אטרקציות למשפחות באילת ודרום הערבה [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

אמ;לק לכם: באוגוסט 2020, ירדתי לאילת עם בת ה-8.5 שלי ועם החברות הכי טובות שלנו שבמקרה אמא ובת. זאת היתה הפעם הראשונה שלי בעיר עם ילדים ובכלל לא הייתי מאז שהייתי רווקה. באתי עם ציפיות נמוכות, וחזרתי עם טעם של עוד. ואכן, חזרתי בקיץ 2022 לעוד סיבוב, הפעם עם כל המשפחה, כך שאם תראו שהילדה פתאום התבגרה בשנתיים – יש לכך סיבה 🙂 אז הנה אטרקציות באילת למשפחות עם ילדים – וגם אטרקציות בערבה הדרומית.

דירה באילת למשפחות

דירה באילת למשפחות עם ילדים - חדרי השינה
חדר השינה והסלון

נתחיל  הדירה המעולה שהיינו בה! שירלי קוגן חזן מצאה את הדירה הרבה זמן מראש, עוד לפני שהיה ברור אם נוכל להגיע לאילת או אם יהיה עוד סגר או הגבלות אחרות. העלות בזמנו היתה 2700 שח לשלושה לילות. הדירה נמצאת במתחם שהוא הוא מיקס של דירות להשקעה, נופש ומגורים אז הוא מתוחזק מאוד מצד אחד, ושקט ולא המוני מצד שני.

דירה באילת למשפחות עם ילדים - המרפסת
המרפסת

בדירה יש מקום לעד 5 אנשים ויש בה חדר עם מיטה זוגית וסלון בו יש ספת יחיד נפתחת וספה זוגית נפתחת. צמוד לסלון יש מטבחון קטן ומאובזר שכולל מכשירי חשמל יעודיים למטבח ומכונת כביסה. הדירה נמצאת בקומת קרקע וממנה יש יציאה לגינה קטנה ומשגעת עם פינת זולה, וממש במרחק מספר צעדים, נמצאת הבריכה של המתחם. בסלון ובחדר השינה, מצאנו טלוויזיות עם נטפליקס וגם ה-WIFI היה חופשי. פה תוכלו לקרוא עוד המון מידע על הדירה וגם יש לינק להזמנה.

מלון באילת למשפחות עם ילדים

מלון לייטהאוס אילת – מתוך האתר הרשמי

בביקור השני שלנו בעיר, לנו במלון לייטהאוס אילת של רשת בראון (מלון פאלנס לשעבר). פה תוכלו לקרוא סקירה מלאה של המלון. אנחנו שודגרנו לחדר משפחה גדול עם מקום לעד 6 אנשים ומרפסת הורסת עם פינת זולה וג׳קוזי פרטי. במלון יש ג׳ימבורי ממש גדול לילדים הקטנים, בריכה כיפית, בריכת פעוטות, וחדר גיימינג עם משחקי מחשב וארקייד שפתוח רוב היום לילדים גדולים יותר. המלון ממוקם בקניון הים האדום, במרחק כמה דקות הליכה מקניון מול החוף. אנחנו מאוד מאוד נהננו, אני ממליצה לכם לקרוא את הפוסט בקבוצה.

אטרקציות למשפחות בדרך לאילת ובערבה הדרומית

עין ירקעם (ביציאה מהמכתש הגדול)

עין ירקעם

נוט טו סלף: חם במדבר באוגוסט. בהמלצתה של כרמל קמין, הגענו לעין ירקעם, מסלול לא ארוך אבל חם מאוד – וממש מקסים. מהחניון יש הליכה של 15-30 דקות כדי להגיע למים הקרים. לקחנו את השביל הירוק שבאמת לא היה ממש קשוח אבל ילדים מתחת לגיל 7 בערך יצטרכו טיפה עזרה בשני מקומות. היתה משאית גלידה עם מים קפואים ביציאה שהצילה אותנו כי לא לקחנו מספיק מים. ממש ממש חשוב לקחת כובע! חטפתי קצת מכת חום ולקח לי יומיים להתאושש. הנה הטיפים שלנו:

1) לכו לפני 10 בבוקר או אחרי 17 כי ממש חם.
2) בפיצול בין השביל הירוק לשחור – קחו את השחור. הוא יותר תלול אבל משמעותית יותר קצר ובעיקר מבלים פחות בשמש. זה ממש לא היה קשה יותר מהירוק.
3) אנחנו לא ממש ממליצות מתחת לגיל 7 אם לוקחים את הירוק. מטיבי לכת אולי יוכלו מגיל צעיר יותר, אבל לא משמעותית פחות.
4) קחו בגד ים ומלא מים כי ממש ממש חם וממש כיף במעיין.
5) תרטיבו את השיער/זרועות לפני ההליכה חזרה, זה היה ממש נעים ?
בסך הכל היה ממש ממש ממש יפה והבנות מאוד נהנו, ההסתייגות היחידה היתה החום.

טיול ג’יפים בהרי אילת

סיור ג׳יפים בהרי אילת

לטיול הזה יצאו החברות שלנו ואנחנו נשארנו במלון כי אני לא הרגשתי טוב. אספו אותן מהכניסה למלון שנמצא סמוך לדירה שלנו ב-21:00. הצטרף אליהם ג’יפ נוסף והם נסעו לעבר הרי אילת. הנהג אלכס, בחור מקסים ומצחיק בטירוף, הסביר  את הגאוגרפיה בדרך ותוך כדי נסיעה הם האירו את השטח עם פנס וזיהו בעלי חיים נסתרים בלילה. בדרך הם עצרו והביטו בכוכבים. המדריך הסביר עליהם תוך כדי תפייה בנוף של אילת ועקבה מרחוק. הנסיעה המשיכה לדרך הנפט ואז יש עצירה לקומזיץ ופיקניק קצר באחד החניוני נחלים באזור בו אכלו פיתה עם לבנה ושתו תה, וצפו בצדק ושבתאי בטלסקופ. משך הנסיעה 3 שעות והיא מדהימה בטירוף!! לגבי המחיר, הן קנו את השוברים דרך מגה לאן של עובדי קופות החולים אבל יש הטבות דרך בהצדעה, ביחד בשבילך, כרטיסי אשראי ועוד. פה תוכלו ליצור קשר עם סול טורס שמפעילים את הטיול.

סיור עשישיות בפארק תמנע

סיור עששיות בפארק תמנע – עמודי שלמה
אחת האטרקציות השוות ביותר שהייתי בהן והבנות לא הפסיקו לדבר עליה וכמה כיף היה! חשוב להזמין מראש כרטיסים, וגם כמה ימים מראש בקיץ כי הסיורים מוגבלים באנשים. מגיעים לפארק תמנע ונפגשים בכניסה, שם נוסעים ברכב הפרטי לנקודה הראשונה עמוק בתוך הפארק, תוך כדי השקיעה (מן הסתם, ככל שנתקרב לחורף, ככה יהיה כבר חשוך כשנפגשים). עברנו בכמה נקודות שונות בפארק, כולל מכרת הנחושת, עמודי שלמה והאגם, שם מילינו בקבוקים בחול צבעוני. טיפ ממני: תוודאו שאתם אוטמים עד הסוף עם החימר כי אם נשאר מקום – הצבעים מערבבים בתיק. מומלץ מאוד להגיע עם נעליים סגורות. סופי היתה עם סנדלי שורש והסתדרה בסדר גמור, אבל עדיף נעליים סגורות, במיוחד בלילה כשפחות רואים. את העשישיות מקבלים ישר בכניסה והם עברו איתנו ממקום למקום.
סיור עששיות בפארק תמנע – מכרת הנחושת
לגבי מכרת הנחושת – זה אחד ההיילייטס. טכנית אליו נכנסנו פעם אחת, אבל לא טכנית מעין נכנסה פעמיים וסופי ארבע ארבע פעמים. הוא קטן אבל ממש כיפי. יש חלקים שצריך לזחול ואזורים מאוד מאוד נמוכים, אז החלק הזה פחות מומלץ למי שבהריון מתקדם ועדיף בלי תיק על הגב. זה גם פחות מומלץ למי שקלסטרופובי. כאמור, אני מאוד נהנתי במכרה, למרות הרגליים הארוכות שלי, ויש מקום באמצע שאפשר לעמוד. המכרה עצמה קטנה אבל כיפית. שאר המקומות באוויר הפתוח לגמרי.
המדריך המושלם קאובוי רן
למדריך שלנו קראו רן והוא החיים עצמם. הוא ממש ממש חמוד, יש לו גישה נפלאה ממש לילדים, וכל הילדים השתתפו. חשוב לציין שהיו שם ילדים בני 4 וגם בני 16 וכולם נהנו. הבת שלי התלהבה שרן קאובוי אמיתי, שזה קצת תמוה כי אני בעצמי מטקסס, אבל שיהיה 🙂

מרכז המבקרים פארק יטבתה

מרכז המבקרים פארק יטבתה
יטבתה היתה זכורה לי בעיקר בתור מקום לעצור לגלידה ושוקו, אבל הם הפכו את המתחם לפארק עם מלא פעילויות והשקיעו בטירוף במיצגים. בשניים מהם יש הפתעות שאני לא רוצה להרוס אבל תאמינו לי, לא סתם יושבים וצופים בסרט. ציפינו לעצור לחצי שעה-שעה ונשארנו מעל שעתיים וגם אכלנו שם ארוחת צהריים (יש מטבח חלבי ומטבח בשרי). מהמנות ענקית (אכלנו את הבשריות) ומגיעות עם מנה בשרים, תוספות וסלטים, ושתייה, וכל זה ב-55 ש״ח. אף אחד מאיתנו לא סיימנו את האוכל, כולל המבוגרים, והיה לנו מאוד טעים.
מרכז המבקרים פארק יטבתה
הביתנים השונים מספרים את הסיפור של הקיבוץ והמחלבה אבל בצורה ממש ממש מעניינת וחווייתית. בחוץ יש גם מלא מתקנים שונים ומזרקות אז תביאו בגדים להחלפה.
מרכז המבקרים פארק יטבתה – יטבתה מורגנה
מבחינתי אחד השוסים הגדולים היה המשקה יטבתה מורגנה (שם הורס) שמשלב אייס מוקה, אייס קפה, שברי עוגיות, וקרם תופי והיה טעים ממש. האוכל היה מצויין וגם יש מלא טעמים מעניינים של גלידה.
לא צריך להרשם מראש אבל מכניסים אנשים בקבוצות בשעות קבועות. בשני הביתנים הראשונים יש הדרכה ואז הולכים חופשי באחרים ואין הגבלת זמן. אנחנו הגענו בפעם הראשונה בסביבות 10:30 בבוקר וכמעט ולא היו שם אנשים, אבל בפעם השנייה הגענו בצהריים ואכן היה עמוס מאוד, אבל התנועה זזה.

אטרקציות באילת למשפחות עם ילדים

המצפה התת-ימי

המצפה התת ימי

למצפה אנחנו הגענו אחר הצהריים בכוונה כדי להמנע מכמויות אנשים גדולות, מה שהיתה החלטה מצוינת. אמנם השמש הכי חזקה בשעות האלו, אבל כל המתחמים ממוזגים והיו ממש מעט אנשים. המתחם מורכב ממספר אזורים שונים. למצפה עצמו צריך לרדת למטה ונכנסים לתוך הים עצמו, שם אפשר לראות מלא דגים בסביבה הטבעית שלהם. המבנה מחולק לשניים כשבשני הצדדים יש אינדקס דגים והבנות נהנו לחפש דגים שמתאימים לתמונות שראו. שימו לב שיש מעלית, אבל צריך עובד שיפעיל אותו (בדקתי והיה צורך במפתח מיוחד), כך שאם יש לכם צורך במעלית – דברו עם עובד בכניסה כדי לברר מה לעשות. המבנה הזה לדעתי לא השתנה מאז שהיינו ילדים, אבל הילדות התלהבו בדיוק כמונו בתור ילדים.

המצפה התת ימי
אנחנו גם מאוד נהננו מעולם הכרישים, מבנה חדש ויפהפה. יש שם הרבה משחקים אינטראקטיבים שהבנות נהנו בהן, תצוגות ענקיות, והרבה מידע. בנוסף, היינו בגובה של דגים נדירים. התרשמנו מאוד לטובה מכל המבנים בהם היינו – המצפה התת ימי הוא די מה שזכרתי מהילדות, אבל כל האחרים ממש חדשים ומאוד מושקעים. חשוב: מכיוון שאין ממש אנשים אחה״צ, סגרו את כל המסעדות במתחם. יכול להיות שזה היה בגלל הקורונה וזה שונה עכשיו. לנו אישית זה היה פחות חשוב, אבל צריך להערך מראש עם מים ואוכל למקרה הצורך.
המצפה התת ימי
לגבי עלויות: יש בקיץ לפעמים 15% הנחה וכרטיסים משולבים. הכרטיס למצפה בעצם טוב לשלושה ימים! אז תעשו סלפי כשתגיעו ואם לא תספיקו לראות את הכל, או שתרצו לחזור, כל מה שתצטרכו לעשות הוא להראות את הסלפי של המשפחה ויתנו לכם להכנס גם למחרת. התכוונו לחזור ובסוף לא הספקנו. לדעתי אפשר להיות שם 3-4 שעות בכיף, גם בלי אוכל. אנחנו היינו שעתיים ולא הספקנו לראות את הכל.
עוד דבר: שווה לכם לקחת כל כרטיס מועדון שקיים לכם (ביחד בשבילך, בהצדעה, הסתדרות המורים וכ״ו) כי לכמעט כל האטרקציות באילת יש הנחות ואנחנו רכשנו כרטיסים זולים יותר דרך אחד המועדונים. זה יכול לחסוך לכם מלא כסף ולגמרי שווה את הזמן שתחפשו. מצאתי בכאל הנחות אבל המחיר בביחד בשבילך היה שווה יותר. יש לנו פוסט שלם על איך למצוא הנחות בקבוצה.

אטרקציות באייסמול

באייסמול יש, מעבר לשופינג, אטרקציות רבות. אנחנו בילינו שם מעל 3 שעות וזה לא כלל את ההחלקה על הקרח שעשינו בכלל שנתיים לפני. בכללי, באייסמול יש מלא אטרקציות (נדבר על עוד בהמשך) ואני מאוד ממליצה למי שלא שומר שבת להגיע בשבת כי רוב החנויות בקניון סגורות, לכן יש משמעותית פחות אנשים. טיפ מאוד חשוב: הרבה מהאטרקציות באילת ממש יקרות, אבל כמעט לכולן יש הנחות בכל מיני כרטיסי אשראי ומועדונים. אני ממש ממש ממליצה לכם לבדוק מראש לאן תרצו להגיע, לפחות חלקית, כי מצאנו אחלה דילים בביחד בשבילך, בהצדעה, וכ״ו. קחו איתכם את כל המועדנים שאפשר וחפשו מה יוצא הכי זול. כך יצא שבאתר של כאל מצאתי את ההחלקה על הקרח ב-49 שח לאדם אבל דרך ביחד בשבילך מצאנו ב-19 ש״ח לאדם. זה יחסוף לכם המון המון המון כסף אז שווה לבדוק.

החלקה על הקרח

החלקה על הקרח
אנחנו הגענו ממש לפתיחה, לכן היו מעט מאוד אנשים.  ההחלקה מגיל 6 או 1.20 מטר למי שרוצה להחליק לבד. ילדים קטנים יותר יכולים להחליק בליווי מבוגר. אל תשכחו להביא גרביים, אחרת תצטרכו לרכוש במקום. מכיוון שהיינו באמצע השבוע כשהחלקנו, קנינו באחת החנויות בקניון, אבל בשבת לא היה לנו איפה לרכוש (להבנתי אפשר לרכוש ישירות במתחם עצמם). שימו לב שההחלטקה על הקרח שייכת לאותם הבעלים כמו הרהבה אטרקציות אחרות שחלק מ-Fun City, ויש להם כל מיני כרטיסים משולבים שחלקם שווים מאוד, במיוחד אם מתכוונים גם ללכת ללייזר טאג.

מוזיאון הסלפי

מוזיאון הסלפי
מוזיאון הסלפי מורכב מ-20 עמדות שונות מכל מיני סוגים, שממש מושלמים לילדים שאוהבים להצטלם (=שלי, למרות שהם עוד לא במדיה החברתית אז רק שולחים לחברים וחברות). העמדות שונות אחת מהשנייה: כלא, בריכת כדורים, מטוס, ציורים מגניבים, משחקי הכס ועוד. הילדים שלי (10.5 ו-8) ממש נהנו לרוץ מחדר לחדר (אמא, צלמי אותי ככה, אמא, צלמי אותי פה) ויצאנו עם בוק שלם לכל אחד מהם.
מוזיאון הסלפי

מה שאהבתי הוא שיש על כל חדר חצים על הרצפה כדי לתפוס את הזווית הכי נכונה (לא הייתי במוזיאון סלפי אחר אז אני לא יודעת אם זה רגיל). אגב, היו שם נערות שהגיעו בדיוק כשהיינו לקראת סיום, ונתנו להם רינגים והראו להן איך להצטלם לבד ואיך לעשות טיימר על הטלפון, כך שלא חייבים להגיע עם הורה שיכול לצלם.

מוזיאון הסלפי
אישית התמונה האהובה עלי היא בכלא 🤣 הם אהבו אחרות. האמת היא שזה מתחם מעולה במיוחד למי שמחפש תמונות מעניינות לבוק בת/בר מצווה או סתם כדי לאסוף תמונות ממש מדליקות. המוזיאון פתוח כל יום מ-10 בבוקר עד 22 בלילה בשישי וחצות שאר השבוע.

מתחם Funtasy – מבוך מראות, לייזר טאג, מנוף אנושי, סרטי 7D, הליכה על קורה במציאות מדומה ועוד

מתחם Funtasy באייסמול – לייזר טאג והמנוף האנושי

במתחם יש המון אטרקציות שונות למשפחות, ביניהן:

  • מנוף אנושי (בו אפשר לאסוף חטיפים וכרטיסים לעוד אטרקציה בחינם)
  • מבוך מראות
  • מוזיאון הסלפי
  • לייזר טאג
  • החלקה על הקרח
  • סרט ב-7D
  • הליכה על קורה במציאות מדומה
  • מכונת הטסה ב-360 מעלות
  • סרט ש״הורגים״ בו דמויות והכל גם זז (לא זוכרת את השם)

ועוד כמה דברים שלא את הכל עשינו. אנחנו היינו בשבת בבוקר במשך 3 שעות, עשינו חלק מהאטרקציות ואפילו לא היו תורים. אפשר בקלות לבלות שם חצי יום ויותר. לכל אטרקציה יש מחיר משלה, אבל יש גם כמה צורות לקבל הנחות:

  • במועדונים השונים וכרטיסי האשראי
  • כרטיס משולב של 6 אטרקציות – שווה במיוחד למי שמתכוונן לעשות לייזר טאג
  • כרטיס משולב של 8+1 אטרקציות (כלומר ה-+1 זה המנוף שממנו מקבלים עוד אטרקציה במתנה)
  • שימו לב שלכרטיסים המשולבים יש גם הנחות במועדונים השונים כמו ביחד בשבילך וכ״ו.
מתחם Funtasy באייסמול – מבוך מראות, סרט מסע ומקס פלייט

אצלי נהנו ממש ממבוך המראות (שהיה קטן יחסית אבל הילדים שלי לא היו בעבר אז ממש התלהבו) ומהלייזר טאג, וכמובן מוזיאון הסלפי. לא הספקנו הפעם להגיע להחלקה על הקרח כי אני הייתי כבר שפוכה אחרי 3 שעות, אז בפעם הבאה 🙂 באפליציה FID עליה דיברתי פה בפוסט יש כל מיני הטבות גם.

שנורקלינג בחוף כמעט ריק באילת

שנורקל
החוף נמצא מול מלון הנסיכה, מטר וחצי בערך מהגבול עם מצריים. היו אולי 40 אנשים שם בהגזמה, בתוך המים היינו 10 גג של הגג בכל רגע נתון כי כולם פשוט התפזרו. חשוב לי לציין שזה היה עוד בקורונה ב-2020, אבל זה עדיין חוף פחות מוכר ופחות נגיש בגלל המיקום ולרוב משמעותית יותר ריק. יש בחוף 2 אזורים מקורים, אבל כולם היו שם יחד אז פתחנו צילייה שהבאנו מהבית. קנינו שנורקל פשוט בחנות ״המכולת שלי״ ליד האייס מול – היה שם יותר זול מכל חנויות הצעצועים שראינו וגם האוכל עצמו היה במחירים נורמאלים לגמרי. השנורקל עלה לנו 49 שח, יש כאלו שיש מידות ילדים ומבוגרים, שם המבוגרים עולים 79 שח. אני קניתי לנו את ה-one size וזה עלה על שתינו, אבל גיליתי בקורונה שיש לי פנים ממש קטנות (כל המסכות הרגילות מכסות לי את העיניים) אז אני לא יודעת אם זה מדד לבנאדם פול סייז.
החוף הזה גם עם מלא אבנים וכמעט בלתי אפשרי ללכת שם בלי נעליים אז קנינו נעלי מים ב-49 שח כל אחד גם והן היו נוחות בטירוף וממש ממש עזר. היו המון דגים מהממים, מים צלולים בטירוף, שקט, וכל כך יפה. לא רק שהיו הרבה דגים אלא שהמון שחו בלהקות. סופי בקושי הרימה את הראש במשך שעתיים ואפילו אני, בגילי המופלג, לא יכולתי להפסיק להתסכל.

מופע WOW to the Future

WOW to the Future – באדיבות היח״צ של ישרוטל

הרעיון הכללי של המופע הוא על ילד (נער?) שמוצא בטעות מכונת זמן ונוסע אחורה בזמן לכל מיני תקופות שונות: הרומאים, מצרים, ורסאי, ועוד. המופע מצחיק מאוד! ברמה שהבן שלי, בן 8, צעק איזה 3 פעמים ״די די, אני לא יכול לנשום!״ גם אנחנו, המבוגרים, מאוד נהננו. יש מעד מאוד דיבורים, הרוב זה משחק של הבעות פנים וגוף, ובאמת שזה אחד המופעים הכי טובים שהיינו בהם. המופע מלא באקרובטיקה, חלקה מטורפת, והמון אורות ומוזיקה וצחוקים.

WOW to the Future – צילום: יח״צ ישרוטל

אורך המופע הוא שעה וחצי והוא מתחיל ב-20:30 בערב כך שלמרות שהוא טכנית מתאים גם לילדים קטנים יותר, בפועל אלו שעות קשות לקטנטנים. הילדים שלי בני 10 ו-8 והיה לנו מושלם. הם היו נהנים גם בגיל צעיר יותר וכאמור, גם בגילאים בוגרים יותר. אני מאוד מאוד ממליצה להגיע חצי שעה מוקדם לפחות, לקח לנו לא מעט זמן למצוא חנייה, והמופע התחיל בול בזמן, על הדקה. אפשר להזמין מראש כרטיסים באתר של ישורטל, ולמרות שלא היה לגמרי מלא כשהיינו, לא היו הרבה מקומות פנויים וזה היה יולי. באוגוסט אני מתארת לעצמי שיהיה יותר עמוס.

שימו לב שיש כרטיסים משפחתיים ל-4 אנשים שעולים 356 ש״ח לארבעה, כלומר 89 ש״ח לאדם למי שלא לן במלון של ישרוטל ו-298 ש״ח לארבעה, כלומר 74.5 ש״ח לאדם, למי שלן במלון של ישרוטל. אסור לצלם במופע, לכן התמונת של היח״צ של ישרוטל.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים