קובה עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת אירה סימונוביץ׳ [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט על קובה עם ילדים הופיע במקור בקבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של אירה.

אישה מנגנת בגיטרה בזמן שילדים משחקים ברקע
קובה עם ילדים

טסנו לקובה באוקטובר ורציתי להמליץ עליה כיעד מדהים. ההרכב שלנו: הורים פלוס ילדה בת 2.8. לחצי מהטיול הצטרף אבא שלי ובחצי השני זוג חברים. משך הטיול: כמעט חודש.

קובה עם ילדים – התכנון

גבר על רקע נוף מהמם
קובה עם ילדים

מומלץ לעבור במרפאת מטיילים ולבדוק את נושא החיסונים. אם אני לא טועה, היינו צריכים להשלים לילדה את אחד החיסונים. 
את התכנון התחלנו מהרצאה של אל קפיטן בלמטייל של דיזנגוף סנטר. יצאנו דיי מאוכזבים מהיחס וההסברים לגבי הטיול, אז פחות יכולה להמליץ עליו. מה שכן, הוא זה שמארגן ויזות לקובה (עד כמה ששמעתי ניתן לעשות אותן גם דרך גרמניה בחצי מחיר אבל לא ניסיתי). יש לו גם אתר דיי מסודר דרכו ניתן להזמין טיסות פנימיות ורכב.

"<yoastmark

לפי אל קפיטן נדרש גם להזמין לפחות מקום לינה ראשון מראש כי בודקים את זה בשדה תעופה בהוואנה. אותנו לא שאלו, אבל יכול להיות שזה במקרה.

גם ילדים נוהגים

כאמור רכב שכרנו דרך האתר של אל קפיטן, ואת כיסא הבטיחות הבאנו איתנו כי הם מראש הודיעו שאין להם. העלויות להשכרת רכב דיי גבוהות, כ-85 יורו ליום. אבל הרכב מאוד עוזר לטייל יותר רגוע, בכל כיוון שרוצים ובכל שעה, בלי להיתקע באיזה מקום בגלל בעיות של תחבורה ציבורית.

קובה עם ילדים – טיסות

נופשים משגעים

הטיסה הכי נוחה והכי זולה היא דרך אירפלוט, אבל לצערינו לא מצאנו כרטיסים מתאימים וטסנו עם איבריה דרך מדריד. הייתה לנו יממה שם, אז ניצלנו את הזמן לטיול כיפי במדריד.

קובה עם ילדים – לינה

קובה עם ילדים – Boca de Guama

את הדירה בהוואנה שכרנו דרך איירבנב,  ולכל השאר היינו פשוט מגיעים למקום לינה ומוצאים קאזות. המחיר שלהם הוא דיי קבוע, כ-25-30 יורו ללילה, ומי שנשאר ליותר יכול לבקש הנחה. אני גם ממש ממליצה על הקאזות, כי המלונות ברמה ירודה וממש יקרים, לעומת הקאזות שבהשגחה ממשלתית והמחיר שלהם דיי קבוע.

קובה עם ילדים – אוכל

"<yoastmark

האוכל לא כזה מגוון ואין מוצרי חלב. ברוב הקאזות את הקפה שמכינים עם אבקת חלב, וירקות/פירות זה רק מלפפון ,אבוקדו, תפוחי אדמה, אננס ובננות. במסעדות כמובן המגוון הרבה יותר רחב וגם לא טסים לקובה בשביל אוכל 🙂

לרוב הם לא יודעים אנגלית, אבל דיי הצלחנו להסתדר והם סופר נחמדים ומנסים לעזור (לפי מה שהבנו שזה דווקא בגלל שהיינו עם הילדה 🙂 )

אחת המסעדות בהם נהנו היתה מסעדת לה גוארידה, אחת המיוחדות והמדהימות בהוואנה. האוכל שם ממש טעים, אך היא לא כזו זולה (נראה לי קצת יותר זול מהארץ).

קובה עם ילדים – אינטרנט בקובה

שוחים בים

קיים רק בכרטיסיות ובגלישה במקומות ציבוריים. פעם אחת רכשנו כזה כרטיס ולא הצלחנו לפתוח אפילו גוגל מאפס, לכן סופר מומלץ להכין את המסלול היטב (אפילו להדפיס) ולהצטייד בתוכנת ניווט ללא אינטרנט.

סדר גודל של מחירים בקובה

מתרעננים על החוף
  • ארוחות בוקר ניתן להזמין בחדרים והמחיר שלהם 4-5 יורו לבן אדם
  • ארוחות צהריים וערב (כמובן תלויות במקומות שבהם תרצו לאכול) יכולות לנוע בין 8 ל20 יורו.
  • מחיר הקוקטיילים בממוצע 2,5 יורו.
  • ביקור בפארקים ומערות כ-5-10 יורו לבן אדם, ילדים עד גיל 12 בחינם.

מסלול ואטרקציות

קובה עם ילדים – הוואנה

המסלול שלנו הוא דיי קלאסי חוץ מזה שוויתרנו על החלק המזרחי בגלל הגשמים ועלויות דיי גבוהות של טיסות פנימיות (כ-$250 לבן אדם, כאשר הטיסה להוואנה עלתה לנו כ-$600). היינו 
יומיים וחצי לHavana, ואז השכרנו אוטו ויצאנו לכיוון Vinales עם עצירות בדרך בעיירות הקטנות ועל שפת הים.

ילדה מתנדנדת על רקע ציורי
קובה עם ילדים – העמק ב-Vinales

ב-Vinales לקחנו מדריך מקומי (אפשר למצוא בכל מקום בערך) שלקח אותנו לטיול רגלי. אני ממליצה לקחת 2-3 ימים כדי לטייל בכיף באזור, לבקר במערות השונות שיש שם ולצאת לטיול בעמק. גם פה אכלנו במסעדה מצויינת בשם Paladar la Cuenca, הטובה ביותר בה אכלנו בכל הטיול.

"<yoastmark

אחרי 
יומיים ב-Vinales, כולל ביקור במערות השונות באזור וכמה טיולים רגליים בעמק, חזרנו לכיוון הוואנה דרך מפלי Soroa.
 בילינו עוד חצי יום בהוואנה, ביקרנו במוזיאון המינגווי ומשם יצאנו לכיוון טרינידד.

מסלול טבע עם נהר, אבא מטפס עם ילדה במנשא
קובה עם ילדים – Topes de Collantes

בדרך שוב עצרנו בעיירות קטנות, חופים שונים, צלילות וכדומה. בילינו יומיים באזור של פארקים לאומיים Topes de Collantes, אזור שלא זוכה להרבה תיירים, למרות שהוא יפיפה ויש שם הרבה מסלולים. יש מסלול שנקרא לה בטטה – La Batata Topes de Collantes – שמאוד מומלץ.

נוף מהמם של שקיעה על הים
קובה עם ילדים – Playa Larga

משם המשכנו לעוד יומיים בטרינידד. טיילנו באזור וחזרנו לכיוון Varadero, שם טיילנו יום וחצי (לא ממש התלהבנו ממנה) ומשם לכיוון הוואנה עם עצירה במערת Saturno.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים