טיול בויאטנם למשפחות עם ילדים – טיפים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

מחירי הטיסות ממשיכים לרדת, גם למרחקים ארוכים, ואחת המדינות שעולה המון לאחרונה היא וייטנאם. בויאטנם תוכלו למצוא תרבות עשירה ונופים מטריפים. דיברנו עם סוכנות הנסיעות Asiatica Travel בויאטנם, שמתכננים טיולי משפחות וסיורים מגוונים בוייטנאם, והם שיתפו אותנו במידע וכמה/מספר טיפים שיעזרו לכם לתכנן את החופשה שלכם בוייאטנם עם ילדים. הבלוגרית המקסימה כרמל קמין היתה לאחרונה בויטנאם ויצאה איתם לקרוז.

האם וייאטנם מדינה בטוחה?

טיול בויאטנם למשפחות עם ילדים – שוק Hoi An בלילה

וייטנאם היא מדינה בטוחה עבור משפחות עם ילדים. בעיקרון, וייטנאם היא מדינה מתפתחת והציוד שיש לילדים הוא בסיסי בלבד, לכן כדאי לוודא שמגיעים עם כל מה שצריך, כגון עגלות. יש שני דברים שצריך לדאוג להם במיוחד והם היגיינה והמזון.

איך מתחילים לתכנן טיול בויאטנם?

טיול בויאטנם למשפחות עם ילדים – Saigon סייגון

ישנם שלושה אזורים עיקריים בווייטנאם כשלכל אחד הנוף והיופי הייחודיים לו:

  • באיזור הצפוני: עיר הבירה האנוי, Halong Bay, Lan Ha Bay, Sapa, Ha Giang, Mu Cang Chai, Cao Bang, Mai Chau
  • באיזור המרכז: Da Nang, Nha Trang, Hoi An, Hue
  • באיזור הדרום: Ho Chi Minh City, Mekong Delta, Phu Quoc Island
  • חופים: Nha Trang, Phu Quoc Island, Mui Ne

כמה עולה טיול בוייטנאם?

טיול בויאטנם למשפחות עם ילדים – Mai Chau

וייטנאם היא מדינה זולה עם עלויות דומות לתאילנד ולמדינות קרובות אחרות כמו קמבודיה, אם כי כמו בכל מדינה, דברים מסוימים הם זולים יותר או יקרים יותר בווייטנאם מאשר במקומות אחרים. בוייטנאם משתמשים במטבע דונג וייטנאמי (VND). ניתן להשתמש בדולרים אמריקאיים אבל לא ביורו. ההמלצה היא להחליף מזומנים לדונג. בזמן כתיבת הפוסט, שער החליפין היה 1 ש״ח = 5800 VND.

טיסות לוייטנאם

אין טיסות ישירות מתל אביב לויאטנם. תלוי בעונה, כמובן, וביעד בתוך וייטנאם, הטיסות מתל אביב יעלו בין $700 ל-$1,000 לאדם באירופלוט, רויאל ג׳ורדייניאן וטורקיש. יש טיסות של אלעל בשילוב עם חברות תעופה אחרות עם מחירים גבוהים יותר. בפסח 2020, טיסות עם קונקשן אחד עולות בסביבות $800-900, אבל במאי הטיסות כבר משמעותית זולות יותר ועולות פחות מ-$700 באירופלוט. כמו תמיד, במיוחד בטיסות ארוכות, יש משמעות גבוהה להזמנת טיסות מראש, בעיקר כשטסים בחופשות של משרד החינוך. פה תוכלו לקרוא עוד טיפים שלנו על איך לחסוך כסף בטיולים בחו״ל.

לינה בוייטנאם

הלינה בוייטנאם מאוד זולה, גם למשפחות ברוכות ילדים. בדקנו דירות עם ציונים של 9 ומעלה בבוקינג לתקופת פסח וניתן בקלות למצוא מלונות, דירות והוסטלים עם דירוגים מעולים לזוג+3 בפחות מ-1500 שח לשבוע שלם.

אוכל ומשקאות

הנה כמה מחירים של מנות (למבוגרים) כדי שתקבלו סדר גודל  של עלויות:

  • Pho (מרק אטריות עם בקר ועשבי תיבול): 30,000-50,000 דונג (4.5-7.5 ש״ח)
  • Bun Cha (אטריות ברוטב מנגל ודגים): 25,000-50,000  דונג (3.80-7.5 ש״ח)
  • Banh Mi (כריך וייטנאמי): 10,000-30,000 דונג (1.5-4.5 ש״ח)
  • Banh Cuon (לחמניות אורז מאודות): 20,000-30,000 דונג (3-4.5 ש״ח)

טיפים (תשר)

במסעדה מודרנית נהוג לתת טיפ של 10% מעלות הארוחה שבדרך כלל כלול בחשבונית. אם אתם לא בטוחים אם כלול, שאלו את המלצר במסעדה. במסעדות פשוטות, במוניות וכ״ו אין צורך בטיפ.

מדריכי הטיולים ונהגים שמלווים אתכם במהלך הנסיעה לווייטנאם – לא חובה, אבל זאת יכולה להיות מחווה טובה אם אתם מרוצים מהשירות שהם נתנו לכם. אם תרצו לתת טיפ, ההמלצה היא לתת 5$ ליום לנהג ו-10$ ליום למדריך הטיולים במידה והקבוצה שלכם כוללת 2-4 אנשים. זאת הדרך לתת להם את התחושה שהם נתנו שירות טוב.

כרטיסי אשראי בויטנאם

למרות שערים הגדולות, יותר ויותר מקומות מקבלים כרטיסי אשראי בינלאומים, בחלקים אחרים מהמדינה תצטרכו להצטייד במזומן. מה שכן, אפשר למצוא כספומטים בכל מקום כך שלא צריך להסחב עם כמויות אדירות של מזומנים.

לאן אפשר לטוס בווייטנאם?

טיול בויאטנם למשפחות עם ילדים

בווייטנאם  יש שני שדות תעופה בינלאומיים: נמל תעופה נוי באי (HAN) בהאנוי ושדה התעופה טאן סון נהאט (SGN)  בהו צ’י מין סיטי שבדרום וייטנאם. בשדה התעופה השלישי, שדה תעופה דה נאנג (DAD) בדאנג במרכז וייטנאם, יש פחות טיסות בינלאומיות.

מתי הכי כדאי להגיע לוייטנאם?

טיול בויאטנם למשפחות עם ילדים – Lan Ha Bay

האקלים של וייטנאם מאוד מגוון, עם כפור ושלג מדי פעם בהרי הצפון וטמפרטורות של עד 40 מעלות בדרום בעונה היבשה. יש שתי עונות מונסון בוייטנאם: מונסון החורף מגיע מצפון-מזרח בין אוקטובר למרץ ומאפריל או מאי עד אוקטובר יש את מונסון הקיץ. לכן אנחנו ממליצים להגיע באפריל, מאי או אוקטובר. בין יולי לנובמבר יש טייפונים אלימים ובלתי צפויים במרכז וייטנאם אז עדיף להמנע.

נובמבר עד מרץ ויולי-אוגוסט הם חודשי השיא. המחירים מגיעים לשיא בתקופת חג המולד והסילבסטר. מאי, יוני וספטמבר הם בדרך כלל החודשים השקטים ביותר.

מזג האוויר בווייטנאם מחולק ל-4 עונות שונות:

  • האביב הוא מסוף ינואר עד מרץ
  • קיץ ממאי עד אוגוסט
  • סתיו מספטמבר עד נובמבר
  • והחורף הקר מדצמבר עד ינואר.

מזג האוויר לפי אזורים:

צפון וייטנאם:

  • ספטמבר עד דצמבר – יבש, מתון והעונה החזקה
  • מרץ עד יוני – מעט ימי גשם, אקלים נעים ומעט תיירים, כלומר מצוין לטיול בפס

מרכז וייטנאם:

  • ספטמבר עד נובמבר – טמפרטורות נעימות, מעט קריר בלילה

דרום וייטנאם:

  • מאי עד אוקטובר – אקלים נעים, מעט תיירים
  • נובמבר עד אפריל – עונה יבשה, טמפרטורות נעימות

לכמה זמן כדאי להגיע לווייטנאם?

טיול בויאטנם למשפחות עם ילדים – Hanoi הנוי

כדי לטייל מצפון לדרום, אנחנו ממליצים לתכנן טיול של שבועיים-שלושה. למי שאוהב בטן-גב, אנחנו ממלצים על 2-5 ימים בחופים לפחות, אבל כמובן שזה תלוי במשפחה. אם אתם רוצים לטוס לזמן ארוך יותר, אפשר לשלב טיול בוייטנאם עם מדינות שכנות אחרות כמו קמבודיה, לאוס ומיאנמר.

האם צריך ויזה לויאטנם? לכמה זמן הדרכון צריך להיות בתוקף?

בווייטנאם הדרכונים חייבים להיות תקפים למשך 6 חודשים לפחות מתאריך החזרה לארץ. הויזה שניתנת היא לכניסה אחת לתקופה של עד חודש, למרות שאפשר גם לקבל ויזה ליותר מכניסה אחת ולשלושה חודשים. ישראלים יכולים לבקר בויטנאם במשך 15 ימים ללא ויזה, אבל לתקופה ארוכה יותר צריך לקבל ויזה מראש. את האישור מוציאים עוד בארץ ומקבלים את הויזה בכניסה לויטנאם.

כללי הגיינה לוייטנאם

Sapa

הנה מספר המלצות לשמירה על ההגיינה:

  • מגבונים לחים (גם אם אתם מטיילים בלי תינוקות) – השירותים הציבוריים לא תמיד נקיים ויכולים להיות בעייתיים עם הילדים.
  • ג’ל אנטי-בקטריאלי – מכיוון שגם שטיפת ידיים יכולה להיות מוגבלת.
  • במסעדות קטנות בפינות רחוב, הימנעו מירקות ועשבי תיבול גולמיים, אלא אם כן אתם מקלפים בעצמכם.

ועוד כמה טיפים חשובים:

  • אל תשתו מי ברז, גם אם הם נראים נקיים.
  • העדיפו מים בבקבוקים סגורים, ממקור מקומי או מיובאים.
  • המנעו מקוביות קרח במסעדות קטנות או בדוכני רחוב.
  • ניתן לבקש במסעדה להשרות את המשקאות שלך בדלי קרח על מנת לקרר אותן.
  • אפשר לצחצח שיניים במי ברז בסוף הארוחה מכיוון שאתם יורקים אותם.
  • הימנעו מהרפתקאות גסטרונומיות כגון מנות אקזוטיות (כלב, עכברוש, קוף, וכ״ו)

אוכל בוייטנאם 

Ninh Binh

בכללי, האוכל בויאטנם לא חריף כמו בתאילנד וגם לא שומני  – זה אחד המטבחים הבריאים יותר באסיה.

יש אפשרויות לילדים כמו עוף בגריל שזמינים בכל מקום, אורז מבושל וירקות מאודים. לילדים קצת יותר בררנים, אבל לא פעוטות, כשתגיעו לסייגון או להאנוי כדאי להרשם לקורס בישול. חלק משיעורי הבישול בהאנוי ובמפרץ הלונג מאוד ידידותיים לילדים. הילדים יראו מה יש באוכל שלהם ובתקווה יפתחו טעם לפחות לכמה דברים. ספרינג רולס מטוגנות בשמן עמוק, מרק אטריות עוף של פו ופנקייקים וייטנאמיים הם מאכלים שרוב הילדים מתחברים אליהם.

אוכל לילדים ותינוקות קיים בכל סופרמרקט, אבל קל יותר למצוא בערים גדולות כמו האנוי וסייגון.

לבוש בויטנאם

Mekong

הבגדים לא שונים מהסטנדרט המערבי. אפשר ללבוש מה שבא לכם. אם אתם מתכננים פעילות כגון טרקים וטיולים רגליים, הביאו נעליים נוחות ולבוש מתאים.

כשמבקרים במקומות קדושים, כגון פגודות, מקדשים ואתרים דתיים אחרים, אין להלביש בגדים קצרים ומומלץ להתלבש בצורה שמכבדת את המקום. בשווקים ובמרכזים המסחריים ניתן למצוא בגדים. בכללי, תוכלו למצוא הכל מהכל מבחינת שופינג בוייטנאם.

חיסונים לווייטנאם

חשוב להתייעץ במרפאת מטיילים כדי לראות אם תהיו במקום שכן דורש חיסון מיוחד.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים