כל מה שצריך לדעת על טיסות ונתב״ג – כולל איך לחסוך תורים וכסף [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

במיוחד עכשיו, כשכולם חוזרים לטוס, עולות המון שאלות לגבי כל התהליך שעוברים בנתב״ג. הורים רבים מעולם לא טסו עם ילדיהם, חלקם לא טסו בלאוקוסט, וחלק גדול פשוט מבולבלים. עבורכם, הכננו את המדריך הכי מקיף שיכולנו כדי לענות על השאלות שלכם. שימו לב שהמדריך מעודכן נכון ל-5.11.22. הפוסט הזה נכתב בשיתוף עם כנרת פרידמן.

קיבלתם ערך מהפוסטים שלנו באתר ובקהילה? נשמח שתתמכו בנו:


Buy Me A Coffee

תוכן עניינים

הזמנת הטיסה ולפני היציאה לשדה

מה צריך לדעת לגבי הזמנת טיסות? מה השתנה בשנים האחרונות?

רוב חברות התעופה, גם הותיקות שלא נחשבות לאו קוסט, עברו לסגנון לאו קוסט. זה אומר שרוב הזמן, העלות הבסיסית של הכרטיס כוללת בתוכה רק את הטיסה עצמה ותיק גב קטן שיכול להכנס מתחת למושב. כל השאר בתוספת תשלום, בין השאר:

  • הושבה לבחירתכם
  • טרולי
  • מזוודה
  • גמישות כרטיס לשינוי תאריכים
  • אוכל ושתייה
  • צ׳ק אין בשדה התעופה (עוד מידע בהמשך)

כל זה נכון לרוב חברות התעופה עכשיו. במרביתן ניתן להזמין ״חבילות״ שכוללות את הכרטיס, הושבה, מזוודה וגמישות, אבל חשוב לבדוק כל חבילה ומה היא כוללת לפני ההזמנה. ובכל מקרה, בכל חברת לאו קוסט חייבים לעשות צ׳ק אין מהבית.

האם אנחנו חייבים לשלם על הושבה? הרי הילדים קטינים, הם לא מחוייבים להושיב אותנו יחד?

טכנית, לפי חוק, חברות תעופה מחויבות להושיב קטינים עם ההורים שלהם. בפועל, מטרת חברות התעופה היא להרוויח כסף, ומי שלא משלם על הושבה צריך לחכות עד לצ׳ק אין כדי לבחור מושבים. עד שנפתח הצ׳ק אין, כל המטוס פתוח לבחירת שאר הנוסעים, ואיך הם בוחרים את המושבים שיחד, תוכלו להשאר בלי מקומות צמודים. אנחנו אישית משלמים על הושבה מאז שפעמיים בקיץ אחד הופרדנו מהילדים (הושיבו ילדה בת 3 בשורה אחת לבד, ילדה בת 5 בשורה אחרת, הורה אחד לבד והורה אחד עם עוד בן 3). טיפ: ישנם אנשים בקבוצה שלא משלמים על הושבה בהזמנת הטיסה ועוקבים אחרי הטיסה וכמה שהיא מתמלאת. אם הם רואים שתכף אין מושבים יחד, הם מזמינים הושבה. שימו לב שרוב חברות הלאו קוסט. מאפשרות צ׳ק אין זמן רב מראש – אפילו יותר מחודש. לכן, כדאי לעשות צ׳ק אין כמה שיותר מוקדם כדי לוודא שתקבלו את המקומות יחד.

האם אנחנו חייבים לעשות צק אין מהבית?

טכנית לא חובה ברוב חברות התעופה, אבל בפועל הרוב גובות תשלום נוסף על צ׳ק אין בשדה התעופה והתשלום גבוה מאוד. כרגע, יש גם בנתב״ג תור נפרד למי שלא צריך למסור מזוודות/כסאות בטיחות לבטן המטוס, אבל זה בתנאי שיש כבר בורדינג פס, כרטיס עלייה למטוס עם ברקוד (עוד מידע בהמשך).

האם אנחנו חייבים להזמין טרולי/מזוודה מראש? אפשר להוסיף אחרי ההזמנה?

לא חובה להזמין מראש ותוכלו להוסיף את הציוד עד כמעט הרגע האחרון דרך האתר. אבל ברגע שהזמנתם את הטיסה – המחירים האלו יעלו. ובאתר יהיה זול יותר מאשר בשדה התעופה. שימו לב שיש 3 סוגים שונים של כבודה, חוץ מתיק הגב:

  • טרולי שאפשר לקחת איתך על המטוס
  • טרולי שאפשר לשלוח לבטן המטוס
  • מזוודות במשקלים שונים שאפשר לשלוח לבטן המטוס

לפעמים יותר זול לקחת מזוודה אחת מאשר שני טרולי, אבל מצד שני זה אומר שתצרכו לשלוח את הכבודה ולחכות לה שתצא, אם בכלל תגיע. כרגע, בקיץ וחגי תשרי 2022, מומלץ להמנע על כמה שניתן משליחת מזוודות לבטן המטוס. מי שלוקח איתו כסא לרכב יאלץ בכל מקרה לשלוח את הכבודה כך שאין ממש הבדל.

מה שכן, בהרבה טיסות, במיוחד בעונות החזקות, יש הגבלה על מספר הטרולי שיכולים לעלות למטוס, ומספר האנשים שיכולים לשלם ״פריוריטי״ על הטיסה, לכן עדיף להזמין ישר בהזמנה המקורית ולהגיע כמה שיותר מוקדם לצ׳ק אין ולגייט. אישית קרה לנו שלקחנו לנו את הטרולי בגייט כי כבר לא היה מקום עבורו.

האם צריך להדפיס את הבורדינג פס?

רוב החברות מאפשרות להראות את הבורדינג פס בטלפון, אבל אישית אנחנו מעדיפים תמיד להדפיס כדי לוודא שלא יהיו לנו בעיות. שימו לב שראיין אייר מאפשרת צ׳ק אין באפליקציה ומקבלים בורדינג פס עם ברקוד לחזרה ארצה אבל לא ביציאה מהארץ. אנחנו הדפסנו דרך האתר וכך יכולנו בעצם להוציא בורדינג פס גם בהלוך עם ברקוד ולדלג אל התור הרגיל של הצ׳ק אין (עוד מידע בהמשך).

האם אפשר להמיר מזוודה בטרולי?

ברוב, אם לא כל, חברות התעופה, לא ניתן להמיר מזוודה בטרולי. גם אנחנו רוצים לבטל את המזוודה שהזמנו ולקחת רק טרולי במקום אבל רק מאפשרים לנו להוסיף טרולי ולא במקום. האם שווה לשלם אקסטרה עבור הטרולי במקום מזוודה? זה תלוי בכם. כרגע המצב הוא שיש תורים עצומים בצ׳ק אין, אבל בעיה לא פחות גדולה היא כמות גדולה של כבודה שלא מגיעה ליעד. אמנם ביטוח נסיעות לחו״ל גם מכסה לרוב אובדן כבודה (מקבלים איזה $150 כדי לכסות עלויות ראשונות), אבל בפועל ההתעסקות לוקחת מכם המון זמן בטיול. אני יודעת את זה מניסיון, כשאני הגעתי לניו יורק והמזוודה שלי הגיעה לסין. את היומיים הראשונים ביליתי בלקנות בגדים ונעליים וציוד במקום להנות מהחופשה שלי.

האם באמת מודדים את הגודל ומשקל של הכבודה שלנו?

כולם יודעים כבר שאת המזוודות שוקלים בצ׳ק אין אז חשוב להבין על כמה שילמתם ולבדוק עוד בבית שלא עברתם את המשקל המותר. בנוסף, אם אתם מסוגי האנשים שאוהבים לעשות שופינג, כדאי שתגיעו מלכתחילה עם משקל קל יותר כדי שיהיה מקום בחזור. לגבי תיק הגב והטרולי, רוב החברות מגבילות במשקל ובגובה את כבודת היד, אבל בפועל מעט מאוד מודדים ושוקלים. לגבי תיק הגב, המידות הפיזיות פחות חשובות, מה שחשוב הוא שזה יכול להכנס מתחת לכסא שלפניכם. אני תמיד טסה עם תיק שמעל המידות אבל שכן נכנס כי הוא גמיש. חשוב לדעת שבחו״ל יש מקומות שכן שוקלים את התיק ויש להם עמדות בהן מבקשים מכם לשים את התיק או טרולי בעמדה כדי לוודא שהיא עומדת בתקן. זה קרה לנו רק פעם אחת מכל הטיסות שלנו, אבל חבל ליפול על כזה דבר שיודעים מראש.

האם יש הגבלת נוזלים ואם כן – כמה?

מבחינת ישראל – אין שום הגבלה (חוץ מטיסות שיוצאות לארה״ב, שם אפשר לעבור ביטחון אבל יש בדיקה. נוספת בעלייה למטוס ולרוב לוקחים את המים והנוזלים שם). כל עוד אתם לא טסים לארה״ב, אתם יכולים לקחת כמה שבא לכם, בלי להתייחס למשקל. לעומת זאת, מחו״ל כן מגבילים נוזלים ל-100 מ״ל כל אחד, כשברוב החברות יש הגבלה של 6 בקבוקים של 100 מ״ל. אז איך טסים עם מספיק שמפו וסבון לכולם? אם במלון או דירה אין את המוצרים האלו, יש לכם שתי אפשרויות. הראשונה, שאנחנו לרוב עושים, היא לקחת מהבית חצאי בקבוקים ופשוט להשאיר את מה שנשאר בחו״ל. אפשרות שנייה, שאנחנו עושים בטיולים ארוכים יותר, היא פשוט לרכוש במדינת היעד. זה עדיין יוצא יותר זול מלקחת מזוודה. לגבי בשמים וקוסמטיקה, אם יש אפשרות לקחת אותם בחבילות קטנות יותר – עדיף. אני מודה שאני אישית לא משתמשת בבשמים וקרמים (אמא שלי היתה כועסת עלי בטירוף אם היתה יודעת), אז קשה לי יותר לייעץ בנושא.

כמה זמן מראש כדאי להגיע לטיסות?

אמנם ההמלצה בימים כתיקונים היא שלוש שעות, אבל בפועל כרגע כל שדות התעופה בעולם סובלות ממחסור עצום בכוח אדם, מה שגורם לתורים ארוכים מאוד. מומלץ להגיע 4 שעות לפני הטיסה כדי לוודא שלא תאחרו. כמובן שיש שעות בהן יש משמעותית פחות טיסות ואפשר לבדוק את זה באתר של נתב״ג. אבל מניסיון שלנו, כשלקח לנו מעל שתיים וחצי רק לעבור צ׳ק אין (לפני שיקוף כבודה!) זה לחץ מטורף ולא שווה את החסכון של השעה. עדיף לעבור הכל מהר ולהיות יותר מדי זמן בדיוטי ובגייט מאשר להגיע בלחץ לטיסה. אחת ממנהלות הקהילה היתה בתור כל כך ארוך בסוף יוני שהצ׳ק אין עצמו נסגר לפני שהיא בכלל סיימה לעבור את הביטחון הראשון (ארזתם לבד?).

מה לארוז לילדים? איך עוברים טיסה בשלום?

נתחיל עם הבית – כי כבר יש לנו פוסטים על כל הנושאים האלו. יש לנו עבורכם רשימת אריזה לחו״ל, רשימת של מה לארוז לילדים בשביל הטיסה עצמה לפי גיל, ורשימת ציוד מומלץ שאנחנו ממש אוהבים שיוכלים להקל לכם על הטיול.

איך אורזים הכל בטרולי אחד?

הכנתי לכם סרטון 🙂

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by מטיילים בחו”ל עם ילדים (@hulwithkids)

.

האם יש טפסים מיוחדים שצריך למלא בגלל הקורונה? האם צריך בדיקות או תעודת קורונה?

כרגע, נכון ל-5.11.22, ישראל לא דורשת בדיקות כדי לטוס לחו״ל או לחזור ממנה. אין צורך למלא טופס ביציאה מהארץ, וכבר אין צורך למלא טופס הצהרת נוסע בחזרה אליה.

לגבי השאר, הצורך בבדיקות או תעודות קורונה (ומסמכי כניסה למדינה) תלויים בכל מדינה. רוב המדינות כבר הסירו את חובה הבדיקות וחיסונים, אבל חשוב לבדוק כמה ימים לפני הטיסה אם משהו השתנה. 

מה הצורה הכי טובה להיות מוארגנים עם כל הטפסים שצריך?

כפי שציינו, מרבית המדינות כבר לא דורשות דבר. אך במקרה שכן, יש לנו שני טיפים:

  1. צרו קבוצה עם בן/בת הזוג, או עצמכם, אליו אתם שולחים תוצאות בדיקות, תעודות קורונה, והזמנות של המלונות וכרטיסים לאטרקציות
  2. קחו ארגונית דרכונים ושימו שם הדפסים של כרטיסי הטיסה (גם אם עשיתם צ׳ק אין באפליקציה) וכל הדרכונים. לנו יש את הארגונית הזאת כבר 12 שנים – היא מצוינת וזולה.

נתב״ג (ושדות תעופה אחרים)

איך כדאי להגיע לשדה התעופה?

התשובה היא – תלוי. הנה האפשרויות השונות, כך תוכלו לבחור מה הכי מתאים למשפחה שלכם.

  1. הגעה עצמית וחנייה בחניון לטווח ארוך – עולה 45 ש״ח ליום בחנייה הרגילה, 80 ש״ח בחניה המקורה. זאת הצורה המועדפת עלינו ויוצאת לנו גם כלכלית הכי זולה בגלל מקום המגורים שלנו וההרכב המשפחתי
  2. רכבת – עלות משתנה לפי המקום ממנו אתם מגיעים, אבל חשוב לדעת שהרכבת לא פעילה בלילות, סופי שבוע וחגים שהם כמו שבת, כך שזה רק רלוונטי אם אתם טסים במשך היום באמצע השבוע
  3. מונית – חוסכת לכם את ההתעסקות עם מציאת חנייה והשאטל בין הטרמינל לחנייה
  4. שירותי חניית רכב – בו אתם מגיעים עצמאית לשדה התעופה, לוקחים ומחנים לכם את הרכב מחוץ לשדה התעופה, ומחזירים לכם אותו כשאתם נוחתים, כך שלא צריך לקחת שאטל לרכב. אנחנו השתמשנו בשירות כזה כשהילדים היו קטנים יותר, אבל החברה עכשיו בבעלות אחרת, לכן אני לא יכולה להמליץ עליה. חשוב בכללי לעשות המון מחקר על החברות האלו, חלקן מומלצות יותר וחלקן פחות.

מהן התחנות השונות בנתב״ג? איך זה בדיוק עובד?

יש בעצם 6 שלבים לטיסה כשמגיעים לשדה התעופה:

  1. הגעה לטרמינל הנכון (1 או 3, בדקו עוד לפני שתצאו מהבית)
  2. תשאול בטחוני ראשוני (״ארזת לבד?״) ותיוג ראשוני של כבודה ודרכונים עם מדבקות. אם אין לכם כבודה לשלוח לבטן המטוס, ויש לכם בורדינג פס עם ברקוד, תוכלו לדלג על התור הזה ולעבור ישר לעמדה W בטרמינל 2 או עמדה C בטרמינל 1 (עוד מידע בהמשך).
  3. צ׳ק אין בו שולחים את המזוודות וכסאות הבטיחות (שלרוב צריך לשלוח במקום אחר ככבודה חריגה). בצ׳ק אין בודקים תעודות קורונה ובדיקות, אם המדינה עדיין דורשת, פלוס ויזות, ומקבלים את הבורדינג פס. אם עברתם לעמדות המהירות אז תדלגו על השלב הזה
  4. ביטחון, בו יש שיקוף כבודת היד – צריך להוציא הכל מהכיסים ולהוריד מעילים/ג׳קטים
  5. ביקורת דרכונים – מניחים את הדרכון על מכונה ומסתכלים למצלמה, ומקבלים פתק קטן עם התמונה, אותו מניחים על המכונה ביציאה לדיוטי. זה רלוונטי גם לדרכונים ביומטרים וגם לאלו שלא. חשוב מאוד לוודא שהעברתם לכולם את הפתק, גם אם יש לכם בידיים תינוק, ובמיוחד חשוב לזכיר להעביר בחזרה ארצה. יש אנשים שלא נרשמו כשבים ארצה והפסיקו להם תשלומים של ביטוח לאומי, והם נאלצו ללכת למשרד הפנים לסדר את הססטוס שלהם
  6. דיוטי פרי ועלייה למטוס – בבורדינג פס כתוב באיזו שעה להגיע לשער העלייה למטוס. מומלץ מאוד להגיע כמה דקות לפני השעה הנקובה. בטרמינל 3 נכנסים לשרוול שמגיע ישירות למטוס, ובטרמינל 1 צריך לעלות על שאטל שלוקח אתכם למטוס.

ראיתי שיש מלא תורים ארוכים, איפה הם בדיוק נמצאים?

יש בעצם 3 נקודות עיקריות בהן יש תורים ארוכים (מאוד):

  1. בעמדת הבידוק הראשוני (ארזת לבד?)
  2. בצ׳ק אין
  3. בשיקוף כבודת היד

לעיתים רחוקות מאוד יש תור גם בביקורת הדרכונים, אבל זה כמעט ולא קורה וגם אם כן – זה קצר ומהיר.

שמעתי ששולפים מהתור משפחות עם תינוקות וילדים קטנים, האם זה נכון?

עקרונית, בנתב״ג משתדלים לעזור למשפחות שמטיילות עם ילדים קטנים לעבור מהר יותר את התור. בפועל, רוב המשפחות טסות באותו הזמן, חופשות של משרד החינוך, לכן בהגדרה חלק עצום מהמטיילים יהיו עם ילדים קטנים. פרקטית, עדיף לא לבנות על זה ולשמוח אם נפל בחלקיכם להשלף מהתור. לנו זה רק קרה פעם אחת בכל השנים שטסנו עם ילדים קטנים.

איך ניתן לקצר את הזמן שלנו בצ׳ק אין בנתבג?

יש בעצם שתי צורות שכמובן לא מתאימות לכולן:

  1. טיסה עם כבודה יד בלבד (כלומר בלי לשלוח מזוודות וכסאות בטיחות)
  2. שירות צ׳ק אין VIP

איך מדלגים על התורים בעזרת כבודת יד בלבד?

גם פה, הכנתי לכם סרטון. זה אמנם בטרמינל 3, אבל יש את אותו הדבר בדיוק בטרמינל 1, רק שזה C במקום W.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by מטיילים בחו”ל עם ילדים (@hulwithkids)

בקצרה, ניתן לדלג על התור הארוך של הבידוק הראשוני והצ׳ק אין במידה ועומדים בתנאים הבאים:

  • עשיתם צ׳ק אין מהבית
  • יש לכם בורדינג פס ביחד עם ברקוד (הפסים שסורקים)
  • אתם לא צריכים לשלוח שום דבר לבטן המטוס, כלומר טסים בלי מזוודות ובלי כסאות בטיחות

עגלות נשארות איתכם עד לפתח המטוס ומשם לוקחים אותם, ומחזירים לכם אותן כמעט תמיד בירידה מהמטוס.

חשוב לציין שיש חברות שאינן מאפשרות לעשות צ׳ק אין מהבית ולקבל בורדינג פס, כך שגם אם אתם טסים עם טרולי בלבד, לא תוכלו לדלג על התור. מה שכן, זה עדיין יבטל את האפשרות שהכבודה שלכם לא תגיע ליעד בזמן.

במידה ועניתם על כל התנאים למעלה, כשתגיעו לנתב״ג, גשו ישירות לעמדת בידוק W אם אתם בטרמינל 3 או עמדת בידוק C בטרמינל 1. זה התור של הביטחון הראשוני ומשם תעברו לשיקוף כבודת יד.

מה זה צ׳ק אין VIP ואיך זה יכול לחסוך לי זמן?

יש מספר חברות בארץ שמפעילות שירות מיוחד VIP. לפני שאסביר בכללי מה זה, חשוב לי לציין: אנחנו לא השתמשנו באף אחד מהשירותים האלו לכן אין לראות ברשימה הזאת המלצה (או דיס המלצה) על השירות או חברה זו או אחרת.

שירות ה-VIP מאפשר לכם לעקוף את כל התורים בתשלום שמתחיל בסביבות 650 ש״ח לעד שישה אנשים ומגיע גם למחירים גבוהים יותר כשחלקם כוללים טרקלין. בהזמנת השירות, תקבלו שירות אישי שעוקף את כל התורים, ותוך דקות ספורות תהיו כבר בדיוטי.

כרגע הבעיה העיקרית היא שכולם מלאים לרוב הקיץ, אבל זה הזמן להזמין לחגי תשרי כשכנראה עדיין יהיה עומס.

חברות שנותנות את השירות הזה הן:

  • לאופר
  • AERO VIP
  • עלית VIP
  • טרקלין ארבל

ישנן הנחות בכרטיסי אשראי השונים, בנקים ומועדונים למינהם על השירותים הללו ומכיוון שהעלות גבוהה – שווה לעשות מחר מראש.

האם יש פתור מתור לאוכלוסיות מסוימות?

כן. קשישים ובעלי תו נכה יכולים לגשת לדלפק מיוחד מבלי לעמוד בתור. חשוב לציין שהעומסים כרגע רבים מאוד ושמענו בקבוצה יותר מפעם אחת שגם התורים של הנכים לוקחים זמן, אבל הם בהחלט קצרים מהרגילים.

האם אפשר לקנות אוכל בנתב״ג?

כן, אבל זה יקר טילים. מה שכן, בהרבה מחברות האשראי (במקרה שלי מקס), יש קופונים לרכישות בנתב״ג. ככה, למשל, קניתי קפה ומאפה ב-10 ש״ח. שווה לבדוק מראש איזה הנחות יש לכם ובאיזה מקומות.

שימו לב שבשבת יש משמעותית פחות אופציות כי חלק מהמסעדות כשרות, כך שאנחנו ממליצים להביא אוכל מהבית.

מה לא לשכוח לפני שאתם טסים לחו״ל

  • אל תשכחו לבדוק את תוקף הדרכונים לפני שאתם מזמינים טיסה. אמנם אין צורך במספר דרכון כדי להזמין אותה, אבל ככה תדעו אם צריך כבר לחדש.
  • אל תשחקו משחקים עם משקלים וגודל של כבודת יד וכבודה שנשלחת לבטן המטוס – ברוב המקרים לא שוקלים ולא מודדים את הכבודה, אבל במקרים הבודדים שכן, זה יכול לעלות לכם מאות ש״ח. חוששים שהמזוודות או טרולי כבדים מדי? רכשו בשקלים בודדים משקל נייד וקטן (זה מה שאנחנו עושים)
  • אל תשכחו לעשות צ׳ק אין מראש – העלות של צ׳ק אין בשדה התעופה משמעותית. לדוגמא, בוויז העלות היא 35 יורו לאדם, כלומר משפחה של 5 תפרד מ-125 יורו, או 450 ש״ח, על 5 דקות עבודה בבית. בראיין אייר העלות היא 55 פאונד, כלומר 1,150 ש״ח.
  • אל תחכו לרגע האחרון כדי להגיע לשער העלייה למטוס – אם תעלו אחרונים ואין מקום לטרולי שלכם, עלולים לקחת לכם אותו ולשלוח אותו לבטן המטוס
  • אל תשכחו להזמין ביטוח נסיעות כמה שיותר מוקדם – זה מכסה לכם ביטול במקרה של מחלה/אשפוז/מוות ממדרגה ראשונה, ואם אתם מבטלים את הטיסה – אתם יכולים לקבל החזר על הביטוח. יש לנו 12% הנחה.
  • אל תנסו להמיר מזוודה בטרולי – אי אפשר. תאלצו לשלם מחדש על טרולי.
  • אל תנסו לטוס עם מזוודה אחת של 20 ק״ג במקום 2 מזוודת של 10 ק״ג. או ההפך. קחו את הכבודה עליה שילמתם בדיוק, או רכשו כבודה חדשה.
  • אל תניחו שדירה דרך איירבנב תהיה זולה יותר ממלון או דירה דרך בוקינג. בדקו את המחיר הסופי אחרי תוספות הניקיון ועמלות.
  • אל תזמינו מלון או דירה בלי אפשרות ביטול, אלא אם כן אתם מזמינים מהיום להיום. יש כל כך הרבה ביטולי טיסות ודחיות של טיסות שאנשים מפסידים המון כסף על מקומות לינה. אם אתם לא משלמים על האפשרות לבטל, אל תצפו להחזרים.
  • אל תרכשו אוטומטית את הטיסה הכי זולה שנוחתת ב-21 בלילה. מכיוון שתשלמו על מלון ללילה, זה לא תמיד יותר משתלם.
  • ומצד שני, הפרש המחיר בין טיסה שתאלץ אתכם להעיר מוקדם את הילדים לכזאת שיוצאת בשעה נוחה יכול להיות קטן מספיק שלא שווה את אובדן שעות השינה (והעצבים שיגיעו בעקבות זה).

טיפים לחיסון בכסף בטיולים

הבטחנו טיפים לחיסכון בכסף, אז קבלו כמה דברים:

  • הזמינו מראש את הכבודה שתרצו לטוס איתה. ברגע שהזמנתם את הטיסה, המזוודות יעלו משמעותית יותר
  • השוו עלויות אמיתיות בין טיסות כשאתם משקללים את עלויות הכבודה. טיסת לאו קוסט אומנם זולה יותר בבסיס, אבל אחרי הוספת מזוודות והושבה, יכול להיות שהמחיר לא יותר טוב מחברות ״רגילות״ שפחות מגבילות
  • השוו מחירים בין בוקינג לבין אתר המלון בו אתם מעוניינים. יצא לנו לא מעט פעמים שהמחיר בבוקינג היה נמוך מאתר המלון. (אם אתם מזמינים דרך בוקינג – נשמח שתזמינו דרך הלינקים ששמנו פה כדי שנוכל לקבל עמלה קטנה – המחיר שלכם יהיה אותו הדבר)
  • בדקו מחירים מראש לאטרקציות אליהם אתם רוצים להגיע והשוו למחירים באתר Get Your Guide, שם יש לרוב הנחות טובות.
  • אפרופו, יש הרבה אטרקציות שצריך לרכוש אליהן כרטיסים מראש כי יש הגבלת מקום, כמו הבית של אן פרנק ושעות נוחות לעלות לקומה העליונה במגדל אייפל. רכשו אותם מראש, ואפילו הרבה זמן מראש.
  • רכשו טיסות כמה שיותר מראש. כשקנינו טיסות ליפן בספטמבר עבור אוגוסט, עלות הכרטיסים היתה $714 בממוצע. בדצמבר העלות כבר היתה מעל $1,000 לכרטיס, ובפסח העלות כבר עברה את ה-$1,400. עדיף מינימום של חצי שנה מראש, אבל אם אפשר יותר – עדיף. אני ממליצה לעקוב אחרי טיסות סודיות ולבדוק באתר שלכם, יצא לי להזמין דרכם יותר מפעם אחת ולחסוך המון.
  • נסו לטוס לפני העונות החזקות. רוצים מלון הכל כלול? טוסו במאי, העלויות מאוד נמוכות בהשוואה לקיץ אבל החוייה דומה.
  • תביאו אוכל מהבית בשביל הטיסה ושדה התעופה. האוכל בשדה יקר מאוד, למרות שאפשר למצוא קופונים והנחות דרך חברות האשראי.
  • פה תוכלו לקרוא עוד טיפים שיעזרו לכם לחסוך כסף בטיול בחו״ל

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים