אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

אמ;לק: שלושה ימים ברמת הגולן זה ממש ממש לא מספיק. לו היינו בודקים מספיק מראש, היינו קובעים להגיע לרמת הגולן ליותר זמן, אז נאלץ חזור שוב (ושוב). בטיול שלנו ישנו בשני מקומות שונים: תיירות אורטל בקיבוץ אורטל וכפר הנופש מעיין בקיבוץ מעיין ברוך (בגליל העליון). בפוסט הזה אפרט לכם אטרקציות ברמת הגולן למשפחות אליהן הגענו באופן אישי, כולל כמה בגליל העליון. לפני שנסענו, ביקשנו המלצות בקבוצה, אז שם תוכלו למצוא עוד המון המלצות שאנחנו לא חווינו אישית, אבל שחברי הקבוצה אהבו.

תוכן עניינים

אנדרטה לאסון המסוקים

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - האנדרטה לאסון המסוקים
האנדרטה לאסון המסוקים

כשאנחנו מטיילים, חשוב לנו לבקר בכל מיני מקומות ולאו דווקא אטרקציות ״רגילות״. אנחנו אוהבים לחפש את הערך המוסף. לאו דווקא נצא מגידרנו להגיע למקום שרחוק מאיתנו, אבל בטיול שלנו בצפון, כשהיינו בדרך לרמת הגולן, במקרה ראינו שאנחנו סמוכים לאנדרטה לאסון המסוקים ליד קיבוץ דפנה. ישר אמרתי לרוני שאני רוצה ללכת לשם – הרגיש לי חשוב. תוך כדי הנסיעה (הקצרה מאוד) ניסיתי לחשוב בראש איך אני מעבירה לילדים את מה שקרה שם בצורה שלא תלחיץ אותם. בסוף, קישרתי את זה ליום הזכרון כי זה קרה ממש לאחרונה והתאומים שלי, שבכיתה א, למדו השנה בפעם הראשונה למה אנחנו עומדים בצפירה. אז הגענו לאנדרטה והסברנו להם שכשעמדנו בצפירה ביום הזכרון לפני שבועיים, אלו היו 73 מהאנשים שעבורם עמדנו בצפירה. הסברנו מה קרה בתאונה ואז עשינו סיבוב באנדרטה.

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - האנדרטה לאסון המסוקים
האנדרטה לאסון המסוקים

המקום בעצם מחולק לשניים: מצד אחד, יש את המקום בו נפל אחד המסוקים. בין העצים יש שלטים עם שמות הנספים וגם כמה תמונות ודגלי ישראל. בצד השני, יש 73 סלעים גדולים. החלק הזה של האנדרטה מעוצב בצורת מסוק כשהזנב הוא האבן הגדולה עליה יש את סיפור האסון ושמות הנספים.

הילדים (בת 9 ובני 6.9) הבינו והתעניינו ושאלו שאלות (ולא היו לנו את כל התשובות). ההחלטה להגיע היתה ממש רגעית כי ראינו שילוט – בכלל לא ידענו שאנחנו ליד האנדרטה – אבל אני ממש שמחה שהלכנו כי מרגיש לי שהילדים קצת יותר מבינים עכשיו, אבל לא ברמה שהם נלחצו מזה או חוששים. מן הסתם, חשוב להעביר לילדים מידע ברמה שמתאימה לגילאים שלהם.

מבצר נמרוד

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מבצר נמרוד
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים – מבצר נמרוד
 
למבצר נמרוד הגענו לגמרי במקרה בדרך למקום הלינה שלנו ברמת הגולן כשחיפשנו עצירה בדרך. הילדים שלנו ממש ממש אוהבים לטייל בעתיקות, ומבצר נמרוד עצום ומלא במקומות בהם ניתן לטייל. למעשה, היינו שם שעה וחצי והסיבה היחידה שלא נשארנו יותר זמן היה כי הגענו מאוחר וסגרו ב-17. אילולא הסגירה ב-17, היינו נשארים לפחות עוד שעה, אם לא יותר, ואנחנו נצטרך לחזור שוב כשנהיה ברמת הגולן. לדעתי אפשר בקלות להיות שם 3 שעות. המבצר הוא הגדול ביותר בארץ מימי הביניים והנופים מכל כיוון אפשרי פשוט משגעים. הגן הלאומי נמצא גבוה על ההר והיה ממש קריר כשהיינו בסוף אפריל – אני לא יודעת איך מרגיש שם בקיץ, אבל באותו הבוקר היה ממש חם ברפטינג וקפאנו אחה״צ על ההר אז קחו סווטשירטים באוטו.
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מבצר נמרוד
מבצר נמרוד
 
יש במתחם מעבר סתרים ממש ממש מגניב והאמת היא שיש כמה מקומות שמתחילים לרדת במדרגות וחושבים שיהיה איזה חדר ובסוף מתגלה בפנינו עשרות חדרים ונקודות תצפית מטריפות. יש כמה מגדלים בהם אפשר לטייל, והילדים רצו באושר מחדר לחדר. כפי שציינתי, הילדים שלי מאוד אוהבים אתרים מהסגנון הזה, אבל זה הגדול ביותר בו היינו עם מגוון מאוד גדול של מקומות לבקר בהם, ולדעתי מבצר נמרוד מספר 1 אצלנו.
 
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מבצר נמרוד
מבצר נמרוד

צריך להרשם מראש כדי לבקר במבצר נמרוד באתר של רשות הטבע והגנים. אנחנו שכחנו להרשם כי זאת היתה החלטה של הרגע האחרון, אבל מכיוון שהיה אמצע השבוע, לא היו שם כמעט אנשים בכלל אז לא היתה לנו בעיה להכנס. יש לנו מנוי מטמון כך שהכניסה היתה חינם עבורנו. העלות למי שלא מנוי היא 22 ש״ח למבוגר ו-9 ש״ח לילד. שימו לב ששעות הפתיחה די מוגבלות – בשעון חורף הגן הלאומי נסגר ב-16 (15 בשישי וערבי חג) ובשעון קיץ הוא נסגר ב-17 (16 בשישי וערבי חג).

 
שימו לב שהאתר עצמו רק נגיש חלקית לעגלה, רוב הזמן עולים או יודים במדרגות כדי להגיע למקומות השונים. בנוסף, אין הצללה בין המקומות השונים. חלק מהמבצרים עם תקרה או לא ישירות בשמש אב המעברים רק חלקית מוצלים אז חשוב להביא כובע בקיץ.
 
מידע והרשמה באתר רשות הטבע והגנים

מפקדת המודיעין הסורי בקוניטרה

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מפקדת המודיעין הסורי
מפקדת המודיעין הסורי (המפקדה הסורית)

אחד המקומות הכי מעניינים שהיינו בו בטיול שלנו ברמת הגולן היה מפקדת המודיעין הסורי בקוניטרה. המפקדה הנטושה מלאה בגרפיטי בבניין שבחלקו התפרק ודוגרי – כל כך מעניין שחבל שלא מתחזקים אותו כראוי כי בעיניינו יש למקום פוטנציאל אדיר למשוך אנשים. המפקדה נמצאת ממש קרוב למרום גולן וקילומטר בלבד מסוריה, אותה אפשר לראות מגג הבניין. אין שילוט מיוחד כדי להגיע למפקדה אז תקשיבו לוייז ותפנו איפה שהוא אומר – בשנייה שפונים רואים את המפקדה. בווייז תכתבו: מפקדת המודיעין הסורי. אנחנו לנו בבקתה מהממת בקיבוץ אורטל במרחק של 10 דקות נסיעה מהמפקדה – מומלץ בחום!

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מפקדת המודיעין הסורי
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים – מפקדת המודיעין הסורי

המפקדה בעצם בנוייה משני מבנים, כשהמבנה הראשי בן מספר קומות וניתן לעלות לגג. במדרגות המרכזיות יש מעקה, אבל לא הייתי נוגעת בהן, ובמדרגות בצד הבניין אין בכלל מעקה כך שהייתי מחזיקה יד לילדים הקטנים. שלי בני 9 ו-6.8 ולקטנים החזקנו ידיים כי זה קצת מלחיץ, אבל עבורם זאת היתה הרפתקאה בלתי רגילה עליה דיברו שעות רבות אחרי הטיול.

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מפקדת המודיעין הסורי
המפקדה הסורית עם מסדרונות מלאות בגרפיטי

המפקדה עצמה פיקדה עד מלחמת ששת הימים על כל רמת הגולן. זאת היתה אחת התחנות אליה הגיע המרגל אלי כהן, יותר מפעם אחת, כדי לקבל חתימות של קצין המודיעין כדי להכנס לשטחים צבאיים סגורים. במפקדה יש מספר נקודות מעניינות, ביניהן רואים איפה נפלו הפצצות בבניין, חור בתקרה, ועוד.

עבור הילדים שלי, הביקור במפקדה היתה מדהימה כי סיפרנו להם על אלי כהן. למרות שלא התכוונו להכנס לפרטים, הם שאלו אם תפסו אותו וכשענינו שכן – שאלו אם הרגו אותו. השאלות האלו הגיעו מבן ה-6.5 שלי, אז תהיו מוכנים לזה. בשלב הזה, איתן אמר: אם תפסו אותו, כנראה שהוא לא היה מרגל כל כך טוב. וזה היה פתח לשיחה מאוד מאוד מעניינית על ה״קריטריונים״ למישהו שטוב בעבודה שלו, במיוחד מרגל. סיפרנו להם עוד על מה שעשה עבורנו אלי כהן (לא סיפרנו איך הוא מת וגם לא שגופתו לא הוחזרה, אנחנו דוגלים בלענות רק על השאלות שנשאלות). במשך שעות רבות אחרי הביקור, הם המשיכו לשאול שאלות על אלי כהן, וכך מצאנו את עצמנו בארוחת צהריים, 4 שעות אחרי הביקור, מחפשים עוד מידע עליו. למזלי, ראיתי באחד הסגרים את הסדרה עליו אז היה לי הרבה מידע ״זמין״ בראש. בכנות מוחלטת, קשה לי לדמיין סיטואציה בה הילדים היו לומדים יותר ומתעניינים יותר בסיפורו של אלי כהן מאשר בכזה מקום.

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מפקדת המודיעין הסורי - המנעול של אלי כהן
המנעול של אלי כהן

בכניסה למפקדה, יש פסל של מנעול עם לב שמוקדש לאלי כהן. המנעול מסמל את הסודות שהצליח לפצח מהצד הסורי, אבל גם העובדה שלא פתח את פיו כשנתפס וסודותיו על ישראל נקברו איתו.

אפרופו, יש משחק דיגיטלי חדש סגנון אסקייפ רום במפקדה שקוראים לו שם קוד: האיש שלנו בדמשק שאמרו להיות ממש ממש מוצלח. אנחנו לא שמנו לב עד אותו הבוקר שאנחנו נמצאים 10 דקות משם, כך שלא הספקנו להתארגן על המשחק בזמן כי כבר היו לנו תוכניות אחרות (סדנת הזכוכית) אבל שמעתי דברים נפלאים על זה. דברו עם דורון: 050-406-6800 או באתר.

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - מפקדת המודיעין הסורי
הגג במפקדת המודיעין הסורי – ק״מ בלבד מסוריה שאפשר לראות מהגג

חשוב לי לציין שלא מתקיימות עבודות תחזוקה במבנה והיא לא הוכשרה למבקרים (וחבל) כך שהכניסה אליה על אחריות המטיילים בלבד.
ניתן ומומלץ לעלות למעלה לגג הבניין, אבל בזהירות. הגג עצמו מאוד גדול וניתן לראות ממנו את רמת הגולן ואת סוריה. האזורים המסוכנים יותר מתוחמים אבל חשוב לשים עין על הילדים. ודבר אחרון: היה לנו ממש ממש קר במפקדה בסוף אפריל, החלונות בפנים שבורים אז הרוחות שם חזקות, במיוחד מוקדם בבוקר, אז אני ממליצה להביא סוודרים אם לא תהיו באמצע אוגוסט.

סטודיו מנדרינה – משחקים באש וזכוכית

הילדים שלכם כבר שיחקו באש (ברשותכם)? שלי כן! במסגרת הטיול שלנו לגליל ולגולן הגענו לסטודיו מנדרינה במושב נטור. לילדים הקטנים יותר זאת סדנה של שעה בה רינה, המקסימה, יש לציין, מדגימה איך אפשר לפסל דברים בזכוכית עם אש, ובחיי שאם בזה זה היה מסתכם – זה היה מהמם. אבל אחר כך הילדים עצמם מפסלים באש! הכל נעשה בהשגחה מלאה, כמובן, כפי שאפשר לראות מהסרטון, והיא מסבירה את הכל מאוד מראש ומדגימה לפני שהיא נותנת לילדים להתקרב לאש.
 
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - משחקים באש - פיסול באש בסטודיו מנדרינה
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים – משחקים באש – פיסול באש בסטודיו מנדרינה
 
הסדנה מתאימה מגיל 4, ומגיל 9-10, יש גם סדנאות ארוכות יותר בהם הילדים יכולים להכין יותר דברים. הילדים שלי בני 6.5 ו-9 כך שלהם התאימה הסדנה הקצרה יותר. לו הייתי רק עם הגדולה, היא היתה בטוח מסתדרת עם הארוכה.
 
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - משחקים באש בסטודיו מנדרינה
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים – משחקים באש בסטודיו מנדרינה
מה שממש אהבתי בסדנה הזאת היא כמה שהיא שונה. לפעמים מרגיש לי שאנחנו עושים את האותם הדברים בנוף שונה, והפעם חווינו משהו שאנחנו לא זוכים לעשות הרבה. בנוסף, מכיוון שזאת סדנה עם אש, זאת סדנת יצירה שמתאימה לכולם ובכל הגילאים. אגלה לכם שגם אני שיחקתי באש ולא ציפיתי – זה היה ממש מגניב! הסדנאות פתוחות כל השבוע חוץ משבת, ואנחנו כמעט פספסנו את ההזדמנות – למרות שהיינו באמצע השבוע (יום שלישי), היה ממש קשה למצוא זמן להגיע.
 
לעוד מידע ולהזמין מקום לסדנא (היא מגבילה כרגע למשפחות/קבוצות שביחד, לא מאחדת אנשים שונים), בקרו באתר: https://bit.ly/3b25RjE

עין קשתות

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - עין קשתות
עין קשתות

כפר יהודי מתקופת המשנה עם בית כנסת מרהיב ועוד עתיקות. כשמגיעים לעין קשתות, נכנסים קודם לראות סרטון קצר באורך של 5 דקות, ואני חייבת לציין שזהו הסרטון הכי תואם קהל שראיתי עד עכשיו. יש סרטונים שונים לילדים ולמבוגרים, וכמובן שראינו את הסרטון של הילדים ונוער. בסרטון יש בחורה צעירה שמסבירה את ההסטוריה של המקום, אבל בצורה סופר עכשיווית, עם גרפיקות ובכלל עריכה שמאוד דומה לסרטון מושקע שנראה בטיק טוק או יו טיוב. גם הילדים וגם אנחנו היינו מרותקים למסך ושאבנו את המידע בשמחה – הלוואי והכל היה מונגש בצורה כזאת כיפית!

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - חפש את המטמון בעין קשתות
חפש את המטמון בעין קשתות

אחרי הסרט, לקחנו מפה מיוחדת שזה מן חפש את המטמון/חדר בריחה של המתחם שנועד לחבר את הילדים לאתר. היו חלקים שהיו קלים אבל אחרים קצת קשים לבני ה-6.5 שלי, אבל בת ה-9 מילאה את רוב התוכן שם די בקלות, ובכלל הם ממש חיפשו בכל האתר את הרמזים. כשחוזרים למרכז המבקרים, מי שמילא את הכל מקבל פרס קטן. אני בכללי מאוד בעד השאלונים האלו שמוסיפים אלמנט של משחק ללמידה, כבר היינו בכמה אתרים שעושים דברים דומים וזה תמיד מושך את הילדים פנימה יותר. יש עלות נוספת עבור המשחק, 15 שח למשפחה, ולגמרי שווה את המחיר בעיניי. את המשחק אפשר לרכוש רק בקופה, לא אונליין.

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - בית הכנסת בעין קשתות
בית הכנסת בעין קשתות

הסיור עצמו הוא עצמאי ואורך בסביבות 45 דקות עד שעה, תלוי בקצב שלכם, וצריך להזמין באתר כרטיסים מראש. העלות היא 25 שח למבוגר ו-15 שח לילד מגיל 5. יש גם סיורים מודרכים ואירועים מיוחדים בהם אפשר להתעדכן באתר, וביוני יש כמה סיורי שקיעה שבטח יהיו מטריפים במסגרת פסטיבל ארץ הגולן כי רואים משם את הכנרת וגם ביום הכלל יפהפה.

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - עין קשתות
עין קשתות

מבחינת נגישות, חשוב לדעת שהוא רק חלקית נגיש אז עדיף לקחת מנשא אם אתם עם תינוקות או פעוטות. מרכז המבקרים נמצא על הר ויורדים למטה כדי לראות את העתיקות. האזור מוצל חלקית אז חשוב לקחת כובעים וקרם הגנה בקיץ (כשהיינו עוד היה יחסית קריר והשמש לא היתה חזקה). יש כמה מקומות עם ספסלים מוצלים למי שרוצה לעצור בדרך, והרבה שילוט שמספר את ההסטוריה של המקום ועל מה מסתכלים.
עין קשתות פועל לפי התו הסגול, כלומר צריך לעטות מסכות בפנים, ויש עמדות אכוג׳ל במרכז המבקרים.

למידע והזמנת כרטיסים: https://einkeshatot.org.il/tours

ראפטינג נהר הירדן

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - ראפינג נהר הירדן
ראפינג נהר הירדן
זאת היתה הפעם הראשונה שלנו כמשפחה בראפטינג וזה התאים לנו בול! הגענו למתחם ועברנו הדרכה קצרה על הראפטינג ומה לעשות בכל מיני סיטואציות, שמנו חגורות הצלה ויצאנו לדרך. החלק הראשון של הרפאטינג איטי יותר וזה היה לנו מצויין מכיוון שאף פעם לא יצא לנו לעשות את זה, ובטח שלא ביחד, ובאמת לקח לנו איזו רבע שעה להתאפס על עצמנו ולמצוא את הדרך הכי טובה. בהדרכה אמרו לנו שקצת אחרי שנעבור שני גשרים, המים יסחפו אותנו יותר ויהיו מהירים יותר, כך שלקטנים שלנו (בני 6.5) נתנו להשיט אותנו דווקא יותר קרוב להתחלה כשהיה פחות צורך בכוח. אגב, אנחנו הכנו אותם מראש שהם יהיו בחלק הראשון ואנחנו החלק השני. הבכורה בת 9 ומאוד חזקה אז אמרנו לה שתוכל לעשות בשני החלקים כל עוד זה לא מהיר מדי או דורש יותר מדי כוח. תיאום הציפויות הזה מאוד חשוב, בעיניי, ומנע בעיות של ״עכשיו תורי, עכשיו תורי״ שהיו קצת הורסים את החוויה.
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - ראפינג בנהר הירדן
ראפינג בנהר הירדן
 
ובאמת, אחרי שעברנו את שני הגשרים הזרימה היתה חזקה יותר, אב א מפחידה. היו שניים- שלושה חלקים שבאמת זזנו המון ומהר והילדים היו בשמיים מאושר. בסוף המסלול יש אוטובוס שעוזב כל 10 דקות בערך ומחזיר את כולם למתחם.
 
ובכלל, אף ילד לא נפל למים אז מבחינתנו זה היה יום מוצלח.
 
אנחנו לא ידענו מראש, אז אני מספרת לכם עכשיו, אבל במתחם יש הרבה יותר מאשר רק ראפטינג. יש להם אומגה לתוך המים, פיינטבול, טרקטורונים לילדים, קייקים, קיר טיפוס ועוד אטרקציות שם, כך שבקלות אפשר לבלות שם חצי יום. אני מצרפת בתמונות גם את המחירון המלא של האטרקציות שלהם.
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - ראפינג בנהר הירדן
ראפינג בנהר הירדן
 
במתחם יש גם מסעדה עם ארוחות ב-50 שח (למשל המבורגר+צ׳יפס+שתייה קלה) ויש גם חטיפים וגלידות ועוד. שימו לב שיש הטבות והנחות להמון אטרקציות בגליל ובגולן (ובכלל בארץ) וגם מועדונים כגון חבר, בהצדעה, ביחד בשבילך, ועוד.
 
לפרטים נוספים: https://www.rafting.co.il

תופעת טבע

הגענו אחרי יום עמוס ב-20:00 לסוג של מופע אורקולי בפארק הירדן אחרי יום ממש ארוך והילדים נרדמו באוטו בדרך, אז היינו ככה קרובים ללבטל – ואיזה מזל שלא ביטלנו!

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - תופעת טבע בפארק ירדן
אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים – תופעת טבע בפארק ירדן

נפגשים בכניסה (תכף אספר על זה עוד) ומכיוון שאני לא רוצה להרוס לכם את ההפתעות – גם למבוגרים – אגיד רק שעוברים בעזרת מדריכות מספר תחנות שיש בהם שילוב של אלמנטים ויזואלים וקולות שכולכם תזהו. הילדים עפו על זה, אנחנו עפנו על זה, והשעה הזאת עברה ממש ממש מהר.
ברוב התחנות היה גם קצת מידע חינוכי (למשל שבזלת היתה פעם לבה) ובמקרה עברנו ליד נחל בזלת למחרת והילדים התלהבו ושאלו אם זה נחל שעשוי מלבה – כלומר, הם זכרו הרבה מהדברים שסיפרו.

העלות עצמה מאוד נמוכה בעיניי שווה לגמרי – 30-35 לאדם. צריך להזמין מקום מראש כי זה סיור מודרך. בקיץ יש יותר קבוצות, והמופע רץ מסביבות פסח עד אחרי חגי תשרי. בחורף הוא לא פעיל בגלל הרטיבות.

אטרקציות ברמת הגולן למשפחות עם ילדים - תופעת טבע בפארק ירדן
תופעת טבע בפארק ירדן

כמה פרטים טכנים: השביל עצמו מונגש לעגלות. אנחנו היינו בסוף אפריל והיה קריר בערב אז כדאי להביא סוודר אם לא מגיעים באמצע הקיץ. המסלול מואר מספיק כדי ללכת בלי בעיה בשבילים ויש נקודות ממש יפות של הירדן תוך כדי. המדריכות מאוד זרמו עם הקבוצה ובמקומות שהילדים רצו להשאר יותר – נשארנו.

דבר אחרון: בוויז רושמים ״תופעת טבע פארק הירדן״ וזה מוביל לחניון. יש שילוט לנקודת ההתחלה, אבל הכי קל ללכת ישר בשביל עד לכביש ואז לפנות שמאלה. המקום יהיה מצד ימין, יש שער בכניסה.

לפרטים והרשמה באתר

 

גילוי נאות: הוזמנו לחלק מהאטרקציות האלו כדי לספר לכם עליהן, אבל כל מה שרשמתי פה היא דעתי הכנה. 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים