כריסמס & סילבסטר בברלין למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת דודי זוהר

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על כריסמס ו סילבסטר בברלין למשפחות עם ילדים פורסם לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של דודי, ששיתפה אותנו בהמון מסלולים ומידע על סרביה ועוד מקומות כמו הונגריה ובוסניה. פה תוכלו גם לקרוא על מלונות מומלצים בברלין למשפחות עם ילדים וכאן יש עוד הרבה מידע על ברלין עם ילדים. פה תוכלו למצוא עוד מסלולים של כריסמס עם ילדים.

טיסות לברלין בחורף

הסיבה שטסנו בחורף היא בגלל חופשת כריסמס של הבנות. בחרנו בברלין כי אחי גר שם וגם רצינו עיר גדולה שיהיו דברים מקורים לעשות בימים קרים וטוב שכך. לקחנו מישראל טיסה ישירה עם ריינאייר שטיפה התעכבה אבל סך הכל היה בסדר.

התניידות בברלין עם ילדים

ההתנהלות בברלין היא בעיקר ברכבות – קונים כרטיס שכולל רכבות, טראם ואוטובוסים. מכיוון שהיינו עם מקומי, גם יצא לנו להשתמש בהשכרת רכבים המדהימה שלהם! אוספים מהרחוב וחונים איפה שרוצים וזה בעלות מזערית. התחבורה מעולה, נגישה ונוחה.

מסלול בברלין למשפחות בחורף

הגענו לברלין היישר לשדה הקרב של ליל הסילבסטר- זיקוקים, נפצים, פיצוצים, מכל הבא ליד! כאוס מוחלט! נראה כמו בסרט הטיהור שנותנים לאנשים לפרוק את כל יצר ההרס שלהם בלילה אחד (שלמען האמת נמשך כמה לילות). אז ההמלצה הראשונה שלי היא לא להגיע עם ילדים בלילה הזה! אחת הבנות ממש נלחצה ובכתה ונבהלה מכל הבומים. זה היה מוגזם בקטע לא שפוי. אני מפרטת לכם את המסלול שעשינו לפי ימים.

היום הראשון – טרמפולינות באלכסנדרפלאץ, שוק הכריסמס האחרון בפוטסדאמרפלאץ ולגולנד

פארק הטרמפולינות

עצירה ראשונה שלנו – אלכסנדרפלאץ. מכיוון שזאת לא היתה הפעם הראשונה שלנו בברלין, קודם כל רצינו לעשות סיבוב שם. היינו בהלם מכמות הזבל, הנפצים ושאריות הזכוכית שמילאו את כל האזור. הלכנו לקפוץ בטרמפולינות שברחוב מתחת למגדל הטלוויזיה שזה תמיד כיף.

שוק הכריסמס
משם נסענו ל-Potsdamer Platz והספקנו להנות מהשוק כריסמס האחרון ביומו האחרון שנותר בעיר. השוק היה חמוד מאוד ומה שהיה כיף שהייתה שם מגלשה ענקית של אבובים שאפשר להתגלש ממנה או כגוש כל המשפחה או לבד. עלה 3 יורו ל-3 סיבובים והיה ממש אדיר! מסביב היו מלא דוכנים של אוכל, יין חם, שקדים מסכורים, עוגיות ג’ינג’ר וכל טוב.
לגולנד
צמוד לשם נמצא הלגולנד. קנינו כרטיס שמשלב את לגולנד עם האקווריום, אבל בגלל שהוא התפוצץ סגרו את כולו ונכנסו רק ללגו לנד. אני מודה שטיפה התאכזבתי, אולי כי הציפיות שלי היו בשמיים. קודם כל חשוב להגיד שהכניסה היא רק עם ילדים. הגיע זוג ללא ילדים ולא איפשרו לו להיכנס. מה שכן אהבתי זה שהבנות ממש נהנו שם ובנו ושיחקו מלא עם הלגו. חשבתי שיהיו יותר מייצגים, אבל עדיין היה מקסים. יש איזו רכבת שדים באמצע שזה ממש היה רעיון מגניב ומרענן, אם כי זה עשוי מידי מפחיד ולא תואם את זה שהמקום מיועד לילדים קטנים. לא הבנתי שזה הולך להיות מפחיד ולכן הבנות ישבו מלפנים ביחד. אם היו מכינים אותי, הייתי לפחות יושבת ליד הקטנה.
לגולנד
יש בתוך לגו לנד מתקן לונה פארק ממש מגניב שככל שמפדלים מהר יותר הוא עולה גבוה יותר. זה בהחלט היה מגניב! שורה תחתונה הבנות ממש נהנו וזה מה שחשוב. הן יכלו לבלות של נצח. ניתן גם לרכוש כרטיסים משולבים עם מאדאם טוסו או כרטיס משולש של שלושתם: לגולנד, מאדאם טוסו והאקווריום

היום השני – הגלריה של החומה East Side Gallery, תערוכת האורות בגן הבוטני

East Side Gallery

הלכנו לגלריה של החומה וזאת הייתה הפתעה ענקית מכמה שהבנות נהנו! מבחינתן זה היה מוזיאון סלפי והן הצטלמו ליד כל ציור בפוזה שמתאימה לציור על פי הפרשנות שלהן. על אף שקצת טיפטף גשם, זה לא הרס לנו את החוויה והן ממש נהנו בטירוף וכמובן שגם אמא שאוהבת לצלם הכל.

תערוכת האורות בגן הבוטני

מכיוון שמחשיך מוקדם – ניצלנו את זה להגיע בשעה 16 לגן הבוטני לתערוכת האורות. זה פשוט מרהיב!! מלא מלא מייצגים מוארים בשלל דרכים וצורות – פשוט חוויה מטריפה! כמובן שהיו גם דוני כריסמס שמכרו מרק חם ושלל נישנושים. הייתי בזה ב-2019 ועדיין היה מדהים לראות שום וגם רוב המייצגים היו שונים לגמרי. ממליצה בחום!

היום השלישי – Little Big City, תערוכת האורות השנייה

Little Big City
היה יום קר מאוד אז הלכנו למקום סגור Little Big City שזה בעצם מיני ברלין רק היסטורי. המקום בעיקרון מקסים והמייצגים חמודים רק חבל שהם חייבים לדחוף בכל מקום את הצדדים האפלים של ההיסטוריה להם כמו עינויים ונאצים וכ”ו. המקום מכוון משפחות ובעיניי ממש לא מתאים. בגלל שהבנות עוד קטנות, הצלחנו להסיח את דעתן מהחלקים ההם והן נהנו בעיקר מהחלקים האינטרקטיביים – חבל שלא היה יותר. 
תערוכת האורות ב-Tier Park
בערב הלכנו לתערוכת האורות השנייה שבגן הבוטני שהוא גם גן חיות. התערוכה מרהיבה ויש דוכני כריסמס ואפילו קרוסלה לילדים. אהבנו את המקום הזה אפילו יותר מאתמול, למרות ששניהם מקסימים ממש! 

היום הרביעי – המוזיאון הטכנולוגי של ברלין

המוזיאון הטכנולוגי
היה יום גשום ושוב חיפשנו מקום סגור להיות בו. נסענו למוזיאון הטכנולוגי של ברלין. מדובר במוזיאון ענקי ממש! יש בו אזורים שפחות עניינו אותנו ויש אזורים מאוד מרשימים – מתחם הרכבות, הספינות והמטוסים. המיצג של הרכבות מרהיב – המון רכבות מדגמים שונים לפי השנים. לפני הקורונה היה ניתן לטפס ולהיכנס לחלק מהרכבות והמטוסים. לצערי הם לא מאפשרים יותר וחבל ממש. התכווצה לנו הבטן כשהגענו לקרון שהוביל יהודים להשמדה, אבל טוב שהם לא מטאטאים את ההיסטוריה המחרידה שלהם. סך הכל מוזיאון מאוד מרשים ואפשר לבלות שם שעות לחובבי הז’אנר.

היום החמישי – שוק אוכל מקורה בקרויצברג, משחקיית טומי

שוק האוכל בקרויצבר
נלכנו לשוק האוכל המקורה בקרויצברג. מומלץ להגיע בימי חמישי כי אז יש אוכל רחוב. היתה ממש חוויה טובה – שפע גדול של מגוון מאכלים. אסייתי, ערבי, סביצ׳ה ומה לא? הכי התלהבנו מהעמדה של השפרצלה שהכין במקום עם פומפיה את הבצקניות ואז ערבב עם גבינה. הכל היה ממש טעים!
משחק טומי
משחקיית טומי – משחקייה ממש שווה עם המון מתקנים: מתנפחים, מכוניות שנוסעות לאט על “כביש”, מגלשות שוות ומלא מתקני טיפוס. שווה ביותר אבל נמצא במיקום מרוחק. ממליצה לשכור רכב לפי דקה ולהגיע לשם בקלילות. בהלוך נסענו ב-2 רכבות ואוטבוס פלוס הליכה. בחזור הבנו את הטעות ותוך 15 דקות עם רכבי vהשכרה היינו בבית. 

היום השישי והאחרון – טיול רגלי בעיר: שער ברנדנברג, אנדרטת השואה וטיול בפארק

אנדרטת השואה ושער ברנדנברג
עשינו טיול רגלי במעגל שהתחיל בשער ברנדנבורג המרשים, משם המשכנו לאנדרטת השואה שפשוט אי אפשר להישאר אדישים אליה. מבחינת הבנות זה היה כמו מבוך אחד גדול והן נהנו מזה, כמובן שלא הבינו את המשמעות. קינחנו בטיול בפארק שממול.

שווקי הכריסמס הכי שווים בברלין למשפחות עם ילדים

מכיוון שהטיסה היתה רק בסילבסטר, רוב השווקים כבר היו סגורים. שימו לב שברוב המקרים יש כוסות רב פעמיים ומחזירים אותם בסוף השתייה עם החזר כספי קטן. הנה השווקים הכי שווים לילדים בברלין:

  • Alexanderplatz Roten Rathaus – שוק ענק עם המון תעסוקה לילדים, כולל החלקה על הקרח. ניתן לשכור מחליקים ולמי שאין ניסיון ומפחד, יש בובות פנגווין שאפשר להחזיק בזמן שמחליקים ולומדים. יש כמובן מלא דוכני אוכל ויין ושוקו חם, וגם המון דוכנים של מתנות ושל אנשי מקצוע שמכינים פריטים מעץ, זכוכית ועוד. יש גם כמה מתקני קרנבל לילדים קטנים יותר.
  • שוק אחר של אלקסנדרפלאץ ליד ה-Neptunbrunnen – גם פה יש החלקה על הקרח ואוכל מיוחד
  • פוטסדאמרפלאץ – יש מגלשה ענקית עם אבוב שממש כיפית ולא יקרה, בנוסף לכל הדברים הקלאסיים כמו יין ושוקו חם, אוכל ומתנות. ניתן לרכוש סיבוב אחד באבוב אבל עדיף כבר לקנות כרטיסייה כי קשה ללכת רק פעם אחת.
  • Gendarmenmarkt – האמת היא שזה אמנם המפורסם ביותר בברלין, אבל פחות מתאים לילדים כי אין בו בכלל פעילויות לילדים אלא רק דוכנים של אוכל, אלכוהול ומתנות. יש עלות כניסה של יורו לאדם. מה שכן, הוא מקושט הכי יפה

יש עוד המון שווקים בברלין כשבהרבה מהם יש גם הפעלות שונות לילדים, ובכל שיטוט ברחובות תגלו מקום חדש, אבל אלו העיקריים הגדולים אליהם לרוב אנשים הולכים במיוחד.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים