מקסיקו עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת מיטל טנא [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על מקסיקו עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של מיטל.

גילאי הילדים ותכנון המסלול

טיילנו זוג עם שני ילדים (תשע ושנתיים) באפריל כך שכל מה שעשינו מותאם ומתחשב גם בילדים. הכוונה היא שצמצמנו כמה שיותר מעברים ונסיעות כדי להקל. לא עשינו את המסלול “הקבוע” שבדרך כלל ממליצים עליו כי לנו זה פחות התאים בגלל אילוצים שונים שהיו לנו. בסה”כ היינו 14 יום נטו ו-17 ימים ברוטו מחוץ לישראל.

חיסונים למקסיקו

אנחנו בחרנו להתחסן בהתאם להמלצת מרפאת המטיילים – טיפוס הבטן, צהבת A וטטנוס לכל הנוסעים. ילדים מחוסנים במסגרת טיפת חלב לצהבת ולטטנוס ויש צורך רק בתוספת של טיפוס הבטן שניתן אך ורק מעל גיל שנתיים (בדיוק).

הערה לגבי חיידק הזיקה שמועבר על ידי יתושים – לפי ההמלצות, לא כדאי להחשף ליתושים באזור בהריון ואף לא להכנס/להכניס להריון חצי שנה אחרי החזרה. ולא, זה לא משנה אם אתם חושבים שלא עקצו אתכם בכלל.

טיסה לקנקון

נחתנו בקנקון בשבע בערב אחרי טיסות ארוכות ומעייפות. בחרנו להשאר את הלילה הראשון בקנקון כדי לא להוסיף עוד על העומס והעייפות. מלון Ambiance Suites היה מצוין ושקט. חדר ענקי, נעים ומסודר ומקלחת עם מים רותחים שהיו בדיוק במקום. מקבלים ארוחת בוקר קטנה לחדר.

מקסיקו עם ילדים – היום הראשון – איסלה מוחרס, מלון Media Luna

מקסיקו עם ילדים - איסלה מוחרס, מראה מבריכת המלון
מקסיקו עם ילדים – איסלה מוחרס, מראה מבריכת המלון

הגענו למחרת בבוקר לאיסלה במעבורת של אולטרה מאר. המעבורת יוצאת כל חצי שעה. עלות הלוך ושוב 300 פזו (57.5 ש״ח) למבוגר, 250 פזו (48 ש״ח) לילד, ככל הנראה זה מחיר של העונה העמוסה ויש תקופות שהמחיר יורד. ביציאה מהמעבורת כשפונים שמאלה יש תחנת מוניות, לקחנו מונית למלון שלנו שעלתה 50 פזו (כמעט 10 ש״ח).

בחרנו להתחיל את החופשה דווקא באיסלה בגלל הקרבה לקנקון. זו גם הייתה התחלה שקטה ולא אינטנסיבית כדי להתגבר על הג’ט לג. מלון Media Luna נמצא על החוף הצפוני מזרחי של האי, מיקום המלון היה בעינינו מעולה! המלון אינטימי ושקט אבל נמצא במרחק דקותיים מהמרכז. במלון יש בריכה קטנה וכמה מדרגות ספורות ממנה נמצא החוף. מכיוון שמדובר בצד המזרחי המים יחסית סוערים אבל הנוף מהמם וכיפי ויש מלא איגואנות על החוף.

השירות במלון

השירות שקיבלנו היה מצוין. ביום ההגעה, לפני שהחדרים היו מוכנים, קיבלנו מגבות והשתמשנו בחדר האמבטיה שבלובי ויכולנו להתחיל את החופשה. החדרים עצמם מרווחים וגדולים ומאוד נקיים. יש מקרר, מיקרו, מכונת קפה וכלי אוכל. בכל חדר מרפסת עם ערסל. קיבלנו לול לתינוק, מה שהיה מאוד נוח. ארוחת הבוקר בסיסית ביותר – לחם, ריבה וחמאה, קצת פירות ומיצים. אינטרנט אלחוטי קיים בלובי בלבד. החיסרון היחידי במלון הוא שאין מעלית, אז לעלות שתי קומות תלולות ברגל כל הזמן יכול להיות קצת קשוח אבל באמת שזה לא הפריע יותר מדי.

את ארוחת הצהריים אכלנו בבית חב”ד – אל תפספסו שם את השניצל! באחריות.

היום השני – Playa Norte

מקסיקו עם ילדים - איסלה מוחרס מלמעלה. איסלה מוחרס - לשון החוף זה החוף הצפוני "פלאיה נורטה"
מקסיקו עם ילדים – איסלה מוחרס מלמעלה. איסלה מוחרס – לשון החוף זה החוף הצפוני “פלאיה נורטה”

ביום השני באיסלה בילינו את הבוקר בים בחוף הצפוני Playa Norte. המים בגווני טורקיז, חול דקיק ונעים ורצועת החוף הרחבה נותנים תחושה של החופש האולטימטיבי. בצהריים עשינו סיבוב ברחוב הראשי ואכלנו במסעדה איטלקית מצוינת- Capricci Pizza & Sfizi. הזמנו פסטה, פיצה וכריך סלמון והכל היה מעבר למעולה. מאוד מומלץ.

אחרי שנת הצהריים הנחוצה, יצאנו לסיבוב באי, אכלנו ארוחת ערב במאיה קפה (כשר חלבי) שהייתה טעימה מאוד.

היום השלישי – Punta Sur וחוות צבי הים Tortugranja

מקסיקו עם ילדים - איסלה מוחרס, הצד המערבי עם המים בצבע הכי מטורף בעולם!
מקסיקו עם ילדים – איסלה מוחרס, הצד המערבי עם המים בצבע הכי מטורף בעולם!

ביום השלישי שכרנו עגלת גולף למשך היום. ירדנו לדרום האי בכביש המערבי לנקודה הדרומית ביותר Punta Sur ואז עלינו בחזרה לחוות צבי הים Tortugranja (עלות כניסה 30 פזו (5.70 ש״ח) לאדם). בכניסה מקבלים שקית אוכל כדי להאכיל את הצבים. בניגוד לתמונות שמפרסמות את המקום, לא ניתן לגעת או להחזיק את הצבים הקטנים. רואים צבים בכל שלבי ההתפתחות שלהם מקטן עד גדול כשהגדולים ביותר נמצאים בים עצמו.

אחרי החווה עשינו סיבוב בשכונה הדרומית של האי שבה גרים המקומיים עם הבתים הצבעוניים ומקסימים. את הדרך חזרה לצפון האי עשינו בכביש המזרחי. סיימנו את הסיור בשעת צהריים מאוחרת, גפן הקטן נרדם עוד בנסיעה.

מקסיקו עם ילדים – היום הרביעי – חוף הים הצפוני

מקסיקו עם ילדים - החוף הצפוני, איסלה מוחרס
מקסיקו עם ילדים – החוף הצפוני, איסלה מוחרס

ביום הרביעי והאחרון באיסלה בילינו שוב בחוף הים הצפוני. ישנו לילה נוסף באי ולמחרת בבוקר חזרנו לקנקון.

עלויות לדוגמא במקסיקו:

  • כביסה 15 פזו לקילו (2.90 ש״ח)
  • השכרת כסאות ים 180-200 פזו ליום שלם לזוג (35-38 ש״ח)
  • השכרת רכב גולף ליום – 800 פזו (155 ש״ח)
  • ארוחות – במסעדות סטנדרטיות ממוצע של 200 פזו לאדם כולל שתייה (38 ש״ח)

בדיעבד שלושה ימים באיסלה היו יכולים להספיק. למי שמוגבל בזמן, אפשר בהחלט להסתפק רק בשלושה ימים.

היום החמישי – לגונת בקלאר

מקסיקו עם ילדים - לגונה בקלאר
מקסיקו עם ילדים – לגונה בקלאר

מקנקון שכרנו רכב ונסענו ללגונת בקלאר. הנסיעה ארכה ארבע שעות נטו. הכביש מקנקון עד טולום הוא כביש בין עירוני מהיר אבל יש הרבה תנועה, לא מעט עבודות בכביש ובאמפרים גבוהים. אחרי טולום הכביש הופך לנתיב אחד לכל כיוון, ללא תאורה בכלל. חשוב מאוד!!! אין ממש תחנות דלק בין טולום לבקלאר ויש מעט מאוד מקומות לעצור אם בכלל. ללגונה הגענו בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

ישנו במלון Aires. המלון עצמו נחמד מאוד, החדר מינימליסטי מאוד ונעים. מרפסת קטנה עם ערסל וגינה מטופחת. במלון מוגשת ארוחת בוקר קונטיננטלית עם ביצים שמכינים במקום, טורטיות טריות ופנקייקים טעימים. המלון קטן ושקט, הצוות מאוד שירותי ובסך הכל מוצלח מאוד. החיסרון היחידי שמצאתי הוא שהמיטות היו מאוד קטנות. מישהו גבוה לא יכנס בהן והמיטה הזוגית כביכול שקיבלנו (חדר כפול של שתי מיטות זוגיות) הייתה סופר קטנה בשביל שני מבוגרים.

היום השישי – בקאלר: שייט בלגונה, אי הציפורים, תעלת הפיראטים

מקסיקו עם ילדים - לגונת בקאלר - מפרץ הפיראטים
מקסיקו עם ילדים – לגונת בקאלר – מפרץ הפיראטים

למחרת בבוקר יצאנו לשייט בלגונה של שעתיים וחצי שבמהלכו סיירנו בלגונה, אי הציפורים שהיה די ריק, סנוטות ובתעלת הפיראטים. היה נחמד, לא יותר מזה. באופן כללי, בקאלר מבחינתי היה קצת מאכזב. בילינו כמעט יום שלם כדי להגיע לשם ואז עוד חצי יום כדי לחזור ולא בטוח שזה היה שווה את זה. הלגונה יפה והמים בצבעים מרשימים אבל שלושה ימים מהטיול? לא שווה. עם ילדים לא היה סיכוי לעשות את זה כטיול יום הלוך ושוב באותו יום אבל מי שמוגבל בזמן בהחלט יכול לוותר על המקום לדעתי ולהשקיע את הזמן במקום אחר. בדיעבד אם הייתי יודעת שככה ארגיש, הייתי מתכננת את שלושת הימים האלה בקוזומל שלא הגענו אליו בסוף, לצערי.

מקסיקו עם ילדים – היום השביעי – Half Moon Bay, אקומל

עזבנו את לגונת בקלאר לכיוון צפון בחזרה לחופים. המקום הבא שישנו בו היה דירת Airbnb בחוף באקומל שנקרא Half Moon Bay (יש פה הנחה של $40 באיירבנב). החוף הזה נמצא צפונית לחוף הראשי של אקומל שבו יש את הצבים. בדרך לאקומל עצרנו בטולום לעשות קניות לדירה בסופר על הכביש הראשי 307 שנקרא San Francisco, סופר גדול ומבחר יפה של דברים, תחושה פחות מערבית מוולמארט אבל מצאנו כל מה שהיינו צריכים.

הדירה עצמה ששכרנו הייתה מדהימה. קומה שלישית מול הים, חוף פרטי למטה, מאובזרת ומצוידת בהכל כולל ציוד לשנורקלים. אכלנו צהריים שבישלנו בדירה ובערב ישבנו במסעדה על החוף. הבחירה באקומל כבסיס לימים של טיולי היום הייתה טובה. זה חסך לנו נסיעות ארוכות עם הילדים ובסה”כ המקום מאוד שקט ורגוע והחוף של אקומל מהמם.

היום השמיני – עתיקות טולום, העץ העקום בחוף פראיסו

מקסיקו עם ילדים - טולום פלאיה פראיסו
מקסיקו עם ילדים – טולום פלאיה פראיסו

נסענו לטיול בעתיקות של טולום. היה חום משולב בלחות מזעזעת! הגענו בצהרי היום וזו הייתה טעות חמורה. היו רוחות מאוד חזקות עם גלים גבוהים אז החוף מתחת לעתיקות היה מחוץ לתחום. אחרי שסיימנו, אכלנו צהריים במתחם הכניסה לעתיקות ואחרי זה המשכנו לחוף פראיסו בטולום כדי להבין למה כולם חייבים להצטלם עם העץ העקום. החוף עצמו נחמד, וכמו בכל שאר החופים היו לא מעט עשבי מים. נשארנו עד השקיעה וחזרנו לדירתנו עייפים ומרוצים.

היום התשיעי – לגונת Yal Ku, פלאיה דל כרמן, האקווריום בפלאיה דל כרמן

הרוחות החזקות לא נרגעו. אז הבנו שחוף ים רגיל לא בא בחשבון. נסענו דקות ספורות ללגונת Yal Ku באקומל. הלגונה היא שמורת טבע ואסור להכניס קרם הגנה רגיל, חייבים קרם הגנה מתכלה וידידותי לשונית. יש פקחים במקום שאף בדקו את הקרם שלנו. בלגונה עצמה מגיעים כדי לשנרקל. המים היו רגועים לחלוטין ואחרי ימים עם רוחות ללא הפסקה זו הייתה רגיעה נחמדה. במים יש מעט דגים, לא משהו מאוד מיוחד אבל יכול להיות שהגענו ביום חלש כי קבוצות התיירים הגדולות שהיו שם לא הגיעו כנראה סתם. עלות כניסה 14 דולר למבוגר, 10 דולר לילד מגיל ארבע.

אחה”צ נסענו לפלאיה והסתובבנו בשדרה החמישית. נכנסנו למקום חדש שנפתח לפני מספר חודשים במתחם של התומפסון. זה אקווריום דגים ממש מרשים. פרוס על 3 קומות. הסיור נמשך בערך שעה. המקום נקרא La Aquarium. עלות כניסה 15 דולר לאדם.

מקסיקו עם ילדים – היום העשירי – יום בחוף באקומל

בילינו את היום בחוף באקומל מתחת לדירה שלנו. עשינו שנורקלים ובעיקר בטן גב. למי שמגיע לחוף הזה לקחת בחשבון שצריך נעליים כדי להכנס למים. המים רדודים עשרות מטרים מהחוף. צבי ים לא ראינו שם בכלל אבל כן פגשנו חברות שמוציאות לשם סיורים ומבטיחות לראות שם צבים. קחו אותם בערבון מוגבל.

היום ה-11 – שנורקל באקומל, מלון ‪Sandos Caracol Eco Resort

יום אחרון בדירה באקומל. בבוקר נסענו לשנרקל בחוף אקומל שהיה החוף הכי נעים וכיפי שהיינו בו בכל הטיול למעט איסלה מוחרס. המים נקיים, כמעט אין עשבי ים, אין אבנים ויש מלא גוונים מהממים במים.

בכניסה לחוף היה שלט ענקי שהחוף נמצא בהשהייה. ממה שהצלחנו להבין הסיפור הוא כזה: בגלל מאבק פוליטי- כלכלי-סביבתי, בין הבעלים של העסקים על החוף לחברות שמפעילות את הסיורים בתשלום לראות את הצבים, הממשלה סגרה את החוף ולא נותנים להכנס מעבר לאזור המגודר במים. יש חברה אחת שכביכול יש לה אישורים רשמיים להוציא סיורים אבל כל מי שרק מתקרב למים עם חגורות ההצלה שלהם – ישר מתנפלים עליו עשרה פעילים עם מצלמות ומצלמים אותו מכל הכיוונים, מאיימים שהם יקראו למשטרה וכדומה. בנוסף, יש שם פטרול של חיילים שגם הם צילמו. לא ממש הצלחנו להבין מי נגד מי אבל זה היה מספיק כדי להרתיע אותנו.

אפשר להיכנס לבד למים בשטח המגודר אבל אם עוברים את החבל ישר מגיע קייאק עם אותם פעילים ומגרשים אתכם בחזרה. מה שעשינו היה ללכת עוד מאה מטר דרומה בהמשך החוף ושם נכנסנו. אין שום חבלים ואף אחד לא עוצר אתכם. יש צבי ים בגדלים שונים, ובעומק יותר שונית נחמדה עם הרבה סוגי דגים ואפילו טריגון אחד שקפץ לביקור.

אז:
1. אל תתפתו לחברות שמציעות שנרקול בתשלום כי זה מיותר.
2. לכו מעט דרומה יותר לאיפה שלא מגודר ותכנסו שם למים.

חוויה מדהימה באמת.

הגעה למלון

אכלנו צהריים במסעדה על החוף ונסענו לכיוון פלאיה דל כרמן לתחנה האחרונה והמפנקת של הטיול שלנו – מלון ‪Sandos Caracol Eco Resort‬ בצפון פלאיה. המלון הוא ריזורט ענקי של הכל כלול. יש ג’ימבורי גדול לילדים, משחקיה לגדולים (סנוקר, כדורגל שולחן וכדומה) ופארק מים ענק עם מלא מגלשות (דמיינו את פארק שפיים בתוך המלון). בנוסף, יש סנוטות טבעיות לשנרקול, נהר עם צבי ים שעושים בו שנורקלים, קייאקים בים, וג’ונגל טבעי עם חיות מסתובבות (קופים, דביבונים, משהו שנראה כמו נמיה ולטאות שונות). מעבר לזה, יש פינת חווה עם חיות לליטוף, סדנאות וסיורים, כמה בריכות בכל מיני גדלים, חוף עם דגים נחמדים ואפשר לשנרקל (חובה נעליים לכניסה למים). בערבים יש מופעים סופר מושקעים שבחלקם גם הילדים יכולים להופיע בתחפושות, מלא מסעדות וברים כמובן. פשוט מקום אדיר! לא צריך לצאת מהמלון וכמובן גם לא מוציאים אגורה מעבר למה שהמלון עולה.

ימים 12-13 – ימים שלמים במלון

היום 14 – שחיה עם דולפינים ב-Delphinus בפוארטו מורלס

בבוקר יצאנו לעשות שחיה עם דולפינים ב-Delphinus בפוארטו מורלס. היה מבצע דרך הנציג של אקספדיה במלון של 1+1 אז עלה 90 דולר לשניים לעשות את התוכנית הבסיסית ביותר שכללה הסעות, חצי שעה במים, ליטופים, נשיקות וכדומה. מבחינתי לא היה צריך יותר מזה כדי להגשים חלום. כצפוי חבילת התמונות והוידאו עלתה יותר מהשחייה עצמה.

חזרנו לפני הצהריים למלון לבריכה, ים ועוד קצת נשנושים.

היום ה-15 – חזרה הביתה 

מקסיקו היתה מדהימה אלינו! כל מי שחושב לטוס עם ילדים שלא יחשוש, יש שם הכל, אוכל מגוון ולא חסר כלום!

מה הייתי עושה אחרת: משאירה את איסלה לסוף הטיול, מכניסה את קוזומל במקום בקלאר.

מקסיקו עם ילדים – עלויות הטיול

35,000 ש”ח ל-17 ימים ברוטו מחוץ לישראל כולל הכל לזוג + שני ילדים בגיל תשע ופחות משנתיים (גם ביטוחים, פנסיון לכלבה ומוניות לשדה התעופה ובחזרה מחושבים בסכום הזה). הטיסות עלו 12,500 ש”ח דרך אייר קנדה והוזמנו שלושה חודשים מראש. זה לזוג+1 כי הקטן בן פחות משנתיים אז שילמנו עליו ממש מעט.

לא עשינו אטרקציות יקרות למעט הדולפינים. יש באזור פארקי מים גדולים שמשלבים טבע ואטרקציות בעלות של כ-100 דולר כניסה לאדם וויתרנו עליהם בגלל הקטן שלנו.

בונוס למי שהגיע עד הלום  חלק מהטיול שלנו ממעוף הציפור, צולם ע”י רחפן.

(למי שמטיס, כדאי לברר לפני לגבי מקומות מורשים להטסה, יש מקומות כמו טולום שיש שלט כל כמה מטרים שמזהיר לא להטיס).

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים