אטרקציות בסוצ׳י למשפחות עם ילדים – מאת רועי גוזלן ורג׳ינה רוזן

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

סוצ׳י היא יעד מאוד פופולרי בשנים האחרונות בקרב ישראלים, בעיקר דוברי רוסית אבל לאחרונה יש עניין רב בקבוצה גם מאלו שלא דוברי רוסית. פה סיכמנו חוויות של שני מטיילים מהקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים כדי שתוכלו לבדוק אטרקציות בסוצ׳י למשפחות ולהחליט אם יעד זול זה מתאים גם לילדים שלכם.

שתי המשפחות, שלא מכירות אחת את השניה, יצאו לטיול מאוד דומה. לכן החלטנו לשלב את החוויה של כל אחד מהם באתרים השונים, כך תוכלו לקבל מידע מורחב יותר מהרגיל.

הרכב:

רועי גוזלן: 3 משפחות עם ילדים בגילאי 1.5-4.5.

רג׳ינה רוזן: זוג + ילדה בת 3

מזג אוויר בסוצ׳י בקיץ

רועי גוזלן: מזג האוויר בסוצ’י הפכפך. בנוסף לבגדים קצרים, מומלץ להגיע גם עם עליוניות ובגדים ארוכים (דקים) בעיקר לילדים.

רג׳ינה רוזן: החום והלחות כבדים.

טיסות לסוצ׳י

רועי גוזלן: טסנו בחברת Ural, שאותה סגרנו ישירות מהאתר (יצא הכי משתלם). טיסה של שעתיים וחצי הכוללת מים/שתיה חמה ונשנוש.

רג׳ינה רוזן: שתי חברות תעופה מגיעות לסוצ׳י באופן ישיר, ישראייר ואורל הרוסית. בחרנו בישראייר כי שעות הטיסה היו נוחות מאוד וגם זול בכמה דולרים. כשהגענו לסוצי, פרטנו כסף בשדה כי אין צ’ינגים בכלל באיזור. כמו כן, גם קנינו סים ללא הגבלת גלישה במחיר של 15 ש״ח.

מלון בוגטיר – Hotel Bogatyr

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות - מלון בוגטיר
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – מלון בוגטיר

רועי גוזלן: לנו במלון בוגטיר, אשר נמצא בתוך סוצ׳י פארק. סגרנו ישירות מהאתר (יצא הכי משתלם) כולל ארוחת בוקר בלבד. בדיעבד זאת ההחלטה הכי טובה שעשינו מכיוון שהאוכל במלון לא ברמה גבוהה בלשון המעטה. קבלת חדרים הינה מהשעה 14:00. המלון מעוצב בסגנון טירת אבירים וכך גם החדרים. הילדים קיבלו מיטת קומותיים ועפו עליה !!! ביקשנו מראש חדרים צמודים עם מרפסות וכך קיבלנו. במלון קיים מתחם לגו לילדים בעלות של 600 רובל לשעה, הבת שלי עפה על זה!!! יחס ושירות מעולה, אין תלונה אחת להעביר על המלון… טוב, פרט לארוחת בוקר ?

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות עם ילדים - מלון
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות עם ילדים – מלון בוגטיר Bogatyr – צילום: רועי גוזלן

רג׳ינה רוזן: המלון שהוזמן מלון בוגטיר שנמצא באיזור אדלר (חצי שעה מסוצ׳י העיר וחצי שעה מההרים), הוא מלון דמוי טירה שנמצא בתוך סוצ׳י פארק. ביררתי במלון כמה תעלה מונית מהשדה, הציעו לי ב-800 רובל. מצאנו בשדה נהג שהסכים לקחת אותנו ב-600 (100 רובל שווה ל-5 ש״ח). הגענו למלון והמלון באמת נראה מקסים כמו בתמונות, יש אבטחה בכניסה למלון ועוברים כל פעם דרך גלאי מתכות. קיבלנו חדר ללא מרפסת וביקשנו להחליף לחדר עם מרפסת ובקשתינו נענתה מהר ובחיוב. בגדול צוות המלון אדיב (אנחנו דוברי רוסית אז היה לנו קל). הפלוס הגדול במלון שהוא נמצא בתוך סוצ׳י פארק שזה בעצם לונה פארק ענק ואי אפשר למצות אותו ביום אחד.

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – סוצ’י פארק Sochi Park

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות - פארק סוצ׳י - מתוך האתר הרשמי
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – פארק סוצ׳י – מתוך האתר הרשמי

רועי גוזלן: לאורחי מלון בוגטיר הכניסה הינה חינם. פארק ענק הכולל עשרות מתקנים, הופעות, מסעדות ועוד. בכניסה לפארק מצד ימין יש חנות סוכריות. ניתן לקנות, לראות, לטעום ולעשות סדנה לילדים בעלות של 500 רובל. לכל המתקנים ישנו גובה וגיל מינימלי. ברוסיה כמו ברוסיה מקפידים על הכול, לכן יש לשים לב לגובה ולגיל לפני שמתחילים לעמוד בתור. מסעדות מומלצות בפארק בהמשך הפוסט.

מידי יום יש שלוש הופעות דולפינים וכלב ים, בסוף המופע ניתן להצטלם עם דולפין בעלות של 500 רובל. במידה וישנו תור ארוך בכניסה, רכישת צילום מקנה כניסה מידית למופע. בנוסף, מדי יום בשעה 21:30 ישנה הופעת סיום יום בכניסה לפארק מצד שמאל, הופעה נחמדה מאוד. הגלגל הענק אינו חלק מסוצ’י פארק והינו בתשלום נוסף של 550 רובל למבוגר, כשילדים עד גיל 6 עולים בחינם. סיבוב לוקח כרבע שעה.

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות עם ילדים - פארק סוצ׳י2
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות עם ילדים – פארק סוצ׳י – צילום: רג׳ינה רוזן

רג׳ינה רוזן: לאורחי המלון הכניסה חינם כל יום (כמספר הלילות ששוהים במלון) מקבלים כרטיסים בקבלה ומצטלמים. בכניסה לפארק בודקים שהתצלום תואם לכרטיס על מנת שלא יוכלו להעביר כרטיסים. מה שהרס לנו את החוויה זה החום והלחות הכבדים שהיו. הלכנו פעם ביום ופעם בערב כשהכל מואר וגם לא שרר חום איימים. בנוסף, אין הרבה מתקנים שמיועדים לגיל 3, אם רוצים בכל זאת לעלות על מתקן שמיועד לגיל 4-5 אז בודקים את גובה ומשקל ההורים וממש מקפידים על כל הפרטים הקטנים. בכניסה לסוצי פארק ישנם בתים צבעוניים יפים, שכל בית הוא עולם בפני עצמו: חלק חנוית (ממתקים/תכשיטים/מזכרות), חלק מהבתים הם חדרי משחקים כמו לגו, חדרי קסמים ועוד.

אחרי סוצי פארק יש עוד מתחם שנקרא ארץ הדובים. זה בעצם ג׳ימבורי ענק ומושקע מאוד, שגם אליו הכניסה בחינם עם כרטיס מהמלון. אבל משך השהייה מוגבל לשעתיים בלבד ורק אחד מההורים יכול להיכנס עם הילד.

בתוך הפארק עצמו יש דולפינריום שעובד שלוש פעמים ביום (יש להתעדכן בשעות בכניסה לפארק). הכניסה בחינם אבל אם רוצים לצלם את המופע אז מחייבים בצמיד שעלותו 100 רובל ואפשר להצטלם עם הדולפינים בעלות נוספת.

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – קרקס סוצ’י

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות - קרקס סוצ׳י - מתוך האתר הרשמי
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – קרקס סוצ׳י – מתוך האתר הרשמי

רועי גוזלן: קרקס אמיתי לא כמו שמביאים לארץ, הכולל אקרובטיקה, ליצנים וחיות (סוסים, דובים, נמרים, אריה וגמלים). מופע ארוך, כשעתיים וחצי עם הפסקה של חצי שעה. עלות כניסה לפי מקום הישיבה הנבחר. ממליץ לא לקחת שורה 1-2 כי הישיבה במעין תא שיכול להסתיר לילדים. אנו ישבנו בשורה שלישית (ממליץ בחום). יש לבדוק ימי פעילות הקרקס לפני שמגיעים, כרטיסים ניתן לרכוש מהאתר.

רג׳ינה רוזן: עוד יום העברנו בקרקס סוצ’י, קרקס שמשלב מופעי אקרובטיקה וחיות. את הכרטיסים הזמנתי באינטרנט כשבוע מראש. הזמנתי מקומות בשורה הראשונה. עלות של 3,000 רובל לאדם.

גשר תלוי Skypark

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות עם ילדים - הגשר התלוי
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות עם ילדים – הגשר התלוי

רועי גוזלן:הגשר התלוי הארוך בעולם בארוך 439 מטר ובגובה 207 מטר. נסיעה של כעשרים דקות ממלון בוגטיר. כניסה בעלות של 1,500 רובל למבוגר וילדים מתחת לגיל 5 בחינם. המקום כולל מספר אטרקציות אקסטרים לאמיצים בלבד (בנג’י 70/207 מטר, נדנדה, אומגה וכ’ו)! ליד הגשר יש פארק חבלים שלא הספקנו להיכנס ולהתרשם אבל מבחוץ נראה שווה! בנוסף, בסמוך לפארק יש מוטופארק להשכרת טרקטורונים, אופנועים וכ’ו.
חשוב מאוד: לא ניתן לעבור את הגשר עם עגלה!

33 מפלים

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות - 33 מפלים - תמונה של רג׳ינה רוזן
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – 33 מפלים – תמונה של רג׳ינה רוזן

רג׳ינה רוזן: טיולים שעשינו באיזור – סגרנו דרך בחורה מקסימה בשם אנה קלר שדוברת עברית. היא שלחה לנו נהג מקסים בשם סטס (יש גם דובר אנגלית) שכמובן דאג שיהיה כיסא בטיחות באוטו. טיול אחד עשינו ל-33 המפלים: הגענו לכפר, משם לקח אותנו גיפ רוסי ישן דרך נהר למפלים. עולים במדרגות לאורך המפלים. סה״כ נחמד ודיי אינטנסיבי עם ילד קטן. אחרי המפלים עצרנו בשדה שבו מגדלים תה. בחורה מקומית מזגה לנו 6 סוגי תה שונים וכמובן הציעה לקנות אם אהבנו.

רוזה חוטור Rosa Khutor

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות - רוזה חוטור - תמונה של רג׳ינה רוזן
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – רוזה חוטור – תמונה של רג׳ינה רוזן

רועי גוזלן: אזור בקראסניה פולינה המכיל שרשרת רכבלים. לקחנו כרטיס מבוגר ב-1,590 רובל הכולל את כל הרכבלים. בכל תחנה יש אטרקציות שונות ומסעדות. חלק מהרכבלים פתוחים וחלק סגורים. ברכבל הגובה ביותר לעיתים מאוד קר, כשאנחנו היינו ירד גשם לפרקים והיו רוחות מעטות ואילו יום לפנינו היה יום שמשי. ממליץ להצטייד בבגדים ארוכים בעיקר לילדים.

רג׳ינה רוזן: עוד טיול שעשינו היה לרוזה חוטור, עיירת הסקי הרוסית שכרגע זאת לא העונה שלה. עלינו על רכבל לגובה 2,500 מ׳ מעל הים, עשינו טיול בעיירה שנמצאת בהרים בן חנויות והמסעדות ונשמנו אוויר צלול. מומלץ להביא ביגוד דק ארוך: היה גשום וקצת קריר (אבל מאוד מרענן לעומת החום ששורר למטה).

פארק גלקטיקה Aquapark Galaktika

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות - פארק גלקטיקה - תמונה מתוך האתר הרשמי
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – פארק גלקטיקה – תמונה מתוך האתר הרשמי

רועי גוזלן: פארק מים מקורה ליד גרוקי גורד, כארבעים דקות נסיעה ממלון בוגטיר. ניתן לרכוש כניסה ל-3 שעות או לכל היום. המחיר ל-3 שעות הינו 1,300 רובל למבוגר, 1,000 רובל לילד (רק ילד מעל גובה מטר משלם). לאור כל הביקורות וההמלצות באנו עם ציפיות למקום והתאכזבנו. ישנם 3 סוגי מגלשות, 2 מגלשות צריך להיות מעל 1.2 מטר ועוד מגלשה אחת מעל גובה מטר. בנוסף, יש מתחם לילדים עם מספר מגלשות ופעילויות מים. בהחלט מקום נחמד (!!!) ולא יותר מזה, 3 שעות זה די ויותר למקום זה.

קניון Moremall

רועי גוזלן: קניון עצום! מגוון חנויות מותגים לצד חנויות מקומיות. הפריטים אשר ב- sale זולים משמעותית וישנם לא מעט מציאות. הקולקציות החדשות באותם המחירים כמו בארץ. צעצועים לילדים ניתן למצוא במחירים ממש משתלמים בחנות “עולם הילד” (Детский Мир). בקומה שלישית נמצאים מרבית דוכני האוכל. בקומת כניסה ישנו סופר ענק, שווה לעשות סיבוב, מוצרי קוסמטיקה וסיגריות מאוד זולים. התניידות עם עגלות ברחבי הקניון קצת מסורבלת כי לא ניתן לעלות איתן במדרגות הנעות אלא רק במעליות.

הפארק האולימפי בסוצ׳י

אטרקציות בסוצ׳י למשפחות - הפארק האולימפי
אטרקציות בסוצ׳י למשפחות – הפארק האולימפי

רועי גוזלן: בפארק האולימפי יש מידי יום בשעה 20:30 ו-21:30 הופעת מזרקות של כעשריים דקות. ברחבי הפארק ניתן להשכיר רכבים חשמליים שונים להתניידות.

רג׳ינה רוזן: המלון נמצא ליד הכפר האולימפי. שווה לקפוץ בערב כשהכל מואר והמזרקה עובדת .

מוניות בסוצ׳י

רועי גוזלן: גט טקסי או יאנדקס (Yandex). מחירים ממש זולים ומגיעים תוך שניות.

מסעדות בסוצ׳י

La Punto

ממש בכניסה לפארק האולימפי. אוכל ממש טעים, פסטות מעולות!

מסעדת Boho

בטיילת מול מלון בוגטיר – אוכל טעים, אווירה טובה ומחירים טובים.

בפארק סוצ׳י

בכניסה לסוצ’י פארק ליד הקרוסלה, מסעדה בסגנון של יער עם שדונים, מבחר גדול של אוכל, טעים ולא יקר.

רולר – באמצע סוצ’י פארק מסעדה שהאוכל מוגש על ידי מסועים. אין מבחר גדול, מנות יחסית קטנות והאוכל סביר, אבל חוויה !!!

מסעדת VinoGrad – באזור מנדרין

ישבנו על החוף, מסעדה באווירה מדהימה, אוכל מעולה, נרגילות, מוזיקה טובה והופעות. מומלץ מאוד! בסוצ’י יש מחשבה תמיד על הילדים לפני הכול לכן כמעט בכל מסעדה קיימת פינת משחקים לילדים.

עוד מידע על סוצ׳י:

רועי גוזלן: דעה אישית שלי, בסוצ’י יש המון מה לעשות עם ילדים ובכלל, אבל כדי למקסם את הפעילויות האפשריות לילדים הייתי ממליץ שיהיו לפחות מעל גיל 6. מקווה שעזרתי. תהנו והכי חשוב תבואו פתוחים וקלילים.

רג׳ינה רוזן:

קניות: לא מומלץ בכלל לאוהבי שופינג. באיזור שהתארחנו בו ,אדלר, לא היו חנויות בכלל למעט כמה דוכנים עם ביגוד לים או סתם חולצות עם כיתוב סוצ׳י רוסיה. יש קניון ענק בסוצ׳י העיר כ-30 דקות נסיעה מהמלון. חנויות מותגים בעיקר ומחירים ממש לא זולים.
אוכל: הטיילת מלאה במסעדות ודוכני אוכל. מחירים זולים מאוד (ארוחה זוגית ומנת ילדים עד 150 ש״ח וזה עוד התפרענו במנות). לשומרי כשרות אין כרגע מסעדות כשרות, אבל ברוב המסעדות תוכלו למצוא מגוון מנות חלביות כמו פיצות וחצאפורי.
שפה: מעט מאוד דוברי אנגלית, מי שלא דובר רוסית יתקשה מאוד.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים