סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת דודי זוהר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

מהרגע שעשינו רילוקיישן לבלגרד שבסרביה לפני שנה, סימנתי לי את בוסניה כיעד חם שאנחנו ממש חייבים לנסוע לשם! למה? בעיקר כי סיקרן אותי לטייל במקום שאני לא מכירה אף אחד שטייל שם. הנה הסיכום שלנו על סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים.

היום הראשון: מלון מדהים

מלון Ethno Village Staisici

נסענו באוטו מבלגרד לבוסניה, לקח לנו שעה וחצי עד הגבול. עצרנו ללילה במלון מדהים ומיוחד בשם Ethno Village Staisici שמספיק לראות את התמונות בכדי להבין שמדובר במקום מיוחד מאוד שנראה כאילו לקוח מתוך אגדות! כל המלון מעוצב כמו כפר עתיק, מלא אגמים, גשרים מעץ, אבן ותלויים, ברבורים ברווזים ואווזים, רכבת מקסימה שנוסעת מסביב ל”כפר”, מתקני שעשועים מדהימים ומתנפחים, פינות חי, מסעדה מפנקת עם אוכל משובח וזול ממש – ארוחת ערב מפנקת לארבעתנו עלתה 70 ש”ח!

מלון Ethno Village Staisici

המלון מחולק לכמה מלונות בתוכו. יש את הבונגלוסים, שהם בעצם ביקתות עץ חמודות שגם מעוצבות ברוח התקופה. היה מקסים, רק שהתרנגול התחליט לקרוא ב-2 בלילה וזה היה פחות מקסים… החדר שלנו היה ממש על הצבאים והבנות כל הזמן ירדו ללטף אותם.

בדרך חזרה מסרייבו עצרנו שוב במלון והפעם ישנו בחדר במלון בקומה רביעית הרחק מהתרנגול. גם החדר היה מעוצב מגניב ולא שגרתי והיה לנו נוף מדהים לאגם הראשי. המלון הוא חוויה בפני עצמה! מבחינתנו ניסע לשם שוב בקפיצה לסופ״ש, מה גם שראינו שהברבורה דוגרת על הביצים ואנחנו חייבים לראות מה קורה איתם… במלון יש גם בריכה פנימית וספא אבל לא הלכנו. עלות ללילה עבור ארבעתנו, זוג + 2 היה 280 ש”ח כולל ארוחת בוקר!

היום השני – נסיעה לסרייבו וטיול במדרחוב וברחובות העיר

דרך המנהרות

למחרת נסענו לסרייבו, עיר הבירה של בוסניה. על פניו אם היה כביש נורמלי, זאת הייתה נסיעה של שעה וחצי, אבל מכיוון שמדובר בבוסניה, הכביש הראשי הוא כביש נידח של נתיב אחד מפותל שעובר בין כל העיירות הקטנטנות (שאגב רובן נטושות) ולכן הנסיעה האיטית עורכת 3 וחצי שעות. איך אמר לנו חבר סרייבי? מי שמגיע לסרייבו זה רק מי שממש התכוון להגיע, לא מגיעים לפה על הדרך. אז הדרך ארוכה ומפותלת, אבל עוצרת נשימה!!

הדרך לסרייבו

נוף מרהיב של נחלים, הרים ירוקים עם בתים קטנים שפזורים עליהם, מנהרות חצובות בהר. אין ממש מקום לעצור למעט תצפית פה ושם והליכה ליד הנחל. המקום מאוד לא מוכוון תיירים, שזה גם הקסם שלו.

ברחובות העיר סרייבו

הגענו לסרייבו ואני חייבת להגיד שוואו! איזו עיר יפייפיה!! היא מוקפת רכסי הרים והיא כולה ירוקה ומהממת. נראה כאילו פזרו על ההרים ככה בתים באקראי. בנוסף, בגלל ההיסטוריה שלה של כיבוש עות’מני, יש להם שילוב תרבויות מרתק של אורתודוקסים, קתולים ומוסלמים. ההשפעה התורכית ניכרת מאוד! בעיקר באוכל וטוב שכך.

מאפים בסרייבו

לקחנו דירת אייר בי אנד בי במיקום מצויין מול הכנסייה Sacred Heart Cathedral. הנוף מהדירה היה מרהיב! בעצם חצינו כביש קטן והיינו במדרחוב שמוביל לאזור של העיר העתיקה שם כל הדוכנים מקבלים פתאום אווירה טורקית או מזרח ירושלים. המדרחוב מלא בחנויות מותגים והאזור התורכי כולו מלא במסעדות וחניות ממתקים עם מלא רחאת לוקום ובקלאוות, ושאר מזכרות בסגנון עתיק טורקי. ממש חוויה נעימה להסתובב שם והאוכל פשוט מעולה!

היום השלישי: שוק של גבינות ובשר מיובש ופארק Vrelo Bosne

ביצי הפסחא

למחרת נכנסנו לשוק המקומי של הגבינות והבשר המיובש שנמצא בתוך מבנה אוסרי מהמם כשהדבר שהיה הכי מלהיב שם היו ביצי האיסטר המקושטות. ממול נמצא שוק הירקות והפירות, קנינו שם כמה דברים.

Vrelo Bosne

נסענו לפארק מטריף בשם Vrelo Bosne הנמצא מתחת לרכס הרים גבוהים ומרשימים. כל הפארק מלא נחלים ואגמים וגשרים וכמובן מלא ברווזים. אפשר לטייל במקום בכיף כמה שעות – עשינו מסלולון הליכה ואם הגשם לא היה תופס אותנו היינו ממשיכים עוד. באמצע הפארק יש מסעדה שכולם ברחו אליה כשהשמיים נפתחו. החיסרון היחידי הוא שלצערנו הרב בבוסניה, כמו בסרביה, מעשנים בתוך מסעדות. בקיץ זה לא נורא כי אפשר לשבת בחוץ, אבל כשקר וכולם בפנים עם חלונות סגורים ומעשנים – זה פחות כיף. הכניסה לפארק עלתה 4 קונה לכולנו, שזה 7 וקצת ש”ח והחנייה עוד 2 קונה (פחות מ-4 ש”ח).

נסענו מהפארק לקניון וקנינו לבנות נעליים במחיר זול. בערב פגשנו זוג חברים מקומיים ואיתם טיילנו באזור הטורקי. אנחנו טיילנו בזמן הרמאדן. בהתחלה חששנו לבוא בתקופה הזאת, אבל החברים הרגיעו אותנו שהכל פתוח כרגיל ואכן כך היה. למעט עומס במסעדות בזמן שבירת הצום, הכל זרם חלק.

היום הרביעי: רכבל ובוב סלד דאג

סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים
הרכבל

למחרת הלכנו ברגל לרכבל ועלינו ברוב התרגשות ופאר במעלה ההר. הנוף פשוט משגע! בראש ההר חיכו לנו עמדות של תה/קפה, תירס חם, משאית אוכל עם נקנקיות ופיצה.

הרכבל ההסטורי מאולימפיאדת 1984

יצאנו לטיול מעגלי ביער שלקח לנו שעה. המסלול מקסים והיה בדיוק מושלם לבנות. יש שם גם שאריות מהאולימפיאדה שנערכה בשנת 1984.

טיול ביער

יש מסלול הליכה בתוך הבוב סלד דאג, אבל הבנות רצו לחזור לרכבל (יצא לטובה כי איך שעלינו התחיל גשם). ירדנו רעבים מהרכבל והלכנו למסעדה כל כך מעולה שאני חייבת לציין אותה: Steak House היא מדהימה מכל הבחינות. העיצוב היה מושקע ומיוחד, האווירה הייתה נעימה והאוכל וואו!!! אחד הטעימים!!

סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים – היום החמישי – Sunnyland ושדה פרחי קנולה

סאנילנד

ביום האחרון בסרייבו הלכנו ל-SUNNYLAND, פארק אטרקציות מהמם בסרייבו. בפארק יש בוב סלייד (מכוניות הרים על מסילה) שעשינו ביחד הורה וילד ואז התחלפנו. יש גם פארק נינג׳ה, גן השעשועים הכי מגניב שראיתי עם מגלשה שהיא אטרקציה בפני עצמה, ומסלול עם קירות טיפוס וחבלים, מתקני שעשועים ממש שווים!

סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים
סאנילנד

בנוסף יש במקום אומגה מקצועית, גן שעשועים ליותר קטנים, ג’ימבורי פנימי, מסעדות, והכל לנוף המטורף של ההרים המושלגים!

מלון Ethno Village Staisici

משם נסענו חזרה למלון שעל גבול סרביה. ממש לפני המלון עצרנו להצטלם בשדה פרחי קנולה המשתרעים למרחקים – שדה צהוב מרהיב. אפשר לראות שדות כאלו לאורך הדרך, שכן קנולה היא אחד מהגידולים הנפוצים באזור. מה שחשוב שהתמונות יצאו משגעות.

סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים
שדה פרחי קנולה

חזרנו מאוהבים לגמרי בבוסניה ובטוחים שנחזור לשם. יש עוד הרבה מה לראות, לא הספקנו בכלל להיות בצד של הרצגובינה, שהוא מרהיב בטירוף, מקווה לחזור לפה לעדכן בקרוב.

כמה דברים שלמדנו על סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים:

סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים
העיר החצוייה סרייבו בוסניה למשפחות עם ילדים
  • על הנייר יש 3 מליון תושבים, אבל בפועל יש 1.5-2 מליון תושבים כי חצי מדינה נטושה! בוסניה היא המדינה עם הכי הרבה הגירת חוץ, כ-50% מהבוסנים עוזבים אותה.
  • בבוסניה יש 3 קבוצות גדולות: אורטודוקסים, קתולים ומוסלמים. הרצון לחיים טובים יותר גרם לצעירים רבים לעזוב. כל מי שיש לו כישורים מהגר בקלות למערב אירופה. מי שנשאר זה לרוב הדתיים יותר – משלוש הקבוצות.
  • הייתה בסרייבו קהילה גדולה של יהודים שברחו מספרד, כ-14,000 יהודים שכולם נרצחו בשואה. כיום יש 280 יהודים בעיר.
  • בבוסניה החורף קשה מאוד ויש המון שלג שגם מגיע לגובה של מטר וחצי!
  • מקובל להביא ילד אחד או גג שניים וגם אותם בגיל מאוחר מאוד ולכן יש מרכז IVF גדול בבוסניה.
  • הספורט הפופולרי ביותר בבוסניה הוא ריצת שטח.
  • בוסניה מלאה בשבילים מסומנים למטיילים אבל צריך לזכור שיש דובים ביערות.
  • בוסניה הייתה תחת שלטון עות’מאני כ-700 שנה. הם שלטו בכל יוגוסלביה אבל רק פה הם הצליחו להמיר חלק מהאנשים לאסלאם (עם אוריינטציה תורכית). הרבה חלקים מהעיר מזכירים את איסטנבול, מה שמסביר למה האוכל כ”כ טעים… 🤭

בתמונה, העיר החצוייה חצי תורכי וחצי הונגר.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים