איסלנד בקרוואן למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת אנה ופריק [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על איסלנד בקרוואן למשפחות עם ילדים עלה לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של אנה. תמונות

מצאתי והשתמשתי בכמה פוסטים ישנים בנושא וחזרתי עם הסיפור שלנו כדי לעזור לאחרים. אמל”ק – איסלנד מדהימה ביופיה, שונה מכל מה שחוויתי עד כה וקרוואן זו אחלה דרך לבקר בה.

טסנו מאנגליה, אז זה היה קצר וישיר. עדיין, כדי להמנע מתורים, הזמנתי לכולנו פריוריטי באיזי ג’ט שאפשר לעלות שני טרולים ושני תיקי גב גדולים יותר ובנוסף תיקי גב של הילדים ותיקים קטנים לנו. אוטומטית עם זה הייתה הושבה נוחה בקדמת המטוס ועדיפות בבורדינג שחסכה לנו מלא זמן. זה גם חסך הרבה זמן בצ’ק אין כי לקחנו את הכסאות שלהם. בדיעבר מיותר ועדיף היה לקחת מחברת ההשכרה. (עריכה: הטיסות מישראל יהיו שונות.)

הילדים בני 7 ו-9, מדברים אנגלית וממוצעים ביכולת לעשות טרקים ארוכים, לשבת בסבלנות באוטו ולא להשתעמם מפעילויות שמעניינות לנו. נעזרנו במסלולים שונים שמצאנו באינטרנט, אבל בפועל הם היו שאפתניים מדי בשבילנו הן בכמות הפעמים שהיה צריך לצאת ולהכנס מהרכב, ימים מאוד ארוכים וכו’. הפנמנו שלא נוכל לראות ולעשות הכל וניסינו לנצל היטב את מה שכן.

השכרת קרוואן באיסלנד והכנות לטיול

הקרוואן

את הקרוואן שכרנו דרך Campervan Iceland, רק בימים לפני הטיסה גילינו שהם המתווך ובפועל שכרנו מ-Geysir Motorhome. כדאי להזמין כמה שיותר מראש כדי לחסוך במחיר ולהחליט מראש על האקסטרות והביטוחים. הוספנו את הביטוח נגד חצץ במקום וזה עלה ביוקר.

לארבעה אנשים הזמנו קרוואן של שישה כי זה מה שנשאר כבר באתר. חשוב לשים לב להבדל בין Campervan, שזה יותר קטן וצפוף ובלי מקלחת/שירותים, מטבח מינימלי וכ״ו, לבין Motorhome שבמקרה שלנו כלל כיריים, מקרר, שירותים מקלחת, ממש מקום לשבת סביב השולחן וכ״ו. לדעתי הקמפרוונים מוגבלים לשלושה אנשים בכל מקרה. איסוף קרוואן לוקח זמן וצריך לוודא שמבינים את כל התפעול ולבדוק שאין פגיעות לא מתועדות.

המלצה כללית לנסיעות בקרוואן – כדאי לא לנסות לחנות הכי קרוב שאפשר בחניה, אלא לחפש איפה החלק הכי אחורי/צידי של החניה. בדרך כלל כל שאר הקרוואנים יחנו שם גם ויהיה יותר קל לצאת.

היום הראשון – מפלי Seljalandsfoss ואתר Vik Campsite

מפלי Seljalandsfoss

יצאנו באמצע הלילה מהבית ובזכות הפריוריטי צלחנו את שדה התעופה בשלום ועלינו עם הטרולים והתיקים לטיסה. נחתנו ברקייאויק והגענו אל חברת ההשכרה עם השאטל שלהם. מחברת ההשכרה המשכנו יש לסופר הקרוב להצטיידות. מיד אחרי הקניה, בחניה של הסופר חנכנו את הכיריים כדי להאכיל את כל הרעבים. משם יצאנו בנסיעה ישירה למפלי Seljalandsfoss.

המפל הוא למעשה שלושה מפלים בשביל קצר אחד אחרי השני. את הראשון אפשר להקיף ולעבור מתחתיו, את השני רק רואים ובשביל השלישי נכנסים לתוך מערה פנימית. מדהים, עוצמתי ורטוב! חשוב ללבוש את כל החלקים נגד מים שהבאתם. בגלל שלא ישנו חצי לילה לא המשכנו למפל Skógafoss שנמצא כעשר דקות נסיעה משם.

משם המשך ישיר לקמפינג הראשון ב-Vik Campsite. קמפינג המוני ועמוס אבל עם מיקום מנצח ונוף לכנסיה. חמש דקות הליכה לסופר, חנות טיולים וכמה אופציות למזון קנוי. בנוסף גילינו שחלק מהתריסים להחשכה לא נסגרים. כמובן אלו היו התריסים שמעל המיטות. בערב לא הערכנו כמה זה נורא. בארבע בבוקר גילינו. לקח לי עוד יומיים להבין איך לשפצר את זה ולמנוע מהילדים להתעורר מוקדם מדי ואז להיות עייפים כל היום.

היום השני – תצפית הפאפינים ב-Dyrhólaey, מסלול בקניון Fjaðrárgljúfur, חניון של הפארק הלאומי ב-Skaftafell Campground

לא הצלחנו לחבר את הקרוואן לחשמל בלילה, אז ניסינו לבדוק מה קורה בבוקר ועדיין לא היה חשמל. חברת ההשכרה סיפקה מספר ווטסאפ לעזרה, אבל מי שהיה מצידו השני סירב לשיחה קולית ו/או וידאו והמשיך לשלוח לנו הוראות כמו ”עכשיו תפתחו את התקע ותחברו מחדש את כל הכבלים”. מזל שמטייל אחר ראה את המצוקה שלנו ובא לעזור. שעתיים של התעסקות כדי להוכיח לחברה שהכבל באמת לא עובד וקיבלנו אישור לקנות כבל חדש. דברים שגילינו – לא פשוט לקנות דברים בחלק הזה של איסלנד, אז אם אתם יודעים מראש שמשהו חסר לכם עדיף לקנות ברקייאוויק.

תצפית הפאפינים

אחרי הבוקר המטורטר, נסענו לתצפית הפאפינים ב-Dyrhólaey. דרך הגישה היא בעליה תלולה וצרה. מומלץ להגיע על הבוקר כי החניה קטנה ומתמלאת מהר, לא יודעת איך הצלחנו לצאת ממנה בסוף.

החוף השחור

אפשר לעשות שם סיבוב קצרצר ואפשר לעשות הליכה יותר רצינית לכיוון החוף השחור. אם בוחרים באופציה השניה, חשוב לא לשכוח גם כובעי שמש וגם כובעים חמים, נגד גשם ואוכל מים.

קניון Fjaðrárgljúfur

משם המשכנו מזרחה למסלול בקניון Fjaðrárgljúfur, מסלול לא קשה ומרהיב ביופיו על גדות של קניון וולקני עמוק עם נקודות תצפית. בדרך לקניון עצרנו ב-Kirkjubæjarklaustur. תחנת הדלק שם נחשבת ליחסית מצוידת והצלחנו לקנות כבל הטענה חדש, רק שהוא היה קצר בצורה מגוחכת מה שדרש הרבה יצירתיות בלילות הבאים. בדרך עצרנו גם לסיבוב קצרצר בשדה הטחב הוולקני ב-Eldhraun lava fields. מאוד מגניב לראות מקרוב.

ישנו בחניון של הפארק הלאומי ב-Skaftafell Campground. החניון גדול, אבל לא הרגיש המוני. אם מתקפים את האישור חניה ללילה באתר, זה מאפשר לחנות ל-24 שעות גם בחניון של הפארק.

היום השלישי – שיט בלגונת קרחונים ו-Vík Tjaldsvæði – Camping

שייט בלגונת קרחונים

שיט בלגונת קרחוני שהזמנו ב-Fjallsárlón. זהו שיט בסירות זודיאק שמתאים לילדים מגיל שש ומעלה. אני מאוד ממליצה, חוויה עוצרת נשימה לראות את הקרחונים הצפים ואת הקרחון הגדול מקרוב. מקבלים חליפות מלאות לילדים ועליוניות חמות למבוגרים. חשוב להזמין מראש ולהגיע בזמן. אנחנו גם זכינו לראות כלב ים משתזף על הקרחונים. במקום יש קפיטריה, אבל רק חלק מאיתנו מצא מה לאכול אז פתחנו את הכיריים והאכלנו את כל השאר.

הלגונה השניה

משם זו נסיעה ללגונת הקרחונים הגדולה Jökulsárlón. כדאי מראש ללכת לחנות בצד של חוף היהלומים כי החניה שם פחות עמוסה. לא לוותר גם אם הייתם בלגונה השניה. המקום כן המוני, לכן הרחקנו לאחת החניות הקטנות לצד הכביש ומשם יש גישה ממש עד למים ומעט מאוד אנשים. זה כל כך שקט שאפשר לשמוע את הרעש של הקרחונים. כדאי לקחת פיקניק או קפה וללכת לשבת קצת על החוף בשקט.

פארק לאומי סקאפטפל

פנינו אחרונה והתחלנו לנסוע מערבה. שוב עצרנו ב-Skaftafell ועשינו את אחד המסלולים הקצרים שהביא אותנו למפל ולבתים הישנים. הליכת קרח היא רק מגיל 8 ונאלצנו בצער רב לוותר.

פארק לאומי סקאפטפל

ישנו שוב בחניון של Vík Tjaldsvæði – Camping.

היום הרביעי – איי ווסטמן, הר הגעש Eldfell, מוזיאון ההתפרצות Eldheimar, Hvolsvöllur Camp Site

איי ווסטמן, הטיפוס להר געש

החלטנו לא לקחת רכב למעבורת ולא הספקנו לקנות כרטיסים לסירות ראב. בירידה מהמעבורת יש גן שעשועים מקומי. הילדים היו מאוד מרוצים. קנינו משהו לדרך בעיר ויצאנו למסלול רגלי לעבר הר הגעש Eldfell. מסלול רגלי מוצלח עם תצפיות לאי, מעבר באיפה שהיו הבתים שנהרסו בהתפרצות ותורמוסים. משם מגיעים לשביל של העליה לפסגה. העליה תלולה ודרשה מאמץ מכולנוו למעלה יש רוח חזקה. לא לוותר על הכובעים/כיסויי אוזניים.
מהר הגעש ירדנו דרך השבילים הקטנים למוזיאון ההתפרצות Eldheimar. היה מעניין וחווייתי. משם ברגל למעבורת עם עצירה בעוד גן שעשועים ובסופר.

ישנו בחניון קטן של Hvolsvöllur Camp Site.

היום החמישי – סופר ג’יפ ל-Landmannalaugar ו-Camping Selfoss

Landmannalaguar

טיול סופר ג’יפ ל-Landmannalaugar . רצינו לקבל טעימה מההיילנדס וחשבנו שזו הדרך. לקחנו טיול עם South Coast Adventures שהיו מאוד שירותיים במיילים. היציאה היא מהבסיס שלהם, חשוב להגיע לפני כי בשעה הנקובה כולם כבר היו ישובים ברכב. בדיעבד אני לא ממליצה. הטיול יקר מאוד ורובו נסיעה רציפה בסוג של מיניבוס מפלצתי באזור. אפשר היה לבקש מהנהג לעצור, אבל הייתי היחידה שביקשה ואחרי פעם אחת כבר לא היה לי נעים. עצרנו פעם אחת בכניסה להיילנדס, פעם אחת כשביקשתי, פעם אחת לעצירה ארוכה במרכז המבקרים ועוד פעם אחת בדרך חזרה ליד אגם. בעצירה במרכז המבקרים טיפסנו לנקודת תצפית וכמובן רחצנו במעיינות החמים. תענוג.

יתכן שאפשר להגיע לאזור המרכזי גם באוטובוס טרקים וכך לחסוך בעלויות בצורה משמעותית. אז אולי גם הינו יכולים לתכנן את הזמן אחרת ולעשות מסלולים באזור.

בשעות אחר הצהריים נכנסה אזהרת גשם ורוח לכמעט כל האי ליום שלמחרת. הבנו שלא נוכל לנסוע עם הקרוואן או להיות יותר מדי בחוץ ובחרנו לעבור למיקום יותר מיושב – החניון של סלפוס Camping Selfoss.

היום השישי – בריכה וחבית מי קרח,

סלפוס וכביסה. שתי דקות נסיעה מהקמפינג יש בריכה עירונית מצוינת. בריכת ילדים ובריכת מבוגרים פנימיות, בריכת ילדים ובריכת מבוגרים מחוממות היטב חיצוניות, מגלשה, שני ג’קוזי וכמובן חבית מי קרח. היה בבריכה הכל – מצופים לילדים, משחקי בריכה וכ״ו. בילינו כמה שעות טובות וקשקשנו עם הורים איסלנדים. זו חוויה סוריאליסטית במקצת לשבת בבריכה חמה בעוד שבחוץ קר, גשום ורוחני.

היום השביעי – מעגל הזהב, מכתש Kerid, פארק Geyser (Strokkur), הקרע שבין היבשות וקמפינג Hveragerði

מעגל הזהב

מעגל הזהב. מכתש Kerid Crater, יפה אבל כבר פחות התרגשנו.

שמורת גייזיר

פארק Geyser, או ליתר דיוק Strokkur, שהוא הגייזר הפעיל היום. עמוס למדי, אבל שווה את זה. רואים גייזרים בהתהוות, את הנוכחי שמתפרץ, כל הצבעים שמסביב, אדים בכל מקום. מיוחד מאוד.

פינגווליר

לאחר מכן תכננו את מפלי Gullfoss Falls שנמצאים קרוב אבל החלטנו לוותר מטעמי מזג אוויר ולו״ז והמשכנו ישר לקרע שבין היבשות Þingvellir National Park. עצרנו בחניה של מרכז המבקרים ויצאנו לשוטט בשבילים. חשוב לשים לב שהמוזיאון והבית קפה נסגרים מוקדם למדי.

ישנו בקמפינג של Hveragerði, כדי להיות קרובים למסלולים. קמפינג קטן ונעים ובדיעבד אולי היה כדאי להזמין מקום מראש. הינו מהאחרונים שעוד מצאו מקום (בין היתר כי בסלפוס היה ארוע המוני של הנוער האיסלנדי).

היום השמיני – Reykjadalur העמק המעשן וקמפינג ב-Campsite Grindavik

העמק המעשן

Reykjadalur העמק המעשן – מסלול הליכה מכובד שבסופו מגיעים לנהר החם. המסלול יפה, אבל דורש קצת מאמץ וזמן. טיפ חשוב – להכנס למים באזור הכי רחוק של החלק המוסדר. שם המים הכי חמים. אצלנו הייתה רוח חזקה ואף אחד כבר לא רצה לצאת ולחפש משהו יותר מוצלח.

המשכנו לקמפינג האחרון שלנו ב-Campsite Grindavik. תכננו לעצור בדרך ב-Geldingadalir Volcano או ב-Krýsuvík אבל הייתה רוח משוגעת ולא רצינו לצאת מהאוטו. במקום זה נסענו לעיירה ונהנינו מהבריכה המקומית (פחות מפנקת מסלפוס) וגן השעשועים בקמפינג (לא רע בכלל). סיימנו את הערב באריזות ונקיונות של הקרוואן.

היום התשיעי – ניקיון הקרוואן, שייט לוויתנים

עצרנו בתחנת דלק כדי להשלים את הנקיון. יש בחלק מהתחנות שואב אבק מיוחד שאפשר לשאוב את פנים האוטו. בדיעבד הם כבר היו כל כך לחוצים על לקבל את הקרוואן שבכלל לא בדקו לעומק ולא התלוננו על שום נזק חצץ או נקיון לא מושלם.

משם חזרנו לשדה התעופה ונסענו עם FlyBus לעיר. יש להם סידור נח עם הגעה למיקום מרכזי ומיניבוסים משם להרבה אזורים בעיר. נסענו ישר לאזור המרינה לשייט הלוויתנים שהזמנו מראש. את השייט עשינו עם Elding Whale Watching שהיו שירותיים ומאוד נחמדים. לפני השיט עוד הספקנו לקפוץ לאכול באחד ממתחמי האוכל הכה איסלנדיים Grandi Mathöll – זהו בעצם האנגר משופץ עם מגוון מסעדות קטנות/דוכנים/משאיות אוכל בוחרים מאיפה להזמין ואז כולם יושבים ביחד.

שייט לוויתנים

היה לנו יום מושלם לשייט, שמש, ים רגוע ובאמת ראינו לא מעט לוויתנים. המדריך שלנו היה ביולוג ימי שסיפק הרבה מידע המהלך הטיול. כולנו התלהבנו בטירוף. גם ביום שמשי, הרוח הייתה חזקה ונהנינו מהחליפות שהם מספקים. טיפ – לכו מראש לשבת בחרטום הספינה, גם אם אין שם ספסלים. זה החלק שהם יפנו כל פעם לכיוון הרלוונטי. עוד טיפ – אל תקחו סירה קטנה מדי, לכולם אסור להתקרב באותה מידה ואם הים לא פלטה, אתם ממש תסבלו בסירה הקטנה (שלא לדבר על קצת גשם).

חזרנו מהשייט ויצאנו במסע לעבר הדירה. הפקידות הנחמדות ניסו להזמין לנו מונית, אבל במשך 20 דקות פשוט לא היה מענה אז אמרנו שננסה את האוטובוס (אנחנו בשלב הזה עם כל הציוד, כולל שני כסאות רכב). מתברר שהאוטובוס לא מקבל כרטיסי אשראי ולנו לא היה מזומן, אבל הנהג ראה את מצבנו ופשוט נתן לנו לנסוע כמה תחנות ללא תשלום. לקחנו איירביאנבי באזור Laugavegur שהתברר כאזור טרנדי מלא מסעדות וציורי קיר. בערב אכלנו ב Hlemmur Mathöll, עוד מתחם מסעדות ובו המסעדה המושלמת למבוגרים SKÁL! ואחלה פיצות וגלידה לילדים.

היום העשירי – רקייאוויק: שיטוט ברחובות, תצפית על ה-Harpa, מוזיאון פרלאן

רקייאוויק

התחלנו בסיבוב באזור, חיפוש ציורי קיר, הרחובות הצבעוניים, תצפית על ה-Harpa (יש גן שעשועים), הכנסיה וכ״ו. היה סופ״ש והיה עמוס. משם המשכנו ברגל לפרלאן, מוזיאון אינטראקטיבי מאוד מושקע. יש מערת קרח, פלנטריות ומלא מיצגים נוספים. לגדולים יותר יש גם אומגה מהגג. בילינו שם כמה שעות טובות ואז הילדים גילו מתחם מתנפחים גדול ליד ונאלצנו לבלות גם שם (תקנו קפה מראש בפרלאן כדי שהסבל יהיה יותר קל).

זהו, קמנו באמצע הלילה באור מלא כדי לעלות שוב על ה-FlyBus וחזרנו הביתה, בטוחים שעוד נחזור לאיסלנד.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים