15 דרכים לחסוך כסף בחופשה משפחתית בחו״ל [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

איך שלא מסתכלים על זה, טיול (בארץ או בחו״ל) גורר הוצאות יחסית גדולות. ככל שהמשפחה שלכם גדולה יותר, כך ההוצאות יגדלו. מצד שני, הטיולים האלו הם הזדמנות עבורכם להתנתק מהעבודה, בית הספר וכל הרעש מסביב ותכלס – מגיע לנו קצת כיף. אבל אנחנו מכייפים יותר כשאנחנו חוסכים יותר – או, לחילופין, יש לנו יותר כסף לבזבוזים. הנה 15 טיפים שיעזרו לכם לחסוך כסף בטיסות שלכם לחו״ל.

טיפ מספר 1 – הזמינו טיסות מוקדם

טיסות זולות לברלין בפסח כשמזמינים 11 חודשים מראש
טיסות זולות לברלין בפסח כשמזמינים 11 חודשים מראש

זה נכון, לפני הילדים היינו מזמינים טיסות בדקה ה-90 (ובמקרה שלי, שעתיים לפני הטיסה), אבל ילדים דורשים תכנון מראש ואנחנו לא יכולים פשוט לטוס למקום הכי זול אליו מצאנו כרטיסים. כן, תמיד יש סיכוי למצוא איזה דיל טוב ברגע האחרון, אבל לרובנו זה פחות מתאים. הזמנה של טיסות לפחות חצי שנה מראש, ואפילו שנה מראש, תתן לכם כמעט תמיד את המחיר הכי נמוך שתוכלו למצוא. דוגמא אמיתית שלנו: הזמנו טיסות ליפן 11 חודשים מראש ב-$714 לכרטיס. לאחר שלושה חודשים, עלות הכרטיס היתה מעל $900 לאדם, ו-5 חודשים מראש אותה הטיסה כבר חצתה את ה-$1,000. בדוגמא למעלה בתמונה, בסוף מאי הטיסות לפסח הבא עולות $143 יורו הלוך חזור כולל הושבה ופריוריטי (שכולל טרולי). אם תזמינו את הטיסה הזאת בינואר, היא תעלה לפחות פי שתיים, אם לא יותר.

עוד דוגמא מקומית הן טיסות לורשה לאוגוסט שעלו 600 ש״ח לאדם הלוך-חזור כשהטיסות נפתחו בסתיו, וכבר הגיעו למעל 1,300 ש״ח לאדם חודשיים לפני הטיסה. הפרש המחיר למשפחה של ארבע נפשות במקרה הזה הוא 2,800 ש״ח, שזאת העלות של שבוע של איירבנב או אפילו מלונות בורשה. כלומר, באוקטובר המשפחה היתה מקבלת טיסות ומלון באותו המחיר שהם ישלמו על טיסות בלבד במאי. למי שחושש מהזמנה כל כך הרבה זמן מראש, ניתן לרכוש ביטוח ביטול מכל סיבה שעדיין תשאיר אתכם עם יותר כסף בכיס מאשר למי שחיכה עד מאי.

חשוב להבין איך עולם הטיסות עובד: לכל מטוס יש מספר מוגבל של מושבים המחולקים לרמות כרטיסים. לדוגמא, יש 200 מקומות בטיסה, 20 הכרטיסים הראשונים ימכרו ב-$100 לאדם, 20 המקומות הבאים ב-$130 לאדם, 20 הבאים ב-$150 וכך המספר עולה. אם נותרו שני מושבים זולים ואתם ארבע נפשות, אתם רק תראו את הכרטיסים של הרמה הבאה. בנוסף, לכל חברת תעופה יש יעדים שנתיים בהם הם צריכים לעמוד. לדוגמא, ש-20% מהכרטיסים ימכרו עד 8 חודשים לפני הטיסה, ש-40% ימכרו עד 6 חודשים לפני הטיסה, וכ״ו. אם החברה לא עומדת ביעדים, יש סבירות מאוד גבוהה שיצאו במבצע כדי להגיע ליעדים שהוצבו. אבל אין לנו איך לדעת אם זה יקרה, לכן הכי בטוח הוא לרכוש את הכרטיסים מראש.

טיפ מספר 2 – היו גמישים עם תאריכי ושעות הטיסה

בדקו תאריכים של טיסות כדי לראות אם יציאה יום לפני או אחרי תעלה פחות
בדקו תאריכים של טיסות כדי לראות אם יציאה יום לפני או אחרי תעלה פחות

חלקנו מוגבלים לחופשות בית הספר וחגים, אבל אם יש לכם יכולות לשחק עם התאריכים, החיסכון יכול להיות עצום. טיסות באמצע השבוע בדרך כלל זולות מסופי שבוע וטיסות לילה זולות מטיסות בוקר. ברמה האישית, אנחנו תמיד מעדיפים לטוס בשעות נוחות, גם אם העלות תהיה גבוהה יותר, אבל חשוב שתדעו שזאת אפשרות. לפעמים אפילו שינוי של יום לפה או לשם יכול לחסוך הרבה כסף בטיסות. חשוב לוודא שאם אתם מוסיפים יום לטיול, שלילה נוסף יעלה פחות מהחסכון בטיסות. כלומר, אם אתם משפחה של 5 נפשות והחסכון הוא $15 לאדם, כלומר $75, כנראה שעוד לילה במלון יעלה יותר מזה ועדיין משתלם לשלם טיפה יותר על הטיסה. ובכלל, אם יש לכם יכולות לטוס בעונה החלשה, זה יהיה החסכון הכי טוב. פה תוכלו לראות איך למצוא טיסות זולות בסקיי סקנר וכאן תראו איך למצוא טיסות זולות בראיינאייר. בשני המקרים תוכלו לחפש טיסות זולות לפי תאריכים גמישים.

אגב, החיסכון בטיסה שלא בעונה מתייחסת גם למלונות וריורטים. המלונות עצמם חווים ירידה גדולה בתפוסה ונלחמים על כל תייר. לדוגמא, נסו מלון סקי בקיץ – המיקום עדיין יכול להיות מצויין לטיולי טבע, והמלון מפנק. או, לחילופין, טוסו בחורף למקום שבדרך כלל מגיעים אליו לבטן-גב כמו פאפוס (להם יש טיסות בפחות מ-50 יורו בחורף!). המלונות ברמה מאוד גבוהה, אבל בגלל העונה ה״קרה״ (יחסית), המלונות די ריקים. ככה תוכלו להרוויח מלון עם מועדון ילדים מצד אחד והרבה אטרקציות למשפחות מצד שני. חשוב לבדוק מראש איזה אטרקציוית פתוחות בחורף כי בחלקים נרחבים מהעולם, אטרקציות שמתאימות רק לקיץ נסגרות בעונה הקרה.

טיפ מספר 3 – היו גמישים עם היעד

התגמשו ביעד
התגמשו ביעד

חפשו יעד לפני המחיר. אתרים כמו סקייסקנר מאפשרים לנו לחפש לפי תאריכים בלבד – הם כבר יגידו לנו לאן הכי זול להגיע באותה התקופה. יעדים פופולארים בדרך כלל יהיו יקרים יותר מאלו שפחות מוכרים, הן מבחינת מחיר הטיסה והן מבחינת עלות הלינה והמחייה. חפשו מלון או דירה נגיש לתחבורה ציבורית, אבל לא לגמרי במרכז, מה שיכול לחסוך לכם עשרות דולרים ביום.

טיפ מספר 4 – הכינו אקסל עם כל ההוצאות הרלונטיות לטיול

איך לתכנן הוצאות טיול
איך לתכנן הוצאות טיול

הכוונה לא לרשימת מפורטת של כל מקום שאתם מתכוונים לבקר ברמת השעה, אבל טוב לדעת מראש מה יהיו ההוצאות שלכם כולל טיסות, רכב, לינה, אוכל, אטרקציות, מזכרות ושופינג. אני ממליצה לייצר מסמך אקסל (עדיף דיגיטלי של גוגל שאפשר לעדכן מהטלפון) שבו תרשמו את ההוצאות שכבר ידועות לכם מראש (טיסות, לינה, השכרת רכב). תוך כדי הטיול, אפשר לעדכן את המסמך עם ההוצאות השוטפות של הטיול, כל שתדעו כמה הוצאתם וכמה נשאר לכם. זאת גם דרך מצויינת להערך לעתיד: למשל, אולי תגלו שאתם אוכלים המון במסעדות, ותוכלו לחסוך הרבה אם תקנו אוכל בסופר לארוחת ערב קלילה בדירה/מלון. בנוסף, ככה תוכלו לתכנן את התקציב שלכם בצורה חכמה יותר בטיולים הבאים.

טיפ מספר 5 – קחו מלון שכולל ארוחת בוקר

פה ספציפית אני אומרת – תלוי. לפעמים ארוחת הבוקר במלון מייקרת משמעותית את עלות החדר. מצד שני, אם תאכלו רק קורנפלקס בבוקר, תהיו רעבים מוקדם יותר, מה שאומר שכנראה תאכלו יותר חטיפים או שתאכלו מוקדם יותר, מה שיגדיל את ההוצאות בסופו של דבר. אישית, אנחנו מעדיפים לקחת דירות עם מטבחון ואז אנחנו יכולים להשקיע בארוחות בוקר מגוונות יותר שעולות לנו פחות מאשר ההפרש במלון עם ארוחת בוקר שכלולה במחיר. חשוב: אף ארוחת בוקר במלון או בדירה לא יכולה לפתור את רעב ה״משעמם לי״.

טיפ מספר 6 – קחו דירה במקום מלון

כן, זה פחות מפנק, לא מנקים את החדר כל יום וזה לא כולל ארוחת בוקר, אבל אפשר לחסוך המון כסף, במיוחד משפחות מרובות ילדים. ניתן למצוא דירות באיירבנב (הנה המדריך המלא שיעזור לכם למצוא דירות באיירבנב) וגם בבוקינג למי שמעדיף. פה תוכלו לבחור מספר חדרי שינה ומיטות והבונוס הוא שיהיה לכם יותר מקום ופרטיות מאשר במלון. אמנם ארוחת הבוקר לא תהיה כלולה, אבל המחיר יכול להיות אפילו חצי מחיר בהשוואה למלון (ואפילו פחות: שילמנו $140 ללילה בסינגפור והמלון הכי בסיסי לכולנו היה עולה לנו מעל $300 ללילה. היינו 5 לילות אז שילמנו $700 במקום מינימום של $1,500). חברת הקבוצה אלכס אונגר מוסיפה שבאיירבנב, מעבר להנחות שבועיות וחודשיות, יש אפשרות של special offer. כלומר, ניתן לשלוח הודעה לבעל הדירה ולבקש הנחה על שהייה ארוכה. במקרה שלה, היא השיגה הנחה של 20% על שהייה של 9 לילות.

טיפ מספר 7 – הרשמו לתוכניות כמו הנוסע המתמיד ומועדונים של מלונות וחברות השכרה

ברוב חברות התעופה (שלא לאו קוסט), אפשר לעשות נוסע מתמיד גם לילדים, כך שבכל טיסה הם יצברו נקודות שתוכלו להמיר בהנחות או שדרוגים. בנוסף לחברות תעופה, אפשר להרשם למועדונים של חברות להשכרת רכב ורשתות של מלונות. עוד אפשרות היא כרטיס אשראי שמקנה נקודות. אחת מאלו היא כרטיס הפלייקארד של אלעל. לנו יש אותו ולנו הוא משתלם, אבל לדעתי האישית הוא משתלם רק אם לפחות אחד מבני המשפחה עצמאי. באלעל, המרת הנקודות לטיסות ממש לא שווה (כי המיסים שמשלמים בכל מקרה כמעט שווים לעלות של טיסת לאו קוסט), אבל ניתן להזמין דרכם מלונות בתמורה לנקודות וגם ביטוח נסיעות, מה שמאוד השתלם לנו. שימו לב שאפשר לשים כמעט הכל בכרטיסים האלו – אנחנו משלמים לצהרונים של הילדים בכרטיס של הפלייקארד, ארנונה, מס הכנסה, מע״מ, ביטוח לאומי ועוד.

טיפ מספר 8 – השתמשו במדיה החברתית

טיפים לחסכון בטיול משפתחי בחו״ל
טיפים לחסכון בטיול משפתחי בחו״ל

בקבוצות כמו מטיילים בחו״ל עם ילדים תוכלו לקרוא טיפים של משפחות אחרות, לשמוע על מבצעים ולקבל עצות על חסכון ביעדים מסויימים. לדוגמא, בברלין מצאנו שיש הנחות משמעותיות לאטרקציות כמו לגולנד על קופסאות קורנפלקס. הקופסא עצמה עולה 2-3 יורו אבל ההנחות עצומות. בנוסף, תוכלו להשתמש באתרים כמו Trip Advisor כדי לראות לאן כדאי ללכת, מה יקר ולא שווה, מה כדאי להזמין ועוד.

טיפ מספר 9 – חפשו קופונים אונליין

גרופון בפריז
גרופון בפריז

חיפוש מהיר אונליין בגוגל יכול להניב תוצאות מצויינות. לדוגמא, בסינגפור חיפשנו Universal Studios Discount וגילינו שמי שמשלם במאסטרקארד מקבל 30% הנחה ותיק קטן לסופר במתנה שעד היום אנחנו משתמשים בו. בהתחשב בעובדה שאנחנו מספר אנשים, החסכון היה מאוד גדול. בנוסף, מומלץ לחפש את האתר המקומי של גרופון כדי לבדוק אם יש דילים טובים על אטרקציה שמעניינת אתכם. לדוגמא, אפשר לרכוש מראש כרטיסים לפארק המים Aquaboulevard בפריז ולחסוך מעל 50% מהעלות של כל כרטיס. בנוסף, מומלץ לבקר בעמוד ההטבות שלנו – תוכלו למצוא, לדוגמא, 15% הנחה על פארק המים אפרודיטה בפאפוס.

טיפ מספר 10 – חפשו אטרקציות, פסטיבלים ואירועים חינמיים

בחלק ניכר מהערים בעולם יש אטרקציות חינמיות או, לחילופין, יום שחינם. לדוגמא, למוזיאון הלובר בפריז תוכלו להכנס בחינם ביום ראשון הראשון כל חודש בין אוקטובר למרץ. לקפלה הסיסטינית בותיקן תוכלו להכנס בחינם ביום ראשון האחרון בכל חודש. יש הרבה ערים עם כניסה חינם לכל מיני אטרקציות בחופשות בית הספר ובחגים, ותמיד שווה לבדוק איזה פסטיבלים יש באזור כשאתם מבקרים. למעשה, מומלץ לבדוק פסטיבלים לפני רכישת הכרטיסים כדי לוודא שלא תפספסו משהו ממש מגניב, כמו פסטיבל המים Songkran שבתאילנד.

טיפ מספר 11 – תחשבו פעמיים לגבי השכרת רכב

תלוי במקום אליו אתם מטיילים, כמובן, אבל בדרך כלל בטיול עירוני אין צורך ברכב כי יש תחבורה ציבורית טובה. אם אתם רוצים לצאת מהעיר, תכננו את החופשה בצורה שתקחו רכב רק בימים שאתם ממש מתכוונים להשתמש ולא לכל התקופה. קחו בחשבון שהעלות של השכרת רכב משולשת: יש את הרכב עצמו והביטוחים, דלק וכבישי אגרה.

טיפ מספר 12 – אל תשכחו להזמין ביטוח נסיעות

העלות די זניחה, אבל התמורה עצומה. קודם כל והכי חשוב, הביטוחים האלו מכסים ביטול מסיבות קשות (אשפוז או מוות מדרגה ראשונה). מניסיון אישי שלנו, ביטלנו טיול 25 שעות לפני הטיסה מסיבות בריאותיות וקיבלנו החזר מלא על כך הוצאות הטיול. הביטוח עצמו עלה לנו בערך $20 לכל הטיול, אבל קיבלנו החזר של אלפי ש״ח. בנוסף, הביטוחים האלו מכסים כבודה שלא הגיעה, ביטול טיסות וכמובן שגם כיסוי רפואי בטיול עצמו. אני ממליצה לרכוש ביטוח נסיעות מיד במעמד הזמנת הטיול כדי לוודא שלא תשכחו. שימו לב שיש לנו הנחות של 10% בחלק מהביטוחים, אותם תוכלו לראות בעמוד ההטבות שלנו.

טיפ מספר 13 – דרשו פיצוי על ביטולים ואיחורים קיצוניים

אם הטיסה שלכם התעכבה, יכול להיות שמגיע לכם פיצוי. לפי החוק האירופאי, כל עיכוב מעל 8 שעות מחייב פיצוי כספי לפי מרחק הטיסה. בנוסף, אחרי זמן מסויים, חברת התעופה מחוייבת לתת לכם אוכל ושתייה וגם לינה אם אתם נשארים ללילה. אם קשה לכם להתעסק עם הפיצוי, יש אתרים כמו Airhelp שיעשו את כל העבודה בשבילכם בתמורה לאחוז מהפיצוי שתקבלו.

טיפ מספר 14 – רכשו מזכרות בחנויות של המקומיים

כולנו נפלנו בזה ושילמנו 10 יורו על מוצר שעלה 2 יורו בסופר המקומי. ברוב החנויות המקומיות, אפילו בסופרים, תוכלו למצוא מזכרות מקומיות במחירים משמעותית יותר זולים מאשר בחנויות של אטרקציות למיניהן. בחנויות של המקומיים תוכלו למצוא את רוב הסוגים של המזכרות, כמו חולצות, כוסות קפה, מגנטים וכ״ו.

טיפ מספר 15 – בקרו בעמוד ההטבות שלנו

דילים חדשים עולים כל הזמן לעמוד ההטבות שלנו, מחבילות נופש להנחות על אטרקציות וביטוח נסיעות. בנוסף, בעמוד תוכלו למצוא את רשימת האתרים בהם אנחנו מחפשים את הטיסות והלינה שלנו כדי לחסוך כמה שיותר.

Bon voyage!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים