וינה עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת עדי הויבן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

vienna city pass banner2
הפוסט הזה על וינה עם ילדים הופיע במקור בקבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של עדי.

טיסה לוינה בפסח

טסנו עם טורקיש ארליינז עם קונקשן באיסטנבול, זוג + 2 ילדים בגילאים שנה וחצי ושלוש וחצי פלוס סבא וסבתא. המחיר משמעותית יותר זול אבל לא בטוחה שנחזור על זה בשנית (אולי רק לטיסות מאוד ארוכות, אם יהיו). בדרך הלוך המטוס שהוציא אותנו מהארץ התעכב, מה שהוביל לפספוס הטיסה הבאה. החברה דאגה לשכן אותנו במלון והעלתה אותנו על טיסה למחרת. בסופו של דבר זה לא היה כל כך נורא אבל כמובן שעדיף שלא היה קורה. בחזור לא היו שום בעיות.

וינה עם ילדים - ארמון Hofburg
וינה עם ילדים – ארמון Hofburg

דירה בוינה למשפחות

מאחר שנסענו בהרכב משפחתי מורחב החלטנו לשכור דירה ולא חדר במלון משום העלויות הגבוהות והקושי למצוא חדרים שיתאימו להרכב. בסופו של דבר, סגרנו דרך אייר בי אנד בי דירה נחמדה ביותר ומאוד נגישה לתחבורה ציבורית. הדירה ממוקמת ברובע הרביעי (כאשר הרובע הראשון הוא העיר העתיקה ובעצם מרכז העיר). ניתן למצוא את הדירה באתר של Airbnb תחת השם Vienna Stylish Apartments. (לחצו כאן כדי לקבל $40 הנחה בהזמנה ראשונה)

תחבורה ציבורית בוינה

ילדים לא משלמים עד גיל 6, והתחבורה הציבורית חימנית לילדים עד גיל 15 בימי ראשון, בחגים, ובחופש הגדול (בדקו תאריכים באתר הזה). התחבורה הציבורית בוינה מושלמת! והכי חשוב (עבורנו) – מאוד נגישה. בכל תחנה יש מעליות ומאוד מאוד נוח לטייל עם קטנים. מהשדה ובחזרה נעזרנו בשירותיו של של נהג ישראלי לשעבר שגם סיפק לנו מושבי בטיחות.

יוקר המחייה בוינה ועלויות

יש לקחת בחשבון שוינה היא עיר יחסית יקרה, גם האטרקציות לא זולות אבל הן ברמה מאוד גבוהה. קשה לתמחר אבל לקחת בחשבון שהאטרקציות עולות כ-10-20€ למבוגר ובערך חצי מחיר לילדים מגיל 3. בחלק מהאטרקציות ילדים לא משלמים כלל.

באופן כללי יש מלא דברים לילדים לעשות ולראות בוינה. העיר מאוד נוחה לטיול עם קטנים וגדולים. נגישות רבה, מדרכות רחבות ונוחות להליכה. העיר גם יחסית שלווה ויש לה קצב אטי ונעים.

וינה עם ילדים – היום הראשון – בית המוסיקה Haus der Musik

הגענו לדירה בסביבות 11:30, התקלחנו, התארגנו זריז ויצאנו לטייל. לאחר ארוחת הצהריים, הגענו לבית המוסיקה (Haus der Musik – ניתן לרכוש כרטיסים מראש בלינק), מוזיאון מקסים שעוסק בקול, צלילים ומוסיקה. המוזיאון כולל 4 קומות כשכל קומה עוסקת בנושא ספציפי. בחלק מהמיצגים ניתן לגעת ולשחק, חלק לצפיה. למשל אפשר לעלות במדרגות שהן כמו פסנתר, לנגן על תוף ענק, לעשות פרצופים למוצרט ולצפות בקונצרט של הפילהרמונית של וינה. משם חזרנו לדירה להתארגן לארוחת ערב (ערב פסח) שאכלנו במסעדה איטלקית. שם המסעדה Trattoria Santo Stefano והיא נמצאת במרכז העיר.

היום השני – פארק השעשועים Prater, בית קפה Demel

וינה עם ילדים – Hundertwasser House

בבוקר נסענו לבניין Hundertwasser הצבעוני. בעקרון אין שם יותר מדיי לעשות למעט כמה תמונות של המבנה. משם המשכנו לפארק השעשועים Prater. זהו סוג של לונה פארק עם המון מתקנים כאשר הכניסה למקום חינמית והתשלום הוא פר מתקן. באותו מתחם נמצא גם הגלגל הענק של וינה שלשמו הגענו. הילדים ממש נהנו להסתובב בפארק ולראות את המתקנים וגם המבוגרים?. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש לגלגל הענק ולהמנע מהתור.

וינה עם ילדים – פארק שעשועים Prater

יש לציין שהלונה פארק ממוקם בתוך פארק עצום ומהמם שלא הספקנו לטייל בו יותר מדיי אבל משיטוט קצר ראינו לפחות 3 גינות שעשועים, כך שזו בהחלט אופציה לביקור ארוך יותר.

לאחר סיבוב בגלגל הענק (10 יורו למבוגר), עלינו עם ה״גדול״ לכמה מתקנים. ההמלצה שלי היא לעבור את כל הפארק לפני שמחליטים על איזה מתקן לעלות כי חלק מהמתקנים חוזרים על עצמם מבחינת קונספט אבל שונים זה מזה מבחינת התחזוקה וגם המחיר.

חזרנו למרכז העיר במטרה ללכת למוזיאון הטבע. בדרך עצרנו בבית הקפה המפורסם Demel’s לקפה ועוגה. התור משתרך לאורך המדרגות אך בסופו של דבר לא כל כך הבנו את ההייפ. העוגות היו סבירות והקפה היה יקר. הישיבה הזו עיכבה אותנו ולא הספקנו להגיע למוזיאון בזמן סביר.
במקום זה חזרנו לדירה לפריקת אנרגיות וארוחת ערב מוקדם ולמיטות. בערב סבא וסבתא נשארו לשמור על הילדים ואנחנו ההורים זכינו לערב זוגי ויצאנו למסעדה בשם ef16. מומלצת!

היום השלישי – גן החיות ומוזיאון הטבע

וינה עם ילדים - גן החיות
וינה עם ילדים – גן החיות

קמנו ליום קר במיוחד, ונסענו לגן החיות במתחם ארמון שונברון (Tiergarten Schönbrunn) (ניתן לרכוש כרטיסים כאן) . גן החיות מהמם ומתוחזק ברמה גבוהה ביותר. בקיץ ביקרנו בגן החיות בבודפשט וכל הזמן התפעלנו לראות את ההבדלים לטובת וינה. החיות נראות מטופחות ונינוחות. ברחבי גן החיות יש מגוון מזנונים ויש גם מסעדה במרכז גן החיות בה אכלנו ארוחת צהריים. אנחנו בילינו שם 4 שעות ולא ראינו הכל. לדעתי אפשר להעביר שם 6 שעות בכיף.

וינה עם ילדים - מוזיאון הטבע
וינה עם ילדים – מוזיאון הטבע

משם חזרנו לעיר והפעם לא ויתרנו על מוזיאון הטבע Natural History Museum. מוזיאון מושקע ביותר. קודם כל המבנה מדהים ביופיו מבפנים ומבחוץ ושנית המוצגים בו ברמה גבוהה מאוד. יש המון המון חדרים לראות. היינו בו כשעתיים ועל חלק מהמוצגים ויתרנו כי הילדים כבר התחילו להתעייף.

היום הרביעי – Schönbrunn Palace, Cafe Residenz

זה היה יום שני של פסחא (Easter Monday) והרבה מסעדות וכמובן חנויות סגורות. לכן החלטנו להקדיש את היום הזה לביקור בארמון שונברון (Schönbrunn Palace). כרטיס כניסה משפחתי אשר כולל כניסה ל-22 מחדרי הארמון, כניסה למוזיאון הילדים וכניסה לארמון נוסף (לא זוכרת איזה כי לא הלכנו) עולה בערך 20€ למבוגר, ילדים מתחת לגיל 6 בחינם. קודם הלכנו למוזיאון הילדים, שזה בעצם חלק מהארמון שבו גרו הנסיכים והנסיכות. הארמון מאוד חמוד עם הרבה משחקים והפעלות לילדים כגון משחקי עץ, תחפושות, וכאילו ״התנסות״ בחיי הנסיכים. הילדים מאוד נהנו.

אח״כ נכנסנו לארמון שונברון לסיור הקצר של 22 חדרים (הסיור הארוך כולל כ-40 חדרים). הילדים כבר היו עייפים אז בעלי לקח אותם יחסית מהר דרך החללים אבל אני נשארתי להתרשם ובאמת מדובר בארמון מאוד יפה ומרשים. כדאי לקחת את ה-audioguide שמסביר על כל חדר.

לאחר ארוחת צהריים נכנסו לבית קפה (Cafe Residenz) בו מתקיימת ״הופעה״ ובה מסביר הקונדיטור איך מכינים שטרודל תפוחי עץ מסורתי. ילדים נכנסים בחינם ומקבלים חתיכת שטורדל, מבוגרים משלמים 6€ ומקבלים שטרודל. ה״מופע״ אורך כחצי שעה. בן ה-3.6 ישב מוקסם.
ביום שביקרנו היה גם שוק פסחא נחמד שמכרו בו כל מיני פיצ׳פקעס, מאכלים מקומיים, בירות ויין.

משם חזרנו לדירה ובערב יצאנו לאכול במסעדת Ribs of Vienna אשר מתמחה, איך לא, בצלעות. המסעדה אינה נגישה ויש מדרגות המובילות אליה. מנת הדגל של המסעדה היא מטר של צלעות ב-14.9€.

וינה עם ילדים – היום החמישי – אקווריום ומוזיאון הילדים

וינה עם ילדים - אקווריום
וינה עם ילדים – אקווריום

נגמר פסחא, אפשר לצאת לשופינג. את הבוקר פתחנו באקווריום (Haus der Meeres), שהוא בעצם מבנה של 11 קומות ובו מגוון חיות ים וחיות טרופיות. בראש הבניין תצפית יפה על העיר. אפשר בקלות להעביר שם שעתיים או אפילו יותר, תלוי כמה מתעכבים על כל מוצג. הגדול קצת התאכזב מהכרישים הקטנים שהיו (בבודפשט היינו במקום דומה שהיו בו כרישים גדולים). מעבר לזה היה מוצלח מאוד.

משם המשכנו לשוטט ברחוב מריה הילפר עמוס החנויות. האמת שלא קנינו הרבה כי באמת לא זול, אבל קנינו כמה שטויות ב-Flying Tiger וכן נעליים וסנדלים לילדים שהיו במחיר מוצלח.

לאחר מכן החלטנו לעלות על סיור מודרך בכרכרה רתומה לסוסים. הסיור יקרררררררר אך הילדים כ״כ התלהבו שזה די שווה את זה. יש סיור קצר שאורך 20 דקות בערך ולדעתי לגמרי מספי׳ק. בסיור מסתובבים בכרכרה ברחובות הצרים והיפים של העיר העתיקה ועוברים ליד כל מיני מבנים בעלי חשיבות כגון התאטרון הלאומי, בית הנשיא וראש הממשלה, ביתו של מוצרט ועוד.

וינה עם ילדים - מוזיאון הילדים Zoom
וינה עם ילדים – מוזיאון הילדים Zoom

לאחר ארוחת צהריים התפצלנו – בעלי והקטן טיילו ברחוב בזמן שהקטן ישן ואני והגדול הלכנו למוזיאון הילדים Zoom שקצת מזכיר את מוזיאון הילדים בחולון. נכנסו לפעילות שנקראת Ocean שבעצם ממחיש את החיים מעל ומתחת לפני הים. יש מוצג של צוללת, אוניה גדולה, ומשחקים שמדמים את החיות מתחת לים. בהכל אפשר לגעת כמובן. הגדול מאוד מאוד נהנה. התשלום פר ילד, מבוגרים נכנסים בחינם (מבוגר 1 פר ילד).
את הערב סיימנו במסעדת פיגלמולר (Figlmüller) הידועה בשל השניצלים הוינאיים הטעימים והעצומים שלה. היה טעים בטירוף! ממליצה לחלוק שניצל אחד בין שני מבוגרים כי הם באמת ענקיים.

וינה עם ילדים – היום האחרון – טיסה חזרה וסיכום

קמנו בבוקר, התארגנו, ארזנו ונסענו לשדה התעופה. שדה התעופה לא גדול, מאוד נגיש וקל להתמצאות. האוכל כיאה לשדות תעופה, יקר ולא שווה את המחיר. את המחירים לכל האטרקציות אפשר למצוא באתרים שלהן, מאוד נוח ושקוף. היו מעט אטרקציות שלא הספקנו, למשל ביקור בבית הפרפרים (Schmetterlinghaus) ויש גם סוג של פארק מים (Therme Wien) במרחק מה ממרכז העיר שאמור להיות מוצלח, אם יש לכם יותר זמן להעביר. לא לוותר על Kaiserschmarrn (קינוח מסורתי של מעין פנקייקים חתוכים ומטוגנים בחמאה עם רסק תפוחים)!

לסיכום, וינה נהדרת לילדים, ממליצה מאוד מאוד לנסוע עם קטנים וגדולים. כחלק מטיול ארוך או יותר או בפני עצמה.

מלונות בוינה למשפחות

פה תוכלו למצוא מלונות בוינה למשפחות שמומלצים על ידי חברי הקבוצה

vienna city pass banner2

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים