא מעט הגבלות עליה על מתקנים לילדים מתחת לגובה 1.20 מ’ כך שהוא מומלץ לילדים גדולים יותר.

Splash ‘n’ Party

ישנם שני סניפים של ספלאש אנד פארטי, המושלמים לצעירים הרפתקנים. הסניף הראשון נמצא באיזור העירוני של אל ספה, והסניף החדש והמוכר יותר יושב ב-Kite Beach. הספלאש אנד פארטי הוא פארק מים מתנפח עצום, מושלם להצטננות ביום חם, מלחמות מים ומגלשות.

חופי הים הטובים ביותר בדובאי למשפחות 

JBRThe beach, Jumeirah Beach Residences

קו החוף כאן הוא אחד המקומות הלוהטים בדובאי. לא רק חוף מטופח למשעי וכסאות נוח פזורים, אלא גם אפשרויות רבות לאכילה הממוקמות לאורך החוף, אטרקציות קייט של Sea Breeze, ספורט ימי ואפילו רכיבה על גמלים! למשפחות עם ילדים קטנים מומלץ לחפש את ה-Splash pad, מקום מושלם להתקררות עם איזורי משחק רטובים ויבשים בתוך המתחם. ניתן לשלם פר שעה או לקנות כרטיסיה של 24 שעות (אידאלי אם אתם לנים באחת הדירות הקרובות). בעת כתיבת שורות אלו (דצמבר 2020), הספלאש פד היה סגור זמנית אז חשוב לבדוק אם פתוח לפני שמגיעים.

תוספת נחמדה לחוף היא הכוסות המעופפות, שם תוכלו ליהנות ממשקה או ארוחה, בגובה 40 מטרים מעל החוף. בחוף גם תמצאו את אווקה פאן, פארק מים מתנפח עצום בצורה של I love Dubai. במתקן 72 מכשולים מאתגרים, הנאה צרופה בעבור ילדיכם הגדולים.

Sunset Beach

את החוף הזה אתם כנראה מכירים מהתמונות של דובאי, עם מלון ״7 הכוכבים” בורג’ אל ערב (Burj Al Arab) השוכן על החוף. זהו החוף היחיד עם גלים המתאימים לגלישה. החוף מאד פופולארי, ונוטה להיות מאד עמוס במיוחד בסופי שבוע.

Kite Beach

הנקודה השלווה הזו אהובה על ידי מקומיים, ואינה עמוסה כמו החופים האחרים. בחוף שפע פעילויות לכל המשפחה, וכמו ששמו מרמז – מקום פופולארי להפרחת עפיפונים, ולספורט מים כגון קיאקים, גלישת עפיפונים וסקי מים. לאורך החוף כסאות להשכרה, מלתחות ושפע מסעדות ואפשרויות לאוכל. מלבד פארק ה Splash ‘n’ Party שהוזכר לעיל, יש גם מסלול חבלים ומתחם טרמפולינות.

Jumeirah Beach

רצועת חוף ארוכה זו ממוקמת, כמובן, בג’ומירה. לחוף תו תקן לאיכות הסביבה של דגל כחול, ויש בו שירותי הצלה, ספורט ימי וחול זהוב. בסמוך לחוף שוכן Jumeirah Beach Park, עם מגרשי משחקים, בתי קפה ואיזור מנגלים.

Black Palace Beach

אחד התכשיטים הסודיים של דובאי, החבוי בין הכניסה לפאלם ג’ומירה והמבצר המלכותי Al Sufouh. החוף אינו מפותח כמו שאר רצועות החוף, ואין בו מלתחות או משאיות מזון, אך הוא בהחלט חוף יפהפה, עם מצילים ואפשרות נהדרת לשחייה.

Mamzar Beach Park

החוף משולב פארק הזה ממקום בצד של דיירה (Deira). בנוסף לשחיה ולספורט ימי, יש פארק ירוק ובו הכל, ממתקני שעשועים uאיזורי פיקניק ועד מסלולי ריצה. בחוף שירותי הצלה, מלתחות ובקתות קטנות להשכרה יומית. עלות הכניסה לחוף 5 דיראם לאדם (4.5 ש״ח). חשוב: בימים שני ורביעי הכניסה לנשים בלבד.

Dubai Marina

Marina Dubai

במרינה של דובאי יש שפע אפשרויות שייט, כולל סירות מפרש מסורתיות, יאכטות פאר ושייט בערב. אחד הסיורים האהובים הוא סירת מירוץ המסיירת סביב פאלם ג’ומירה (יתכנו הגבלות גיל). פה תוכלו לראות מגוון רחב של פעילויות מהם תוכלו לבחור מה שהכי מתאים לכם. אמיצים במיוחד יוכלו להנות מהאומגה הארוכה ביותר בעולם (ק״מ 1) לאורך המרינה במהירות של עד 80 קמ״ש.

מעבורת התעלה – Dubai Canal Ferry

תחבורה ציבורית מהנה במיוחד, העוברת דרך חלק מהאטרקציות המרהיבות של העיר. השייט נמשך בין המרינה לתעלה. ילדים מתחת לגיל 5 חינם.

פעילויות פנים בדובאי עם ילדים

כשחם מדי לבילוי בחוץ במשך 6 חודשים בשנה, די ברור שרבות מהאטרקציות הפופולריות ביותר של דובאי נמצאות בתוך מבנים. בהחלט ניתן לבלות בקיץ בדובאי, אך יש לנהוג בזהירות הנדרשת, לבלות את שעות היום בפעילויות פנים, ולשהות בבריכה ובחוץ בערבים בלבד.חמשת האטרקציות הראשונות ממוקמות בקניון דובאי.

קידזניה Kidzania

מיני-עיר מקורה בתוך קניון דובאי, קונספט דומה לסניפים אחרים ברחבי העולם, כמו בנגקוק, בהם הילדים מתנהלים בעצמם בתוך העיר. הם יכולים לבחור להרוויח או להוציא כסף על פעילויות שונות בעיר, וללמוד מיומנויות שונות חדשות ומהנות. חקרתי את האתרים השונים, כולל האתר הרשמי של קידזניה דובאי, ואת הכרטיסים הזולים ביותר אפשר לרכוש פה.

פארק VR

VR Park – מתוך עמוד הפייסבוק

צאו למסע מציאות מדומה עם טיולים אינטראקטיביים, משחקי VR ושעשועים בסגנון ארקייד. הכניסה היא בחינם, אך יש לרכוש כרטיס משחק או כרטיס שנקרא “סופר 7” לשימוש בחלק מהמתקנים. פה תוכלו לרכוש את הסופר 7.

מגרש הקרח בדובאי

משטח קרח אולימפי בגודל מלא בתוך קניון. מתאים לכל קבוצות הגילאים, ופופולרי מאוד בחום הקיץ. כל הציוד הנדרש זמין להשכרה.

אקווריום דובאי וגן החיות התת ימי

Dubai Aquarium

כאן תוכלו להביט באקווריום התלוי הגדול בעולם, בקניון דובאי בקומת המרתף, או להיכנס לתוך האקווריום אל מנהרת ההליכה או סירת תחתית הזכוכית. זו אטרקציה שעלולה להיות עמוסה מאוד בשעות המאוחרות יותר של היום. מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש כדי להמנע מהתורים בכניסה. יש שני סוגים של כרטיסים: הרגילים הכוללים את מנהרת ההליכה, האקווריום והמצפה התת ימי; והמשודרגים שעולים רק כמה שקלים יותר אבל כוללים את כל אלו פלוס את תערוכת הכרישים והסימולטור בו ״עוקבים״ אחרי צב קטנטן וזה נראה ממש ממש מגניב. ניתן גם לרכוש כרטיס משולב לאקווריום (הכרטיסים הרגילים) פלוס ה-Burj Kalifa.

חוויית מטוס A380 של האמירויות

האם אי פעם דמיינתם את עצמכם מחזיקים בהגה של מטוס A380? את חוויית הסימולטור הזו תמצאו בקומה 2 של קניון דובאי (מול הכניסה לאקווריום). מתאים מגיל 9.

The Green Planet

The Green Planet – מתוך האתר הרשמי

חוויה נפלאה שלוקחת אתכם מחופת יער הגשם אל קומת היער דרך רמפה מעגלית ועץ מלאכותי ענק. קשה להאמין שמקום כזה קיים בתוך העיר! מעצלנים חמודים ועד נחשים וציפורים טרופיות מדהימות, זוהי הזדמנות למידה אינטראקטיבית נפלאה לילדים עירוניים. מכיוון שהמקום ממוזג, הוא מושלם לביקור בכל ימות השנה.

סקי דובאי

Ski Dubai – מתוך האתר הרשמי

מדרון סקי מקורה בתוך פארק שלג מקורה שלם כולל מזחלות שלג, קרב כדורי שלג ואפילו מפגש עם פינגווינים אמיתיים. הפארק עצמו משתרע על פני 4,500 מטר. יש כמה סוגים שונים של כרטיסים אז חשוב לקרוא את ההבדלים ביניהם לפני הרכישה.

אקווריום החדרים האבודים

חלק מהמתחם הענק של מלון אטלנטיס הדקל. תוכלו לצפות באקווריום הראשי בחינם ממבואת המלון, או להעמיק יותר כדי ליהנות מהחוויה המלאה. ניתן לרכוש כרטיסים משולבים עם כניסה לפארק המים Aquaventure, או להיכנס ללא תשלום אם שוהים במלון Atlantis the Palm.

מוזיאון הילדים OliOli

מוזיאון משחקי ילדים אינטראקטיבי מקורה הממוקם בבניין מרשים ב-Al Quoz. במוזיאון 8 גלריות אינטראקטיביות המתאימות מגילאים צעירים ועד גיל 12 לערך.

Mattel Play!Town

Mattel Play!Town – מתוך האתר הרשמי

בין כל מרכזי המשחק המקורים, זה כנראה המועדף עבור פעוטות. נמצא במתחם City Walk (קרוב ל-Green Planet). זהו פארק מקורה מהנה ומשפחתי הכולל את הדמויות האהובות בארני, תומאס וחברים, סמי הכבאי ובוב הבנאי. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש.

iFly

פעילות מהנה של התנגדות לכוח הכבידה במרכז צניחה חופשית במירדיף, קניון גדול בפאתי דובאי. תוכלו ליהנות מ”נפילה חופשית” בתא האוויר המיועד לכך. זה דומה לפלייבוקס בארץ. פה תוכלו להזמין כרטיסים מראש.

Skytrail

עוד חוויה מקורה אינטראקטיבית נהדרת לילדים בדובאי. ה-SkyTrail הוא חלק ממתחם הבידור המשפחתי של מג’יק פלאנט. מתחמים אלה הקיימים בקניונים רבים ברחבי דובאי, אך ה-Skytrail וקירות הטיפוס הופכים את המתחם הספציפי הזה לחוויה ייחודית יותר.

טרקלין הקרח Chillout

Chillout – מתוך האתר הרשמי

לחוויה ייחודית לחלוטין, בקרו בטרקלין הקרח Chillout בכיכר טיימס, ממש ליד רחוב שייח ‘זייד (בערך באמצע הדרך בין קניון דובאי לקניון האמירויות). הילדים יקבלו מרבדים ומגפיים וייהנו ממשקאות חמים בתוך הפארק המגולף בקרח בטמפרטורות מתחת לאפס באמצע המדבר (פחות מתאים לילדים קטנים יותר, עדיף לגיל בית ספר ואילך). פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש.

ספא הלו קיטי

כיף ופינוק למי שנוסע לדובאי עם ילדות קטנות שבקטע (אצלי אחת תהיה והשנייה ממש לא). זהו ספא הבנוי מראש במחשבה על ילדות קטנות וגדולות.

מוזיאון האשליות

מוזיאון האשליות

ממוקם באזור החדש של חוף אל סיף בדובאי. אטרקציה תיירותית קטנה אך מהנה. מלא ב-80 אשליות אופטיות וטריקים, זו דרך נהדרת לבלות שעה הרחק מהחום. אלו הכרטיסים הכי זולים שמצאתי. לגבי התמונה, זאת הבת שלי ואני בליטא לפני כמה שנים, אבל יש להם את אותה האטרקציה גם בדובאי 🙂

יאללה! בָּאוּלִינְג

באולינג הוא ספורט מעולה בימים חמים במיוחד. המתחם נמצא נמצא בתוך קניון האמירויות, ומחובר למרכז הבידור המקורה לילדים מג’יק פלאנט (שגם כולל את ה-Gravity Air Park).

Bounce & X Park

אטרקציה נהדרת לילדים שצריכים להוציא אנרגיות. זהו פארק טרמפולינות מקורה ענק ומסלול מכשולים X PARK עם דרגות קושי שונות. מגבלת הגובה ב X PARK היא 110 ס”מ, וילדים נמוכים יותר יוכלו להיכנס לפארק הטרמפולינות, מעל גיל 3 בלבד.

Adventure Zone by Adventure HQ

מגרש משחקים מקורה הכולל מסלולי חבלים, קירות טיפוס ועוד פעילות לילדים. קיימים שני סניפים בדובאי – בטיימס סקוור (מומלץ לשלב עם Ice Cafe) ובקניון גלריה.

Mountain Extreme

מתקן הטיפוס הגדול מסוגו בדובאי עם 60 בולדרים ו-70 מסלולי טיפוס. בסופי השבוע מתקיימים שיעורים לילדים החל מגיל 4 ב-Capital Golden Tower ב-Business Bay.

Dubai Autodrome

Dubai Autodrome – מתוך האתר הרשמי

ניתן ליהנות ממגוון פעילות החל מקארטינג ועד לייזר טאג פה ב-Sports City. בימי רביעי בערב יש גם כניסה חופשית לריצה, הליכה או רכיבה על המסלול החיצוני. יש קארטינג מקורה וחדר מירוצים חווייתי וירטואלי.

Flip Out

בפארק הטרמפולינות הגדול ביותר של דובאי תמצאו הרבה יותר מסתם טרמפולינות. יש כאן זירת ילדים דו קומתית ובורות קצף, כדורגל טרמפולינה, כדורסל וכדורעף, פארקור, ריצת קיר תלת מימד, כדורגל בועות וטאג חץ וקשת הפופולרי.

האופרה של דובאי

מופעים רבים באופרה של דובאי מיועדים במיוחד למשפחות. זו הזדמנות נפלאה לילדים ליהנות מבילוי של גדולים באחד מבתי האופרה המודרניים היפים בעולם, היושב למרגלות הבורג׳ כליפה. תוכלו ליהנות מארוחת ערב לפני המופע, וממופע מזרקות בקניון דובאי לפני שמגיעים לבית האופרה היפהפה של דובאי היושב על אגם בורג’.

פעילויות חיצוניות בדובאי עם ילדים

בנוסף למבחר פארקי מים וחופים, יש מבחר הרפתקאות בחיק הטבע שתוכלו לעשות עם ילדים בדובאי. פעילויות אלו מתאימות יותר בחודשי החורף הקרירים יותר או אחרי שהשמש שוקעת והחום מתחיל לרדת.

ספארי מדברי

ספארי מדברי בדובאי

פעילות בגדר חובה לרוב המבקרים בדובאי היא לראות את המדבר. אין צורך לצאת הרבה מעבר לפאתי העיר כדי להגיע לדיונות האדומות של דובאי. יש עשרות אתרי ספארי מדברי בדובאי המציעים פורמט דומה של חוויות. הסוג הנפוץ ביותר של ספארי מדברי הוא רכיבה על דיונות ואחריו מחנה בדואי מסורתי, כולל ארוחת ערב בינלאומית עם מזנון ברביקיו, ריקודים ובידור, ציורי חינה, טיולי גמלים וסנד-בורד. שימו לב למגבלות הגיל, הרכיבה בדיונות לא מומלצת מתחת לגיל 6 או לנשים בהריון. עם זאת, ישנן אלטרנטיבות בהן המשתתפים יכולים לוותר על הדיונות ועדיין ליהנות מהחוויה במחנה המדבר. היו מוכנים לחום גם בשעות הערב במהלך הקיץ. פה תוכלו לראות את מגוון הסיורים הקיימים.

פארק הספארי של דובאי

פארק הספארי של דובאי שופץ ונפתח מחדש לאחרונה. בפארק המבקרים בפארק יכולים לחוות ארבעה “כפרים” של בעלי חיים – אסייתי, אפריקאי וערבי, וכן חווית ספארי – Explorer Village. יש תוכנית יומית של זמני האכלה ומופעים לימודיים חיים.

Dubai Desert Conservation Reserve

זהו חלק ייחודי של העיר, במקום נפרד מרוב מחנות המדבר בפאתי העיר. שמורה זו היא אזור מוגן של המדבר ולכן אין בה ספורט אתגרי, והיא כולה עוסקת בהתחברות לחיות הבר ולסביבה. פעילויות מסוימות אינן מתאימות לילדים הצעירים יותר, כגון טיסה בכדור פורח בזריחה, אך עדיין יש פעילויות משפחתיות, מחוויות צפיה בכוכבים ועד ספארי זריחה. רק מספר מוגבל של מפעילים מורשים רשאים להפעיל כאן פעילויות מדבריות. ההמלצה שלנו היא Platinum Heritage, שאמנם יקרה אבל באיכות גבוהה. פה תוכלו לראות את פעילוית השונות ולהזמין כרטיסים.

אגמי Al Qudra

לאחרונה התפרסמו כיוון שהפכו חלק מהנוף בצורת לבבות – “אגמי האהבה” הפכו למוקד צילומי אינסטגרם (ובכלל) בעיר. מלבד אגמי האהבה, אזור אגמי אל קודרה הינו כבר זמן רב נקודת יופי בפאתי העיר, הידועה בקמפינג בחינם ובחיות הבר שלה. הוא מהווה חלק משמורת המדבר Al Marmoom, ובו גם תמצאו את אחד ממסלולי האופניים הטובים בעיר (כולל מסלול מעגלי רצוף של 85 ק”מ, וגם מסלולים קצרים יותר לרגליים קצרות). יש גם את אתר הנופש המדברי המשפחתי אהוב Bab Al Shams. יש משאיות אוכל בקרבת מקום ביציאה האחרונה הנקראת Al Qudra. הכניסה חופשית ולרכבי 4×4 מומלץ להיכנס ללב השמורה והקמפינג.

שמורת הטבע Ras al Khor

שמורת הטבע Ras al Khor

ביקור בשמורת טבע זו בפאתי דובאי הוא חוויה עירונית ייחודית. זהו איזור ביצות מוגן המהווה בית עבור למעלה מ -170 מינים מקומיים. בשטח פלטפורמות צפייה ממוזגות ומסתור לגונה לתצפית שקטה על תושבי המקום. שטחי הביצה פתוחים לביקור במהלך שעות האור ויוצרים נווה מדבר עירוני מקסים, עם קו הרקיע של מרכז העיר דובאי כרקע.

סכר Hatta

סכר זה נמצא קצת יותר רחוק מחוץ לעיר, כך שתצטרכו לארגן רכב שכור או להצטרף לסיור פרטי בכדי להגיע עמוק אל תוך הרי Hajar ומובלעת Hatta בדובאי. אזור מדהים זה הפך בשנים האחרונות לאיזור מתקני בילוי מדהימים בחיק הטבע. בקרו ביום או שהו בלילה באחת מאופציות הקמפינג או הגלאמפינג באיזור.

פארק Mushrif

פארק Mushrif – מתוך האתר הרשמי

קשה להאמין שמרחב ירוק כה גדול קיים כל כך קרוב לעיר – רק ההמהום הרגיל של מטוסי A380 שנכנסים לנחות בשדה התעופה הבינלאומי של דובאי מזכירים עד כמה אתם קרובים לעיר! בניגוד לרבים מהפארקים המטופחים בתוך העיר, פארק זה הוא הרבה יותר טבעי, והוא פופולרי למפגשים משפחתיים בסוף השבוע ולמנגלים. בפנים תמצאו מגוון עצום של מתקנים ממסלולי אופניים למגרשי ספורט, כפר עם תצוגת בתים, אזור משחקי ילדים, גני שעשועים, מסעדות ואפילו שירות רכבת מיניאטורי. התשלום הוא 3 AED לאדם או 10 AED לרכב.

Aventura Parks

פארקי החבלים ב-Aventura Parks דובאי – מתוך האתר הרשמי

ממוקמים בתוך פארק Mushrif. מסלול חבלים המתאים מגובה 115 ס”מ ומעלה, ועוברים בו דרך 5 רמות שונות של מסלולים הבונים כוח וסיבולת.  פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש.

Dubai Miracle Garden

Dubai Miracle Garden

גן הפרחים הגדול ביותר בעולם (לפי מספר פריחות) ממוקם ממש ליד E311 באזור של דובאי המכונה דובאילנד (Dubailand). בתוך הגן יש מבוך מסלולים קסום בין יצירות פרחים לגיזום אמנותי, דמויות סרטים מצוירים ענקיות, יצורים ואתרים מפורסמים שהפכו לסידורי פרחים.

Dubai Miracle Garden

גולת הכותרת שנוספה לגן היא מטוס A380 מפרחים – זהו מטוס הפרחים הגדול ביותר בעולם! בגן שפע של מקומות אוכל, נדנדות יפות ומרחבי משחק. טיפ חשוב עם ילדים – לכו מוקדם, במיוחד בסופי השבוע באמצע החורף בהם הגנים עמוסים מאוד. פתוח מנובמבר עד תחילת מאי ואי אפשר לרכוש כרטיסים אונליין.

גן הפרפרים של דובאי

סמוך ל-Dubai Miracle Garden (עם דמי כניסה נפרדים) נמצא גן הפרפרים של דובאי, ובו כיפות עם בקרת טמפרטורה. פתוח כל השנה למבקרים שיוכלו לראות יותר מ -15,000 הפרפרים. מי שמזמין כרטיסים מראש דרך האתר מקבל פופקורן או גלידה חינם לכל ילד, ויש גם חבילות עם הנחה של עד 40% למשפחות!

Dubai Garden Glow & Dinosaur Park

Dubai Garden Glow

אטרקציה עונתית קסומה נוספת. אלו למעשה מספר אטרקציות שכולן התאחדו לאחת בפארק Zabeel היפהפה של העיר. פתוח משעה 16:00 מדי יום בחורף. כאן תיהנו מפארק דינוזאורים הנראים ממש חיים. לאחר השקיעה הגנים מאירים בפסלי אור מרהיבים. אטרקציה זו יכולה להיות עמוסה מאוד בסופי שבוע ולכן מומלץ ללכת מוקדם בזמן הפתיחה לפני הגעת ההמונים. רכישת כרטיסים מראש תחסוך זמן. יש גם אפשרות בשער להוסיף כרטיסים ל”פארק הקרח “- פסלי קרח מדהימים באיזור מבוקר טמפרטורה בתוך הפארק. הכרטיסים האלו כוללים כניסה לכל הפארקים (מג׳יק/קרח, דינוזאור, גלו פארק וארט פארק) וגם כוללים הסעות ממקומות מרכזיים.

Zabeel Park

פארק זה הוא ביתם של Dubai Frame וכן של ה-Dubai Garden Glow & Dinosaur Park. יש בו גם שבילי הליכה נרחבים ואטרקציות אחרות. ישנן אפשרויות בילוי משפחתיות נוספות רבות, כולל סירות להשכרה באגם הנוי, גני שעשועים, אופניים להשכרה ומסעדות.

פארק הקוראן

פארק חדש שנפתח בשנת 2019 ומוקדש לקוראן. הוא משתרע על פני 60 דונם. אל תרתעו מהשם, הפארק פתוח לבני כל הדתות (אך יש לזכור כי קיים קוד לבוש מתאים). האטרקציה הראשונה שמבקרים מגיעים אליה היא מערת הנסים, עם תצוגות אינטראקטיביות (בערבית), וכן בית זכוכית המציג צמחים המוזכרים בקוראן הקדוש. זהו גן מעוצב שליו ויפה הממוקם באזור Al Khawaneej בעיר (בסמוך לפארק Mushrif). הכניסה בחינם, אך יש עלויות נמוכות עבור האטרקציות המיוחדות. בתוך הפארק יש גני משחקים ועגלת אוכל קטנה.

XPark Jr

פארק הרפתקאות חיצוני לקהל הצעיר הנמצא ממש ליד חוף העפיפונים. חווית למידה ומשחק בחוץ בסביבה יפה עם בית קפה. שימו לב שיש גם פעילויות מים (בעיקר מזרקות) אז הביאו בגדים להחלפה למקרה שירטבו או יתלכלכו מדי.

Dubai Creek Park

פארק זה קצת הלך לאיבוד מתחת לעיר, אך עדיין מהווה מרחב חיצוני נהדר למשפחות ליהנות ממנו. האטרקציות בפארק כוללות השכרת אופניים, דולפינריום ועיר הילדים, מרכז חינוך ולמידה הכולל פלנטריום. בחורף, ה-Creek Cable Cars עוברים מדי יום ברחבי הפארק (בקיץ בערב בלבד). לפארק דמי כניסה נמוכים, אטרקציות בודדות בתוך הפארק עולות סכום נוסף.

Dubai Marina Zipline

אומגה Zipline XLine Dubai

נהדר עבור הילדים הגדולים יותר הנהנים מאקסטרים אך צעירים מדי לצניחה חופשית. זהו קו החוף העירוני הארוך בעולם העובר במרינה של דובאי. תוכלו להגיע למהירויות של עד 80 קמ”ש (גיל מינימלי 12, משקל מינימלי 50 ק”ג וגובה 130 ס”מ) וליהנות מכמה מהנופים העירוניים המרהיבים ביותר של דובאי. פה תוכלו להזמין כרטיס למבוגר ולילדים מתחת לגיל 17 עדיף ישירות באתר כי המחיר זול יותר ויש גם כרטיסים משולבים של הורה וילד.

מעבר לקרי הנפלאה, שתיים מחברות הקבוצה עזרו לי בתרגום האטרקציות: קרן קרמר, שאפשר לקרוא את המסלולים שלה על ספארי באפריקה ורומא פה באתר, ורינת ידידיה. תודה רבה, חברות יקרות!

אם אתם לא מגיעים אל דובאי עם ילדים ומחפשים מידע על טיול מאורגן לדובאי, אני ממליצה בחום לקרוא את הפוסט של חברתי מיכל מרואה עולם והפוסט של עדי וייס המהממת ממטיילים בכיפה עם מידע חשוב לשומרי כשרות. הפוסט של שלומי מלא בתמונות מקסימות מהעיר.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים