מסלול טיול באנגליה למשפחות עם צליאק – מאת אוקסנה לודר לזמס [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על מסלול טיול באנגליה למשפחות עם צליאק עלה במקור בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של אוקסנה.
טיול בדרום מזרח אנגליה ביולי 2019, הורים ו-3 ילדים בני 15, 12 ו-10. 10 ימים נטו, 12 ימים כולל יום הגעה ועזיבה. טיסה עם Easyjet ללוטון. שכרנו רכב מ-Avis בארץ, בסך הכל היה מחיר הכי טוב מכל האפשרויות אחרות, כולל ביטול השתתפות עצמית על כל פגיעות ותאונות. העלות הכוללת היתה סביב 30,000 ש״ח. האטרקציות יקרות ובכלל..לא חסכנו!

מספר תובנות לגבי אנגליה

אנגליה מדהימה! לונדון – זה לא בדיוק אנגליה. איזורים כפריים מקסימים, מישור עם יערות ושדות, עיירות וכפרים שקטים נקיים כמו ממגזין ואנשים מאוד נחמדים. הנהיגה בצד השני של הכביש, אבל מתרגלים תוך מספר שעות, גג יום-יומיים. פשוט תענוג, במיוחד בכבישים מהירים, עם נהגים מאוד מנומסים לרוב. בערים קצת יותר קשה כי יש הרבה תנועה ואוטובוסים. לערים כמו אוקספורד ולונדון לא התקרבנו עם רכב (זאת אומרת, התקרבנו והשארנו בחניונים בחוץ). הקפדנו ממש! על חוקי מהירות. ווייז עובד מצויין ולפעמים גם השתמשנו בגוגל מפס.
סים קארד קונים בסופרים ובטח גם חנויות טלפונים, 10 פאונד ל-1 גיגה אם אני לא טועה, וזה מספיק להרבה זמן. מזג האוויר הפכפך, גם בקיץ. היו ימים חמים כמו בארץ ופתאום ימים גשומים וקרירים עד כדי מעיל.

מידע על אוכל ללא גלוטן באנגליה

Pizza Express
אכלנו בעיקר במסעדות איטלקיות כי יש לנו ילד עם צליאק שאוהב פיצה ופסטה (בולונז) בעיקר. ממש גן עדן.
יש רשת פיצריות Pizza Express עם פיצות ופסטות ולחמניות קטנות ללא גלוטן. היה לא רע. מה שטוב – היה בכל עיר שהיינו. עוד מקומות שהיינו:
  • Ask Italian – בעיר אוקספורד
  • Simply Italian בעיר Rye
  • Rustico ב-Hastings.
  • The Stable ב-Southampton
  • Prezzo בעיר Tenterden
  • בלונדון – Nandos ו-Locale ליד הלונדון איי
  • בשדה תעופה לוטון אכלנו קרפ מעולה במסעת קרפים. לא זוכרת שם מדוייק.

במידה ונמצאים במקומות שניתן לחמם אוכל ולאכול “בבית”, כמו דירות, יש מקררים שלמים בסופרמרקט של אוכל נפלא ללא גלוטן, במיוחד ב-M&S וב-Sainsburys, ויש מבחר לא רע ב-Tesco. יש בסופרים גם לחם ללא גלוטן, עוגיות לל״ג ועוד מלא מוצרים.

היום הראשון – הגעה ללונדון ונסיעה לוינדזור (Windsor)

Queen Victoria statue, Windsor
הגעה לשדה התעופה לוטון Luton – המטוס איחר בערך שעה. המתנו לשאטל להשכרת הרכב (Avis). לקחנו את הרכב ונסענו לוינדזור Windsor (שהיה סיוט). היינו בדירה נחמדה Hampden the Meghan.

היום השני – טיול רגלי בוינדזור, האכלת ברבורים ושייט

נהר התמזה, בוינדזור…הגשר הישן ברקע
בילינו את כל היום ברגל בוינדזור והלכנו לארמון, מרכז העיר, מדרחוב, האכלו ברבורים על הנהר הThames.
נהר התמזה, בשייט לכיוון גרינוויץ’
עשינו שייט של שעה ואכלנו ב-Pizza Express, רשת שיש בה פיצות ופסטה ללא גלוטן, ועשינו קניות קטנות.

היום השלישי – ספארי -Woburn וניסעה לאוקספורד

נסיעה לספארי, מרחק כשעה בעיירת Woburn. מהספארי נסענו לחניון Redbridge Park and Ride בעיר אוקספורד Oxford ולקחנו שאטל למרכז העיר. עלינו על אוטובוס תיירים, עשינו סיבוב ואכלנו ב-Ask Italian, רשת מסעדות בה ניתן לבקש פיצות ללא גלוטן ויש גם פסטה ללא גלוטן.

היום הרביעי – אולפני הארי פוטר ב-Watford וטיול ב-Henley on Thames

המקום הכי חשוב לנו😁 עיירת Watford
יציאה לואטפורד Watford לאולפנים של הארי פוטר במרחק כ-40 דקות נסיעה. היינו שם מ-11 עד 16, אכלנו במקום ואז נסענו לכיוון הבית דרך הנלי און טמז (Henley on Thames).
עירת הנלי און טמס, נהר התמזה
עשינו טיול לאורך הנהר ונסענו הביתה במרחק כ-30 דקות נסיעה. היה מקסים. מזג אוויר היה עד עכשיו – חם והחשיך רק סביב 21:30.

היום החמישי – רכבת ללונדון, צינוק לונדון ועולם המים

יציאה ללונדון ברכבת עם ירידה בתחנת ווטרלו Waterloo. הלכנו לצינוק לונדון (London Dungeon) ועולם המים. אכלנו במסעדה Locale שיש בה מנות ללא גלוטן וואחרכך ב-Bubblewrap בצ’אינה טאון (ככל הידוע לי – אין שם מנות לל״ג). הלכנו לפריימרק לקנות דברים של הארי פוטר ואז לקחנו מטרו לתחנת הרכבת חזרה לוינדזור. הרכבת הישירה בין וינדזור ללונדון לוקחת כ-40 דקות.

היום השישי – Southampton, פארק חבלים, סטונהנג׳, נסיעה ל-Tunbridge

פארק חבלים, Go Ape, Southhampton
עזבנו את וינדזור בשעה 10 לכיוון Southampton, נסיעה של בערך שעה ו-20 בגלל עומסים. התחלנו את היום בפארק החבלים Go Ape, פעילות של שעה. לקחנו את המסלול הקל בגלל הגובה של הילד שמתחת ל-1.40 מטר והיה מספיק לגמרי. אחר כך אכלנו במסעדת The Stable שיש בה מנות ללא גלוטן, היה טוב מאוד.
Stonehedge
משם נסענו לסטונהנג’ Stonehenge, נסיעה של שעה פלוס. חשוב: בוייז לשים “מרכז מבקרים”. משם יצאנו ללינה השניה ליד טונברידז’ Tunbridge, שעתיים+ נסיעה ל-Pittlands Fishery Lakeside Apartment. מקום מדהים. היו רעמים וגשם כל הלילה.

היום השביעי – החווה סביב האגמים ופארק Grumsbridge Place

סיבוב בחווה סביב האגמים. אכלנו ארוחת בוקר במקום וירד מלא גשם. נסענו ל-Grumsbridge Place, נסיעה של כחצי שעה. הפארק נחמד ויש יער עם פעילויות. אכלנו ארוחת צהריים ב-umbridge בפיצריה Pizza Express, שזאת רשת עם פיצות ללא גלוטן.

היום השמיני – מבצר Bodiam, נסיעה לדובר, Saint Margaret’s Bay וקנטברי

Saint Margarets Bay
בתחזית אמרו שיהיה גשם כל היום. נסענו למבצר Bodiam וטיילנו במקום. אכלנו ארוחת צהריים ב-Tenterdem במסעדה איטלקית Prezzo, שהיא רשת עם פריסה ארצית עם הרבה מנות ללא גלוטן, כולל מנות ראשונות, סלטים, קינוחים, והרבה מנות עיקריות כגון פיצות ופסטות. בהמשך נסענו ל-Dover במחשבה להגיע ל-Clift אבל הפארק היה כבר סגור (רוב המקומות בסגנון נסגרים ב-16-17) אז הלכנו למפרץ Saint Margarets Bay. ראינו את הצוקים מהצד וכתבנו על אבנים. משם נסענו ל-Canterbary לאכול עוגה (סתם כי התחשק לנו).

היום התשיעי – Rye Harbour Nature Reserve, Seven Sisters וטיול ב-Rye

נסענו ל-Rye והתחלנו בטיול ב-RyeHarbour Nature Reserve (לא התלהבנו) ובהמשך טיילנו בעיירה המקסימה. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה Simply Italian, שיש בה אפשרויות רבות ללא גלוטן. משם נסענו ל-Seven Sisters, הליכה ארוכה בשדות מירעה של כבשים והגעה לצוקים – מראה מרשים ביותר עם רוחות עזים. בדרך עברנו בהסטינגס.

היום התשיעי – הייסטינגס, מוזיאון הפשע, וחוף הים

אטלנטי וים הצפוני. חוף ב-Hastings
תחזית שמש ללא גשם. נסענו להייסטינגס (Hastings) וביקרנו במוזיאון הפשע, שהיה ממש מגניב ומשם נסענו לחוף הים. הים קר (האוקיאנוס האטלנטי עם ים צפוני). אכלנו ב-Rustico, רשת מסעדות איטלקיות ב-Sussex עם פיצות ללא גלוטן ומבחר מנות אחרות ללא גלוטן. אחרי טיול בעיר וגלידה נסענו הביתה.

היום העשירי והאחרון – לונדון: פיקדילי, חנות הביטלס ואבי רוד

נסענו ללוטון להעביר את הלילה לפני הטיסה. אכלנו ארוחת בוקר במקום ונסענו לאיזשהו פרוור של לונדון כדי להשאיר רכב בחניון ומשם לקחנו מטרו ללונדון. בלונדון הגענו עד פיקדילי, עשינו סיבוב, ונסענו לחנות הביטלס ומשם ל- Abbey Road. ניסינו לעשות תמונה כמו הרביעיה המפורסמת. משם לקחנו אוטובוס למטרו וחזרנו לחניון. איחרנו ב-40 דקות, אבל לא היה דוח. נסענו לעיר לוטון (Luton) וחיפשנו את הדירה Clifton. אחרי המון עצבים טלפונים וסיבובים סביב בנין הדירה מצאנו. לא היתי ממליצה למרות שדירה גדולה ונקיה, ליד ספריה ותאטרון וקניון. אך דירה נמצאת בקומה שניה מעל כל מיני מזללות, כל הלילה צעקות ודיבורים וגם ריבים. בבוקר התארגנות אחרונה ונסיעה לחברת השכרה בלוטון (10 דקות נסיעה),
החזרנו את האוטו ולקחנו שאטל לשדה. הגענו מוקדם, 3 שעות לפני הטיסה. הכל עבר מהר ואפילו הספקנו להגיע לדיוטי פרי. אכלנו קרפים מעולים והלכנו למטוס. הטיסה יצאה באיחור של שעה בגלל עומס בתנועה אווירית, ובסופו של דבר עם צמצום בטיסה – איחור של חצי שעה. טיסה נעימה וחלקה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים