בודפשט עם מתבגרים בקורונה – אטרקציות וטיפים מאת עידן רביד קלברג [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת “מטיילים בחו”ל עם ילדים” על ידי עידן רביד קלברג ומופיע כאן באישורה.
בודפשט עם ילדים/מתבגרים (גילאים 16.5, 13, 9). אנחנו משפחה של מחלימים. להלן 12 טיפים/נגיסי מידע לטיול מוצלח בתקופת הקורונה.

1. תקדימי קורונה

חשוב לזכור שהמידע שכל מדינה דורשת משתנה מעת לעת וצריך להתעדכן כמה ימים לפני היציאה

ביציאה מהארץ

תעודת קורונה עדכנית לכולנו. שום דבר מעבר. לא נדרשנו להראות הצהרת נוסע יוצא.

בחזרה לארץ

נדרשנו להראות הצהרת נוסע נכנס ובדיקת PCR. ברגע שאמרתי שאנחנו מחלימים טריים פחות מ 3 חודשים – ביקשו רק להראות את תעודת הקורונה. עכשיו מותר גם לחזור עם בדיקת אנטיגן לבעלי תו ירוק, כל עוד הוא נעשה במקום מסודר (לא בדיקה ביתית).

2. טיסות לבודפשט

ממליצה לטוס עם ראיינאייר. אנחנו טסנו עם ראיינאייר – הכל תקתק, טיסה יצאה בול בזמן. לא בדקו תיקים ואפילו הכלוב המפורסם לא היה, לא בהלוך ולא בחזור. ראיין אייר זאת חברת לאו קוסט, לכן המחיר הבסיסי רק כולל את הטיסה עצמה. צריך להוסיף תשלום עבור מזוודות, הושבה ואוכל, ואפשר גם לרכוש כרטיס יקר יותר עם יכולת שינוי.

3. לינה בבודפשט עם מתבגרים

בודפשט עם מתבגרים
המלון
מלון מושלם למשפחות – Opera Garden Hotel and Apartments! סגרנו דרך בוקינג דירת קרקע עם 2 מפלסים, כשההורים למטה והילדים למעלה. יש מטבח מאובזר ופינת אוכל (אכלנו רק בחוץ לא השתמשנו) וזה כולל ארוחת בוקר. יש החלפת מגבות וסידור חדר כל יום. המיקום מנצח – 5 דקות הליכה למוזיאון ה-3D, הבזיליקה והשוס – המסעדה של הארי פוטר בהמשך הרחוב.

4. אטרקציות מומלצות בבודפשט למתבגרים

בודפשט עם מתבגרים

  • מוזיאון תלת מימד 3D
  • הבזיליקה והמופע האורקולי בכריסמס
  • שווקי הכריסמס המהממים  – יש כמה שווקים. אנחנו ביקרנו רק בשוק המרכזי שליד הבזיליקה. יש גם בכיכר גיבורים איפה שהגן חיות ויש עוד אחד יותר קטן. בשוק שאנחנו היינו – יש מופע אור קולי על הבסיליקה כל חצי שעה, יש מלאאא דוכני אוכל ופיצ’פקעס וכמובן הגלגל הענק כ-5 דקות הליכה משם. הכניסה לשווקי כריסמס בהצגת תעודת קורונה ודרכון (אפשר מהנייד/צילום לא חייב מקור).
  • הליכה לאורך הדנובה ואנדרטת הנעליים
  • כיכר גיבורים

בודפשט עם מתבגרים

 

בודפשט עם מתבגרים
LABRYNTH
  • מקום שנקרא Labyrinth “מבוך תת קרקעי עם מבוך חושך ומקום כליאתו של דרקולה…היה שוס!
  • רחוב ואצ’י אוצ’ה

 

בודפשט עם מתבגרים
הגלגל הענק
  • הגלגל הענק (מרהיב בחושך)

5. אוכל שהוא גם אטרקציה

בודפשט עם מתבגרים
The Magic
גולת הכותרת היתה המסעדה של הארי פוטר The Magic! צריך להזמין מקום מראש באתר, במיוחד בשבת-ראשון. מנות טעימות, יפות, משביעות והפתעה לשולחן בתחילת הארוחה (תלכו ותגלו) המסעדה עצמה מעוצבת כאטרקציה לכל דבר.
מקרונים
מקום נוסף לאוהבי המתוקים, Sugar: גן עדן של מתוקים לילדים ומבוגרים .טעים ולא יקר.
מסעדה מעולה שלא ראיתי המלצות עליה – נמצאת ממש בפינת ואצי אוצה בכניסה לגשר אליזבת בשם Lujza Bistro. מנת צלעות ענקית (בתכלס מספיקה ל-2 אנשים) ב-40 שח! יין חם מעלף, מרק גולש מצוין ועוד.

6. קניות בבודפשט

פחות היינו בקטע וגם לא נשאר זמן, אז קנינו ממש בקטנה 😉 אציין רק את הדברים הלא בנאליים: לאוהבי האלקטרוניקה/גדג’טים/מולטימדיה – סניף של Media Markt בקניון ווסטאנד (אנחנו קנינו משחקי אקסבוקס ונינטנדו).

7. מזג אויר בבודפשט בדצמבר

בודפשט עם מתבגרים
שלג
כשאנחנו היינו – בין 3 מעלות למינוס 1. לקחנו גטקעסים וטייץ תרמי/גרביונים ולא השתמשנו, חוץ מבעלי, גם לא בגרביים התרמיות. רק בגופיות התרמיות (וגם לא כל הזמן), מכנסי פוטר מחממים, חולצה קצרה מתחת לגופיה תרמית, סווצ׳ר/פליז ומעיל טוב. כמובן כובע וכפפות (הצעיפים גם נשארו מיותמים במזוודה). בפנים חם עד כדי מחניק למות.

8. דיוטי פרי בשדה בבודפשט

סבבה לגמרי לעומת הארץ, גם שוקולדים וגם אלכוהול (העדפנו לא להסתכן שיישבר במזוודה).

9. ניווט בשדה התעופה בבודפשט

השדה בבודפשט בנוי ככה שקודם יש צק אין, בידוק בטחוני, דיוטי פרי גדול, ביקורת דרכונים, שוב דיוטי פרי קטן יותר ואז עוברים לגייט לצורך בורדינג.

10. בולט – מוניות בבודפשט

ברגע האמת כשרצינו להזמין מונית מהשדה למלון בלילה לא היתה אף מונית פנויה (לא רגילה ולא גדולה). חיכינו כרבע שעה, התיאשנו ולקחנו שאטל של שדה התעופה (ממש לפני היציאה מצד ימין יש להם עמדה), אחלה שירות. עולה כמו מונית ספיישל.
מונית לטיסה חזרה גם היא באמצע הלילה, הזמנו משלמה, הגיע נהג שלו בזמן עם אוטו גדול ל-5 אנשים ו-2 מזוודות ב-35 יורו. טלפון: 36-30-355-6735+
סעו ותהנו! שווה ביותר!!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים