אלבניה בקראוון עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת מאי מלצר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על אלבניה בקרוואן עם ילדים פורסם לראשונה בקבוצה מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי מאי מלצר ומופיע פה באישורה.

הטיול במקדוניה היה חלק מטיול קראוון לאלבניה, מקדוניה וצפון יוון, במשך 24 יום במהלך ספטמבר 2019 . פה אפרט על המסלול במקדוניה. פה תוכלו לקרוא את המסלול שלי על מקדוניה בקרוואן ופה צפון יוון בקרוואן.

נסענו לטיול בהרכב של זוג הורים ו-3 ילדים בגילאים 7, 4, ושנה, ועשינו מסלול מעגלי. מיוון עולים למקדוניה, ממשיכים לאלבניה ומשם לצפון יוון. למידע מפורט על טיולי קרוואנים, כנסו לפוסט על צפון יוון בקרוואן. בקצרה, טיול בקראוון מאפשר המון גמישות ומציאת פנינות נסתרות ובעיקר משהו קבוע לילדים. אפשר לישון בים, בחניה בעיר, בהר, על האגם ובכל מקום. כל עוד מוצאים שיפוע נורמלי לשינה בגדול. (פה תוכלו גם לקרוא על טיול קרוואן ביפן.)
נתחיל בתיאום ציפיות – במדינות הבלקניות אין מקדונלדס, איקאה, ודברים שרגילים אליהם כביכול למי שמצפה אלא הרבה כפרים, נופים, מסעדות מקומיות, ערמונים ותירס חם בדוכני רחוב. בנוסף, אנחנו לא מחפשים לעשות V על דברים, לא מעניין אותנו מוזאונים, ערים גדולות או אטרקציות מתוירות.
את אלבניה אני אסכם בתור חוויה מסחררת. מטורף לראות שיש מדינה באירופה שתקועה בשנות ה-60 בערך. הקומוניזם הסתיים רק ב-1992 והתיירות החלה רק ב-2005. הכל זול ונגיש ויש קצת תחושה של הודו באירופה. באלבניה תחוו הרבה הרבה טבע והרבה נופים מטורפים. בנוסף, תחוו כבישים רעועים ומאתגרים ומצד שני עם נופים מהממים. זו חוויה שבטוח לא מתאימה לכל אחד, תלוי מאוד מה מחפשים ומהן הציפיות שלכם מהטיול. אבל לטעמי זו חוויה שוות זהב. מי שמגיע לערים הגדולות וישן במלונות אולי לא ירגיש ככה, אבל בכפרים ובדרכים בהחלט זו התחושה. המסלול שלנו היה מהצפון לדרום.

חלק 1 – Lake Skodra Resort

אלבניה בקרוואן עם ילדים - Lake Skodra Resort
Lake Skodra Resort
ביקרנו ב-Skodra שבצפון ושם היה לנו מזג אויר גשום מאוד, ובגדול מזג אוויר קובע טיול. ברור שנהננו גם מלקפוץ בגשם ובשלוליות ובחרנו בקמפינג מסודר עם מקלחות חמות ומפנקות במצב הגשום ב-  Lake Skodra Resort. אז הוצאנו טוב מזה בסוף. אבל בגדול סקודרה הייתה נראית אחרת בשמש. זו עיר על אגם. בבוקר הלכנו לטירה שמאוד אהבנו, היא מתוירת אבל הנוף הנשקף מקסים. האוויר היה טוב והשמש יצאה. ממליצים ביקור של שעה שם.
מי שמגיע לאזור הזה בוודאי ירצה לעלות ל-Thethi National Park או Valbonë Valley National Park – שני הרים שבין היתר יש טרק בניהם של כמה ימים. אנחנו לא עלינו להרים הגבוהים מכמה סיבות:
  1. לא התחשק לנו להיפרד מהקראוון. צריך לעלות לשם בג’יפים.
  2. היה מזג אוויר פחות מוצלח להרים.

אבל אתם לגמרי צריכים לבדוק אופציות כשתגיעו לאזור. אמור להיות שם מטריף. בטח עוד נחזור לשם מאזור מונטנגרו בטיול אחר.

בנוסף להרים, בנוסף יש שם יש מעבורת ב-Koman – זו מעבורת ששטה במשך 3 שעות בקניון מדהים. אנחנו ויתרנו גם כי פחות התחשק לי להיות עם שלושה ילדים’ שמתוכם 2 בנים אנרגטיים, על מעבורת במשך 3 שעות וגם כי שוב היה מעונן. אבל לגמרי שווה בדיקה!

חלק 2 – טירנה (Tirana)

אלבניה בקרוואן עם ילדים - Dajti
Dajti
ירדנו דרומה לכיוון טירנה, בירת אלבניה, שם עצרנו על חוף הים כדי להרגיש קצת חול. העיירה שעצרנו בה הייתה מוזנחת והזויה. נראה שיש שם כל כך הרבה פוטנציאל אבל התחושה היא שעברה שם רוח פרצים מצרנוביל כי כולם הסתכלנו עלינו כהזויים שבכלל נכנסנו לים. אבל היה יפה בעיננו ואכלנו ארוחת צהריים על החוף.
המשכנו לעבר טירנה. בחרנו לוותר על קרויה (Kruja) ששם יש מבצר גדול כי לא התחשק לנו משהו מתוייר ומסודר ורצינו לנוע שוב להרים. כך הגענו לישון  על הר ה- Dajti. היה מהמם!! יש רכבל שעולה לשם מטירנה אבל אנחנו עלינו ברכב וישנו למעלה. למעלה תוכלו גם למצוא מלון ב-60€ ללילה (שזה מלא לאלבניה). ישבנו במסעדת תצפית ואמרנו יאללה נתפנק ערב אחד, למרות שהיה ברור לנו שיקר שם נורא. אבל כמו כל מקום באלבניה, שום דבר לא יקר בהשוואה לארץ. שתינו יין ואכלנו 3 מנות וקינוח ב-15€.

חלק 3 – הר Dajti, פארק חבלים, נהר Erzani, בראט וחופים מדהימים

אלבניה בקרוואן עם ילדים - פארק חבלים
פארק חבלים
בבוקר טיפסו לראש ההר והיה מטורף, הליכה בינונית אבל שווה. משם המשכנו לפארק החבלים שממש בהר עצמו. יש בהר פעילויות לילדים ולמבוגרים, כולל קרטינג, מיני גולף, רכיבה על סוסים ופארק החבלים.
אלבניה בקרוואן עם ילדים - טיפוס לראש ההר ונהר Erzani
טיפוס לראש ההר ונהר Erzani
בהמשך נסענו לכיוון נהר Erzani, בעיקר כי ראיתי במיקום מסוים בגוגל מפות נקיק יפיפה בצבע תכלת והחלטתי שלשם נלך. אז עצרנו בעיירה הקרובה והתחלנו לצעוד, מה שבסוף היה קצת קשוח ומאתגר ממש על המצוק. בנוסף, יש מערת נטפים נחמדה שנכנסת 360 מטר פנימה.

חלק 4 – Berat ו-Belsh

אלבניה בקרוואן עם ילדים - Berat
Berat ו- Belsh
נסענו לכיוון Berat ועצרנו לארוחת בוקר (שאנחנו הכנו כמובן) על אגם שכונתי יפיפה בעיר Belsh, עיר שמתחילה להיות תיירותית. בלש מאוד יפה ונעימה ומקימים בה גם גלגל ענק. משם המשכנו ל-Berat, עיר שהבניינים שלה מהמאה ה-18. הכל שמור יפה. מה שמדהים זה הדיסוננס בין האנשים עם החמורים שמעבירים את התירס והתבואה שלהם ממקום למקום לבין בתי הקפה היפיפיים וקרפ השוקולד שאכלנו בעיר. יש פה מצודה ענקית שבתוכה יש עיר עתיקה שלמה והכל שמור ויפיפה. חובה!!!

חלק 5 – קו החוף

בהמשך בילינו על קו החוף. הלהיטים שלנו היו:

Gjipe Beach

ההליכה לחוף נמשכת כ-20 דקות למטה וכ-30 דק למעלה. אפשר להגיע עם 4×4 עד למטה אבל היו כאלו שהיו עם 4×4 וגם ויתרו. מאוד יפה שם. אפשר לקנות שתיה קרה על החוף אבל אנחנו הבאנו בתרמיל הכל איתנו.

Kasmil – Plazhi Paradise

Plazhi Paradise Ksamil אלבניה בקרוואן עם ילדים
Plazhi Paradise Ksamil מתוך דף הפייסבוק הרשמי
חוף חול, מה שלא רואים בדרך כלל בחופי אלבניה, לרוב זה חלוקי נחל. אפשר לישון פה ב-10 יורו לקראוון ויש שירותים, מים וחשמל. אפשר גם מקלחות אבל קרות על החוף. בימי הקיץ יש פה מסעדה פעילה. מומלץ. החיסרון היחידי שהיו כלבים בלילה שנבחו והפריעו לי. יכול להיות חד פעמי.

Plazhi i Manastirit

חוף מבודד ושקט. בעל המקום פרדי הוא איש מקסים, אלבני חם שיתן לכם כל משקה שתרצו בבר שלו, כולל תה צמחים לילדים. המקום זול, טעים ומפנק! אפשר לישון גם פה ב-10 יורו ללילה. מומלץ. החיסרון היחיד – יתושים בלילה. אם אתם רגישים, תביאו חומר נגד יתושים לשעות אחר הצהריים והערב.

חלק אחרון – Perement ו-גיגוקסטרה

לפני שעברנו לצפון יוון, סיימנו באלבניה במעיינות החמים ב-Perement. חובה!! יפיפה!! היה פשוט כיף גדול והנופים בדרך מרהיבים. הרגשתי שלא בא לי לעזוב את אלבניה. עברנו בדרך ב-Gjirokastra. אכלנו במסעדה וטיילנו מעט בעיר.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים