פיליון, יוון למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת שירלי קוגן חזן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על פיליון יוון למשפחות עם ילדים פורסם לראשונה בקבוצה של מטיילים בחו”ל עם ילדים  על ידי קוגן חזן שירלי  ומופיע פה באישורה.
באוגוסט 2019, טיילנו שישה ימים ביוון המקסימה. נסענו זוג עם 3 ילדים בני 7, 11 ו-15. ביצענו תכנון כמעט מדוקדק לטיול, אך קשיים אישיים של הילדים עדיין הקשו על הטיול. ובסופו של דבר הייתי שוקלת כמה שינויים.

היום ראשון – נסיעה לפיליון – העיירה פורטוריה (Portaria)

פיליון יוון למשפחות עם ילדים - חוף בסמוך ל- Floga
חוף בסמוך ל- Floga
טסנו לאתונה בטיסה של ריינאייר ונחתנו בראשון בצהריים. בשדה לקחנו את הרכב אותו שכרנו דרך אקספדיה. הזמנו סיטרואן C4 אבל קיבלנו “שידרוג” למרצדס שבדיעבד היה קטן יותר, ולא נוח אך חסכוני. מכיוון ששניים מהילדים בני נוער, המקום ברכב היה קריטי. טיפ חשוב: אל תוותרו על נוחות עם בני נוער, עדיף לשלם קצת יותר ושיהיה מקום לכולם כשיש נסיעות ארוכות. נסענו לכיוון חצי האי פיליון לעיירה פורטוריה (Portaria) במרחק 3 שעות נסיעה. לאחר כשעה, עצרנו בליבאנטס (Livanates) שם אכלנו בטברנה בשם פלוגה, מסעדה מקסימה עם אווירה נעימה. האוכל טרי והארוחה טעימה ומשביעה. הילדים מעט שיחקו במים.
משם המשכנו בנסיעה נוספת של שעתיים למלון Hotel Pelion Resort הממוקם בעיירה פורטוריה שמשקיפה על המפרץ של העיר המרכזית Voloos. הנוף מטורף והמלון נראה כמו כפר יווני ציורי. שקט ויפה. במלון יש בריכה, מגרש כדורגל וגינת שעשועים. החדרים מסודרים ונקיים. בעיות טכניות שהיו נפתרו במהלך השהות ואף קיבלנו הנחה. באמצע אוגוסט נעים מאד בכפר, במיוחד בשעות הערב והבוקר כשקריר.

היום השני – Makrinitsa, Voloos, חוף Chorefto ושייט עם שנורקלינג

פיליון יוון למשפחות עם ילדים - העיירה Makrinitsa
העיירה Makrinitsa
בבוקר נסענו ל-Makrinitsa, טיילנו בכפר הצופה על מפרץ העיר Voloos וצפינו בנוף המרשים ביותר של המפרץ. טיילנו ברחובות הצרים והציוריים של הכפר, וממש לא רצינו לעזוב.
פיליון יוון למפשחות עם ילדים - שייט בפיליון
שייט בפיליון
לאחר הביקור בעיירה, נסענו דרך ההרים לצידו המזרחי של חצי האי לחוף Chorefto. בחוף זה עלינו על סירה מהירה ואיתה עשינו שייט של 4 שעות. הוא כלל עגינה בחוף צדדי סגור, שחיה, שנורקלינג, אכילת צדפות שהקפטן, אדוניס, הוציא ישר מבין האבנים, ושחיה במערות ימיות. השייט כלל ארוחה קלה ושתיה והיה מממש מדהים. את השייט הזמנו דרך Pelion Extreme.
שייט אקסטרים
שייט אקסטרים

היום השלישי – Tsagkarada ו-חוף Milopotamos

פיליון יוון למשפחות עם ילדים - עץ הדולב בעיירת Tsagarada
עץ הדולב בעיירת Tsagarada
תכננו לנסוע למטאורה אך התחרטנו. נסיעה קשה וארוכה מדי לילדים. נסענו לרכבת הקיטור העתיקה בפליון אך באתר תאריכי הפעילות שלה לא מעודכנים. עצוב לראות רכבת סגורה. ? עקב כך, החלטנו לצאת לכיוון Tsagkarada, עיירה בחלקה המזרחי של חצי האי פיליון. שם טיפסנו על העץ הדולב העתיק והענק וסיירנו מעט סביב.
פיליון יוון למשפחות עם ילדים - חוף Milopotamos
חוף Milopotamos

משם המשכנו לחוף Milopotamos היפה לאחר שאכלנו ארוחה בטברנה נחמדה אשר משקיפה לחוף.

 

היום הרביעי – דלפי, מוזיאון הדלפי ובחזרה לאתונה

פיליון למשפחות עם ילדים - הדלפי
הדלפי
עזבנו את פיליון ונסענו לכיוון הדלפי. זו סטיה מהמסלול לאתונה. הטעות הראשונה שלנו היתה לצאת יחסית מאוחר, ב-10:30 בבוקר. שעתיים וחצי מאוחר יותר הגענו לדלפי. לא ממש מצאנו מקום לעצירה בדרך, מה שהקשה מאד על הילדים. בדלפי אכלנו בטברנה נחמדה עם נוף משגע, אבל לא משהו ששווה ציון.
לאחר מכן נכנסו למוזיאון הדלפי ואז התחלנו לסייר בעתיקות. המוזיאון והעתיקות מאד יפים אך המידע הניתן במקום מאד בסיסי. אני מציעה להערך על ידי איסוף מידע והדפסתו לפני ההגעה. בעקבות הטעות הראשונה שלנו הילדים היו עייפים מדי. שניים מהם נשברו וחזרו עם בעלי לרכב לנוח. השלישי סיים את הסיור איתי. בשל העיכובים לא הספקנו לעבור בפארק החבלים Adventure Park הסמוך לאתונה. שעתיים נסיעה נוספות מהדלפי לאתונה עוד הקשו על המצב.
פיליון יוון אתונה למשפחות עם ילדים - נוף הגג והארוחה במלון הדירות A.P. Acropolis View Apartments
נוף הגג והארוחה במלון הדירות A.P. Acropolis View Apartments
הגענו בערב למלון דירות A.P. Acropolis View Apartments, מקום מאד נחמד במרכז אתונה. מצד אחד אזור תוסס ויפה אך בסמוך רחובות שראו ימים טובים יותר. המלון נעים, יחסית חדש אך לא מושלם. חניה ב-5 יורו ליום בסמוך למלון, 10 דקות הליכה מכל האתרים המרכזיים. דירות מאובזרות ונוחות. ארוחת בוקר מושקעת ושווה. גינת גג יפה פתוחה בכל עת. פה יש עוד מלונות מומלצים באתונה למשפחות.

היום החמישי – אקרופוליס, מוזיאון אקרופוליס, האצטדיון האולימפי העתיק, כיכר סינטגמה ושכונת פלאקה

אקרופוליס
אקרופוליס
יצאנו על הבוקר, הלכנו לאקרופוליס וסיירנו בו. כדאי לקחת כובעים ומים כי הרוב המוחלט לא מוצל ויוון באוגוסט חמה מאוד.
פיליון יוון למשפחות עם ילדים מוזיאון אקרופוליס
מוזיאון אקרופוליס
לאחר מכן הלכנו למוזיאון אקרופוליס. במוזיאון ניתן לקבל בהשאלה משחק הרפתקאות לילדים למציאת אתנה במוזיאון עם הסברים על הדמויות והתפקידים שלה, כולל מפה ומדבקות ומשחק זכרון נחמד. המשחק קיים ביוונית ואנגלית. גם הילדים שלא ידעו לקרוא הסתדרו והסברנו להם. במוזיאון גם דגם מהמם מלגו של האקרופוליס בפרטים מדויקים ומצחיקים.
פיליון יוון למשפחות עם ילדים - איצטדיון האולימפידה העתיק באתונה
איצטדיון האולימפידה העתיק באתונה
משם יצאנו וישבנו לאכול בטברנה שבדיעבד היתה יקרה. המשכנו לאיצטדיון האולימפי העתיק, שם כל אחד קיבל מכשיר מידע עם אוזניות שהסביר נקודות שונות באתר באנגלית. באיצטדיון גם מוזיאון אולימפיאדה נחמד.
פיליון יוון למשפחות עם ילדים - חיילים יוונים בכיכר
חיילים יוונים בכיכר
משם חתכנו דרך פארק אתונה לכיוון כיכר סינטגמה. שם צפינו בהחלפת המשמר של החיילים באנדרטת החייל האלמוני המתרחשת כל שעה עגולה. אחריה ירדנו לתחנת הרכבת התחתית הסמוכה וראינו את החפירות הארכיאולוגיות שבוצעו במקום.
פיליון יוון למשפחות עם ילדים - גלידריית Davinci Gelato
גלידריית Davinci Gelato
משם חזרנו למלון דרך שכונת הפלאקה המפורסמת של אתונה. שם אכלנו גלידה בגלידריה מדהימה בשם Davinci Gelato

היום האחרון ומסקנות מהטיול

למחרת בבוקר, היתה לנו 3/4 שעה לי ולקטנה לסיור בשוק הפשפשים הסמוך למלון, טרם היציאה לכיוון השדה.
חזרנו די מרוצים אך עם המסקנות הבאות:
  1. נסיעות קצרות יותר עדיפות עם ילדים, ביחוד כאלו שיש להם קשיים. עדיף לעשות נסיעות כוכב קצרות ב-2-3 אזורים במהלך הטיול.
  2. יידעו את הילדים עם הקשיים לגבי תוכניות אלטרנטיביות שעלולות להיות, עוד במעמד התכנון אם הם גדולים מספיק להבין. זה מקל על אי-הודאות.
  3. התעקשו על רכב מרווח ונוח, גם אם טוענים ששדרגו אתכם.
  4. הזמינו דירות או חדרי משפחה של מספר חדרים עבור 3 ילדים ומעלה, כפי שביצענו. ומה שטוב באתונה הוא שלגדול היה חדר משלו כך שהפרדת הכוחות היתה טובה יותר.
  5. שתפו את הילדים הגודלים בתכנון הטיול. הקטנה היתה פחות שותפה וזה פגע בשיתוף הפעולה שלה.
  6. לגבי ביטוח רכב, וודאו לפני שקונים באקספדיה או כל אתר אחר שזה כולל את הארץ אליה אתם נוסעים. מסתבר שהביטוח שהזמנו עבור הרכב באקספדיה לא כלל את יוון.

 והכי חשוב ,לשחרר. לא בטוח שמה שתרצו יתקיים בטיול תנו לעצמכם ולכולם להנות.

עוד מלונות ודירות מומלצים בפיליון למשפחות

  • Despotiko – מלון מהמם עם הגעה קצת מאתגרת, במרכז הכפר פורטריה. בקיץ יש בריכה, בחורף קמין עצים בכל חדר, ארוחת בוקר מצויינת. יש חדרים משפחתיים.
  • Mikros Vorias – מתחם צימרים מהממים ליד פרוטריה עם נוף מדהים לים. פחות מתאים עם ילדים ממש קטנים כי יש בתוך הצימרים מדרגות מעוצבות אבל לא מאוד בטיחותיות לקטנים.
  • Aeolos Hotel & Villas – Pelion – בחורפטו (Chorefto), נראה מלון סופר יוקרתי, אבל המחירים ממש סבבה. חברי הקבוצה לקחו את הבית למעלה שנקרא אצלם “קוטג׳” וזה ממש בית על הר בין עצי זיתים, שעם ילדים היה ממש נוח. יש כמה חדרים וחצר קסומה.
  • Agapitos Villas & Guesthouses
  • Sunrise Pelion Sea View Villas

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים