טיסות ליפן – מידע וטיפים [מעודכן ל-2024]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

איזה חברות טסות ליפן? באיזו חברה מומלץ לטוס ליפן עם ילדים? יש טיסות ישירות ליפן? איך אפשר לחסוך כסף כשרוכשים טיסות ליפן? אלו כולן שאלות שעולות כמעט כל יום בקהילת מטיילים ביפן עם ילדים וברור למה – זאת אחת ההוצאות הגבוהות ביותר של טיול ליפן עם ילדים. ובכן, לא תוכלו למצוא טיסה זולה ליפן כי זה לא קיים, ולא אמליץ על חברה זו או אחרת, אבל בפוסט הזה אתן לכם את כל המידע שאתם צריכים כדי להבין איזה טיסות יש וטיפים כדי לחסוך כסף בטיסות ליפן, עד כמה שניתן, כמובן. אם יש לכם עוד שאלות או תהיות לגבי יפן, אני גם עושה שיחות ייעוץ בתשלום וניתן ליצור איתי קשר פה.

סוגי טיסות ליפן

טיסות פנים

בגדול, ניתן לחלק את סוגי הטיסות ליפן לשלוש:

  • טיסה ישירה – רק עם אלעל
  • קונקשנים בצפון ו/או מזרח לישראל
  • קונקשנים באירופה

בגדול, הסדר בו כתבתי את סוגי הטיסות ליפן הוא מהיקר להכי פחות יקר (שימו לב שלא אמרתי זול כי, שוב, אין כזה דבר טיסה זולה ליפן).

טיסות ישירות ליפן

היתרון של טיסה ישירה ליפן היא כמובן שזמן הטיסה הכי קצר ולא צריך להתעסק עם קונקשנים. חברת התעופה היחידה שטסה ישירות ליפן היא אל על והם רק טסים לטוקיו, בניגוד לרוב הקונקשנים שאיתם אפשר גם לטוס לאוסקה. מצד שני, הבדל זמן הטיסה גדול מאוד, אפילו בקונקשנים הקצרים.

טיסות קונקשן ליפן

משחקים בטיסה

היתרון העיקר בקונקשן הוא המחיר, שכמעט תמיד זול יותר מאשר ישיר (יתכן וקרוב לטיסה המחירים יהיו זהים יותר). עוד יתרון הוא שהטיסה מחולקת לשנים ויש הפסקה באמצע. אמנם עוד לא היתה לנו אפשרות לטוס ישיר ליפן, מכיוון שהטיסה של אלעל הושקה אחרי הטיסה הרביעית (ובינתיים אחרונה) שלנו ליפן, אבל אנחנו בגדול העדפנו קונקשנים כשהילדים היו קטנים יותר כי זה נתן לנו הפסקה באמצע הטיסה (והפרש המחיר היה מאוד גדול למשפחה של חמישה). זה לגמרי אישי, ולתאילנד ב-2017 טסנו בקונקשן מבחירה, גם מבחינת מחיר, ואנחנו עכשיו מעדיפים ישיר, אבל בגללנו ולא בגלל הילדים – לנו מתחיל להיות קשה יותר עם קונקשנים וימים ארוכים.

יש הבדל גדול בני שני סוגי הקונקשנים כשהפרש המחיר יכול להיות משמעותי כי הסוג השלישי הכי פחות שווה.

טיסות ליפן בכיוון צפון ו/או מזרח

הטיסות האלו הן בכיוון של יפן. כלומר, לפעמים זה צפונה או דרומה, לפעמים מזרח או צפון מזרח – אבל תמיד בכיוון של יפן. החברות כוללות בין השאר, את החברות מהאמירויות וחברות אסייתיות. הנה רשימה שאולי לא מלאה אז מחילה – שימו לב שהרבה מהחברות האלו כרגע לא מחדשות טיסות לפחות עד אחרי חגי תשרי בגלל המלחמה (הרשימה והביטולים נכונים ל-8.3.2024):

  • אתיחאד
  • אית׳יופיאן (כן, אני יודעת שזה באפריקה, אבל זה מתאים פה יותר מאשר אירופה, למרות שלא ממש מקצר, בעיקר זול)
  • אמירטס – כרגע במלחמה צריך קוד שייר של פליי דובאי ללג בין ישראל לאיחוד
  • אייר אינדיאה
  • אוזבקיסאן איירוויז – זה עלה בקבוצה אבל אישית התקשתי למצוא טיסות הלוך-חזור
  • קת׳אי פסיפיק – מבוטל עד סוף אוקטובר לפחות
  • קוריאן – מבוטל עד סוף אוקטובר לפחות
  • טורקיש – מבוטל עד סוף אוקטובר לפחות
  • אירופלוט – שכבר כמה שנים לא טסים מאז המלחמה באוקראינה ולא בטוח אם יחזרו, אבל כותבת למען קוראי העתיד

טיסות ליפן לכיוון מערב – אירופה

כאמור, אלו לרוב הטיסות הכי זולות אבל גם הכי פחות משתלמות מבחינת זמנים מכיוון שטסים בכיוון ההפוך, כלמר לאירופה, ואז חוזרים למזרח, מה שמוסיף עוד הרבה שעות טיסה (מעבר לקונקשן עצמו).

אלו טיסות ששוות בעיקר אם יש לכם נוסע מתמיד עם החברה ויכולים לקבל שדרוגים, או שהפרש המחיר במאות דולרים לאדם שזה שווה את שעות הטיסה הנוספות. זה, כאמור, תלוי בכם לגמרי ובהעדפות שלכם. מכיוון שניתן למצוא לינה למשפחה של 4-5 אנשים בסביבות ב-$120-140, הפרש בטיסה של $250 לאדם, או $1,000-1,250 למשפחה, זה שבוע-שבוע וחצי של לינה הפרש.

מבין החברות שטסות ליפן דרך אירופה:

  • סוויס
  • אייר פראנס
  • לופטהנזה
  • אוסטריאן
  • לוט
  • החברה האיטלקית ITA
  • KLM

מחירי טיסות ליפן

משחקת בטיסה

המחירים משתנים מאוד בין העונות החזקות (חופשות בית ספר, חגים יהודים וקיץ) לבין אלו שלא בעונה. אם אתם טסים שלא בעונה (נובמבר-פברואר), יש סיכוי טוב למצוא טיסות בסביבות $750 לאדם. מאוד קשה להשיג כזה מחיר לעונות המתויירות, למרות שכן הצלחנו בעבר כשממש עקבנו כל יום אחרי הטיסות וביום שהן נפתחו לתאריכים שרצינו – רכשנו. מתחת למחיר כמעט ולא קורה וכשכן קורה זה חודשיים לפני הטיסה וזה גם לא בעונה, נגיד פברואר. רוב הטיסות האלו יהיו טיסות דרך אירופה ולא המזרח.

טיסות ישירות ליפן מתחילות לרוב בסביבות $1,000 לכרטיס ויכולות לעלות להרבה מעבר לזה, במיוחד בפסח וחגי תשרי, שהן עונות מאוד חזקות גם בישראל וגם ביפן.

חשוב להבין שבלי קשר למלחמה בארץ וביטולי רוב החברות, היו עליות מחירים ממש גדולות מאז 2022 בגלל מחירי הדלק שמאוד עלו, כך שהמחירים משמעותית יותר גבוהים מטיסות שהיו לפני הקורונה.

איפה להזמין טיסות זולות ליפן

כפי שציינתי, אי אפשר למצוא טיסות זולות ליפן כי זה לא קיים, אבל בהחלט יש הפרשי מחירים מאוד גדולים. הנה האתרים בהם אני מחפשת טיסות:

טיסות פנימיות ביפן

טיסות בתוך יפן תמיד היו זולות יותר, אבל במיוחד מאז עליות המחירים של פס הרכבות ה-JR Pass, טיסות פנימיות ביפן משתלמות יותר מאשר נסיעות ברכבת. לצורך העניין, רכבת בין טוקיו לאוסקה עולה בסביבות $115 לכיוון (וחצי מחיר לילדים), אבל טיסה לרוב תעלה בין $30-50 לאדם, כך שבמצטבר זה יכול להיות זול יותר. אנחנו לקחנו טיסות פנימיות מספר פעמים והטיסות סופר נוחות. חשוב לדעת שזה לא באמת חוסך זמן מכיוון ששדות התעופה נמצאות מחוץ לעיר, אז כשכוללים את הזמן לצ׳ק אין והנסיעות בין שדות התעופה למלון/דירה, הזמן די זהה.

טיפים להזמנת טיסות ליפן למשפחות עם ילדים

שדה התעופה בספורו
  • תזמינו את הטיסה כמה שיותר מראש. המחירים לא ירדו אם אתם טסים בחופשות בין ספר/חגים/סאקורה אז מיותר לחכות.
  • שחקו עם התאריכים – אם תטוסו קצת לפני החופשה או תחזור יום-יומיים אחרי, זה יכול לחסוך לכם מאות דולרים.
  • שווה לבדוק נחיתה בטוקיו והמראה מאוסקה (או ההפך) כדי לחסוך את החזרה לטוקיו, גם מבחינת זמן וגם מבחינת מחיר. רכבת מאוסקה לטוקיו עולה בסביבות $115 למבוגר, חצי מחיר לילד. זה יכול להוזיל את הטיול וחשוב יותר – לחסוך מעבר חזרה.
  • העונה הכי חזקה היא הסאקורה, פריחת הדובדבן, לכן חשוב לתכנן את זה מראש. ב-2024 היא מסתיימת לפני שחופשת פסח מתחילה. ב-2025, חופשת פסח תתחיל ב-5.4 כך שאולי אפשר לתפוס את הסוף או להפסיד כמה ימי בית ספר/גן אם חשובה לכם הסאקורה. ב-2026, אגב, חופשת פסח נופלת בדיוק על הסאקורה. סתם, שתדעו 🙂
  • עדיף, תמיד אבל במיוחד במלחמה, להזמין ישירות מחברת התעופה, במיוחד אם לא טסים באלעל. רוב החברות שטסות לארץ הפסיקו לטוס לכמה חודשים במלחמה, חלק כבר חזרו, אבל אי אפשר לדעת אם תהיה מלחמה בצפון ואם כן – אם יתבטלו שוב הטיסות. לכן עדיף להזמין ישירות מחברת התעופה שבחרתם גם אם זה עולה יותר מאשר בסוכנויות שמצאתם בסקייסקנר. אני מסייגת שחברות ישראליות כפופות לחוק להגנת הצרכן ואפשר לתבוע אותם במידה ולא מקבלים החזר, כך שיותר בטוח להזמין דרכם מאשר חברה בינלאומית ללא נציגות בישראל.
  • מכיוון שהכל כל כך לא ברור לזמן הקרוב, עדיף להזמין את הלינה והרכב (אם תשכרו) עם אפשרות ביטול כמה שיותר מאוחר. ספציפית ביפן, ניתן להזמין מלונות עם תאריכים שונים של ביטול כשהעלות גבוהה יותר ככל שמקבלים ביטול קרוב יותר להגעה.
  • תעשו ביטוח נסיעות מיד כשאתם מזמינים. אם הטיסה תתבטל, תוכלו לקבל החזר מלא על הביטוח בכל מקרה אז חבל לא לרכוש. ביטוח נסיעות רגיל מכסה ביטולים שלכם מסיבות של מוות, אשפוזים ומחלות קשות. אין שום סיבה לא להזמין. אגב, יש לנו 12% הנחה במגוון ביטוחים דרך הסוכנות מישורים שאנחנו עובדים איתו כבר 5 שנים. פה יש עוד מידע על ביטוח נסיעות לחו״ל.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים