טיול בר מצווה לקאריביים – אטרקציות, מסלול והמלצות מאת דלית גול גבע [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על טיול בר מצווה לקאריביים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ונמצא באתר באישורה של דלית.

מוקד הטיול היה קרוז לקאריביים, ונתנו לילדים לבחור את יעדי הביקור בארה״ב. הם בחרו את קליפורניה. חובב הסרטים (ילד בר המצווה) בחר את לוס אנג׳לס, ושחקן הכדורסל אוהד גולדן סטייט (בן 15 וחצי) בחר את סן פרנסיסקו.

לוס אנג׳לס – מידע מנהלי

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - דונאטס
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – רנדיס דונאטס

נחתנו בלוס אנגלס בשעות הצהריים אחרי טיסה ארוכה, אבל מאוד נוחה, של בריטיש איירווייז. אספנו את הרכב השכור ונסענו למלון Hilton LAX שבשדה התעופה. התארגנו טיפה בחדר ויצאנו למנהלות. נסענו לקנות סים, בדרך נכנסנו לסופר על מנת להעיר את נעם. קנינו סימים (45 דולר ל 6 גיגה גלישה ושיחות ללא הגבלה). משם המשכנו לחנות הדונאטס Randy’s Donuts עם המבחר העצום וההכנה במקום (והתור), והמשכנו לארוחת ליל סדר מאכזבת בסיזלר. בשעה תשע כולנו כבר ישנו.

טיול בר מצווה בלוס אנג׳לס – היום הראשון – אולפני Warner Bros, Hollywood Walk of Fame, שוק האיכרים ומתחם The Grove

בשבת התעוררנו מוקדם מידי, נסענו להביא ארוחת בוקר של דונאטס מהדוכן המהמם של Randy’s Donuts שפועל 24/7. אכלנו ויצאנו לסיור באולפני וורנר ברוס. סיור שהוא ברובו תיאורטי, בלי לראות בפועל (אולי באמצע שבוע יש יותר פעילות במקום), ראינו לוקיישנים בהם צילמו הרבה סצינות שהיינו בטוחים שצולמו בניו יורק, שיקאגו, סטארס הולו וכ״ו. ראינו תצוגת תלבושות, הבנו איך מצלמים סיטקום עם קהל, הצטלמנו בבית הקפה של חברים.

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - שלט הוליווד
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – שלט הוליווד

ההמשך הטבעי, אחרי ארוחת צהריים בציפוטלה, היה הוליווד וואק אוף פיים. איזור מגעיל למדי, עמוס באנשים. עשינו ✔️ מתבקש על חנויות מזכרות, ראינו כמה כוכבים, עשינו סיבוב קצר בקניון ותצפית מרוחקת על שלט הוליווד.

החלפנו אוירה ונסענו לשוק האיכרים. מתחם מקסים של בתי אוכל (לא זול בכלל). עברנו למתחם The Grove הצמוד, מתחם קניות יפייפה. מצאנו גאפ עם 50 אחוז הנחה, אז הצטיידנו קצת וכבר היינו רעבים ומותשים. חזרנו לכיוון המלון, נכנסנו לסופר להצטיידות קלה, המבורגר ב-In & Out והלכנו לישון.

היום השני – משחק של הקליפרס, סנטה מוניקה

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - משחק NBA של הקליפרס
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – משחק NBA של הקליפרס

את בוקר יום ראשון פתחנו בארוחת בוקר בדני׳ס שליד המלון. משם נסענו לסטייפלר סנטר למשחק כדורסל של הקליפרס. אומנם לא משחק חשוב, ולא קבוצות צמרת, אבל בכל זאת משחק NBA. ישבנו במקומות מצויינים, האוירה הייתה כייפית ועומר אפילו הצליח לתפוס חולצה שנורתה מהתותח. גילינו להפתעתנו שהחנות של הקליפרס הופכת תוך שעה לחנות של הלייקרס לקראת המשחק של הערב, והאיצטדיון כולו יחליף את פניו. בהחלט חווייה מעניינת.

אחה״צ, אחרי המשחק, נסענו לסנטה מוניקה. אכלנו המבורגרים בג׳וני רוקטס, טיילנו במידרחוב המקסים, קנינו קצת (היו הנחות גדולות, היינו חייבים ), ולקראת הערב עברנו לטיול על הטיילת והנמל. בשלב הזה כבר התחלנו להיות עייפים ורעבים, אז ליקטנו ארוחת ערב קלה (פיצה, וונדי׳ס, צ׳יפס ו-7/11). עומר כנראה היה עייף מאוד, כי נכנס למכונית חונה ליד המכונית שלנו ? וחזרנו למלון ללילה האחרון שלנו בלוס אנג׳לס.

טיול בר מצווה בסן פרנסיסקו – היום השלישי – מונטריי, מסלול 17 מייל, השמורה, אאוטלט גילרוי

יום שני בבוקר, קמים, מתארגנים, נפרדים מלוס אנג׳לס ומתחילים בנסיעה על הכביש המהיר לכיוון סן פרנסיסקו. נסענו בהייוויי שהיה די עמוס, אבל בנוף מקסים עד מונטריי. אחרי סיבוב קצר במונטריי ועצירה קצרה בים, נכנסנו למסלול 17 מייל. נוף מהמם, בתים מדהימים, חבורת במבים ובכלל שמורה מקסימה. יצאנו מהשמורה ונסענו לכיוון גילרוי, לאאוטלט ולמלון.

היום הרביעי – סן פרנסיסקו, יוניון סקוור, צ׳יינה טאון

טיול בר מצווה לקאריביים קליפורניה ופלורידה - סן פרנסיסקו
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – סן פרנסיסקו

ביום שלישי קמנו מאוחר והתארגנו לאט מידי, ואז הבנו שלא נספיק להגיע לג׳לי בלי ולהחזיר את הרכב בזמן, אז שינינו מסלול וקונספט. החלטנו לנסוע ישירות לסן פרנסיסקו ולשכור רכב גם לימי השהות בעיר. נכנסנו בצהריים לסן פרנסיסקו והתחלנו לנסוע בעליות והירידות המטורפות לכיוון המלון. בדרך עברנו בסיבוב החובה בלומברד סטריט.

הגענו למלון, התמקמנו ונסענו להחזיר את הרכב. על הדרך, בעזרתה האדיבה של הפקידה, הזמנו באינטרנט רכב ליום המחרת (שעלה שליש ממחיר ההשכרה דרך הפקידה). ירדנו לסיבוב קצרצר ביוניון סקוור ונסענו לצ׳יינה טאון. סיבוב מזכרות, ארוחה במסעדה סינית.

המשכנו ברגל ליוניון סקוור, עשינו סיבוב מהיר ביותר בקניון ועלינו על הטרולי לכיוון המלון. הנהג היה חמוד, מצחיק, נדלק על יוסי ״ג׳ו״ ודאג שהעוברים והשבים יברכו אותו ושנוסעי הקרונית יריעו לג׳ו.

אחרי מנוחה קצרה בחדר יצאנו לכיוון הנמל. כבר היה קצת מאוחר והכל מסביב התחיל להיסגר. יוסי והילדים נכנסו לאכול בצ׳יפוטלה ואני מצאתי מפעל של קריספי קרים, זו תהיה ארוחת הבוקר למחרת.

היום החמישי – גשר גולדן גייט, פיירפילד, סיור במפעל ג׳לי בלי, סיור באצטדיון גולדן סטייט

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - סיור במפעל ג׳לי בלי
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – סיור במפעל ג׳לי בלי

ביום רביעי בבוקר קפצנו לעיר לקחת את הרכב, אספנו את הילדים ונסענו לאורך הים, דרך גשר גולדן גייט המרהיב לפיירפילד, למפעל ג׳לי בלי. עשינו סיור במפעל, חגיגה של צבעים וריחות. קיבלנו דוגמיות, קנינו עוד קצת, ויצאנו לכיוון אוקלנד, לסיור באיצטדיון גולדן סטייט. הגענו מוקדם ותכננו לאכול באיזור האיצטדיון, אבל מצאנו את עצמנו בשכונה לא נעימה וויתרנו על האוכל עד אחרי הסיור.

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - חדר ההלבשה של גולדן סטטיר ועמרי כספי
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – חדר ההלבשה של גולדן סטטיר ועמרי כספי

באיצטדיון פגשנו את קן שלקח אותנו לסיור אישי ומעניין ברחבי האיצטדיון. הוא סיפר לנו פרטים מעניינים על האיצטדיון, על הסוויטו, והוריד אותנו לפרקט. הוא הוביל אותנו לחדרי ההלבשה של הקבוצה האורחת, וגולת הכותרת: כניסה לחדר ההלבשה של שחקני גולדן סטייט. הלוקרים של הכוכבים הגדולים, ואפילו עומרי כספי, יומיים לפני ששוחרר מהקבוצה.

אחרי הסיור המרתק המשכנו לאאוטלט הקרוב לאכול ולחפש לעומר את הסוויטשירט שכל כך רצה לקנות בחנות של גולדן סטייט ולא היה. שם גם גילינו את רשת פנדה אקספרס, אבל לא מצאנו את הסוויטשירט. בדרך למלון עברנו בטרגט לעוד כמה השלמות.

היום השישי – פיר 39, שייט לאלקטרז וסיור בבית הכלא

את בוקר יום חמישי התחלנו במסעדת הפנקייקים IHOP לארוחת בוקר נעימה מאוד. המשכנו לסיבוב קצר בחנות השמאליים בפיר 39, והמשכנו לפיר 33, לשייט לאלקטרז. הסיור בכלא אלקטרז היה מאוד מעניין, ביקור עצמאי עם אוזניות, והנוף מהמם.

חזרנו בשייט לעיר והמשכנו את הטיול שלנו בפיר 39. אכלנו קלאם צ׳אודר, נקניקיות, פאדג׳ טרי וטעים וראינו מופעי רחוב מעניינים והמון אריות ים חמודים ומכוערים.

חזרנו למלון כדי להמשיך בחיפושים אחרי הסוויטשירט של עומר. בשלב הזה כבר התחיל לרדת גשם ואנחנו עשינו טעות ונכנסנו לאיזור יוניון סקוור עם האוטו. אחרי נסיעה ארוכה בפקקים אינסופיים, מצאנו חניה מצויינת ונכנסנו לקניון לחפש את הסוויטשירט הנדיר שלא נמצא. נשארנו בקניון עד סגירתו, כולל ארוחת ערב בפנדה אקספרס, וחזרנו למלון לכביסות ואריזות.

היום השביעי – שופינג, משחקייה וטיסה לפורט לודרדייל

ביום שישי קמנו לאיטנו לבוקר גשום ולא נעים. בילינו את הבוקר בחדר ואז החלטנו לנסוע לקניון בסביבות שדה התעופה. נפרדנו בצער רב מסן פרנסיסקו.

התחלנו מתספורת לילדים, ארוחת צהריים (סופסוף נעם זכה למנת הפייב גייז שלו) ושעות של שוטטות בקניון. בסוף התבייתנו על המשחקיה והעברנו שם את הזמן עד היציאה לשדה.

החזרנו את הרכב השכור והגענו לטרמינל לגלות שיש לנו דיליי של שעתיים. היה לחץ קל, האם בכלל תהיה טיסה או לא, ואם יהיה דיליי נוסף, האם נגיע בזמן לאוניה? בסופו של דבר, לאחר איחור של כמעט שלוש שעות, הטיסה יצאה לדרך. מטוס מרווח, נוח, מסכים אישיים, וויפי, שתיה וחטיפים, וגם קצת שינה.

טיול בר מצווה לקאריביים – השייט מפורט לודרדייל Royal Caribbean – Harmony of the Seas

שבת בבוקר, נוחתים בפורט לודרדייל ונוסעים ישירות לאונייה. סיימנו את תהליך הרישום והבירוקרטיה, ועלינו לאוניה הגדולה בעולם, הרמוני אוף דה סי׳ז. בצהריים קיבלנו את החדרים, פרקנו את המזוודות והחגיגה התחילה. עומר גילה את מועדון הנוער ונעם את המגלשות היבשות. לפנינו יומיים של הפלגה בים.

טיול בר מצווה לקאריביים – האי סן תומאס – קניות דיוטי פרי, בית הכנסת העתיק, סיור באי, שארלוט אמליה

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - נוף מהמם
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – נוף מהמם

ימים ראשון ושני היו ימי שייט עם פעילויות על האונייה. ביום שלישי הגענו לאי סן תומאס. האי הוא גן עדן לקניות דיוטי פרי עבור האמריקאים, בעיקר תכשיטים ויהלומים. אנחנו טיילנו קצת ברחוב הראשי, ביקרנו בבית הכנסת העתיק ולקחנו סיור באי. בסיור הגענו לנקודות תצפית מקסימות, עצרנו לכמה דקות בחוף הים וחזרנו לרחוב הראשי של העיר שארלוט אמליה. סה״כ האי די עלוב ומוזנח ועוד לא התאושש מהסופות. אחה״צ חזרנו לאוניה, אדומים וקצת שרופים.

סן חואן, פורטו ריקו – טיול בעיר העתיקה ושופינג

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - סן חואן, פורטו ריקו
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – סן חואן, פורטו ריקו

ביום רביעי בבוקר הגענו לסן חואן, פורטו ריקו. ירדנו מהאונייה וטיילנו ברחבי העיר העתיקה הצבעונית והיפה. היה חם מאוד, מידי פעם ירד גשם שלא צינן את האויר. עשינו קצת שופינג ובצהריים חזרנו לאונייה.

טיול בר מצווה לקאריביים – האיטי – חוף לבאדי – טיול קאיקים, האומגה הארוכה ביותר בעולם מעל ים

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה- חוף לאבדי
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – חוף לאבדי

ביום חמישי הגענו לגולת הכותרת של השייט, חוף לבאדי בהאיטי, החוף הפרטי של רויאל קריביין. בבוקר יצאנו לטיול קיאקים במי הטורקיז וחצינו את המפרץ בחתירה. שמענו מהמדריך המקומי על התפתחות האיזור מאז שרויאל קריביין חכרו את האיזור ועל התרומה ״שלנו״ לקידמה של הכפר (הקמת בתי ספר, בית חולים, הבאת חשמל ומים זורמים, אספקת תעסוקה).

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - חוף מהמם
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – חוף מהמם

חזרנו לקצת ים, ארוחת צהריים, עוד קצת ים ואז הבנים יצאו לעשות אומגה. זו האומגה הארוכה ביותר מעל הים. כשחזרו לחוף התארגנו, קנינו ברד באננס וחזרנו לאוניה מותשים (ואדומים). את ארוחת הערב אכלנו לראשונה בחדר האוכל בהגשה של האונייה, היה טעים ונעים.

יום שישי, יום אחרון באונייה, יום ים. הזדמנות אחרונה למגלשות, לבריכות ולכל פעילויות האונייה. בערב אורזים, מניחים את המזוודות מחוץ לחדר והולכים לישון. בבוקר קמנו מוקדם, סיימנו לארוז דברים אחרונים והתקדמנו לעבר שער היציאה. שם גילינו שיש תקלה ורק שער אחד פעיל, מה שיצר עיכוב של כשעתיים ביציאה, כשאנחנו ממתינים בתאטרון. כשסופסוף הגענו לחברת ההשכרה, הסתבר שאין רכבים במקום ושוב נאלצנו להמתין. לקראת הצהריים קיבלנו את הטנק שלנו, העמסנו ונסענו ליעד המרכזי בפלורידה, קניון האאוטלט. ניסינו להמשיך בקניות, אבל העייפות הכריעה את הילדים. נסענו למלון, הזמנו פיצה, כביסות ובשעת לילה מאוחר סיימנו יום עמוס ומעייף.

מיאמי – קניות בדולפין מול

קמנו בבוקר להמשך קניות, הפעם בדולפין מול, בחיפוש אחר נעליים ספציפיות לעומר. בצהרים רצינו להמשיך בשופינג בסאווגראס, אבל הילדים העדיפו ללכת לבריכה במלון. הורדנו אותם שם והמשכנו לשופינג לבד. בערב הם הצטרפו אלינו לארוחה ראשונה שלנו בצ׳יזקייק פאקטורי.

קי ווסט – ג׳ט סקי, מצנחים

בבוקר הבא התחלנו בנסיעה דרומה לקי ווסט. נסענו בדרך ארוכה ומשעממת ברובה, עד שהגענו לקצה היבשת, שם התחילה דרך מדהימה על גשרים בין האיים. עצרו לקי ליים פאי מסורתי, והגענו למלון שהזמנו מהדרך על אחד האיים. גילינו שאנחנו במקום די שומם, בלי פעילויות, בלי מסעדות, בלי ״מרכז העיר״. שילמנו קנס למלון, ביטלנו את ההזמנה והמשכנו דרומה לקי ווסט.

התמקמנו במלון החדש ונסענו למרכז העיר, לנקודה הדרומית. טיילנו באיזור, ראינו את השקיעה, עברנו שוק דוכני אוכל, שוטטנו בין חנויות מזכרות, והזמנו מסוכן מזדמן אטרקציות ליום המחרת.

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה -ג׳ט סקי
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה -ג׳ט סקי

בבוקר גילינו שזו הייתה טעות להזמין מהסוכן המזדמן כי הוא הטעה אותנו והבטיח שעומר יוכל לנהוג לבד על הג׳ט סקי, מה שלא נכון על פי החוק. נאלצנו לשנות תוכניות, יוסי נהג עם עומר ונעם נאלץ לוותר והחבר׳ה הציעו לפצות אותנו בקיאק וכמובן לזכות אותנו בכסף ששילמנו.

תוך כדי התארגנויות לקיאק הסתבר שהם צריכים להוציא עוד ג׳ט סקי לשטח, ושאלו את נעם אם ירצה להצטרף אליהם. ברור! וככה כולם זכו לטיול ג׳ט סקי.

טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה - מצנחים
טיול בר מצווה לקאריביים, קליפורניה ופלורידה – מצנחים

בצהריים, אחרי פייב גייז זריז, נסענו לפיר ממנו יצאה הסירה לאטרקציה הבאה שלנו, מצנחים. הגענו מוקדם, שוטטנו על הפיר בין המסעדות המקסימות ובחרנו את זו שנאכל בה ארוחת ערב. לשמחתנו הרבה השותפים למצנח לא הגיעו וככה היה גם לנו, ההורים, מקום על הסירה. יצאנו לים, הילדים התחברו למצנח, ואנחנו נהננו מהשייט הרומנטי. ?

בבוקר התחלנו בנסיעה חזרה לכיוון מיאמי, יום השלמות שופינג בסאווגראס ולינה במיאמי ביץ. בבוקר יצאנו לטייל ברחובות מיאמי ביץ׳, קצת חוף ים ולקראת אחה״צ חוזרים למלון, אורזים את עצמנו, ויוצאים לשדה התעופה, בדרך למסע הארוך (שכלל דיליי על הטיסה, ריצה בהיתרו, פיספוס טיסת ההמשך ועוד המתנה בשדה) הביתה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים