קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים – מאת רוני קגן שטיינגארט מדינה [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת “מטיילים בחו”ל עם ילדים” על ידי רוני קגן שטיינגארט מדינה ומופיע כאן באישורה.
קרוז של דיסני לפיורדים על גבי דיסני מג’יק, זוג עם שתי בנות. הצעירה כמעט בת 12 והבכורה היתה בת 14. 12 לילות על הספינה. קרוז ארוך יחסית. הקרוז יוצא מקופנהגן וחוזר מדובר שזה כשעה וחצי נסיעה מלונדון

למה קרוז? למה דיסני?

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
מתחילה מהסוף – כי זה מלון הכל כלול צף ברמה של 6 כוכבים שמגיע ליעדים אקזוטיים. זה היה טיול בת המצווה של הצעירה. החוויה היתה נפלאה. גם הקרוז עצמו ברמת השירות ושימת הלב לפרטים הקטנים. זה לשוט באגדה של דיסני. גם היעד. הפיורדים נפלאים, איסלנד מהממת ביופיה. יצאנו פעמיים בספינה לראות לוויתנים, ראינו גייזר. חוויה של פעם בחיים. שווה. מאוד.

רקע על דיסני מג’יק

מגלשה בספינה
לדיסני קרוז ליין יש 4 ספינות. השתיים הגדולות והחדשות שטות רק באוקיינוס האטלנטי והשתיים הקטנות יותר מגיעות בקיץ גם לאירופה. דיסני מג’יק היא הותיקה מכולם ועדיין מפוארת, יפייפיה ומתוחזקת בצורה מופתית. יש בה מקום ל-2500 נוסעים וכ-650 אנשי צוות. יש לה 11 קומות במעלית ועוד כמה קומות מתחת למים. בחרנו אותה כי היא מגיעה לאירופה ולא רצינו יעד שמחייב טיסות ארוכות ויקרות.
מבין המסלולים של דיסני מג’יק באירופה, המסלול של איסלנד הכי אקזוטי וכמובן גם הכי יקר. אנחנו בחרנו במסלול של 12 לילות שמתחיל בקופנהגן, עובר לנורבגיה, איסלנד, סקוטלנד ומסיים באנגליה.
ברוב הימים יש עגינה וטיולי חוף. היו גם שלושה ימים שהיו ללא עגינה (מה שנקרא יום ים). בימים האלה מתגברים את הפעילויות בספינה ומאריכים את השעות של חדרי האוכל.
בכלל בדיסני עושים את המקסימום שתאכלו. עושים התאמות בין שעות העגינה לשעות פתיחת חדרי אוכל. ביום שחזרנו מסיור בשעה 22:00 בלילה (יומיים עגינה באותו נמל) חדר האוכל היה פתוח עד 23:00. בימים שיוצאים מוקדם לסיורים פותחים את חדרי האוכל מוקדם יותר.
כשעולים חזרה לספינה ממתינים לכם בכניסה עם שתיה חמה ביום/יעד קר ועם שתיה קרה ביום/יעד חם. זה מאוד יפה במיוחד לאור העובדה שקומת הכניסה משתנה עפי הנמל ותנאי השטח כך שהם בעצם מעבירים את עמדות הבידוק, מדרגות ועמדת שתיה לקומה שצריך.

הזמנת הקרוז

אפשר להזמין ישירות מדיסני באתר הקרוז ליין שלהם או דרך אראי תיירות שהם הנציג הרשמי בארץ. אין טעם דרך צד שלישי (כלומר סוכן או חברת תיירות אחרת).
המחיר אחיד ונקבע לפי השייט וסוג החדר, ההבדל הוא בכמה זיכוי לבזבוז באוניה מקבלים. כדאי להזמין שנה מראש ואז יש יותר חדרים פנויים בכל קבוצת מחיר. האמריקאיים מזמינים שנה ויותר מראש. בשייט שני או שלישי מקבלים חברות כסף, בשייט חמישי או שישי חברות זהב ובהמשך פלטיניום. לרוב האורחים היה תג כזה או אחר. הרגשנו קצת הילד החדש בשכונה. במהלך השייט אפשר להזמין את השייט הבא ולזכות בעשרה אחוזי הנחה. לא הזמנו (יקרררר).

עלויות הקרוז

השייט עלה כ $12,000 והטיפים עוד כ-$600. סיורי החוף ואקסטרה בספינה עוד כ-$4,000. לזה צריך להוסיף כמובן טיסות ומחיר לינה לפני ואחרי השייט. אם נוסיף טיסות ולינה לפני ואחרי, הטיול עלה כ-100,000 ₪. למחיר השייט נהוג להוסיף תשר של 12 דולר ליום לאדם עבור החדרן, מלצר, עוזר מלצר ומנהל חדר אוכל. ביום האחרון מקבלים ארבע מעטפות עם מעין קופון של סכום הטיפ ונותנים להם בטקסיות למרות שבפועל זה במילא מחייב את החדר בסכום אלא אם מגיעים לקבלה ומבקשים אחרת. אנחנו קיבלנו שירות נפלא ולכן נתנו בשמחה.

לינה בקרוז של דיסני

הזמנו רק כשבעה חודשים מראש. לפיכך ברמת המחיר שבחרנו היה רק בקומה ראשונה שזה קצת פחות נחמד אבל לא היסטרי. כן כדאי חדר עם חלון לפחות. תוספת מרפסת מייקרת מאוד. החדר לא גדול אבל בנוי בצורה גאונית. שירותים נפרדים ומקלחת כל אחד מהם עם כיור. מיטה נוחה ופינת ישיבה. בלילה הופכים את הספה למיטת יחיד ומלמעלה יורדת מיטת יחיד נוספת וזה הופך יחד למיטת קומותיים. בחדר יש טלוויזיה שמשדרת עשרות ערוצי דיסני כמו גם מידע על השייט ועל היעדים אליהם מגיעים.

שירות בקרוז של דיסני

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
סידור ערב
ברמה הגבוהה ביותר שאפשר. אמריקה. יש חדרן קבוע לכל כמה חדרים עם סידור בוקר וסידור ערב והחלפת מגבות פעמיים ביום. בסידור הלילה יש קיפול מגבת בצורה חיה אחרת כל יום ושוקולדים.

אוכל בקרוז של דיסני

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
אוכל טעים
בלי סוף, טעים, מגוון. לארוחת ערב יש שלושה חדרי אוכל. מקבלים שולחן קבוע (אנחנו היינו מספר 44) ובכל אחד מהם ויש רוטציה שנקבעה מראש. נדרשים בזמן הזמנת השייט לבחור אם רוצים לאכול בשש וחצי או בשמונה וזה קבוע לגבי כל השייט. זה נותן תחושה של מסעדה אחרת כל ערב. הארוחה היא בהגשה מתוך תפריט משתנה כל ערב על ידי מלצר ועוזר שמלווים אותך לאורך כל השייט ולומדים את הטעם האישי. יש גם מסעדה למבוגרים בלבד אבל לא דגמנו אותה.
לארוחת בוקר יש חדר אוכל עם מזנון עצום בגודלו ומאוד (אבל מאוד!) עשיר או מסעדה בהגשה מתפריט. ארוחת צהריים אפשר לאכול בארוחת מזנון, ארוחת הגשה או דוכנים ליד הבריכה שמגישים פאסט פוד (פיצה, המבורגר, גלידה, כריכים, שווארמה וכ״ו). הדוכנים פתוחים רוב היום והפיצריה פתוחה עד מאוחר ואפשר לקחת מגש או משולש בכיף.
יש חדר שתייה עם מכונות של שתיה מוגזת, חמה ומים. בארוחות יש גם שתיה ממותקת נוספת. רק אלכוהול, קפה הפוך וברד לא כלולים במחיר אבל גם לא מאוד יקרים. שירות החדרים עובד 24 שעות ביממה חינם! לא הזמנו כי נהננו לצאת אבל האמריקאיים מזמינים בהתלהבות.
מותר להוציא אוכל מחדר האוכל. אפשר לקחת לחדר, לשטח ציבורי, ליום הטיול ועוד. זה אולי המקום היחיד שבו מלצר שרואה אותך עם צלחת עמוסה בדרך החוצה ולא יאמר לך שאסור אלא ישאל אם אתה צריך עזרה לסחוב לחדר.

בילוי בקרוז של דיסני

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
אולם תלת מימד
באוניה יש אולם כולל תלת מימד עם לוח סרטים ופשוט נכנסים. מציגים שם את סרטי הדיסני החדשים ביותר.
מידי ערב יש מופע מרכזי שמציג מוקדם לאוכלים מאוחר ומאוחר יותר לאוכלים מוקדם. המופע על ידי צוותי בידור שעולים לספינה ויורדים ביעד הבא כך שזה מגוון וברמה מאוד גבוהה.
קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
מצטלמים עם דמויות מפרוזן
בנוסף יש אינסוף פעילויות, מועדונים, טעימות, לימוד בישול, צילום עם דמויות דיסני, בינגו (בתוספת תשלום), מוסיקה וכ״ו. כל ערב בעת סידור החדר לשינה מקבלים לוח פעילויות יומי למחר כולל מידע על היעד אליו מגיעים ומפה. יש מסיבת הפלגה לכולם ומסיבת פרוזן, ובאופן כללי כיף גדול.

סיורי קרקע בקרוז של דיסני

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
סיורי קרקע
ביום שנפתח הרישום באתר נכנסנו להזמין וחלק כבר היה מלא. בדיעבד הבנו שחברי כסף או זהב קיבלו אפשרות להזמין לפנינו. יש אתרים שמומלץ להזמין דרך דיסני ויש אתרים שאפשר להסתדר לבד. זה עובד כמו שעון ומאוד מסודר. הסיורים לא זולים.

קניות בקרוז של דיסני

באוניה כמה חנויות שמוכרות הכל: תכשיטים, מוצרי דיסני, תרופות ועוד. המחירים סבירים יחסית. פופקורן עולה כסף ואפשר לקנות דלי דיסני ואז המילוי כל פעם יותר זול. כנ״ל לגבי ברד.

שירותי בריאות בקרוז של דיסני

יש רופא על האוניה. זה עולה $149 פלוס עלות תרופות ומקבלים מהם סט מסודר עבור הביטוח.

קופנהגן

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים

קופנהגן מאוד יפה וכיוון שהיה לנו רק בוקר להנות ממנה עלינו על אוטובוס תיירים וירדנו בנקודות שרצינו. הספקנו לצלם את בת הים ולהנות מכמה מתקנים בגני טיבולי.

נורווגיה

בנורבגיה היינו באוסלו, קריסטיאסנד וברגן. לא לקחנו סיורים מהאוניה וטיילנו עצמאית. הערים נחמדות, נעימות לטיול, לא גדולות מדי. גם העגינות היו מתאימות. בערך חצי יום לכל מקום.

איסלנד

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
שייט באיסלנד
גולת הכותרת של הטיול היא כמובן איסלנד. היינו באקוריירי יום אחד ועוד יומיים ברייקויק. כאן כן השתמשנו בשירותי דיסני ולקחנו סיורים דרכם. פעמיים לקחנו שייט לצפות בלווייתנים ודולפינים. הצליח לנו וראינו 🙂כדאי להתלבש טוב כי קר או לחילופין להתלבש קל ולקחת בסירות את האוברול שהם מציעים. עושה עבודה מושלמת ויש מגוון מידות. ברייקויק לקחנו גם סיור שנקרא טבעת הזהב וכולל מפעל חשמל המופעל על ידי מים, גייזרים מתפרצים ומפל שוצף.
קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
טבע פראי

האיזור פראי, סלעי וירוק כאחד. היופי קשה לתיאור.

סקוטלנד

קרוז של דיסני לפיורדים עם ילדים
סקוטלנד
היעד הבא היה סקוטלנד. בקירקוול לקחנו סיור לאבנים העומדות ובאינברגורדון לקחנו סיור לאגם נס (לוך נס) והטירה.
עגנו סופית בדובר שנמצאת כשעה וחצי מלונדון. היה תור ארוך מאוד למוניות אז לקחנו שאטל לתחנת רכבת, רכבת ובהמשך רכבת תחתית. בדיעבד שגינו. היינו צריכים להזמין מראש הסעה מהנמל ישירות לדירה בלונדון. היה עולה קצת יותר אבל לא היה מתיש כמו המסלול שעשינו.

לונדון

יומיים וחצי של שופינג ואוכל טוב בלונדון וחזרנו הביתה. ממליצה מאוד על האיטלקית של ג’יימי אוליבר. אכלנו צהריים בסניף בקובנט גארדן. פה יש עוד אטרקציות בלונדון למשפחות עם ילדים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים