אטרקציות בוינה בכריסמס למשפחות עם צליאק – מאת חוה טרטנר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על וינה בכריסמס למשפחות עם צליאק עלה במקור לקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של חוה.

קרב חרבות אור אימתני
העיר היתה יפהפיה במיוחד אבל היא יפה כל השנה, גם בקיץ.  נסעתי לשבוע עם הילדים שלי, בני 6.5 ו-4, ועם אמא שלי (אבא קיבל חופש). גיליתי שזו עיר מושלמת לילדים! במיוחד אם הם יותר גדולים ופחות פושטקים ברחניים מבן ה-4 שלי. היא מלאה אטרקציות עבורם, ולמרות שרוב השבוע הטמפרטורות נשקו לאפס, הלבשנו אותם טוב טוב ויצאנו לשוטט כל בוקר (כלומר כל כמעט צהריים, ככה זה כשאמא גם מנסה לעבוד תוך כדי הטיול).

וינה לצליאקים (ללא גלוטן)

עוגה ללא גלוטן באוברלה
תחקיר מקדים העלה שיש לא מעט אופציות, וכך אכן היה. דבר ראשון – המודעות גבוהה מאוד. בהרבה מסעדות בעיר יש שיטת סימון מקובלת לגבי גלוטן ורכיבים אלרגניים נוספים. שואלים את המלצר והוא מסביר. כך אפשר לדעת בדיוק באיזו מנה יש גלוטן ובאיזו אין. ראינו אותה גם במוזיאונים.
  • בקפיטריה של מוזיאון הטבע ושל המוזיאון הטכני יש נקניקיות ללא גלוטן.
  • מקדונלד’ס מעולה למי שטס עם ילדים: יש סניפים בכל מקום, האוכל מגיע מהר, ויש תפריט ללא גלוטן שכולל צ’יפס וסוגים שונים של המבורגר.
  • ופיאנו Vapiano – יש כמה סניפים בעיר. הם מגישים פיצה ופסטה ללא גלוטן. אבל, זו מסעדה מאוד פופולרית ועמוסה, ובשעות הלחץ של הצהרים והערב, ובמיוחד בסופי שבוע, לא בטוח שיהיה שולחן פנוי וצריך להמתין הרבה זמן בעת ההזמנה. יש שם שיטה מיוחדת ובכניסה מקבלים כרטיס, ואז עומדים בתור לפיצה/פסטה, שם מכינים אותה מול עיניך ומוסיפים את המחיר לכרטיס. אז צריך למצוא שולחן, ורק אחרי הארוחה ניגשים לקופה עם הכרטיס ומשלמים. מומלץ לבוא מחוץ לשעות העומס ושמישהו יתפוס שולחן בזמן שהשני מזמין.
  • Zum Wohl – מסעדה שכולה ללא גלוטן ומוצרי חלב. מיקום די מרכזי, ליד תחנת הרכבת ווסטבאנהוף. מתמקדת בעיקר במנות בשריות, כמו שניצל. הבררן שלי לא אהב (זה היה שניצל עגל והוא רגיל לעוף). אחיו הקטן דווקא טרף בשמחה.
עוגה ללא גלוטן בקפה לנדטמן
  • עוגות וקינוחים – יש קונדיטוריה בשם Landtmann שמספקת מוצרים לבתי קפה רבים בעיר, ויש לה 4 סוגי קינוחים ללא גלוטן. אכלנו אותם בשני מקומות – בית קפה בשם Oberlaa, במרכז העיר העתיקה, סמוך לקתדרלת סן סטפן והגראבן; ובהופבורג קפה, שנמצא בתוך אחד מהמוזיאונים בהופבורג (חדרי הקיסר). טעים ונחמד והילד היה מרוצה שיש לו אפשרויות בחירה. הבנתי שמוכרים אותם גם בקפיטריה בארמון שנברון, ליד קופות הכרטיסים וגם בגן החיות בשנברון.
הפינוק (המגעיל) של שווקי חג המולד
  • אפילו בשווקי חג המולד הצלחתי למצוא משהו – בשוק בקרלספלאץ יש כמה דוכני “ביו”, יעני אורגני. היה שם דוכן של קרפים בסגנון ברטון – כמו פה בישראל, מכוסמת, ללא גלוטן. בשוק אחר קניתי להם תפוח מזוגג בסוכר. מגעיל אבל מצטלם נהדר 🙂

בנוסף מצאתי לינקים עם הרבה מידע שאת רובו לא הגעתי לבדוק, מצרפת כאן.

אטרקציות בוינה למשפחות בכריסמס

המוזיאון הטכני
המוזיאון הטכני – מוזיאון מדע שמסביר איך דברים עובדים ומציג דברים מגניבים כמו שלל כלי תעופה. לא הספקנו לראות הרבה כי הילדים עפו על המשחקייה המטורפת שם וכי נאלצנו לחתוך די מהר בגלל העבודה שלי. לגמרי צריכים לחזור לשם.
גן החיות – רואים את העץ? מטפסת עליו פנדה! חמודות למות
ארמון שונברון – נמצא מול המוזיאון הטכני ויש בו מספיק דברים מעניינים לשבוע, לדעתי. יש כמה אטרצקיות שונות בארמון:
  • החדרים הקיסריים – בן השש וחצי התעניין ושאל שאלות
  • מוזיאון ילדים שבו אפשר לראות איך חיו הילדים הקיסריים ולהתלבש כמוהם
  • גן חיות ענקי עם פנדות, פינגווינים ועוד המון המון
  • גנים ענקיים ויפהפיים וקפואים לגמרי בחורף
  • ועוד הרבה מבנים
דינוזאור שזז בצורה מאוד ריאליסטית וגם שואג
מוזיאון הטבע – תערוכת קבע גדולה על התפתחות החיים בכדור הארץ, עם שלדים של בעלי חיים פרהיסטוריים וגם דגם מתנועע גדול ומפחיד של דינוזאור. עם זאת, בשביל הילדים שלי השיא היה תערוכה אינטראקטיבית בנושא כלבים וחתולים. מומלץ לילדים גדולים יותר שיש להם סבלנות לעמוד ליד מוצג ולהקשיב להסבר מה עושים בו 🙂
בית המוסיקה – לא לבלבל עם מוזיאון המוסיקה. מקום מקסים ביותר שלצערי בעיקר רצנו בו אחרי אסף בן הכמעט 4 שלא התעניין בכלום וברח דרך כל החדרים. כבר בכניסה יש מדרגות-פסנתר (זוכרות את טום הנקס בביג?) ובהמשך המון מוצגים אינטראקטיביים שמסבירים איך נוצר הקול, איך אנחנו שומעים, ומאפשרים לשמוע רעשים וקולות מענייינים (ההמראה של אפולו 11 או איך נשמעת הטיימס סקוור בניו יורק). אפשר ליצור מוסיקה בעצמנו או לנצח על הפילהרמונית של וינה. מקום מופלא.
כפי שרואים, הילד מתרשם מאוד מהשמלה של סיסי
החדרים הקיסריים בהופבורג – ארמון עם חדרים מפוארים ויפים. גם כאן יעניין את הבוגרים יותר וכנראה גם את הבנות 🙂 גולת הכותרת – השירותים של סיסי (מחרסינה!) ובית הקפה שיש בו גם עוגות ללא גלוטן.
שוק חג המולד היפה ביותר בעיני, בכיכר העירייה
שווקי חג המולד – אהההה כל כך כל כך יפה. לקחנו אותם לשוק בקרלספלאץ שיש בו רחבה מיוחדת לילדים מלאה בקש שאפשר לבנות בו ולזרוק אותו ולהתפלש בו. זהירות: מיליונים. בשוק חג המולד ליד בית העירייה (ראטהאוס) יש גם לונה פארק קטן ומקסים אבל לא הספקתי לקחת אותם לשם.
מאכילים חיות מחוץ לעיר
מחוץ לעיר – התארחנו אצל אחי (שמשכיר דירות איירבנב בעיר) והוא שכר בשבילנו רכב והסיע אותנו לחווה חקלאית חמודה ליד קאלנברג. חזירים, עזים, כבשים, ארנבונים וכ״ו. הילדים עפו לגמרי ואני ואמא שלי קיבלנו קצת שלג.
גם מחוץ לעירTherme Wien – בשולי העיר יש מרכז ספא ובריכות, מתחם ענק ומחומם עם בריכות לילדים וכמה מגלשות, כיף גדול גם בחורף.
מראים לסופגניות שלנו על איזה צד מרוחה הקצפת…
בסופו של דבר להרגשתי זה היה על קצה המזלג – גם כי הילדים קטנים יחסית ובעיקר לצעיר אין סבלנות; וגם כי הקור סירבל את ההתנהלות. בהחלט יש בשביל מה לשוב לשם, במזג אוויר יפה יותר ועם ילדים סבלניים יותר, אבל גם בחורף שוקי חג המולד מספקים הזדמנויות נהדרות לבילוי.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים