אטרקציות בברלין וסקסוניה השיווצרית למשפחות עם ילדים – מאת מאי מלצר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה נכתב על ידי מאי מלצר ומופיע כאן באישורה.

אמ:לק לכם: ברלין, וסקסוניה השיווצרית. אוגוסט 2018. שתי משפחות עם ילדים בגילאי חצי שנה ועד 8 שנים (3,4,5,7,8 ובת חצי שנה). 10 ימים טוטל.

למה ברלין וסקסוניה השיווצרית עם ילדים?

אנחנו אוהבי נופים והליכות ופחות מקומות מתוירים ועמוסים, אך גם הורים ל-3 קטנטנים: בן 6, בן 3, ובת חצי שנה. לכן חיפשתי מקום שמשלב אטרקציות עם טבע, אוכל ולינה טובים ונוחים. סקסוניה השוויצרית עונה על כל הציפיות. זהו חבל ארץ בגרמניה בגבול צ׳כיה ובו שני פארקים מהממים (שמורות) האחת סקסוניה Sexony והשניה Bastei.

בשתיהן מגוון רחב של הליכות וטיולים, מ-4 קילומטרים הליכה עד 22 קילומטרים בערך. ישנה אפליקציה להורדה לראות את כל המסלולים באזור באתר הגרמני (שחלקו המועט גם באנגלית) ושם בחרתי את המסלולים.

טיסות לברלין

בשבילי, כמו הרבה משפחות, הנסיעה באוגוסט היא אוויר, אבל גם חור בכיס. לכן למדתי לחפש מראש, כי הרי כל שנה מגיע אוגוסט (לא שבכל שנה אנחנו נוסעים).

בכל מקרה, הפעם חיפשתי וחיפשתי משהו באמת זול, התקציב שלי היה עד 200 דולרים לכרטיס ועדיף אפילו 150 דולר. באותה העת השתעשתי באתרים השונים בטיסה הלוך וחזור או בחלוקה וקניה של טיסה זולה לצד אחד וחיפוש אחרת לצד שני. וכך היה. מצאתי טיסה זולה של 90 דולר לברלין באמצע אוגסט! לא להאמין כך הרגשתי ומיד כירטסתי.

ואז חיפשתי מאיפה נחזור, לא עלאה אתכם בכל הפרטים והתיכנונים אבל בסופו של דבר סגרנו כרטיס טיסה חזרה מפולין. עיר שמרחקה ברכבת מברלין כ-3 שעות ובדקתי וראיתי שהרכבת מברלין לפוזנן עולה לכולנו 50 דולרים, לכל חמישתנו,מה שהתאים לי.

אז התחלתי לתכנן את הטיול באזור ברלין. ולא כל כך מצאתי מידע באנגלית, ומעט הסתבכתי אבל איכשהו שמעתי את השם סקסוניה השוויצרית, ומצא חן בעיני שלא מצאתי הרבה מידע בעברית או באנגלית וחשבתי לעצמי, או שזה מקום שלא מגיעים אליו והוא מהמם, או שיש סיבה שלא מגיעים אליו.

בסופו של דבר התברר שבהחלט מקום שווה, אזור יפיפה, והרוב מגיעים לשם בכלל מצ’כיה לקפיצה קלה לראות טבע מפראג.

בקיצור, כך נרקם לו הטיול, חלק אחר חלק בעודי קוראת בגרמנית בעזרת גוגל תרגום ומדשדשת את דרכי לאטרקציות ולמלונות שאנחנו אוהבים.

תחבורה בברלין וסקסוניה השיווצרית

חשבנו הרבה על טיול בקראוון או להתגלגל ולא להזמין מראש, אבל ראיתי שהרוב כבר מלא ובאמת שזוהי תקופת החופש גם של הגרמנים והחלטתי לא לקחת סיכון, הרי היינו 3 משפחות עם 6 ילדים סך הכל וזה לא היה נראה לי נחמד להתחיל לחפש כל ערב עם כולם מקום לישון.

קל מאוד להסתדר בתחבורה ציבורית, אבל העדפנו רכב בגלל הילדים והקטנטנה. וגם זה היה פשוט להשכיר ולהתנייד ולהחנות בכל מקום.

שכרנו רכב משדה התעופה בברלין וירדנו דרומה.

מחייה בברלין וסקסוניה השיווצרית

תביאו כסף מזומן וקטן הם לא אוהבים אשראי. ובכלל הם קצת רוטנים ושקטים יתר על המידה. זה עניין תרבותי אבל כשמטיילים שתי משפחות עם 6 ילדים סך הכל מאוד מורגש שאנחנו רעשניים והם כמו דג.

עלויות ל-10 ימים למשפחה עם 3 ילדים (אחת תינוקת). מתפנקים אך גם חסכוניים:

  • אוכל – בבוקר במלון כלול.
  • צהריים – סנדוויצים, פירות, נישנושים מהסופר בערך 10 יורו ליום.
  • ערב – כמעט בכל המסעדות שאכלנו עלה בין 40-50 יורו לכולנו וממש התפנקנו,  כולל בירות וקינוח.
  • לינה – בין 100 ל-180 יורו ללילה.

סך הכל ליום, כולל חישובי דלק, לינה, אוכל, ואטרקציות באזור סקסוניה השוויצרית עלה לנו 200 יורו ליום בממוצע.

אטרקציות בברלין וסקסוניה השיווצרית עם ילדים

Abenteuerpark Moritzburg

ברלין וסקסוניה השוויצרית למשפחות עם ילדים - פארק החבלים
פארק החבלים

פארק חבלים מקסים באמצע הדרך לכל הגילאים. מגיל 3 עד מבוגרים. פשוט נהדר. אפשר לבלות שם כמה שעות טובות. זה מתאים ממש לילדים בגיל 3 ומעלה ויש המון המון מה לעשות עם ילדים גדולים וגם מבוגרים שאוהבים לטפס וקצת אקסטרים. היה יותר מתאים לגדולים מלקטנים, אבל גם מי שמגיע עם כמה גילאים זה מתאים משום שבדרך בתוך הפארק יש כל מיני חיות וטרמפולינה לקפוץ והמקום חמוד ומקומי.

לכן גם לא מדברים בו אנגלית, אבל התכתבתי במייל לפני ההגעה עם מישהו מהצוות והיו מאוד אדיבים והסבירו לי הכל. מחיר – 11 יורו לאדם.

באד שנדאו – שוק, ספא, ואוכל טוב

אחר כך המשכנו בדרך והגענו לבאד שנדאו (Bad Schandau), עיירת הנופש המרכזית בסקסוניה השוויצרית. המלון שלנו מלון דירות. 150 יורו ללילה כולל ארוחת בוקר. אבל זה בשיא העונה ובחופשים של הגרמנים ובטוח אפשר למצוא זול יותר.

ובכל זאת אם תרצו זה נקרא Appart Hotel וזה ממש במרכז העיר (העיירה) עם מיטה זוגית נוחה, חדר מרווח ושירותים ומקלחת ענקיים. יש בנוסף חדר עם מיטת קומותיים לילדים. ומרפסת עם כיסאות. יש גם בריכה אבל היה לנו קר. (לא להאמין אוגוסט וקר מידי לבריכה).

העיירה מקסימה, צבעונית ונקייה. יש בה שוק באמצע וכל מיני חנויות קטנות בצדדים. יש ספא ענק עם בריכה חיצונית ופנימית ומסעדה איטלקית מעולה. וגם אכלנו במסעדה נהדרת ששמה Gambrios במרכז העיירה. יש סופר קטן בכניסה שאפשר להצטייד בו לטיולים.

Saxony – Hintersdorf

ברלין וסקסוניה השוויצרית למשפחות עם ילדים - בפארק הלאומי המסלול לסירה
בפארק הלאומי המסלול לסירה

אז אמרתי שיש שתי שמורות. הראשונה היא Saxony. בסקסוני נסענו ל-Hintersdorf, העיר הכי מזרחית בפארק. הנסיעה הייתה מהממת, יש שתי אופציות ושתיהן יפיפיות. אפשרות אחת היא מלמעלה, איפה שכל השדות של החמניות, שזה מחוץ לפארק ועובר בכמה עיירות קטנטנות שנתקעו בזמן. האפשרות השנייה היא לנסוע מתוך הפארק, שזאת נסיעה ליד נחל עם מלא מסעדות קטנות בדרך.

בעיירה הזו התחלנו מסלול שבסופו (45 דקות) לקחנו סירה קטנה ושטנו בנחל עם קירות אבן בצדדים. במפה של האתר זה נקרא המסלול לסירה Bottestop. זהו סיור כביכול עם עוד אנשים אבל היה מרשים. מהמקום שהסירה סיימה עלינו במסלול אחר (שעה) חזרה לרכב. למעלה יש מסעדה נחמדה מאוד מקומית וגרמנית.

אני יודעת שזה נשמע קצת מבולגן, אבל כל הפרטים מופיעים באתר של השמורה ואפשר להבין ממש מהר איפה היינו לפי המפות שם. עשינו שם עוד מסלולים אבל זה היה הכי שווה. אפשר להסתכל באפליקציה על עוד אופציות כולן יוצאות מאותה החניה במקרה הזה.

Bastei – גשר ב-Rathan, סירה, גלידה

ברלין וסקסוניה השוויצרית למשפחות עם ילדים - אזור הגשר המתוייר
אזור הגשר המתוייר

בשמורה השניה (Bastei) היינו בגשר התיירותי, והלכנו למטה ממנו כשעה וחצי לעיירה Rathan שם יש נהר קטן וגם שם שטנו בסירה הפעם לבד עם משוטים והילדים ממש נהנו. זה מתויר ומוכר.

אכלנו גלידה טובה ועלינו באוטובוס תיירים חזרה לרכב (יש מסלול מעגלי לעלות הכל אבל לא התחשק לנו).

מעלית מ-1904

בבאד שכנדאו (איפה שישנו) יש מעלית מ-1904 שעולה מאמצע העיר ליער למעלה, שם מסעדה קטנה. היינו גם שם והיה נחמד לאחר הצהריים. למי שרוצה, יש משם גם מסלולים נהדרים להליכה. שוב, באפליקציה אפשר לראות את על המסלולים ולבחור מה ללכת.

היינו שלושה ימים ואפשר גם יותר. לא הרגשתי שזה מספיק למי שרוצה למצות ולהנות ממש מכל מה שיש למקום להציע.

Tropical Islands – חובה!!!

ברלין וסקסוניה השוויצרית למשפחות עם ילדים - Tropical Islands
Tropical Islands

ממליצה בחום לכל המשפחות שמגיעות לברלין ולאזור ללכת ולהשקיע את הכסף בלינה ב-Tropical Islands, פארק מים ענק ומקורה דרומית לברלין, בסביבות 40 דקות נסיעה באוטו. בילינו של יומיים וזה גם הרגיש לא מספיק. החדרים היו מפנקים והמקום… אין לי מילים לתאר לכם איזו אטרקציה מטורפת זו. לכל פשוט לכללל הגילאים. תביאו נישנושים ובקבוקי מים מבחוץ יקר פה ממש בפנים. בפוסט ברלין עם ילדים יש עוד מידע על טרופיקל איילנד.

עוד בברלין – פארק לגו, גן חיות

אחרי כל אלו חזרנו לברלין לעוד יומיים של פארק לגו, גן חיות מרשים, והסתובבויות בעיר. היה נחמד עם הילדים זו עיר מזמינה ורגועה, וממש נהננו.

רכבת לפוזנן

משום נסענו ברכבת לפוזנן בפולין. הנסיעה נוחה ומסודרת, הקרונות מיוחדים, שונים מבארץ וזו הייתה חוויה לילדים.

סיור בעיר פוזנן

ברלין וסקסוניה השוויצרית עם ילדים
חנות ממתקים בפוזנן

בפוזנן בילינו בעיר, שנראת כל כך שונה מברלין. רואים בה את העתיקות, את הרחובות המיוחדים. הכל מאוד זול.

ברחוב המרכזי שיורד לקניון הגדול יש מצד ימין חנות ממתקים, ושם רואים ממש מההתחלה איך מכינים ממתקים, זו הייתה חוויה לילדים וגם למבוגרים. בסוף נתנו לנו גם לטעום מהממתקים. ומי שרוצה הם מעבירים שם סדנאות שוקולד לכל המשפחה.

נפלו בעריכה:

מה עוד לראות שלא הספקנו?

ופה יש עוד המון אטרקציות בברלין למשפחות עם ילדים.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים