לונדון למשפחות עם ילדים קטנים – מסלול ואטרקציות מאת חן קליימן-גל [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה ברשותה של חן.
לונדון עם ילדי גן! חזרנו מחופשה בת שבוע בלונדון, עם בת 5 ובן 4. הנה השני פאונד שלי בנושא:

מידע כללי לגבי לונדון עם ילדים קטנים – מה כן ומה לא

קודם כל לסוגיה הבוערת: עגלה או לא עגלה? הילדים לא ראו עגלה למעלה משנה. אבל מאד הלחיצו אותי לפני שיש הליכות (בשדה התעופה, ובטיול עצמו) ובלי טיולון זה לא יעבוד. בסופו של דבר הלכנו על בלי, במחשבה שאם נסתבך פשוט נקנה שם משהו – והסתדרנו אחלה. כולל בהליכה בשדה התעופה באמצע הלילה, כולל בחזרה לדירה בה גרנו אחרי יום ארוך בחוץ, כולל בהית’רו (עשרים דקות לשער).

מה כן? שלושה דברים שבלעדיהם לא יכולנו להסתדר:

הלהיט – אוטובוס קומותיים!
1. דירה ולא מלון. אנחנו גרנו אצל משפחה, אבל זה מה שאיפשר לנו לחזור מהטיול אחר הצהריים (מבלי “להיתקע” בחדר קטן במלון). את ארוחת הערב והארגונים עשינו בבית, והילדים יכלו לנוח. אני חושבת שדירה עדיפה על מלון, ומאפשרת התארגנות יותר נעימה ופחות צפופה. (פה יש המלצות למלונות ודירות בלונדון למשפחות)
2. תחבורה ציבורית זה יופי של פעילות! אנחנו גרנו רחוק יחסית מהמרכז, וחשבתי שאחרי כמה ימים הם יבינו שאנחנו סתם נוסעים כל בוקר שעה בדרך לאן שהוא – אבל גם ביום האחרון לנסוע בקומה השניה של האוטובוס וברכבת (מתחת לאדמה או מעליה) כבש את מצעד הבילויים של הדור הצעיר.
3. יום אחד – דבר אחד. כל יום עשינו בדיוק פעילות אחת, והיא תמיד היתה מותאמת לילדים. לא ניסינו לדחוס, ולא תפרנו את העיר (כמו שאולי הייתי רוצה…). האפליקציה של גוגל מאפס מעולה, ומראה כמה דקות הליכה יש מהרכבת/אוטובוס ובנקודות ההחלפה. תמיד בחרנו את המסלול שיש בו את ההליכה הקצרה ביותר.
ועוד הערה לגבי העגלה – בשורה התחתונה, הילד ישן בכל מקום. ברכבת, באוטובוס, על הספה בבית ויום אחד גם במסעדה די יוקרתית… אם היתה לנו עגלה הוא היה ישן עליה, והיינו יכולים להספיק יותר. אבל מצד שני הרווחנו ילד גדול שטייל בעצמו, והיה מאד גאה על זה.

אטרקציות בלונדון לילדים קטנים

קו ה-DLR
קו ה-DLR בטיוב – זה שייך לטיוב (משלמים עם הכרטיס אשראי אם יש לו סימן וויי פיי, או עם אויסטר – ילדים נוסעים חינם עם ההורים), נוסע מעל האדמה, ואין שם נהג! כשאתם עולים בתחנה (הקווים הם במזרח העיר) וודאו שאתם בקרון הראשון – יושבים בשורה ראשונה והילדים “נוהגים” ברכבת. מחליף פסים, עובר במנהרות, ומעל המים – דיסני בעצמו לא יכול היה לתכנן רייד יותר מגניב. אצלנו הכרטיסן ממש חיכה עד שנרוץ עם הילדים את כל הרציף בדרך לתחנה הראשונה.
הספינה בקאטי סארק
אנחנו שילבנו עם גריניץ’, וגם עלינו על הקאטי סארק – אוניה שהפכה למוזיאון. זה שווה והילדים התלהבו מהאוניה, אבל זה יקר ולא חובה. מה שכן, מבוגרים יכולים לטפס שם על התרנים במין ספורט אקסטרים! (מגניב ויקר).
גן השעשועים לזכר דיאנה בקנזינגטון
קנזינגטון גארדן – גן מקסים, ויש שם ארמון, ונאמר לי ששם קייט וויליאם גרים, לא לוקחת אחריות על זה. בקצה יש גן שעשועים לזכר דיאנה – מדהים מדהים מדהים. קודם כל, הוא סגור עם שער ושומרת: לא נותנת לילדים לצאת, לא נותנת למבוגרים בלי ילדים להיכנס. לילדים קצת יותר גדולים משלי הייתי נותנת להתרוצץ שם לבד לגמרי. במרכז הגן יש ספינת פיראטים מדליקה שהיתה סגורה, אבל גם בלי – סירות קטנות שמתנדנדות, מתקן ענק לטפס, אוהלי טיפי, תיבות אוצר, ובעיקר מלא שבילים להתחבא בהם. הילדים נהנו ולא רצו ללכת.
הגן מושלם לפיקניק אם מזג האויר מאפשר (יש Pret לא רחוק), ויש בו אגם ומלא אווזים וברבורים שאפשר להאכיל אז אל תזרקו את השאריות של הלחם. בצד השני של הגן (שאינו ליד גינת השעשועים) נשפכים לתוך קנזינגטון שזה אזור די פנסי לאכול ולקנות בו (אבל לא הלכנו, כי כאמור – דבר אחד ביום אחד).
לגולנד
לגולנד – אנחנו נסענו ברכב לאתר בוינזדור אבל יש גם רכבות. זו היתה הפעם הראשונה שלנו בפארק כזה, והילדים עפו על המתקנים. מעולה לגיל! מלא מתקנים מתאימים. חלק מהמתקנים עם הגבלת גובה ל-90 ס״מ (מתחת ל-90 ס״מ לא משלמים!), חלק מצריכים ליווי הורה עד מטר ושלושים. אנחנו עלינו רק על הדברים המשפחתיים, לא הספקנו רבע, ונהנו בטירוף. צריך גם להגיד שמעשר ועד שש היתה התרוצצות ולא נרשמו תלונות על עייפות. בכל הפארק מפוזרים פסלים ענקיים ומרשימים מלגו, והילדים התלהבו למצוא ולהצטלם. היינו עם ילדים קצת יותר גדולים (6 ו-9) וגם הם התלהבו מאד. אני חושבת שנוער יחשוב שזה קצת לקטנים.
לגולנד. יש גם מסלול ארוך יותר ומגניב יותר (אבל עם תור ארוך יותר)
שווה להוריד את האפליקציה שלהם – היא עוזרת להתמצא בפארק, לעשות חיתוך למתקנים כמו לפי גיל, וגם מראה את אורך התור. אנחנו ויתרנו על כמה מתקנים עם תור כדי להספיק יותר. אגב, יש אוכל מאד מוגבל בפארק וצריך לבחור אם ללכת למסעדה של האיטלקי, של הפיש אנד צ’יפס או של הנקניקיות. אנחנו הלכנו על פיש אנד צ’יפס והיה טעים. השתיה באה בריפיל אינסופי.
אוקספורד – מישהו צריך לחנך את הילדים לתרבות, אז לקחנו אותם לשופינג הראשון שלהם. Lush בשביל פצצות אמבטיה, סמיגל לבקבוקים וכלי כתיבה (זה דומה קצת ליולו), ונקסט בשביל בגדים. בגדול זה הספיק לכולם אבל הבטחנו אז הלכנו גם לחנות הצעצועים המפורסמת המליס Hemleys – אני חושבת שהם טיפה קטנים מידי (או היו עייפים מידי) ולא היה נורא כיף. המבחר מבלבל, והם מאד התקשו למצוא את עצמם. בדיעבד לא חובה.
Milk Train. ליד קובנט גארדן
מוזיאון התחבורה – קצת יקר, מאוד מגניב. למדנו הרבה על הטיוב ואיך חפרו אותו (בעיני זו הקומה הכי טובה) – הילדים היו בעניין ואפילו הפגינו אחר כך ידע כשהיינו ברכבת. שיא המוזיאון הוא שאפשר לשבת בכסא הנהג באוטובוס (יש שניים כאלה, אחד בקומת קרקע ואחד בקומה הראשונה) – קחו בחשבון שיש תור וזה חלק קטנטן מהביקור, לא ללכת רק בשביל זה. זה והאונייה היו המוזיאונים היחידים שהיינו, והרגשתי שהוא מאד מותאם לגיל (וגם לא גדול מידי). הילדים מקבלים כרטיסים שהם יכולים להחתים בתחנות שונות והיתה להיט אצלנו. המוזיאון נמצא בקובנט גארדן – לא רחוק מהגלידה שיש עליה צמר גפן מתוק (ואולי ראויה לסעיף משל עצמה?). זה נקרא מילק טריין, זה מטורף ויפה, הילדים הורידו את הצמר גפן המתוק כי הוא הפריע להם לאכול.
שיט בתעלה

שיט בתעלה – מתחיל בוונציה הקטנה ומסתיים בקמדן. הילדים אהבו את השיט הקטן בלגולנד, אז הלכנו גם על זה. כדאי להתחיל בוונציה ולסיים בקמדן, כי אז מגיעים לקמדן כשפתוח (לבדוק טוב טוב מה כתבתם בגוגל מאפס, אל תשאלו איך אני יודעת). זו פעם שניה שלי בשיט הזה, ואני מאד אוהבת (למרות שהיה מאד קר). השיט נמשך 45 דקות, בדיוק הספיק לילדים (ההורים קפאו אחרי רבע שעה), המדריך מספר קצת אנקדוטות (הידעתם שפעם משכו את הסירות האלה סוסים?) ובדיחות לא רעיות בכלל. מול נקודת היציאה יש בית קפה בתוך סירה – אכלנו שם עוגות טעימות (ושפכנו קפה ומיץ על כולנו, כי זה קצת מתנדנד בכל זאת).

גן החיות – מאד יפה, אבל בעיני לא חובה ב כ ל ל. לא לבוא בצהריים! הקופים ישנים, החיות לא בעניין. זה מבאס נורא. יש ביתן זוחלים מאד מרשים, ותצוגת פינגווינים חמודה, וגם זכינו לראות את הנמר המרשים מאד. אבל – זה המון הליכה (הגן מחולק לשלושה מסלולים, ועקרונית הכחול הוא קצר, אבל כמובן שלא הקשבנו להוראות והתברברנו) ובסוף הילדים התעייפו מאד מהר והתייאשו מללכת הרבה לעוד חיה. גם פה יש כרטיסים עם חותמות, אבל הצלחנו להחתים רק איזה שתיים.
מונומנטים – אז מה, הילדים היו בלונדון ולא ראו את הביג בן? את גשר לונדון? את הלונדון איי? בדיוק. היו ולא ראו. יראו בפעם הבאה. לקחנו אותם לפיקדילי וללסטר סקוור כדי שיתרשמו קצת מהאווירה, וגם זה היה מוגזם הליכתית וגדול עליהם מבחינת כמות האנשים. אז שחררתי ממה שצריך ועשינו מה שכיף 🙂

טיפים להישרדות בלונדון עם ילדים קטנים

  • לקחת חטיפים בתיק (אצלי היו תפוחים, סמוזי, וקצת קורנפלקס בשקית) – עזר בתורים, עזר במטוס, עזר כשחיכינו לאוטבוס, עזר לאמא.
  • כמעט בכל מקום במרכז יש סופרים של אוכל מוכן (M&S ודומיו) – קנינו שם פירות חתוכים לילדים וכריכים פשוטים. עזר לתדלוקים קטנים לאורך היום – וגם מושלם לארוחות בוקר. מה שכן, צריך לתכנן במהלך היום גם עצירות מסודרות שיושבים בהן.
  • היינו שבוע בלי להוציא שקל בכסף משטרות. הכל בכרטיס אשראי – ויש מקומות שבכלל לא מקבלים יותר כסף מזומן. אגב, למחזיקים פאונדים בבית, החליפו שם את הכסף (עכשיו הוא פלסטיקי כזה, עם חלון שקוף), ויש שטרות שכבר יצאו מהמחזור בסוף 2022.
  • בגדים להחלפה. שבוע נסחבנו עם שני סטים מלאים בתיק (טוב, בתיק של בעלי). ביום האחרון נרטבו לו הגרביים בבית קפה שבתוך סירה. בהית’רו היתה לנו מיני תקרית פיפי. לתשומת לבכם.
  • הזמנו לילדים ארוחות ילדים במטוס (טסנו אל על). יצא שניצלונים ותפוחי אדמה – הילדה אכלה את השניצלים, הילד את הקוסקוס שלי. לא בטוחה ששווה להתאמץ – מה שכן, מקבלים ראשונים והם קיבלו שקית תפוצי’פס ועוגת שוקולד עם סוכריות.
  • פה תוכלו לקרוא על עוד אטרקציות בלונדון למשפחות עם ילדים, חלקן תואמים בדיוק לגילאים שלנו וחלקן לגדולים יותר
בקיצור, תודה לקבוצה על עצות והשראה, אתם צודקים, חו”ל עם ילדים זה אחלה!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים