מקדוניה בקראוון למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת מאי מלצר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על מקדוניה בקרוואן עם ילדים פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים  על ידי מאי מלצר ומופיע פה באישורה.

הטיול במקדוניה היה חלק מטיול קראוון לאלבניה מקדוניה וצפון יוון, וערך 24 יום במהלך ספטמבר 2019 . פה אפרט על המסלול במקדוניה. אם תרצו לקרוא על צפון יוון בקרוואן ופה על אלבניה בקרוואן.

נסענו לטיול בהרכב של זוג הורים ו-3 ילדים בגילאים 7, 4, ושנה, ועשינו מסלול מעגלי. מיוון עולים למקדוניה, ממשיכים לאלבניה ומשם לצפון יוון. למידע מפורט על טיולי קרוואנים, כנסו לפוסט על צפון יוון בקרוואן. בקצרה, טיול בקראוון מאפשר המון גמישות ומציאת פנינות נסתרות ובעיקר משהו קבוע לילדים. אפשר לישון בים, בחניה בעיר, בהר, על האגם ובכל מקום. כל עוד מוצאים שיפוע נורמלי לשינה בגדול. (פה תוכלו גם לקרוא על טיול קרוואן ביפן.)
מקדוניה בקרוואן עם ילדים
מקדוניה בקרוואן עם ילדים
נתחיל בתיאום ציפיות – במדינות הבלקניות אין מקדונלדס, איקאה, ודברים שרגילים אליהם כביכול למי שמצפה אלא הרבה כפרים, נופים, מסעדות מקומיות, ערמונים ותירס חם בדוכני רחוב. בנוסף, אנחנו לא מחפשים לעשות V על דברים, לא מעניין אותנו מוזאונים, ערים גדולות או אטרקציות מתוירות.

 

מקדוניה בקרוואן עם ילדים
לומדים בדרכים
מקדוניה היא ארץ של אגמים, הרים, כפרים והרבה טבע יפיפיה. היא זולה, מרתקת, נוחה ומחבקת. מקדוניה “נתקעה בזמן” בין יוון לאלבניה. ישנו באגמים, ונהננו מאוכל טוב בסופר וגם במסעדות. מאוד מאוד אהבנו. היא מתאימה לטיול של 5 ימים או שבוע או חודש ואף יותר. יש טיסות ישירות בעונה או מארצות שכנות כדוגמת יוון. אנחנו נחתנו ביוון, כאמור, אז המסלול פה מתחיל במעבר הגבול של יוון.

היום הראשון והשני – מעבר הגבול, ביטולה, Prespa National Park, National Park Galichica וקמפינג

אגמי אורחיד ופרספה
אגמי אורחיד ופרספה
עלינו דרך מעבר הגבול עם יוון ונסענו לביטולה שם רכשנו כרטיסי sim לטלפון. המלצה – השתדלו לא לעבור גבולות בימי ראשון כי הכל סגור. הגבול פתוח אבל החנויות הגדולות סגורות. משם המשכנו לכיוון אגם פרספה – Prespa National Park.
אגמי אורחיד ופרספה
אגמי אורחיד ופרספה
זהו אגם יפיפה, נעים ורגוע. אפשר להיכנס לשחות ולהנות מפיקניק ולינה למרגלותיו. לאגם יש צד יווני וצד מקדוני. עצרנו בנקודה שליד הכביש שמחבר בין אגם אוחריד לאגם פרספה כי ידענו שנעלה בו לאגם אוחריד. משם המשכנו לשיא הגובה בין אגם פרספה לאגם אוחריד שנקרא National Park Galichica. זוהי עליה קצת ארוכה אבל אחר כך נגלה שעוד הרבה כאלו לפנינו.
ישנו שני לילות באגם אוחריד – הקפנו את כולו בארוחות צהריים וזמן כיף בעיר עצמה. נהננו מיומיים שונים לישון בה. גם בצד הדרומי והצפוני, שניהם על גבול אלבניה משני הכיוונים. העיר העתיקה מאוד יפה ושווה סיבוב. אפשר ללכת ממש על המים וגם להקיף אותה לעלות עד למעלה ליער. ישנו בחוף- Village Ljubanista Beach  ולאחר מכן בקמפינג מסודר שכלל חשמל, מקלחות, שירותים וכדומה, שבו קיבלנו גם קפה ורקיה לברכת הבית –Camping Rino 2 Ochrid.

היום השלישי והרביעי – Debar, Mavrovo National Park, Galičnik

Galičnik + Debar
Galičnik + Debar
מאוחריד עלינו צפונה לDebar, עיר על גבול אלבניה שממנה נעבור בהמשך לאלבניה. עלינו ל- Mavrovo National Park שבו ישנו לילה מהמם בכפר הכי גבוה. שם טיילנו טיולים רגליים ואפשר גם לעשות טיולי סוסים. הנוף מטריף!!! האגם למטה יפה אבל לא היה מקום לישון סביבו עם קראוון אלא רק מעליו. מלונות יש בשפע. ישנו בכפר Galičnik.
.
מהכפר הזה אפשר ללכת מסלול של שעתיים לפס הגבוה או 5 קילומטר למטה לכפר שמוביל שוב לדרך עם Debar. יש בכניסה לאגם מרכז מידע ובחורף זה אתר סקי. בדרך לשם תוכלו לראות הרבה מלונות מקסימים ומסעדות. המרחק הוא בערך כשעה וחצי מאוחריד ושעה מסקופיה למי שבא בטיסה מהבירה. אפשר להמשיך מהפארק הזה לביקור בסקופיה הבירה. וגם לעבר Matka Canyon.

היום החמישי – סיום מקדוניה ומעבר גבול לאלבניה

מקדוניה בקרוואן עם ילדים

היינו רק 6 ימים במקדוניה. ויתרנו על סקופיה והסביבה כי אישורי המעבר שלנו בקראוון לא כללו את קוסובו ולא רצינו לחזור הרבה דרומה למעבר גבול עם אלבניה. אם האישור היה כולל את קוסובו הינו עוברים משם לאלבניה אבל שמענו שמהמם גם באזור סקופיה ובעמק הגדול שלידה וששווה להגיע! אפשר לעבור גם בגבול של Ochrid לאלבניה ולהנות מהצד האלבני, וגם לנסות לטייל בצד הדרום מזרחי של אלבניה שלא הגענו אליו.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים