בודפשט עם תינוקות לשומרי כשרות – מסלול ואטרקציות מאת אביטל הכהן לב-רן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי אביטל הכהן לב-רן ומופיע כאן באישורה. פה יש גם אטרקציות בבודפשט לילדים גדולים יותר.
אמ:לק לכם: ארבעה ימים (ארבעה לילות, אבל הגענו מאוחר מאוד בלילה הראשון, אז לא מחשיבה) בבודפשט. היינו אמא שלי, אחותי, אני והבן שלי בן השנה ועשר, אוכלים כשר.

טיסות לבודפשט

טיסת ארקיע, עיכוב רק של חצי שעה. לא נורא יחסית למה שהפחידו אותי על ארקיע. מהשדה לקחנו שירות מיניבוס לדירה.

לינה בבודפשט

כניסה לדירה שהרגישה כמו חדר בריחה (כולל השלב למצוא איך מדליקים את האור בחלל עד המדרגות לבניין). נפלנו למיטה גמורים. לא כותבת בכוונה את שם הדירה, למרות שהייתה במיקום מצוין (בין הDeák Ferenc tér והרובע היהודי) כי יש לנו עליה בעיקר דיסהמלצות משלל סיבות. פה יש מלונות ודירות מומלצים בבודפשט למשפחות.

תחבורה בבודפשט

התחבורה הציבורית לא הכי ידידותית לעגלות. יש המון מדרגות בלי מעליות ובכלל, המון מקומות בעיר מכילים הרבה מדרגות. כדאי לקחת עגלה כמה שיותר קלה וכזאת שלא אכפת לכם שאולי תדפק במדרגות.

היום הראשון – הצטיידות, סיור רגלי ברובע היהודי, אוכל טוב, כיכר הגיבורים, פארק ושיט

התחלנו עם קנייה של ירקות וארוחה זריזה בדירה. את בודפשט עצמה התחלנו בסיור של Free Walking Tour של הרובע היהודי. סיור מרתק שעוברים דרך אתרים לאו דווקא יהודים (Szimpla Kert, Gozsdu Court).
בסיום הסיור הלכנו למסעדת כרמל. הלכנו למאכלים היותר מקומיים: גולש עם בצקניות הונגריות, ברווז עם מאפה כרוב כבוש, בלינצ’ס עוף ברוטב פפריקה וכבד עוף. לקינוח הלכנו על בלינצ’ס במילוי אגוזים ושטרודל תפוחים או פרג. האוכל היה טעים וחוץ ממחיר שערורייתי שלקחו על מים, הייתה חוויה טובה.
בודפשט עם ילדים
כיכר הגיבורים
משם נסענו לכיכר הגיבורים ולפארק שמאחוריו. בפארק בעיקר הסתובבנו, ראינו את מחצאות סצ’יני מבחוץ, נכנסנו לשטח של הטירה ואפילו הגענו לפארק שעשועים מרוחק. משם נסענו במטרו לרחוב ואצ’י אוצ’ה. הלכנו לאורכו (בלי לקנות, רק להסתכל 🙂) והגענו לרציפים. משם שייט (הדרכה באנגלית ובהונגרית, אבל גם ככה קשה להתרכז כשרודפים אחרי הפושטק ברחבי הספינה). את היום הראשון סיימנו בארוחה זריזה שהכנו בדירה.

היום השני – פרלמנט, נעליים על הדנובה, גשר השלשלאות, מצודת הדייגים, טירה של בודה, בית כנסת, מוזיאון, גלגל

בבוקר כבר הספקנו לעבור בחנות עם המוצרים הכשרים אז הייתה ארוחת בוקר מבוססת לחם מקומי (מה יש להם שהם מכינים אותו יבש?) עם גבינות מקומיות וירקות.
אנטדרטה לשואה, נעליים בדנובה
במטרו נסענו לפרלמנט (רק סיבוב מבחוץ), משם לנעליים על הדנובה ולגשר השלשלאות. אחרי שעברנו את הגשר החלטנו לקחת קו 16 למעלה. הלכנו למצודת הדייגים ומשם לטירה של בודה.
ירדנו בפונקולר ולקחנו אוטובוס ל-Kosher Deli (משום מה לא הופיע בגוגל, זה ברחוב Sip). אכלנו שם סלמון ופיצה שהיו חביבים, סלט שהיה מאעפן ודג קוד ברוטב פפריקה וריקוטה שהיה ממש טעים עד שהזמנו עוד אחת. בפעם השניה הרוטב הגיע מפורק וחבל, פחות טעים.
בודפשט עם ילדים
בית הכנסת הגדול בבודפשט
משם הלכנו לבית הכנסת. חייבת להודות שהשילוב של החום בפנים ומדריך עם קול מרדים (לקחנו הדרכה באנגלית כי עברית לא היה בדיוק) גרם לנו לפרוש די מהר מהסיור. מה גם שקצת הרגשנו שהוא חוזר על דברים ששמענו בסיור הרגלי והפושטק גרם לאחת מאיתנו לרוץ אחריו כל פעם.
עשינו מעבר מהיר במוזיאון ויצאנו לקינוח. בגוגל היה כתוב שקונדיטורית פרוליך פתוחה עד שש. בפועל התאכזבנו לגלות שהיא פתוחה רק עד חמש. בלית ברירה חזרנו ל-Kosher Deli שם הזמנו קפה הפוך (שלקח להם נצח להכין), שתי עוגות קרם שהיו דוחות בטעם של מרגרינה, עוגיית וניל שהייתה סבירה ועוגת פלודני, שהיא היחידה הטעימה אצלם.
בודפשט עם ילדים
הגלגל
משם הלכנו לגלגל הענק. בדרך לגלגל עברנו בחנות Sugar בעיקר בשביל הקונספט ואיך שתיארו אותה. וואלה, פחות מרשימה במציאות. אמרו לנו שאפשר להשיג שם סוכריות כשרות אבל אנחנו לא חובבי סוכריות גם ככה, אז לא טרחנו לחפש.
קפצנו רגע לבניין האופרה כדי לגלות שכולו עטוף לרגל שיפוצים. לגלגל הגענו בדיוק בשקיעה ככה שהתור לא היה ארוך אבל כבר את הגלגל עשינו בחושך. היה מהמם. ויתרנו על ארוחת ערב באותו הלילה, אכלנו מספיק 😄.

היום השלישי – רכבת הילדים, גן שעשועים, אי מרגיט

התחלנו בארוחת עוגות בקונדיטוריה (היינו חייבים לכפר על הזוועה של יום קודם 😆). זו בהחלט הייתה כפרה מוצלחת. כל העוגות היו מעולות (לקחנו בעיקר מקומיות ופחזנית) עם קפה חזק שהגיע מהר. קנינו עוד קיורטוש ושתי עוגיות מקומיות לדרך והמשכנו.
בודפשט עם ילדים
רכבת הילדים
נסענו לרכבת הילדים. חוויה מקסימה. כמה אי דיוקים שיש בפרסומים של אנשים שקראתי: הרכבת לאו דווקא יוצאת כל שעה עגולה. ניצלנו את הזמן כדי לאכול ארוחת בוקר שארזנו בבוקר (טורטיות מהארץ עם גבינות וירקות).
ירדנו בתחנת גבעת יאנוש (כתוב בפרסומים שזו התחנה הכי גבוהה. יתכן, אבל זו לא התחנה האחרונה. כדאי מאוד לעקוב כדי לא לפספס כי הילדים שם לא יודעים אנגלית. אחרי טיפוס מדרגות שהרגיש נצח עם עגלה, ועוד עליה בטבע (איזה כיף היה ללכת בטבע קצת בטיול עירוני) הגענו בסוף לגן שעשועים. הפושטק נתקע שם המון זמן. היו גם עוד הרבה ילדים ישראלים למרות שעד אז לא שמענו כמעט עברית באותו היום.
החלטנו לוותר על העלייה למצודה, היינו גמורות גם ככה. ירדנו ברכבל. מדהים עם נוף מהמם. חששנו איך נסתדר עם העגלה אבל העובדים שם סידרו לנו אותה על הרכבל.
משם לקחנו אוטובוס ומטרו למרכז העיר. רצינו להספיק עוד סיור של Free Walking Tour, אבל לצערנו הגענו בכמה דקות איחור.
בלית ברירה הלכנו לאכול בחנה. מרק גולש נהדר, תבשיל הודו מקומי טעים, ועוד מרק קניידלך, בשר בלאצ’ו הונגרי, תבשיל גולש ובלינצ’ס לקינוח חביבים.
משם נסענו לאי מרגיט. רצינו להגיע לשם במעבורת, אבל גוגל מפות הראה רק דרך אוטובוס. החלטנו פשוט לחזור במעבורת, אבל שיקול דעת לקוי גרם לנו לפספס את המעבורת האחרונה (בגלל עוד טעות שהייתה לנסות לראות את הגן היפני, בלי לדעת שבחושך ממש אין טעם כי אין שם תאורה). לפחות ראינו מופע של המזרקה והיינו קצת באי. סיימנו את היום בקניית מזכרות מול הגלגל ענק. בדיעבד מסתבר שאלו היו מחירי שדה תעופה…😒

היום הרביעי – קניון, קונדיטוריה

יום אחרון. התחיל בארוחת בוקר גדולה (היינו צריכים לסיים את כל הירקות והגבינות שקנינו 😄), אריזה לארץ ואחסון המזוודות בלוקר.
נסענו לקניון WestEnd. כדאי להקדיש לו זמן כי הוא ענק, ולהונגרים יש קטע איטי בהעברת כרטיסי אשראי. היו הרבה חנויות עם לוקים מהממים של חצאית וחולצה עם שרוולים ☺, אולי רלוונטי לכמה. לתינוקות וילדים פחות יש שם דברים.
מהקניון חזרנו לקונדיטורית פרוליך לאכול עוד קרמשניט וכמה עוגות ולארוז עוגות לארץ. מקפה תל אביב ארזנו כמה כריכים לטיסה (הם לא היו הונגרים, אבל היו שילובים דווקא מגניבים כמו חביתה עם סלט ביצים) ובמונית בולט נסענו לשדה.
שוב ארקיע באיחור של שעה, אבל ההמתנה הפעם בשדה הייתה נורמלית יותר.

נפלו בעריכה:

הזמן שלנו בבודפשט היה קצר מדי! יש עוד הרבה מה לראות (ולטעום!):

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים