פארק לגולנד גרמניה – המדריך המלא מאת הדס שווקי-תימן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה הופיע לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של הדס.
חזרנו מהטיול שכלל ביקור בפארק לגולנד בגרמניה, כתבתי פוסט (ארוך מעט) שמפרט על הביקור כי היה חסר לי לפני שנסענו – מקווה שיעזור למישהו 🙂 התכנון המקורי שלנו היה לטוס למינכן במטרה לחצות את הגבול לאוסטריה ולשהות באיזור זלצבורג, אבל אחרי שהזמנו את כרטיסי הטיסה גילינו שלא רחוק ממינכן (כשעה נסיעה) ישנה אחת האטרקציות הכי מסעירות באירופה, לפחות עבורנו ועבור הילדים שלנו – לגולנד גרמניה. שינינו קצת את התוכניות כך שנוכל לחזור למינכן יומיים לפני הטיסה חזרה בשביל הביקור בלגולנד (לילה אחד לפני הביקור ולילה אחד לפני הטיסה חזרה).
שריינו מקום בעיירה שנקראית Augsburg שנמצאת חצי הדרך ממינכן ללגולנד, וגם לא רחוקה משדה התעופה בשביל הטיסה שהיתה יום אחרי. בדיעבד היתה החלטה מוצלחת, גם להיות מחוץ לעיר על כבישים ראשיים (לא עניין אותנו הפעם לבקר במינכן עצמה) וגם המלון היה מוצלח מאוד, חדש ונקי עם ארוחת בוקר הכי טובה שראיתי באירופה (רק קחו בחשבון את המיקום שלו בתוך איזור תעשיה כך שאין כלום מסביב. לנו זה לא הפריע כי המטרה היתה גישה נוחה לשדה תעופה וללגולנד). שם המלון הוא Hotel Sonnenhof.

סוגי כרטיסים

את הכרטיסים הזמנו יום לפני אונליין (41 יורו לאדם, מתחת לגיל 3 לא משלמים) וגם הזמנו מקום חניה ב-6 יורו, לפי מה שהבנו זה די הכרחי וחוסך התעסקות עם החניה אחר כך. אגב, היה כתוב להדפיס ולא הדפסנו, והיה בסדר גמור והראנו את הכרטיס בטלפון.
בבוקר קמנו יחסית בעצלתיים כי מסתבר שלגולנד נפתח רק ב-10, אבל הגענו קצת לפני ובאמת כבר היתה שיירת מכוניות לכניסה, ככה שעדיף לתכנן להגיע חצי שעה לפני בשביל החניה והעמידה בתור לכניסה, על מנת לא לבזבז זמן מיותר. האתר נסגר ב-19, וחלק מהמתקנים כבר נסגרים אחר הצהריים כתלות במזג האוויר והחשיכה, ככה שרוצים לנצל כל רגע.
כשהגענו, ביררנו על כרטיס אקספרס לקיצור תורים, ויש שלושה סוגים:
  • הבסיסי ב-20 יורו לאדם שנותן אפשרות להזמין מקום מראש בתור ומודיע לך כשתורך מגיע (פשוט ״עומד בתור״ בשבילך)
  • השניים האחרים פרימיום וגולד מקצרים את התור ב 50% וב 90% בהתאמה ועולים 35 יורו ו 80 יורו לאדם בהתאמה

היינו עם שני ילדים, בת 9 ובן 2.5, ככה שעשינו חשבון שלקנות שני כרטיסי בסיס יהיה משתלם מאוד (לקטן לא היינו צריכים כרטיס אקספרס) כי תמיד אחד המבוגרים יכל להיכנס עם ילד או שניים, ובדיעבד זאת היתה החלטה מאוד מוצלחת. עם הכרטיס הזה מגיעים לתור המיוחד של האקספרס וישר נכנסים לא מחכים בכלל בתור, כשהגענו היינו תמיד ראשונים וזה היה נהדר. זה דורש קצת תכנון מראש ובדיקה של איזה מתקנים נמצאים באיזה מרחק הליכה ומתאימים לאיזה גיל, אבל לדעתי שווה את זה. מה גם שאנחנו היינו ביום יחסית רגוע לא בעונה, בסוף פסח אחרי Easter, אמנם בשבת, שאמור להיות יותר אנשים, אבל היה יום קריר ביותר אז התאזן, ועדיין היו תורים בכל מקום.

הבנו שאחת מנקודות התורפה של הפארק היא התורים הארוכים, כך שאם נוסעים בתקופה יותר עמוסה כמו בעונת הקיץ הייתי ממש שוקלת לעשות את אחד מהכרטיסים האחרים שקצת יקר אבל יכול לעשות הרבה שקט ולחסוך עוגמת נפש של המתנה בתורים, בעיקר עם ילדים קטנים. עם הקטן זה היה בלתי אפשרי אחרת, הוא לא הצליח לעמוד בתור אפילו קצר של 10 דקות, ככה שעם האקספרס היה הרבה יותר פשוט אפילו לא בעניין של להספיק יותר.

האפליקציה של הפארק

לפארק יש אפליקציה ממש נוחה ושימושית, צריך לשחק איתה קצת עד שמבינים איך הכי קל להשתמש בה, שזאת עוד סיבה להגיע לשם לפני הזמן (לא חושבת שהיא עובדת אלא אם כן נמצאים במקום). היא נותנת הרבה אפשרויות וכמעט שבלתי אפשרי לנווט בלעדיה, למרות שהפארק עצמו לא גדול הוא מאוד מבלבל.
באפליקציה אפשר לחפש מתקן מסוים, לראות את זמני ההמתנה בלייב, ולחפש אטרקציות, מופעים, אוכל ושירותים ולהשתמש באפשרות ניווט שמביא אותך כמו ווייז עד למקום. אפשר לפלטר מתקנים אפשריים לפי גיל וגובה, לפי מרחק ממך כרגע ולפי זמן ההמתנה, מה שעוזר מאוד לתכנן בעיקר אם יש את האקספרס. מהר מאוד מבינים מה המתקנים ה״שווים״ שאליהם יש תור ארוך יותר ולהזמין אליהם מקום.
הזמנת המקום עם האקספרס פשוטה ביותר, וכשמזמינים מקום למתקן אחרי שמגיע תורכם אפשר לנצל את ההזמנה בלי הגבלת זמן כלומר לא חייבים להיות בדקה שהגיע התור, אבל אי אפשר לשריין לשניים במקביל ככה שעד שלא מנצלים או מבטלים אי אפשר להזמין למתקן אחר. יכלנו גם אני וגם בעלי לעשות לוגין עם אותו משתמש שעל שמו הכרטיסים ולנצל אותם פעם אני ופעם הוא, למרות שזה לא הכרחי כי אחרי שאחד מזמין ומגיע תורכם מופיע ברקוד שאיתו נכנסים למתקן, ככה שאפשר שטלפון אחד ינהל את העניין ולצלם מסך ולשלוח לשני (בהנחה ששניהם עם אינטרנט – יש גם במקום וויפיי אבל לא חזק מאוד).

מידע על האטרקציות

מבחינת הפארק עצמו, יש המון מה לעשות לכל הגילאים. התחושה שלי היא שבני נוער ימצו אותו די מהר כי אין הרבה מתקני ״אקסטרים״, אבל באמת שיש מגוון גדול. חוץ ממתקני לונה פארק קלאסיים, יש נקודות עניין כאלה ואחרות, מתחמי גינות שעשועים עם מגלשות ונדנדות לכל הגילאים, איזור דופלו לקטנטנים עם בתים קטנים של תחנת משטרה, בית חולים וכ״ו, מזרקת כלי נגינה אינטראקטיבית, חנויות לגו ומזכרות כמובן, ומפעל לגו שאפשר לבקר בו (אנחנו לא הספקנו).
וכמובן, יש המון פסלי לגו בכל מיני צורות וגדלים שמפוזרים בפארק ומהווים קודאק מומנט בכל פינה. כמו כן, חלק גדול מהפארק הוא איזור כמו מיני ישראל של דגמי לגו של ערים באירופה, חלקים מהם זזים ועושים מוזיקה. לא רק שאפשר להסתכל ולהנות, יש גם נקודות פעילות שאפשר להרים מנופים, ללחוץ על כפתור ומים מושפרצים, מוזיקה מנגנת ועוד. הקטן שלי היה מוקסם ולא פספס שם אף נקודה, זה העסיק אותו זמן רב בזמן שהגדולה היתה עם בעלי במתקנים שהוא לא יכל לעלות עליהם, נחמד מאוד.

אוכל בפארק

מבחינת אוכל, אנחנו גם הבאנו איתנו נשנושים וסנדוויצ׳ים, וגם קנינו שם השלמות. יש מגוון גדול והרבה נקודות מכירה, ומחירים סבירים למדי כראוי לגרמניה. לקראת הצהריים היו הרבה תורים בכל מקום כך שגם פה הייתי מנסה לתכנן לפני או פשוט להביא אוכל אתכם. האירופאים הסתובבו עם עגלת קמפינג לכל הציוד והאוכל ואפילו הביאו צידניות ופתחו שולחן (יש בכל מקום פינות ישיבה וספסלים) ככה שהרגשנו בארץ מהבחינה הזאת. 😊
עוד פרט – אנחנו היינו ביום קריר ביותר ואפילו טפטף קצת, אבל לא הפריע להנאה. אם מזג האוויר חם מאוד או גשום מאוד אין הרבה מקומות ״מסתור״ אז כדאי להיערך בהתאם עם כובעים/ מטריות ומעילי גשם. מה שכן, יש כמה אטרקציות עם מים שהיו נראות מאוד נחמד ליום חם, אז אם באים בתקופה כזאת הייתי מביאה אפילו בגדי החלפה למקרה שנרטבים.
אנחנו כאמור היינו יום שלם (כמעט – בשעות אחר הצהריים, הקטן שלא ישן צהריים והיה גמור וכבר לא נחמד במיוחד אז נאלצנו ללכת שעה לפני שנסגר), וממש לא מיצינו שם הכל. היינו יכולים להיות עוד יום בכיף מבחינת תעסוקה, אבל האמת שיום אחד אינטנסיבי הוא ממש מעייף לא היינו יכולים לשרוד יומיים כאלה 😊.

המלצות ומידע חשוב מעוד חברי הקהילה:

  • המתקנים לפי גובה, מומלץ להגיע עם ילדים עם מינימום גובה של מטר כדי להנות מהפארק
  • הלינה בפארק יקרה מצד אחד, מצד שני היא כוללת יומיים כניסה לפארק
  • הלינה בפארק היא חוויה בפני עצמה. בכפר הנופש יש המון גני שעשועים מגניבים מאוד, וגם החדרים אטרקציה מבחינת העיצוב.יש מלון הפיראטים,צימרים של המדבר ועוד.
  • יש גם מלון מחוץ לפארק שאפשר לישון ממש קרוב
  • מומלץ לבדוק מראש מה המתקנים הכי פופולארים ולתכנן אותן לבוקר אם רוצים להמנע מתשלום נוסף על הכרטיסים המהירים
  • הפארק לא פתוח כל השנה, לרוב רק בין אפריל לנובמבר
  • הילד/ה חוגגים יום הולדת? אם הם עד גיל 12 – הם יכולים לקבל כרטיס כניסה חינם ביום ההולדת! צריך למלא מראש את הטופס הזה ולהוסיף אישור כגון תעודה לידה
  • אפשר להגיע לפארק ממינכן בתחבורה ציבורית. רכשו את ה-Bayern Pass וקחו את ה-RE9 ל-Günzburg. זמן נסיעה בערך שעה ו-45 דקות. משם יש שאטל מיוחד שמגיע ישירות לפארק
  • שימו לב שיש ימים שפתוח מאוחר יותר, ומצד שני – ימים שסגור. בדקו באתר מראש לגבי התאריכים האלו
  • עדיף תמיד להגיע באמצע השבוע ולא בסוף השבוע, כששלישי-רביעי לרוב הכי פחות עמוסים
  • אפשר לבקש צמידים לילדים עליהם אפשר לכתוב את המידע שלכם למקרה שהם ילכו לאיבוד

מתקנים מומלצים:

  • Flying Ninjago – התור לרוב ארוך
  • Lego Ninjago
  • Power Builder
  • Dragon Hunt
  • Fire Dragon – תורים כבר בפתיחה, אז תתחילו שם
  • Temple X-Pedition
  • Lego Rennen (The Great Lego Race)
  • Junior Driving School
  • Royal Joust – מתאים לקטנים והתורים לרוב יחסית קצרים

מלונות מומלצים ליד לגולנד גרמניה

Legoland Feriendorfֿ

LEGOLAND Feriendorf – מתוך האתר הרשמי

המלון אמנם לא נמצא בפארק עצמו, אבל הוא במרחק כמה דקות הליכה (תלוי איפה החדרים שלכם) והוא מלא באטרקציות כמו באולינג, פארק חבלים, 18 גני שעשועים ועוד. הבילוי במלון היא אטרקציה בפני עצמה! במתחם יש ארבע מסעדות ושני ברים והחדרים מקושטים בכל מיני סגנונות, כמו פיראטים ומכוניות מירוץ. ניתן לרכוש במלון כרטיסים מוזלים לפארק. חדרי המשפחה יכולים להכיל עד 6 אנשים.

הזמינו בבוקינג

EuroHotel Günzburg

EuroHotel Günzburg – מתוך האתר הרשמי

עוד מלון שותף של לגולנד, במלון יש גני שעשועים, פינת ילדים, באולינג ועוד אטרקציות והוא נמצא במרחק 5 דקות נסיעה מלגולנד. המלון מציע חנייה חינם לאורחים. חדרי המשפחה יכולים להכיל עד 4 אנשים.

הזמינו בבוקינג

Hotel Bettina Garni

Hotel Bettina Garni – מתוך האתר הרשמי

מלון במרחק כמה ק״מ מהפארק עם חדרים לעד 5 אנשים. ההזמנה כוללת ארוחת בוקר וחנייה חינם במתחם. במלון יש גם חדר משחקיים לילדים קטנים עם יצירה, ואפשר גם לשכור משחקי מחשב.

הזמינו בבוקינג

vista-apartments

vista-apartments – מתוך האתר הרשמי

דירות במרחק 2 ק״מ מלגולנד עם מקום לעד 8 אנשים. הדירות מגיעות עם מטבח מאובזר במיקרו, מדיח, מקרר, קומקום ומכונת קפה, ויש בו ויי פיי חינם. בקיץ יש גם בריכה שבפתוחה לאורחים.

הזמינו בבוקינג

Pension Gästeparadies

Pension Gästeparadies – מתוך האתר הרשמי

פנסיון עם דירות לעד 6 אנשים במרחק 10 דקות הליכה מלגולנד. הדירות יש מטבחון מאובזר במקרר, מיקרו, טוסטר, כיריים, תנור, מדיח, קומקום ומכונת קפה. אפשר להזמין ארוחת בוקר בעלות נמוכה.

הזמינו בבוקינג

Ferienwohnung Ebersbach

Ferienwohnung Ebersbach – מתוך האתר הרשמי

מלון דירות במרחק 2.5 ק״מ מלגולנד עם דירות שיכולות להכיל עד 5 אנשים. בדירות יש מטבח מאובזר במקרר, תנור, כיריים, מדיח, קומקום, מכונת קפה וטוסטר ואפשר לבקש כסא אוכל לתינוק. בדירות יש משחקים לילדים.

הזמינו בבוקינג

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים