אטרקציות בסטיריה למשפחות עם ילדים [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

באוקטובר ביקרתי בפעם הראשונה באוסטריה. עוד מהילדות, הסרט האהוב עלי ביותר בעולם הוא צלילי המוזיקה וכבר בתור ילדה חלמתי לבקר באוסטריה ובמיוחד בזלצבורג (שהיה בערך כל הידע הגיאוגרפי שלי באירופה עד שפתחתי את מטיילים בחו״ל עם ילדים). בספטמבר הוזמנתי לחקור את סטיריה, אזור באוסטריה שכמעט ולא מוכר על ידי ישראלים. אין לי טיפת ספק שאחזור לשם ולאוסטריה בכלל כי יש לחבל הארץ הזאת המון להציע למשפחות. מכיוון שבטיול הזה הייתי עם חברים, הוא יהיה כתוב קצת שונה מהרגיל ובעיקר אדבר על אטרקציות בסטיריה ועל המקומות בהם אני ממליצה לבסיס לטיולי כוכב עם המשפחה.

טיסות לזלצבורג

שלדמינג, אוסטריה

סטיריה ממוקמת מזרחה לזלצבורג, לכן הכי נוח לנחות שם ולקחת רכב. אנחנו טסנו בטיסה ישירה של סאן דור בטיסות מאוד נוחות מבחינת שעות – לא מוקדם מדי ולא מאוחר מדי. הטיסה פחות מ-4 שעות ויוצאת פעמיים בשבוע (שני וחמישי) בצהריים. זה קו עונתי שפתוח מסוף מרץ עד אמצע אוקטובר, כך שהוא מצויין לחגי תשרי ולפסח. על כך אדבר בהמשך. הטיסות מתחילות ב-$289, תלוי תאריך, וכוללות מזוודה, שתייה וחטיפים (הושבה בתוספת מחיר).

עוד אפשרות הגעה לסטיריה היא דרך נחיתה במינכן. הטיסות האלו לפעמים זולות יותר, אך שימו לב שהן לא כוללות מזוודות ואוכל, מה שמשנה את העלות הסופית, לכן שווה להשוות בין הטיסות לפני ההזמנה.

מתי כדאי לטייל בסטיריה?

קרחון דכשטיין

מבחינת מזג האוויר, ספטמבר-אוקטובר זאת העונה הכי טובה, מה שאומר שזה מקום מושלם לחגי תשרי. כרטיס ה-Sommercard (עליו אדבר בהמשך) עדיין בתוקף מצד אחד, ומצד שני זאת כבר לא העונה החזקה אז הלינה משמעותית יותר זולה. גם פסח זאת עונה מצויינת לבקר, אבל קחו בחשבון שיכול להיות שלג עדיין בהרים וחלק מהאטרקציות בהרים עוד לא תהיינה פתוחות. אם טסים בפסח, עדיף כשפסח יוצאת מאוחר באפריל ולא בסוף מרץ. כמובן שגם בקיץ יהיה כיף, אבל אני אחזור עם המשפחה בוודאות בחגי תשרי.

עלות המחייה בסטיריה

בתור אזור פחות מתוייר, עלויות הלינה בסטיריה נמוכות לרוב מאזורים מוכרים יותר באוסטריה. האוכל, לעומת זאת, דומה במחירים לישראל. האטרקציות בחלקן זולות ואחרות יקרות, אבל אם לנים במלון או צימר בהסדר, מקבלים את כרטיס הסאמרקארד (וכרטיסים אזוריים אחרים) שחוסכים בעלויות. באותה המידה, באזורים אחרים בסטיריה יש כרטיסים דומים שאת חלקם אפשר לרכוש, כמו הכרטיס הכללי של סטיריה.

לינה בסטיריה

אתחיל בכך שאוסטריה מציעה מגוון עצום של מקומות לינה, ממלונות מפנקים לצימרים ביער והכל מה אפשר לתאר בין לבין. אנחנו לנו במספר מקומות בסטיריה, אך בעיניי עם ילדים עדיף לצמצם העברות, לכן אני ממליצה על לינה באזור שלדמינג (Schladming) ובעיירה לובן (Leoben). סטיריה לא ענקית, לכן שני המקומות האלו מצויינים לטיולי כוכב.

לינה בשלדמניג – Alpenrock Schladming

מלון Alpenrock

שלדמינג ממוקמת בערך שעת נסיעה משדה התעופה בזלצבורג ו-40 ק״מ מפלכאו והיא כל מה שאנחנו מתארים בראש: עיירה ציורית וירוקה באמצע ההרים. במרכז העיירה (הקטנה) יש מסעדות וחנויות ואנשים מאוד נחמדים. אנחנו ישנו במלון דירות מקסים שבעצם חלק מרשת של מלוני דירות/צימרים באוסטריה. יש בדירה חדר שינה מרווח, סלון עם טלויזיה, מרפסת גדולה, ושירותים ואמבטיה נפרדים. יש כמובן גם מטבח מאובזר בתנור, כיריים, מקרר, מדיח, מיקרוגל, מכונת קפה (בלי קפסולות) וקומקום (בלי תה). הכי חשוב, המלון הוא אחד המלונות הרשמיים בהם ניתן לקבל את כרטיס ה-Sommercard המקנה הנחות רבות, אותה אי אפשר לרכוש בנפרד.

היינו בדירה בה יכולים לשהות עד 4 אנשים (הספה בסלון נפתחת למיטה זוגית). העלות היא לחדר ולא לאדם אז המחיר זהה ליחיד או לארבעה. יש גם דירות עם שני חדרי שינה (ל-6 אנשים) או 3 חדרי שינה (ל-8 אנשים). הדירה עם 3 חדרי שינה מגיעה עם סאונה ומטבח ממש גדול. יש להם עוד ריסורט קצת יותר גבוה בהר שם יש צימרים ליותר אנשים, 8-10 ביחד, כלומר מתאים לשתי משפחות, ואלו שתי קומות (חדרי השינה למטה והסלון והמטבח למעלה)ֿ ויש גם בריכה פרטית בחוץ או ג׳קוזי בפנים. 

העונה החזקה בקיץ היא מאמצע יולי עד סוף אוגוסט, ובחורף מה-28.12 עד מתישהו במרץ. כלומר, פסח וחגי תשרי לא נחשבים העונה החמה והמחירים נמוכים יותר בזמנים האלו. דירה של חדר אחד (עד 4 אנשים) עולה 160 יורו בעונה ודירה של שני חדרים עולה 260 יורו ללילה. המחירים משמעותית זולים יותר מחוץ לעונה. שימו לב שכמו בהרבה צימרים/דירות באוסטריה, העלות לא כוללת מגבות (שניתן לשכור בעלות של 13 יורו למגבת), ויש גם תוספת נפרדת עבור ניקיון הדירה. בנוסף, אין שמפו וסבון אז צריך להביא מהבית או שאפשר לרכוש בסופר הקטן במרחק כמה דקות הליכה. 

יש סופר קטן קרוב למלון וממול יש מלון עם מסעדה נחמדה (שם יש את ארוחת הבוקר של המלון) וגם בר. אמנם אפשר לקנות מה שצריך במרחק הליכה מהמלון הזה, אבל בכללי צריך רכב כדי להתנייד באזור ולמעשה זה חובה, אלא אם כן מתכוונים רק להשאר באיזור שלדמינג, כמובן. 

כרטיס ה-Sommercard של דכשטיין/שלדמינג

אטרקציות בסטיריה למשפחות – Schladming Dachstein Sommercard

כפי שציינתי מקודם, כרטיס ה-Sommercard הוא כרטיס הנחות מיוחד אותו אי אפשר לרכוש ומקבלים אותו במלונות שבהסדר עם הכרטיס (בסביבות 1,000 מלונות, שהם בערך 70% מהמקומות באזור). הכרטיס תקף רק בעונת הקיץ, מה-21.5 ועד ה-18.10 (אלו התאריכים ל-2020), כלומר לרוב הכרטיס בתוקף בחגי תשרי, אבל לא בפסח. הכרטיס בתוקף מהיום שמגיעים למלון ועד ליום שעוזבים, כלומר כשמגיעים ללילה אחד מקבלים כרטיס שתקף ליומיים. 

הכרטיס נותן כניסה חינם ל-120 אטרקציות הכוללות גם מספר רכבלים, חלק מהתחבורה הציבורית, חלק מכבישי האגרה ועוד. בנוסף, יש הנחות בעוד בתי עסק. ספציפית הרכבל של הדכשטיין דורש מינימום שני לילות, מעבר לזה גם לילה אחד מספיק לשאר. מקבלים ספרון עם הכרטיס כשמגיעים למלון, אבל תוכלו לקרוא עוד מידע על הכרטיס והאטרקציות פה. כמובן כן, באתר אפשר לחפש מלונות בהם מקבלים את הכרטיס. יש מגוון רחב מאוד של פעילויות חינמיות שכלולות בכרטיס, מה שנותן למשפחות אפשרות לחסוף המון כסף ולצאת עם חופשה יחסית זולה, וזה כולל פעילויות אקסטרים למיניהן לבני נוער.

כרטיס סטיריה Steiremark Card

ביום האחרון של הטיול, גיליתי במקרה שיש כרטיס מיוחד לסטיריה כאזור, ולא רק האזוריים. את הכרטיס הזה אפשר לרכוש, ולא רק לקבל אותו במלונות שמשתתפים, והוא שמיש בכל סטיריה. חשוב לציין שהוא כולל פחות אטרקציות והטבות בכל אזור, אבל יש בו אטרקציות שוות כמו מבשלת הבירה של Goss. העלות עד 79 יורו, תלוי בעונה ובגיל. נראה שזה נותן עד 30% הנחה באטרקציות שכלולות. אני ממליצה לבדוק מראש אם הכרטיס הזה רלונטי לכם ולהשוות את המחיר לחסכונות שתוכלו לקבל.

לינה בלובן Leoben

אנחנו ישנו דווקא מחוץ לעיירה במקומות אחרים, אבל בעיניי הלינה בעיירה עדיפה בהרבה. יש קניון גדול בשם LCS (שאפילו יש בו ג׳ימבורי חמוד לקטנים) עם מלא מקומות לשופינג. יש מרכז עיר חמוד בו אפשר להתהלך, וכמובן סופרים ומקומות נגישים אחרים. אכלנו ערב אחד במלון הספא Falkensteiner שמאוד הרשים וגם ממוקם מספר דקות הליכה ממרכז העיר.

אטרקציות בסטיריה למשפחות

מכיוון שעדיף לקחת רכב כדי לטייל באזור, אכתוב לכם על חלק מהאטרקציות למשפחות בסטיריה. חלק מהאטרקציות יהיו בהכרח קרובות יותר ללובן או לשלדמינג, אחרות יהיו די באמצע הדרך ואני ממליצה לעבור דרכן במעבר בין שתי העיירות במידה ותלונו בשתי העיירות. חלק גדול מהאטרקציות מתאימות מעל גיל 8 וחלקן למגוון גילאים רחב.

קרחון Dachstein

אטרקציות בסטיריה למשפחות – קרחון דכשטיין

העלייה לקרחון הוא דרך הרכבל הכלול בכרטיס ה-Sommercard. למי שאין את הכרטיס, העלות גבוהה, בסביבות 40 יורו (שאר הרכבלים בכרטיס קצת יותר זולים, בסביבות 8 יורו). מה שכן, הכרטיס לא כולל את הכניסה לגשר וארמון הקרח, שם העלות היא 10 יורו לשניהם ביחד. שימו לב שהעלות של הרכבל לבד כפול מספר בני המשפחה כבר די משלמים את ההפרש בין מקום בהסדר ואלו שלא, לכן כדאי לקחת את זה בחשבון כשאתם מחליטים איפה ללון.

קרחון דכשטיין, צילום: גיא יחיאלי

יש על ההר הרבה נקודות תצפית ומקום לקנות שתייה וחטיפים, למרות שלא הייתי בונה על זה ליותר משוקו חם לילדים. אמנם ביקרנו באמצע ספטמבר, אבל היה קפוא על ההר והיה שלג בפסגות ההרים אז צריך לתכנן בהתאם.

ארמון הקרח בקרחון דכשטיין

ארמון הקרח היה ממש חמוד והמיצגים משתנים כל שנה. השנה הנושא הוא אירופה וכל קרחון ייצג מגינה אחרת. היה ממש כיף לעבור ביניהם וגם ילדים ממש יהנו מהמיצגים. העלות נמוכה מאוד ובעיניי שווה את הכניסה, למרות שחשוב לדעת שהוא קטן.

מתחם Rittisberg

מתחם ריטיסברג Rittisberg

מספר דקות נסיעה בלבד מהדכשטיין יש אזור עם מגוון פעילויות למשפחה. במתחם ריטיסברג Rittisberg יש אומגה, מגלשת ההרים ופארק חבלים, ולמטה יש מסעדה עם קינוחים מעולים. האוכל טעים אבל בלי תפריט באנגלית, לכן היה מאוד קשה לדעת מה להזמין. בסוף הצלחנו להבין מספיק מהמלצרית. הגולאש מאוד מומלץ וגם השטרודל תפוחים היה מצויין. כמו בכל מסעדה בה היינו באוסטריה, יש מגוון גדול של אלכוהול ושווה לטעום דברים מקומיים.

אומגה Flyline

אומגה Flyline

האומגה Flyline היא אומגה גבוהה אבל לא מהירה מאוד, לכן מתאימה דווקא לילדים קטנים יותר. מגיל 3 ועד 8, הילדים צריכים לעלות עם ההורים ומגיל 8 אפשר לבד. הבכורה שלי בת 8 ולגמרי היתה עושה את זה לבד אפילו מגיל 7, אבל זה מאוד תלוי בילד וברמת החששות שלו. יש עליה די גדולה ברגל שיכולה להיות קשה לקטנים והעלייה לא נגישה לעגלות (ובמילא אי אפשר לרדת עם עגלה). מה שכן, אפשר לרדת עם התיק על הגב, אז רק צריך להשאיר למטה את העגלה. האומגה כלולה בכרטיס ה-Sommercard לכן חבל לפספס עם ילדים מתחת לגיל 10 (מעל הגיל הזה יכול להיות שישתעממו כי המהירות לא גבוהה מאוד). האומגה סגורה בחורף כי ההר הוא אתר סקי בעונות החורף.

מגלשת ההרים Rittisberg

מגשלת ההרים בריטרברג

צמוד לאומגה יש את מגלשת ההרים Rittisberg. ילדים מגיל 3-8 ילדים חייבים להיות עם הורה ומגיל 8 אפשר לבד. בעיקרון לא מאשרים להיות שניים ביחד, אבל ילד שעדיין צריך הורה בטח יוכל. הרוכבים שולטים לבד במהירות ואישית לא הייתי נותנת לילד לגלוש לבד לפני גיל 10 (הגדולה שלי בת 8 ואין מצב שהייתי נותנת לה לבד עם המהירות אליו המגלשה מגיעה). מכיוון שכל אחד שולט על המהירות, צריך להיזהר ולשמור מרחק, וגם לדעת לעצור מהר אם מתקרבים מדי למי שלפניך. גם מגלשת ההרים כלולה בכרטיס ה-Sommercard וסגור בחורף.

פארק חבלים

פארק החבלים בריטיס Rittis

מעבר לאומגה ולמגלשה, יש פארק חבלים לקטנטנים מגיל 3, ואחד לילדים קצת יותר גדולים שממש בנוי בין החלקים של האומגה. פארק החבלים כלול בכרטיס ה-Sommercard. אם אתם מגיעים שלא בשיא העונה, חשוב לבדוק מראש שעות וימי פתיחה כי פארק החבלים לא פתוח כל יום כל היום. פארק החבלים היה סגור כשביקרנו, וחבל כי הוא נראה ממש כיפי. האומגה עוברת דרך מתחם פארק החבלים, אז בטח מאוד כיף לנופף למטפסים בדרך למטה.

הר Hochwurzen

אטרקציות בסטיריה למשפחות – הר Hochwurzen

הר הוכוורצן Hochwurzen ממוקם ממש כמה דקות נסיעה מהמלון בו היינו וניתן להגיע אליו באוטובוס. האוטובוס והרכבל כלולים בכרטיס ה-SommerCard. עלינו (וירדנו) למספר תצפיות ממש יפות, ויש נקודת צילום ממש חמודה עם לב שמושלמת לתמונה משפחתית. אין ספק שגולת הכותרת של ההר היא הקרטינג.

קרטינג (Go Karts)

קרטינג בהר Hochwurzen

הקרטינג הזה עצום וזאת ירידה של 7 ק״מ מההר בגובה של 1,850 מטר, מה שלקח לנו בערך 20 דקות. אפשר לשלוט במהירות לחלוטין ואפשר לרכב עם ילד מקדימה. יש הגבלת גובה של מינימום 1.45 מטר כדי לנסוע לבד, אבל אני לא הייתי נותנת לפני גיל 14 לפחות, אם לא יותר, כי זה ממש מהיר אם לא מורידים מהירות בסיבובים, וזאת נהיגה לכל דבר עם סיבובים חדים. פה ושם אנשים התהפכו (בקטנה), לכן מאוד חשוב לתת רק לילדים שאתם יודעים שישלטו במהירות. הקארטינג פתוח גם הוא רק בעונת הקיץ וכרטיס ה-SommerCard נותן הנחה של 16 יורו במקום 25 יורו למבוגר, ו-16 יורו במקום 20 יורו לילד שנוהג. ילד שמורכב עם מבוגר מצטרף בחינם. המכוניות מגיעות במספר גדלים אז יש גם קצרים יותר לנמוכים/בני נוער. למרות שהיינו בספטמבר, היה לנו ממש קר בנסיעה עצמה, למרות שבחוץ לא היה קפוא. בכללי, אם אתם כבר מסתובבים לרוב עם ארוך, תביא סוודרים חמים וכפפות. כדאי גם להביא משקפי שמש בגלל האבק.

Styrian Bodensee

Styrian Bodensee

טיול רגלי קליל עם נהר ואגם ממש חמוד שנגיש לגמרי לעגלות, כסאות גלגלים וכ״ו. יש מסעדה נחמדה ונגישה במתחם בה אכלנו ארוחת צהריים מאוד טעימה. באגם אפשר לקנות ב-20 סנט שקית של אוכל כדי להאכיל את הברווזים. לאורך ההליכה יש נהר שמוביל לאגם, ויש למעלה מפלים אליהם אפשר להגיע בהליכה ארוכה יותר (אליהם לא הגענו). היה טיול קליל שמעולה למי שמחפש קצת שקט וטבע, אבל לא מחפש טרק של כמה שעות.

אומגה Zipline Stoderzinken

אומגה Zipline Stoderzinken

אומגה ארוכה וגבוהה, וכיפית בצורה בלתי-רגילה. האומגה באורך של 2.5 ק״מ עם עצירה אחת באמצע. היו ילדות צעירות בסביבות גיל 13 שקפצו בדיוק לפנינו וטכנית מותר מגיל 8 ו-35 קילו. ילדים חובבי אקסטרים יוכלו כבר בגיל 10, לדעתי, ויש מצב שבת ה-8 שלי היתה רוצה, אבל כנראה לא הייתי מרשה לה כדי לדעת אם זה מתאים. 🙂

צריך לתכנן לפחות שעתיים, אם לא יותר, לכל התהליך: הרשמה, קבלת הציוד, נסיעה של 20 דקות באוטובוס לפסגת ההר, הכנת הציוד, הזמן שמחכים עד שיורדים, והירידה עצמה אחרי סיום המתקן. ההסעות יוצאות רק פעם ב-45 דקות, כשהראשונה ב-10:15 והאחרונה ב-17, לכן חשוב לתכנן את האטקרציה הזאת ספציפית מראש. חובה להזמין מקום אונליין מראש, אי אפשר להגיע ללא הזמנה. המתחם כולו פתוח בימי רביעי עד ראשון לפני ואחרי הקיץ, וכל יום במשך הקיץ. המתחם נסגר בנובמבר ונפתח שוב במאי.

במתחם יש גם פארק חבלים ענק שמתאים לילדים ומבוגרים, וכשהיינו גם בנו אומגה לילדים קטנים יותר שמאוד דומה לאומגה ליד הדכשטיין, כך שאפשר בקלות לבלות שם את רוב היום. יש כרטיסים משולבים לשתיים או שלוש מהאטרקציות שחסוכות המון כסף.

מוזיאון הטבע NaLeMu‘ – Naturlesemuseum Neumarkt

מוזיאון טבע NaLeMu’

מוזיאון ממש מקסים וחדש לילדים, שונה ממוזיאוני המדע במקומות אחרים. הוא מחולק להרבה חדרים כשבחלקם יש גם פעילויות מיוחדות לילדים. המוזיאון לגמרי נגיש לעגלות/כסאות גלגלים בעזרת מעלית. כמעט הכל כתוב גם באנגלית ועובדים על תרגום של השאר. אפשר לבלות במוזיאון בסביבות שעתיים עם ילדים והוא נמצא במרכז מסחרי בעיירה חמודה בה אפשר להסתובב קצת עם מלא מסעדות בסביבה. לדעתי אישית, שווה לגמרי את היציאה מהמסלול כי היה באמת מושקע וחמוד, ואני מתכננת לחזור לשם עם הילדים. יש במוזיאון דגש חזק על קיימות ומחזור.

טירת Steinschloss

טירת Steinschloss

את הדרך לארמון Steinschloss התחלנו באמצע ההר והלכנו ברגל הליכה קלילה ונעימה. הכל היה ירוק ומקסים, וחלק מההליכה עברה דרך יער. הטירה עצמה נבנתה בסביבות המאה ה-12 ואמנם מבקרים בהריסות הטירה, אבל היא במצב מצויין וכיף להסתובב בה.

טירת Steinschloss

לפעמים יש אפילו הופעות בטירה, כך שמצבה בהחלט מספיק טוב לביקור עם ילדים. יחד עם זאת, חשוב לשים עין על הילדים בכל רגע נתון כי זאת הטירה הגבוהה ביותר באוסטריה והיא לא מוקפת בגדר.

מתחם מרוצי המכוניות של רדבול – Red Bull Ring Spielberg

Red Bull Ring Spielberg

אישית אני לא הכי חובבת מכוניות מרוצים, ואפילו אני התלהבתי כמו ילדה קטנה. בכניסה יש מלא מכוניות, כולל אחת אליה אפשר להכנס כדי להצטלם. כל מי שמגיע מקבל סיור מודרך שצריך לקבוע מראש כי המתחם סגור כשיש מירוצים. בכניסה יש סרטון ומספר תצפיות, כולל יציאה למסלול עצמו. המתחם נגיש כולו או לפחות ברובו (לא ראינו ממש הכל אבל מה שראיתי היה נגיש לעגלות).

Red Bull Ring Spielberg

אנחנו לא הגענו עם רכב פרטי, אבל אפשר להגיע עם רכב ובעבור תשלום באמת לא גדול – לנסוע על המסלול! חלום לחובבי הג׳אנר, ותכלס אני מתכוונת לעשות את זה כשאגיע עם המשפחה. יש בית קפה קטן במתחם והנחה בכרטיס של מוראו שמקבלים במלונות בסביבה (לא הכרטיס של שלדמינג).

Therme Aqualux Fohnsdorf

Therme Aqualux Fohnsdorf

מעיינות חמים עם מספר בריכות, כולל בריכת גלים ומגלשה אחת שקופה שעוברת בין הבניינים, אז זה גם נראה ממש מדליק. יש אזור מיוחד לילדים עם בריכה קטנה יותר וג׳ימבורי קטן, וגם בריכת פעוטות. בחוץ יש עוד מגלשה ובריכות שהיו סגורות כי היה קר וגשום כשהגענו, אבל בחודשי הקיץ בטח פתוח. אפשר לרכוש כרטיסים לבריכות התרמיות בלבד או בשילוב עם הסאונה (לא מתאים למשפחות). הכרטיסים לשעתיים, 4 שעות או כל היום. תכלס שעתיים לגמרי הספיקו לנו. יש כרטיסים מוזלים אם מגיעים אחרי השעה 16. יש גם כרטיסים משפחתיים עם הנחה (זוג+2 עולה 57 יורו במקום 62 יורו, זוג+3 עולה 64 יורו במקום 75 יורו).

יש מסעדה במתחם עם אוכל חם, קינוחים, בר סלטים, שתייה ועוד. בכניסה מקבלים צמיד אישי איתו ניתן לנעול לוקר (כלול במחיר) ולרכוש אוכל במסעדה. ביציאה מעבירים את הצמיד ומשלמים את מה שצריך. חדרי ההלבשה מעורבים אבל יש חדרים סגורים גם למי שצריך ויש גם מקלחות. יש הנחה למתחם בכרטיס של מוראו שמקבלים כשלנים באחד ממקומות הלינה הרשמיים באזור.

מכרת Adventure Erzberg

אטרקציות בסטיריה למשפחות – מכרה Adventure Erzberg

מכרת ארזברג היא מכרה שעדיין פעילה והיא הגדולה ביותר במרכז אירופה. יש רכב עבודה עצום שהוסב למין אוטובוס מיוחד איתו אפשר לרדת למכרה. אפשר לרכוש כרטיסים לרכב בלבד או משולב עם לסיור בתוך המכרה, עליו אני ממליצה בחום רב. המכרה לא נגישה לעגלות וכסאות גלגלים אז אם אתם עם ילד קטן, צריך מנשא. בכללי אני לא ממליצה על המכרה מתחת לגיל 5 ואפילו יותר למי שנבהל בקלות, כי חלק מהמיצגים יכולים להלחיץ ילדים קטנים.

הכניסה למכרה עצמה ברכבת מיוחדת שנכנסת קילומטר וחצי לתוך המכרה. הסיור מאוד מעניין וממש ניסו לשלב מיצגים מעניינים כך שזה גם מעניין לילדים. כפי שאמרתי, יש כמה פעמים שהמיצגים רועשים או שיש ״פיצוץ״ שאמור להראות איך היה לעבוד שם, אז אם יש ילדים קטנים, הייתי אפילו מבקשת מראש התראה לפני רעשים גדולים.

חובה להזמין מקום מראש לסיור, והסיורים ניתנים באנגלית רק לקבוצות של 5 ומעלה. יש audio guide באנגלית שמכסה חלק ממה שאומרים בגרמנית, אבל מספיק כדי להבין, ויש כרטיסים משפחתיים, כשהכניסה חינם מתחת לגיל 4. בימי חמישי אפשר לראות פיצוץ של 70,000 טון של חומרים מההר. המכרה ממש ממש מהנה ואני ממליצה עליו בחום למשפחות עם ילדים בכל הגילאים.

הר Aflenz

הר Aflenz

טיול טבע בהר מקסים שבחורף מוסב לאתר סקי מאוד פעיל. עולים עם רכבל, וכדי להגיע עד למעלה יש 3 אפשרויות:

  • עוד רכבל שלא פעל כשהיינו
  • הליכה קצרה יותר אבל מאוד תלולה
  • הליכה ארוכה יותר אבל פחות תלולה שלוקחת בערך שעה
הר Aflenz

יש גם מסלולים למשפחות שלא עולות עד למעלה. ניתן לשכור בקתות למשפחה במתחם, ויש שתי מסעדות על ההר העליון (Schönleitenhaus) וגם בחלק התחתון יותר (Almrauschhütte) שם אכלנו ארוחת צהריים מצויינת. יש גן שעשועים חביב מאוד לילדים, ובחורף זה אתר סקי לכן אין כניסה לרכבים אלא רק ברכבל. יש בהרים מקום לעשות hand-gliding ועוד פעילויות למשפחות.

מבשלת הבירה Goss

מבשלת הבירה Goss

מבשלת הבירה, בעיניי, מרתקת גם לילדים. בתור ילדה בכיתה א, ביקרתי במפעל בקבוקים ביוסטון (עיר מולדתי) ועד היום אני זוכרת את ההתלהבות מכל ההבקבוקים ופס הייצור המרתק. במבשלת גוס, המייצרת בין השאר את הבירה היינקן, יש מוזיאון עם סרט באנגלית וסיור במפעל עצמו. כחלק מהסיור, מקבלים טעימות של כמה סוגי בירה שכולם היו מעולים (קצת פחות מומלץ לילדים). צריך לקבוע מראש את הסיור כי יש ימים ושעות בודדים שפתוחים לקהל הרחב אז עדיף לתאם. יש הנחות לקבוצות של 6 אנשים ומעלה.

פארק Mautern – Wilder Berg

Mautern Wilder Berg

שמורה מהממת בהרים עם כשבקיץ יש מגוון רחב של פעילויות לילדים, כאשר חלקן כלולות במחיר הכניסה ואחרות בתוספת תשלום. יש בית קפה קטן עם נוף משגע ואפשר לרדת בהר בקרטינג או ברכבל, או ב-Wiesengleiter – המזחלה. אלו רק פועלים אם לא יורד/ירד גשם ולצערנו הרב ירד גשם בלילה לכן הכל היה ספוג מים ופספסנו את הירידה במזחלות המדליקות.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

5 תגובות

  1. היי
    כתבה מאד יפה ומועילה
    אנחנו עוד שבועיים נהיה pusterwald במחוז סטיריה ומחפשים אטרקציות לחורף באזור המחוז
    (כמו למשל מזחלות שלג/אופנועי שלג
    מסלול קצר עם נוף שווה או אפילו מקום אחר מעניין)

    אשמח מאד אם תוכלו לתת המלצות

  2. הי, תודה על המידע, נראה טיול מהמם.
    שאלה לגבי טיסות: מנסיון עבר, ממינכן לזלבורג לבדה מדובר על כ-3 שעות נסיעה, וכשבודקת בגוגל מפות, נראה שנסיעה מזלצבורג למקום הלינה שלכם לקח יותר משעתייםוחצי.
    האם לא סביר יותר לנחות בוינה? (על פי המפות, פחות משעתיים נסיעה)

    1. היי יעל – נחתנו בזלצבורג, הנסיעה היתה פחות משעה. בהמשך היינו במקומות רחוקים יותר כי באמת המשכנו לעוד אזורים רחוקים יותר אבל המקום שהיינו ליד שלדמינג לא היה כמה שעות משם בכלל. אולי את מסתכלת על המלון השני? היינו שבוע ועברנו באמצע הטיול למקום אחר.

  3. לא בטוחה שהבנתי בדיוק היכן לנתם. אני מתייחסת לטיול שציינת בבלוג. הוא נראה בול מה שאנחנו מחפשים 🙂
    היכן ישנתם בטיול הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים