בולגריה למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת אירה סימנוביץ [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי אירה סימנוביץ ומופיע כאן באישורה.
סיכום ומסלול הטיול לבולגריה בחגי סתיו (ספטמבר). זוג הורים וילדה בת 4.5.

טיסות לבולגריה

דרך וויזאייר לסופיה. מאוד קצרה של שעתיים עשרים, הוזמנה דיי ברגע האחרון ולכן בעלויות יחסית גבוהות של 2700 ש”ח לשלושה כרטיסים כולל מזוודה אחת של 30 קילו והושבה.

תחבורה בבולגריה

תמיד מחפשים את הרכב דרך האתר הזה, שבעצם מנוע חיפוש מול חברות השכרה שונות. הפעם קיבלנו רכב של אלמו, שזו לא פעם ראשונה דרך החברה הזו, אבל השירות שלהם היה מזעזע ולכן לא יכולה להמליץ עליהם. קיבלנו רכב עם בעייה בבלמים (שממש נשחקו) ויומיים רדפנו אחריהם כדי לקבל פתרון כלשהו.
חשוב להסביר שטיסות של וויז מגיעות לטרמינל 1 וחברות ההשכרה נמצאות בטרמינל 2. במהלך היום יש שאטלים כל חצי שעה מטרמינל לטרמינל, אבל בטיסות מאוחרות חייבים לקחת מונית. כששאלנו על עלויות, אמרו לנו שזה עולה 10 יורו (לשתי דקות נסיעה), לכן ממליצה לצאת לכניסת המגיעים לשדה תעופה (למוניות שמורידות נוסעים) שם המונית תעלה 10 ש”ח.

לינה בבולגריה למשפחות

ניסיון ראשון בטיול כוכב, או יותר נכון, 4-5 מקומות לינה ויציאה לטיולים קצרים מסביב. אנחנו פחות אוהבים את האופציה הזו וגם בדיעבד הייתי מחשבת אולי קצת שונה את מקומות הלינה, כי הכבישים לא משהו בכלל וכל נסיעה של 50 ק”מ יכולה לקחת יותר משעה. לא ממש קריטי, אבל נושא למחשבה 🙂 פירוט הלינה בהמשך הפוסט.
העלויות שלנו ללינה היו בין 20 ל-70 דולר ללילה (כשה-70 זה מלון מפואר שלקחנו ליומיים, כי הוא בנוי בצורת ארמון והבת שלנו ממש התלהבה מהרעיון הזה 🙂 ) עבור כולנו. לרוב מקומות לינה מאוד נחמדים עם שטח גדול, שברובם הייתה טרמפולינה, בעלי חיים שונים וזה היה בדיוק מה שחיפשנו לחופשה הזו.

אוכל בבולגריה

זמין בכל מקום אפשרי. המגוון לא כזה גדול, אבל הכל טרי וטעים (אוכל ביתי כזה). היו לנו מקומות לינה עם מטבחון ומנגלים ולכן כמה פעמים הכנו אוכל בבית, אבל באמת שהכל ממש זול ולא שווה התעסקות בחופשה. בכל המקומות שישנו הייתה אופציה של ארוחת בוקר (במחיר של כ-10-15 ש”ח) ואפילו ארוחת ערב (לנו היה יוצא כ-40-80 ש”ח לשלושתנו כולל בירות/יין וכ״ו). על קינוחים אפשר לוותר בקלות, אין משהו מיוחד (רק בלינצ’ס עם נוטלה לילדים 🙂 )

מסלול בבולגריה עם ילדים

את המסלול חילקנו ל-4 פארקים ולפי זה כבר חילקנו את הלינות. אמליץ על כמה מקומות שממש אהבנו ואציין איפה ישנו, באמת שיש מבחר טוב של מקומות לינה וכל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו.

התחנה הראשונה – Rila Mountains

Urdini Ezera

לינה ב-Rila Mountains

יומיים-שלושה ב-Lovna Hut. אזור יפיפה, עם המון אפשרויות טיול. הבת שלנו רגילה ללכת הרבה ולכן לא הייתה לנו בעיה לעשות טיולים ארוכים, אך כמובן ניתן לחפש ולמצוא אופציות שיתאימו לכל גיל. חשוב להסביר שזה מקום באמצע היער, אליו ניתן להגיע רק עם ג’יפ (בתוספת תשלום של 15 יורו לג’יפ). בעצם מי שמגיע נשאר שם ומטייל באזור, בלי לצאת ולחזור כל הזמן לעיר. שירותים ומקלחת בחוץ, הבקתות פשוטות מאוד, אבל כל הטבע והקונספט מחפים על הכל (כמובן לא מקום לכולם, אבל אנחנו ממש ממש התלהבנו ומומלץ בחום!!). במקום יש מסעדה, אכלנו שם וסתם לסדר הגודל שם עלויות עבור שתי ארוחות בוקר ושתי ארוחות ערב שילמנו 110 ש”ח לכולנו.

אטרקציות באוזר הרי רילה

רילה Rila Seven Lakes
משם יצאנו לטיול של שבעת האגמים. זה מסלול ארוך ולפעמים מאתגר, אבל ניתן לעשות אותו בעזרת הרכבל (למי שישן בעיר). יש כחצי שעה הליכה ממנו עד האגם הראשון. בהאט הראשון יש אפשרות לאוכל. לצערי הגענו רק לשלושה אגמים, כי זה באמת יחסית הרבה הליכה (סיכמנו את היום הזה בכ-12-13 ק”מ הלוך ושוב), אבל מרשים ביותר.
אחרי זה עברנו לאזור בורובץ וניסינו להגיע לפסגה הכי גבוהה באזור הבלקנים. לצערי יצאנו יחסית מאוחר מהבית והיינו תלויים ברכבל (חשוב לבדוק ימי עבודה שלהם, כי הם לא עובדים בשני-שלישי) כשאחרון יוצא ב18:00. לכן, הספקנו רק לאגמים הקפואים (שזה כחצי שעה הליכה עד הפסגה).
Black Rock
למחרת יצאנו לטיול של בלאק רוק, טיול ארוך, אבל קליל ביותר, נוף מרשים ושווה נשנושים לפיקניק קטן 🙂 בגלל נושא הכוכב, ויתרנו על מנזר רילה, שלפי תמונות מקום יפה, רק שהיינו חייבים ממש סיבוב בשביל להגיע אליו.

התחנה השנייה – Ognyanovo

מלון Valentina Castle

לינה ב-Ognyanovo

החלטנו לעשות הפסקה של יומיים מהטבע ועברנו למקום מקסים: Valentina Castle. זה מלון שבנוי כארמון והוא מכיל 4 בריכות (פנימיות וחיצוניות), ג’קוזי, סאונה ואופציות להזמין מסאג’.

אטרקציות ב-Ognyanovo

פירמידות Melnik
ביומיים האלה רק יצנו לטיול קטן סביב המלון, אל שפת הנחל וזהו. את האזור הזה סגרנו עם נסיעה ל-Melnik, עיירה יפיפיה עם הרבה יקבים. שם עשינו טיול קצר אל פירמידות מלניק ועברנו לפירין (נסיעה הלוך ושוב ושווה לשקול אולי לינה באזור ואולי עוד יום באזור, את זה לצערי הבנו כבר בדיעבד).

התחנה השלישית – Pirin mountains

Pirin Mountains
האזור שפחות התלהבנו ממנו, היו לנו יומיים שם ולא הרגשנו שחסר משהו. המרחקים אל תחילת המסלולים די ארוכים ולכן לא יצאנו יותר מדיי לטייל חוץ מליד בנסקו.

לינה בהרי הפירין

בלילה ראשון ישנו בכפר יפיפה Kovachevitsa, מקום יחסית תיירותי ויש שם הרבה אופציות לינה. ליד הכפר הזה ישנו עוד אחד עם סגנון בניה דומה Leshten. אם יש מספיק זמן אפשר לבקר בשניהם, אבל בעקרון אפשר להסתפק גם באחד.

אטרקציות ב-Pirin Mountains

ישנו יומיים בעיירה ליד בנסקו, לשם יצאנו לטייל באגמים. קיימות הרבה אופציות לטיולים מסביב. כמו כן, שמתי לב שבבנסקו יש גם כל מיני אטרקציות לילדים ואפשרות רכיבה על סוסים. אנחנו לא ניסינו, אז אין לי המלצות בנושא.
אגם Okoto – The Eye Lake
טיילנו בעיקר בהרים הגענו ל-Vihren Hut ברכב ומשם עשינו את האגמים (Banderishki Lake, Okoto Lake). בחזור ירדנו אל העץ ההכי גדול בבולגריה (Baykusheva Mura) שזה כ-5 דקות הליכה מהרכב. למחרת יצאנו לכיוון הרי רודופי, עם כמה עצירות קטנות בדרך.

התחנה הרביעית – Rhodope Mountains

ארבע ימים לאזור ולפי התחושה, היה חסר.

לינה בהרי רודופ

המיקום הגאוגרפי של מקום הלינה היה פחות מוצלח ודרש כל יום נסיעות של כשעה וחצי לכיוון. על המקום עצמו העלתי פוסט נפרד. מקום יפיפה ומיוחד. הבחור הפסיק לעבוד עם בוקינג ואת ההזמנות ניתן לבצע דרך הפניות במייל (כי האתר בבולגרית).

אטרקציות ב-Rhodope Mountains

Devils Throat Cave
בדרך לשם עברנו דרך Trigrad Gorge אל מערת ה-Devils Throat. איחרנו לכניסה עם מדריך ופספסנו את כל ההסברים, אבל עדיין התרשמנו. היה ממש יפה (חוץ מעניין המדרגות בסוף המערה).
כביש לכיוון Eagle eye
משם יצאנו אל Yagodina כדי לעלות לתצפית Eagle Eye. המקומיים המליצו לנו לחנות ליד מלון Mursal ומשם להמשיך ברגל. מהמערה אפשר גם לקחת ג’יפ ולהגיע איתו למלון (סתם בשביל החוויה כי בשני המקרים מגיעים לאותו מקום). הגענו יחסית מאוחר. לכן, ויתרנו על העליה לתצפית, אבל כן ישבנו בבית קפה של המלון ונהנינו מהנוף.
את היום הבא בילינו במלון, לקחנו סירות, עשינו טיול ביער, שחינו קצת. באזור נמצא גם יקב נחמד ששווה ביקור Villa Yustina.
חילקנו את המסלולים לפי ימים (נאלצנו לוותר על כמה בגלל בעיות ברכב שהיו לנו):
מבצר Asenovgrad
  • קניון המפלים עם עצירה לארוחת צהריים ב-Shiroka Laka
  • מסלול יפה שגילינו במקרה Devil’s Path, נמצא בדרך ל-Yagodina
  • מקום נחמד, אבל לא בטוחה ששווה נסיעה במיוחד – Assens Fortress

התחנה החמישית – Balkan Mountains

מערת Devetashka
יחסית הרבה נסיעה מהאזור הקודם, אבל בהחלט שווה את הנסיעה. בילינו שם יומיים, כי לא מצאתי יותר מדי מידע על האזור ומה אפשר לעשות שם. בפועל, במקום שישנו היו מלא חוברות על הטיולים באזור והצטערנו שלא היה לנו מספיק זמן כדי לטייל יותר.

לינה ב-Balkan Mountains

ישנו ב-Apriltsi, שהוא כפר יפיפה, אבל גם כאן פישלנו עם המיקום לכוכב ונאלצנו לנסוע הרבה הלוך ושוב.

אטרקציות ב-Balkan Mountains

מפלי Krushuna
באזור הזה יצאנו אל המפלים Krushuna , Kaya Bunar, ומערת Devetashka.
גשר Lovech
באחת החוברות מצאנו המלצה על עיירה Lovech. טיילנו בה בעיר העתיקה Varosha, אליה מגיעים דרך גשר יפיפה.
מערת Prohodna

בדרך לסופיה עצרנו ב-Prohodna Cave ,בילינו שם כשעה ונסענו. על סופיה אין לי יותר מדי המלצות. זו לא פעם ראשונה שלי בעיר הזו ואני ממש לא מתלהבת ממנה. אכלנו ארוחת צהריים ממש טעימה ושונה מכל האוכל שאכלנו במהלך כל הטיול. מי שרוצה, המסעדה נקראת Made in Home. עשינו שופינג זריז ב-Ring Mall ומשם חזרה לארץ 🙂

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

  1. שלום,
    אנחנו משפחה הורים + 4 צעירים בגילאיי 15-24, ללא ניסיון נהיגה בג׳יפ.
    מחפשים מדריך / נהג לטיול חורף בטבע של בולגריה ליום מלא ב18+19+20 לחודש דצמבר.
    (כמובן כולל דלק)

    תודה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים