טיול סקי בזקופנה למשפחות עם ילדים – מאת רעותה טל

פוסט זה על טיול סקי בזקופנה למשפחות עם ילדים נכתב על ידי אחת ממנהלות מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של רעותה.

אז כמו שהבטחתי להרבה מאוד אנשים, אני מסכמת פה את חווית הסקי הראשונה שלנו כמשפחה.חיפשנו יעד שיהיה יחסית זול (לא קלאב מד וכ״ו), כזה שלא ידוע בתורי ענק, ושיהיה מה לעשות גם אם לא נתחבר לחווית הסקי עצמה. בדקתי בכל מיני חברות שמציעות דילים שלמים ואחרי סקר שוק (שכלל צרפת, איטליה, בולגריה וכ״ו) – ובסוף החלטנו ללכת על פולין. אחרי כמה ימים גם סבתא וסבא הצטרפו, זה שידרג גם לנו וגם לילדים את החוויה 🙂

נתחיל מהבייסיק:

טיסות לזקפונה עם ילדים

הזמנתי בספטמבר לפברואר. עלות הטיסות לקרקוב לשני מבוגרים + שלושה ילדים (4, 9 ,ו-11): 1,120 יורו עם ריינאייר (חבילה משפחתית). הטיסה יצאה בזמן ובלי עיכובים מיותרים. התארגנו מראש לטיסה עם כריכים (אין כמו להכין פיתה עם שניצל) ומשחקים. בפועל, לא נעים להודות… אבל כל אחד נדבק לאייפד שלו, עם תוכניות נטפליקס שהורידו לעצמם מבעוד מועד.. וככה העבירו את הטיסה.

השכרת רכב

שכרנו רכב שבעה מקומות (מבעוד מועד) דרך Idan Rats בחברת Keizen. קיבלנו רכב מעולה, נוח מאוד לנסיעהף עם גלגלי חורף (זה סטנדרט), וכיסאות הבטיחות שהזמנו חיכו לנו. שימו לב שצריך להחזיר את הרכב נקי – זה חוק. לא חיכו לנו הפתעות אחרי החזרה. כשבוע אחרי קיבלנו מייל שהפיקדון חוזר אלינו במלואו. ה-iPhone התחבר עם כבל לאוטו (שכדאי שיהיה בשלוף), ככה שהצלחנו להשתמש ב-Waze שאנחנו רגילים אליו. אם תהיתם למה צריך רכב שבעה מקומות למשפחה של חמש נפשות, אז זה נראה ככה עם כל הציוד ששוכרים:

הרכב אחרי שהעמסנו עליו את ציוד הסקי

נסיעה לזקפונה

הדרך המפותלת בקרקוב לזקפונה

הנסיעה מקרקוב לזקופנה יכולה להיות מאתגרת במידה וזו הפעם הראשונה שנוהגים בתנאי שטח שכאלה. מצד אחד הכביש ברובו מסודר, מצד שני, הדרך לא מוארת ולקראת ההגעה לזקופנה מתחילה להיות מפותלת וקצת מרתיעה.

ֿ

הדרך המפותלת מקרקוב לזקפונה

אנחנו העדפנו שלא לאתגר את עצמנו בלילה, ואת הלילה הראשון העברנו בקרקוב.

לינה בקרקוב וזקפונה

השטח מחוץ לדירה ששכרנו

הדירה שבה ישנו בקרקוב היתה במרחק של בערך 20 דקות משדה התעופה. אני לא ממליצה עליה. הדירה אמנם היתה טובה להרכב שלנו, אבל היתה מאוד מנימליסטית (לא היה אפילו סבון במקלחת), ולא מספיק נקייה לטעמי. הדירה אמנם היתה מתאימה מבחינת הגודל לכולנו, אבל הם לא היו ערוכים  והיינו צריכים להתחיל לסדר לעצמו מצעים באמצע הלילה. אם שואלים אותי, הדירה מקבלת בערך 6/10. מצרפת פה בכל מקרה לינק, אולי הדברים האלה פחות יפריעו לאחרים (הזמנה דרך הלינק הזה תעניק לטליה כמה גרושים… אז תהיו עלהכיפאק).

אין יותר מדי מה להגיד על קרקוב, כי לא התעכבנו שם. התעוררנו בבוקר, נסענו לדקטלון כדי להשלים ציוד שהיה לנו חסר ומשם נסענו כשעתיים לזקופנה. כחצי שעה לפני עצרנו להתרעננות ו”על הדרך” קנינו דברים בסיסיים לדירה.

הנוף מהדירה בה התארחנו

בזקופנה התארחנו בדירה קסומה. אין לי שום דבר שלילי להגיד עליה. הכל עשוי מעץ. חלונות שמשקיפים לנוף עוצר נשימה. הדירה היתה מאובזרת לחלוטין. הרגיש ממש כמו בבית. לא היה חסר לנו שום דבר. זה גם היה ממוקם מעבר לכביש לאתר סקי, אז זה בכללללל הקל לנו על החיים. לא היינו צריכים להתחיל את המסע לאוטו בכל פעם, ועם הקטנצ’יק שלפעמים מיצה לפני כולם, יכלנו לעלות לדירה הלוך-חזור בלי בלאגן.

הנוף מדירה בה התארחנו

הציון שהדירה הזו מקבלת מבחינתי – 9.5/10. הורדתי חצי נקודה כי זו דירה שהזמנו ללא אפשרות ביטול. יכול להיות שהמדיניות השתנתה בינתיים.. אבל לקחנו סיכון קטנטן 😊 לינק לדירה (גם פה – הזמנה דרך הלינק תעניק לטליה עמלונת). בדירה יש מכונת כביסה ומתקן לייבוש (לא מייבש), אז מבחינת הציוד שהבאנו איתנו – כמעט ולא השתמשנו. כיבסנו ולבשנו את הבגדים שהיו נוחים. באחד הערבים הכביש היה ממש מלא בקרח – זה לא היה נעים במיוחד. כדאי שנהג מנוסה ינהל את האירוע הזה.

סקי (או: הסיבה שלשמה התכנסנו)

שיעור סקי ראשון לבן הארבע

עבור כולנו זו היתה הפעם הראשונה.

אתר הסקי הראשון – Szymoszkowa

זה האתר הראשון שנמצא ממש מול הדירה. רצינו “לקפוץ למים” כבר ביום הראשון (יותר נכון, לזרוק את הילדים למים), ואחרי התארגנות קטנה והתלבשות גדולה (לבוש תרמי, סווטשירט מיקרופליז, מכנס/מעיל סקי) – ירדנו לבדוק אם יש אפשרות להשתלב בשיעור סקי ראשון עבור הילדים. שכרנו ציוד מאחת החנויות (יש שם בערך 8 במרחק הליכה של דקה אחת מהשניה).

שיעור סקי ראשון לבן הארבע

הם התלהבו בטירוף. הקטן היה עם מדריך אחד והגדולים עם מדריך אחר. הילדים לא דוברי אנגלית, אבל הם מעולים בחיקוי. ואנחנו היינו באיזור לעזור להם לתרגם את ההערות הקטנות. זה היה מהמם לראות איך בין ה-4 זרם עם מדריך שלא מכיר בשפה שלא מכיר… ועלה בלעדינו.

שוכרים ציוד. ילדים קטנים עם מחלקיים קטנים

נקודה חשובה – אין דבר יותר חמוד מילדים קטנים עם מחלקיים קטנים. יש באתר מתחם למידה מהמם- ממליצה עליו בחום רב.

כשחזרנו, הלכנו לאכול במסעדה (שאחר כך חזרנו אליה שוב) Restauracja Pizzeria da Adamo. אוכל בסיסי, חצי טעים 😊, הילדים אהבו. מנות גדולות (חלקנו, ולקחנו ליום למחרת לדירה את מה שנשאר). חזרנו לשם עוד פעמיים כי הוא מאוד קרוב.

האתר נסגר בסביבות 20:00, זה איפשר לבעלי לצאת לסיבוב בלעדינו, כשאנחנו היינו שפוכים בחדר. זה היה מגניב.

אתר הסקי השני – Gigant

האבובים באתר הסקי השני Gigant

אתר נוסף שנסענו אליו (זה היחיד שהזמנו אליו הדרכה מראש, אז לא ויתרנו) היה Gigant . מבחינת המקום עצמו, הוא פחות אטרקטיבי לגדולים יותר, אבל לקטנצ’יק היתה שם מזחלת אבוב כזו, והוא עף על זה, התרוצץ שם הלוך חזור – זה היה אדיר. הוא לא הסכים לרדת גם אחרי 20 סיבובים. הגדולים כבר ממש שלטו. אני עדיין עוד לא. אבל און דה ברייט סייד – סיפקתי יופי של חומר לסרטונים מביכים. הייתי מצרפת תמונה של עצמי, אבל בגדול נראיתי כמו בייבי יואי בסלואו מושן. אז אוותר.

אתר הסקי השלישי – Male Ciche

במעלית באתר הגלישה האחרון male ciche

ביום אחד לפני האחרון, בעלי והאמצעי החליטו שבא להם עוד יום אחד של סקי, הגדולה מיצתה והקטנצ’יק פחות התלהב. אז הם נסעו לאתר קצת יותר מרוחק Male Ciche בזמן שאנחנו הסתובבנו בעיירה עצמה (ארחיב בהמשך על הרחוב הראשי). המקום היה במרחק של כחצי שעה נסיעה, המחירים היו נמוכים יותר (גם השכרת הציוד וגם הסקי-פס עצמו).

המעלית באתר הגלישה האחרון Male Ciche

מבחינת רמת הקושי – גבוהה יותר. האמצעי ובעלי קפצו מדרגה מבחינת דרגת הקושי וזה התאים להם בול. סך הכל חווית הסקי היתה נפלאה. הדבר היחיד שביאס את האמצעי שלי זה ש”עכשיו אני כל הזמן ארצה שוב”.

ביטוח נסיעות לחו״ל

אני עשיתי סקר שוק ובסוף החלטתי לבטח את כולנו דרך הראל. אני לא זוכרת את המחירים, אבל זה היה מאוד מאוד נוח. טפו טפו לא היינו צריכים אז לא יודעת להגיד מה אם.. אבל מבחינת הנגישות הם היו מעולים. הוספתי/ הורדתי את סעיף הסקי לפי השימוש יום קודם דרך האפליקציה.

מסעדות ואוכל

לא התעסקנו יותר מדי עם הרפתקאות קולינריות. בבקרים – ארוחת בוקר של ביצים/כריכים/ קורנפלקס וכ״ו. צהריים – היינו רוב היום בחוץ, אז נשנשנו במקומות שיש מתחת לאתרי סקי: יין חם (לי, לא לילדים), שוקו, צ’יפס, נקניקיות וכ״ו (לא כשר). תמיד היו לי בתיק פירות ומים, כי זה מרעיב אותם. בערב אכלנו בחוץ, פעמיים היינו במסעדה שציינתי למעלה. ובגדול מה שמצאנו קרוב וחשבנו שהילדים יאהבו. לא היה דגש על זה.

דברים שהם לא סקי

Termy Zakopianskie

פארק המים המקורה

פעמיים העברנו את היום בפארק מים מדהים Termy Zakopianskie. זה היה בתכנון מראש, אז היו לנו בגדי ים. מצופים לקטנצ’יק קנינו בביקור שלנו בדקטלון. יש שם מגלשות, בריכות מחוממות, בריכת חוץ (חוויה מגניבה לאללה להיות בתוך מים בטמפרטורה של 37 מעלות, כשבחוץ שלג), הילדים העבירו שם 4 שעות בכיף. יש שם כל מיני סוגים של כרטיסים, וכרטיס משפחתי. כדאי לבדוק לפי ההרכב וזמן השהות הרצוי. לא צילמתי שם יותר מדי, אבל יש באתר שלהם גלריה שדי משקפת את מה שקורה שם בפועל.

מדרחוב Krupówki

מוזיאון האושר

הסתובבנו ב”מדרחוב” ברחוב Krupówki . יש שם הכל מהכל וממש נחמד להסתובב. רק הכתיבה של זה עושה לי חשק לאכול מהגבינות המעושנות שמוכרים שם בעגלות. שימו לב שביום ראשון הכל סגור.

היה שם “מוזיאון” מאוד מאוד ורוד שהגדולה אהבה מאוד להצטלם בו בזמן שהאמצעי בילה באתר הסקי האחרון.

טיפים חשובים

בן הארבע מבסוט מהמזחלת
  • להביא חולצה קצרה, בתוך המסעדות חם בקטע קיצוני.
  • אוכל – מוציאה מפה את עניין הכשרות כי לא בדקתי, אבל מעבר לזה, יש בסופרים הכל ומאוד זול. כדאי מאוד להצטייד בנשנושים למהלך היום, כי הם רעבים.
בן הארבע מבסוט מהמזחלת גם בגשם
  • מזחלת“- קנינו מזחלת פלסטיק שמושכים עם חבל. זה היה נפלא לחלק של ההליכות לבן הארבע, והגדולים גם היו מבסוטים על זה לא מעט.
  • ציוד – לא שכרנו כל יום ציוד מחדש ונעלי סקי זה לא דבר נוח להליכה – רצוי מאוד להחזיק ביד עד שצריך לנעול אותן. המגלשיים – לילדים זה היה יותר מסובך לסחוב. אין באמת טיפ לזה, או שסוחבים להם, או שמקשיבים לקיטורים.
  • כפפות כפפות כפפות. רצוי כאלה טובות. אחרת הידיים כואבת (בשילוב של הרוח עם הקור).
  • הטיול שלנו תוכנן כמה חודשים מראש. זה נתן לי מספיק זמן לקנות את הדברים ב-Amazon, גם הביגוד התרמי מקולומביה וגם הנעליים של הילדים.
  • נעליים – אמנם באנו רק עם זוג אחד של מגפי שלג, אבל הקטנצ’יק שלי אהב להיכנס לכל שלולית שראה, אז קנינו זוג נוסף במדרחוב בזקאפונה. וזה היה ממש זול. אם אתם לא מתכננים להגיע ביום ראשון (שסגור) ולהתחיל לשחק בשלג כבר כשאתם מגיעים- אפשר להיכנס לכל חנות במדרחוב ולמצוא שם בזול מגפי שלג נפלאים.
  • בסוף – החלק הכי חשוב היה הגרביים התרמיות הטובות. זה ממש הקל על הכל, גם כשהיה להם חם.
  • סים – השתמשתי בסים של Airalo וזה היה מעולה. לא היו לי בעיות קליטה בשום מקום. קניתי חבילת גלישה גם לגדולה שלי דרך היוזר שלי וזה היה מאוד נוח לתפעול. הנה פוסט שטליה כתבה על זה וזה הלינק שאפשר לקנות דרכו.  הקוד שלי reuta5583  מקנה $3 הנחה לרוכש החבילה, ומוסיף לי $3 ל”בנק” של איירלו לרכישת חבילות עתידיות.
  • גם אם היום לא הולך כמו שצריך, אין שום דבר ששוקו ויין חם (לא ביחד) לא יכולים לאזן ולסדר.
  • משקפות סקי – בגדול הם לא השתמשו במשקפות, חוץ מהימים שירד שלג/גשם בזמן שהם גלשו. אנחנו קנינו לילדים קסדות ומשקפות בדקטלון, כדי שיהיה להם משלהם (המחיר היה זול מלשכור לכל התקופה).
  • האמת, היתה חופשה מושלמת. מחכים לפעם הבאה.