אטרקציות במדריד למשפחות עם ילדים [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

מדריד היא עיר ידידותית למשפחות שיש בה משהו לכולם ובכל תקציב אפשרי. אם תטילו במדריד בעונות מחוץ לעונות התיירות, כמו באביב ובסתיו, תוכלו ליהנות ממזג אוויר נעים, מחירים מוזלים, וכבישים ואטרקציות שפחות עמוסים. מדריד היא מהיעדים האהובים בחופשת פסח בגלל מזג האוויר הנוח, סביב ה-20 מעלות באפריל. תכף נגיע לאטרקציות מומלים במדריד למשפחות, אבל קודם קצת מידע על מדריד, ופה תוכלו גם למצוא מלונות מומלצים במדריד למשפחות ופה יש גם מסלולים במדריד בפסח.

תחבורה ציבורית במדריד

מערכת התחבורה הציבורית של מדריד יעילה במיוחד וקל לזרים להשתמש בה. אפשר להשתמש ב-Tourist Travel Pass כדי לקבל גישה בלתי מוגבלת לכל התחבורה הציבורית. בהתאם לאורך הטיול שלך, אפשר לבחור כרטיס שתקף ל-1, 2, 3, 4, 5 או 7 ימים ולבחור באיזה משני אזורים (A – מרכז העיר ו-T – האזורים הסובבים) לרכוש. המחירים נעים בין 8.40 אירו ליום אחד באזור A ל-70.80 אירו ל-7 ימים באזור T.

אפשר לשכור אופניים ולמצוא מוניות ברחבי העיר, אבל מדריד נוחה מאוד להליכה. למעשה, הליכה ברגל היא ללא ספק הדרך הטובה ביותר לראות את העיר. העיר לא לגמרי ידידותית לעגלה, אז כדאי לקחת מנשא אם אתם מטיילים עם תינוקות, לכמה מהרחובות המרוצפים יותר.

כמו ברוב הערים הגדולות, גם במדריד את אוטובוס Hop on Hop Off שעובר בין כל המקומות העיקריים בעיר עם אפשרות לכרטיס יומי או כרטיס ליומיים. מעריצים מושבעים של ריאל מדריד יכולים לרכוש כרטיס משולב עם כניסה לאצטדיון סנטיאגו ברנבאו, לשבת במקום הישיבה של השחקנים על המגרש, להצטלם עם הגביעים, ועוד. בקורונה חובה להזמין את הפאס מראש אונליין מכיוון שהמשרדים סגורים.

קצת על אורח החיים במדריד

בספרד עדיין דוגלים בסיאסטה, כלומר חנויות ואטרקציות רבות סגורות באמצע אחר הצהריים, ואז נפתחות מחדש אחרי 16:00-17:00 ונשארות פתוחות עד 22:00 (או אפילו מאוחר יותר). יחד עם זאת, עדיין תוכלו למצוא מסעדות ודברים לעשות במדריד בכל שעות היממה, כך שתוכלו לסדר את היום בצורה שהכי נוחה לכם ולילדים שלכם (למרות שאנחנו לגמרי בעד שנ״צ באמצע היום!)

שימו לב שיש שני חסרונות עיקריים לטיול במדריד עם ילדים:

  1. מחסור בשירותים ציבוריים – אם אתם מוצאים אחד – ודאו שכולם יכנסו
  2. המקומיים לא ממש מדברים אנגלית. למרבה המזל, Google Translate יכול לעזור לכם בקלות

אטרציות למשפחות עם ילדים במדריד

לונה פארק Parque de Atracciones

לונה פארק Parque de Attractiones

אחת מפעילויות סוף השבוע הפופולריות ביותר של מדריד, בפארק השעשועים יש למעלה מ-30 אטרקציות לילדים, נוער ומבוגרים. משיט שליו בסירה באזור ג’ונגל ועד לרכבות הרים מרגשות שנבנו במידות ילדים, מתבגרים ומבוגרים. שימו לב שהתורים יכולים להיות ארוכים בעונות השיא, במיוחד במתקני המים המרעננים קיץ. בכללי הפארק פתוח כל סופשבוע ולפעמים גם באמצע השבוע, לרוב בחופשות בית הספר. יש גם אזור מיוחד של ניקלואדיון בו אפשר להפגש ולהצטלם עם דמויות כמו בובספוג ודורה. יש אטרקציות שמוגבלות מגובה מסויים והמבחר כל כך גדול שיש המון גם לקטנים ולגם למתבגרים.

מוזיאון מדעי הטבע

מוזיאון מדעי הטבע

במוזיאון יש אוספים של מהטבע, כולל מאובני דינוזאורים ופוחלצים. הילדים יכולים לקחת חלק בפעילויות וסיורים אינטראקטיביים המאפשרים להם ללמוד על ההיסטוריה הטבעית, הים התיכון ועוד. שעות פתיחה משתנות מאוד אז חשוב להתעדכן באתר הרשמי. נכון לכתיבת שורות אלו, בבפרואר 2022, הם פתוחים בימים שלישי-שישי, ימי ראשון ובחגים מ-10 בבוקר עד 17:00. בימי שבת וראשון לפני חגים הם פתוחים מ-10:00 עד 20:00, למעט ביולי ואוגוסט, כאשר שעות השבת הן מ-10:00 עד 15:00. הכרטיסים זולים במיוחד במוזיאון – רק 6 אירו, כשיש כרטיסים מוזלים ב-3 אירו בלבד (סטודנטים, מובטלים וגילאי 4-16); וכניסה חופשית לבני 65 ומעלה, ומתחת לגיל 4.

פארק וורנר

פארק וורנר

קצת דרומית למדריד נמצא פארק השעשועים האחים וורנר. בפארק וורנר תוכלו להצטלם עם דמויות לוני טונס ולקבל חתימות שלהם. יש גם רכבות הרים, טיולי מים ועוד המון מתקנים ואטרקציות, מסעדות, מופעים וסדנאות, וכמובן שאפשר לעשות קצת שופינג יקר בחנויות המתנות. מבין המתקנים יש את ספיידרמן, סקובידו, בטמן, הג׳וקר, משפחת קדמוני, טום וג׳רי ועוד.

החניון של פארק וורנר נפתח ב-10:45, משרד הכרטיסים נפתח ב-11:00, והפארק נפתח ב-11:30. שעות הסגירה משתנות בהתאם לעונה. מחיר הכרטיסים מבוסס על גובה, כאשר אנשים מתחת ל-100 ס”מ נכנסים בחינם ואנשים מעל 140 ס”מ משלמים 40,90 € והעלות מגובה מטר עד 1.40 נמוכה מעט מכרטיס המבוגר. יש הנחות משמעותיות בהזמנה אונליין, ובקורונה זה הכרחי מכיוון שצריך להזמין תאריך ספציפי. שימו לב שיש פער מחירים משמעותי בין האתר הרשמי לכל אתרי הכרטיסים, ברמה של יותר מעשר יורו לכרטיס. בחורף הפארק פתוח רק בסופי שבוע אז תבדקו מראש מתי אתם מתכננים להגיע. אפשר גם לרכוש כרטיס fast pass שיאפשר לכם לדלג על תורים.

פארק Puy du Fou

פארק Puy du Fou

פארק שעשועים שבנוי על הצגות ולא מתקנים כמו פארקי שעשועים אחרים עם הצגות שמציגות את ההיסטוריה של ספרד. זהו סניף ספרדי של פארק צפרתי בעמק הלואר שאנחנו היינו בו ואמנם לא תוכלו להבין הכל, כי יהיה בעיקר בספרדית (אצלנו היה בצרפתית), זה ממש לא משנה כי מרגיש שאתם בתוך סרט וזה מטריף.

פארק El Retiro

פארק El Retiro

פארק רטירו פתוח מדי יום וכל השנה, ללא עלות ומתאים לכל גיל. אפשר לשוט בסירה ולרכב על אופניים או לראות תיאטרון בובות בסוף השבוע. הפארק הזה הוא מקום אידיאלי לערוך פיקניק ולהתחמם בשמש הספרדית. יש בפארק את טירת הזכוכית, מזרקות, והמון פסלים כך שיש הרבה לראות בסיבוב קליל בפארק. יש בפארק בתי קפה וקיוסקים כך שאפשר גם לקנות אוכל ושתייה במקום. הפארק פתוח בין השעות 06:00-22:00 במהלך חודשי החורף. בקיץ, שעות אלו מתארכות עד חצות.

גן החיות והאקווריום

אקווריום גן חיות

קרוב מאוד לפארק השעשועים, נמצא האקווריום וגן החיות.  מעל 6,000 בעלי חיים המופרדים על ידי חפירים במקום סורגים וחוטים, עם חיות שחלקם לא נראים בשום מקום אחר בספרד, כמו הפנדה. יש גם מופעים משעשעים באקווריום, עם דולפינים וחיות מים אחרות. האקווריום נמצא בשטח גן החיות כך שהכרטיס משולב לשניהם.

האקווריום וגן החיות נפתח כל יום בשעה 10:30 בבוקר וזמני הסגירה משתנים. כרטיסים עולים 24 יורו למבוגר ו-19.50 יורו לילד. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש. עדכון קורונה: יש לעטות מסכות ולחתום על הצהרת בריאות לפני הכניסה לאטרקציה.

שוק Rastro

שוק El Rastro

אטרקציה נהדרת וחינמית במדריד למשפחות. שוק הפשפשים הפתוח הפופולרי ביותר בספרד, אל ראסטרו, הוא המקום שבו רוכלים פריטים חדשים ומשומשים, כולל כמה עתיקות מדהימות. בעבר, השוק היה מיועד ליד2 בלבד, אבל עכשיו רוב המוצרים חדשים. בבאסטות תוכלו לקנות בגדים, תכשיטים, תיקים וכל מיני פיצ׳יפקעס.

משחק של ריאל מדריד

משחק ריאל מדריד

חובבי כדורגל יכולים להגיע למשחק של ריאל מדריד – אם תגיעו בזמן הנכון. שימו לב כי זמני המשחק משתנים, וכך גם מחירי הכרטיסים (בין 260 ש”ח ועד מעל 1,000 ש”ח לכרטיס, תלוי במקום שתבחרו לשבת). אני ממליצה מאוד לקרוא את המדריך המפורט באתר הכל על ולרכוש כרטיסים רק דרך הלינקים שהוא מפרסם כדי לוודא שלא תיפלו לעוקץ. עוד מידע חשוב מאופיר רימון ששיתף אצלנו בקבוצה: בדרך כלל ניתן לקנות כרטיסים רק כמה שבועות לפני המשחק. כמו כן, התאריך והשעה נקבעים רק כמה שבועות לפני המשחק, וזה יכול להיות בין שישי לשני. המשחקים נערכים בדרך כלל שבוע אחד במדריד, ושבוע אחרי בעיר אחרת, לכן חשוב שתשימו לב אם יש משחק בתאריכים שאתם מתכננים. אופציה נוספת – משחק ליגת האלופות. אלו המשחקים הטובים ביותר, נערכים בימי שלישי או רביעי, אבל גם פה צריך לשם לב ללוח הזמנים, והזמנה למשחקים אלו היא סמוך למועד המשחק כיוון שמדובר על טורניר בו עולים שלב. לא ממש אפשרי לתכנן לזה שנה מראש, אבל זה באמת השיא לביקור במשחק.

סיור באצטדיון של ריאל מדריד Bernabeu

אצטדיון ריאל מדריד

אם אתם לא יכולים להגיע בזמן למשחק, או שמחיר הכרטיסים קצת מחוץ לתקציב, עדיין תוכלו לבקר באצטדיון המפורסם. בסיור תוכלו להגיע למקומות באצטדיון אליהם לא תוכלו להגיע אם גם תגיעו למשחק, כך שמעריצים מושבעים ירוויחו פעמיים ילכו לסיור בנוסף למשחק. הכניסה חינם מתחת לגיל 5. בימים שיש משחקנים, הכניסה לאצטדיון היא רק עד 5 שעות לפני המשחק, מ-5 שעות לפני המשחק ועד 3.5 שעות לפני המשחק, תהיו מוגבלים לחלק מהמקומות.

חווית הצילום IKONO

Ikono

מתאים במיוחד למתבגרים, המקום מחולק לסוגים שונים של חדרים פוטוגנים בהם אפשר לצלם תמונות מטריפות לאינסטגרם וגם סתם בשביל הכיף. זאת חוייה חושית לחלוטין מכיוון מערבבים את כל החושים יחד, כולל ריח, כדי לייצר משהו קצת שונה, כשהמטרה היא לחד אומנות וטכנולוגיה. כמו כמעט כל מקום במדריד בתקופת הקורונה, מומלץ וחשוב להזמין כרטיסים מראש. הסיור אורך כשעה בערך והמקום פתתוח מ-9 בבוקר עד 22 בלילה.

מוזיאון האשליות

מוזיאון האשליות

מוזיאון האשליות מתאים, גם הוא, לכל הגילאים, וגדולים יותר יהנו לצלם את הטריקים בעצמם. חלק מהמוזיאון לא ממש נגיש, אבל זה רק חלק מהמיצגים ולא כל המקום.

מוזיאון Sweet Space

מוזיאון SWEET SPACE

עוד מוזיאון צילום מתוק במיוחד. 10 חדרים אינטראקטיבים שיתנו לכם הרגשה שאתם במפעל של ווילי וונקה – כי כל החדרים בנושא של ממתקים. בחנות המתנות יש מוצרים מתוקים ממש (see what I did there?) כמו תיקים בצורת דונאטס

מופע פלמנקו

מופע פלמנקו

חוויה מיוחדת עם רקדני פלמנקו ונגנים בלייב באחד מהמקומות הכי מפורסמים במדריד. הכרטיס כולל משקה חינם ואפשר להזמין גם ארוחת ערב מקומית בנוסף למופע. שימו לב שבקורונה חובה להזמין כרטיסים מראש.

טיול יום לטולדו

עיר חמודה שנמצאת חצי שעה ברכבת ממדריד עם סמטאות בסגנון ימי ביניים ורובע היהודי. יש בטולדו כמה אטרקציות למפשחות, כולל אומגה שמתאימה יותר למתבגרים מאשר לילדים. יש גם גרסה ספרדית לפארק המטורף Puy du Fou בו בילינו בעמק הלואר שבצרפת.

Faunia

Faunia

פאוניה היא מרחב טבעי ידידותי לילדים, שבתוכו חיות מסתובבות חופשי במערכות אקולוגיות שתוכננו במיוחד עבורם. אפשר בקלות לבלות חצי או אפילו יום שלם בשיטוט בין 4 המערכות האקולוגיות של הפארק ו-13 החללים בנושאים שונים, כשכל אחד מהם מותאם לצרכים של מינים שונים. האטרקציות הפופולריות ביותר כוללות את מתחם הפינגווינים ואת אזור דרקוני קומודו, ויש גם פינות האכלת בעלי חיים כמו חמורים ועיזים.

Faunia נפתח מדי יום ב-10:30 בבוקר, אם כי זמני הסגירה משתנים בהתאם לעונה בשנה. ילדים מתחת לגיל 3 נכנסים בחינם. כמו אטרקציות אחרות במדריד, אי אפשר כרגע לקנות כרטיסים פתוחים לפאוניה – צריך לבחור יום ספציפי ברכישה בגלל הגבלות הכניסה בקורונה.

מוזיאון השעווה

מוזיאון השעווה במדריד

מוזיאון שעווה עם דמויות הסטוריות ומפורסמות, כולל ספורטאים כגון רפאל נדאל, לאונרדו דה קפריו, טיילור סוויפט, גסטין ביבר והכוכבים של מרוול ו-D.C.

שוק סן מיגל

במאה השנים מאז ששוק סן מיגל פתח את שעריו לראשונה, הוא הפך לאחד מהשווקים הגסטרונומיים הבולטים בעולם. כאן תוכלו למצוא מרכיבים ומאכלים יוצאי דופן מכל רחבי ספרד,כמו פירות וירקות טריים, קינוחים מיוחדים ומשקאות. השוק פתוח בימים שני, שלישי, רביעי וראשון: מ-10:00 עד 12:00, וחמישי, שישי ושבת: מ-10:00 עד 02:00. הכניסה חופשית.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים