אוסטרליה בקראוון עם ילדים – מסלול ואתרי קמפינג באוסטרליה מאת מאי מלצר [מעודכן ל-2023]

פוסט זה נכתב על ידי מאי מלצר ומופיע כאן באישורה.

מידע מקדים – היינו זוג בני 30. עם שני בנים בני 4 ו-2. זמן טיול חודשיים ו-3 שבועות. עלות: 75 אלף שקל.

רצינו לקנות קראוון ולמכור (מה שמאוד מקובל באוסטרליה) אך לאחר שבוע של הבנה על הקושי במציאת רכב שמתאים לנסיעה עם ילדים החלטנו לבחור בהשכרה.

מה שהכריע היה זמן הקניה והמכירה הגוזל מזמן הטיול הלא ארוך עבור אוסטרליה. מי שמגיע ליותר מ-4 חודשים שווה לקנות ובטח אם מדובר במטיילים שהם זוג או שלושה, למשל, שלא זקוקים לכיסאות רכב לילדים והרכבים זולים יותר ופשוטים יותר ולכן קלים יותר למכירה בהמשך הדרך.

הקראוונים עם חגורות ל-4 אנשים (חגורות גם מאחור) הם רק משנת ייצור 2000 ומעלה ולא פשוט לאתר אותם וגם כשיש – הם עולים למעלה מ-12 אלף דולר אוסטרלי ופחדנו |״להמר” בסכום שכזה משום שלמכור כזה קראוון למטיילים לא יהיה פשוט. הם לרוב מחפשים בין ה-3,000-7,000 דולר אוסטרליה, תלוי בעונה.

התאקלמות לפני מסע בקראוון עם ילדים באוסטרליה

טסים לאוסטרליה

עצרנו בהונג קונג ל-6 שעות שעברו מהר. נחתנו בקריינס ולקחנו מראש מלון ל-5 ימים להתאקלמות רגועה. אחלה בחירה. היה נעים ורגוע ונפלנו ביום הראשון עייפים מאוד.

טיפ ממש חשוב – לקחת אוויר במידה ואתם לא מגיעים עם השכרה מוכנה מראש או מתכוונים לרכוש רכב. קחו בחשבון שזה עשוי לקחת שבועיים בערך. והזמן בקריינס עובר לאט 🙂 אולי בכל מקום פשוט ההתחלה לא הייתה לנו פשוטה עם שני ילדים להסתובב ולחפש אחר קראוון מתאים. וגם עד שהגענו לא באמת הבנו שאנחנו לא יכולים לקנות את הקראוון הפשוט שרצינו בגלל חגורות הילדים החסרות.

בכל מקרה, קחו יומיים של נחת לפני שזזים, וגם אז נסו לשלב קצת טיול בין ימי חיפוש הרכב. מה שכן, קריינס זו עיר נהדרת לנחות בה, להבדיל מסידני למשל, משום שקריינס קטנה ורגועה יש בה הכל אבל בקטן וסידני ענקית, עצומה ומהירה ולהגיע אליה על ההתחלה לאו דווקא הייתי ממליצה. אבל שוב – זו החוויה שלנו. כל אחד מגיע ממקום אחר אל אוסטרליה ואל המסע הזה.

לינה בקראוון בפארקים לאומיים באוסטרליה עם ילדים

בגדול, בקווינסלנד הפארקים הלאומיים מעולים, ברמה גבוהה מבחינת הציוד שיש בקמפינג כמו שירותים ונקיון וכדומה וגם מבחינת המחיר – לרוב 7 דולר ואפילו פחות. משלמים באתר של הפארקים הלאומיים ואחרי שתעשו את זה פעם אחת זה ממש יבוא לכם בקלות.

יש הרבה שפשוט ישנים שם ולא משלמים כי זה עובד על אמון, אלא אם הריינגר מגיע לבדוק. אנחנו תמיד שילמנו 7 דולר, נראה לנו לא סיפור גדול ולמה לא לשלם אם צריך… בכל מקרה מציינת שהרבה ישנים ללא תשלום.

הצטיידות לטיול קרוואנים באוסטרליה עם ילדים

מצטיידים ונוסעים

יצאנו לדרך אחרי שבוע. השכרנו קראוון קטן – טויוטה הייטופ מחברת אפולו. 6,500 דולר אוסטרלי ל-80 יום. יקר אבל היה שווה בדיעבד (ויוצא זול יותר ממלון או איירבנב בעלות ללילה). הכל מוסדר כולל הביטוח. בנוסף, הזמן שיתווסף לנו לטייל מאשר למכור ולהסתובב ללא רכב שווה את זה בטיול קצר יחסית.

אני חושבת שאם מדובר בזוג או יחיד שמתלבטים בין קניה או השכרה – וגם לגבי משפחה, אולי פחות מ-4 חודשים באמת לא שווה לקנות. שוב, זה תלוי בכם.

הרכב חדש ומצויד בשמיכות עבות ונעימות, יש כלים וכל מה שצריך כדי לאכול, לישון ולטייל. בחרנו שלא להשכיר מהם כיסאות ושולחן לחוץ וקנינו בקיי מארט.

לפני שאתחיל בדרכי הטיול, תורידו את אפליקציית וויקי קאפמס שתאפשר לכם להזין את השמות של המקומות שאני כותבת ותוכלו לסמן אותם ב”לב” וככה זה ישמר לכם כמקום מוצלח להגיע אליו ותוכלו לחזור לראות מה כתבתי על כל מקום.

אוסטרליה בקראוון עם ילדים – מסלול אתרי מחנאות

אז מקריינס עלינו צפונה – על פי המלצה של ישראלי מקומי וגם המלצה של מטיילת גרמניה, מצאנו את המסלול שרצינו לעשות להתחלה. המסלול היה בעצם מעין 8 שכזה מסביב לקריינס צפונה ודרומה, עד החזרה לקריינס לאסוף את כרטיסי האשראי שהזמנו (פתחנו חשבון בנק וחיכינו שבוע לכרטיסים ובזמן הזה טיילנו).

בדרך צפונה עצרנו לישון ב…

Wangetti Beach – Day Use Only

Wangetti Beach

נכון רשום שהוא רק לשימוש יום אבל מצאנו לנו פינה קטנה וקיבלנו המלצה ממקומי שלא מחלקים שם דוחות וגם ראיתי באפליקציית וויקי קאמפס שכולם רושמים שאחלה שם. זה היה מקום נחמד בצידי הדרך על החוף. ללא נוף חוף.

Crystal Cascades Carpark & Falls Walkway

נוסעים לישון בכניסה למפלים קרובים – תחפשו בוויקי קמפס. הגענו כבר בלילה אז התמקמנו ברחבת החניה עם עוד איזה כמה קראוונים. היה חשוך אבל נעים. ירד גשם כיאה ליער גשם. בבוקר טיילנו במפלים והם זכורים לי ככיפים. דרך אגב, תמיד תוכלו להיכנס לוויקי קמפס לתוך התמונות של המקום הספציפי ולקרוא את המלצות המטיילים על המקום.

Danbula Forest

אוסטרליה בקראוון עם ילדים

משם המשכנו דרומה בדרך להשלים את ה-8 המדובר של קריינס ועוד עיגול שלו דרומית אליו. בכל מקרה, הגענו לפארק מהמם שנקרא Danbula Forest ומסענו מהכניסה המזרחית שלו לעבר הקמפינג הנבחר (בחרתי בו אחרי שקראתי תגובות גולשים). האגם יפיפה! לא עשינו שם הליכות בתוך היער כי המרחקים לא התאימו עם הילדים המרחקים אבל שמעתי ממטיילים שההליכות שם יפות. התמקמנו על האגם יחד עם עוד משפחה לידנו והדלקנו מדורה לתפארת.

Kauri Creek Camp

אולי פה מתאים לציין שאנחנו אוהבי טבע והטיול שלנו לא כלל גסט האווסים או מסיבות ועניינים של חבר׳ה. יותר אהבנו למצוא פינות חמד ביערות או על הים ולפתוח את השולחן והנרגילה. קפה חם וטימטם היו במסורת הדרך שלנו, והשקט של הנוף היה חובה – ותמיד הגיע יחד עם קולות חיות מיוחדות.

גם פגשנו מטיילים וקישקשנו וכאלו אבל לא ברמה של טיולים של הודו או דרום אמריקה. קצת שונה בנושא הזה – ואפשר לומר שזה היה לנו קצת חסר. יש הרבה לבד ושקט באוסטרליה, בטח אם מטיילים בקראוון.

The Old School RV & Accommodation Park

שזה בעצם אצל מייק – בחור סבא כזה שנראה כמו בחור… מארח אצלו בחצר הגדולה קראוונים ב-10 דולר, שזה אחלה. יש שירותים ונעים שם מאוד אפשר לעשות מדורה.

Bingil Bay Campground

קמפים בסמוך ל Mission Beach

יהיה קשה לתאר. אבל בגדול מקום ל-10 קראוונים/אוהלים ב-Mission Beach. על!!! על!!! הים. ממש נוף לים בלי שום דבר מפריע עצים בצדדים. יש גן שעשועים בצד, מקלחות חמות ושירותים נקיים, מכונת כביסה מאחור ומקום להטעין טלפונים. המקום המושלם.

חבר׳ה צעירים ונעימים וגם מבוגרים מקסימים מתמקמים שם אפילו לשבועות ואפשר לומר שתכלס ברור לנו למה. הגענו וצילצלנו מראש כי ראיתי שבאפליקציה של וויקי קאמפס רשום על ידי המלצות המטיילים שצריך להגיע לשם מוקדם כי אין הרבה מקומות וכל החונה זוכה. אמר לי הבחור בטלפון שאי אפשר לשמור שנבוא ונקווה שיהיה מקום.

וכך חיכה לנו סייט מספר 7 היפיפה עם גישה לחוף ואנחנו התמקמנו והשמש היתה מדהימה ולבשנו בגדי ים ואיזה כיף. במקום להישאר לילה נשארנו 4 ימים. דובי בעלי עשה שם צלילת היכרות ואני נהנתי עם הילדים בחוף. הכרנו חברים חדשים ונהננו מאוד בימים שלנו שם. בהחלט must אישי שלנו. אם יש לכם אפשרות להגיע לשם כדאי – זו נקודת חמד אמיתית.

Five Mile Swimming Waterhole

מקום מקסים אפילו לעצירת לילה. קמפינג אחלה ביער של שמורות הטבע (אין שם קליטה טלפונים וצריך לשלם מראש על לינה). פשוט must must must, אני חושבת ששם ובחוף זה המקומות האהובים עלי. אבל זה שוב שילוב של סיטואציות.

Westpoint

ישנו בחינם במקום שכביכול אסור אבל היה אמצע שבוע והיינו בשקט אז הכל עבר בשלום. רבים מגיעים לשם לראות שקיעה כי היא כביכול בים, מה שלא רואים בצד המזרחי של אוסטרליה.

Carmila Beach

עצרנו ללילה בחוף שנקרא קרמילה Carmila Beach. תוכלו לחפש אותו באפליקציה. זה לא שהיה שם מלהיב אבל היה יפה לראות את התופעה המיוחדת של הגאות. אחרי הצהריים, המים רחוקים בערך 5 קילומטר מאיפה שחונים. מלא מלא דגיגונים וסרטנים וחול טובעני שכזה מובילים מהקמפינג עד הגלים. ואז בעשר בלילה בערך הגלים ממש מגיעים עד העצים. שומעים את הים קרוב קרוב. זו הייתה חוויה מיוחדת.

אכזבה בהרוואי ביי

הרוואי ביי

מפה המשכנו הלאה וישנו שוב בדרך אבל לא במקום ששוה לציין. בטוחה שתמצאו מקומות שמתאימים לכם. והמשכנו להרוואי ביי. וואו מה יש לי לומר על העיר ההזויה הזו. כזו שאין בה בערך כלום חוץ מהרבה בתים קטנים וישנים. ישנו גם בקמפינג דוחה, ובאמת מישהו מת בבקתה שליד וגילו רק לאחר כמה ימים את גופתו… כך שהכל התאים לנו לתחושה שלנו על המקום.

אני זוכרת שהרגשתי קצת מיואשת שהנסיעה מטוונסויל עד כה לא הניבה לנו נקודות חן ולאן הדרך עוד מובילה אותנו. ויתרנו על פרייזר איילנד (מרגישים אכזבה גדולה) כי המחיר היה מאוד מאוד יקר עבורנו וגם כי אנחנו לא אוהבים דברים מתויירים בטירוף. אם היינו עם ג’יפ משלנו או שוכרים ג’יפ בטוח היינו הולכים על זה. הבעיה היא שלנסוע עם הילדים היה יוצא 750 דולר עבור נסיעה של יומיים באוטובוס שטח עם עוד 40 איש ולא התחשק לנו להוציא כל כך הרבה כסף על דבר שכזה. השכרת רכב שטח לבד הייתה הרבה יותר יקרה. ושוב, החלטנו שנמצא אנחנו מקומות חובה משלנו והפעם מתעקשים לא לשקוע בבאסה ולמצוא מקום טוב להנות ממנו.

Tin Can Bay

ישנים במגרש חניה ולידינו גן שעשועים.

M.V. Sarawak Campground, Inskip Peninsula Recreation Area

אפשר לנסוע ממש ממש קרוב לפרייזר ולישון בקמפינג מקסים על הים שממש מרגישים בו את תחושת החופש.

Charlie Moreland Campground

זה היה מקום יפיפה לישון בו. אפשר להבעיר אש ויש נהר ומקום כייפי לשחות בו. מה שכן – יש נחשים. וראינו אותם… פחות כיף. אבל יפה שם למי שבא לו שקט וקמפינג נעים.

Landsborough Pines Caravan Park

אזור Glass House Mountains. ההרים מהממים, ההליכות יפות ויש שם כמה אתרי קמפינג חינמיים. אנחנו בחרנו בקמפינג מפנק מבחינת השירותים והמטבח שהיו סגורים וטובים עבורנו מבחינת גשם. (זה בעצם מעין סיבוב מכביש 5 ל-85) ומשם המשכנו דרומה.

חניה של הגנים הבוטניים

בריסבין היא עיר מהממת, מיוחדת, לא גדולה במיוחד. אנחנו ישנו בחניה של הגנים הבוטניים כי לא מצאנו קמפינג קרוב או גסט האווס שמותר להחנות בו ולישון ברכב. בכל מקרה, זו הייתה בחירה מצוינת כי הסתובבנו כי היום ממש במרכז העיר ומאוד נהננו.

עוד מקום שישנו בו בבריסבין נקראית Mount Coot-tha Botanic Gardens.

BIG4 Gold Coast Holiday Park

עבנו לגולד קאוסט. ישנו שם בקמפינג שבהחלט היה שווה ציון. עלה 38 דולר שלאז זה היה יקר (עד שעברנו דרומה וכל המחירים באזור סידני ודרומה מתייקרים נורא) וקיבלנו בריכה מדהימה, ג’קוזי ושירותים עם אקווריום ומוזיקה במקלחות. היה שם מטבח מעולה ומרשים וארוחת פנקייקים בחינם והיה פשוט פשוט מוצלח.

The Settlement – Springbrook National Park

הקמפינג לא היה מלהיב אבל מספיק טוב. מה שכן הוא היה מרכזי. זה קמפינג של רשות הטבע והגנים (שלהם…) והוא נמצא ממש בתוך הפארק.

Green Mountains Camping Area

אזור למינגון. קמפינג אחלה, זול מאוד עם אינטרנט הכי טוב שהיה לי בכל אוסטרליה כולל בערים! ישנו בכיף והיו מקלחות נהדרות.

ביירון ביי

הקמפינג קפץ במחיר יום למחרת כי חופשת הילדים החלה. ולשלם 60 דולר על סייט היה לנו מוגזם.

קופס הרבור

מפה המשכנו לקופס הרבור והחלטנו שדי מתאים לנו מקום נעים וטוב כי אחרי כל השיטוטים בפארקים הלא מוצלחים והבאסה עם המחירים בביירון ביי רצינו כמה ימי פינוק וחוסר תזוזה. לקחנו סייט בקמפינג מסודר ונעים, אכלנו במסעדות ובילינו בעיירה. התפנקנו נטו במשך 3 ימים מלאים.

Diamond Head Camping Area

התגלה כקמפינג מהמם באמצע שמורת טבע. קנינו ב-7 דולר עצים למדורה ונהננו בטירוף מערב כייפי עם מלא מלא קנגרויים ענקיים ומדורה חמה ונעימה. חוף הים ממש מרחק של כמה צעדים והוא חוף יפיפה ולבן ונעים ופשוט מקום שבימי שמש חמים כיף להיתקע גם כמה זמן שרוצים.

Grand Canyon Carpark

ישנו ב-Grand Canyon Carpark כמה לילות בחינם וזה היה נהדר.

Lake Lyell Campground

אוסטרליה בקראוון עם ילדים

שוב קפאנו מקור וחשבנו כמה כיף שם כשחם באזור.

Lane Cove River Tourist Park

אתר מחנאות קרוב לסידני. הייתה לנו רכבת ממש 6 דקות הליכה לתחנה והיא מגיעה לכלללל מקום ממש ממש בקלות. בגדול, הדרך בין מלבורן לסידני נוסעת או על החוף או בהרים לעבר אלבורי וקנברה. אנחנו נסענו על החוף כי ההרים היו ממש קרים, באזור ה-3 מעלות, וזה לא התאים לנו כי כבר חווינו כזה וגם כי קיבלנו המון המלצות לדרך החוף מחברים שהיו גם בהרים וגם בדרך החוף. אם יש לכם הרבה זמן אפשר לזגזג בין השתיים. נוסעים דרומה מסידני ואם נוסעים על החוף כל הדרך רצופה בעניינים.

Coledele

יש שם קמפינג על הים.

Kiama

עיר מקסימה וכייפית. ישנו בחוף.

Kendalls on the Beach Holiday Park

Kendalls

שם יש קמפינג ממש על המים על החוף או עם קראוון או בקתה, תלוי איך אתם מתניידים.

Bebdella Camping Reserve

אנחנו ישנו שם בקמפינג חינם עם שירותים והכל על הנהר היה מעולה מעולה ואפילו ראינו כמה וואמבטים ויותר מזה ממש ליטפנו אותם. היה נהדר. חוויה מעולה. שווה קפיצה ללילה אם מזג האוויר טוב.

South Coast HP Eden

נסענו לעדן. לא הסתובבנו ממש בעיר אבל הקמפינג שלנו היה ממש על האגם עם מגרש משחקים ופגשנו זוג אוסטרלי עם ילדים והתחברנו.. אז ממש נהננו שם אבל אולי לא מסיבות נכונות חחח… לפעמים המקום והאנשים הם שעושים את הטיול.

Prom Willson

פשוט יפיפה!!! במזג אוויר טוב אפשר להיתקע שם שבוע. במינימום הייתי נותנת יומיים למקום. הבעיה שאנחנו הגענו ביום רוח מטורפת וכמעט לא הצלחנו לנהוג על הכביש. פחד איימים. וממש התלבטנו מה לעשות וכמעט והמשכנו בדרך וויתרנו עליו כי באמת המצב היה קור עז ורוח.

בסוף אחרי חיפוש של בקתה במשך כמה שעות ויתרנו על התענוג כי התקציב שלנו לא איפשר ונכנסנו לקאמפ סייט שמחוץ לפארק עצמו (בפארק עצמו הקאמפ סייט יקר בטירוף ולא נותן תמורה. יש להם ממש בעיה בנאטיונאל פארקס, הם גובים המון כסף אל מול התמורה.).

הקמפינג היה מהמם! ממש על הים עם מטבח ושירותים חדשים, מים חמים, גן משחקים משגע ואנחנו היינו מבסוטים חוץ מהרוח הנוראית. הטיולים הרגליים בחצי האי מקסימים ומהנים, התצפיות מטורפות, החיות בשפע. הים והאבנים המיוחדות ממש ממש קוסמות ובאמת מקום שווה לבקר בו.

Blue Lake של Mt. Gambier

Blue Lake

ישנו בקמפינג ממש על התצפית של האגם היה אחלה וקפיצה נחמדה אם אתם בדרך לאדלייד בכל מקרה.

Great Ocean Road – מ-Warrnambool עד ל-Queenscliff

פה התפנקנו וישנו בקמפינגים מפנקים מבחינת הילדים כי היה מטבח מחומם ומגרשי משחקים פנימיים.

Adara East

לא אתר מחנאות בגילונג, אלא במלון. ישנו במלון אחלה, כמו מלון דירות, הלכנו לכל מקום ברגל והתניידנו ברכבת חינמית פנימית כשהיינו צריכים להגיע למקום רחוק או סתם אם היינו עייפים. דרך מעולה לסגור מסלול בקראוון באוסטרליה עם ילדים.

אטרקציות באוסטרליה למשפחות המטיילות בקראוון

קחו בחשבון שאלו המלצות אישות וטיול מאוד משתנה באופיו ובטעמיו בהקשר של שאיזה מזג אוויר יש במקום שהגעתם אליו. יכול להיות שהיינו ביום מדהים ואתם הגעתם ביום מחורבן או להפך. גם מיקום האטרקציות בטיול, התחלת טיול אמצע או סוף, יכול להשפיע, או למשל אם כבר ביקרתם בהרבה הרים ומפלים אז עוד מפל שנראה לנו מרשים לאו דווקא יראה לכם. אבל בגדול אספר מהחוויות האישיות ובגלל שטילנו לאורך זמן (ארוך ממה שמטיילים לרוב במסלול הזה) אפשר לומר שדי חרשנו הכל ונוכל לספר על הרוב. אציין גם מקומות שלא היינו והתחרטנו שלא הגענו ושווה להגיע על פי מטיילים שסיפרו לנו.

פורט דאגלס

אטרקציות באוסטרליה למשפחות

נסענו לפורט דאגלס ונהננו בה בחוף מיוחד שאי אפשר להיכנס עם רכב. הלכנו בתוך מסלול הליכה שמגיע כמעט לכל מקום בעי ר- לא תהיה לכם בעיה לזהות. לעבר הים, עצי קוקוס גבוהים ואפשר לטפס ולפרק איזה קוקוס למאכל. היה כיף גדול – החוף נקרא בוויקי קאמפס Four Mile Beach.

הסתובבנו קצת בפורט דאגלס ומשם המשכנו קצת צפונה ומערבה בטיול מהמם ביערות גשם עם אוויר מטורף כל כך נהנו שם. נסיעה בהרים, אוויר צלול ורוגע של יומיים שבסופם הגענו לעיירה בשם מארבה רק כי היינו זקוקים לכביסה ולהתארגנות של אוכל אז עצרנו בעיר.

Kuranda

אטרקציות באוסטרליה למשפחות עם ילדים

עיירה תיירותית בטירוף. יש שם 3 פארקים קטנים של קואלות, קנגרויים, ציפורים וכאלו. הלכנו בשביל הילדים. שילמנו המון וממש לא שווה. תראו הכל בטבע ממש עוד מעט ובשפע, ואם כבר גן חיות אז לא שם!

יש שם שוק מתוייר אך נחמד והליכה דווקא יפה מסביב לעיר. אפשר להגיע אליה עם רכבל ורכבת ישנה אבל התשלום הרבה מעבר למסגרת התקציב שלנו ואנחנו ויתרנו.

לינקים לאטרקציות:

Crystal Cascades Carpark & Falls Walkway

טיילנו במפלים והם זכורים לי כיפים.

Danbula Forest

אוסטרליה בקראוון - אטרקציות למשפחות

האגם יפיפה! לא עשינו שם הליכות בתוך היער כי לא התאים עם הילדים המרחקים שהיו אבל שמעתי ממטיילים שההליכות שם יפות. התמקמנו על האגם יחד עם עוד משפחה לידנו והדלקנו מדורה לתפארת.

Revenshoe

הבנו שיש שם מעיינות חמים אבל זאת היה די נפילה, לא משהו מדהים והעיירה ממש חשוכה, כמו מעין רחוב אחד ישן. גם היה קר וגשום כמו שאמרתי לפעמים המזג אוויר הוא שמשפיע על הדרך ולא המקום באמת. בכל מקרה, לא התעכבנו והמשכנו הלאה. כל האזור רווי במפלים תבחרו לכם אחד שניים וצאו לדרך. הנסיעה נעימה ויפה וכיף לבלות באזור יום לפחות.

מפלי מילה מילה

נסענו בנסיעה מרשימה ביותר ועוברים בתוך העננים ופתאום טורבינות ענק מופיעות לנו ואיזה מחזה מרשים – זה היה כמו לצאת מהעננים לכיוון עולם טורבינות ענק. משהו מיוחד.

Mamu Tropical Skywalk

קצת בשביל הילדים, לא בטוחה אם חובה לבד. יש הרבה כאלו לאורך כל אוסטרליה – זה בגדול מעין גשרים גבוהים בגובה העצים. האמת ששם היה הכי מיוחד שהיינו בו באוסטרליה אבל שוב לא חובה. מה שכן, אנחנו קנינו כרטיס משולב גם לפארק נוסף שהגענו אליו בהמשך היום שכלל גם את הלינה בלילה והיה ממש נוח כי עשינו שם סיור לילה. פה תוכלו לרכוש את הכרטיס המשולב, או את הכרטיס לגשרים בלבד.

Paronella Park

אוסטרליה בקראוון - אטרקציות למשפחות

מדובר על פארק מאוד מתויר ומסודר, אבל יש בו קסם שכזה. יש הרבה שיגיעו אליו ויבחר לא לשלם ולראות אותו רק מהגשר החיצוני. אנחנו קנינו אליו כרטיסים משולבים יחד עם האטרקציה הקודמת שסיפרתי עליה וגם עם הלינה כך שהסתדר לנו להיכנס אליו בכל מקרה.

זהו פארק של עשיר ספרדי שרצה לבנות לעצמו ארמון במקום. תכלס הוא לא כזה ישן אבל המים והיער עושים אותו ממש ישן. המקום בעיני יפיפה. המפלים, ההליכה ביער, העצים הגבוהים. כן הכניסה יקרה. כן הפארק לא גדול ולפעמים מעצבן כמה שהם גובים בצורה לא פרופורציונאלית אבל המקום יפה מאוד, וסיור הלילה ממש נחמד!

Mission Beach

Mission Beachדובי בעלי עשה שם צלילת היכרות ואני נהנתי עם הילדים בחוף. הכרנו חברים חדשים ונהננו מאוד בימים שלנו שם. בהחלט must אישי שלנו. אם יש לכם אפשרות להגיע לשם, זו נקודת חמד אמיתית.

Five Mile Swimming Waterhole

מקום מקסים אפילו לעצירת לילה. המים מעולים לשחייה.

Wallaman Falls

אוסטרליה בקראוון - אטרקציות למשפחות

מפלים יפיפיים!!! עצומים. גבוהים. מרשימים. קמפינג אחלה ביער של שמורות הטבע (אין שם קליטה טלפונים וצריך לשלם מראש על לינה) פשוט must must must. אני חושבת ששם ובחוף זה המקומות האהובים עלי. אבל זה שוב שילוב של סיטואציות.

Magnetic Island

בחרנו לעבור במעבורת יחד עם הרכב, גם כי נוח לנו איתו ולישון בו וגם כי לא התחשק לנו לשלם ולישון במלונות. בנוסף, נוח איתו מבחינת האוכל וההתניידות עם הילדים. מה שכן, המעבר עם רכב לא זול אבל בחשבון כולל אם אתם הולכים ליותר מיום לאי שווה לקחת אוטו. האי יפיפה בעיני ויש הרבה לראות: יש כמה חופים מרוחקים שאפשר לצעוד אליהם ברגל ושוב ביום יפיפה וחם אפשר לבלות גם כמה שעות על חוף מסוים. יש שם גם חופי נודיסטים – ראו הוזהרתם. אנחנו הלכנו ראשית לחוף ולקראת השקיעה נסענו ל-Geoffrey Bay Snorkeling Trail ושם האכלנו וואלביז (קנגרויים קטנים). לילדים זה מגניב, למבוגרים אם לא ראיתם קנגרו אז גם. בקרוב הם יהיו בשפע לידכם.

Forts Walkway

הליכה קצת ארוכה לילדים קטנים וגם קוואלות לא ממש ראינו, אבל בגדול אמורות להיות שם קוואלות בעצים והרבה המליצו לנו על הסיבוב הזה.

ארלי ביץ

בגדול מי שרוצה לעשות שיט של כמה ימים באזור האיים היפים של ארלי ביץ יכול לצאת מפה וזאת אמורה להיות ממש חוויה מדהימה. למי שאוהב סירות… אני זוכרת שהייתי פה עם ההורים שלי ועשינו 5 ימי שיט והיה מטורף ומיוחד. אבל בגלל גיל הילדים שלנו אנחנו החלטנו לקחת יום שיט אחד. המזג אוויר לא היה מדהים והיה קריר כך שמה שנראה כחוף יפה וכייפי לרבוץ בו הופך לחוף יפה שקופאים בו מקור, לכן שיט של יום הספיק לנו. גם ככה חזרנו מנודנדים מהגלים.

Carmila Beach

היה יפה לראות את התופעה המיוחדת של הגהות. אחרי הצהריים, המים בערך 5 קילומטר רחוקים מאיפה שחונים. מלא מלא דגיגונים וסרטנים וחול טובעני שכזה מובילים מהקמפינג עד הגלים. ואז בעשר בלילה בערך הגלים ממש מגיעים עד העצים. שומעים את הים קרוב קרוב. זו הייתה חוויה מיוחדת.

Tin Can Bay

ישנו במגרש חניה ולידינו גן שעשועים. על הבוקר הגענו להאכלת הדולפינים בעלות של 5 דולר לבן אדם והם קרובים וחמודים. הילדים נהנו ואני קפאתי… אבל לפחות השמש יצאה ומצב הרוח השתפר.

Eumundi Market

שוק יפיפה וחי עם מופעי רחוב, אוכל משובח והרבה שטויות למכירה. בכיף מעבירים צהריים שם. אומנם היה קצת גשום אבל עדיין ההפוגות אפשרו לנו ליהנות מהשוק.

Glass House Mountains

ההרים מהממים והנסיעה לשם פשוט מרשימה. יש שם גם גן חיות ענק. לטעמי יקר במיוחד אבל מי שאוהב גני חיות שווה ביקור.

נפלו בעריכה – אתרי קמפינג:

אלו עוד אתרי מחנאות מאוד מומלצים באוסטרליה. לצערי לא ביקרנו בהם:

אטרקציות בבריסביין למשפחות עם ילדים

בריסביין היא עיר מהממת, מיוחדת, לא גדולה במיוחד. הסתובבנו כל היום בעיר ממש במרכז העיר ומאוד נהננו. אם מדובר על ילדים אז מוזאון המדע והמיצג של הדינוזאורים פשוט מרשים. היה נהדר שם גם עבורנו המבוגרים. האזור של הטיילת והשיט החינמי בסירה לאורך הנהר הוא נהדר. רחובות מלאים בכל טוב מסעדות ושופינג (כבר ציינתי שבאוסטרליה יקר???) נהננו מאוד ובמיוחד גילינו את מסעדת הנאנדוס שטעימה לנו במיוחד.

נכנסנו לגרופון וגילינו כי יש הנחה לגלגל הענק ועלינו עליו. הנוף יפיפה ובשעת שקיעה זה באמת מוצלח.

עוד אטרקציות למשפחות בבריסביין:

• Mt. Coot-tha Lookout – תצפית פנורמה מהממת על בריסביין. יש מסעדה ובית קפה ו-וייפיי בחינם, ואפשרויות לטיולים רגליים למגוון מקומות כולל הגנים הבוטניים.
  • Mount Coot-tha Botanic Gardens
  • פארקים לאומיים בטבע מהממים שממש ממש לא כדאי לפספס
  • גן החיות של משפחת אירוון (משפחתו של סטיב ארווין שהיה עובד עם הקרוקודילים). זהו לא רק גן חיות אלא מרכז הצלה שהקימה המשפחה וכוללת בית חולים לחיות.
  • סנפלינג (מגיל 8)
  • שייט שקיעה בנהר בריסביין – שעה וחצי בלבד, מ-18 עד 19:30, לא כולל אוכל. הזדמנות מצוינת לראות הכל בשקיעה ובלילה, גם עם ילדים חסרי סבלנות כי השייט קצר

אטרקציות באזור גולד קואסט באוסטרליה למשפחות המטיילות בקראוון

הגולד קואסט מאיר לנו פנים. אנחנו לא עשינו את גני השעשועים (theme parks) כי לנו לא התחשק והילדים קטנים מידי בשביל זה.

• נסיעה באוטובוס שנכנס למים – לילדים נותנים גם ״לנהוג״ בו והם מקבלים תעודה בסוף הקרוז. הנסיעה עוברת במקומות המוכרים ביותר בעיר.
  • שילוב של האוטובוס הימי ואטרקצית האינפיניטי (Infinity)
  • שייט בסירת סילון – 55 דקות
  • כרטיס משולב וסופר שווה לארבעת הפארקים העיקריים בגולד קוסט. הכרטיס תקף לכניסות ללא הגבלה לארבעת הפארקים במשך שבועיים מלאים:
    • Warner Brothers Movie World
    • Sea World Gold Coast
    • Wet’n’Wild Gold Coast
    • Paradise Country
  • פארק חבלים הגבוה יותר באוסטרליה (מגיל 8)

אטרקציות בסידני באוסטרליה למשפחות עם ילדים

אזור סידני ודרומה מתייקרים נורא.

Mount Tamborine

האזור שם יפיפה. הליכות קצרות לכמה מפלים.

Cedar Creek Falls

הלכנו אליהם ולמרות שירד גשם היה שם פשוט יפה!! וכן אנחנו ממש מתפלאים כל פעם מחדש שהמקומיים נכנסים למים גם כשקפוא. אכלנו שם ארוחת בוקר בפיקניק וטיילנו במפלים והמשכנו.

יש פה ובעוד מקום שאציין בהמשך מערות של תולעים זוהרות בחושך. זה תכלס כמו גחליליות אבל יכול להיות יפה. אנחנו ויתרנו. אני מאוד רציתי אבל בסוף החלטנו להמשיך. אפילו לא זוכרת מדוע. אך אוסיף שבאזור הזה זו מערה שהכינו במיוחד וזה מעשה אדם.

יש פה גם הליכה בגובה על מסלול בצמרות העצים כמו שכבר סיפרתי לכם שיש בעל מני מקומות באוסטרליה אך מכיוון שכבר עשינו כזו ויתרנו על התשלום והתענוג נה גם שבלמינגון פארק יש אחת מוצלחת ביותר בחינם.

Spring Brook and Lamington Park

Lamington Park

שני פארקים מהממים. לא הייתי מוותרת עליהם וממש נהננו בהם. אם הייתי צריכה לבחור אחד (ועדיף שלא) הייתי בוחרת בלמינגון.

בדרך ללמינגטין, מומלץ לבקר בשני אתרים מרהיבים:

•  Purling Brook Falls & Picnic Area – קחו בחשבון שבעונות מסויימות יש פה עלוקות. אז גרביים נעליים וכדומה.
  •  Natural Bridge – Springbrook National Park, Gold Coast

Tree Top Walk (O’Reilly’s)

O’Reilly’s

יש שם גם אחבה שמגיעים אליה מלא מלא תוכים יפיפיים ואפשר להאכיל אותם הם יושבים על היד על הראש. חוויה לילדים, זה היה טירוף. עשינו עוד כמה הליכות, קצרות בגלל הילדים, אבל יש גם הליכות של כמה ימים או יום שלם. תעשו שם בדיקה. בגלל שכל כך נהננו בשני הפארקים האלו החלטנו שאנחנו הולכים לכאלו שלא שמענו עליהם ומנסים את כל האזור – חסכנו לכם! אין שם כלום. 4 ימים של בזבוז זמן. ארשום את שמות הפארקים. יכול להיות שנחמד לעשות שם קמפינג אבל ממש לא יותר מזה.

• Mount Barney
  • Yabbra
  • Muli Muli
  • Koreelah
  • Toonumber
  • Richmond Range

Figure 8 Pools

נמצא ממש דרומית מסידני ב-Royal National Park. ביום יפה ומתאים (כמו בכל דבר) בריכות טבעיות בצורת שמונה מהממות. מקום יפיפה.

Kiama

עיר מקסימה וכייפית. ישנו בחוף.

Kangaroo Valley

אנחנו נכנסנו מקיימה לעבר האזור המקסים של הקנגרו וואלי. אומרים שזה קצת כמו ניו זילנד.. בכל מקרה, קצת מפלים מאוד מתויירים.. אבל גם עמק יפיפה ומרשים עם תצפית מטורפת לעבר כל החוף, משהו יפיפה עם מסעדה מקסימה בקצה התצפית. ממש שווה להגיע לשם. שם התצפית: Cambewara Mountain Lookout. המפלים שראינו שם: Fitzroy Falls & Visitor Centr. זה בעיני לא מממששש חובה… תלוי כמה מפלים כבר ראיתם.

Jervis Bay National Park

Jervis Bay

לא לפספס!!! חופי מלדיבים לבנים. הליכות לחופים מבודדים. פשוט מקום גן עדן. המקום יפיפה, המים מדהימים, פשוט מדהים שם. בא לי לחזור! החופים, הנוף – הכל היה שלמות. באמת לא לפספס. שמעתי שזה גם נבחר בשיאי גינס לחוף הלבן ביותר בעולם… אני בספק אבל הוא באמת יפיפה.

עוד אטרקציות בסידני למשפחות עם ילדים:

אטרקציות באזור ביירון ביי למשפחות עם ילדים

רבים היו עוצרים בנימבין.. מן הסתם עם שני קטנטנים לנו זה לא התאים. (זו עיירת היפים עם סמים בגדול..) בביירון ביי טיילנו למגדלאור ובגדול לא השתהנו הרבה כי הקמפינג קפץ במחיר יום למחרת כי חופשת הילדים החלה. לפני שברחנו היינו בשוק שבעיירה הקרובה. הוא נקרא Farmers Market (Friday Mornings). שוק היפי נחמד וכייפי אוכל טעים מוזיקה וכל מיני שטויות. כפי שהבנתם אנחנו די חובבי שווקים.

אטרקציות בקופס הרבור (Coffs Harbour) למשפחות עם ילדים

אחרי כל השיטוטים בפארקים הלא מוצלחים והבאסה עם המחירים בביירון ביי, רצינו כמה ימי פינוק וחוסר תזוזה. לקחנו סייט בקמפינג מסודר ונעים. אכלנו במסעדות ובילינו בעיירה. התפנקנו נטו למשך 3 ימים מלאים.

מסביב לקופס הלכנו ל:

•  Sealy Lookout – Forest Sky Pier – תצפית יפיפה על כל החוף והעיר. יש פארק מים שנקרא הבננה הגדולה אבל לא היה חם מספיק
  • Chocolate Factory Free Tasting – מפעל שוקולד שכל כך התרגשנו ללכת אליו וטעמנו מהשוקולד. היה דוחה וממש מוזר, בסוף גילינו שזה שוקולד חרובים. התגלגלנו מצחוק. מה שכן זה בחינם והיה ממש כיף לבקר שם.
  •  Coffs Harbour Butterfly House – חוות הפרפרים היא יפיפה וממש נהננו בה. יש שם גם מבוך לילדים.

אטרקציות באזור ההרים הכחולים (Blue Mountains) למשפחות עם ילדים

ההרים הכחולים

הפארק הזה מתוייר. היו לנו המון המון ציפיות. כן יפה שם. הכי יפה? לא. כמו תמיד, הכל תלוי באיזה שלב של הטיול אתם ואיך המזג אוויר. היינו 5 ימים באזור עשינו את הסיבוב השלם לא פסחנו על כלום עד שה-2 מעלות בלילה האחרון שברו אותנו וזזנו מהר לסידני.

Katoomba

המסע בהרים הכחולים בגדול מתחיל בכתומבה העיר (Katoomba). יש כמה אטרקציות של מפלים והליכות תוכלו לבחור במרחב גדול של אופציות:

• Scenic World – האטרקציה המתויירת ביותר שבה יש גם שני רכבלים – אחד למטה למעלה ואחד לרוחב בין שני מצוקים. הנוף יפיפה וגם כי הנסיעה ברכבל מהנה ויש שם רכבת שנוסעת בשיפוע זוויתי של 60 מעלות!!! זה היה כזה מטורף. כל כך נהננו כמו ילדים קטנים. למטה הליכות רבות וגם ההליכה למפלים מהקצה של הרכבל הישר היה פשוט מקסים. תבואו מוקדם! קנו כרטיסים באינטרנט! כרטיס סטודנט לא תופס שם.
  • Wentworth Falls Carpark
  • Base of Bridal Veil Falls
  • Jenolan Caves Village – נסענו למערות הנטיפים היפיפיות. מדובר על 5 מערות ענקיות עם סיורים מסודרים. יש גם סיורים מגניבים שזוחלים במערות וכאלו אבל לא היה בשבילנו. יש סיורים כל היום ומקסימום אם לא תפסתם זמן סיור ליום אחד תלכו למחרת. בגלל שאורן (בן השנה ו-10) פירק את המרפק במערות… נסענו לבית חולים חזרה באזור ההרים הכחולים. ולכן גם עשינו את המסלול המלא שהולך במקום חזרה לכתומבה עושה את כל הסיבוב דרך Lithgow ו-Walls Lookout.

אטרקציות באזור New South Wales למשפחות עם ילדים

Moruya

חיכה לנו בשבת בבוקר שוק מקומי מדליק עם פיצות מטורפות ומלא מלא דברים קטנים למכירה, וממש נהננו מעצירה שם והסתובבות. אם תגיעו בשבת לאזור, זה נמצא ממש על הכביש הראשי ליד הגשר. בין שתי הערים האלו שציינתי יש עיירה בשם Mogo ויש שם גן חיות. אנחנו שבענו מגני חיות… אבל אם תרצו יש שם.

Agnes Falls

עצרנו במפלים נחמדים בשם Agnes Falls והנוף עם הטורבינות הענקיות היה מהם. כל הנסיעה הייתה מרשימה. שווה קפיצה בדרך.

Philip Island

Phillip Island

זהו אי חביב מתוייר למדי. אנחנו לא התלהבנו בכלל מחווית הפינגווינים. הם קטנטנים בטירוף ונראים כמו ציפורים שחורות (שזה מה שהם בגדול). מחכים שעה ומשהו בקור כלבים והם מגיעים מסכנים, אנחנו מפריעים להם לחזור הביתה. סורי זו דעתי על המקום הזה. לא הייתי מבזבזת זמן על האי הזה ולכן לא ארחיב עליו יותר. מפעל השוקולד שבו מקסים וכייפי מאוד! היינו גם במכרה פחם וברכבת פחם עבור הילדים זו הייתה חוויה אבל זה יקר ומיותר למי שמטייל בלי ילדים. יש פה כרטיס משולב לארבע פעילויות כולל הפינגווינים, מרכז הקואלות, ועוד.

Nelson

אוסטרליה בקראוון - אטרקציות למשפחות

ספק אם אפשר לקרוא לה עיירה, שני בתים ושני אתרי קמפינג לאורך נהר. לקחנו שם בית סירה שכזה לשוט בו יומיים, החוויה נחמדה אבל ממצים אותה מהר משום שאין מה לעשות בצדדים של הנהר, רק נהר ונהר. היה נחמד להשיט את הסירה ואני חושבת שבקיץ כשיש שמש ואם אתם אנשי דייג אז ממש כיף שם, אפשר גם לעשות סקי במים. שוב, אנחנו הגענו במזג קריר וגשום, לכן אחרי יומיים שייט ממש מיצינו והרגשתי שזה יותר מידי רגוע וללא אנשים וכדומה. אם אתם מחפשים שקט זה בהחלט שם.

אטרקציות בדרום אוסטרליה למשפחות עם ילדים

Blue Lake של Mt. Gambier

Blue Lake

Geelong

בעיר הזו עשינו את השופינג שרצינו לפני החזרה למלבורן כי לא רצינו לבזבז את שלושת הימים היחידים שיש לנו בעיר על ענייני קניות. קנינו פה נעלי בלנסטון זולים בחנות בשם Rays Outdoors שיש בה הרבה ציוד קמפינג שווה ובזול יחסית.

מלבורן

שלושה ימים מלאים מאוד שנהננו בהם כל כך, מזג האויר מאיר לנו פנים והשמש והחום יוצאים סוף סוף להצצה קטנה עבורנו לקראת הסיום. במלבורן ביקרנו במקומות תיירותיים כמו האיימקס או עולם המים שהתגלה להיות הטוב מאלו שהיינו באוסטרליה, גם המגדל בקומה ה-88 המפורסם שבצד הדרומי של העיר עלינו עליו ונהננו משקיעה מטריפה ועבר מואר וצפינו בעיר מלמעלה.

הנה עוד אטרקציות במלבורן למשפחות עם ילדים:

• לגולנד
  • כרטיס משולב של לגולנד ועולם המים – חסכון של מעל $11 לאדם
  • ספארי
  • גן חיות
  • אייס בר – בר הקרח היחיד באוסטרליה בטמפרטורה של -10 מעלות. הכניסה כוללת שתייה חריפה למבוגרים וקלה לילדים והכניסה לילדים עד השעה 19.
  • אקסייפ רום של מציאות מדומה
  • כרטיס משולב של 3, 5, או 7 אטרקציות מתוך רשימה של 25 אטרקציות, שנותן חיסכון של עד 50%. האטרקציות כוללות, בין השאר, את התצפית בקומה ה-88, ארבעת הפארקים של פיליפ איילנד, לגולנד, סיורי רוחות רפאים, גני חיות ועוד. הכרטיס תקף לשלושה חודשים מלאים אז אפשר להשתמש בו בקצב שלכם.
  • Sovereign Hill – חזרו אחורה לזמן ה-Gold Rush. תוספת של טליה: אני ורוני היינו שם עוד לפני שהיו לנו ילדים ונהננו בטירוף – זה עוד יותר מגניב לילדים. מומלץ מאוד!