דנמרק למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת עדי שורר-רלס [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על דנמרק עם ילדים הופיע במקור בקבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של עדי.

דנמרק עם ילדים נשמע מושלם, לא? ארצו של הנס כריסטיאן אנדרסן, לגו ו-וויקינג. המדינה לא מתויירת במיוחד על ידי ישראלים, אבל יש לה הרבה מה להציע והמון אטרקציות למשפחות עם ילדים, כל עוד אתם מוכנים להסתדר עם הגשם: בממוצע, יורד גשם כל יומיים בדנמרק. הנה המסלול, אטרקציות והמלצות של עדי שורר-רלס על דנמרק עם ילדים בני 8 ו-5 בקופנהאגן + בילונד.

דנמרק עם ילדים – היום הראשון – נחיתה

נחתנו ביום שלישי אחר הצהריים (טיסה ישירה עם נורוויג’ן) עם תוכניות לביקור בבתים הצבעוניים ב-Nyhavn שנדחו ביום עקב עייפות הילדים. הרבה נוסעים לאקווריום אחרי הנחיתה כי הוא ממש קרוב לשדה, תחשבו אם ריאלי בהתאם להכרותכם עם ילדכם ושעת הנחיתה.

היום השני – Nyhavn, פארק באקן Bakken Park

דנמרק עם ילדים - Nyhavn
דנמרק עם ילדים – Nyhavn

התחלנו את היום בסיור רגלי בדרך ל-Nyhavn. רצינו להכנס לגנים הבוטניים אבל משום מה השער שהיה בדרך שלנו היה סגור אז ויתרנו למרות שמבחוץ נראה מאד יפה. המשכנו רגלית ועברנו ליד גני המלך (Kongens Have ליד ארמון רוזנבורג) ושם הילדים התלהבו לראות חיילים מתאמנים על החלפת משמרות כולל נגינה בחליל צד ותוף (שני חיילים, אחד על כל כלי והמוזיקה נישאת למרחקים וסוחפת). אני לא יודעת אם זה באמת חלק מטקס החלפת המשמרות ב-Amalienborg כי לא הצלחנו להגיע אליו (ראו בהמשך) אבל מבחינת הילדים זה היה מקסים. בהמשך הדרך גם הצלחנו להגיע סוף סוף לבתים הצבעוניים אבל מזג האוויר הסגרירי מנע מאיתנו להשיג תמונה מוצלחת, ותכלס אפשר היה לוותר על האזור.

התכנון היה לנסוע לבאקן אך מכיוון שנפתח שם רק ב-12 (וגם זה לא ממש) והיה עוד מוקדם ניצלנו את כרטיס הקופנהאגן כארד שלנו ונכנסנו למוזיאון שיאי גינס שנמצא ממש מעבר לפינה להעביר עוד שעה (ולהתחבא מהגשם). נחמד אבל לא הכרחי.
דנמרק עם ילדים - Bakken - מתוך האתר הרישמי
דנמרק עם ילדים – Bakken – מתוך האתר הרישמי
לאחר מכן נסענו לבאקן – במקור רצינו ללכת לחפש איילים ביער שבו ממוקם הפארק אבל את מכסת ההליכה היומית סיימו הילדים בבוקר אז ויתרנו ונכנסנו ישר לפארק השעשועים שהתעורר ממש לתחייה רק לקראת השעה 2 בצהריים (כנראה קשור לכך שהדנים כבר חזרו ללימודים אבל היי, אין כמעט תורים למתקנים ככה). קנינו לילדים צמיד ללא הגבלה (הגבלת 10 עליות לכל מתקן) והילדים היו בעננים. יש הגבלות גובה מאד ברורות ועל כמה מתקנים היה צריך לעלות איתם אבל בימי רביעי המחיר מוזל וכך יצא משתלם שלא קנינו צמידים עבורינו.

היום השלישי – מוזיאון המדע Experimentarium

מקום מ ד ה י ם. מעורר עשייה ובכל פינה יש עוד ועוד ועוד פעילויות. אם צריך לבחור – לא לוותר עליו! אחריו נסענו חזרה לעיר להסתובב קצת במדרחוב Stroget ולהכנס לחנות דיסני (קצת כדי להתחבא מהגשם וגם כי הבטחנו לילדים) ועברנו בשוק האוכל בדרכינו למלון – עליו אפשר בהחלט לוותר.

דנמרק עם ילדים – היום הרביעי – שייט, אקווריום

ביום שישי תכננו שייט, החלפת משמרות ואת האקווריום. בפועל לא הצלחנו להגיע להחלפת המשמרות כיוון שלשייט דרך כרטיס הקופנהאגן כארד יש תור די ארוך (אין אפשרות להזמין מראש). למזלינו היתה לנו סירה סגורה כי בעודנו מחכים בתור, התקדרו השמיים ודקה אחרי שהתחיל השייט התחיל גשם. אני חייבת לאמר שבהשוואה לשיט באמסטרדם או בפריז, אני מצאתי את השיט די משעמם, אבל הילדים נהנו. נתנו להם את הטלפונים כדי לצלם במהלך הדרך והם נהנו מהאחריות וככה המשיכו להביט בעניין החוצה לאורך כל השעה – רק לוודא שהחלונות סגורים כדי שהמצלמה/טלפון לא יפלו למים. יצאו להם תמונות יפות! ?

כשחזרנו והבנו שאת החלפת המשמרות פספסנו, נסענו ישר לאקווריום National Aquarium Denmark, Den Blå Planet. מקום לא גדול אבל עם מוקדי עניין כמו אקווריום הכרישים, בריכות ליטוף (כוכב ים, מנטרה ריי) והשוס – בריכות doctor fish שהילדים לא רצו לעזוב. יש גן משחקים חמוד בחוץ, אבל כבר הבנתם את עניין מזג האוויר – אז לא שרדנו בו זמן רב וסיימנו את היום.

היום החמישי – בילונד Billund וללנדיה Lalandia

בשבת אספנו את הרכב מהשדה ונסענו לכיוון בילונד Billund. המעבר בין האיים מתבצע על גבי גשר ארוך ומדהים – חוויה בפני עצמה (שילמנו על האגרה לגשר בתחנת ההשכרה). היתה לי רשימת אטרקציות אפשריות לעצירות בדרך שנגנזה כולה עקב הגשם שלא הפסיק לרדת לאורך כל המסלול. אבל הילדים היו גיבורים וצלחו את הנסיעה הארוכה בלי קיטורים ועם הפסקות פיפי בתחנות רענון לאורך כביש E20. ובכל פעם מחדש הופתענו מרמת הנקיון. לתחנות דלק בארץ יש הרבה מה ללמוד.
דנמרק עם ילדים - Lalandia - מתוך האתר הרישמי
דנמרק עם ילדים – Lalandia – מתוך האתר הרשמי
בסופו של המסע נחתנו בבקתה בכפר הנופש ללנדיה. קפצנו למרכז הכפר להצטיידות בסופר (עדיף לנסוע ל-CO-OP שהוא כמה דקות משם לכיוון מרכז בילונד), הילדים נכנסו לג’ימבורי להוציא אנרגיה מהנסיעה וסגרנו את היום מוקדם בארוחת ערב בבקתה.

דנמרק עם ילדים – היום השישי – לגו האוס LegoHouse

דנמרק עם ילדים - Legohouse - מתוך האתר הרישמי
דנמרק עם ילדים – Legohouse – מתוך האתר הרשמי
את יום ראשון בילינו בלגו האוס. אין מילים לתאר את המקום הזה. סוחף גם את מי שלא בנה בלגו מימיו. מקום מהמם, מסודר ואחרי שעוברים את הסחרחורת הראשונית של כל כך אפשרויות וכל כך הרבה אבני לגו, הזמן פשוט טס. היינו שם שעות. לא לוותר!! ולזכור לקחת כרטיסים במכונות ביציאה כדי שאפשר יהיה להוריד את כל התמונות של מה שיצרתם.

היום השביעי – לגולאנד Legoland

דנמרק עם ילדים - Legoland - מתוך האתר הרישמי
דנמרק עם ילדים – Legoland – מתוך האתר הרישמי
יום שני הוקדש ללגולאנד. לא יודעת אם התחושה של “יותר מדי” נבעה מזה שהגענו אחרי יום אינטנסיבי בלגו האוס, או רמת המסחריות של המקום, אבל משהו לא זרם לנו טוב. לא הצלחנו למצוא את עצמינו בשעתיים הראשונות למרות שהיתה לנו גם מפה מודפסת וגם אפליקציה. גם מטחי הגשם שהתעקשו להגיע (בדקתי שני אתרי מזג אוויר שלא צפו גשם במהלך היום) לא עזרו למצב הרוח. אחרי ארוחת צהריים הצלחנו קצת יותר להתאפס ורשמנו הצלחות בבחירת המתקנים ומצב הרוח התרומם אבל יחסית לזה שההחלטה לנסוע לדנמרק התחילה בגלל לגולאנד, המבוגרים שבחבורה יצאו מאוכזבים. אל תבינו לא נכון, לילדים היה כיף והם נהנו מכל המתקנים שעשינו; אבל אם תבקשו ממני לבחור בין לגוהאוס ללגולאנד, הראשון לוקח בענק. פה תוכלו לרכוש כרטיסים ב-10% הנחה אם תרכשו לפחות 7 ימים מראש, ובאותו העמוד תוכלו גם לרכוש כרטיס משולב לשני הפארקים של הלגו (שלא חובה להגיע אליהם ברצף, אפשר לחכות עד 6 ימים בין לבין). אם אתם לא רוצים לרכוש מראש, פה יש כרטיסים מוזלים.

היום השמיני – פארק ללנדיה

בשלישי נשארנו בכפר – פארק מים, טרמפולינות, מסלול חבלים וג’ימבורי. לילדים לא היו טענות ?

דנמרק עם ילדים – היום התשיעי – יער הבמבים ושביל הפסלים

דנמרק עם ילדים - פארק הצבאים - מתוך האתר הרישמי
דנמרק עם ילדים – פארק הצבאים – מתוך האתר הרשמי
ביום האחרון שלנו לטיולים קפצנו ליער הבמבים בעיירה Vejle (כחצי שעה נסיעה מבילונד) – כיף גדול לראות אותם מסתובבים ללא חשש ליד אנשים – חמודים ממש.
דנמרק עם ילדים - Billund's Sculpture Park - מתוך האתר הרישמי
דנמרק עם ילדים – Billund’s Sculpture Park – מתוך האתר הרישמי
אחר הצהריים המשכנו את קו הטיול בחיק הטבע והלכנו לאורך שביל הפסלים בבילונד Skulpturpark. vut מתחיל מול לללנדיה ומסתבר שמגיע בסופו ללגו האוס. קצת לפני הסוף, הילדים קלטו גן משחקים נינג’אי ביותר. מסתבר שזו גינת המשחקים של בית הספר הבינלאומי של בילונד. השער היה פתוח אז נכנסנו לנסות – מגניב ומאתגר כאחד. ניצלנו את מזג האוויר הנעים והמשכנו ללגו האוס והילדים עלו לגינות המשחקים החינמיות והמגניבות לכשעצמן שבבניין עד שסילקו אותנו כי סגרו את המקום. חזרנו את כל הדרך ללנדיה לארוחת ערב ואריזות לקראת הנסיעה הביתה בחמישי.

הערות ותובנות:

  • דנמרק מדהימה, יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות, במיוחד עם ילדים.
  • ללנדיה – בחרנו לישון בללנדיה מכיוון שרצינו אפשרויות זמינות למסעדות במקום להשתעבד לבישול. בפועל לא ממש ניצלנו את זה וכן הכנו אוכל לבד. אפשר למצוא אפשרויות לינה זולות יותר באזור. ובכלל המקום די מלכודת להוצאת כספים (מרבית האטרקציות בתוכו בתשלום וחלקן רק במזומן).
  • הפחידו אותנו שדנמרק מאד יקרה; חייבת לאמר שזה לא נכון. רוב המחירים פחות או יותר כמו בארץ. במסעדות בדרך כלל יצא לנו פחות ממה שאנחנו משלמים בארץ. השתייה הקלה יקרה משמעותית אבל המזון עצמו ממש לא.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים