כפר הנופש Center Parcs Les Trois Forets בצרפת [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הרבה נאמר על כפרי הנופש של סנטר פארקס בהולנד, אז בחרנו להגיע בפעם הראשונה לאחד הסניפים בצרפת. כל המידע פה מבוסס על הניסיון האישי שלנו בחורף (דצמבר). אל כפר הנופש Center Parcs Les Trois Forets הגענו כחלק מטיול של שבוע בחבל אלזס שבצרפת כדי לבקר בשווקים של כריסמס בשטרסבורג וקולמר (אליה בסוף לא הספקנו להגיע). כפר הנופש נמצא טכנית מעט מעל שעה משטרסבורג, אבל בפועל לקח לנו מעל שעה וחצי להגיע בגלל הפקקים ביציאה משטרסבורג (מה שלא יהיה בזמן שאין שווקים של כריסמס, או לפחות פחות) וגם בגלל הנסיעה עצמה (עוד בהמשך). בכנות מוחלטת – נהננו בטירוף בכפר הנופש ואנחנו לא מבינים למה יש לו דירוג כל כך נמוך בבוקינג ובגוגל, מה שגורם לנו לחשוב שאולי הדירוגים במדינות אחרות לא ממש נכונות ומשקפות את המציאות. מכיוון שלפעמים יש לנו שיתופי פעולה עם גורמים שונים, מה שאנחנו תמיד מציינים בגילוי נאות, חשוב לי להגיד שאנחנו שילמנו על החופשה הזאת ב-100%, לא יצרנו קשר עם אף אחד שם או בנציגות הישראלית, ולא קיבלנו שום יחס מועדף מאף אחד.

תוכן עניינים

הטיול בכמה מילים

פארק המים מלמעלה

נכתוב פוסט על הטיול עצמו מעבר לכפר הנופש בהמשך, אז לבינתיים, כמה דברים שכדאי לדעת לגבי הטיול שלנו:

  • זוג + 3 ילדים – בת 10.5 ובני 8
  • טסנו בראיין אייר לבאדן באדן גרמניה ומכיוון שהטיסה נחתה קרוב ל-23 בלילה, ישנו לילה במלון הצמוד B&B Hotel Baden Airpark. המלון היה מצוין, לקחנו גם ארוחת בוקר. מכיוון שאנחנו חמישה, נאלצנו לקחת שני חדרים כי חדר המשפחה רק מספיק גדול לארבעה אנשים. שימו לב שיצא לנו יותר זול להזמין חדר ל-4 ועוד חדר עם מיטה זוגית לאחד מאשר לפצל ל-3+2, אבל בפועל התפצלנו כך. החדר היה יחסית מרווח ולמרות שהיינו ממש מול שדה התעופה, לא שמענו כלום. המיטות היו נוחות וארוחת הבוקר היתה מספקת, אבל אל תצפו לבופה ענק, זה בכל זאת שדה תעופה קטן ומלון קטן. שימו לב שהקבלה פתוחה רק עד 22, אז יש מכונת צ׳ק אין בכניסה. טיפ ממני: שלחו מייל לפני שאתם טסים ובקשו לעשות צק אין מראש, ככה אנחנו קיבלנו את מספרי החדרים ואת הקודים עוד לפני שעזבנו את הארץ ועקפנו תור ענק של ישראלים מאוד עייפים שעמדו בקור של 2 מעלות. לא היה זול כי היינו צריכים שני חדרים, עלה לנו 171 יורו כולל תוספת ארוחת בוקר לכולנו, אבל שווה כל שקל כי יכולנו ללכת ישר לישון ולא לנהוג במדינה זרה באמצע הלילה או לחפש משהו לאכול בבוקר כי בשדה אין כמעט כלום.
  • הטיסה עלתה 245 יורו לאדם כולל הושבה וטרולי לכל אחד (פלוס תיק גב, כמובן), אז 1227 יורו לכולנו. פירוט כל עלויות הטיול בתחתית הפוסט.
  • כפר הנופש היה חלק מטיול של שבוע. כשהזמנו את הטיסות, עדיין היו המון ביטולים של טיסות בקיץ וחששנו לקחת טיסות בחברות נפרדות. אידאלית, היינו נוחתים בבאזל וממריאים מבאדן באדן. המחיר היה זהה, השעות היו הרבה יותר טובות, וזה היה חוסך לנו סיבוב, כלומר היינו עושים בזל-קולמר-שטרסבורג (וכפר הנופש איפשהו פה). ממליצה מאוד לעשות את זה ולא מה שאנחנו עשינו, למרות שלא סבלנו בכלל.
  • שכרנו רכב דרך Economy Car Rentals, שזה אתר שמשווה חברות השכרה. השתמשנו בהם המון לפני הקורונה וגם עכשיו יצא מצוין. יצא ששכרנו דרך סיקסט וקיבלנו רכב משודרג מאוד על מה שהזמנו – אאודי A8 ובגדול אנחנו ממש התבאסנו לחזור הביתה ליונדאי i30 CW שלנו. בכל מקרה, השירות היה אדיב ומהיר. שימו לב שהטיסה חזרה אמנם בשעה נוחה מאוד, אבל צריך להגיע לפני שפותחים את השכרת הרכב, לכן צריך להחזיר רכב בלי לקבל מסמך חתום שהכל בסדר (לא ידענו את זה מראש). אני ממליצה לצלם את הכל מבפנים ומחוץ כשאתם מחזירים את הרכב למקרה שאומרים לכם שמשהו לא בסדר. התרשמתי בטירוף מהמייל שקיבלנו מהם שכולל את כל השריטות שכבר יש על הרכב. חשוב: אם עוברים בין מדינות, צריך לרכוש פאס מיוחד שבעצם מבטח אתכם בכל המדינות אליהו תגיעו. הפאס הזה זול יותר דרך אקונומי אז הזמנו דרכם. זה לא הופיע בהזמנה שלנו מול סיקסט אז הראתי להם את הוואצ׳ר שקיבלתי והוא עדכן במערכת שזה שולם. כמו כן, בדקו לי את הרישיון הבינלאומי אז אל תשכחו לעשות. ממליצה לכם לקרוא את המדריך שלנו להשכרת רכב. עלה לנו בסביבות 350 יורו לשבעה ימים, כולל שדרוג של גלגלי חורף ותופסת המעבר בין מדינות לרכב בינוני. הוספנו ביטוח ביטול השתתפות עצמית בארץ כחלק מביטוח הנסיעות שלנו (יש הנחה של 12% בלינק ששמתי) כי שם היה הכי זול גם לפני ההנחה.

הזמנת הבקתה ב-Center Parcs Les Trois Forets

עלות השהות שלנו

אנחנו אמנם הזמנו את הטיסות שלנו בקיץ, אבל לא תכננו להגיע לכפר הנופש. הקיץ, אגב, היה ממש ״רגע אחרון״ מבחינת שטרסבורג וקולמר ולא יכולנו למצוא לינה בפחות מ-300 יורו ללילה וגם זה היה מרוחק מהעיר. בכלל לא חשבנו על סנטר פארקס ואז במקרה ראיתי את זה על המפה אז בדקתי עלויות. שפשפתי עיניים כי חשבתי שאני טועה, אבל לא – 3 לילות, לבקתה הבסיסית ביותר ל-5 אנשים (יש מקום ל-6) עלתה לנו 347 יורו וזה כולל תוספת של עצים לאח (שעולים 17 יורו אם מזמינים מראש ו-20 ומשהו יורו בסופר בפארק אם לא מזמינים מראש). מכיוון שההזמנה נחשבה רגע אחרון, כחודשיים לפני, קיבלנו הנחה, אבל גם המחיר המקורי, 439 יורו, מעולה בעיניי יחסית לתמורה.

אם אתם רוצים להגיע לכפר הנופש בקיץ, לא הייתי מחכה למבצע של הרגע האחרון – יכול להיות שיהיה, אבל מאוד יכול להיות שלא יהיה כי הכל יתמלא. אנחנו כן מקווים להגיע שוב בחורף ואם כן – נחכה לחודשיים לפני כדי לראות אם נוכל לתפוס הנחה משמעותית.

שימו לב שמי שמזמין מראש יכול בחינם לבחור את האזור או את מספר הבקתה שלו והוא גם מקבל שוברים לאטרקציות אז שווה גם להזמין מראש. 

שלושה ימים לפני הביקור שלנו, קיבלנו מייל מכפר הנופש שבעקבות שיפוץ, בריכת הגלים, הבריכות החיצוניות והג׳קוזי יהיו סגורים, לכן פיצו אותנו ב-20% מעלות השהות שלנו (סביבות 68 יורו) בתור קרדיט למסעדות בכפר הנופש או האטרקציות השונות שבתשלום נוסף. אז בסופו של דבר, קיבלנו 2 ארוחות חינם. הכסף היה אמור להופיע אוטומטית על הצמידים שיקבלנו בצ׳ק אין, אבל הלכנו בכל מקרה ל-information ומסתבר שזה לא היה שם, אז הם הוסיפו על המקום.

חשוב לי שוב להדגיש שאנחנו הגענו כשהיה די ריק, אבל במשך העונות החזקות, לאו דווקא תהיה חנייה ליד האטרקציות המרכזיות ויהיה קל יותר להתנייד באופניים/רכב גולף מאשר רכב פרטי. לחילופין, יכול להיות שווה להוסיף בחירת בקתה בתוספת תשלום כך תוודאו שאתם קרובים לרוב האטרצקיות המרכזיות.

אזור כפר הנופש והנסיעה אליה

פינת משחק במתחם מחוץ לפארק המים. לא קשור לפסקה אבל היה חשוך ולא יכולנו לצלם את הדרך

זה המינוס היחידי האמיתי בעיניי. אמנם טכנית כפר הנופש נמצא בערך שעה ורבע משטרסבורג, בה ביקרנו לפני שהגענו לכפר הנופש, אבל בפועל הנסיעה היא בהרים עם המון פיתולים וכשחושך – קשה מאוד לנסוע 80 קמ״ש. בפועל, בערב שאנחנו נסענו, היה ערפל מטורף ולא ראיתי יותר משני מטר קדימה, אז חלק גדול מהזמן לא נהגתי יותר מ-30 קמ״ש. למלזנו, כמעט ולא היו רכבים שהגיעו מהצד שני, אז נהגתי בעיקר באמצע הכביש והעיניים שלי עקבו בעיקר אחרי פסי ההפרדה. כשעזבנו בשעות הבוקר, הנסיעה היתה משמעותית יותר נעימה, אבל בערב היתה מאוד קשה. לכן, למרות שהתכוונו לנסוע אחר צהריים אחד חזרה לשטרסבורג לשווקים שלא הספקנו ללראות את הכל מואר בלילה, בפועל לא רצינו לעבור שוב את הנסיעה הזאת ולא יצאנו מכפר הנופש בכלל עד שעזבנו.

חשוב לי לציין שאנחנו מאוד רוצים לחזור וזה לא ימנע מאיתנו מלחזור או מלהמליץ על המקום, אבל אני מאוד מאוד ממליצה לא לנסוע לשם בחושך. בחורף מחשיך לפני 17, אבל בקיץ יש הרבה יותר שעות אור אז קל יותר.

כפר הנופש ממוקם קצת באמצע שום מקום ואין מקומות שממש קרובים לטיולים יומיים, בניגוד לאלו שבהולנד, למשל, או ליד דיסנילנד פריז. אנחנו ידענו את זה מראש, לכן תכננו רק 3 ימים בכפר הנופש. בפועל, למרות שלא עשינו אטרקציות נוספות בתשלום, היינו יכולים בכיף להשאר עוד יום או יומיים בפארק בלי לצאת ממנו.

הבקתה שלנו ואפשרויות הלינה

הבקתה שלנו

כאמור, אנחנו לקחנו את הבקתה הזולה ביותר כי לא ממש הרגשנו צורך ביותר, אבל יש מגוון רחב של בקתות מפנקות מאוד. כמו כן, בתוספת תשלום ניתן לבחור מראש את הבקתה שלכם כדי שתהיה קרובה לאטרצקיות המרכזיות. בניגוד לכפרי הנופש האחרים עליהם שמענו בקבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים, בסניף הזה ספציפית יש חנייה ממש מחוץ לבכל הבקתות, ויש גם חניון גדול קרוב לפארק המים ושאר האטרקציות המרכזיות בהן ביקרנו (עם הליכה של 5 דקות), כך שלא הרגשנו צורך לשלם תוספת כדי לשדרג את מיקום החדר, בטח שלא בעונה שבמקרה הטוב – 3 מעלות בחוץ. ניתן גם להזמין אופניים או רכב גולף פנימי אבל כאמור, לא הרגשנו צורך בכך בחורף. יכול להיות שבקיץ עמוס יותר ויש פחות חנייה ליד האטרקציות ואז כדאי בכל זאת להזמין רכב גולף.

אני לא יודעת אם קיבלנו בקתה מחודשת או לא, אבל היא היתה מצוינת. המטבחון קטן אבל מאובזר בהכל חוץ מתנור: מקרר, כיריים, מיקרו (שהוא קצת תנור), קומקום, מכונת קפה (בלי קפסולות), מדיח, טוסטר, המון סכו״ם, צלחות, וכוסות, וכל מיני כלי בישול למיניהם. מקבלים גם קופסא עם 3 קפסולות למדיח (לנו הספיקו לשלושה ימים) ומגבת לניקיון. אין נוזל לניקוי כלים ויש עוד דברים נוספים שצריך להביא – בהמשך הפוסט תהיה רשימה.

הבקתה מחולקת לשלושה חדרי שינה, אחת עם מיטה זוגית ושניים עם שתי מיטות יחיד כל אחת, סלון ממש נוח עם טלויזיה וכמובן המטבחון. יש גם שולחן לשישה בתוך הבקתה, ועוד שולחן במרפסת, בה לא השתמשנו כי היה קפוא וחלק מהזמן גם ירד שלג.

יש חדר אמבטיה משולב עם שירותים בין חדר ההורים לאחד החדרים, ועוד שירותים בכניסה לבקתה ומקלחת נוספת. בשני חדרי האמבטיה יש מתקן לייבוש בגדים כך שאפשר לתלות עליהם את בגדי הים והמגבות ובבוקר הן כבר תהיינה יבשות. אני כותבת את הפוסט הזה מגרמניה ובדירה שלנו פה יש גם מתקן כזה, והוא ייבש לי את הג׳ינס (הארוך) תוך חצי שעה, זה אחלה דבר וגם מחמם את חדר האמבטיה אז נעים יותר במקלחת כשקר בחוץ.

היה לנו גם אח בסלון אז הזמנו מראש חבילה של 4 עצים מיוחדים בשביל החוויה. זה עלה לנו 17 יורו כשהזמנו במעמד ההזמנה, וראינו שבסופר ניתן גם לרכוש אותם אבל העלות היא כמה יורו יותר (מעל 20 יורו לחבילה של 4). החבילה חיכתה לנו בבקתה כשהגענו וכללה גם גפרורים ומשהו שעוזר להבעיר.

שימו לב שהטלויזיה אמנם בצרפתית, אבל את כל התוכניות שמודבבות אפשר להחליף לאנגלית, כך שראינו המון חברים בערבים בחדר, גם באנגלית וגם בצרפתית (כי היו פרקים מעולים שרצינו לשמוע איך תורגמו). ממליצה בחום, זה בערוץ TFE 1 🙂

הבקתה שלנו הגיעה עם סדינים, אבל אני לא בטוחה אם זה תמיד כך או בגלל המבצע של החורף, כך שחשוב שתקראו מה כלול בחדר שאתם מזמינים. אישית, הייתי מוסיפה את זה בתוספת תשלום, כי מסורבל להביא סדינים.

מעבר לסוג הזול של הבקתה שאנחנו לקחנו, יש עוד מגוון רחב של סוגי לינה, כולל בקתות גדולות יותר ומפנקות יותר, כשחלקן אפילו כוללות סאונה פרטית. בנוסף, יש כמה בקתות בנושאים מיוחדים כמו אבירים ופיות בשביל חוויה ממש יחודית.

תינוקות ופעוטות

אוכל לתינוקות בסופר Carrefour Express בכפר הנופש

יש בחדרים המון ציוד לפעוטות ותינוקות – ולנו בכלל אין ילדים קטנים אז כנראה שזה קיים בכל החדרים. בחדר השינה שלנו היתה מיטת תינוק מקופלת (ממש מיטה, לא לול קמפינג), ליד המטבחון היה כסא אוכל (מושקע, לא של איקאה) ובחדר האמבטיה היתה מדרגה לילדים קטנים שלא יכולים להגיע לברז. בנוסף, במטבח היו צלחות וכוסות מבפלסטיק, אבל רק מעט כך שאם יש הרבה ילדים קטנים, אני ממליצה לבקש עוד מראש (לא בדקתי אם ניתן).

בסופר שיש במתחם יש גם מלא אוכל מוכן לתינוקות. מכיוון שלא אכלנו במסעדות חוץ מאשר ההמבוגרים ב-Quick, אני לא יכולה להתייחס לאוכל לתינוקות/פעוטות במסעדות באתר. בכללי, נראה שהכל די נגיש לעגלות, אבל אנחנו לא עשינו את כל הפעילויות, ובטח שלא את אלו שבחוץ, אז אני לא יכולה להגיד ב-100%. אני די בטוחה שהכל נגיש מכיוון שזה אתר שספציפית פונה למשפחות והיו המון משפחות עם פעוטות ותינוקות.

פארק המים בכפר הנופש Center Parcs Les Trois Forets

@hulwithkids פארק נופש מושלם למשפחות בצרפת #צרפת #חבלאלזס #חול #טיול #נופש #חופש #פארקמים ♬ באה לי בחלום – Eliad


האטרקציות בכפר הנופש מחולקות לשתיים: כלולות ובתשלום נוסף. בין הכלולות יש את פארק המים המקורה, שמבחינת המשפחה שלי היתה גולת הכותרת. פארק המים כולל 7 מגלשות/מתקנים פלוס בריכת גלים (שכאמור, לא פעלה כשהיינו). פארק המים מחומם ל-30 מעלות והמים ל-27-28 מעלות כך שרוב הזמן היה ממש נעים. כשהשמש שקעה, התקרר קצת בפנים וכך יצא שלא נשארנו הרבה אחרי 17 בערב, אבל אם תגיעו בעונה פחות קפואה, כמו פסח או חגי תשרי (או קיץ, כמובן), אני מניחה שזאת לא תהיה בעיה. אנחנו, בכל מקרה, השארנו את המגבות בלוקרים כי היה מיותר להסתובב איתם.

בימים שהיינו, בחורף כשלא היו כנראה הרבה אורחים, הפארק היה כמעט ריק לגמרי בבקרים ואחר הצהריים הצטרפו עוד אנשים. אז היו בכל רגע נתון בין 10 אנשים (כולל אותנו) לאולי 25 כשהיה ״עמוס״. אני מתארת לעצמי שזה לא ככה בעונה החמה, אבל זה מה שחווינו בחורף. תענוג.

פארק המים מלמעלה

המגלשות ברובן מגיל 8 או 1.20 מטר אז הילדים שלי יכלו לעלות על כולן – ועשו זאת המון. רוב המגלשות היו פתוחות כל היום, אבל היתה אחת ספציפית (היחידה שדרשה גובה 1.20 והיתה שם מישהי שבדקה) שהיתה פתוחה רק כמה שעות במשך היום אז לא הספקנו לחוות אותה ביום הראשון, אבל ביום השני חרשנו עליה בזמן שהיא היתה פתוחה כי היא היתה הכי שווה שם מבחינת אקסטרים.

יש לוקרים מחוץ לפארק המים בכל מיני גדלים, אותם אפשר לנעול (בחינם) בעזרת הצמיד/שעון שמקבלים כשמגיעים לכפר הנופש. יש גם מקלחות עם סבון (שהוא גם שמפו, אבל צריך להביא מרכך) והמון חדרי הלבשה, כשחלק גדול מהם כוללים גם משטחי החתלה.

חשוב לדעת שאסור להכנס לפארק המים בבגדים רגילים אלא רק בבגד ים, משהו שמאוד ביאס אותי כי ממש לא תכננתי להסתובב שם בבגד ים. בסופו של דבר, יצא לטובה כי עליתי עם הילדים על כל המתקנים והם נהנו בטירוף מזה שהיינו יחד. אגב, מחייבים הורים להיות עם ילדים בתוך המים כשהם מתחת לגיל 12, גם אם הם שוחים. מה שכן, אחרי שכבר ראו שהילדים שלי יודעים לשחות, הם לא ניגשו אלי יותר לבקש שאכנס למים איתם, למרות שתמיד הייתי לידם.

בסנטר פארקס לא מקבלים מגבות בכלל וצריך להביא מהבית, וזה כולל לפארק המים. אנחנו הבאנו מגבות גדולות ודקות שמתייבשות מהר שקנינו בדקטלון והאמת היא שכמעט כולם הסתובבו עם אותן המגבות 🙂 הן מתקפלות קטן ומאוד קל לארוז אותן בטרולי (טסנו רק עם טרולי, ללא מזוודות). אנחנו עם ה-XL אבל יש גם L שלוקח פחות מקום. ניתן גם להזמין מגבות במקום.

המתקנים בפארק המים:

Crazy River בפארק המים

הנהר המטורף Crazy River – הילדים שלי עפו על זה ברמות ועשינו את זה איזה 10 פעמים ביום הראשון ועוד כמה פעמים ביום השני. זה כמו נהר עצל אבל ההפך ובלי אבובים, והמים זורקים אותך במסלול, אבל לא נפגעים בדרך ולא מתהפכים. השוס הגדול הוא שהכניסה למתקן הוא בתוך פארק המים – אבל הוא יוצא החוצה! אז היינו בתוך מים של 28 מעלות אבל הפנים היו בקור של 2 מעלות וראינו את האדים של המים החמים תוך כדי מעבר. זאת היתה חוייה מטורפת! מתחת ל-1.25 חובה ללכת עם הורה והקטנים שלי שבני 8 הם כמעט 1.25 – אבל אין סיכוי שהייתי נותנת להם ללכת לבד בפעמים הראשונות. אחר כך הם כבר הלכו לבד עם אחותם הגדולה, אבל סוף המסלול הוא נפילה חזרה לתוך פארק המים המקורה והוא עמוק אז 1) צריך להחזיק ילדים שלא יודעים לשחות ו-2) גם ילדים שכן – כדאי להיות קרובים כדי לעזור להם. אחרי הפעמיים הראשונות, הבנו כבר את הקונצפט והיה להם קל יותר, אבל רק נתתי להם ללכת לבד אחרי שעשיתי איתם 10 פעמים וידעתי שהם יכולים לצאת מהמים. כנראה שבפארק רגילים לזה מכיוון שיש כל הזמן מספר מצילים בכניסה חזרה. היו הורים שהלכו עם ילדים עם מצופים, שזה נראה לי אחלה פתרון (שלא ישים בגילאים של הילדים שלי).

מגלשות האבובים בפארק המים

2 מגלשות אבובים צמודות – ירוק כהה וירוק בהיר. בשניהם אפשר להתגלש באבוב יחיד או זוגי. הירוק הבהיר חלש יותר ויותר רגוע, והירוק הכהה מהיר יותר ויש לו מעין נפילה לתוך קערה ענקית כזאת. יצא לנו כמה פעמים להתקע טיפה שם והיינו צריכים לדחוף את עצמנו החוצה, שלא היה קשה בכלל, אבל לא הייתי שולחת ילדים קטנים לבד לזה. בת ה-10 שלי יכלה להוציא אותם כשנתקעו, זה לא קשה, והאמת היא שגם בן ה-8 כבר הסתדר לבד אבל זה היה אחרי שכבר ראה אותנו יוצאות מזה בעצמנו כמה פעמים.

עוד מגלשות בפארק המים

2 מגלשות נוספות צמודות – אחת רגילה וחמודה והשנייה עם אבובים – וזאת המטורפת שרק פתוחה כמה שעות כל יום. קוראים לזה master blaster או משהו כזה והיא הכי ארוכה וגם יש לה כמה נקודות שמקבלים דחיפה מהמים. שימו לב שזה פחות נעים בטוסיק, אז במתקן הזה עדיף להיות קצת מורמים יותר 🙂 אחרי הפעם הראשונה תבינו כבר מה לעשות. אנחנו עפנו על זה ברמות, עלינו המון על המתקן ביום השני. אני עשיתי אותו עם כל אחד מהילדים בזוגי ואז הם הלכו ביחד בזוגיים ויחידים עד שסגרו אותו. זה היה הזמן היחיד שלפעמים היה לנו תור אבל גם אז היו אולי שני אנשים לפנינו. פה היתה עובדת (בניגוד לשאר המתקנים) שגם בדקה גובה של הילדים, ויש להם מצלמות שהיא צופה בהן כדי לראות שהכל בסדר.

המגלשה הרחבה והקצרה אבל שובבה בפארק המים

מגלשה קצרה ורחבה – שאפשר להתגלש בה כמשפחה. היא אמנם קצרה אבל היא יותר מהירה משהיא נראית, וגם על זה ילדים שלי עפו לא מעט זמן

מתחם הקטנים בפארק המים

מתקן ענק לילדים קטנים עם מגלשות – הילדים שלי אמנם גדולים אבל הם נהנו לשחק שם שעה+ גם

קיר הטיפוס בפארק המים

קיר טיפוס – עם בריכה קטנה (שהיתה הכי חמה). שימו לב שהמים עמודים, הקטנים שלי לא יכלו לעמוד באמצע הבריכה (אבל הם יודעים לשחות)

בריכת גלים – שכאמור לא פעלה בביקור שלנו אז אין לי תובנות

בעיקרון, אמורות להיות בריכות חיצוניות שגם היו סגורות, אז לא ראינו אותן כדי לדווח עליהן.

עוד אטרקציות בכפר הנופש

מעבר לפארק המים, שבשבילנו היתה גולת הכותרת, יש עוד אטרקציות בכפר הנופש כשחלקן כלולות במחיר וחלקן בתשלום נוסף. את כל האטרקציות הפתוחות לאותו היום ניתן לראות באפליקציה, בה אפשר גם לראות לאיזה גילאים זה מתאים. חשוב מאוד לבדוק איזה אטרקציות יהיו כל יום כי לפחות בתקופה שאנחנו היינו – לא הכל היה פתוח כל יום.

אטרקציות כלולות:

המשחקייה Baluba
  • Baluba – משחקייה ענקית המחולקת לקטנים וגדולים יותר – הילדים שלי שיחקו שם שעה וחצי בערך ומאוד נהנו. הצד של הגדולים היה גבולי לבת ה-10, אבל היא מאוד נהנתה שם. גדולים יותר כבר ישתעממו. בני ה-8 נהנו מאוד. בשביל הגדולים יותר, זאת פעילות טובה לשעה-שעה וחצי, לא יותר, אבל הקטנטנים בטח יוכלו לבלות שם כל היום.
  • פינת חי – לא ביקרנו בה אז אין לי תובנות מיוחדות
  • טיולים – יש כמה טיולים שאפשר לעשות דרך כפר הנופש אבל בגלל הקור והזמן הקצר, לא בדקנו אפילו זמנים
  • מופעים – לא הגענו כי נראה שהם לקטנים יותר
  • דיסקו בערב
  • מתקן טיפוס (לא גדול)
  • אירועי ערב, כולל מסיבות למתבגרים ומופעים שונים

אטרקציות שלא כלולות במחיר:

שאטל בתוך הפארק

לא אכתוב את כולן כי הרשימה ארוכה מאוד, אז הנה חלק מהדברים המעניינים (המידע המלא באתר):

  • פיינטבול
  • פארק חבלים
  • אסקייפ רום
  • סדנאות שונות, כגון אומנות ואפייה, לגילאים שונים
  • מיניגולף
  • באולינג
  • ועוד עשרות פעילויות אותן ניתן לראות פה

אוכל ומסעדות של כפר הנופש Center Parcs Les Trois Forets

הסופר Carrefour Express בכפר הנופש

כפי שכתבתי, הבקתות מגיעות עם מטבח מאובזר מאוד, כשהדבר היחיד שחסר הוא תנור, אבל המיקרו הוא כנראה גם סוג של תנור. ניתן להביא אוכל ויש גם סופר במתחם. אנחנו קנינו המון אוכל עוד בשטרסבורג והבאנו איתנו, אבל זה היה מיותר כי באתר עצמו יש חנות של Carrefour Express (שאוטוטו פותחים בארץ). יש שם פשוט הכל ורוב המחירים בסדר גמור יחסית לצרפת, אולי בצד הגבוה יותר אבל עדין זול מהארץ. אנחנו בחרנו לרכוש כמה פיצות שרק דורשות חימום וכמה קישים ודברים ״מוכנים״ כמו רביולי ורוטב כדי שלא נצטרך ממש לעמוד לבשל, פלוס אוכל לארוחת בוקר, מה שהיתה החלטה נכונה מצידנו. גם בקרפור בכפר הנופש יש ארוחות כאלו, אם כי המבחר קטן יותר מהסופר הגדול בו קנינו בשטרסבורג.

בסנטר פרקס יש גם מגוון של מסעדות אבל בכנות מוחלטת – יש להם דירוג נמוך מאוד אז מראש תכננו להכין אוכל בבקתה. בנוסף, בבירורים המועטים שלנו, המחירים היו שערורתיים ביחס למה שמקבלים, כך שלא אכלנו באף מסעדה במתחם. המקום היחיד בו רכשנו אוכל היה בפסט פוד Quick, רשת המבורגרים בצרפת, שהיה די טעים וממוקם ממש מחוץ לפארק המים, כך שיצאנו לאכול וחזרנו פנימה.

אגב, אם אתם הולכים לעיירה ליד, יש מכונת בגטים פחות מ-5 דקות נסיעה מכפר הנופש שהיא כמו מכונת קולה והלחם היה ממש טעים – יותר טעים מזה שקנינו בקרפור, אגב. מומלץ 🙂

הדברים השליליים בכפר הנופש (לדעתנו)

ברחבי כפר הנופש

קודם כל, חשוב לדעת שיש מעט מידע באנגלית. העובדים מדברים אנגלית מאוד מאוד מינימלית ולא יכולנו למצוא מפה באנגלית. ספציפית, בעלי צרפתי והילדים דוברים צרפתית אז הסתדרנו, אבל עבורי זה היה די מתסכל (הצרפתית שלי די גרועה). מה שכן, זה לא היה מונע ממני מלהגיע שוב כי הצלחתי להסתדר בעיקר בעזרת תנועות ידיים.

האטרקציות הנוספות יקרות להחריד ולא רצינו לעשות אף אחת מהן בגלל המחיר הגבוה. הבאולינג, למשל, עולה יותר מאשר באולינג בארץ.

המסעדות גם יקרות בטירוף ולפי הביקורות בגוגל – לא שוות את הכסף. חשבנו להתפנק במסעדה של הבופה, כשארוחת הילדים עולה 12 יורו (שהיה סביר ביחס למה שהם היו מקבלים) אבל העלות למבוגר היתה 33 יורו ולא יכולנו להצדיק כזה מחיר באופן אישי.

יש כל מיני דברים קטנים שאין בבקתות שצריך לרכוש לפני שמגיעים או, לחילופין, להביא מהבית. זה לא פגע לנו בחוייה מכיוון שידענו על כך מראש, אבל מי שלא מתכונן לכך יכול להתאכזב. הרשימה המלאה בהמשך.

ממה שראיתי והבנתי מחברי הקבוצה, אין בפארק מזגנים, כך שבשיא הקיץ יכול להיות קשוח. יש חימום בבקתות אז אין בעיה בחורף.

כמו כן, אחת מחברות הקהילה סיפרה שאין מנעולים על הדלתות לחדרים בתוך הבקתות. 

רשימת אריזה וקניות לכפר הנופש

או במילים אחרות: כל מה שחשוב לדעת לפני שמגיעים. החבילה שלנו כללה סדינים וציפיות, אבל כפרי נופש אחרים של סנטר פארקס לא כוללים אותם בהכרח, כך שחשוב לבדוק מראש. אישית לא הייתי מביאה מהבית אלא משלמת את התוספת, גם כי המידות של המיטות שונות בכל מדינה, וגם כי זה סתם יקח לכם המון מקום במזוודות. אז הנה רשימת אריזה ספציפית לכפר הנופש – פה תוכלו גם לראות רשימת אריזה לטיולים בחו״ל עם ילדים ורשימת ציוד מומלצת לחו״ל עם ילדים.

  • מגבות – אנחנו הבאנו מגבות מיקרופייבר דקות שרכשנו בדקטלון שבאים איתנו לטיולי קמפינג גם. אפשר גם להזמין בתוספת תשלום
  • אין שום סוג של אוכל בכלל, כולל תבלינים כמו מלח ופלפל, אז הביאו איתכם מה שתרצו. ספציפית יש מלח ופלפל קטנטנים שאפשר לרכוש בסופרים, אבל את השאר הייתי מביאה מהבית. 
  • נוזל כלים – מקבלים 3 טבליות למדיח, שהספיקו לנו ל-3 ימים אבל לא יספיקו ליותר, פלוס אין סבון לשטוף דברים בקטנה בלי להעביר מכונה. שווה גם להביא סקוצ׳, מקבלים ספוג סופר בסיסי שלא עובד ממש טוב
  • שק לדברים לפארק המים
  • בגדי ים
  •  סבון, שמפו ומרכך (יש במקלחונים בפארק המים סבון גוף) – שימו לב שבצרפת זה יקר יותר מאשר בארץ, עדיף להביא מהארץ ולזרוק את מה שנשאר
  • סדין למיטת תינוק אם אתם מגיעים עם תינוק (תבררו מראש אם יש צורך)
  • קפסולות קפה (אפשר לרכוש שם או להביא כמה מהבית)
  • נייר טואלט – היה גליל אחד בכל אחד מהשירותים. זה הספיק לנו לשלושה ימים אבל לא היה מספיק לנו לשבוע. ניתן לרכוש בסופר בכפר הנופש, אבל צריך לקנות חבילות, אי אפשר בודדים
  • בגדי ים צמודים ארוכים (של גלישה) – אם אתם מגיעים בחורף, אמנם מחממים את המתחם, אבל זה עוזר מאוד
  • שקיות/קופסאות לארוז כריכים ואוכל לתיק, וכמה שקיות אשפה

אטרקציות בסביבה

אנחנו לא יצאנו מכפר הנופש, אבל יש כמה דברים לעשות בסביבה, חוץ מטיולי יום לשטרסבורג וקולמר (שמאוד ממולצים, פשוט תחזרו לפני החושך). תודה לחברת הקהילה יעל קרן על הרשימה:

  • Luge Alpine Du Plan Inclinée  – מגלשים הרים
  • Lehrer Crystal – ליד מגלשת ההרים, מקום שבו מראים איך מכינים דברים מזכוכית
  • Castle of Lutzelbourg – טירה נחמדה
  • Alsace Adventure Park – פארק חבלים
  • Cascade du Hohwald – מסלול מפלים
  • Fraispertuis City – פארק שעשועים

עלויות הטיול

כפר הנופש היה 3 לילות מתוך 7 של הטיול. הנה העלויות שלנו, לא כולל אוכל, ביורו לזוג + 3:

  • טיסות 1227.40
  • דירה 3 לילות בגרמניה 562
  • רכב 310.48
  • דלק לשבוע 140
  • מלון ליד השדה 171
  • סנטרפארקס 347.16
  • פארק אירופה 251
יחד: 3009 יורו, שהם 11,000 ש״ח, לא כולל אוכל. לא הלכנו לאטרקציות חוץ מפארק אירופה (שיקרה כמובן), אני מניחה שהוצאנו עוד 2000 ש״ח בערך על אוכל. חניה בנתב״ג 360 ש״ח וביטוח נסיעות כולל הרחבת קורונה שאני לא זוכרת כמה עלה, נדמה לי סביבות $120, כולל ביטוח ביטול השתתפות עצמית לרכב.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

6 תגובות

    1. היי – יש שם אזור ענק לילדים קטנים שהם יוכלו לשחק בו עם מלא מגלשות (יש בתמונות). רוב המגלשות לא לגובה שלהם אבל הם יוכלו להכנס לבריכות ואני חושבת שגם יכולים להיות בנהר המשוגע והאנשים היו בו עם ילדים ממש קטנים אבל לדעתי זה פחות מתאים.

  1. היי,
    תודה על הסיכום המפורט! יש לך גם על החלק השני של הטיול? טיילתם באלזס? היער השחור?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים