גרמניה בקראוון עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת ערבה נוימן [מעודכן ל-2024]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי ערבה נוימן ומופיע פה באישורה.

אמ:לק לכם: 16 יום בגרמניה עם קראוון (מינכן, היער הבווארי, הגבול עם אוסטריה ושוויץ פארק אירופה, וחזרה ממינכן) בתחילת יולי.

ההרכב: הורים וארבעה ילדים בגילאי 13 וחצי, 10 וחצי ותאומים בני 9.

עלות: קרוב ל-40 אלף שקל.

טיסות לגרמניה עם ילדים

בחרנו טיסת בוקר על מנת לנצל את הימים עד כמה שאפשר. אין ספק שזה מאתגר להעביר לילה לבן עם הילדים, כמעט כמו לחיות איתם בחלל קטן צמודים צמודים.

הטיסה היתה עם חברת לופטהנזה. לפני הטיסה, הילדים נבדקו לקורונה בשדה התעופה והתוצאות הגיעו מאוד מהר. לטיסה עצמה ביקשו מסכות n95 אך בפועל היינו עם מסיכות רגילות כמו גם רוב האנשים בטיסה. בגרמניה נושא המסיכות תלוי איזור. במינכן עצמה מאוד מקפידים אך ורק על המסיכות n95 אך באזורים אחרים רק הבוגרים מחויבים במסכות כאלו. ילדים מתחת לגיל 14 יכולים להיות עם מסכות רגילות חד פעמיות (לא בד). כל המסעדות, האתרים והמקומות הסגורים מחייבים במסיכות.

בטיסה אין ארוחות ילדים וחבל שלא ידענו מראש כי מה שחולק ממש לא מתאים לילדים. נחתנו במינכן בשעה 10 ואיסוף המזוודות היה מהיר ובכלל שדה התעופה מאוד מאורגן ומסודר.

קרוואנים במינכן

גרמניה בקראוון עם ילדים
מבט לתוך הקראוון שלקחנו

הזמנו שאטל של חברת הקראוונים, מה שהקל מאוד על האיסוף והתדרוך על הקראוון.

תפעול הקראוון יחסית פשוט ונוח. יש מקרר בגודל סביר, ארונות, כיור קטן וכיריים גז של 3 להבות. עם הקראוון השכרנו גם מצעים ומגבות לכולם וכן כלי אוכל. ההוספה במחיר לא גדולה ושווה את זה כי למי יש כוח לסחוב מצעים וסירים מהבית? הקרוואן מגיע עם מיכל מים של 120 ליטר שצריך למלא (כמעט בכל אתר שעצרנו המילוי היה חינם), מיכל מים אפורים שצריך לרוקן ומיכל נפרד לשירותים שגם אותו צריך לרוקן. ברגע שלמדנו את התפעול של זה, הכל היה ממש פשוט. למרות זאת, במקלחת בכלל ולא השתמשנו היות וצריך לחמם את המים וזה לוקח המון זמן, ואנחנו שישה אנשים מה שגוזל זמן רב. בשירותים הילדים השתמשו יותר מאיתנו מכיוון שלא בכל האתרים השירותים היו קרובים לאן שחנינו.

מחיר החנייה באתרים נע בין 35 ל-70 יורו ללילה. בפועל, המחיר הוא אף פעם לא מה שרואים באפליקציות השונות. על המחיר שמופיע שם הוספנו גם מחיר לכל אדם, חשמל וכדומה, כך שבפועל יצא לנו בין 35 ל-70 יורו ללילה. לדוגמא, באחד המקומות, הכניסה עלתה בערך 20 יורו ואז תוספת 9 יורו למבוגר, ועוד 4 יורו לילד.

בכבישים רואים המון קראוונים וזו דרך טיול מועדפת. בתקופה זו אין עדיין חופשה בכל גרמניה, מה ששיחק לטובתנו בעיקר באתרים שקרובים למים. הגרמנים אנשים מאוד נינוחים ורואים באתרי הקרוונים כאלו שבאים לשם לחופשה של מספר שבועות.

לינה בקראוון בגרמניה עם ילדים

אפליקציה שהשתמשנו בה הרבה לאורך הטיול כדי למצוא אתרי לינה היא Stellplatz Radar. ממש סייעה לנו. שימו לב שהמחיר שמופיע שם הוא לא המחיר שתשלמו. המחיר הוא למעשה לכניסה לרכב. על זה מוסיפים תשלום פר אדם/ילד ותשלום לחשמל לפי שימוש.

גרמניה בקראוון עם ילדים – היום הראשון – Schnitzmuehle

גרמניה בקראוון עם ילדים
Schnitzmuehle

התחלנו לנסוע לכיוון היער הבווארי והגענו לאתר קמפינג נחמד מאוד על שפת נחל. באתר יש מכולת קטנה עם בירה מקומית שמכינים שם ומוצרי צריכה מאוד בסיסיים. המקלחות והשירותים מאוד נקיים ונוחים. באתר יש גם מסעדה עם אוכל מצוין ולא יקר במיוחד ושם אכלנו את ארוחת הערב הראשונה שלנו. יש באתר גם אגם קטן אך לא הגענו אליו.

גרמניה בקראוון עם ילדים
אגם בגרמניה

היום השני – הצטיידות, Sommerrodeln, WaldWipfelWeg

מכיוון שהגענו ביום ראשון, כל הסופרים היו סגורים ולכן את הבוקר פתחתנו בהצטיידות בסופר הקרוב שמצאנו. המחירים נוחים ויש מבחר של פירות, ירקות ועוד. מוזר לראות באותה עונה ענבים, דובדבנים ותותים.

גרמניה בקראוון עם ילדים
Sommerrodeln

משם המשכנו לפארק חמוד לילדים, Sommerrodeln. חלק גדול מהמתקנים בחינם, יש מגדל תצפית שיוצאות ממנו מלא מגלשות שגולשים עליהן עם משטח מיוחד. יש גם מגלשות הרים מכמה סוגים בתשלום. המחירים לגמרי סבירים ובסביבות 3 יורו לילד וקצת יותר למבוגרים. יש גינה ענקית עם המון מתקני נינג’ה מהנים לילדים ומבוגרים. עשינו הפסקת כריכים בקראוון ויצאנו לדרך לנקודה הבאה. אחד מיתרונות הקראוון “שהבית” תמיד איתך.

גרמניה בקראוון עם ילדים
WeldWipelWeg

משם המשכנו בנסיעה קצרה לשמורת טבע מרהיבה, WeldWipelWeg. בה יש מסלול מעל צמרות העצים ומגדל תצפית שעולים אליו במעגלים. הירידה ממנו במגלשות על משטחים או באותה הדרך בה עלינו. המקום נגיש מאוד לנכים ועגלות. אפשר לטפס אליו גם בסולמות חבלים ומתקני טיפוס מגניבים לילדים מגיל 3. בשמורה יש מסלול טיול נחמד ביער עם חידות (באנגלית וגרמנית), אפשרות לשמוע ציפורים בלחיצה על כפתור,  מערות קטנות עם תעתועי ראייה ועוד. כרטיס משפחתי עולה 25 יורו. ביציאה מהאתר יש בית הפוך שאפשר לצלם שם תמונות מדהימות, המקום ממש מהנה וחוויתי. הכניסה אל הבית ההפוך בתשלום 2 יורו לאדם. יש גם גינה מקסימה עם מתקנים מדהימים. אם לא היה יורד עלינו גשם כנראה שהיינו נשארים יותר.

משם יצאנו לכיוון הגבול עם אוסטריה. הנסיעה ארוכה מאוד, מעל 3 שעות. בדרך נופים ירוקים מדהימים ו…מבול!!

לאחר מעל שעתיים נסיעה ראינו אגם מדהים והבנו שיש שם המון קראוונים. החלטנו בהחלטה של רגע להיכנס לבדוק אם יש להם מקום. גילינו אתר לחוף אגם ענקי ופסטורלי. יש במקום שירותים, מקלחות, מדשאות ואפשרות למלא ולרוקן מים. לאחר בירור עם בעלי המקום עלה כי למחרת אמור להיות יום חם מאוד. החלטנו להישאר שם יום נוסף. בהמשך גם הבנו כי ימי המנוחה האלו עושים גם לנו וגם לילדים טוב.

היום השלישי – יום מנוחה ב-Seecamping Taching

גרמניה בקראוון עם ילדים

החלטנו לזרום עם התוכנית שהוכנה מראש ולא לדבוק בלוח זמנים, מה שהפך את המשך הטיול להרבה יותר מהנה. העברנו את היום השלישי בשחייה באגם, קפיצה מהמזח והנאה ממזג האוויר. מסביב לאגם היה הרבה צל ומדשאות רחבות ידיים מה שהיה מהנה ביותר. גם כאשר המקום התמלא הדבר לא הורגש כלל. נקודה חשובה, באתר היו גם מכונת כביסה ומייבש מה שהקל עליי.

היום הרביעי – אגם המלכים והסביבה

גרמניה בקראוון עם ילדים
אגם המלכים

לאחר יום מנוחה, רוקנו ומילאנו את הקראוון ויצאנו לכיוון אגם המלכים. מקום מדהים!! מים צלולים והשתקפות עוצרת נשימה של ההרים מסביב. אל נקודות העניין בטיול מגיעים בשיט שאורך סביב 40 דקות ומשם הליכה קצרה ברגל לאגם חלומי. אם רוצים אפשר ללכת עוד שעה וחצי במסלול נוח עד המפלים המרשימים. השיט עולה בערך 60 יורו למשפחה עם 4 ילדים.

גרמניה בקראון עם ילדים
הקרוואן ב-Simonhof

לאחר מכן המשכנו לסיור קצר בעיירה הסמוכה, מקום מאוד ציורי עם חנויות גלידה ומזכרות רבות. המשכנו לעיר הקרובה להצטיידות של אוכל לקראוון וארוחת צהריים מאוחרת מאוד. לאחר חיפוש קצר מצאנו את אתר הקמפינג Simonhof שמדהים ביופיו ומקפיד מאוד על תקנות הקורונה והניקיון באתר. המקלחות ושירותים היו הנקיים ביותר שראיתי אי פעם באתר מחנאות. צמוד לאתר יש מסלול הליכה קצר (3.5 קמ) שעשינו חלק קטן ממנו. האתר עצמו מוקף הרים ויש בו גינה קטנה וחמודה לילדים.

היום החמישי – ווימבכקלאם, Naturcampingpark Mittenwald

גרמניה בקראון עם ילדים
ווימבכקלאם

התחלנו את הבוקר בווימבכקלאם, מסלול על גשר עץ בתור יער הררי. המסלול עצמו קצר ומרשים עם מלא מים קפואים בצבע תכלת. אחרי זה עשינו מסלול קצר ביער שהיה מהנה ביותר. בתוך היער יש מעבר בין גרמניה לאוסטריה מה שגרם לילדים לצחוק מזה שהם עברו את הגבול. היער נראה כמו משהו מתוך ספר אגדות ומסביב אנשים רבים בנו דמויות אבן (מניחים אבנים אחת על השניה כדי ליצור דמויות).

גרמניה בקראוון עם ילדים
Naturcampingpark Mittenwald

משם יחד עם הגשם השוטף נסענו למעלה משלוש שעות לנקודה הבאה. הדרך רוויה באגמים ענקיים ומרשימים, בתי עץ ציוריים ומלאי מרפסות עם פרחים והגענו לאתר המחנאות – Naturcampingpark Mittenwald – קפואים, ואכלנו שניצלים במסעדה המקומית. היה לא זול אך טעים מאוד.

היום השישי – Leutaschklamm, Partnach Gorge

גרמניה בקראוון עם ילדים
Leutaschklamm

קמנו לבוקר קר, 13 מעלות בקושי. נסענו למסלול הליכה בגשר תלוי מעל מים גועשים שממשיך בטיול קסום ביער. היערות בגרמניה פשוט ענקיים ותענוג לטייל בהם ולעשות פיקניק בין העצים.

גרמניה בקראוון עם ילדים
Partnach Gorge

משם המשכנו למסלול נוסף של נקרות ומפלים. מקום מדהים. כמות המים שזורמת שם מרשימה והאתר פשוט מדהים ביופיו. העלות למשפחה באזור ה-24 יורו. ביציאה מהנקרות יש מספר מסלולי הליכה אפשריים. בחרנו לעלות במעלה ההר לתצפית מדהימה. ההליכה בעלייה לא קלה בכלל והילדים הגיעו לרכב שפוכים לחלוטין.

הצטיידנו שוב בסופר ויצאנו לאתר הבא, והגענו לאתר קמפינג מול הר צופישיגה, ההר הגבוה בגרמניה. בצמוד יש את מקפצות השלג האולימפיות.

היום השביעי – Kolbensattel, טירת נשוושטיין

פתחנו את הבוקר ברגוע במגלשות הרים ורכבל זוגי ארוך ממש. עולים למעלה בערך 20-25 דקות בנוף מדהים ולמעלה יש גינה ונדנדות. ירדנו במגלשות הרים של כמעט 3 ק”מ. עלות למשפחה 70 יורו לערך. הילדים מאוד נהנו וישנה אפשרות לכל ילד לרדת בנפרד.

יצאנו לכיוון העיר פסאו לראות מרחוק את טירת נשוושטיין. מסתבר שיש צורך להזמין כרטיסים המון זמן מראש. ולכן לא היו כרטיסים לכניסה והחלטנו לעצור באתר קמפינג מדהים לשפת אגם. נשארנו פה יום שלם למנוחה ומילוי מצברים.

היום השמיני – מפלי הריין בשוויץ

גרמניה בקראוון עם ילדים
שוויץ

קמנו לבוקר חצי גשום ויצאנו לכיוון מפלי הריין בשווייץ. לקחנו שיט שמתקרב למפלים. הנוף מרשים ביותר והקרבה בסירה למפלים מאוד מרגשת. כמות המים פשוט מסחררת. מסביב למפלים יש גינות קטנות ומשחקים לילדים.

משם חזרנו לגרמניה וחנינו בחניון בסיסי מאוד. בלילה התחיל גשם שפשוט לא הפסיק מה שגרם לנו לוותר על הטיול הרגלי שתוכנן ליום שלמחרת.

היום התשיעי – פרייבורג, חניון פארק אירופה

יצאנו לכיוון העיר פרייבורג לטיול רגלי קצר. קנינו מטריות, אכלנו נקניקיות וספגנו את האווירה והמשכנו לכיוון חניון פארק אירופה. חניון פארק אירופה זה המקום היחיד שבו הזמנו מקומות מראש. החניון נמצא במרחק 5 דקות הליכה מפארק אירופה ובערך 20 דקות נסיעה מפארק המים רולנטיקה.

באתר יש מופעי בוקרים מדי יום וכן יש מסעדה בסגנון המערב הפרוע שיש צורך להזמין אליו מקום מראש. נשארנו בחניון הזה שלושה ימים מהנים. יש אפשרות לרכוש כרטיסים לפארק אירופה וכן לרולנטיקה דרכם. זה לא נותן הנחה במחיר אבל מקל על ההתנהלות.

היום העשירי – פארק אירופה

בילינו יום שלם בפארק אירופה. מהפתיחה בשעה 9 ועד הסגירה בשעה 18. פשוט מושלם. פה יש מדריך מלא לפארק אירופה עם ילדים.

יש מתקנים אשר מתאימים ממש לכל גיל. בכניסה למתקנים המאתגרים יותר יש מד גובה והגרמנים לא מתפשרים על אף סנטימטר. מומלץ מאוד להוריד את האפליקציה של הפארק שמראה איפה נמצא כל מתקן וכן כמה זמן המתנה יש. בנוסף, אפשר לתאם שם תורים למתקנים נוספים מה שמקצר את ההמתנה.

יש רכבות הרים רבות מספור. הילדים נהנו בטירוף! הבאנו איתנו אוכל מראש מתוך מחשבה שיהיו תורים ארוכים וכן מחירים יקרים, מה שהוכח כנכון. לשמחתינו הרבה לא ירד גשם ממש עד לסוף היום ורק את המתקן האחרון כבר עשינו בגשם. אין לי ספק שמי שרוצה לעשות את כל המתקנים בפארק לא יספיק הכל ביום אחד. לנו זה הספיק. העלות היא בסביבות 47 יורו לילד ו-55 יורו למבוגר.

היום ה-11 – פארק המים רולנטיקה

את יום המחרת פתחנו בפארק המים רולנטיקה משעה 10 בפתיחה ועד שעה 17. הכניסה עולה סביב 42 יורו לאדם. אם תבחרו להגיע בערב או אחה”צ (הפארק פתוח עד השעה 22, המחיר זול יותר).

פארק המים פשוט מדהים!! ראשית, בכניסה מקבלים מעין שעון שהוא למעשה המפתח ללוקר (ויש המון כאלו) וגם ניתן להשתמש בו ככסף באתר. הילדים מקבלים כחול והמבוגרים מקבלים שחור. רק עם צמיד שחור ניתן לפתוח את הלוקרים או לשלם במזנון.

גם לפה הבאנו אוכל מראש וטוב שכך כיוון שהתורים לאוכל היו ארוכים מאוד. האתר עצמו מקורה ברובו ומחומם. הרצפה מחוממת וכן המעקים במדרגות למתקנים. האתר כולו סביב 28 מעלות מה שאומר שלא היה לנו קר אפילו לרגע. גם המים במתקנים ובבריכות הרבות מחוממים מה שהפך את היום לנעים מאוד. בחוץ יש מתקנים רבים גם, אך כיוון שהיה קריר לא יצאנו כמעט החוצה. הילדים פשוט לא רצו ללכת משם.

גרמניה בקראוון עם ילדים
אוכלים ונהנים

את ארוחת הערב אכלנו בסגנון המערב הפרוע. המסעדה באתר נראית כמו מסבאה ואוכל טעים מאוד.

היום ה-12 – אגם הסיר הכחול, קניות ב-Ulm

גרמניה בקראוון עם ילדים
אגם סיר הכחול

קמנו בבוקר ונסענו מעל 3 שעות לאגם הסיר הכחול. היו לנו מספר אפשרויות טיול ורצינו משהו קליל. בדיעבד ממש לא שווה את הנסיעה. אגם פיצי ממש ומסלול קצרצר ממש. לא הייתי נוסעת במיוחד.

גרמניה בקראוון עם ילדים
Ulm

לאחר מכן עשינו קצת שופינג בעיר אולם Ulm, עיר מודרנית עם קניונים רבים. האתגר האמיתי היה למצוא חניה לקראוון.

הגענו לאתר הקמפינג האחרון לטיול קרוב למינכן. זו היתה הפעם הראשונה שעברנו מספר אתרים בחיפוש אחר מקום פנוי. הגענו אל Campsite Ludwigshof am See, אתר מחנאות מהמם עם אגם צלול, מקום מאוד שקט ונעים. לצערנו לא נשארנו שם עוד יום והמשכנו להחזרת הקראוון.

היום ה-13 – חזרה למינכן, סיבוב בעיר

הזמנו מראש שאטל חזרה למינכן והגענו למלון מול התחנה המרכזית. לקחנו 2 חדרים עם דלת מקשרת מה שמאוד הקל עלינו. בחרנו לוותר על ארוחת הבוקר בתוספת תשלום ולאכול בחוץ. החדרים נקיים ומרווחים.

יצאנו לסיבוב בעיר. הגענו לשעון הגדול בעיר העתיקה, בשעה 17 פעמוני הכנסייה מצלצלים מנגינות ויש דמויות שזזות בשעון. מחזה מרהיב ומהנה. יש שוק קטן קרוב לשם עם המון דוכני אוכל רחוב שמאוד נהינו מהם.

היום ה-14 – מוזיאיון ה-BMW, עולם המים

למחרת נסענו ברכבת התחתית למוזיאון BMW. המקום ענקי ויש בו מכוניות ואופנועים מכל הזמנים. כרטיס משפחתי עולה 24 יורו.

גרמניה בקראוון עם ילדים
עולם המים

המקום קרוב לכפר האולימפי ופארק חביב עם המון ברווזים. בסמוך לשם יש את עולם המים. לפי האתר נראה כי המקום גדול ומרתק. בפועל מדובר במקום די קטן ויקר. העלות היתה 96 יורו למשפחה. הביקור כולו לקח לנו פחות משעה. מאוד מאכזב. הילדים התלהבו שיש מעין דרכון שאפשר להחתים בתחנות השונות. יש סוגים שונים של דגים וחיות מים אך ממש לא מרשים כמו שנראה באתר.

משם חזרנו לכיוון המלון. הילדים נחו בחדר ואנחנו הלכנו להביא ארוחת ערב.

היום ה-15 – קניות

החלטנו לצאת לקניות. נסענו לקניון ענקי עם מגוון ענקי של חנויות. הילדים מאוד נהנו להסתובב בין החנויות. יש שם חנות לגו ענקית עם דגמים שלא ראינו בשום מקום אחר, חנויות בגדים רבות וחנויות אלקטרוניקה ו-gaming רבות, מה שמאוד משך את הבן הגדול שלי. חזרנו לקראת הצהריים לאזור המלון לאכול ולנוח.

גרמניה בקראוון עם ילדים
מינכן

בערב יצאנו לסיבוב פרידה ממינכן. אכלנו בהארד רוק קפה (מי ידע שזה עוד קיים??) הילדים מאוד נהנינו מהאוכל והאווירה. בנוסף, אם נרשמים כחברי מועדון מקבלים קינוח ענקי בחינם. הילדים חגגו 😊

היום ה-16 – היום האחרון

למחרת הטיסה היתה בשעות הצהריים אז ניצלנו את הבוקר לצאת לאכול ולהתארגן לקראת הנסיעה לשדה התעופה. בחרנו לנסוע עם אוטובוס של לופטהנזה שיוצא כל חצי שעה מהתחנה המרכזית מול המלון. העלות היא באזור 10 יורו לאדם או כרטיס משפחתי שעולה באזור 40 יורו. מאוד נוח ומהיר.

כניסיון מהטיסה למינכן הצטיידנו באוכל לילדים בטרם הטיסה. הטיסה עצמה יוצאת מטרמינל נפרד בשדה התעופה ולכן חשוב להצטייד לפני. בטרמינל עצמו יש מזנון קטן ויקר וחנות קטנה. הטיסה עברה יחסית בנוחות. לאחר הנחיתה ואיסוף המזוודות ניגשנו לבדיקת קורונה. לשמחתי הרבה בעלי גילה כי יש תור נפרד למשפחות עם ילדים. תוך פחות מ-40 דקות היינו בחוץ.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים