מסלול בהולנד למשפחות עם ילדים – כפר הנופש דה אמהוף ואמסטרדם מאת טלי איליין-וול [מעודכן ל-2023]

הפוסט הזה של מסלול בהולנד למשפחות עם ילדים עלה במקור לקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של טלי.

הפרטים היבשים

הטיסה להולנד
נסיעה בהרכב מלא, זוג + 3 (5, 7, 12). טסנו ביום שבת, ה-9.07.22, מתל אביב לאמסטרדם, טיסה של KLM. היה איחור של שעה בטיסה. שכרנו רכב בחברת AVIS (רכב מדגם PEUGEOT 3008) ונסענו לכיוון כפר הנופש שלנו, Center Parcs De Eemhof זמן נסיעה של כ-40 דקות. פה תוכלו לראות את כפר הנופש בבוקינג ובאתר הרשמי.

כפר הנופש דה אמהוף De Eemhoff

מפת כפר הנופש דה אמהוף והחדר שלנו
הוזמנה דירת פרימיום ל-5 אנשים, uמספר הבית היה 558, כאשר את בחירת הבית עשינו בעת ההזמנה וגם קיבלנו 3 שוברים לאטרקציות במקום. רשמתי בכוונה את מספר החדר כדי שתוכלו להסתכל על המפה ולראות את מיקומו, אנחנו מאוד אהבנו את המיקום. כמובן שאפשר שיהיה יותר קרוב לחניה אבל לא הפריע לנו ללכת 5 דקות לכל כיוון. את הרכבים מחנים בחניה ולא ליד הדירות, רק ביום הכניסה למקום וביציאה אפשר להכניס רכב ולחנות ליד הדירה. בדרך כדאי לעבור בסופר לקנות מצרכים או להשתמש בסופר שיש בכפר הנופש.
החווה
למי שמגיע בבוקר כדאי למצוא מקום נחמד לאכול בו צהריים. אחת האופציות היא פנקייקים הולנדיים עם פארק שעשועים ופינת חי Meerzicht Farm ,Boerderij Meerzicht כ-15 דקות נסיעה מהשדה, מקום מהמם שנמצא בתוך יער.
פארק המים
משם המשכנו לסופר, בחרנו ברשת LIDL, למרות שיש גם רשתות אחרות טובות כמו Albert Heijn למשל, ונסענו לכיוון כפר נופש. אפשר לקבל את הבתים רק משעה 16:00. הבית מאובזר, לנו לא היה חסר כלום. מה שכן, הייתי ממליצה להביא/לקנות טבליות למדיח כי נותנים רק 3, נייר מטבח ושקיות זבל. כמובן שצריך לקנות סוכר, מלח, שמן, ותבלינים. קיבלנו את המפתחות, שהם בצורת צמידים, ואני נשארתי להכין ארוחת ערב והילדים עם בעלי הלכו להכיר את הבריכה השווה ביותר.
רוכבים על אופניים
בפארק עצמו יש מקום להשכרת רכבי גולף, אופניים, אופני ילדים, כסאות לאופניים ועוד. אפשר יומי, שבועי ושעתי. אני ממליצה שתבדקו מחירים שונים ותנסו להבין מה יהיה השימוש שלכם כדי לקבל את המחיר שהכי טוב לכם. חשוב לי לציין שהשירות בפארק היה מהמם.
בכפר הנופש
טיפ: כדאי להוריד את האפליקציה של דה אמהוף ולהזמין את האטרקציות כי יש ביקוש, במיוחד ללייזרים ובאולינג.

היום ראשון – דולפינריום ומסעדת עמי ותמי

הדולפינריום
את הכרטיסים לדולפינריום הזמנתי דרך גרופון, כרטיס לתאריך פתוח כאשר יש להירשם באתר של דולפינריום , למרות שכבר יש כרטיסים. התשלום הינו מגיל 3. כרטיס משפחתי ל-5 נפשות יעלה אחרי הנחה כ-85 יורו. הנסיעה מסנטר פארקס לוקחת כחצי שעה. כתובת הדולפינריום: Zuiderzeeboulevard 22, 3841 WB Harderwijk, Netherlands.
נפלנו על יום קריר אבל זה לא הרס לנו את החוויה ואני ממליצה בחום על הדולפינריום. מקבלים פרוספקט בכניסה עם כל ההופעות וחובה לראות את הופעת הדולפינים וניבתנים, הילדים התלהבו ממש. העברנו בדולפינריום כמה שעות טובות והמשכנו למסעדה.
הבית של עמי ותמי
הנסיעה מהדולפינריום לעמי ותמי לוקחת כ-10 דקות. חשוב להזמין מקום מראש ולשבת בפנים. הכתובת של הבית של עמי ותמי: Sternweg 2A, 3898 LJ Zeewolde, Netherlands.
השוס במסעדה זה לא האוכל, כלומר אם אתם אוהבי מסעדת גורמה אז זה לא המקום. מה שכן, זה מקום אידיאלי לילדים וסך הכל החוויה שלנו היתה ממש טובה.
את הערב רצינו להעביר בבריכה, אבל לצערי הבת הקטנה שלנו נדרסה על ידי רוכבת אופניים (ראו פוסט קודם שלי בקבוצה) והיה לנו ערב מאוד קשה.

היום השני – פארק החבלים Klimbos Garderen

פארק החבלים
הנסיעה מסנטר פארקס לוקחת כחצי שעה ואת הכרטיסים ניתן להזמין באתר. את הכרטיסים הזמנו מראש, ולשעתיים וחצי של טיפוס עבור 5 אנשים שילמנו כ-100 יורו. המקום דוז פואה!!! ממליצה מאוד מאוד! כתובת פארק החבלים: Putterweg 81, 3886 PG Garderen, Netherlands
בקרבת הפארק יש המון מסעדות אבל לצערי רובן היו סגורות אז מצאנו בית קפה נחמד, Bakery Schuiteman, במרחק נסיעה של 5 דקות. כל קינוח שהזמנו עלה בממוצע כ-2.5 יורו. אפשר להזמין כריכים מלחם שהם אופים במקום ולקנות שוקולדים בעבודת יד.
וכדי לעלות את המורל ולשכוח אירועי הערב הקודם, החלטנו לשכור אופניים לילדים. מחירון אמצע שבוע (שני-שישי) לאופני ילדים הוא 24 יורו. אפשר לקחת ליום אבל זה יוצא פחות משתלם (10.5 יורו ליום) כך שאם הכוונה להשתמש בהן יותר מיומיים – כבר עדיף לקחת לכמה ימים ברצף.
את הערב העברנו במשחק באולינג משפחתי בכפר נופש.

היום השלישי – פארק אפטלינג (Efteling)

אפטלינג
הנסיעה מסנטר פארקס לוקחת כשעה ורבע. כתובת הפארק: Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel, Netherlands. את הכרטיסים ניתן ומומלץ להזמין מראש. ניתן לקנות את הכרטיסים מהנציג של דה אמהוף בפארק אבל זה לא נותן הנחות, מדובר באטרקציה הכי יקרה אבל הכי שווה לילדים ואני בכלל לא ממליצה לוותר על אפטלינג כי בסוף מכל הטיול הם זוכרים רק אותו, בדוק! 🙂 גם על חניה יש לשלם בנפרד (10 יורו).
בכניסה כדאי לקחת פרוספקט ולהוריד אפליקציה שמאפשרת לעקוב אחר התורים בכל מתקן. התורים אכן נראים ארוכים מאוד ויש אטרקציות שהיה רשום באפליקציה תור של שעה וחצי זמן המתנה, אך בפועל הכל היה הרבה יותר קצר וזורם מכפי שזה נראה.
מומלץ להגיע ממש בפתיחה (10:00), מצויידים עם כובעים, שתיה מרובה וסנדוויצ’ים. כן, יש המון דוכני אוכל ומקומות מסודרים לקניה אבל אפילו כשתעמדו בתור הילדים ירצו לנשנש וחשוב שיהיה משהו זמין. המרחקים הם עצומים, אז אם יש לכם ילדים קטנים, גם בגיל שכבר לא משתמשים בעגלות, קחו עגלה כי הפארק ענק.
ממש מקפידים על עניין הגובה, ובודקים כל ילד ושים צמיד שרשום עליו גובה כדי שבעליה למתקן הבא יהיה לכם אישור (או שלא) לעלות על המתקן. רוב המתקנים השווים הם מגובה 120 ס”מ ומעלה, יש כמה בודדים מעל 140 ס”מ. למשפחה שלנו זה התאים כי הילדה הקטנה היא בול 120 ס”מ, מה שאיפשר לה להיכנס עם ליווי לרוב האטרקציות.
האטרקציות השוות בפארק (בעינינו) הן: Pirana, Max and Moritz, Baron 1898, De viliegende Hollander, Joris en de Draak, Python, Vogel Rok, Pagode, Siroco, Anton Pieck Plein, Monorail. אם עשיתם את המתקנים האלה, אפשר ללכת הביתה 🙂 קחו בחשבון שיש מתקנים שלא נפתחים בשעת הפתיחה של אפטלינג אלא יותר מאוחר. וכמובן עדיף שלא להגיע בסופי שבוע.
בערב, כשנסענו לכיוון כפר הנופש, נסענו קודם למסעדת Robuust (המסעדה נבחרה בצורה אקרעית כי היתה בדרך). המסעדה טובה עם שירות מעולה.

היום הרביעי – מוזיאון הרכבות באוטרכט ואאוטלט נייק

מוזיאון הרכבות באוטרכט
הנסיעה מסנטר פארקס למוזיאון הרכבות לוקחת כ-35 דקות. כתובת מוזיאון הרכבות: Maliebaanstation 16, 3581 XW Utrecht, Netherlands. את הכרטיסים ניתן ומומלץ להזמין מראש. המוזיאון חמוד, אינטרקטיבי והילדים ממש אהבו אותו.
הנסיעה מהמוזיאון לאאוטלט לוקחת כ-10 דקות. יש גם פריימרק בעיר 🙂 לפריימרק לא הגענו אבל נסענו למסעדת Café Moeke. אין תפריט באנגלית אבל אפשר להסתדר והמלצרית היתה מאוד חביבה והסבירה הכל.
את הערב בילינו בבריכה בכפר הנופש.

היום החמישי – פארק הקופים Apenheul

פארק הקופים
הנסיעה מסנטר פארקס לוקחת כ-45 דקות. כתובת הפארק: J.C. Wilslaan 21, 7313 HK Apeldoorn, Netherlands. את הכרטיסים ניתן להזמין באתר. הזמנו כרטיסים דרך אתר שנותנת הנחות מראש. מי שאוהב קופים מכל סוג אפשרי, זה המקום. לא היתי אומרת שזה מקום חובה אבל הבת שלי ממש ביקשה להגיע לשם אז זרמנו. מדובר במקום גדול אז חובה להגיע עם עגלות לילדים קטנים.
בקרבת הפארק יש הרבה מסעדות מעולות. מאוד רציתי מסעדה של פסטה טריה אבל מה שמצאתי נפתח רק מ-16:00. אז מצאתי קונדיטוריה 🙂 היא באמת היתה טובה אבל אי אפשר לשבת בפנים, ניתן רק לקנות וללכת לשבת באחד הפארקים שזאת ממש אופציה טובה. קונדיטוריה שווה עם פטיסרי טעים ופינקו את הילדים בשוקולד עבודת יד בחינם. למקום קוראים Banketbakkerij Maassen.
חזרנו לכפר הנופש שלנו והילדים ובעלי עלו על סירת הפדלים שהזמנו מראש ולי היתה חצי שעה של מנוחה חחח 🙂
כמובן שאת הערב העברנו בבריכה בכפר הנופש.

היום השישי – שוק הגבינות באלקאמאר,עיירת טחנות הרוח זאנסה סכאנס וכפר הדייגים ולנדאם

שוק הגבינות
הנסיעה מסנטר פארק לוקחת כשעה. כתובת שוק הגבינות: Cheese Market Alkmaar 1811JP Alkmaar Waagplein. כדאי להגיע למקום ב-09:00 בבוקר, הטקס מתחיל ב-10:00 וצריך לתפוס מקום כדי לראות את הטקס מקרוב. היה מהמם, הילדים מאוד התלהבו מהכמויות של הגבינות הענקיות. הם אכלו פנקייקים קטנים מסורתיים שאפשר לבחור מעליהם כל טופינג אפשרי, והם בחרו בשוקולד ומיני מרשמלו. אני לא יכולתי להישאר עדישה להרינג, לי זה טעים ומי שאוהב אני ממליצה לטעום, הוא הרבה פחות מלוח ממה שמוכרים בארץ.
Zaanse Schans
זאנסה סכאנס (Zaanse Schans), הוא מקום יפה שיש בו טחנות רוח עתיקות, המון צמחיה וביתנים שניתן להיכנס אליהם ללא תשלום. שני ביתני החובה הם מפעל הקבקבים, בו ניתן לראות הכנת קבקבי עץ הולנדיים, וחנות הגבינות, בה ניתן לטעום ממגוון רחב של גבינות בכל מיני טעמים שלא חלמתם שקיימים. מקום תיירותי אבל לא היתי מוותרת עליו.
כפר הדייגים ולדאם
משם המשכנו לכפר דייגים ולנדאם (Volendam), נסיעה של 20 דקות. נכנסנו לאכול במסעדת Thirty5. מקום קצת פנסי, יש מלא מסעדות בכפר ובחרנו בזאת באופן אקרעי. מי שרוצה לקנות מזכרות אז זה המקום, פי 2-3 יותר זול מכל מקום אחר והרבה יותר זול מאמסטרדם. אחרי טיול בכפר, חזרנו לבריכה בכפר הנופש.

היום השביעי – אמסטרדם

Monet Garden Hotel
עזבנו את כפר הנופש ונסענו 40 דקות לאמסטרדם למלון Monet Garden Hotel Amsterdam. לקראת 15:00 הגענו לבית המלון. הזמנו 2 חדרים שהיו באותה הקומה אבל לא זה ליד זה. הדבר לא הפריע לנו. אחרי שהשארנו את הדברים בחדרים, אני וילדים הלכנו לאכול ובעלי נסע להחזיר את הרכב. בית המלון ממקומם באיזור טוב, כ-10 דקות הליכה ממרכז דאם וכ-10 דקות הליכה למוזיאון נמו שנמצא בצד השני. מקום ממש נוח ואני ממליצה על המלון, הצוות מאוד שרותי. (פה תוכלו לקרוא עוד המלצות על מלונות מומלצים למשפחות באמסטרדם ופה יש גם אטרקציות מומלצות באמסטרדם למשפחות ועוד מסלולים בהולנד למשפחות)
BataviaLand
אפשר לטייל ב-Vondelpark או לבקר בשוק או לעשות שייט משפחתי בתעלות אמסטרדם. מה שעשינו בפועל הוא שנסענו ל-BataviaLand . הזמנתי כרטיסים אונליין, אבל כשהגענו למקום התפצלנו, אני עם אחד הילדים הלכנו לשופינג באאוטלט שנמצא ממש ליד ובעלי עם שני הילדים האחרים הלכו למוזיאון וכמובן עלו על אחת הספינות הענקיות.
הלכנו למסעדה שממש נמצאת מעבר לכביש Olijfje (זית) ולאחר מכן המשכנו לטיול רגלי בעיר.

היום השמיני – מוזיאון נמו, Polaberry, וחנות Pop Cult

מוזיאון המדע נמו
כמה מילים על ארוחת הבוקר במלון: טעימה ומפנקת. לנו הספיק הכל,  הוופלים הבלגיים והפנקייקים עם פירות יער היו מעולים. לאחר ארוחת בוקר במלון, הלכנו למוזיאון המדע נמו. הילדים עפו עליו והאמת גם אני. מוזיאון אינטרקטיבי עם מלא פעילות לילדים. ממליצה ממש.
לאחר כמה שעות טובות במוזיאון הלכנו לתחנה המרכזית שנמצאת ממש קרוב למוזיאון כדי לקנות כרטיסים לנסיעות בתחבורה הציבורית ומשם נסענו למרכז העיר כדי לטייל.
Polaberry
למי שאוהב תותים, אבל לא סתם תותים אלא תותים מצופים בשוקולד בטעמים שונים, וכאלה שמצטלמים ממש טוב לאינסטגרם, אני ממליצה על Polaberry. עוד אני ממליצה על חנות ממש מגניבה Pop Cult, לא יכולתי לצאת ללא הכובע של מונסטר המתוק 🙂
חנות הלגו
כמובן שנכנסנו לחנות הלגו שהוא היה ממש מוצלח ואני לא פיספסתי אף חנות של יוניקלו.
לאחר קניות, המשכנו לאכול ב-Wagamama, רשת אירופאית של אוכל אסיאתי. אנחנו ממש אוהבים אוכל אסייתי אז אהבנו את המנות שהזמנו. משם קפצנו לסופר ממש ליד המלון והמשכנו לבית המלון להשכיב את הילדים כדי לצאת בערב לדרינק זוגי כי גם לנו מגיע קצת חופש:) וכן, עברנו ברובע החלונות האדומים, אבל מה אני אגיד לכם, יפה זה בטוח לא.

היום התשיעי – גן החיות וסיבוב במרכז

גן החיות
להיום היה מתוכנן גן חיות שנמצא ממש במרחק הליכה של 10 דקות מבית המלון, אבל החלטנו בבוקר לקפוץ קודם למרכז העיר לעשות קצת קניות ומשם לקחנו טראם ישירות לגן החיות. לא וואו, גן חיות רגיל בהחלט. הזמנתי כרטיסים דרך גרופון מה שנתן הנחה יפה. גם באותו היום התחיל להיות חם (עומסי חום כבדים באירופה), מה שביטל את השייט שלנו בערב. לא הסכימו שילדים יעלו לשייט עקב עומס חום אז נאלצנו לסיים את היום שלנו בטיול בעיר ובמסעדת Vapiano שהיא גם רשת אירופאית אבל של פסטה טריה ופיצות. הכל עושים במקום, מטבח פתוח. המנות מאוד גדולות וטעימות לכן לא ממליצה להזמין הרבה.

היום העשירי -מוזיאון הסלפי Youseum וחזרה הביתה

Youseum
טוב, אם דיברתי על עומס חום כבד אז ביום הזה הרגשתי כמו בישראל. לא יכולתי לנשום, כל כך היה חם ולא נעים. אל תשכחו שמדובר באירופה וברוב המקומות אין מזגנים. אז החלטנו לחפש מקום סגור אבל שיהיה מעניין ושיש בו מזגן. אחרי ארוחת בוקר, ביקשנו יציאה מאוחרת מאחד החדרים ואת החדר השני החזרנו, מה שנתן לנו זמן עד 14:00 לטייל. לכן, נסענו ל-Youseum.
אני ממליצה מאוד להגיע, מקום כיפי לכל המשפחה ולחובבי רשתות חברתיות וצילומי תמונות מעניינות זה המקום. דוז פואה ממני, אני ממש עפתי וזה באמת העביר זמן אחלה לכולם.
חזרנו למלון להעביר את המזוודות לחדר מזוודות בלובי המלון והלכנו לאכול ארוחת צהריים לפני הטיסה, בדיוק באותה מסעדה שהיינו ביום הראשון כשהגענו לאמסטרדם. אי אפשר היה בחום המטורף הזה ללכת יותר מ-5 דקות.
בית המלון הזמינו לנו מונית גדולה שהגיעה לאסוף אותנו לשדה. מהמלון לשדה התעופה: כ-20 דקות נסיעה.
אמסטרדם
אני ממליצה בחום להגיע 4 שעות לפני הטיסה לשדה וזאת עקב פקקים שהיו בדרך וגם כל מה שהתרחש בשדה. במילים עדינות לא יותר טוב ממה שמתרחש אצלינו בנתב״ג, הייתי אומרת יותר גרוע ומדובר בשדה תעופה ענק גם מבחינת מרחקים. מה שכן, כל עניין הנוזלים אפילו לא בדקו אותנו, היינו עם מים (לא רק הילדים), אני הייתי עם איפור ושאלתי אם להוציא את תיק האיפור שלי ולשים בנפרד אמרו לי שאין צורך. ממש בדקו בחפיף אבל התור היה ארוך.
הטיסה יצאה באיחור של כ-45 דקות ולנו היה מזל שלא לקחו לנו את הטרולי למרות שראיתי שלחלק מהמשפחות הם לקחו את הטרולי ממש בעליה למטוס.
אנחנו ממש נהננו מהטיול שלנו ואני מאוד ממליצה על הולנד עם ילדים כי באמת יש מה לראות ובטוח שלא הספקנו לראות את הכל ולהגיע לכל המקומות, אז נעשה זאת בטיול הבא שלנו (סיבה טובה לחזור). מה שכן, אמסטרדם היא עיר מדהימה אבל פחות הייתי ממליצה עליה כיעד לילדים, גג יומיים-שלושה ולא יותר ואם יש אופציה לטייל מחוץ לאמסטרדם עם ילדים זה גם טוב.
אני כותבת את זה לא רק בגלל כמויות הרבות של קופישופס והריחות שעומדים בכל העיר אלא גם מכמויות האופניים שטסים וצריכים להיות ממש זהירים. ובכלל טיול עירוני זה לא טיול בטבע ולכן לדעתי האישית כמה שיותר טיולים שהם לא אורבניים תמיד טוב!
ואם היה חסר לכם תמונות והסברים אז אפשר לראות אצלי באינסטגרם היילייטס עבור כל הטיול שלנו, תהנו! @ivtaly