טירול עם ילדים בקורונה – מסלול ואטרקציות מאת אינסה רביץ

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על טירול עם ילדים הופיע לראשונה בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של אינסה. פה יש מידע של אינסה על ביורוקרטיה באוסטריה עם ילדים.

🇦🇹אוסטריה עם ילדים🇦🇹

הקטע הזה, שמשרד הבריאות ועוד אלף גורמים אחרים מכתיבים לך את היעד הבא שלך, מוסיף איזו התרגשות חולנית, חדשה ולא מוכרת: “לאן הפעם יטיסו אותי?” וואלה, אוסטריה…מתאים אוסטריה, בואו נטוס לאוסטריה.
מלא טיסות התבטלו על הדרך, ועד שמצאתי את עצמי במטוס, לא האמנתי שזה ,אכן, הולך לקרות לי. הטיסה הייתה למינכן (כי תוכנן היער השחור). שעתיים וחצי נסיעה לאזור טירול, שם הוחלט להשתקע לטובת טיול כוכב בן תשעה ימים. להלן המסלול: שברובו לקוח מהספר “המשפחה המטיילת” ומהמעריצה הנלהבת הילה מור אלון.

היום הראשון – מעבר מגרמניה לאוסטריה

טירול עם ילדים בקורונה
הצימר
טיסה מוקדמת בשבע בבוקר עם לופטהאנזה. השכרת רכב מחברת Alamo, נסיעה לצימר שלנו, הדרך מדהימה! במעבר בין גרמניה לאוסטריה לא נדרשות שום בדיקות.
הצימר בעיירת אומהאוזן בעמק אוץ. צימר ענק עם שני חדרי שינה, סלון ומטבח, קומה שלמה מעל הבעלים מבוגרים, איתם לא נפגשנו כללאי. במשרד התיירות רכשנו “כרטיס אוץ” לשבעה ימים בעלות של 84€ למבוגר ו-42€ לילד, וקיבלנו מלא טיפים על האזור. נכנסנו לקניות בסופר, זול משמעותית מבארץ. התארגנו ויצאנו למסעדה. לגבי המסעדות, אנחנו רחוקים מאוד מלהיות אניני טעם, אוכלים הכל, נהנים מהכל, בכל מסעדה פה תמצאו שניצל וינאי (פחות כשר) לילדים, כך שקשה לסמוך על דעתי בעניין.

היום השני – רכבת הרים באימסט, אגם פיבורגר, רכבל ותצפית בזולדן, פארק המים Friezeit Arena Solden

טירול עם ילדים בקורונה - עליה למגלשות הרים
עליה למגלשות הרים

רכבת הרים באימסט Alpine coaster Imst – עולים ברכבל פתוחה זוגית להר, מעל נופים עוצרי נשימה, פרות ורעש הפעמונים שעל צוורן, אין לתאר את היופי והשלווה! המגלשות אינן כלולות בכרטיס שרכשנו. היה כתוב, שזו המגלשה הארוכה ביותר באוסטריה, שאורכה 3.5 ק”מ. למעלה אפשר היה לעשות טיול רגלי, ויתרנו. עלות 52€ למשפחה.

טירול עם ילדים בקורונה - אגם פיבורגר
אגם פיבורגר
משם המשכנו לאגם פיבורגר. עשינו מסלול הליכה סביבו ופיקניק על הדרך, לקח כשעתיים וחצי. מיותר לדבר על הנוף, ראו תמונות.
לקראת השעה 16:00 הגענו לרכבל בכניסה לעיירת סקי זולדן ועלינו לתצפית, כ-20 דקות. הנקודה העליונה באזור. הנוף השתנה מטבע ירוק לפסגות מושלגות וקודרות. למעלה קר. עלות העליה כ-20€ ליחיד. לבעלי הכרטיס, העליה חינם.
לאחר עצירת בירה, שוקו חם ושטרודל מסורתי, סיימנו את היום בפארק מים לא גדול, אבל מספק בהחלט, בריכה גדולה עם כל מיני אפקטים, מסאג’ כמו ג’קוזי, מפל, זרמים סוחבים, כל פעם מדליקים משהו אחר וההם טסים לשם בהתלהבות. חוץ מאיתנו היו שם אולי עוד 10 אנשים. ריק לגמרי.
אנחנו הלכנו לסאונה רטובה. ישנה גם סאונה יבשה בתשלום נפרד של 9€, הסיטואציה פחות התאימה למופעים נודיסטיים. (מזכירה שבאוסטריה הסאונות בעירום מלא). Friezeit Arena Solden – עלות 15€ מבוגר 9€ ילד.

היום השלישי – ערוץ לאוטש, מגלשות הרים בגארמיש

ערוץ לאוטש
ערוץ לאוטש Leutascher – נכנסנו מהצד האוסטרי, המסלול מתחיל בתוך יער יפייפה ואז מגיעים לסוג של גשר מברזל עליו הולכים מעל תהום עם נחל זורם. אחסוך מכם דימויים ומטאפורות, אבל הטבע מטורף ברמות אחרות, פשוט וואו! אפשר להסתפק בהליכה על הגשר הזה הלוך ושוב, אנחנו השקענו במסלול הארוך שנמשך כמה שעות, ממש, ממש קשה! בדרך עשינו פיקניק ואין סוף עצירות להתלונן…סיימנו את המסלול בגרמניה.
הכניסה חינם, חניה 5€.
מגלשות הרים בגארמיש – נסיעה כחצי שעה הגענו למגלשות לא ארוכות במיוחד, נחמד מאוד. די מהר מיצינו, התחיל לרדת גשם וחזרנו לזולדן, בית קפה ושטרודל בנוהל. מחיר המגלשה 2€ לסיבוב לילד, 2.5€ למבוגר.
בריכה של אתמול אותה “אימצנו” לכל ערב.

היום הרביעי – מוזיאון פתוח Otzi, מפל שטוביין

המוזיאון הפתוח Otzi
Otzi. מוזיאון פתוח – הכל התחיל מזוג זקנים נחמד אשר בשנת 1991 מצאו באיזור מומיה…המקומיים חקרו, בדקו ובנו כפר קטן, שחזור חיים של פעם. במהלך הסיור מאזינים להסברים באפליקציה, הבעל תירגם, הסביר, והדגים במסירות ורצינות רבה לילדים ואני בנתיים מצאתי שיח אוכמניות…הבעל כעעעעס, הילדים התפדחו, התיירים מסביב בהו בהלם, כלום לא הפריע לי! ניקיתי את השיח ביסודיות, לצערי, לא היה הרבה. כי מי, שלא ליקט ברוב ילדותו אוכמניות בכמות מסחרית כל קיץ, לא יודע אושר מהו! בסוף הסיור מגיעים וצופים בסרט המסביר וממחיש לגבי כל מה שראינו. אנחנו מאוד אהבנו! כניסה עולה סביב 15€, לבעלי כרטיס אוץ הכניסה חינם.
מפל שטוביין
מפל שטוביין Stuibenfalle – אחת הדרכים להגיע למפל היא לעלות כ-700 מדרגות. הבעל סירב בתוקף, עדיין זכר לי את הטיול של יום קודם, הגדולים מיד הצטרפו אליו, אני והקטן ויתרנו…אבל! כשיוצאים מכפר אוצי, פונים שמאלה ועולים למעלה עם הרכב, מגיעים ממש עד המפל! מי שמגיע בדרך זו, שימו לב לא לפספס את המרפסת! גם המפל וגם הדרך אליו מהממים! ואני…..מצאתי עוד שיח אוכמניות, המון! למעלה היה קריר יותר, כך שכמעט ולא היו אוכמניות, אבל בחודש הבא האזור הופך להיות גן עדן של אוכמניות לפי כמויות השיחים שמצאתי.
אוכמניות 😍
אחר הצהריים פינינו להשלמת קניות וכביסה. מטיילים רק עם טרולי, באמצע החופשה עושים כביסה או שתיים. בין מכונה למייבש עלינו בעוד רכבל למעלה לתצפית אחרת בזולדן, אף פעם לא נמאס. בית קפה ובריכה שלנו. העליה גם כלולה בכרטיס ההטבות.

היום החמישי – Area 47, פארק שעשועים Widiversum, מרחצאות Aqua Dome

Area 47
Area 47 – הגדול רצה אקסטרים, קיבל אקסטים, אבל ממש באקסטרים! לפני שהבין מה קרה לו, העלו אותם לגובה של 27 מטר לפארק חבלים מתחת לגשר. אני התרווחתי לי למטה בכיסא שיזוף לראות מרחוק את הסיוט הזה. אימא’לה!!! נורא! הם היו עשרה מטפסים עם שני מדריכים, המסלול לקח כ-50 דקות. זה עלה 36€. זהו פארק אקסטרים וגם פארק מים, אבל לא נשארנו, כי היה ממש המוני,תורים ארוכים, וגם די קריר להיכנס למים במונחים שלנו, 24 מעלות.
טירול עם ילדים בקורונה - Widiversum
Widiversum
פארק שעשועים לא גדול לקטנים Widiversum – למקום מגיעים ברכבל נוספת, גם היא כלולה בכרטיס. למעלה ישנם מתקנים לקטנים, פינות חמד למיניהן, שם עשינו פיקניק, אגם לא גדול פרות וסוסים מסתובבים והנוף …הנוף…הקטנים שלי נתקעו על שלושה מתקנים למשך שלוש שעות, השתכשכו במים, השליחו כדור עץ בכל מיני מתקנים, ראו סרט עם אפקטים. המקום ממש ממש יפה, מושלם לילדים קטנים. טיילו שם אנשים גם בלי ילדים. מקסים ממש!
טירול עם ילדים בקורונה - Aqua Dome
Aqua Dome
מרחצאות Aqua dome – המקום חובה!!! מדובר במתקן ענק עם בריכות מים חמים שיוצאות החוצה, בחוץ ישנן בריכות חמות עוד יותר עם מי מלח, מי גופנית ומים רגילים עם זרמים בגב, כל זה אל מול האלפים המושלגים כשבחוץ די קר. מטורף!!! בחודשי מאי, יוני וספטמבר, 3 שעות חינם למחזיקי הכרטיס. בחודשי קיץ ישנה 15% הנחה למחזיקי הכרטיס. שילמנו 85€ למשפחה, שווה כל שקל! ממש לא לפספס. ישנו גם חלק לילדים עם שתי מגלשות מים נחמדות.

היום השישי – גן חיות באינסברוק, מכרה כסף Schwazer Silbergwerg, מוזיאון סבורובסקי, מופע פולקלור

גן חיות באינסברוק Alpen zoo – גן חיות…אתם יודעים..אני אישית מזמן מיציתי את הג’אנר, אבל הילדים מתלהבים, ונרגשים כל פעם מחדש. לפחות זה נותן לי פטור מגני חיות בארץ. בגן חיות זה נמצאות חיות מאזור הטירול. המקום נקי מאוד, (כמו כל דבר פה) מוצל אבל עם עליות וירידות חדות עם נוף מטורף על העיר מלמעלה. עלות למשפחה 43€ ועוד 4€ חניה.
טירול עם ילדים בקורונה - מכרה כסף
מכרה כסף
מכרה כסף Schwazer Silbergwerg – הגענו בשעה 16:00, היינו עם עוד שניים, אבא ובת. בתחילה מתלבשים במעילים וקסדות, מקבלים הסבר קצרצר ונכנסים למכרה. מתיישבים ברכבת ונוסעים ללב ההר, פשוט, חוויה מטורפת! בפנים מקבלים הסבר על עבודת המכרה, מקרינים סרטונים, מדגימים. המדריך החליט שקל לו יותר להסביר בגרמנית ושם לנו את הסרטונים בעברית. הסיפור סביב מכרה זה מדהים! הבעל אמר שזה שיא הטיול, עובד בתחום קרקע מכיר, אוהב ויודע. מחיר למשפחה 59€. ממש מומלץ! (אלו עם קלסטרופוביה, וותרו מראש!)
ומהאבנים של אבא, עברנו לאבנים של אימא…
טירול עם ילדים בקורונה - מוזיאון סבורובסקי
טירול עם ילדים בקורונה – מוזיאון סבורובסקי
מוזיאון סבורובסקי Swarovski krisrallwelten –  סיור של חצי שעה בערך, הכל נוצץ בצורה מוגזמת ומרהיבה. השוס הוא חדר קטן ובו יורד שלג. אם אתן באיזור, כנסו, לא הייתי ממליצה לנסוע במיוחד. לא יותר מנחמד. עלות: 56€ למשפחה.
מופע פלקלור
מופע פולקלור Tirol Abend Familia Gundolf – מדובר במופע פולקלורי של משפחה, שמופיעה כבר שנים רבות, המלווה בארוחה בת 4 מנות של אוכל אוסטרי מסורתי. פשוט מדהים! מופע של שירי יודל, ריקודים, נגינה על כל מיני דברים, מסור, פעמונים של פרות, נבל, סבתה געתה, כל זה מלווה בהומור משובח, מצחיק ושמח. אפילי המתבגר נהנה! אבל הדובדבן שבקצפת היה בסיום, כשהם עשו מחווה לכל האורחים ממדינות שונות וגם לנו! שרו בעברית את “הבה נגילה” ונופנפו בדגל ישראל. היה מרגש ממש! ראו סרטון בקבוצה.

היום השביעי – סיור מודרך בטירת נויישוואנשטיין

הטירה
סיור מודרך, טירת נויישוואנשטיין. Schlob Neuschwanstein – את הסיור הזמנתי כחודש מראש, עם מדריכה בשם אנה (+436889312182) דוברת רוסית ואנגלית, שהזמינה באותה הזדמנות גם כרטיסי כניסה לארמון. אנה ובן זוגה אספו אותנו ברכבם ונסענו לכיוון הטירה עם עצירות לתצפיות בדרך. בדרך סיפרו לנו מלא דברים,בין היתר, על מציאת המומיה Otzi, שחשבו תחילה שמדובר בגופה רגילה, הזמינו משטרה, אספו אותה בשקית שחורה, וכשניסו לזהות, פתאום הבחינו בבגדים המוזרים וכך גילו שאמנם מדובר בגופה, אבל עבר זמן מה מאז מותו…5200 שנים… הצחיקו אותנו עם סיפורי הדוב ברונו, שהעסיק תקופה ארוכה את הפרלמנט האוסטרי, ממשלת גרמניה, איטליה ושבדיה, ובנוסף פילג את העם לתומכי ברונו ומתנגדי ברונו. בעיות רציניות יש להם פה!
הארמון נמצא בבואריה, אין מעבר גבול מסודר ולא תמיד יודעים מתי חוצים את הגבול עם גרמניה. התכוונו להגיע ברגל אל הארמון שזו עליה די תלולה דרך יער יפייפה, אבל התחיל לרדת גשם זלעפות, ירד ערפל כבד שלגמרי הוסיף אווירה לסיפור ההזוי והטראגי הקשור למלך לודוויג השני, ארמון זה ותעלומה סביב מותו בגיל צעיר. הטירה מדהימה! עוברים בין חדריו בארמון, סיור כארבעים דקות, תוך כדי מאזינים להסברים בעברית. אפילו הקטן היה מרותק לסיפור! בספר כתוב כי יש תורים ממש ארוכים, עכשיו ריק יחסית, אולי בגלל הקורונה. אבל אמרו לנו שהכרטיסים נמכרו כבר לשבועיים הבאים, אז אם תרצו להגיע לפה, הזמינו מראש, ואל תאחרו, נכנסים לארמון על הדקה, ואם לא, לא מכניסים. את הדרך לארמון וממנו אפשר ללכת ברגל, באוטובוס או בכרכרה עם סוס (לא לדאוג לסוסים, הכרכרה ממונעת). אנחנו נסענו באוטובוס בגלל הגשם. מקום מהמם ומרתק, ממש ממליצה לא לפספס.
לאחר הפסקת בית קפה בסוף הערב הגענו לבריכה שלנו, ונשארנו כמעט עד הסגירה. הגשם המשיך כל הערב והלילה. פשוט מדהים הקיץ שלהם פה.

היום השמיני – בדיקת קורונה באינסברוק, אגם אכנזה

קמנו בעצלתיים ויצאנו לאטרקציה הכי יקרה באוסטריה- בדיקת קורונה באינסברוק.
אגם אכנזה
אגם אכנזה Achensee – המקום די גדול, אגם וכל מיני פעילויות בתחנות שונות סביבו. גני שעשועים, רכיבה על אופניים, על סוסים, רכבי גולף, פינות חמד אין סוף לנוף האגם וההרים מסביבו. טיילנו ברגל, עצרנו לפיקניק ועלינו לספינה. הכרטיסים לספינה ליום שלם וניתן לעלות ולרדת בתחנות שונות ולבלות כך את כל היום, אנחנו היינו קצת לחוצים בזמן, אז עשינו סיבוב שלם באוניה, היה מושלם! לקח כשעה וחצי. עלות: 58€ למשפחה.
באמצע הטיול קיבלנו את תוצאות הבדיקות ומצב רוח השתפר פלאים, כי,כמובן, שיש לחץ סביב העניין הזה. זה לא נעים להיתקע חולה בחו”ל.. (בלשון המעטה)
חזרה לבריכת הבית שלנו. אגב, לא רק הילדים מצפים לבריכה, פשוט, מושלם לסוף היום, אם אתם באזור, ממליצה על המקום בחום, היינו בי ששה ערבים וכל הזמן כמעט לבד.

היום התשיעי – נסיעה חזרה למינכן, מוזיאון BMW, מבשלת בירה Hofbrauhaus

  • נסיעה למינכן לטיסת חזרה
  • מוזיאון BMW, הסתפקנו באולם תצוגה ענק, קומה של רכבים וקומה של אופנועים
  • מבשלת בירה/פאב/מסעדה מבין העתיקות במינכן Hofbrauhaus. מקום ענק, מאוד מזמין, המקום מותאם לאלף מבקרים, שירות מהיר, אוכל מעולה, בירה בכוסות של ליטר, כיף!
  • טיסת ערב.

נ.ב.

  • אוסטריה מושלמת לטיול משפחות. כאמור, התבססתי על הספר “המשפחה המטיילת”. בספר 272 עמודים. בטיול זה ניצלנו כששה עמודים…אז אני מניחה שנשאר עוד דבר או שניים לטיול הבא 😉
  • מזג האוויר ביולי היה בין 12-24 מעלות, ברוב הימים ירד גשם בצורה כזו או אחרת, בעיקר בלילות.
  • המיחזור באוסטריה הוא סוג של ספורט לאומי, נאלצנו לשים את הזבל ליד הדלת של הבעלים שתחליף לנו שקית, לדעתי בשביל לבדוק שלא זרקנו משהו שאפשר למחזר, חלילה…
  • כל מה שקשור לקורונה מופיע בפוסט נפרד שפרסמתי, מוזמנים לקרוא למי שרלוונטי. שימו לב לשינויים שחלו בינתיים.
זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לרזור ונשתמע בטיול הבא 🙋‍♀️

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים