ניו זילנד בקראוון עם ילדים בפסח – מאת שרון ערד

הפוסט הזה על ניו זילנד בקרוואן עם ילדים בפסח פורסם לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של שרון.

הטיול המשפחתי שלנו לניו זילנד: מרץ- אפריל 2023🇳🇿🌈🦭🌲🍄🍂🍃. נסענו לשלושה שבועות עם שתי בנות (8 ו-12). מפאת הזמן הקצר בחרנו להתמקד באי הדרומי, בו טיילנו בקראוון. בתקופה הזו סתיו בניו זילנד, לא אידיאלי, אבל תאם את חופשת פסח, אז הסתדרנו עם מה שיש 🤷🏻‍♀️. רוב הזמן מזג האוויר היה לטובתנו ולא שיבש לנו את התוכניות.

מסלול בניו זילנד עם ילדים

Franz Josef Glacier

נחתנו בכרייסטצ׳ירץ׳, להתארגנות ואיסוף הקראוון, לקחנו קראוון של Maui והיינו מרוצים מאד! שימו לב וקחו בחשבון שישנם מיסים על שימוש בדיזל וכל מיני נוספים שמייקרים את העלויות. ברוב הלילות ישנו בפארקים מוסדרים עם חיבור לחשמל, למרות שעקרונית ניתן להתחבר רק פעם בשלושה ימים.

Lake Tekapo

מכרייסטצ׳ירץ הדרמנו לכיוון לייק טקאפו, זכינו לזריחה נפלאה על האגם, לשעה של ברד עז, ולמרחצאות החמים. מומלץ גם בחום 😊

Key Summit Track

משם המשכנו ישירות למילפורד סאונד, זו הייתה נסיעה קצת קשוחה, הרבה שעות, הילדות שלנו התמודדו יפה. בדיעבד אולי היה שווה לקצר טווחים. במילפורד סאונד עשינו טרק יומי מקסים ב-Key Summit, והלכנו לראות את המפלים הנובעים מאגם מריאן. הנופים משגעים ונהנינו מאד.

Milford Sound, Fiordland

לא להחמיץ את השיט לפיורדים, הוא נפלא! נכנסנו מתחת למפל, ראינו דולפינים ובכלל התצפית על הקרחון הייתה מעוררת התפעלות. אנחנו שילבנו את השייט עם המצפה התת ימי. חביב, לא הכרחי.

משם הדרמנו לעבר לייק תיאנו, נהננו משייט נוסף וסיור במערת התולעים הזוהרות. היה אטרקטיבי לשוט בסירה בתוך המערות, הילדות עפו על זה!

Queenstown

קווינסטאון הייתה התחנה הבאה. אוי קווינסטאון, נהדרת! בירת האטרקציות, עלינו ברכבל, עשינו סלאלום מזחלות (לוז׳), אומגה, באנג׳י. העיר עצמה יחסית עיר ״ערה״ ויש בה מקומות בילוי ואווירה של פאן. מאד נהננו ממנה.

Wanaka Lavender Farm

וואנקה הקסומה והאגם שלה, רכבנו על סוסים (אפשר לוותר) הלכנו לחוות הלבנדר (לא לוותר!) ונהננו מהאגם עצמו.

Franz Josef Glacier

הגליישרים – אנחנו בחרנו בפרנץ יוזף. הלכנו לחוות הקיווי, בזבוז של זמן וכסף, למרות שהקטנה מאד התלהבה משני הקיווי המסכנים שנמצאים שם. בעיניי מיותר.

עשינו את הטרק של Robert Point Trek. הוא היה מאתגר לילדות וגם לנו, 12.3 ק״מ שרובם עליות ובולדרים, אבל גם גשרים ונופים מרגשים. יש אפשרות לעשות טרק קליל יותר או לקחת טיסה במסוק בכדי לצפות בקרחונים מלמעלה.

Hokitika

הוקיטיקה – חוף מקסים, שקיעות נהדרות, מלא שחפים וארנבונים מסתובבים חופשי. בחרנו באטרקציה של המסלול בין צמרות העצים. נחמד. שעה צפונה משם עצרנו לראות את הגייזרים וחציבות הפנקייקים. לצערנו פספסנו את הגאות, אבל עדיין היה נוף יפיפה שלגמרי היה שווה את העצירה.

נלסון – אלו היו היומיים היחידים שנאלצנו לשנות את התוכניות בשל מזג האוויר. תכננו לעצור ללילה ולהמשיך לאייבל טסמן, אבל מזג האוויר התהפך עלינו לגמרי. נלסון עיר נמל נחמדה, בימים יפים המפרץ אמור להיות אטרקטיבי לרחצה. לא הצליח לנו 😅.

הלכנו לסרט ופיצה, הילדות היו מרוצות וגם לנו היה טוב לעשות ברייק קל. שינינו תוכניות והדרמנו להאנמר ספרינגס, זו הייתה החלטה טובה. מזג האוויר היה נעים, נכנסנו שם לפארק המים ולמרחצאות החמים. המגלשות היו להיט וכולנו מאד נהננו מהיום.

Kaikoura

משם עברנו לקיקורה, שהשאירה אותנו בלי אוויר. המפרץ יפיפה, נהננו לבקר במושבת כלבי הים, הם משתזפים להם בסבבה בלי שום הפרדה מבני האדם. שחינו עם דולפינים וזו הייתה אחת החוויות הכי מדהימות ומרוממות נפש! יצאנו לשיט עם Dolphin Encounter, השיט עצמו דיי קשוח, בחילות וכ”ו, אבל המפגש עם מאות דולפינים בים הפתוח היה מרגש. הם באו אלינו, שחו וקפצו סביבנו, כולנו היינו בשמים.

לסיום חזרנו לכרייסטצ׳ירץ׳ נהננו מערב אחרון בעיר, קפצנו ל-International Antarctic Centre, שהייתה אטרקציה נחמדה מאד.

לסיכום, ניו זילנד היא יעד נהדר לטיול עם ילדים, אני חושבת שזו המדינה הכי יפה שהייתי בה. הדרכים עברו עלינו בהשתאות עין סופית. הרפתקאה עוצמתית מאד 🤍🤍

כמה טיפים:

Wanaka
  • הנסיעה בקראוון לא פשוטה. אלו נסיעות ארוכות, יש צפיפות, לא תמיד התחשק לנו לחיות אחד על השני ולכן גם יצאנו ממנו מידי פעם ללינה בחוץ. לקחת בחשבון.
  • ניו זילנד מותאמת לתיירות קראוונים והיא מאד מתחשבת בהם. הדרכים תואמות, חניונים וכ״ו.
  • חשוב להוציא רישיון נהיגה בינלאומי, אפשר בחנויות אופטיקה, הרישיון הרגיל לא מספיק.
  • כמו תמיד – יש בלת״מים, צרכים של הילדות, מזג אוויר לא יציב, חשוב לזכור להיות סבלניים ולהתחשב בכולם. אצלנו בשיח דובר המון על דברים שחשובים למבוגרים דברים שחשובים לצעירים והשילוב בניהם.
  • מלבד קווינסטאון, בעיניי רוב האטרקציות המתוירות שעשינו היו מתוירות מידי, היה משהו פחות נעים ואותנטי. כל מה שאפשר לעשות ולחוות לבד – עדיף.
  • אנחנו נעזרנו רבות באפליקציה של THL, יש בה את כל אתרי הקמפינג והלינה מסודרים לפי סוגים ומחירים, מאד הקלה עלינו את התכנון. מומלץ!