אטרקציות בירושלים למשפחות עם ילדים [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

אני מאוד אוהבת את ירושלים. גרתי בעיר במשך חצי שנה בגיל 19 כשהייתי בתוכנית של שנה בארץ (אני מארה״ב) ואני מאוד אוהבת את השקט והרוגע שבה. אבל מעבר למוזיאון ישראל, אליו הגעתי עם הילדים כשבת דודה שלי ביקרה בארץ בפרוייקט תגלית, לא יצא לי לטייל בעיר עם הילדים ולא ממש הכרתי את האטרקציות שבה. לשמחתי, הוזמנתי עם עוד בלוגריות לחוות את ירושלים למשפחות, ואמנם ביליתי בעיר רק יום וחצי, אבל באמת שכל אטרקציה אליה הגענו היתה מעולה ואני אחזור ליותר זמן עם הילדים. אנחנו גרים בכפר סבא, אז הנסיעה היא רק שעה וטיפה לכל כיוון, מה שגם ממצב אותה במקום מצויין לטיולי יום עם הילדים. הנה כמה אטרקציות בירושלים למשפחות עם ילדים בהם תוכלו לבקר, ובתחתית הפוסט תמצאו לינקים למלונות ודירות מומלצים בירושלים למשפחות על ידי חברי הקבוצה. האטרקציות מופיעות בסדר בו חווינו אותן, ואני ממליצה לבדוק את כל המועדונים שלכם מראש (כרטיסי אשראי, בהצדעה, ביחד בשבילך, וכ״ו) כי אפשר למצוא הטבות מצויינות גם כשבאים לטיולי יום קצרים יותר.

אטרקציות בירושלים למשפחות

סיור סגווי ומתחם קמפינג ביער שלום

מתחם קמפינג וקרוואנים ביער השלום

אישית בחיים לא עשיתי סגווי והצוות היה סבלני במיוחד (ותאמינו לי, לא היה קל ללמד אותי בכלל כי מתתי מפחד). בסופו של דבר, היה מדהים ממש. הסיור יוצא מיער שלום ומגיע לטיילת האז, טיילת גולדמן וטיילת שרובר עם מלא נקודות תצפית מהממות. המדריך גם שילב מידע וסיפורים מעניינים על האזור (שאותי מאוד עניין כי בתור ילדה אף פעם לא הקשבתי). זאת אטרקציה שמתאימה לבני נוער (והורים) מגיל 16 ומעלה.

סגווי ביער שלום

הסגווי נמצא ביער שלום, שם יש גם מתחם קמפינג עם שתי אפשרויות לינה: אוהלים (שלכם או שלהם) או קרוואנים. יש קרוואנים מחולקים לשניים, בהם יש מקום ל-2-3 אנשים, ואפשר להכניס לול קמפינג, או קרוואן גדול לחמישה אנשים. בקרוואן יש שירותים ומקלחון. המתחם גדול ויפה ועם נוף מטריף ויש שירותים גם למי שעושה קמפינג שנעימים ונקיים. מכיוון שזאת ירושלים, היא קרירה בערב אפילו באוגוסט, אז גם מאוד נעים לעשות קמפינג ביער.

החזיון הלילי במגדל דוד

החזיון הלילי במגדל דוד

מופע אור קולי משגע על רקע המצודה בעיר העתיקה. המופע אורך כחצי שעה ומספר את הסיפור של המלך דוד במופע לייזר בעזרת מוזיקה ואפקטים מיוחדים. אין דיבורים בכלל במופע, וכתובים פה ושם פסוקים על החומות בעברית, אנגלית וערבית. אישית נהנתי בטירוף ואני מחכה לקחת את הילדים. יש מופע אחד או שניים ביום כשהראשון מתחיל איפשהו בין 19:30 ל-20 כך שהוא פחות מתאים לילדים ממש קטנים. המוזיאון מונגש כך שאפשר להגיע עם עגלה. העלות הרגילה של המופע היא 65 ש״ח למבוגר ו-55 ש״ח לילד ומכיוון שמקבלים 40 ש״ח הנחה לאדם, זה יוצא ממש משתלם. להזמנת כרטיסים לחיזיון הלילה במגדל דוד.

האקווריום

האקווריום בירושלים

אנחנו משפחה חובבת אקווריומים והיינו בהמון במשך השנים בשלל מדינות. שמעתי הרבה אודות האקווריום החדש בירושלים והוא בעיניי מאוד יפה. הוא לא גדול, לדעתי שעה מספיקה לסיבוב שלם, וצריך להזמין מקומות מראש כי הם מגבילים כניסה, גם בימים כתיקונם. אנחנו עשינו סיור מודרך וזה ממש הוסיף לנו לחוויה! אחת מהנשים בקבוצה בדיוק היתה באקווריום מספר שבועות קודם עם המשפחה שלה והיא אמרה חד משמעית שהסיור מוסיף המון ומשדרג מאוד את הביקור.

האקווריום בירושלים

באוקווריום מציגים בעיקר את מגוון היצוריים הימיים שיש בארץ, והמדריכה סיפרה לנו המון פרטים שגם אני לא ידעתי. האקווריום בנוי בצורה עגולה ובעיניי יפה מאוד. הסטנדרטים שלי מאוד גבוהים – במיוחד אחרי שהייתי באקווריום הגדול בעולם באוסקה – ואני יכולה להגיד בלב שלם שהוא יפהפה. כפי שאמרתי – הוא לא ענק ולגמרי הייתי משלבת עם עוד פעילויות בירושלים אם אתם מגיעים לטיול יומי.

חפש את המטמון ScaVentures

חפש את המטמון – ScaVentures

חברת Israel ScaVentures פיתחו משחק ממש מגניב בסגנון חפש את המטמון. אנחנו עשינו את הסיור בנחלאות, אבל יש להם משחקים גם בעיר העתיקה, התחנה הראשונה, טחנת הרוח של מונטיפיורי, מחנה יהודה ועוד – שווה לבדוק הכל באתר. למשחק יש שתי אפשרויות עיקריות: קבוצות עם מנחים או עצמאית. יש אפליקציה עם מידע, חידון ומשימות להצטלם בכל מיני מקומות. בנוסף, מקבלים רשימת תמונות של מקומות שצריך למצוא בדרך, לדוגמא תא דואר ישן מאוד, מה שממש מעולה לילדים קטנים או חסרי הסבלנות.

הסיור עובר ברחובות היפים של נחלאות, ואחריו אפשר ללכת לשוק מחנה יהודה. אין לי הרבה תמונות של המשחק כי הייתי עסוקה בלשחק. בעיניי זאת דרך מצויינת להכיר את האזור, לשחק ולטייל רגלית בעיר, ומכיוון שזאת ירושלים, לא היה חם מדי. המשחק מומלץ מגיל 6 כי מתחת לגיל הזה יהיה להם קשה יותר להשתתף, בעיקר כי הם לא קוראים, אבל גם לא צריך לשלם עליהם. המשחק אורך בסביבות שעתיים וזמין בעברית, אנגלית וצרפתית.

סיור אוכל של יאללה באסטה במחנה יהודה

סיור בשוק מחנה יהודה יאללה באסטה

אני פחות מתחברת לסיורי אוכל אבל זה היה וואו. מעבר לאוכל שהיה ממש ממש טעים, הסיור עצמו היה מאוד מעניין והעביר אותו בחור מקסים בשם נתנאל. מחנה יהודה היה המקום הכי עמוס אליו הגענו, אבל יחסית לשוק לא היה מלא כרגיל והצלחנו לשמור מרחק רוב הזמן. הסיור הוא כמובן סיור טעימות במגוון מסעדות בשוק ופשוט כל דבר שאכלנו היה מדהים. הייתי ממש רעבה אבל כל כך מלאה שאפילו לא טעמתי את האוכל בתחנה האחרונה לפני הקינוח.

סיור בשוק מחנה יהודה יאללה באסטה

את הסיור אפשר גם לעשות עצמאית בלי מדריך דרך האפליקציה שלהם ויש כרטיסייה. רוב האוכל היה מספיק ״רגיל״ כדי שגם ילדים יאכלו אותו, אבל בעיניי פחות מתאים לילדים שממש קשים עם אוכל. באתר שלהם תוכלו למצוא את כל המידע לגבי הסיורים שלהם בירושלים ובאתר גם תמצאו את כרטיס הטעימות שלהם.

מוזיאון גבעת התחמושת

גבעת התחמושת

לא ביקרתי בגבעת התחמושת מאז שהייתי ילדה, כמו רובכם. את אתר ההנצחה הקימו שני הורים שכולים מהקרב כששמעו על התוכניות להרוס את גבעת התחמושת. הם גייסו עוד הורים שכולים והגנו בגופם על התעלות עד שהסכימו לבטל את ההריסה. הם, בתגובה, החליטו לבנות אתר הנצחה. לפני יותר מעשור, הצטרפו אליהם יתומי צהל שהאבות שלהם נהרגו בגבעת התחמושת והם עשו תכנון מחדש של האתר כדי להנגיש אותו לילדים, נוער ומבוגרים בהתאם למה שאנחנו רגילים לו היום.

המוזאיון עצמו מתאים מגיל 10, אבל לדעתי בת ה-8 שלי גם היתה יכולה לעבור וללמוד שם, אז זה תלוי בילדים. בכניסה מקבלים אוזניות מיוחדות וכשניגשים לדלת – היא נפתחת אוטומטית. כל המוזיאון עובד בצורה אוטומטית, כשברקע שומעים (באזניות בלבד) צלילים מהלחימה, ובכל פעם שניגשים לאחד המסכים – הסרטונים מתחילים להתנגן אוטומטית. כל הסרטונים אורכים כ-90 שנות כדי לשמור על תשומת הלב הקצר שלנו.

גבעת התחמושת

הסיפורים עצמם מעניינים ומונגשים גם לילדים ונוער, החל מההרגשה של החיילים שפתאום קלטו שזה קרב על הבית שלהם ועד לנקודת המבט של המלך חוסיין כשהבין שירדן הולכת לאבד את ירושלים. יש במוזיאון פריטים וסרטונים שלא נראו קודם. לילדים קטנים יותר יש עבודות יצירה מחוץ למוזיאון, כך שאם יש לכם ילדים בגילאים שונים – לא תצטרכו לוותר.

יש גם תצוגה ממש ממש מדליקה (אולי פחות לילדים קטנים) של צילום בשם JerusaLENS בו אנשים מכל העולם שלחו תמונות שלהם מירושלים ואלו ה-100 שנבחרו על ידי מיליוני אנשים בכל העולם.

בנוסף, יש מייצג אור קולי שמסביר את הקרב על ירושלים אבל הגענו מאוחר ולא הספקנו לראות את הסרט. ממה שהסבירו לנו, זה נשמע מצויין.
לפעמים האתר נפתח בערבים בהם התעלות מוארות עם לדים, ובלי קשר אפשר גם לבקש להגיע בשעות הערב בעלת נוספת של 150 ש״ח בלבד (לקבוצה זה יוצא זניח!). האתר עצמו חינמי, צריך לשלם רק על המוזיאון עצמו והסרט. בימים כתיקונם, יש בכל רגע נתון שני לוחמים שעונים על שאלות, אבל מן הסתם כולם בקבוצות סיכון עכשיו והם כרגע לא מגיעים. פה תוכלו לקרוא את כל המידע על גבעת התחמושת והמוזיאון.

ארץ האגדות בגן הבוטני

ארץ האגדות בגן הבוטני

אני לא יודעת מה איתכם, אבל הקטנה שלי נולדה להיות נסיכה מהאגדות. בגן הבוטני בירושלים יש עכשיו את ״ארץ האגדות״, אירוע מטריף ויפהפה בו כל הגנים מוארים בשלל צבעים ויש הצגות מוכרות יותר ופחות, במרחקים יפים אחד מהשני. בחלק התחתון של הגנים היו יותר אנשים, למעלה היה כמעט ריק. ההצגות אורכות בסביבות 3-5 דקות וביניהם תמצאו את פינוקיו, רפונזל, כיפה אדומה, אליסה בארץ הפלאות, ועוד!

ארץ האגדות ביער הבוטני

ילדים הגיעו מחופשים לנסיכות ופיות והיה באמת קסום! אנחנו הגענו בסביבות 19 עוד לפני השקיעה, ותוך כדי הליכה נהיה חשוך יותר והאורות הצבעוניים נחשפו לפנינו. אני ממליצה להגיע באמת בשעות המוקדמות יותר כי המקום עצמו מהמם ובחושך כבר קשה יותר לראות את כל הפרחים והצמחים.

ארץ האגדות ביער הבוטני

היו משפחות שהלכו בעקבותנו ואמרו שהיה מאוד עמוס, אז אני ממליצה מאוד ללכת באמצע השבוע אם יש אפשרות כדי לנסות להמנע מכמויות גדולות של אנשים.

יש כמובן עוד מגוון עצום של אטרקציות בירושלים למשפחות, כמו סיור חומות, מוזיאון המוזיקה העברית, מוזיאון המדע, גן החיות התנ״כי, מוזיאון ידידי ישראל, מוזיאון ישראל, עיר דוד ועוד. כמה מחברי הקבוצה העלו סיכומי טיולים שלהם בירושלים אותם תוכלו לקרוא פה, פה ופה.

הגן הבוטני בימים רגילים

אטרקציות בירושלים למשפחות עם ילדים - הגנים הבוטניים בירושלים
הגנים הבוטניים בירושלים

לגנים הבוטנים בירושלים לא הגעתי לאחרונה מכיוון שהייתי בבידוד עם הבן, אבל אבא שלהם לקח את הבנות לגנים. כפי שציינתי, המקום מהמם, נקי, מושקע, עם משחקי מדע לילדים, ויש רכבת בחינם שהילדות שלי פספסו כשביקרו. הן נהנו בטירוף והם לא הספיקו הכל. מחוץ לגנים יש מסעדה, שם הם אכלו ארוחת צהריים. אנחנו גם אכלנו שם בקיץ אז אני יכולה להגיד גם שהאוכל טעים ויש להם שם גם כל מיני דברים מיוחדים. הם הגיעו בסוף עונת הפריחה באביב אז היה ממש ממש יפה.

אפשר לעשות מנוי שנתי שהעלות שלו כי כמו שתי כניסות משפחתיות. אנחנו לא מצאנו כרטיסים בהנחה במועדונים שיש לנו ואת הכרטיסים הם רכשו שם. המנוי השנתי מקנה כניסה חינם לכל הגנים הבוטניים בעולם כך שבעתיד זה רלוונטי, והוא מקנה 10% הנחה בבית הקפה בגנים. מחוץ לגנים יש חנות מזכרות מגניבה וכן מעדניה עם משתלה צמודה עם אוכל יחודי וטעים. ניתן לקנות במקום או און ליין זרעים לפרחים שונים ומיוחדים. שימו לב לעונת השתילה.

מלונות מומלצים למשפחות בירושלים

מכיוון שלא הייתי בעיר עם הילדים, לא לנתי במלון למשפחות. פה תוכלו למצוא את ההמלצות של חברי הקבוצה:

  • מלון C-Hotel – המלון ממוקם בנווה אילן, אבל שווה את המרחק ממרכז העיר כי הוא גן עדן לילדים. יש במלון ג׳ימבורי, פלייסטיישן ,סרטים, מטבח לילדים, בריכת כדורים, מזרקות מים ומגלשת מים (אין בריכה).
  • מלון אלדן – מלון בוטיק במיקום מצויין עם מחירים נוחים שקרוב לעיר העתיקה ומחנה יהודה.
  • מלון ארתור – מלון בוטיק במיקום מושלם במדרחוב עם ארוחת בוקר מפנקת ופינוקים אחר הצהריים. יש חדרים עם דלת מקשרת.
  • מלון אוריינט – מלון יוקרה מפנק של ישרוטל עם ארוחת בוקר מצויינת, שתי בריכות וחדר גיימינג. המלון במרחק 5 דקות הליכה מהתחנה הראשונה.
  • מלון אגריפס – מלון חמוד קרוב לשוק מחנה יהודה עם חדרים גדולים וארוחת בוקר נחמדה
  • מלון הבית הטמפלרי – מלון משפחתי עם סוויטות מאובזרות בבנין לשימור ליד עמק רפאים והתחנה ראשונה. המארחים הם בעצם הנכדים של מי שגרו בבניין במקור ויש אינספור מילים חמות על האירוח החם והשירות.
  • אברהם הוסטל – רשת הוסטלים מצויינת בכל הארץ וכמובן שגם בירושלים, והיא גם כלולה בהטבה של ״הכי חו״ל בישראל״. ההוסטל ממש קרוב למחנה יהודה ויש חדרי משפחה עם חדרי אמבטיה פרטיים במחירים מצויינים ואווירה נהדרת.
  • אנ”א רבין – רשת אכסניות נוחות וזולות למשפחות עם חדרי משפחה עם חדרי אמבטיה פרטיים במרחק קצר ממוזיאון ישראל.
  • פוסט הוסטל – אכסנייה בבניין הדואר הישן עם עיצוב ממש נחמד וחדרי משפחה פרטיים עם שירותים פרטיים ומשחקים לילדים.
  • מלון רמת רחל – כפר נופש הממקום קצת מחוץ לעיר בקיבוץ רמת רחל. ארוחת הבוקר מגוונת וטעימה ובמלון יש בריכות, מגרשי טניס, חדר כושר, סרטים באולם הקולנוע החדש, גנים מרווחים ועוד.
  • מלון צובה – ממוקם בקיבוץ צובה ליד ירושלים עם בריכות, מתקנים, חדרי משפחה מחולקים כדי שתהיה לכם פרטיות ועוד. יש בקיבוץ את קיפצובה ואת סדנת השוקוד של גליתא

דירות מומלצות למשפחות בירושלים

אם זאת הפעם הראשונה שאתם מזמינים מאיירבנב, הרשמו עם הלינק שלי כדי לקבל הנחה בהזמנה הראשונה.

  • מלון הדירות Mr. Agrippa – הייתי במלון הדירות כשהוא רק נפתח והמיקום שלו מעולה, 5 דקות הליכה ממחנה יהודה וכמה דקות הליכה מתחנת הרכבת. סידרתי לכם 5% הנחה בהזמנה. כל הפרטים בפוסט.
  • מלון הדירות Sweet Inn – יש להם מגוון דירות, היתה המלצה על הדירה על רחוב אבישי. יש עוד מגוון דירות עם דירוגים מצויינים בבוקינג.
  • דירה בבאקה של יעל ופלורנט – דירה עם חצר בשכונה מצויינת
  • דירות חצר השוק – דירות חמודות בתוך מתחם יפה בשכונת נחלאות, ליד שוק מחנה יהודה. יש מגוון שירות וכל הדירות סביב החצר המרכזית והעלייה במדרגות בלבד. יש גם מדרגות בכניסה, אז צריך לקחת בחשבון למתקשים ועגלות.
  • בית עתיק וייחודי – מאובזר לחלוטין עם מטבח כשר ומתאים גם לשומרי שבת (איפשרו לחברי הקבוצה להשאר ללא מגבלה וללא תשלום נוסף עד צאת שבת). מרחק הליכה מתחנת הרכבת הישנה ממש בתוך המושבה הגרמנית, במחיר ממש הוגן ויכול להכיל עד 10 אנשים אז מתאים גם לטיול משפחתי או כמה משפחות יחד.
  • דירה בנביאים של יונתן – דירה ענקית עם שלושה חדרי שינה ו-8 מיטות קרובה מאוד לעיר העתיקה, ממילא, מחנה יהודה ועוד עם חנייה בבניין ומעלית שבת.
  • דירה מהממת ב-J-Tower – דירת 4 חדרים עם מקום לעד 8 אנשים במגדל המפואר J-Tower הממוקם קרוב למחנה יהודה ועם מרפסת עם נוף מטריף של 180 מעלות. יש בבניין חניה פרטית.
  • דירה בממילא – דירת 4 חדרים על 3 חדרי שינה ומקום לעד 8 אנשים. הדירה בקומה החמישית עם שתי מרפסות ונוף מטריף, ויש גם חנייה פרטית. הדירה מאובזרת לגמרי וכמובן שהמיקום פצצה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

  1. פוסט מלא בכל טוב ירושלים. למשפחה שתצא בעקבותייך יש ממש מסלול מפורט ואני בטוחה שכל מי שיקרא את הפוסט מברך אותך על כך. היה כיף לחוות את העיר, לפחות בחלקה, ביחד 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים