ונציה ומילאנו למשפחות עם ילדים בכריסמס – מסלול ואטרקציות מאת אבישג פת בריל [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי אבישג פת בריל ומופיע כאן באישורה.
סיכום הטיול שלנו בדצמבר לונציה ומילאנו (שינוי ברגע האחרון בגלל הסגר בוינה). זוג הורים ו-3 ילדים – תאומות בנות 10 ובן בן 7.

טיסות לאיטליה

בגלל השינוי ברגע האחרון, חיפשנו טיסות במחיר סביר ומצאנו טיסות אל על למילאנו בתאריכים המתאימים. בארץ עשינו בדיקת PCR לכולנו ומילאנו את הטפסים של איטליה.
טיסת ההלוך היתה בשבע בבוקר, ב-10 נחתנו באיטליה, בשדה שם הכל הלך מהר ואחרי חצי שעה כבר הלכנו לקחת את הרכב השכור.

תחבורה באיטליה

את הרכב השכרנו מ-Sixt עם אופציה לבטל בכל שלב בלי כל תשלום מראש (נחמד מאוד בימים לא יציבים אלה). אספנו אותו מהשדה והחזרנו בתחנה המרכזית במילאנו.
לשדה בחזרה נסענו ברכבת, שוב מהתחנה המרכזית (ולכן הדירה ממש מומלצת, היא 5 דקות הליכה מהתחנה וזה עשה לנו חיים מאוד נוחים), נסיעה של 40 דקות ברכבת ישירה, גם שם יש כרטיסים מוזלים לילדים ומשפחות והיא מגיעה ממש לתוך הטרמינל.

לינה באיטליה עם ילדים

ונציה ומילאנו עם ילדים
מלון בונציה
כמה מילים לגבי המלונות: אנחנו 5 נפשות. כולנו כבר יודעים כמה זה קשה למצוא משהו ל-5 אנשים ולכן אני כבר לא מחפשת עבור 5 אלא אוטומטית עבור 4. הילדים עדיין קטנים ולא ישנים לבד בחדר מלון נפרד והקטן עדיין ישן איתנו במיטה כך שבמלונות עם ספה נפתחת ומיטה זוגית אנחנו נכנסים בקלות.
בונציה ישנו במלון Marconi בחדר עם מיטה זוגית ושתי מיטות יחיד. המלון ונציאני קלאסי בסגנון עתיק עם חדר בקומה 3 בלי מעלית, הוא היה במיקום מעולה וכלל ארוחת בוקר שהתגלתה כנחמדה ביותר במיוחד עם הילדים ועלה זול באופן מפתיע.
במילאנו סגרתי לנו דירה במתחם דירות בשם Numa שהתגלה כמעולה ממש במיקום מצויין ליד התחנה המרכזית ובמחיר טוב, אני הזמנתי דרך בוקינג אבל ממליצה להזמין ישירות מהאתר שלהם. מסתבר שזו רשת בריטית של מתחמי דירות, הכל היה חדש, מאובזר מעולה (כולל מכונת כביסה שגם מייבשת).

בדיקות קורונה באיטליה

חשוב: ההנחיות בכל העולם משתנות משבוע לשבוע, לכן ההנחיות הרשומות כאן עלולות להיות שונות מההנחיות העדכניות. חשוב להתעדכן סמוך לטיסה.

ילדים מתחת לגיל 12 לא צריכים תו ירוק באיטליה. מבוגרים כן צריכים כדי להכנס לכל מיני מקומות, בעיקר מסעדות. תעודת המתחסן הישראלית עוברת שם בלי בעיה.

למזלנו, בזמן שהיינו שם מדינת ישראל הקלה על הטסים ואפשרה לחזור עם בדיקת אנטיגן ולא PCR, זה חסך לנו מלא מלא כסף וכאב ראש. בדיקות אנטיגן עושים שם בכל בית מרקחת כמעט, בלי להזמין תור והתוצאות מגיעות במקום. אנחנו עשינו בתחנה המרכזית.

היום הראשון – נסיעה לונציה והתמקמות

ונציה ומילאנו עם ילדים
ונציה
את היום הראשון בילינו בנסיעה מהשדה במילאנו לונציה, בעיקרון נסיעה של שעתיים וחצי באוטוסטרדה מאוד נוחה עם מלא מלא תחנות עצירה מעולות!!! באמת, אי אפשר לתאר כמה שהתחנות שלהם ברמה גבוהה, ממש חנויות מטורפות עם אוכל מצויין, ומלא דברים לקנות (ממתקים כמובן 🙂 ) – חובה חובה לעצור (רובן של Autogrill) ולכן הנסיעה קצת התארכה אבל היה שווה.
אחר הצהריים הגענו לונציה, החנינו את הרכב בחניון ממש בכניסה לעיר, החניון הראשון מצד ימין – 10 קומות, שהיה הכי זול מבין החניונים (26 יורו ליום). פרקנו את המזוודות ויצאנו לכיוון הוופורטו שהן סירות התחבורה הציבורית בונציה (7.5 יורו לאדם מעל גיל 6).
המלון שלנו היה ממש על התעלה המרכזית ליד גשר ריאלטו כך שהגענו בקלות אבל צריך לקחת בחשבון שבונציה הרחובות מאוד צרים ויש מלא גשרים קטנים עם מדרגות לאורך כל הדרך כך שהליכה עם מזוודות/עגלות היא מאתגרת מאוד (אין בכלל כבישים בעיר, רק תעלות מים).
בונציה ישנו שני לילות. בלילה הראשון אכלנו ארוחת ערב במסעדה חמודה באחת והסתובבנו קצת בסימטאות שהן הקסם האמיתי של העיר.

היום השני – סיבוב בונציה, שיט בגונדולה, MURANO

ונציה ומילאנו עם ילדים
סיבוב בונציה
המשכנו להסתובב בעיר, עשינו שיט בגונדולה, שטנו לאי מורנו Murano (אי מפורסם בייצור הזכוכית שלו) עם הוופורטו (10 יורו הלוך חזור).
ונציה ומילאנו עם ילדים
מייצרים זכוכית במוראנו
ראינו שם איך מנפחים זכוכיות (פשוט נכנסנו לאחד המפעלים שמצאנו שם ותמורת תשלום קטן הם נתנו לנו להכנס לראות). אם היה לנו יותר זמן היינו שטים גם לבורנו, שהוא אי מהמם עם בתים צבעוניים ממש יפים, אבל יצאנו מאוחר מידי אז ויתרנו.

היום השלישי – עוד שיט, מוזיאון פגי גוגנהיים, יציאה למילאנו

ונציה ומילאנו עם ילדים
שיט
ביום האחרון שוב עשינו שיט בגונדולה (הילדים ממש התלהבו) והיינו במוזיאון של פגי גוגנהיים – שאולי פחות מתאים לילדים וגרם להם להגיד “לא” בכל פעם שהמילה מוזיאון הוזכרה שוב במהלך הטיול 🙂…. ויצאנו חזרה לכיוון מילאנו.
ונציה היא המקום האהוב עליי בעולם! היא פשוט מופלאה, מיוחדת וקסומה בעיניי ואני ממש ממליצה להגיע אליה לפחות פעם בחיים!

היום הרביעי – מילאנו – קניון Il Centro

ונציה ומילאנו עם ילדים
שופינג במילאנו
במילאנו היינו 5 ימים נטו. ביום הראשון היה גשום אז החלטנו מראש לבלות אותו בקניון il Centro שהוא קניון ממש גדול מחוץ לעיר. קונים כרטיסים לאוטובוס של חברת Zani (חמישה יורו הלוך חזור) מהתחנה המרכזית, אפשר לקנות באתר או על האוטובוס. נסיעה של 40 דקות בערך, אוטובוס ראשון ב-11 בבוקר וצריך להזמין מראש את שעת החזרה.
הקניון עצמו חביב, קנינו לילדים מלא שטויות בפריימרק שהעסיקו אותם לאורך כל הטיול. יש שם מתחם אוכל ובעיקרון יש גם משחקיה לילדים אבל היא היתה סגורה, נראה לי בגלל הקורונה. היינו שם כמה שעות טובות ובערב חזרנו לדירה ואכלנו ארוחת ערב במסעדה טעימה באיזור הדירה (La Baita).

היום החמישי – טיול רגלי במילאנו ושוק אוכל

ונציה ומילאנו עם ילדים
סיור במילאנו
ביום השני שלנו במילאנו הלכנו לכיוון מרכז העיר, טיול רגלי. ראינו את החנויות היפות, עצרנו לנוח במתחם סטארבקס עצום בקורדוסיו (ממש מול היוניקלו), הגענו לדומו וגילינו לצערנו ששוק חג המולד עדיין לא הוקם (זה היה מאוד מבאס כי הוא היה אמור להיות כבר פתוח… אבל הכל מקושט יפה).
משם כבר חזרנו לדירה ברכבת התחתית ופה המקום להגיד משהו חשוב על התחבורה הציבורית שאנחנו גילינו מאוחר מידי: ילדים מתחת לגיל 14 נוסעים חינם! בכל תחנה יש מחסומים לנכים ועגלות ופשוט עוברים שם עם הכרטיסים של ההורים. למבוגרים יש כרטיסים ל-24 או 72 שעות שהם ממש משתלמים. הכרטיסים תקפים לכל התחבורה, כולל אוטובוסים ורכבת קלה והתחבורה בעיר מאוד מאוד נוחה.
ונציה ומילאנו עם ילדים
שוק האוכל במילאנו
בערב אכלנו בשוק אוכל בסגנון שרונה בתחנה המרכזית בשם il Mercato Centrale שהוא ממש ממש ממש מומלץ!!! יש שם מלא דוכני אוכל של שפים איטלקים מוכרים כל אחד יכול לקחת מה שהוא רוצה לאכול ויושבים ביחד וזה היה פתרון מושלם למשפחה שבה כל אחד מושך לכיוון אחר. האוכל גם ממש טעים. אם אתם מגיעים לשם, תדעו שיש גם קומה שניה, שלא תפספסו חלילה 🙂 בהמשך הטיול הגענו לשם עוד 3 פעמים.

היום השישי – Village of Wonder ו-Navigli

ונציה ומילאנו עם ילדים
Village of Wonder
למחרת היה יום שבת וגילינו שלמרות ששוק חג המולד לא נפתח עדיין, כן פתחו מתחם חג לילדים בפארק בשם Village of Wonder שכולל מתקנים לילדים, דוכני אוכל ורחבת החלקה על הקרח, והילדים שלנו, שמעולם לא עלו על קרח, התאהבו.
ונציה ומילאנו עם ילדים
Navigli
אז בילינו שם כמה שעות טובות ועשינו עוד סיבוב קטן במרכז העיר, ונסענו לראות את איזור Navigli שהוא “הונציה של מילאנו” שהיה יפה אבל לא מאוד מעניין לילדים, לפחות בחושך כשאנחנו הגענו (הגענו בדיוק כשסגרו שם את כל הדוכנים של שוק הפשפשים שיש שם בסופ”ש אז אולי אם היינו מגיעים לפני היה יותר עניין).

היום השביעי – משחק כדורגל

ונציה ומילאנו עם ילדים
משחק כדורגל במילאנו
למחרת התלבטנו בין נסיעה לאגם קומו ברכבת (שעה נסיעה) לבין משחק כדורגל של מילאן. כיוון שמצאתי כרטיסים במחיר טוב (לילדים יש מחיר מוזל בחלק מהיציעים) – הלכנו על הכדורגל! ולמרות שאנחנו לא חובבי הז’אנר, היה ממש ממש מוצלח ומומלץ. חוויה אמיתית. האיצטדיון ענק, האוירה כיפית, מגיעים איזה שעה וחצי לפני המשחק, אוכלים נקניקיות בחוץ, בילוי של חצי יום בקלות.
האיצטדיון סו סירו בפרברי העיר ומגיעים אליו ברכבת תחתית. בחזור התחנות באיזור האיצטדיון היו סגורות משום מה אז צעדנו קצת… האיזור עצמו לא מעניין.

היום השמיני – שוב החלקה עם הקרח, קניות ואוכל טוב

ונציה ומילאנו עם ילדים
היום האחרון במילאנו
למחרת היה היום האחרון שלנו… אז חזרנו פעמיים להחלקה על הקרח, עשינו סיבוב חנויות קטנטן, אכלנו צהריים ב-Five Guys ליד הדומו, וקינחנו בארוחה אחרונה בשוק האוכל בתחנה המרכזית.
כמו שכבר הבנתם אם הגעתם עד פה, מוזיאונים לא נכנסו לתוכנית. למרות שיש הרבה מהם בעיר – מוזיאון טבע, מדע, אומנות, אשליות וכו’. אולי בפעם הבאה נגיע גם אליהם.
המיקום של הדירה היה מצויין, את הרוב עשינו ברגל, מזג האויר היה אחלה, קריר אבל סביר ובלי גשם חוץ מהיום הראשון.
בסך הכל היינו 8 לילות באיטליה והיה ממש כיף. חששתי קצת ממילאנו כי יש לה מוניטין לא מזהיר אבל היא הפתיעה לטובה ממש ובהחלט מקום לחזור אליו גם לחופשה זוגית (אמן בקרוב 🙂 ).

נפלו בעריכה:

מקומות אליהם לא הספקנו להגיע או שפחות התאימו למשפחות שלנו:

בונציה:

  • Doge’s Palace
  • Giardini Pubblici
  • The Lido
  • ביקור אצל אמן מסכות
  • המבוך ב-Villa Pisani
  • גשר ריאלטו – מקום טוב לקנות מזכרות

במילאנו:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים