לטביה עם ילדים – מסלולים והמלצות על ריגה, יורמלה וסיגולדה [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

אמ;לק לכם: לטביה היא אחת המדינות הכי מהממות שזכיתי לבקר בהן ויעד מושלם למי שמחפש שילוב של עיר וטבע. אנחנו הגענו לשבוע וזה פשוט לא היה מספיק – לדעתי 10 ימים זה מינימום כדי באמת לחרוש ולראות ולעשות את כל מה שיש למדינה להציע. אנחנו ביקרנו ביורמלה, ריגה, סיגולדה וצסיס – ולא מיצינו אף אחד מהמקומות. חשוב לי לציין שלא חייבים לעבור ממקום למקום ולגמרי אפשר לבלות שבוע בריגה ולעשות טיול מחוץ לריגה (בעיקר לסיגולדה ויורמלה). אם אתם מחפשים מה לעשות בריגה עם ילדים, הנה כל המידע על הטיול שלנו אל לטביה עם ילדים.

טיסות ללטביה

יורמלה עם ילדים - מלון Jurmala Spa Hotel - המבט מהחדר שלנו
מלון Hotel Jurmala Spa – המבט מהחדר שלנו

החלטנו כבר בסביבות נובמבר שאנחנו רוצים לטוס ללטביה, אבל את כרטיסי הטיסה לסוף אוגוסט רכשנו רק בתחילת ינואר מאילוצים חיצוניים – וזה עלה לנו. החברה היחידה, בנוסף לוויז אייר, שטסה ישיר לריגה היא אייר בלטיק, שאמורה להיות חברה מצוינת. אבל מסתבר שב-1.1 המחירים עולים משמעותית, ויצא שטיסה ישירה הייתה עולה מעל $200 יותר לאדם מאשר לא ישירה, שזה יוצא $1000 למשפחה שלנו. גם העלות בוויז אייר כבר היתה מאוד גבוהה ולכן טסנו בטיסה עם קונקשן קצר. בהלוך טסנו עם אירופלוט ובחזור נורוויג׳ן.

זאת הייתה הפעם השנייה שטסנו עם אירופלוט ובאמת שהיה תענוג. זאת טיסה ״רגילה״ לכן היא כוללת הושבה ומזוודות ואוכל. מכיוון שטסנו איתם בעבר, זכרתי שפחות התחברנו לאוכל, לכן הפעם הזמנו ארוחות ילדים לילדים ולי ארוחה כשרה (למרות שאני לא שומרת) וזה דווקא היה ממש סבבה. המטוסים חדשים לגמרי, מסכי הבידור הם לרוחב כל המושב לפניכם ויש היצע עצום של סרטים, סדרות ומשחקים. מבחינתי גולת הכותרת היא המתנות לילדים שמשתנים לפי גילאי הילדים. כולם קיבלו תיקים עם מלא משחקים ודברים בפנים. אנחנו עדייו משתמשים בתיקים שקיבלנו בטיסה לפני שנה וחצי! הצוותים היו מהממים ממש – הם עשו הכל כדי לעזור לנו ולהנעים את זמננו – מתוך 6 טיסות שטסתי איתם אני יכולה להגיד שב-4 היו צוותים מעולים וב-2 לא ממש. אבל נתרכז על הטוב. הקונקשן במוסקבה היה רק שעה, אבל הספקנו בלי בעיה. בתחילת הטיסה דיברנו עם הדיילת כדי לבקש שיעבירו אותנו מהר כי צריך לעבור ביקורת דרכונים ובסוף לא היה צורך כי היה מהיר, אבל הן ממש התאמצו כדי לעזור לנו.

טיסת החזור הייתה בנורוויג׳ן, שזאת טיסת לאו קוסט שלא כוללת הושבה ואוכל, אבל כן כוללת 2 (!) מזוודות לכל אחד. המטוסים הכי מרווחים לדעתי מכל הטיסות שהייתי בהן לאחרונה, והכי מגניב – אני עכשיו כותבת את הפוסט הזה מהמטוס – יש ווי פיי חינם בטיסות! ממש נחמד. יש להם תפריט למי שרוצה לרכוש אוכל בטיסה והמחירים ממש סבירים.

מחייה בלטביה

המחייה בלטביה מאוד זולה. המלונות והאיירבנב לא יקרים במיוחד, האוכל באמת לא יקר במסעדות ובמכולת בכלל. בכל מקום שנכנסנו אליו, בקבוק מים קטן של חצי ליטר עלה בסביבות חצי יורו – 2-2.5 ש״ח. תחבורה ציבורית בריגה זולה בטירוף – לקחנו מונית פעם אחת ל-12 דקות נסיעה – עלה לנו 3.75 יורו. האוטובוס ממרכז העיר של ריגה לשדה התעופה עלה יורו אחד בלבד למבוגרים (חינם לילדים). התחבורה הציבורית חינם לילדים קטנים. חוץ מפארקי המים ופארקי החבלים, האטרקציות ממש זולות ורק מבוגרים משלמים. כך יצא ששילמנו 2 יורו לאחת הטירות שבהן ביקרנו ו-4 בשני. הרכבת לעיירה במרחק שעתיים נסיעה מריגה עלתה 3.5 יורו לכל מבוגר! ארוחות לכולנו במסעדות עלו בסיבות 120-150 שח, תלוי כמה אוכל לקחנו.

תחבורה ציבורית בלטביה

ביורמולה כמעט הכל היה מרחק הליכה מהמלון שלנו, וגם בריגה הרוב היה קרוב, אבל כן יצא לנו להשתמש בתחבורה הציבורית והיא לא יקרה בכלל ומומלצת, במיוחד במעברים בין הערים. המקומיים משתמשים באפליקציה Taxify כדי להזמין מוניות. האפליקציה ממש נוחה ומראה את מספר הרכב יגיע לאסוף אותך, מתי בדיוק, ומה העלות אמורה להיות, ויש גם מפה כדי לראות איפה הנהג נמצא. השתמשו בקוד פרומו הזה כדי לקבל הנחה של 6 יורו בהזמנה הראשונה (עדיף מהשדה): 15H1A. בעיקרון המונית שמגיעה היא בגודל סטנדרטי, אבל באפליקציה אפשר לבחור מונית גדולה יותר עד 6 אנשים בעלות טיפה יותר גבוהה. האמת היא שהמחירים של המוניות בתוך העיר היו כל כך זולים שלפעמים בכלל לא שווה ללכת ולחכות לאוטובוס.

יורמלה עם ילדים – מלון Hotel Jurmala Spa

יורמלה עם ילדים - Jurmala Spa Hotel
Hotel Jurmala Spa

התחלנו את הטיול בעיירת הנופש יורמלה שנמצאת על הים הבלטי. התאחרנו במלון Hotel Jurmala Spa שנמצא על המדרחוב המהמם בעיר וכמה דקות הליכה מהים. לא יכולנו לבקש מיקום יותר טוב! יורמלה היא מעל 40% יערות, אז לא משנה איפה אתם נמצאים – אתם ליד יער, ואכן המלון נמצא כמה דקות הליכה מיער דזינטרי (על כך בהמשך). היינו בחדר משפחתי שיש בו חדר שינה וסלון עם ספה שנפתחת למיטה זוגית, וגם נתנו לנו מיטה מתקפלת, אבל בסוף שלושתם ישנו בספה הנפתחת. הבכורה בת 6.5 והקטנים בני 4 כך שהם היו מספיק קטנים לישון כולם ביחד. אנחנו היינו בקומה התשיעית והמראה מהחלון היה מרהיב, במיוחד בבוקר.

יורמלה עם ילדים - Hotel Jurmala Spa - ארוחת הבוקר
Hotel Jurmala Spa – ארוחת הבוקר

יש ארוחת בוקר בופה, משחקייה לקטנטנים וגם גן שעשועים קטן בחוץ בשטח המלון. בנוסף, יש במלון ספא ומספר בריכות, כולל בריכת פעוטות עם מגלשה קטנטנה. הבריכה בתוך הבניין כך שאפשר גם לשחות בה בחורף.

יורמלה עם ילדים – היום הראשון – טיול במדרחוב ומוזיאון מדע Zilo

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - המדרחוב
יורמלה עם ילדים – המדרחוב

היום הראשון שלנו היה גם הכי קר – 18 מעלות. איזה שינוי מרענן! שאר הטיול היה בעיקר 21-22 מעלות כשהיה יום אחד באמצע שהיה 26 מעלות. יצאנו מהמלון ישירות למדרחוב המהמם. כל בניין שם מקסים – אחד אחד! אני לא אחת שמתלהבת מבניינים יפים, אבל פה קשה להתעלם. הכל צבעוני ויש בניינים בכל צבע נתון – ירוק, ורוד, כחול וכ״ו. השילוב בין הקור לבין היופי באזור היו ספתח מעולה ליום.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - Zilo
Zilo

לקראת סוף המדרחוב הגענו ל-Zilo Discovery Center, שזה סוג של מוזיאון מדע. מסתבר שמקים המוזיאון הוא אב לילדים שלא מצא ספרים מעניינים לילדים שלו שמלמדים מדע בצורה מעניינת – אז הוא כתב אותם בעצמו. בעקבות הצלחת הספרים הוא פתח את המוזיאון הזה (ויש גם עוד בריגה וסיגולדה ואולי בעוד מקומות). המקום די קטן ואחלה מקום ליום גשום. המיצגים מגוונים ואפשר להעביר שם שעה בקלות (אבל לא ממש יותר).

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - Zilo
Zilo

רוב המיצגים באים ללמד את הילדים תופעה כלשהי בחיים והכל מלווה בהסברים – גם באנגלית. למשל, קורקיטנט עליו רוכבת הבכורה שלי – כשמנסים לפנות ימינה, זה הולך שמאלה ולהפך. זה בא ללמד את הילדים שכשאנחנו לומדים משהו בצורה מסויימת, מאוד קשה לנו ללמוד את זה מחדש (תחשבו על נהיגה באנגליה או אוסטרליה בצד השני של הכביש).

אכלנו ארוחת צהריים ברשת Lido שנמצאת בכל המדינה והיא באמת מצוינת. זה פסט פוד טוב – כלומר, הכל כבר מוכן מראש ורק בוחרים מה שרוצים, מה שאומר שכשיש ילדים רעבים, הם יכולים לאכול תוך כמה דקות. אני לא יודעת מה איתכם, אבל אצל הילדים שלי אין משפט יותר פופולארי מאשר ״אני רעב/ה!!!״ יש מגוון רחב של מנות, הרוב מקומיות, אבל יש מספיק דברים ״דומים״ לארץ שגם לילדים קשים יותר יהיה מה לאכול. המחירים הם לפי מנת בשר או ירק/תוספת כך שאפשר לערבב מה שרוצים. מאוד טעים ומומלץ, וספציפית הסניף הזה נמצא בדיוק ליד המלון.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - הים הבלטי
הים הבלטי

אחרי מנוחה במלון (שבמהלכה גם ירד גשם), הלכנו לכיוון השני וירדנו לים.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - הים הבלטי
הים הבלטי

היה ממש קריר אבל ממש כיף. הים והחוף נקיים להפליא והילדים נהנו לרוץ בחול (הקר) ואנחנו נהנינו ממזג האוויר הקריר.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - המזרקות
המזרקות

ירדנו לאורך החוף ועלינו חזרה דרך המזרקות של מרכז העיר. מכיוון שהשמש שוקעת מאוחר, לא ראינו אותן ממש בחושך, אבל גם באור הן יפות. יש להן אורות בכל מיני צבעים מתחלפים. נראה שבימים חמים יותר הילדים יכולים לרוץ במזרקה, אבל כמובן שב-15 מעלות לא היה שום מצב לעשות את זה.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - הקרפים
הקרפים

עלינו חזרה דרך המדרחוב ואכלנו ארוחת ערב בדוכן מדהים של קרפים. יש להם קרפים מתוקים ומלוחים ובחיי שאלו היו מהקרפים המלוחים הכי טעימים שאכלתי בחיי – הילדים כל הזמן ביקשו עוד. בהחלט ארוחה טעימה וזולה.

יורמלה עם ילדים – היום השני – פארק יער Dzintari, מצפה הפארק, פארק החבלים טרזן

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק Dzintary
פארק Dzintary

ביום השני שלנו בעיירה, ירדנו לסוף הטיילת והגענו ליער Dzintari. היער מקסים ומלא צבע, ויש בו מספר גני שעשועים שווים.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק Dzintary
פארק Dzintary

בילינו מעל שעה בגן השעשועים ודי הכרחנו אותם ללכת כדי שנוכל להמשיך לטייל. בקלות הם היו נשארים לשחק עוד שעה – היו מספיק מתקנים. בהמשך הדרך עלינו במבנה של 10-12 קומות כדי לראות מצפה מרהיב מעל היער ועד לים.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק Dzintary.jpg - העלייה למצפה
פארק Dzintary.jpg – העלייה למצפה

בדיעבד, טוב שלא שמנו לבד כמה מדרגות עלינו כי זה היה ממש גבוה – וממש שווה. תראו איזה יופי:

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק Dzintary - המצפה
פארק Dzintary – המצפה

ירדנו מהמצפה והגענו לפארק החבלים טרזן. זאת רשת שגם קיימת בסיגולדה, רק ששם יש גם עוד מלא מתקנים של קרנבל. בכל מקרה, יש בפארק הרבה מסלולים שונים לפי גילאים.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק החבלים טרזן

הקטנים שלי עשו מסלול שלקח בערך 20 דקות, אבל שאפשר לעשות מספר פעמים, בעוד שבת ה-6.5 עשתה מסלול הרבה יותר גבוה ומאתגר. לגיל 6 יש 2 מסלולים (2 מטר ו-4 מטר) והיא עשתה את ה-2 מטר בלבד. בעיקרון היה לנו מספיק זמן לעשות את ה-4 מטר אבל היא כבר היתה עייפה וה-2 מטר היה כנראה מספיק מאתגר.

יש גם מסלולים גבוהים יותר מ-4 מטר כך שזה תלוי בגיל ובאומץ 🙂 מחוץ לפארק החבלים יש מסעדה שגם היא בסגנון קפטריה עם אוכל מוכן והאוכל שם היה באמת טעים ולא יקר בכלל.

יורמלה עם ילדים - Hotel Jurmala Spa - הבריכות
Hotel Jurmala Spa – הבריכות

אחרי מנוחת הצהריים, היינו עדיין שפוכים מכל הטיפוסים ואתגרי הבוקר אז התפנקנו בצהריים בבריכות המלון. יש להם שם אפילו סאונה לילדים, אבל כשנכנסנו פנימה זה בעיקרון הרגיש כמו כל יום בארץ אז ויתרנו. בערב הילדים עשו קעקועים מנצנצים במלון ואני קיבלתי את אחד המסאג׳ים הטובים ביותר בחיי מבחורה בשם אנה. מומלץ מאוד!

יורמלה עם ילדים – היום השלישי – פארק Ragakāpa ופארק המים Livu Akvaparks

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק Ragakāpa
פארק Ragakāpa

את היום האחרון שלנו ביורמלה התחלנו בפארק Ragakapa המהמם ביופיו. זהו יער מקסים שיש בו מגוון מסלולי הליכה (נגישים ברובם לעגלות) שבסופם מגיעים לים הבלטי. כל כך נהנינו ללכת ביער, מזג האוויר היה מושלם, ובילינו קרוב לשעה על חוף הים. לגבי הנגישות, אנחנו אמנם עלינו במדרגות כדי לראות את המסלול מלמעלה אבל זה לא חובה – המסלול המשיך ישר גם ואני מניחה שגם הוא מגיע לים.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק Ragakapa בים
פארק Ragakapa בים

אנחנו ההורים פשוט ישבנו על הספסל והילדים רצו להם על החוף ובנו ארמונות חול. למרות שהיום הזה היה חם יותר (26 מעלות), בהחלט היה קר מדי להיכנס למים.

לטביה עם ילדים - יורמלה עם ילדים - פארק Ragakapa בים
פארק Ragakapa בים

היו ממש מעט אנשים על החוף, בעיקר מקומיים שעברו לידנו בריצה היומית שלהם. בדיוק בכניסה ליער יש מוזיאון פתוח של דייגים שמראה איך חיו הדייגים בזמנו, אבל אנחנו הגענו ועזבנו לפני שהוא נפתח.

יורמלה עם ילדים - פארק המים
פארק המים

המשכנו לפארק המים ביורמלה (שנמצאת חצי שעה מריגה אז ניתן להגיע אליה בקלות גם בלי לבקר ביורמלה, למרות שממש חבל לפספס אותה). החדשות הטובות: מעל חצי מהפארק מקורה והוא פתוח בחורף. החדשות הפחות טובות: לכל המגלשות (חוץ מבריכת הילדים) צריך להיות בגובה 1.20 מטר כדי להתגלש, ובת ה-6.5 שלי היא רק 1.17, וממש הקפידו. (הצלחנו להשתחל כמה פעמים במקומות שלא בדקו אבל כן בדקו לרוב). האזור הפנימישל הילדים מאוד חמוד והמים היו נעימים. זאת ספינת פיראטים עם כל מיני מגלשות.

יורמלה עם ילדים - פארק המים

מאחוריו יש גם בריכת גלים ועוד בריכה עם בר בתוך המים עם מגוון קוקטיילים אלכוהולים וללא אלכוהול, כך שגם ילדים הרגישו בוגרים. יש נהר של אבובים (לכל הגילאים) שהולך מסביב למתחם ואף יוצא החוצה, אבל זה בנוי בצורה שבחורף היציאה בטח סגורה ונשארים רק בפנים. יש די הרבה מגלשות (איזה 8?) בתוך המתחם, חלקם עם אבובים וחלקם ללא, ובחוץ יש עוד מספר מגלשות כולל מגלשות אקסטרים.

יורמלה עם ילדים - פארק המים
פארק המים

יש מסעדה במתחם שגם היא בסגנון קפיטריה והאוכל של היה טעים מאוד וזול. אכלנו גם גלידה סגנון מגנום שעלה 1.60 יורו – 6.5 ש״ח! גם במכולת אי אפשר לקנות מגנום בכזה מחיר בארץ. אני ממליצה על פארק המים בעיקר למי שיש לו ילדים בגובה 1.20 ומעלה. עד גיל 6 העלות מאוד נמוכה – סביבות 5 יורו – כך שלא יוצא שמשלמים המון על הילדים הקטנים, אבל העלות מגיל 6 גבוהה יותר וכאמור – הבת שלי לא יכלה לעלות על המגלשות בכלל. ישנם כרטיסים משפחתיים החל מזוג+1 וזה מאוד משתלם, במיוחד אם יש ילדים מעל גיל 6 (העלות לכל ילד נוסף מעל גיל 6 הוא 10 יורו בלבד). ניתן לרכוש כרטיסים לשעתיים, ארבע שעות או יום שלם. לעניות דעתי, 4 שעות זה די והותר, במיוחד אם יש ילדים קטנים ובעיקר כי הפארק רק נפתח ב-11 בבוקר.

מפארק המים נסענו ישירות לדירה המהממת ששכרנו באיירבנב בריגה. אכלנו ב-Friday’s מתחת לדירה והלכנו לישון.

ריגה עם ילדים – איירבנב ליד כנסיית St. Peter’s

לטביה עם ילדים - ריגה עם ילדים - הנוף מחדר השינה באיירבנב
הנוף מחדר השינה באיירבנב

ניתן למצוא מלונות די זולים בריגה וגם איירבנב מתחת ל-$100 למשפחה של חמש נפשות. למרות זאת, בחרנו לקחת איירבנב קצת יותר יקר ($140 ללילה אחרי כל התוספות) שהיה במיקום מושלם ליד כנסיית St. Peter’s באמצע העיר העתיקה. (לחצו כאן לקבל הנחה של $40) היינו מספר דקות הליכה מתחבורה ציבורית, קניון חמוד, סופרים, עשרות מסעדות ובתי קפה וגם 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית.

הדירה עצמה הייתה הכי קרוב למושלם שיכול להיות ונראתה ששיפצו אותם יום לפני שהגענו – הכל נראה חדש לגמרי, נצץ מניקיון ובעל הדירה ממש עשה מעל ומעבר כדי שנרגיש בנוח, כולל שוקולדים, מפות של העיר, ומטבח מאובזר בקפה, תה, מכונת כביסה ועוד. יש חדר עם מיטה זוגית, חדר עם שתי מיטות יחיד, ועוד סט של מצעים עליהם ישנה הבכורה על הספה בסלון. לא הספקתי לצלם כשעוד היה מסודר אבל התמונות באיירבנב לחלוטין נאמנות למקור.

ריגה עם ילדים – היום הרביעי – העיר העתיקה, סדנת הכנת שוקולד במוזיאון Laima, Freedom Monument, מוזיאון Zinoo

לטביה עם ילדים - ריגה עם ילדים - Bremen Town Musicians
Bremen Town Musicians

התעוררנו לבוקר מהמם ואחרי ארוחת בוקר בדירה יצאנו לטייל בעיר העתיקה. אמנם עשינו רשימה של מקומות שרצינו לראות (וראינו), אבל האמת היא שההליכה ברחובות הייתה מהנה לפחות כמו חיפוש אחר המבנים.

לטביה עם ילדים - ריגה עם ילדים - העיר העתיקה
העיר העתיקה

בכל מקום היו דברים מעניינים כמו חד קרן וחתול על בניין והיה מספיק לעניין את הילדים שגם הם נהנו בהליכה בעיר. קפצנו לראות את ה-Bremen Town Musicians, שאפשר לראות מחדר השינה שלנו, וביקרנו ב-Town Hall Square, בית החתול וכיכר Livu הצמוד.

לטביה עם ילדים - ריגה עם ילדים - כיכר Livu
כיכר Livu

כשהלכנו ברחובות העיר העתיקה, ראינו שלט שעליו היה כתוב: Dark Chocolate 96%. אני ובעלי מתים על שוקולד מריר אז סטינו טיפה מהמסלול ושתינו את השוקו והמוקה הטעימים ביותר של הטיול. במקום יש המון שוקולדים, כולל שוקולדים ממש מעניינים, כמו שוקולד עם גבינה (מלוחה) ויש להם גם פרחים עשויים משוקולד שאפשר לקנות כמתנה.

ריגה עם ילדים - שוקו

חזרנו לשם ביום האחרון שלנו כדי לקנות מתנות. בית הקפה/שוקולד נמצא ממש כמה מטרים מבית החתול והיו שלטים מעבר לכביש (ככה מצאנו את המקום, למעשה).

ריגה עם ילדים - מוזיאון השוקולד Laima
מוזיאון השוקולד Laima

אחרי ארוחת צהריים מהירה, לקחנו טראם למוזיאון השוקולד Laima איפה שפגשנו את כל הישראלים שלא נשארו בארץ. במוזיאון השוקולד עשינו סדנת הכנת שוקולד שבו הילדים מכינים 5 פרלינים וזה היה יחסית קצר (סביבות 20 דקות, חצי שעה) אבל מהנה ביותר. אפשר להיכנס למוזיאון (בתשלום נוסף) כדי לראות מיצגים על ההיסטוריה של השוקולד ואיך עושים אותה, ויש גם חנות מפעל.

ריגה עם ילדים - מוזיאון השוקולד Laima
מוזיאון השוקולד Laima

בנקודה הזאת הילדים היו שפוכים אז חזרנו לאיירבנב בלי לבקר במוזיאון. חשוב: צריך ליצור קשר מראש עם המוזיאון כדי לשמור מקום לסדנא המתקיימת רק בשעות ובימים מסוימים.

ריגה עם ילדים - אנדרטת החופש The Freedom Monument
ריגה עם ילדים – אנדרטת החופש The Freedom Monument

אחרי מנוחה באיירבנב, החלטנו להתפצל ולקחתי את הילדים לשיטוט ברחובות ריגה המודרנית. עברנו דרך אנדרטת החופש (Freedom Monument) היפה ועברנו ליד מגוון פארקים והחנות המהממת Flying Tiger Copenhagen – החנות מאוד מומלצת. יש בה כל מיני מוצרים חמודים במחירים מאוד נמוכים, ומכיוון שידעתי שירד גשם למחרת קניתי לכולנו פונצ׳ו (וממש ניצלנו אותם). זאת רשת שאפשר למצוא בכמה מקומות בעיר, ובכלל באירופה (ביקרתי בה בברלין, למשל).

ריגה עם ילדים - Zinoo Discovery Center

הגענו למוזיאון Zinoo – מה שלא שמתי לב אליו הוא שהיה למקום את אותו השם כמו זה שהיינו בו ביורמלה – ואכן זאת אותה הרשת. אבל המקום פה היה גדול יותר והיו הרבה דברים שלא היו ביורמלה. המוזיאון ממוקם בקומה החמישית בקניון והוא מעולה ליום גשום. בילינו שם קצת מעל שעה ורק עזבנו כי כבר היינו צריכים לאכול – לדעתי יכולנו להיות שם שעה וחצי. למרות שהלכנו לשם ברגל, לקחנו מונית חזרה למלון שעלתה כולה 3.75 יורו ל-12 דקות נסיעה על המונה. קנינו משהו מהיר לאכול ליד הדירה והתמוטטנו מעייפות.

ריגה עם ילדים – היום החמישי – פסטיבל ימי הביניים בטירת בצסיס

לטביה עם ילדים - טירת צסיס Cesis Castle
טירת צסיס Cesis Castle

לטירת צסיס התכוונו להגיע בלי קשר, וכמה שבועות לפני שטסנו גילינו שבזמן שנהיה בלטביה יהיה פסטיבל ימי הביניים, אז את הביקור שלנו במדינה תכננו בצורה שתאפשר לנו להגיע. הרכבת לצ׳סיס עולה 3.5 יורו למבוגר, הילדים היו ללא עלות, ולקח שעתיים להגיע, כך שזה עסק לכל היום. יש ממש מעט רכבות אז צריך לתכנן הכל מראש.

 

לטביה עם ילדים - טירת צסיס Cesis Castle
לטביה עם ילדים – טירת צסיס Cesis Castle

הגענו לצסיס והלכנו ישר לטירה. עלינו במדרגות הצרות ביותר ביקום לחלק העליון של הטירה וזה היה מהמם. גם הטירה עצמה וגם הנוף שראינו ממנה. היום היה יום גשום אבל לא קפוא אז רכשנו מראש פונצ׳ו לכולנו, מה שהיה מאוד שמיש כי די ירד גשם כל היום. גם למחרת ירד גשם כך שלא הייתה לנו ממש ברירה אלא להגיע באותו היום או לדלג על הפסטיבל.

לטביה עם ילדים - פסטיבל ימי הביניים בטירת צסיס
פסטיבל ימי הביניים בטירת צסיס

על הפסטיבל עצמו, לצערי, אני לא יכולה להגיד את אותו הדבר. בסרטונים שראיתי באינטרנט היו מופעים של אבירים וחץ וקשת ובפועל לא היה את שני אלו. היו כמה פעילויות ממש בקטנה והאמת היא שמיצינו את ה״פסטיבל״ ממש מהר. כולל אוכל היינו בערך שעתיים וקצת.

לטביה עם ילדים - פסטיבל ימי הביניים בטירת צסיס
פסטיבל ימי הביניים בטירת צסיס

מכיוון שיש רק מספר רכבות ביום שמגיעות לצסיס ובחזרה, שתי האפשרויות שנותרו לנו היו להישאר בצסיס עד לרכבת או לקחת אוטובוס 40 דקות לסיגולדה. החלטנו להשאר בצסיס והתפצלנו: אני לקחתי את הבכורה לבד לזמן איכות ובעלי לקחת את הקטנים למסעדת הפנקייקים, שבסופו של דבר היו קרפים מצוינים (הוא הביא לי בטייק אווי).

לטביה עם ילדים – היום השישי – החלפת המשמר ב- Freedom Monument, כנסיית Riga Nativity of Christ Cathedral, חץ וקשת, שייט בנהר, פארק Vērmanes dārzs

את היום השישי התחלנו די עייפים מהיום הקודם ומכיוון שתחזית היום היה לרוב גשום, החלטנו לקחת אותו באיזי. התפצלנו שוב והפעם בעלי לקח את הילדים כדי שאני אוכל להיות קצת לבד. אני מודה שעבדתי קצת (בתור עצמאית, מאוד קשה לי להתנתק לשבוע שלם) ואז יצאתי לטייל בעיר. רוני לקח את הילדים לראות את החלפת המשמר ב-Freedom Monument, והאמת היא שאני הלכתי להחלפה הבאה ויכולה להגיד שזה היה די משעמם. לא הייתי עם הילדים אז אני לא יכולה לדבר בשמם, אבל זה לא היה אפילו דומה למה שיש בלונדון. לא הייתי הולכת במיוחד, אבל זה מספיק מעניין כדי לתכנן לעבור ליד כשהוא מתקיים.

לטביה עם ילדים - ריגה עם ילדים - Nativity of Christ Cathedral
Nativity of Christ Cathedral

הם המשיכו לקתדרלת Nativity of Christ ונכנסו פנימה. אני ראיתי רק מבחוץ והיה ממש ממש יפה! בעלי אומר שהילדים מאוד התלהבו מהכנסייה. הם המשיכו לפארק Vērmanes dārzs , פארק שיש בו כל מיני פעילויות לילדים בחינם או בזול. הילדים קפצו על טרמפולינות ושיחקו בגן השעשועים. יש גם מתנפחים, אבל הם היו מאוד רטובים בגלל הגשם ביום הקודם.

הם חזרו מהפארק ונפגשנו ליד הדירה (ששוב, הייתה ממש מתחת לכנסיית סיינט פיטרס) שם היה חץ וקשת. הבכורה כל יום ביקשה לנסות וזה היה היום – ואכן, הלך לה מעולה. יש להם גם מבצע שבו אם עושים להם לייק לעמוד בפייסבוק או כותבים עליהם בטריפ אדווייזור אז מקבלים עוד חצים, מה שממש שווה כשלא עומדים עם 3 ילדים מאוד רעבים. קיצור, מסתבר שילדתי את Katniss Everdeen ולא ידעתי.

ריגה עם ילדים - שייט בנהר
שייט בנהר

אחרי ארוחת צהריים באחת המסעדות באזור (Tokyo City, זאת רשת), ומנוחה בדירה, התפצלנו שוב. אני לקחתי שניים מהילדים לשייט בנהר ובעלי לקח את השלישית לזמן איכות לבד. לגבי השייט, יש כמה חברות שעושות את השייט וזה אורך כשעה. הילדים ביקשו את השייט כבר כמה פעמים כשעברנו לידם. מצד שני – שעה זה מלא זמן. כשראיתי את הסיבוב שעושה הספינה הקטנה, ראיתי שבעיקרון עוברים מאוד קרוב לאיירבנב שלנו אז שאלתי את העובד אם אפשר לרדת באמצע. מסתבר שבדיוק הגיעה סירה שהתחילה מהתחנה ההיא והורידה מלא תיירים שגם הם לא רצו סיבוב שלם, אז הם לקחו אותנו לשייט מקוצר של רבע שעה! היינו גם לבד אז בכלל היה כיף. בעיקרון, זה רק היה החזור לתחנת המוצא שלהם אבל יצא לנו טוב.

לטביה עם ילדים - ריגה עם ילדים - העיר העתיקה
העיר העתיקה

הלכנו חזרה ברגל – אין, אני פשוט מתה על העיר הזאת. ממש כיף ללכת ברחובותיה. הגענו למסעדת וופל מיוחדת בשם Bubble Waffle. מעבר לוואפלים המדהימים שלהם, שנראים כמו מלא קייקפופס שנדבקו אחד לשני, יש מאחורה משחקייה ממש חמודה והילדים מאוד נהנו שם.

ריגה עם ילדים - Bubble Waffle
Bubble Waffle

בהתחשב בעובדה שכבר ירד שוב גשם בנקודה הזאת וגם ככה לא היה לנו משהו אחר לעשות שלא היה חיצוני, זה היה ערב מאוד מוצלח. יש במסעדה פנקייקים מתוקים וגם מלוחים כך שזה לגמרי יכול להיחשב ארוחת ערב. 🙂

סיגולדה עם ילדים – היום השביעי – פארק גאויה, טירת סיגולדה, רכבל

לטביה עם ילדים - סיגולדה עם ילדים
סיגולדה עם ילדים

היום האחרון המלא שלנו בלטביה היה בסיגולדה, כשעה נסיעה ברכבת מריגה. בדיעבד, חבל שלא תכננו יותר זמן בסיגולדה – אפילו לינה ללילה. בקלות ניתן לבלות שם יומיים-שלושה עם מגוון הפעילויות שיש.

לטביה עם ילדים - סיגולדה עם ילדים
סיגולדה עם ילדים

העיירה עצמה מאוד יפה וההליכה הייתה קצת ארוכה. אם יש לכם ילדים שלא הולכים הרבה, עדיף לקחת מונית או רכב. אני בכוונה לא אומרת עגלה כי אי אפשר לעלות לטירה עם עגלה וגם רוב שאר האטרקציות, מה שאומר שתצטרכו להשאיר את העגלה למטה או בחוץ לפעמים. הלכנו ברחובות (המלאים בשילוט) לכיוון הטירה ונהננו מהקישוטים. הילדים במיוחד נהנו לקטוף תפוחים קטנים מעץ ברחוב – היתה שם משפחה מקומית שקטפה והזמינה אותם להצטרף.

סיגולדה עם ילדים - טירת סיגולדה
טירת סיגולדה

התחלנו בטירת סיגולדה היפהפייה. הטירה בת כמה קומות וכרגע עוברת שיפוצים אבל עדיין ניתן לטייל בכולה ומסביבה. יש מצפה מרהיב בשטח שממנו אפשר לראות את טירת Turaida שאליה לא הספקנו להגיע, אבל היא נראית מהממת. בכלל, מכל אזור של הטירה ניתן לראות את הפארק העצום והיפהפה. לו הייתי צריכה לבחור בין סיגולדה לבין צסיס, הייתי בוחרת בסיגולדה. מצד שני, קראתי בדיוק את ההפך במחקרים שעשיתי לפני שטסנו כך שאי אפשר לדעת.

סיגולדה עם ילדים - טירת סיגולדה
טירת סיגולדה

יש בחצר כמה מתקנים בסגנון ימי הביניים שהילדים נהנו להצטלם איתם (הסברנו אותם לבת ה-6.5 בצורה שתבין), והייתה במה מאוד גדולה שהילדים עשו בה הופעה במשך 20 דקות. יצאנו חזרה, אכלנו גלידה (זה עדיין באזור הארמון) ויצאנו לכיוון הרכבל.

סיגולדה עם ילדים

ההליכה בעיר ממש נעימה ויש פארקים וכל מיני קישוטים מאוד חמודים בדרך כך שלא מרגישים את כובד ההליכה (היחסית ארוכה, יש לציין). הגענו לרכבל וחצינו לצד השני של הפארק.

סיגולדה עם ילדים - הרכבל
הרכבל

הנסיעה אורכת כ-7 דקות לכל כיוון כך שכל 20 דקות יש רכבל. יש הגבלה של כמות הנוסעים, כמובן, כך שיכול להיווצר מצב שתחכו בתור סיבוב או שניים כדי לחזור.

סיגולדה עם ילדים - פארק גאויה
פארק גאויה

המראה מהרכבל מדהים. אותנו לא ממש עניין מה שהיה בצד השני של הפארק, פשוט הנסיעה עצמה הייתה כל כך מהממת שלגמרי הייתי עושה עוד כמה פעמים. הנופים עוצרי נשימה, ולמרות שהגשם שהיה שוב בדרך והשמיים שלא היו לגמרי כחולים, לא יכולנו שלא להתפלא מכל היופי.

סיגולדה עם ילדים - פארק גאויה
פארק גאויה

בצד השני של הפארק יש גם שעשועים פיצי ויש גם הריסות של טירה אחרת. בנוסף, יש שביל שאמור להיות מהמם ולא הספקנו לעשות. בכל מקום כתוב שזה השביל הכי רומנטי באזור – אבל שום דבר לא מקרין רומנטיות כמו 3 ילדים קטנים. 🙂

בכל מקרה, מכיוון שזה כבר היה סוף הטיול והיינו עייפים, החלטנו לחזור על הרכבת המוקדמת יותר ובכך להפסיד שעתיים נוספות בפארק. התכוונו להמשיך מפה לעוד פארק טרזן מאותה הרשת, שבה יש גם פארק חבלים, אבל יש להם גם הרבה מתקנים אחרים ומדליקים. בעיקרון, לא התכוונו הפעם לעשות את החבלים אלא את כל המסביב, וזה רק כמה דקות הליכה מהרכבל. אבל ההחלטה שלנו הייתה נכונה כי הילדים היו שפוכים ואני באמת מאמינה שלו היינו נשארים עוד שעתיים, הילדים היו כבר מתחרפנים וכולנו היינו סובלים.

וזהו, זה היה היום האחרון שלנו בלטביה. למחרת קמנו בסביבות 7 כדי להספיק לטיסה של 12:30. הגענו באוטובוס לשדה התעופה בעלות המופרזת של יורו בודד למבוגרים (הילדים היו חינם) ונסיעה של קצת יותר מחצי שעה. למרות שעשינו צ׳ק אין ברגע שפתחו ב-Norwegian, לא היה מקום לכולנו לשבת ביחד, ולא רק זה אלא שחילקו את חמשתנו ל-3 שורות נפרדות כשאת בת ה-4 שמו לבד בשורה. רצינו להגיע ממש מוקדם כדי לסדר את זה אז הגענו 3 שעות לפני הטיסה, מה שהתברר כבזבוז זמן כי הצ׳ק אין רק נפתח שעתיים לפני הטיסה. בדלפק לא יכלו לעזור לנו ונאמר לנו שנצטרך לבקש מאחרים במטוס להתחלף. בסופו של דבר, לידי הייתה אישה עם תינוקת ולא הייתה לה שום בעיה להתחלף עם הילדה שלנו אז הכל היה בסדר.

הטיסה בנורוויג׳ן הייתה מצוינת, למרות שהמראנו ונחתנו באיחור של שעה (שזה יכול להיות שדה התעופה ולאו דווקא חברת התעופה). בעיקרון, זאת חברת לאו קוסט, אבל מקבלים שתי מזוודות באוטומט. המטוסים עצמם מאוד נוחים, יש מרווח טוב לרגליים, והשוס – יש בטיסה אינטרנט חינם!

הערה לגבי אטרקציות בלטביה: כנראה שיש שם גנים יהודיים חזקים או משהו כי בכל אטרקציה הכי קטנה יש מסעדה קטנה או לפחות קיוסק. אין כזה דבר להיתקע בלי מקום לאכול (כל עוד זאת אטרקציה כלשהי בתשלום ולא רק ללכת ליער). והמחירים ממש לא בשמיים ודי משתווים למחירים בעיר עצמה. למרות שניסינו לתכנן מספיק מראש כדי שלא נתקע, היה ממש מגניב לדעת שבכל מקום יהיה מה לאכול או לפחות לנשנש אם נצטרך.

נפלו בעריכה:

לצערי, בגלל הגשם ומפאת הזמן הקצר (שבוע בלבד) היו הרבה דברים שלא הספקנו לעשות:

  • יורמלה עם ילדים – בכללי היינו שמחים לעוד יום. יש עוד הרבה יערות אליהם לא הספקנו להגיע ובכללי העיירה מאוד חמודה. בכלל לא נכנסו לעיר עצמה כך שאני לא יודעת אם יש מה לעשות שם.
  • ריגה עם ילדים – יש המון שלא הספקנו לעשות.
    • אם אתם מתכננים לאוגוסט, חשוב לבדוק את ה-Riga City Festival שהיה ממש ביום לפני שהגענו (ידענו מראש אבל לא יכולנו להגיע בגלל בר המצווה של האחיין המהמם שלי). מהתמונות נראה שזה ממש מדליק.
    • Riga Motormuseum– מוזיאון התחבורה. נראה די נחמד ויש גם חלק אינטראקטיבי לילדים, אבל החלק הזה היה סגור כשביקרנו לכן החלטנו לדלג. הבנו שהמוזיאון שווה.
    • Latvian Ethnographic Open Air Museum– מוזיאון חיצוני שגם נראה מעניין, זה בדרך לסיגולדה. בגלל הגשם ברוב התקופה שלנו בריגה, לא היתה לנו בכלל אפשרות לתכנן את זה
    • תצפית מכנסיית סיינט פטרס – מרוב זה שחיכינו לעלות, כי זה ממש היה ליד הדירה, בסוף פספסנו את זה כי היום היחיד שיכולנו – היה סגור. חשוב לתכנן מראש!
    • Central Market– השוק הענק שלהם שנמצא קרוב לתחנת הרכבת המרכזית. שעות הפתיחה יחסית קצרות (10-17) ולצערנו הרב פספסנו אותו
    • אנדרטה לשואה – ממש קרוב ל-Central Market
    • מוזיאון הכובעים – סתם נראה מצחיק
    • Riga Aviation Museum– מוזיאון חמוד בשדה התעופה עם מלא מטוסים ישנים. בעיקרון התכוונו ללכת ביום האחרון אחרי הצ׳ק אין בשדה, אבל מכיוון שהוא רק נפתח שעתיים לפני, לא הספקנו. ראינו את המטוסים מהאוטובוס בדרך.
    • Lido Recreation Centre– על מסעדת לידו כבר כתבנו ומאוד אהבנו. יש מסעדה אחת לא רחוקה מאוד מ-Central Market של לידו שבעצם יש בו פארק שעשועים קטן. היינו אמורים ללכת אבל בגלל הגשם לא יכולנו כי הכל חיצוני
  • סיגולדה עם ילדים – פספסנו מלא. בקלות אפשר להיות יומיים-שלושה פה.
    • Tervete Nature Park– ליד טירת Turaida, זהו פארק בסגנון האגדות שנראה ממש מגניב. העלות לא גבוהה בכלל ונראה שאפשר לבלות שם כמה שעות בכיף.
    • Tarzan’s– כפי שציינתי, החלטנו לחזור מוקדם יותר מהמתוכנן כי הילדים היו ממש עייפים. מבחינת פארק החבלים זה בעיקרון אותו הסגנון כמו זה שעשינו ביורמלה, אבל פה יש המון מתקנים אחרים ואפשר לבלות חצי יום בוודאות. זה אחד הפספוסים הגדולים שלנו לדעתי.
    • Bobsleigh– מתקן שנראה ממש מגניב אבל רק פתוח בשבת וראשון. בגלל הגשמים, שינינו את התוכניות שלנו לסיגולדה וזה כבר לא היה בסופ״ש.
  • Ventspils – עיירה שנראית ממש מדליקה על הים הבלטי. היא יחסית רחוקה מריגה, בערך שעתיים וחצי-שלוש מריגה, או שעתיים מיורמלה, כך שצריך להישאר שם ללילה או שניים.
    • Ventspils Children’s Town– עיירת ילדים שנראית ממש מגניבה עם מלא פעילויות שיכולות בקלות למלא יום שלם
    • Livonian Order Castle– טירה שנראית מעניינת

למקרה שזה לא ברור מהפוסט, אנחנו מאוד מאוד נהננו מהטיול שלנו בלטביה. למעשה, זה אחד הטיולים המהנים ביותר שחווינו, אפילו בלי הילדים.אנחנו ממליצים בחום על לטביה עם ילדים, אבל הייתי לוקחת 10 ימים במקום שבוע. בנוסף, ניתן לשלב את הטיול עם אסטוניה, שאמורה להיות מהממת, אם תרצו טיול של שבועיים לפחות.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

14 תגובות

  1. תודה על התיאור המפורט.
    האם את יודעת על איכות הרפואה ובתי החולים שם?
    יש לי ילד בגיל שנה וילדה בגיל שנתיים שנוטים לחום ומחלות שההורים נהנים..

    1. אני לא יודעת, סורי. היה לנו ביטוח נסיעות כמובן, אבל לא השתמשו בו או בשום שירות רפואי.

  2. ואווו. עשית חשק….גם אנחנו מעוניינים לשלב עיר וטבע.
    אולי פספסתי- באיזה חודש הייתם שם? והאם יש מרכזי קניות?

    1. היינו בשבוע האחרון באוגוסט. אני חושבת שלא רשמתי אז אני אוסיף. יש שם מרכזי קניות ואפילו הרבה. היה אחד ממש 5 דקות הליכה מהאיירבנב שלנו די גדול אבל גם היו אחרים שראינו בדרך. יש להם את כל החנויות שכולם מכירים כמו H&M אבל גם כל מיני רשתות אחרות. אנחנו לא ממש אנשי שופינג אז קשה לי ממש לתת המון מידע על זה.

  3. היי טליה,
    מה דעתך על לטביה בפסח עם שני קטנים (4,2)?
    הפוסטים שלך עושים לי חשק להזמין חופשות 🙂

    1. אהלן! תודה רבה 🙂 4 זה אחלה, זה הגיל שהתאומים שלי היו. שנתיים זה קצת קטן, אבל זה קטן להכל, תכלס, בכל מקום שתלכו. פסח יהיה עדיין קר, לפי גוגל הממוצע הוא 12 מעלות ביום ומעלה אחת בלילה. אני כנראה הייתי מחכה כי גם בקיץ לא ממש חם שם.

  4. אני רוצה ממש להודות לכם! אני עליתי מלטביה ומאוד רציתי להראות לבעלי את המקום שגדלתי בו. הוא לא היה מוכן לשמוע אפילו. לשמחתי בעלי הבין שלא ארגע…והמידע שנתתם גרם לו סוף סוף להסכים. בעוד שבועיים טסיייים! אתם משפחה מקסימה, ושוב תודה רבה לכם!

  5. נשמע מעולה, בזכותך אנחנו מתכננים את החופשה שלנו לשם גם!
    יש לי שאלה- כתבת שהפארק – Tervete Nature Park נמצא ליד סיגולדה ולפי המפה זה מרחק של שעתים נסיעה. אשמח להבין מה אני מפספסת כי זה נראה ממש מקום שווה.
    תוכלי לעזור?

    תודה רבה רבה,
    המשיכו לבלות ולצבור חוויות משותפות!
    ליאת

    1. אהלן! זה ממש נראה מגניב, את לא מפספסת כלום! היה לנו רק שבוע, פשוט לא הספקנו. כפי שכתבתי, הרגשנו שלא מיצינו גם את סיגולדה ובדיעבד היינו נשארים שם ללילה גם.

  6. היי
    אחלה תאור וכרגע שוקלים ברצינות שנה הבאה עם שני ילדים 4.5 ושנתיים
    רק לא הבנתי מהתאור שלך, היתם עם רכב או בלי?

    1. אהלן! היינו בלי רכב כמעט כל הטיול. כן היתה לנו הסעה ביום שהיינו בפארק המים ובטיול שעשינו, אבל לא ביררתי לגבי תחבורה ציבורית. לא היה לנו רכב בכלל בריגה ואת טיולי היום עשינו ברכבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים