גיאורגיה עם מתבגרים וילדים – אטרקציות ומסלול מאת שירי פוריש [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

המסלול הזה על גיאורגיה עם מתבגרים פורסם במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של שירי.

אנחנו זו ג+ 3 ילדים בגיל 12 ,9 ו-4 ובחרנו ללכת פחות על נופים ושעות ברכב ויותר להתמקד בכמה מקומות לינה ולהנות מהערים. טסנו בגאורגאין, טיסת לילה שהתעכבה + שעה הפרש בגאורגיה. הגענו למקום הלינה שלנו בעיר העתיקה בטיבלסי ב-5 לפנות בוקר – בהחלט לא מה שתככנתי, מזל שלקחתי שני לילות בטבליסי, מה שנתן לנו יום התאפסות.

גיאורגיה עם מתבגרים - טבליסי
טבליסי

לנו בדירה מקסימה Charming Apartment in Old Town, שהוזמן בבוקינג תמורת 300 GEL ללילה (400 ש״ח). הדירה חמודה ובמיקום מצוין עם שני חדרי שינה, מקלחת ומטבחון קטן. התקשורת מול בעלת הדירה הייתה מצוינת ובעלה גם אסף אותנו מהשדה תעופה ולמרות העיכוב ההיסטרי חיכה בסבלנות והיה מקסים ואדיב.

טביליסי למשפחות – הרכבל, פוניקלור, לונה פארק

גיאורגיה עם מתבגרים - הרכבל בטבליסי
הרכבל בטבליסי

התחלנו להסתובב בטבילסי רגלית מ-12בצהרים. הילדים ראו את הרכבל וישר רצו לעלות, אז עלינו ברכבל, הסתובבנו קצת למטה וירדנו רגלית בחזרה. חזרנו לדירה לקצת מנוחה והחלטנו שיש עוד כח ויצאנו לעוד סיבוב. הלכנו רגלית לצד אחר כאשר ראיתי שלט של הפונקילור. זרמנו רגלית אחרי השלט, הסתבר שזאת עלייה מטורפת לתחנת עליה של הפוניקלור. לקח לנו מהשלט ועד שהגענו כחצי שעה של הליכה עם הפסקות.

גיאורגיה עם מתבגרים -הלונה פארק בטבליסי
הלונה פארק בטבליסי

עלינו למעלה ונהנו במתקני הלונה פארק, ישבנו במסעדה לסופגניה המפורסמת, וחזרנו לדירה, מלאי גאווה על ההספק.

גיאורגיה עם מתבגרים – בורג’ומי – טיול בעיר ובפארק

למחרת נסענו לבורג’ומי. הזמנו לינה והסעה דרך Nikusha Khvedelidze שהגיע בזמן כפי שקבענו ויצאנו לדרך. לקח פחות משעתיים והגענו לדירה שלו, פה הייתה כנראה תקלה בתיאום ציפיות כי התאכסנו בדירת חדר צפופה עם 5 מיטות, דבר שפחות התאים לנו.

גיאורגיה עם מתבגרים - בורג׳מי
בורג׳מי

שמנו את הדברים ויצאנו לטייל בעיר, עברנו את הגשר, טיילנו בפארק המקסים עמוס המשחקים לילדים והלכנו עם הזרם עד הרכבל (ויתרנו על העלייה בו) והמשכנו רגלית לטייל ולהנות מהטבע והמשחקים. חזרנו בערב לדירה והלכנו לישון.

למחרת קבענו נסיעה לורדזיה אך בגלל לינה גרועה ביותר החלטנו לוותר ולנסות להחליף מקום לינה. מצאנו מקום מקסים ליד המקום של ניקושה שנקרא Victoria-Panaorama ולמזלנו היו לה שני חדרים פנויים סמוכים. העברנו את הציוד ושוב יצאנו להסתובב בעיר ופארק והחלטנו שאת הנסיעה לורדזיה נעשה למחרת.

רק שבערב אחרי אכילה במסעדה מקומית חטפנו הבכור ואני קלקול קיבה מהגהנום וכל הלילה היינו דבוקים לשירותים (מזל שלכל אחד היה שירותים בחדר שלו) כך שלמחרת לא יכלנו לעשות כלום חוץ מלהתאושש בחדר ושוב בצערנו ויתרנו על הטיול (שילמנו עליו במלואו).

היה זה יום שלא עשינו בו כלום ורק קיווינו שנתאושש מספיק כי ביום למחרת ציפתה לנו נסיעה של ארבע שעות. בערב התאוששנו ויצאנו להשלים קצת קניות בעיר. עשינו כביסה קטנה דרך המלון (יקר) והלכנו לישון.

גיאורגיה עם מתבגרים – ריזורט Lopota Lake – סירות פדלים, מיני גולף, ועוד

גיאורגיה עם מתבגרים - הבקתה
הבקתה

למחרת נסענו לריזורט המהמם Lopota Lake. המקום נמצא סביב אגם, ניתן לקחת סירת פדלים לשוט ללא תשלום, ויש ברווזים שמסתובבים חופשי שבת ה-4 לא הפסיקה להאכיל.

גיאורגיה עם מתבגרים - מאכילה ברווזים
מאכילה ברווזים

יש מיני גולף, טניס, אופניים, פינג פונג, ועוד. חלק מהפעילויות בתשלום סימלי והרוב חינם.

הגענו בצהריים, קיבלנו חדר וישר הלכנו לאכול ארוחת צהריים (לקחתי פנסיון מלא). אחרי זה עלינו על בגדי ים והלכנו לבריכה (המים קפואים) ונהננו מהג’קוזי החם. חזרנו לחדר להתקלח ולצאת לארוחת ערב והתחיל מבול, בניגוד למזג האוויר הנעים שהיה כששהינו בבריכה רק שעתיים קודם. הייתה גם הפסקת חשמל ואכלנו ארוחת ערב לאור נרות (הייתה חוויה).

גיאורגיה עם מתבגרים - משחקייה

היום הבא היה יום מושלם מבחינת מזג האוויר ואחרי ארוחת בוקר בילינו את כל היום בבריכה ובמתקנים שיש למלן להציע, אווירה מקסימה. למחרת בצהריים עזבנו את המלון וחזרנו לטבילסי ללילה אחרון.

טביליסי – קניון איסט פוינט, ג׳ימבורי, אגם הצבים, שייט, העיר העתיקה

גיאורגיה עם מתבגרים - משחקייה
משחקייה

אחרי שהתמקמנו נסענו לקניון איסט פוינט, יש שם למטה ג’ימבורי מטורף ומאוד זול. בילינו שם כמה שעות, אכלנו ארוחת ערב וחזרנו לישון בדירה שהיינו בה בלילות הראשונים.

גיאורגיה עם מתבגרים - האגם
אגם

למחרת נסענו לאגם הצבים והיה מאוד מאכזב. גם לקחו לנו על שייט של חצי שעה בסירה 50 לארי שזה המון לשם (זאת היתה הפעם ראשונה שמשהו עלה לנו ביוקר בגאורגיה).

גיאורגיה עם מתבגרים - הנהר
הנהר

גם היה קר ואחרי 20 דקות כבר החזרנו את הסירה וחזרנו לעיר העתיקה לשוטט ולנוח.

גיאורגיה עם מתבגרים -טבליסי
טבליסי

הדירה הייתה שלנו עד 15:00 אז התארגנו בנחת ונסענו שוב לקניון איסט פוינט להעביר את הזמן עד הטיסה בג’ימבורי (החלטה חכמה). ומשם  היו לנו 10 דקות נסיעיה לשדה תעופה.

טיסת החזור גם המריאה באיחור (ללא הודעה מוקדמת, גם לא בשדה עצמו כשכל הישראלים לא מבינים מה הולך ואין מישהו לשאול). בסוף עלינו לטיסה שהייתה אמורה לצאת ב-21 בסביבות 23 בלילה וחזרנו בשלום עמוסי חוויות לישראל.

גאורגיה עם מתבגרים – עלויות

  • טיסה ל-5 עלתה לנו כ-6000 ש״ח, הוזמנה 3-4 חודשים מראש
  • לקחנו איתנו 1,200 דולר (4,500 ש”ח) ללינה ובזבוזים
  • הוצאנו שם עוד 1000 לארי (1,500 ש”ח)
  • 2 לינות בריזורט ששולמו בכרטיס אשראי (בערך 2,300 ש”ח)

סה”כ 14500 למשפחה ל-8 ימים שלא חסכנו בכלום. יכול להיות אפילו יותר זול עם לינה במקומות זולים יותר.

לסיכום, היה מהנה, לא עשינו את המסלול הקלאסי ולא עפנו על האוכל בכלל שחוזר על עצמו בכל מקום. אולי צריך לעשות את הטיול שוב בלי ילדים ולראות מקומות מעניינם יותר ולאכול במקומות מיוחדים יותר. האם נשוב- לא בטוח. אבל אני ממליצה לנסוע לשם בחום – מאוד הפתיע אותי כמה המדינה ידודתית לילדים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים