אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה על אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים נכתב על ידי אושר מקובר, אחת ממנהלות קבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים שנמצאת ברילוקיישן במומבאי.

מומבאי (בעבר בומביי) היא העיר הגדולה (וכנראה הצפופה) בהודו. באופן רשמי היא מונה כ-20 מיליון תושבים, כאשר הדיווחים טוענים שיש עוד כ-10 מיליון שאינם רשומים. היא מהווה את המרכז התעשייתי של הודו, וגם את מרכז הפעילות של בוליווד, שהוא מרכז יצירת הסרטים השני בגודלו בעולם אחרי הוליווד. אנחנו צוחקים שמזג האויר במומבאי הוא חם, חם מאוד ומונסון. עונת הגשמים היא מאמצע יוני ועד סוף ספטמבר לרוב. עונת החורף נחשבת פה בין נובמבר לפברואר ואז הטמפרטורות נעימות יותר, ואילו הקיץ מתחיל במרץ.

קצת מידע על מומבאי

אגם פאוואי

נהוג לחלק את מומבאי ל 3 חלקים:

  • דרום מומבאי הוא החלק העשיר יותר, התיירותי יותר וגם הנקי ביותר. לאזור זה אסורה כניסת הריקשות. האזור מכיל כמה מהמוקדים התיירותיים העיקריים של העיר כגון Gateway of India, מוזאון Dr. Bhau Daji Lad (לשעבר מוזאון ויקטוריה ואלברט), ואת השייט שיוצא למערות אלפנטה, אתר שימור עולמי של אונסק”ו.
  • מרכז מומבאי מכיל כמה מהשכונות האהובות בעיר, בנדרה מערב ו-BKC, ג’והו (Juhu, מוקד תעשיית הסרטים), ופאוואי (Powai). שם גם יש כניסה לפארק הלאומי Sanjay Gandhi National Park, התופס לא פחות משישית מגודלה של מומבאי.
  • צפון מומבאי מכיל שכונות עניות יותר. הוא פחות מרכז תיירותי אלא יותר תחנת מעבר לאטרקציות מחוץ לעיר. עדיין, לחובבי הקולינריה ניתן למצוא פה כמה מוסדות קולינריים מקומיות הפועלים עשרות שנים עם אוכל הודי מסורתי.

אינטרנט ותקשורת

במלונות תמיד יש וויי פיי, אבל בניגוד למקומות תיירותיים אחרים, לא כזה קל למצוא ויי פיי במקומות ציבוריים. בימים הראשונים שלנו במומבאי, כשעוד לא הספקנו להתארגן על הכל בבית החדש, עשינו את ה-eSim של איירלו שעבד לנו מצויין. בכתבה שלנו על הסים תוכלו לראות אם זה מתאים לכם וגם לקבל $3 הנחה בהזמנה הראשונה של הסים.

תשלומים במומבאי והודו בכללי

בעוד בתי המלון מקבלים כרטיסי אשראי בינלאומיים, הרבה עסקים ברחוב לא יקבלו אותו. בנוסף, תשלום לאובר, למשל, לפעמים לא יעבור עם אשראי בינלאומי. אני ממליצה בחום להצטייד בכמות טובה של מזומן, ככה שלא תתקעו. אפשר להחליף כל פעם קצת. אל תסתובבו עם הרבה עליכם, אבל תדאגו שיהיה לכם זמין.

התניידות במומבאי

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - משפחה בריקשה
ריקשה

יש מספר צורות להתנייד במומבי, אותן נפרט פה:

  • הסעות המונים (תחבורה ציבורית קלאסית) – במומבאי יש אוטובוסים, רכבות ומטרו. המטרו חדשה יחסית ונפתחה לאחרונה, אבל כרגע יש רק 3 קוים פעילים בעיקר בצפון העיר. הרכבות צפופות מאוד וכנ״ל האוטובוסים, ולעיתים רבות גם ללא מיזוג. אני פחות ממליצה עליהם בתוך העיר עם ילדים. תחנות הרכבת גם עמוסות בצורה יוצאת דופן.
  • מוניות/ריקשות – צבועות בשחור וצהוב אם ללא מיזוג או cool cab באפור כחול. בדרום העיר אין ריקשות אבל מרכז העיר וצפונה משופע בהן. בינינו, אם אתם באים עם ילדים, סביר שתסעו בעיקר בריקשה. הילדים שלי פה כבר חמישה חודשים ועדיין מבקשים ריקשה בכל הזדמנות.
  • אובר/ אולה – קשה מאוד לתפוס בשעות העומס (בוקר, אחר צהריים ערב). בעיני הם לא מאוד אמינים. קרה לי כבר יותר מפעם אחת שאחרי שאישרו נסיעה ביטלו אותה.
  • רכב צמוד ונהג – הדרך הכי נוחה להתנייד במומבאי בעיניי. נהיגה במומבאי היא נהיגה בג׳ונגל וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון שהם נוהגים בצד שמאל. רכב פלוס נהג ל-8 שעות בתוך מומבאי יעלה בטווח שבין 100-200 שקלים ליום, כתלות בגודל הרכב. תצטרכו להוסיף על כבישי אגרה ועל חניות/חניונים. בעיני במחיר הזה ולאור הנוחות, זה no brainer. חברים שלי ממליצים על החברה Savaari, וחשוב לדעת שצריך לשלם במזומן כי הם לא מקבלים כרטיסים בינלאומיים לרוב. אנחנו השתמשנו בשירותים של Dhruv Travels Away, איתם אפשר לקבוע בוואטסאפ בטלפון: +91-98333-84333. הנהגים שלו הגיעו בזמן, הרכבים היו נקיים והמחיר הוגן לעומת מה שבדקתי. שימו לב שההשכרה היא לפי שעות אז צריך לוודא לחתום לנהגים בסוף כל יום על שעות העבודה שלהם כדי שלא יוסיפו שעות.

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים

מומבאי מונורייל

המונורייל

לילדים שאוהבים רכבות אפשר לקחת את זה צעד אחד קדימה ולעשות סיבוב במונו-רייל. המונו-רייל הוא קו יחיד באזור הדרומי יותר של מומבאי, הנוסע על גשר ייעודי במסילה בודדת.

פארק Bhavan

כיף ב-פארק Bhavan

פארק בטבע של מומבאי המכיל קירות טיפוס ואטרקציות עם חבלים. הוא פתוח לבודדים רק בימי ראשון מ-14-18 ברישום מראש. כניסה במחיר של 170 רופי לאדם (כ-8 שקלים) מעל גיל 3.

מוזאון Dr. Bhau Daji Lad

מוזיאון Dr. Bhau Daji Lad

המוזיאון, בן 150 שנים, מכיל מבחר גדול מאוד של ממצאים ארכיאולוגיים, מפות עתיקות וחדרים מרשימים ומיוחדים. יש פה מיקס של תערוכות קבועות ומתחלפות וילדים שזה מתאים להם יכולים להעביר פה כמה שעות באטרקציה ממוזגת.

Elephanta Island

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - פסלים ב-Elephanta Island
אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים – Elephanta Island

ההגעה לאי היא בהפלגה של כשעה היוצאת מ-Gateway of India, שהיא אטרקציה בפני עצמה. באי יש מערות עם כמה מהפסלים המפורסמים ביותר בהודו. כדי להגיע למערות ולפסלים יש לטפס כ-120 מדרגות. יש אפשרות לשכור מושב עם סבלים. אפשר להגיע לטיפוס בנסיעה או בהליכה של כשני קילומטרים. אם מגיעים עם ילדים, יש רכבת צעצוע שרצה לאורך כקילומטר שמקרבת לגבעה בה נמצאות המערות.

Gateway of India and Taj hotel

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים – חגיגית חנוכה ב-Gateway to India

מונומנט שנבנה בתחילת המאה ה-20 להאדרת ביקורו של המלך ג’ורג’ החמישי בהודו בשנת 1911, שהיה המלך הראשון לבקר בהודו. אבן הפינה הונחה ב-1913 והבניה הסתיימה ב-1924. השער מסמן באופן סמבולי את הכניסה להודו, דרך הנמל המרכזי של הודו. בנוסף, כשהבריטים עזבו ב-1948, באופן סמבולי החיילים הבריטים האחרונים עזבו דרכו, ונתנו להודו את עצמאותה.

מלון הטאג׳

צמוד אל השער יש את מלון הטאג’, מלון ענק ומפואר שנפתח ב-1903. המלון ידוע גם בשל מתקפת הטרור בשנת 2008. אם אתם כבר באזור כנסו ללובי המפואר ותסתובבו קצת. המלון היפיפה הוא ללא ספק השראה למלונות ההודים הגדולים ולפאר שהם מכילים בלובי.

Lonavala

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - מבטח מרחוק על Lonavala
Lonavala

אם כבר נסעתם עד מומבאי, אני ממליצה בחום לשמור לכם 3 ימים ולנסוע ל-Lonavala. היא ממקומת בגבעות במרחק של כ-80 ק״מ ממומבאי ומכילה נוף ירוק ומשגע והמון אטרקציות לילדים, בינהן אחד מפארקי המים הגדולים בהודו.

Sanjay Gandhi National Park and Kanheri Caves

Kanheri Caves

פארק לאומי המתפרש על שישית משטחה של מומבאי, כ-87 קילומטרים רבועים. הפארק יושב על הדרך היבשתית העתיקה שבין שניים מהנמלים הגדולים ביותר של העת העתיקה, שסחרו עם מסופוטמיה ויוון, ומכיל פסלי ענק מהתקופה של 400 לפני הספירה. בנוסף, בפארק אוכלוסיית נמרים גדולה (באופן כללי אוכלוסיית הנמרים של מומבאי מהווה את הריכוז הגדול ביותר של נמרים באסיה), ומגוון גדול של חיי בר.

צפיה בנדידת הפלמינגו

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - ילדה בסירה מתסכלת בנדידת הפלמינגו
נדידת הפלמינגו

בעשור האחרון הפלמינגו השתלטו על מומבאי בעונת הנדידה, וכ-130 אלף ציפורים עוברות פה בתקופה שבין דצמבר למאי. ההמלצה היא ללכת יותר לכיוון סוף ינואר ואילך. הצפיה בפלמינגו נעשית בדרך כלל תוך כדי שיט בסירה בנחל. המחיר הסביר הוא כ-700-900 רופי (30-40 ש״ח) לאדם בסירה, מעל גיל שנתיים. מדריך טוב יזהה לכם מיני ציפורים נוספות בדרך.

Water Kingdom

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - מתקנים ב-Water Kingdrom
Water Kingdrom

פארק המים הגדול בהודו ואחד מהגדולים באסיה. האתר מאוד נוח ומפרט על המתקנים השונים בחלוקה לגילאים. עלות למבוגר 1,400 רופי (61 ש״ח) וילד (לפי גובה!) 875 רופי (38 ש״ח).

Ovalekar Wadi Butterfly Garden

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - פרפרים ב-Ovalekar Wadi Butterfly Garden
Ovalekar Wadi Butterfly Garden

חוות הפרפרים ממוקמת בפרבר של מומבאי, הנקרא טאנה (Thane). אפשר לראות את שלבי הגדילה השונים של הפרפרים ולראות מגוון גדול של זנים. מתאים בעיני לילדים הצעירים יותר, עד גיל 7-8.

סיור בשכונות הסלאמס והמכבסה

המכבסה – באדיבות הדר מקובר-מרום, מארגנת סיורי אומנות מסורתית ברחבי העולם כולל בהודו

ממליצה בחום לבקר קצת במומבאי של פעם, בשכונות העניות יותר בדרום העיר והמכבסה הענקית של מומבאי. זה נותן פרופורציה אבל זה גם מראה מרתק.

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - תמנות של שוק קרופורד
שוק קרופורד – באדיבות הדר מקובר-מרום, מארגנת סיורי אומנות מסורתית ברחבי העולם כולל בהודו

לא לפספס אם אפשר את שוק קרופורד. יש לא מעט מדריכים מומלצים באנגלית שאפשר לקחת לסיור מאורגן ואני בטוחה שבבתי המלון ידעו לעזור. הסיור הזה מומלץ באתר של גט יור גייד וגם זה בקלוק אבל שימו לב שהוא כולל נסיעה בתחבורה ציבורית רגילה (לשיקולכם, כמובן). בנוסף, יש את הסיור של Slumdog Millionaire שמומלץ גם הוא.

Sassoon dock ושוק הדגים

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - תמונות של השוק והבניינים ב-Sasson Docks
אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים – Sasson Docks

אחד מרציפי הנמל העתיקים במומבאי ששופץ לאחרונה וניתן כבמה פתוחה לאמנים כחלק מפסטיבל עירוני. מאז כל שנה הוא משנה קצת את פניו, אבל תמיד נשאר צבעוני ושמח מאוד. הפסטיבל הנקרא Urban Art Festival הוא בין אמצע דצמבר לאמצע פברואר כל שנה, אבל שאריות ממנו נשארות תמיד.

משחקיות

אטרקציות במומבאי למשפחות עם ילדים - ילדים משחקים ב-Kidzania
Kidzania

מאחר ומומבאי עיר ענקית עם המון ילדים, יש פה תרבות מאוד חזקה של Play café. משחקיות ג’ימבורי גדולות עם אזורי ישיבה להורים וצוות שמשגיח על הילדים. הגדולה והמעניינת בינהן לטעמי היא Kidzania שהיא עיר ילדים עם בנק, מפעלים, מספרות, דואר ועוד והילדים בעצם משחקים בעולם המבוגרים. עובדים כדי להרוויח כסף ואחר כך מבזבזים אותו. אפשר גם לבדוק את Bounce ואת המשחקיה של המליס בקניון הענק Jio World Drive. יש גם את WOOP, שהוא פארק משחקים על ספידים שמכיל הרבה מאוד אזורי משחק ענקיים המתאימים לגילאים שונים (ודווקא לילדים הקצת גדולים יותר). יש אזור טרמפולנית, בריכת כדורים ענקית עם מגלשות, פארק חבלים, קירות טיפוס, אזור מציאות מדומה ועוד.

Imagica

פארק המים Imagica

פארק שעשועים גדול הממוקם כשעה וחצי צפונית למומבאי, על הדרך לאחד מהאזורים המומלצים במחוז – Lonavala. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש.

Marine Walk

סיור מודרך באחד מחופי מומבאי בשעות הבוקר המוקדמות המראה ומציג את המגוון הרחב של בעלי חיים החיים בחוף. מומלץ מגיל 5 ומעלה. משך הסיור כשעתיים והוא עולה 550 רופי לאדם (כ-25 שקלים). אנחנו עושים את הסיורים האלו (גם הפלמינגו, וגם סיורים ביערות) עם חברה שנקראת Wildnest . אפשר לשלוח להם ווצאפ: +919967056674.

סיור על יהדות מומבאי

אחד מבתי הכנסת

ליהדות מומבאי יש הסטוריה ארוכה בעיר כולל בתי כנסת מפוארים. בסיור עוברים גם במכבסה ב-Dhobi Ghat וה-Sassoon Docks שנבנו על ידי יהודים מבגדד. זה סיור של חצי יום ברכב פרטי וממוזג.

באנג׳י מגיל 10

באנג׳י

לאלו מכם שמחפשים אקסטרים, תוכלו לעשות באנג׳י עם מתבגרים ב-Kolad.

ספורט מים ב-Kolad

ספורט מים ב-Kolad

מגוון פעילויות מים במחירים מאוד מאוד נמוכים ומשתלמים (בכל זאת, הודו). בננות, רפטינג ועוד. את כל האפשרויות תוכלו לראות פה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים