מסלול באירלנד למשפחות עם ילדים – חצי האי הדרומי מאת ליאת שלום [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה על אירלנד למשפחות עם ילדים הופיע בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של ליאת.

אירלנד- שלושה שבועות בחצי האי הדרומי. זה הולך להיות ארוך, וכותבת כל עוד טרי והעבודה לא שואבת אותנו חזרה פנימה (או ההופעה של ניק קייב בערב.)

כמעט שלוש שנים אחרי הטיול המשפחתי האחרון יחד התחלנו לחשוב – לאן הפעם? הטיול הקודם היה לפינלנד והוא הציב סטנדרט לא נמוך. לפני 24 שנים טיילנו כזוג באירלנד, נטולי דאגות, ילדים, ואם לפני הטיול ההוא היה לי קראש על אירלנד – אז אחריו בטוח שנשארו תלתן ונבל מקועקעים על הלב. זכרנו את אירלנד כמקום ירוק, עם אנשים מקסימים, המון בירות ומוזיקה בכל מקום.

נוכחנו לגלות ששום דבר לא השתנה.

אם הטיול הקודם שלנו היה לאורך חודש ספטמבר ורובו בגשם, הרי שהנוכחי, גם בשל ההתחממות הגלובלית וגם כי היה אוגוסט, רק פעמיים-שלוש ירד גשם. מזג האוויר היה מצוין לטיולים שלא צריך לקום מוקדם עבורם, ואיפשר גם טבילות באוקיינוס הקר. מאוד. האנשים נשארו כאלו שאם אתם עומדים (אז עם מפה, היום עם גוגל מאפס) ומנסים להבין לאן ללכת – מיד יקפצו עליכם אנשים ויסבירו או אפילו ילוו אתכם למחוז חפצכם. הנהיגה בצד שמאל,  משהו שקל יחסית להתרגל אליו, אם כי יש בהתחלה תחושה שהאוטו הולך לחזור שרוט כולו בצד השמאלי ולגלח את כל מה שהוא נתקל בו שם.

כפי שכתבתי, הנסיעה המשותפת האחרונה שלנו יחד הייתה לפני שלוש שנים, זה המון זמן בשנים של ילדים. היה צורך בהתאמה, קבלה והבנה מחדש שיש להם עוד יותר דיעות משלנו ומה שחשוב להם (מי אמר באבל טי וספרים של של D&D..?) ונראה לנו מטופש ומעיק – צריך לקבל את זה, כמו את השטויות שלנו.

המקומות הוזמנו מראש, התכנית גם נכתבה, כמובן עם גמישות ושינויים עם צורך וימי מנוחה יחסית פה ושם. הרעיון היה לבלות בדבלין יומיים מלאים, ולחזור אליה בסוף לעוד יום וחצי. לרוב אנחנו חוזרים מיד לשדה התעופה, אבל כאמור, לדבלין שמור מקום חם וירוק בלב.

כמה פרטים קודם – טיסות, תקשורת, רכב ואוכל

ההמראה הייתה ב-4:50 לפנות בוקר, לפי הנהלים החדשים התארגנו על טרולים לכל אחד ובנינו על כביסה תדירה. עם הטרולים זה פחות עבד, מאחר והם מייד הועפו למטען, בהלוך ובחזור. אבל זה היה מאוד משחרר לטוס קל וגם הוריד כמעט לגמרי רעיונות לגבי שופינג ומתנות… עדיין – המכשיר להכנת קפה הצטרף גם לנסיעה הזו, וטוב שכך.

סים מקומי – קנינו אחד שמאפשר חיבור עם הוטספוט (HotSpot) לכולם. רכב- שימו דגש על ביטוח, השתתפות עצמית וכו- שפשוף אחד בגלגל למה שהתגלה הקפה היקר בתבל, עלה לנו כמה מאות יורו שיוחזרו בשאיפה בקרוב.

לגבי הרכב – בחודשים לפני הטיסה הזמנו וביטלנו על פי אפשרות הביטול וההחזר הכספי, מאחר ומחירו ירד בסוף לכמעט מחצית מהמחיר ההתחלתי, שווה לעקוב.

אוכל – מאחר ואירלנד לא זכורה לי כיעד קולינרי ואז גם כצמחונית, לא אכלתי מעבר לגינס, צ’יפס ומרק/לחם.. הפעם כטבעונית לא באתי עם ציפיות מופרזות והתזונה בחוץ התבססה עדיין בערך על האמור לעיל. עופרי, בת 14, צמחונית אך אוכלת מאכלי ים, מצאה את עצמה ושני הבחורים, בן ה-11 ואב הבית, הסתדרו מצוין. את רוב הארוחות הכנו בבתים, ופעם פעמיים ביום ישבנו בפאב בכל זאת.

עלויות – טיסה 7,000 ש״ח בסוויס/לופטהנזה לשני מבוגרים ושני ילדים. לינה – ממוצע 700 ש״ח ללילה. רכב – 6,300 ש״ח ל-SUV ל-15 יום. דלק – 1.9 לליטר. סה”כ סביב 36k. המחיר כולל מוניות לשדה הלון ושוב ואוטובוס מהשדה לדבלין שיצא איזה 40 יורו (לא ברור למה).

שלושה ימים בטיול הוקדשו לביקור אצל חברים טובים בטראמור, למרות שלנו היה גם עניין אישי בעיירה החמודה הזו, ממליצה בכל מקרה לשקול הגעה.

שני דברים חשובים לפני שמתחילים

  1. אירלנד מלאה בעיירות וכפרים יפים וצבעוניים. אין טעם להכנס ולכוון לכל עיירה שמוגדרת ככזו. מבחינת ערים, למעט דבלין אנחנו לא נכנסו לערים גדולות, אבל מי שבעניין – בכולן כמעט תמצאו איזור עתיק מימי הביניים והרבה עניין. מה שמביא אותי ל-
  2. טירות – יש מלא. בהתחלה הילדים הודיעו שהם רוצים להכנס לכ-ל טירה. בערך אחרי השלישית, כששאלנו (די באופן רטורי..)- נענינו ב”לא, תודה”.
  3. בעצם יש גם שלוש – אנחנו לא בעניין של אטרקציות, אז אין לי מושג איזה ואיפה יש, אלא אם אתם מחשיבים סיור על החוף עם אירי ושני כלבי הענק שלו (היה גם כזה..), אני יודעת שבדנאמור איסט, ליד טראמור יש פארק מתנפחי מים ובכלל פעילות מים. בסוף הפוסט יש רשימת אטרקציות בחלק מהאזורים בהן ביקרנו לאלו מכם שכן מחפשים כאלו.

הלו״ז מסודר לפי סדר הימים, לא כל הדברים נעשו, אבל אני כותבת בסוגריים את מה שעוד אפשר לעשות עם קישור.

אחד האתרים שהכי עזרו היה זה, מחולק ומפרוט היטב מה יש בכל מחוז, כולל רואדטריפס מצויינים, גם לטבעות השונות.

היום הראשון

גרפיטי בדבלין
  • נחיתה 15.00 (סוויס אייר). לינה בדירה/פנטהואס ממש נוח, מרחק אוטובוס מהמרכז, למי שבעניין – יש מקומות לרוץ משם אל החוף.
  • טמפל באר – מלא פאבים ומוזיקה בימי שבת-ראשון. חלק גם באמצע השבוע בערב.
  • מוזיאון הרוק אנד רול האירי
  • אמנות רחוב – אפשר ללכת עם המפות האלו ולראות גרפיטי. סיורי גרפיטי נעשים רק בימי שבת. עוד שני לינקים טובים פה ופה.
  • מרכז גינס – לא הלכנו, לא ראיתי טעם ללכת עם הילדים אם אפשר פשוט ללכת לפאב

היום השני

  • טירת דבלין
  • מוזיאון הלפריקונים – חמוד מאוד, הצטרפנו לסיור מאורגן. למי שלא דובר אנגלית, זה לא קל, אבל בכל זאת יש ערך מוסף.
  • מוזיאונים של דבלין – יש גם מחלקות על ויקינגים ומוזיאון טבע.

היום השלישי

Wicklow Mountains

עוזבים לכיוון Wicklow Mountains National Park – שעה נסיעה.

מסלול אחד קצר ביום ההגעה – סגול או כסף. שימו לב שיש מרכז מבקרים ונקודת התחלת המסלול עם מרכז המידע..

לינה – Scarr View 1st floor Apartment בכפר שנקרא Roundwod. מקום ממש חמוד, הליכה ברגל לכפר ולכל אחד מארבעת הפאבים שלו. מול הבית יש גן שעשועים קטן.

היום הרביעי

Wicklow Mountains National Park

מסלול ארוך, לבן או אדום – עשינו את האדום, יש עליה קלה בהתחלה, אבל סך הכל 11 ק״מ בנעימים.

היום החמישי

עזיבה לכיוון קילקייני (Kilkenny). אטרקציות בקילקייני:

  • בימי ראשון יש שוק איכרים, בעיקר עגלות מזון
  • טירת קילקייני. קילקייני עיר חמודה, מאוד צבעונית ונעימה
  • נסיעה לטראמור
  •  Mitchelstone Caves – מערת נטיפים הנמצאת בחצר בית

היום השישי

נסיעה לטראמור ל-Rock of Cashel, נסיעה של שעה וקצת שהתארכה יותר. בטראמור יש מספר אטרקציות מעניינות נוספות:

  • Comeragh Mountain
  • Waterford Castle
  • Lismor Castle – לא ביקרנו, אבל קיבלנו המלצות מהמקומיים. בעיקר שחינו שם במה שנקרא coves – נקודות גישה לים ללא חוף של ממש

הימים ארוכים עד עשר וחצי -11 בלילה, איפשרו גם שחייה לילית וגם בבוקר.

היום השביעי

טראמור Cove

טראמור -שוב ב-coves ואז ל-Dunmore East. עיירה חמודה, עם שביל הליכה קרוב לים, פיש אנד צ’יפס ואווירה.

היום השמיני

לינה ב-Kenmare דרך AIRBNB. אטרקציות:

  • דרך Copper Coast, Dungarvan – דרך מאוד יפה, קצת מאריכה את המסלול, אבל בכל זאת שווה.
  • המשכנו משם להליכה ב- Old Head of Kinsale Loop Walk
  • הליכה אחרי קינסייל, סביב מגדל, 5-6 ק״מ, נחמד, אבל לא ממש מצדיק סטייה מהדרך

סהכ לקח לא מעט זמן להגיע לקנמר וחלקו היה מיותר. בקנמר ישנו בבית חדש במיקום מצוין דרך איירבנב. מאוד קרוב לעיר עצמה, רק שהימים הארוכים בחוץ לא אפשרו להנות ככ מהבית ומהעיר.

היום התשיעי

Ring of Beara
  • טבעת ברה – Glengarriff Ring of Beara, מסלול של 3 ק״מ שכולל גם את המפל Esknamucky Walk. ההמלצה היא לעשות את הטבעת עם כיוון השעון. לטעמנו, הטבעת הזו מעניינת יותר ופחות מתויירת מטבעת קרי.
  • כחלק מהטבעת עצרנו ב- פארק Gleninchiquin
  • The Ewe Experience
  • בית מולי גלאווין במעבר ההרים ובחופים שבהמשך לרחצה וביקור באכילה /שתייה בפאב בכפר היפה Allihies.

היום ה-10

Ring of Kerry

Ring of Kerry – אפשר להתחיל במסלול בקילרני נשיונל פארק.

Ladies View
  • תחנה ראשונה – Ladies View
  • תחנה שנייה – Moll’s Gap שתי אלו למי שמתחיל מקילרני. אם מקנמר, אלו הנקודות שבסוף ולכן עברנו בהן בעצם בדרך צפונה, למחרת
  • תחנה שלישית – Sneem – עיירה חמודה, לא ממש מצריך עצירה אחרי כל מה שכבר תראו, אם לא תכננתם עצירה.
Ring of Kerry
  • תחנה רביעית – Derrynane Beach, עמוס מאוד ביום חם
  • תחנה חמישית – Coomanaspig Pass
  • תחנה שישית – The Kerry Cliffs – מרשימים מאוד, פחות מתויירים מצוקי מוהר
  • אפשר להגיע ל-Valentia Island דרך גשר מ-Village Of Portmagee או מעבורת של כמה דקות מ-Reenard ושם לעשות הליכה של 4 ק״מ, Bray Head Walk – לא עשינו. רצינו כבר להגיע לחוף כי היה יום חם, 27 מעלות..
  • או שאפשר לסיים בעוד חוף יפה וחולי Rossbeigh Beach. (לא ברור איפה הקטע החולי פה, כנראה די רחוק מהחנייה, אז הלכנו על האבנים וציננו את עצמנו בים.)
Killarney National Park

עוזבים את קנמר אל קילרני NP ומשם לדולין Doolin.

היום ה-11

Doolin

לינה בדולין דרך איירבנב – ממוקם לא רע, יחסית זול. מרחק 1.5 ק״מ מהכפר. למי שרוצה להאריך את הדרך אפשר דרך דינגל וחצי האי דינגל נסיעה ל-Slea Head. בדרך יש מספר אטרקציות:

Cliffs of Moher
  • Cliffs of Moher – עדיף לקראת הערב, יש מסלול הליכה די ארוך על הצוקי כמה דקות נסיעה מדולין. למעשה, מדולין יש מסלול הלכיה על הצוק שמגיע עד למוהר.
  • אחד הדברים שזכרנו ועדיין התקיימו בדולי, היו הפאבים עם המוזיקה. יש בערך עשרה פאבים על רחוב ראשי די קטן, ובכולם, בכל ערב, יש מוזיקה אירית.

היום ה-12

Burren National Park – טיול במסלול הכחול בפארק, 7.5 ק״מ, דרך לא קלה, רובה אבנים וקצת טיפוס.

היום ה-13

דולין. למי שמעוניין – שייט לאיי אראןאנחנו ויתרנו מראש, וגם יצא יום גשום עד הצהריים. בצהריים טיילנו בחוף מהדירה שישנו בה, בערך 8-9 ק״מ.

היום ה-14

קונמרה נשיונל פארק

טיול ונסיעה של 2:40 שעות לאיזור קונמארה (Connemara). לינה – דרך בוקינג ב-Letterfrack. הבית נמצא ממש במרכז הכפר הקטן במרחק כמה דקות נסיעה מהנשיונל פארק.

Barna Woods

בדרך, למעוניינים, באיזור גאלווי יש כמה חופים מומלצים: Dog’s Bay Beach לעצירה וכפר הדייגים Roundstone, או בגאלווי Barna Woods Walk – אנחנו עצרנו פה לטיול קצר, מאוד אפילו, מסתבר.

The Sky Road

ואז נסיעה לדרך Upper Clifden Sky Road – דרך מפותלת ומהממת ביופיה, וברוחות שנושבות שם.

היום ה-15

קונמארה – טיול יום. בעיני אחד המקומות היפים באירלנד, הנוף מאוד שונה ממה שרואים עד עכשיו. פחות ירוק ויותר פראי.

Diamond Hill המסלול הארוך, שזה בעצם לחבר את שני המסלולים של הגבעה, התחתון והעליון. המסלול אורך כ-שעתיים וחצי בערך, מלא יבחושים, לא קשה אבל טיפוס. סך הכל 3 שעות של לחימה בעקיצות ה-migets, אבל אחרי שעברנו את היתושים בפינלנד…

היום ה-16

ושעה וחצי נסיעה לקוטג’ ישן. נסענו בכביש דרך מלינן ללואיסבורו. ממשיכים צפונה בכביש זה עד לעיירה לואיסיבאר (Louisburgh), עצירה במרכז המורשת והפולקלור (Folk & Heritage Centre). סיפורה של שודדת הים בת המאה ה-16, גרייס גרניקל, שתקפה את האניות האנגליות והיתה למושא הגאווה הלאומי. המוזיאון חמוד אבל יש יותר מדי אינפורמציה כתובה.

Irish Wolfhound Experience

גם שם אפשר לעשות עצירה בחוף היפה שקרוב לעיירה, או שאפשר למעשה לעצור בחוף של הכלבים Bretra Beach. לחובבי הכלבים יש סיור עם איידן ושני האייריש וולפהאונד שלו על החוף. הוא מספר על הכלבים, ההיסטוריה והמיתוסים ששזורים בהם. הזמנו דרך איירבנב.

22 דקות נסיעה לניופורט – רישום דרך איירבנב, מקום חמוד, סבתא סטייל, עם נוף אל האוקיינוס והכבשים.

היום ה-17

Wild Nephin National Park

Wild Nephin National Park – טיול יום – Lough Aroher Loop באורך של 10 ק״מ. הטיולים הארוכים יוצאים מ–Letterkeen Trailhead. מסלולים קלים יחסית, אפשר גם מסלול של 12 ק״מ. גם אחרי גשם כבד, המסלול היה נוח ועביר.

ניופורט עצמה מאוד חמודה, כולל גנש מושקע ליד הגשר העתיק.

היום ה-18

נסיעה לכיוון דאבלין 3.5 שעות. לינה – לינה בקמפוס Griffith Halls of Residence. מקום יחסית מרכזי, אבל רועש ולא נעים כל כך, לא מאוד מאובזר לאכילה ובישול. בקיצור, מקום שכבר מתחיל לעורר געוגעים הבייתה, אז אולי זה לא רע.

היום ה-19

דבלין. עשינו סיור ב-17:00 בבית אוסקר ווילד. ממליצה לחובבי הסופר האירי. מתחיל בסרט קצר, עובר להרצאה שרובה רכילות אבל מרתקת ומשם סיור עצמאי. יש להירשם מראש והוא היה סולד אאוט לקראת יום א. בעיקר שוטטנו בעיר ושמענו מוזיקה ברחוב, בפאבים ונכנענו לגחמות של המתבגרים הקטנים.

יש מקום שנקרא דאבליניה לפעילות ויקינגים.מלמחרת חזרנו הבית בטיסה של לופטהנזה.

נפלו בעריכה – אטרקציות בדבלין

אטרקציות אליהן לא הגענו אבל יכולות לעניין אתכם:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים